Rok výroby:2006Typ motoru:1,9 TdiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:2 400 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:15. 6. 2007
Předchozí auto: Favorit Felicia Fabia Octavia kromě Fáčka byly všechny auta služební
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Hned u nového vozu byl nefunkční zadní stěrač a přední ostřikovač, ale v rámci záruky opraveno, oprava trvala 2 dny, protože závadu chtěli vidět z M. Boleslavi.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dobrý design, nadstandardní kufr, brzdy jsou oproti starší Octavii kotoučové i vzadu standardně, takže se doufám nebudou kroutit přední kotouče jako u jedničky. Auto brzdí výborně.
Octavia II je opravdu nepatrně hlučnější, sedadlo poměrně tvrdé, / ale osobně mám raději tvrdčí sedadla i podvozek/ kufr se musí zavírat silou /seřízení je banalita/. Spotřeba na delší cesty po ujetí 2000km 4,9l, v tomto nemá VW konkurenci. Řízení je až moc citlivé, ale to je otázka zvyku. Interiér povedený design, dobrá kvalita plastů. Olej jsem ještě nedolíval, ale výrobce prý počítá s jeho spotřebou.
Nemyslím si, že je motor horší, než starší typy Tdi, je spíše jiný. Motor mi přijde mi o něco línější, než u starší Octavie, ale je to dáno tím, že je nový.
Na závěr bych rád uvedl, že se jedná o vcelku dobré auto ve střední třídě. Musím uvést, že po přetčtení některých recenzí a diskuzí zde píší někteří lidé, které považuji za sektu závistivých primitivů, kteří nemají na víc, než kritizovat, chytračit popř. psát recenze aut na které nikdy nedosáhnou. Přeji všem mnoho kilometrů bez nehody.
Živější TDi???? No, nevím ty praktiku. V dnešní době musí mít moderní motor několik vlastností, aby splňoval stanovené normy. Jedna z vlastností je tzv. kultivovnost chodu motoru tzn. žádný velký turbo efekt, ale musí plynule zrychlovat. Všichni tady víme jak jsou na tom motory TDi ve škodovkách. Po nastartování je slyšet chrocht chrocht...prostě traktor. Zatímco com. rail je někde jinde. Není to traktor, je tichý a má kultivovaný chod bez turbo efektu. Proto si ty pak myslíš, že motor TDi je živější než com. rail. Bohužel je to jen tvůj subjektivní pocit. Dáš-li 2 podobná auta vedle sebe se stejným výkonem (TDi a com. rail) a změříš si jejich akceleraci, tak zjistíš, že auta akcelerují zhruba stejně.
Nevím, co sem píšou lidé, kteří nemají příliš praktických zkušeností se spotřebou motorů Tdi. Netvrdím, že jsou nejlepší, co se týče kultivovaností chodu, což je dáno technologicky, ale rozhodně mohu potvrdit u mé O2 1,9-mám slabší verzi 77kw PD, spotřeba mimo dálnici je 4,8. Jezdím, když to jde do 120km mimo dálnici. Zkoušel jsem to i mimo PP a spotřeba mi vycházela zhruba 5l-5,2l. PP vždy ukazuje nepatrně jiné hodnoty,není to žádný marketingový tah. Jinak staré motory Tdi jsou opravdu držáky! Navíc jsou živější oproti Com.rail, což je dáno tlaky 1800bar oproti 1600bar.
Ach ti škodofkáři s těmi svými spotřebami. K hodnotě co ti ukáže PP si ještě přičti tak 0,3 až 0,5 litru. Škodofky jsou tím pověstné, že jejich PP jsou hodně nepřesné a uměle sráží spotřebu paliva. Asi marketingový tah...
Ale spôsob merania, resp.počítač je ten istý,iba obrazovka väčšia-"fajnovejšia", marketingovo, ale z produkcie W skutočne pri prilepšujú aj o 0,5 litra.
Oktavia neni špatny auto, je na tom asi stejně jak auta ostatních předních výrobců. Jen existují srovnatelné vozy co maji za stejnou cenu mnohem lepší výbavu a jízdní komfort, zejména ten zvukovej a taky tolik se nekradou. Je škoda, že škoda už dnes vůbec nepatří mezi levná auta a ještě k tomu jde s kvalitou spíše dolu než nahoru. Připadá mi, že si malinko ustlali na vavřínech.
chtěl bych přidat svůj názor na Octavii II. Nedávno jsem si kupoval auto, prošel jsem si nabídky z nižší střední třídy, projel se se vším možným a pak jsem se rozhodoval. Ve výběru zůstala Octavia II, focus a megane - vše ve verzi kombi a dieselovým motorem. Octavia mi dobře padla do rukou a tak byla favoritem, ovšem po předložení cenové nabídky jsem se musel rozesmát. Cena Octavie byla o 180 000,-Kč vyšší a "úžasná nabídka" 10 000,-kč na palivo a dálniční známka k tomu mě dorazila. Chtěl jsem auto v plné výbavě s maximem bezpečnosti a komfortu - zkrátím to - vyhrál megane, protože nabízí prvky výbavy o které se Škodě ani nezdá a focus má motor 1,6 TDCI 80Kw jen v automatu. A musím říct - neprohloupil jsem zatím mám najeto 50 tis. km bez nejmenšího problému. Závěrem napíšu jen toto - Octavia je dobré auto, ale nechápu cenovou politiku Škodovky a ještě méně chápu lidi, kteří jsou ochotni jim tyto ceny akceptovat, když na trhu je spousta srovnatelných aut. Asi jsou češi pohodlní vybírat - mám škodu, tak si ji koupím zas, ať to stojí co to stojí. V západní evropě je Škoda oblíbená - je tam ale také podstatně levnější...
Anonyme ze 17. června žvaníš tady blbosti. S Octávkou Combi 1,9 Tdi, denně jezdím Praha-Znojmo a zpět střídání každý druhý týden ve dvou lidech, najeto 380 000km a kromě běžné údržby na to auto není šáhnuto. Mazda 626 je proti ní normální sračka, protože jsem jí narozdíl od tebe ty čobole měl. Prosímtě pokud tady někomu něco závidíš, nerozumíš tomu, tak alespoň tady nekecej kraviny.
Tak fajn. Pôvodne som si myslel, vzhľadom k tvojmu výpočtu predchádzajúcich áut, že sa jedná o firemné auto. K tej druhej časti : nemyslím si, že by to bola závisť, ale skôr potreba reagovať ne recenziu auta, ktoré niekto vychváli až do nebies a pritom sa jedná o vozidlo, alebo značku, s ktorou má skúsenosť hádam každý a tá skúsenosť nemusí byť vždy totožná s tou, akú mal recenzent. Ak pri iných recenziách zostanú bludy bez ohlasu, bude to pravdepodobne tým, že prispievatelia na tieto stránky nemajú s takým autom osobné skúsenosti, aby mohli reagovať.
Čau Petříku, auto je moje, ale firma mi platí cesťák, takže ho vlastně používám služebně. Jinak si nemyslím, že závist vzbuzuje recenze jenom na Škodovku, ale i na jiné značky aut. Jestli je koupě Oktávky dobrá volba je věc názoru, já si myslím, že je to dobré auto, netvrdím, že je nejlepší na světě. Kdo tvrdí, že se v Oktávce nedá jezdit je podle mě magor. Nevýhoda je, že se hodně kradou.
Je pravda, že Octávia sa vlastne nedá zaradiť do žiadnej triedy, nakoľko pri celkovej dĺžke auta má podpriemerný rázvor. Zvlášť markantné to je u prvej generácie, kde bol rázvor na úrovni malých áut a nedosahoval ani nižšiu strednú triedu, pričom celková dĺžka zodpovedá strednej triede. V tomto trende pokračuje aj druhá generácia, ktorej rázvor 2.58m zodpovedá autám okolo 4.2m a tie ho mali 10 rokov dozadu. Pri rozmeroch dnešnej Octávie považujem za akceptovateľné minimum 2.7m, čo by aspoň držalo krok s konkurenciou.
Střední třída se určuje dle rozvoru a ne podle převisů karoserie,jak se někteří pseudo novináři pod dohledem "hošanů" z Mladé Boleslavi snaží vtlouc lidem do hlavy,aby ospravedlnili cenovou politiku v ČR,kde je octavia jedna z nejdražších v rámci EU.
No já teda na tu ochcávku prachy mám a v životě bych si ji nekoupil...Mám BMW 330d a myslím že je to lepší volba...A za míň peněz(r.v. 2004, přizovazí cena vloni 425000, 150 kW.......)
Jo presne,kdyz tady nekdo pochvali Skodovku at uz jakoukoliv tak je proste zle...Hned se do nej zacne navazet nekolik primitivu,kteri tohle auto znaji tak maximalne z vypraveni dalsich primitivu...Tim se nechci nikoho dotknout...!!!Osobne si myslim ze Octavia at uz prvni ci druhe generace je vyborne auto...Tod vse..a ted me kamenujte....
Recenziu si aj ja predstavujem trochu inak. Toto mi pripadalo trochu narýchlo zbúchané. Mám ale dve otázky : Aj toto auto je služobné, alebo tvoje? Prečo si myslíš, že Octávia by mala u niekoho vzbudzovať závisť?
Achjo už je to tu zase.Ale vlastně proč se divím.Na určité lidi funguje recenze na Škodovku jako červená na býka a nemohou unést,že si někdo dovolí být spokojený.Hledají sebemenší chybičku,aby tomu dotyčnému mohli napsat,že je vůl,že v tom vůbec jezdí. Projel jsem tu hodně recenzí a někde jsou napsány vyloženě bludy,ale není to Škoda a tak nikdo neřekne ani á.
Octavia auto strednej triedy?? Sa zobuť, čo je potom Mondeo, Mazda 6, C5 a pod. Fakt super recenzia proste Ochcáva f Tdičku, najlepšie auto na svete, modla...akurát že hlučná, s nekvalitným interierom, poruchová. Kvalitné plasty v interiery, ano ale po 100 000km su ošúpané a vyťahané od slnka.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Živější TDi???? No, nevím ty praktiku. V dnešní době musí mít moderní motor několik vlastností, aby splňoval stanovené normy. Jedna z vlastností je tzv. kultivovnost chodu motoru tzn. žádný velký turbo efekt, ale musí plynule zrychlovat. Všichni tady víme jak jsou na tom motory TDi ve škodovkách. Po nastartování je slyšet chrocht chrocht...prostě traktor. Zatímco com. rail je někde jinde. Není to traktor, je tichý a má kultivovaný chod bez turbo efektu. Proto si ty pak myslíš, že motor TDi je živější než com. rail. Bohužel je to jen tvůj subjektivní pocit. Dáš-li 2 podobná auta vedle sebe se stejným výkonem (TDi a com. rail) a změříš si jejich akceleraci, tak zjistíš, že auta akcelerují zhruba stejně.
20.09.2008 | 14:42:33 | Superman Reagovat
Spotřeba
Nevím, co sem píšou lidé, kteří nemají příliš praktických zkušeností se spotřebou motorů Tdi. Netvrdím, že jsou nejlepší, co se týče kultivovaností chodu, což je dáno technologicky, ale rozhodně mohu potvrdit u mé O2 1,9-mám slabší verzi 77kw PD, spotřeba mimo dálnici je 4,8. Jezdím, když to jde do 120km mimo dálnici. Zkoušel jsem to i mimo PP a spotřeba mi vycházela zhruba 5l-5,2l. PP vždy ukazuje nepatrně jiné hodnoty,není to žádný marketingový tah. Jinak staré motory Tdi jsou opravdu držáky! Navíc jsou živější oproti Com.rail, což je dáno tlaky 1800bar oproti 1600bar.
21.10.2007 | 19:47:33 | Galileo Reagovat
spotřeba
Ach ti škodofkáři s těmi svými spotřebami. K hodnotě co ti ukáže PP si ještě přičti tak 0,3 až 0,5 litru. Škodofky jsou tím pověstné, že jejich PP jsou hodně nepřesné a uměle sráží spotřebu paliva. Asi marketingový tah...
21.10.2007 | 14:48:25 | XXXXXXX Reagovat
RE: spotřeba
nemáš pravdu! možna u O1 bylo možné klamání PP, ale u Oll krerá má maxidot, ten nejde nejak ochcat, ukazuje presně ty známá rouro:-)
15.09.2012 | 00:29:08 | ThomasTDI | 188.120.212.* Reagovat
RE: spotřeba
Ale spôsob merania, resp.počítač je ten istý,iba obrazovka väčšia-"fajnovejšia", marketingovo, ale z produkcie W skutočne pri prilepšujú aj o 0,5 litra.
15.09.2012 | 08:01:35 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Oktavia neni špatny auto, je na tom asi stejně jak auta ostatních předních výrobců. Jen existují srovnatelné vozy co maji za stejnou cenu mnohem lepší výbavu a jízdní komfort, zejména ten zvukovej a taky tolik se nekradou. Je škoda, že škoda už dnes vůbec nepatří mezi levná auta a ještě k tomu jde s kvalitou spíše dolu než nahoru. Připadá mi, že si malinko ustlali na vavřínech.
09.07.2007 | 22:49:57 | Reagovat
dobré ale předražené
chtěl bych přidat svůj názor na Octavii II. Nedávno jsem si kupoval auto, prošel jsem si nabídky z nižší střední třídy, projel se se vším možným a pak jsem se rozhodoval. Ve výběru zůstala Octavia II, focus a megane - vše ve verzi kombi a dieselovým motorem. Octavia mi dobře padla do rukou a tak byla favoritem, ovšem po předložení cenové nabídky jsem se musel rozesmát. Cena Octavie byla o 180 000,-Kč vyšší a "úžasná nabídka" 10 000,-kč na palivo a dálniční známka k tomu mě dorazila. Chtěl jsem auto v plné výbavě s maximem bezpečnosti a komfortu - zkrátím to - vyhrál megane, protože nabízí prvky výbavy o které se Škodě ani nezdá a focus má motor 1,6 TDCI 80Kw jen v automatu. A musím říct - neprohloupil jsem zatím mám najeto 50 tis. km bez nejmenšího problému. Závěrem napíšu jen toto - Octavia je dobré auto, ale nechápu cenovou politiku Škodovky a ještě méně chápu lidi, kteří jsou ochotni jim tyto ceny akceptovat, když na trhu je spousta srovnatelných aut. Asi jsou češi pohodlní vybírat - mám škodu, tak si ji koupím zas, ať to stojí co to stojí. V západní evropě je Škoda oblíbená - je tam ale také podstatně levnější...
05.07.2007 | 10:49:16 | Pavel Reagovat
Nevíš o čem mluvíš
Anonyme ze 17. června žvaníš tady blbosti. S Octávkou Combi 1,9 Tdi, denně jezdím Praha-Znojmo a zpět střídání každý druhý týden ve dvou lidech, najeto 380 000km a kromě běžné údržby na to auto není šáhnuto. Mazda 626 je proti ní normální sračka, protože jsem jí narozdíl od tebe ty čobole měl. Prosímtě pokud tady někomu něco závidíš, nerozumíš tomu, tak alespoň tady nekecej kraviny.
23.06.2007 | 13:44:31 | Lukáš Reagovat
to: Petr
Tak fajn. Pôvodne som si myslel, vzhľadom k tvojmu výpočtu predchádzajúcich áut, že sa jedná o firemné auto. K tej druhej časti : nemyslím si, že by to bola závisť, ale skôr potreba reagovať ne recenziu auta, ktoré niekto vychváli až do nebies a pritom sa jedná o vozidlo, alebo značku, s ktorou má skúsenosť hádam každý a tá skúsenosť nemusí byť vždy totožná s tou, akú mal recenzent. Ak pri iných recenziách zostanú bludy bez ohlasu, bude to pravdepodobne tým, že prispievatelia na tieto stránky nemajú s takým autom osobné skúsenosti, aby mohli reagovať.
18.06.2007 | 21:40:17 | Petrík Reagovat
Odpověď
Čau Petříku, auto je moje, ale firma mi platí cesťák, takže ho vlastně používám služebně. Jinak si nemyslím, že závist vzbuzuje recenze jenom na Škodovku, ale i na jiné značky aut. Jestli je koupě Oktávky dobrá volba je věc názoru, já si myslím, že je to dobré auto, netvrdím, že je nejlepší na světě. Kdo tvrdí, že se v Oktávce nedá jezdit je podle mě magor. Nevýhoda je, že se hodně kradou.
18.06.2007 | 21:13:37 | Petr Reagovat
rázvor
Je pravda, že Octávia sa vlastne nedá zaradiť do žiadnej triedy, nakoľko pri celkovej dĺžke auta má podpriemerný rázvor. Zvlášť markantné to je u prvej generácie, kde bol rázvor na úrovni malých áut a nedosahoval ani nižšiu strednú triedu, pričom celková dĺžka zodpovedá strednej triede. V tomto trende pokračuje aj druhá generácia, ktorej rázvor 2.58m zodpovedá autám okolo 4.2m a tie ho mali 10 rokov dozadu. Pri rozmeroch dnešnej Octávie považujem za akceptovateľné minimum 2.7m, čo by aspoň držalo krok s konkurenciou.
18.06.2007 | 20:56:17 | Petrík Reagovat
Střední třída se určuje dle rozvoru a ne podle převisů karoserie,jak se někteří pseudo novináři pod dohledem "hošanů" z Mladé Boleslavi snaží vtlouc lidem do hlavy,aby ospravedlnili cenovou politiku v ČR,kde je octavia jedna z nejdražších v rámci EU.
18.06.2007 | 20:16:25 | REST Reagovat
No já teda na tu ochcávku prachy mám a v životě bych si ji nekoupil...Mám BMW 330d a myslím že je to lepší volba...A za míň peněz(r.v. 2004, přizovazí cena vloni 425000, 150 kW.......)
17.06.2007 | 22:24:34 | jarda dohnal Reagovat
Karel
No teda. Už dve a pol hodiny bez ohlasu. To si to teda schytal :)
17.06.2007 | 20:48:56 | Petrík Reagovat
.
Jo presne,kdyz tady nekdo pochvali Skodovku at uz jakoukoliv tak je proste zle...Hned se do nej zacne navazet nekolik primitivu,kteri tohle auto znaji tak maximalne z vypraveni dalsich primitivu...Tim se nechci nikoho dotknout...!!!Osobne si myslim ze Octavia at uz prvni ci druhe generace je vyborne auto...Tod vse..a ted me kamenujte....
17.06.2007 | 18:17:55 | Karel Reagovat
Recenziu si aj ja predstavujem trochu inak. Toto mi pripadalo trochu narýchlo zbúchané.
Mám ale dve otázky : Aj toto auto je služobné, alebo tvoje? Prečo si myslíš, že Octávia by mala u niekoho vzbudzovať závisť?
17.06.2007 | 16:12:03 | Petrík Reagovat
Achjo už je to tu zase.Ale vlastně proč se divím.Na určité lidi funguje recenze na Škodovku jako červená na býka a nemohou unést,že si někdo dovolí být spokojený.Hledají sebemenší chybičku,aby tomu dotyčnému mohli napsat,že je vůl,že v tom vůbec jezdí.
Projel jsem tu hodně recenzí a někde jsou napsány vyloženě bludy,ale není to Škoda a tak nikdo neřekne ani á.
17.06.2007 | 16:10:10 | Tom Reagovat
a zase...
Octavia auto strednej triedy?? Sa zobuť, čo je potom Mondeo, Mazda 6, C5 a pod. Fakt super recenzia proste Ochcáva f Tdičku, najlepšie auto na svete, modla...akurát že hlučná, s nekvalitným interierom, poruchová. Kvalitné plasty v interiery, ano ale po 100 000km su ošúpané a vyťahané od slnka.
17.06.2007 | 15:49:35 | Reagovat
To měla být recenze?
17.06.2007 | 14:00:09 | Reagovat