Rok výroby:1997Typ motoru:1,9 77kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:28 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:5,3 l/100 kmVloženo:31. 3. 2008
Auto jsem zakoupil v lednu a vzhledem k najetým 28 000km bych ani žádné poruchy neočekával.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil ve výbavě Elegance, tedy plná výbava. Celkově má dobré jízní vlastosti, má vynikající dvojté vytěsnění dveří, takže hluk proudícího vzduchu téměř neslyšíte, špína nemá šanci se dostat jenom mezi dveře a karoserii.
Dále oceňuji držáky na 1,5l pet láhve ve dveřích. V interiéru jsou kvalitní materiály, design zatím působí neokoukaným dojmem.. Po nastartování je motor oproti např. Renaultu Megane 1,9dci méně kultivovaný, více hlučný, ale v žádném případě to není zvuk, který by řidiče rušil. Zvuk působý tlumeným dojmem, ale při srovnání s konkurecí ( u benzinu to neplatí) malé mínus. Naopak spotřebu hodnotím s průměrem kolem 5l za výbornou.
Řízení je extrémě citlivé, oproti O1 až diametrálně. V porovnání s konkurencí velké plus řazení, které je přesné a krátké. Sedáky jsou tvrdčí, pokud srovnávám např. s již zmíněným Meganem, ale mě osobně spíše vyhovují. Dvojzónový Climatronic hodnotím velmi dobře stejně jako celkovou ergonomii v interiéru, máte pocit, že je vše po ruce. Např. zasahování do nastavené rychlosti tempomatu, zrychlovat, zpomalovat můžete přímo na páčce, oceňuji triping, tedy nemusíte páčku blinkru aretovat, stačí lehce ´tuknout a blikač třikrát zabliká.
Motor 1,9Tdi o 77 kW je vcelku postačující na to, aby si řidič jízdu užíval, nemusel se bát předjíždět a tlačit akcelerátor na podlahu při jízdě do kopce. Na druhou stranu to není motor pro sportovněji založené řidiče, kteří mají raději ostrou jízdu. Jako negativa- víko kapoty nemá plynovou vzpěru, při couvání je špatně vidět přes zadní sklo-příliš vysoký zadek, musí se téměř vždy použít zpětná zrcáctka, u rádia je sice MP3, ale není v něm čtečka paměťové karty, takže sebou musíte tahat CD.
Na zadních sedadlech je už vcelku více místa oproti O1, takže auto by ušlo pro čtyřčlenou rodinu. Velký kufr je notoricky známý, tak to nějak rozebírat nebudu. Když to shrnu, tak se jedná o dobré auto nadčasové auto, kdo uvažují o jeho koupi, doporučuji motor 1,8 TFSI, vyvinutý firmou Audi, který je ve své třídě na špičce a v Oktávii vyjde levněji, než TDi. Já jsem ho nekoupil jenom z důvodu, že najedu kolem 9 000km měsíčně a tam je sebemenší spotřeba na celkových nákladech znát. Celkově auto působí kvalitním zpracováním.
S tými olejmi máte 100 % pravdu a je komické, keď v servise ponúkajú len "jeden jediný správny" olej do oceľového tátoša. Všetky oleje svetových i menej svetových výrobcov sú o tom istom a rozdiely sú nemerateľné. Každý totiš plní kvalitatívne nermy - tie musí a ostatné je len marketing - hlavne cez autoservisy. A hlavne by som neodporúčal tie "zázračné" aditíva od pochybných výrobcov ktoré "čistia, zvyšujú životnosť a znižujú spotrebu". Keby boli také "zázračné" tak ich svetové koncerny už dávno miešajú olejov.
Určitě Vám nebudu doporučovat značku ani typ, celý marketing olejů je u mne oblbováním lidí. Motorový olej vzniká tak, že do základních olejů, které splňují jasně dané fyzikální vlastnosti dané též nároky na ekonomiku a efektivitu provozu rafinérií, jsou přidávána aditiva zaručující chemickou a oxidační stálost, detergenční (čisticí) vlastnosti, schopnost pohlcovat vodu a mnoho dalšího. Právě jen v úrovni aditivace oleje mohou být rozdíly mezi třeba 5W-40 od dvou různých výrobců. Tato aditiva jsou tak náročnou vědou, že na celém světě je dělají jen tři výrobci, jejichž názvy nekorespondují s názvy olejářských firem a laikovi nic neřeknou (a já si je taky nepamatuju). Proces vývoje oleje vypadá tak, že výrobce (Agip, Shell, kdokoliv) dodá svému aditiváři požadované parametry a ten mu podle nich namíchá recepturu. Osvědčených receptur je pár, takže docela klidně ve dvou různých a různě drahých flaškách oleje je úplně to samé. Stále se domnívám, že prestižní značky se snaží o jistou nadstandardní jakost a aditivují třeba i více než by bylo nezbytně nutné, ale mnozí odborníci z oboru se mnou nesouhlasí a tvrdí, že každý výrobce striktně hlídá v první řadě ekonomiku a nedává do oleje nic co nemusí. Zákazník to beztak nepozná a zbytek obstará marketing.Já osobně bych si nikdy nekoupil olej značky Castrol. Tato firma nemá jedinou vlastní rafinérii, takže skutečně všechno nakupuje a obaluje náležitě přebujelým marketingem. Základ jejich politiky je být vždy citelně dražší než ostatní. Na lidi to funguje, podobně jako BMW je dražší a lepší než Kia, tak i dražší olej přeci určitě bude lepší. U Castrolu však vyšší cena není ničím odůvodněna, různé lidově přitažlivé názvy jako magnatec atd. jsou jen pohádkami pro neznalé.
Jakkoliv ověřovat či testovat vlastnosti olejů je nesmírně drahé. Zkoušky detergenčních vlastností se provádějí na zkušebních motorech, trvají stovky až tisíce hodin a kvůli opakovatelnosti měření musí být nastavení všech parametrů a jejich sledovatelnost tak precizní, že v současné době takové zkoušky téměř nikdo nedělá. Nicméně existují celosvětově platné standardy API a ACEA, bohužel však hrají stále menší roli. Jednotliví výrobci motorů stále častěji definují svoje vlastní požadavky, místo aby se drželi nabízených klasifikací, z nichž dle mého názoru lze vybrat pro každý motor ten správný olej. Já si myslím, že kdyby TDI-PD dostalo jakékoliv 5W-30 SJ/CF, tak by se mu nic nestalo, i kdyby na něm nebyly uvedeny normy VW, ale to je můj soukromý názor který nemusí nikoho zajímat.
Tak se mi zdá, že autor recenze se s rokem výroby seknul o 10 let...
Až se ty plynový vzpěry podělaj... Bóže, to je zase argument. Tak až se ty plynový vzpěry podělaj, tak si v případě nouze můžeš kapotu podepřít třeba klackem.
Plynova vzpera kapoty je vyborna pomocka ako sa zbytocne neuspinit a tiez rozhodne nieje pravda ze sa do motora clovek pozera "raz za cas" Ja motor otvaram tyzdenne aj niekolkokrat a to vobec nenajazdim mesacne 9000km ale cca 4500km. Ked je zle pocasie a casto musite pouzivat ostrekovanie predneho,zadneho skla a svetlometov tak sa nadrz vyprazdni niekedy aj behom jedneho dna.
já nevím že se teď rozmohla móda plynových vzpět kapoty motoru!Zeptám se-na co? Vždyť do motoru setejně člověk kouká jednou za čas.A kromě toho na klasické"tyčce" se nemá co podělat.plynové vzpěry můžete po pár letech hodit po posovi a kupovat nové.
Mám stejný model v Eleganci a jezdím kolem 5 000měs, nyní mám najeto kolem 80 000km a zatím jediný problém. Je to spolehlivé, kvalitně zpracované a po stránce designu velmi povedené auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
To nie je názor - to je fakt
S tými olejmi máte 100 % pravdu a je komické, keď v servise ponúkajú len "jeden jediný správny" olej do oceľového tátoša.
Všetky oleje svetových i menej svetových výrobcov sú o tom istom a rozdiely sú nemerateľné. Každý totiš plní kvalitatívne nermy - tie musí a ostatné je len marketing - hlavne cez autoservisy.
A hlavne by som neodporúčal tie "zázračné" aditíva od pochybných výrobcov ktoré "čistia, zvyšujú životnosť a znižujú spotrebu".
Keby boli také "zázračné" tak ich svetové koncerny už dávno miešajú olejov.
07.04.2008 | 19:05:49 | Dušan Mihálik Reagovat
re olej
Určitě Vám nebudu doporučovat značku ani typ, celý marketing olejů je u mne oblbováním lidí. Motorový olej vzniká tak, že do základních olejů, které splňují jasně dané fyzikální vlastnosti dané též nároky na ekonomiku a efektivitu provozu rafinérií, jsou přidávána aditiva zaručující chemickou a oxidační stálost, detergenční (čisticí) vlastnosti, schopnost pohlcovat vodu a mnoho dalšího. Právě jen v úrovni aditivace oleje mohou být rozdíly mezi třeba 5W-40 od dvou různých výrobců. Tato aditiva jsou tak náročnou vědou, že na celém světě je dělají jen tři výrobci, jejichž názvy nekorespondují s názvy olejářských firem a laikovi nic neřeknou (a já si je taky nepamatuju). Proces vývoje oleje vypadá tak, že výrobce (Agip, Shell, kdokoliv) dodá svému aditiváři požadované parametry a ten mu podle nich namíchá recepturu. Osvědčených receptur je pár, takže docela klidně ve dvou různých a různě drahých flaškách oleje je úplně to samé. Stále se domnívám, že prestižní značky se snaží o jistou nadstandardní jakost a aditivují třeba i více než by bylo nezbytně nutné, ale mnozí odborníci z oboru se mnou nesouhlasí a tvrdí, že každý výrobce striktně hlídá v první řadě ekonomiku a nedává do oleje nic co nemusí. Zákazník to beztak nepozná a zbytek obstará marketing.Já osobně bych si nikdy nekoupil olej značky Castrol. Tato firma nemá jedinou vlastní rafinérii, takže skutečně všechno nakupuje a obaluje náležitě přebujelým marketingem. Základ jejich politiky je být vždy citelně dražší než ostatní. Na lidi to funguje, podobně jako BMW je dražší a lepší než Kia, tak i dražší olej přeci určitě bude lepší. U Castrolu však vyšší cena není ničím odůvodněna, různé lidově přitažlivé názvy jako magnatec atd. jsou jen pohádkami pro neznalé.
Jakkoliv ověřovat či testovat vlastnosti olejů je nesmírně drahé. Zkoušky detergenčních vlastností se provádějí na zkušebních motorech, trvají stovky až tisíce hodin a kvůli opakovatelnosti měření musí být nastavení všech parametrů a jejich sledovatelnost tak precizní, že v současné době takové zkoušky téměř nikdo nedělá. Nicméně existují celosvětově platné standardy API a ACEA, bohužel však hrají stále menší roli. Jednotliví výrobci motorů stále častěji definují svoje vlastní požadavky, místo aby se drželi nabízených klasifikací, z nichž dle mého názoru lze vybrat pro každý motor ten správný olej. Já si myslím, že kdyby TDI-PD dostalo jakékoliv 5W-30 SJ/CF, tak by se mu nic nestalo, i kdyby na něm nebyly uvedeny normy VW, ale to je můj soukromý názor který nemusí nikoho zajímat.
07.04.2008 | 18:44:37 | karlos Reagovat
olej
Nevíte někdo, jaký je správný olej do 1,9 Tdi PD?
07.04.2008 | 18:42:46 | Simon Reagovat
10 let
Jasně sek sem se o 10let, no mít tohle auro před deseti lety by bylo vážně dobrý :-))
06.04.2008 | 18:56:36 | Marcel Reagovat
Tak se mi zdá, že autor recenze se s rokem výroby seknul o 10 let...
Až se ty plynový vzpěry podělaj... Bóže, to je zase argument. Tak až se ty plynový vzpěry podělaj, tak si v případě nouze můžeš kapotu podepřít třeba klackem.
06.04.2008 | 15:35:47 | klementův moped Reagovat
Plynova vzpera kapoty je vyborna pomocka ako sa zbytocne neuspinit a tiez rozhodne nieje pravda ze sa do motora clovek pozera "raz za cas" Ja motor otvaram tyzdenne aj niekolkokrat a to vobec nenajazdim mesacne 9000km ale cca 4500km. Ked je zle pocasie a casto musite pouzivat ostrekovanie predneho,zadneho skla a svetlometov tak sa nadrz vyprazdni niekedy aj behom jedneho dna.
01.04.2008 | 14:47:53 | Roman Reagovat
já nevím že se teď rozmohla móda plynových vzpět kapoty motoru!Zeptám se-na co? Vždyť do motoru setejně člověk kouká jednou za čas.A kromě toho na klasické"tyčce" se nemá co podělat.plynové vzpěry můžete po pár letech hodit po posovi a kupovat nové.
31.03.2008 | 22:39:52 | Jerry Reagovat
Mám stejný model v Eleganci a jezdím kolem 5 000měs, nyní mám najeto kolem 80 000km a zatím jediný problém. Je to spolehlivé, kvalitně zpracované a po stránce designu velmi povedené auto.
31.03.2008 | 22:35:33 | Ludva Reagovat