Recenze Škoda Octavia 2 1,9 Tdi 77kW
“Celkově povedené auto.”

Autor recenze: Marcel (33 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1,9 77kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:28 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km Vloženo: 31. 3. 2008

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto jsem zakoupil v lednu a vzhledem k najetým 28 000km bych ani žádné poruchy neočekával.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil ve výbavě Elegance, tedy plná výbava. Celkově má dobré jízní vlastosti, má vynikající dvojté vytěsnění dveří, takže hluk proudícího vzduchu téměř neslyšíte, špína nemá šanci se dostat jenom mezi dveře a karoserii.

Dále oceňuji držáky na 1,5l pet láhve ve dveřích. V interiéru jsou kvalitní materiály, design zatím působí neokoukaným dojmem..
Po nastartování je motor oproti např. Renaultu Megane 1,9dci méně kultivovaný, více hlučný, ale v žádném případě to není zvuk, který by řidiče rušil. Zvuk působý tlumeným dojmem, ale při srovnání s konkurecí ( u benzinu to neplatí) malé mínus. Naopak spotřebu hodnotím s průměrem kolem 5l za výbornou.

Řízení je extrémě citlivé, oproti O1 až diametrálně. V porovnání s konkurencí velké plus řazení, které je přesné a krátké. Sedáky jsou tvrdčí, pokud srovnávám např. s již zmíněným Meganem, ale mě osobně spíše vyhovují. Dvojzónový Climatronic hodnotím velmi dobře stejně jako celkovou ergonomii v interiéru, máte pocit, že je vše po ruce. Např. zasahování do nastavené rychlosti tempomatu, zrychlovat, zpomalovat můžete přímo na páčce, oceňuji triping, tedy nemusíte páčku blinkru aretovat, stačí lehce ´tuknout a blikač třikrát zabliká.

Motor 1,9Tdi o 77 kW je vcelku postačující na to, aby si řidič jízdu užíval, nemusel se bát předjíždět a tlačit akcelerátor na podlahu při jízdě do kopce. Na druhou stranu to není motor pro sportovněji založené řidiče, kteří mají raději ostrou jízdu.
Jako negativa- víko kapoty nemá plynovou vzpěru, při couvání je špatně vidět přes zadní sklo-příliš vysoký zadek, musí se téměř vždy použít zpětná zrcáctka, u rádia je sice MP3, ale není v něm čtečka paměťové karty, takže sebou musíte tahat CD.

Na zadních sedadlech je už vcelku více místa oproti O1, takže auto by ušlo pro čtyřčlenou rodinu. Velký kufr je notoricky známý, tak to nějak rozebírat nebudu. Když to shrnu, tak se jedná o dobré auto nadčasové auto, kdo uvažují o jeho koupi, doporučuji motor 1,8 TFSI, vyvinutý firmou Audi, který je ve své třídě na špičce a v Oktávii vyjde levněji, než TDi. Já jsem ho nekoupil jenom z důvodu, že najedu kolem 9 000km měsíčně a tam je sebemenší spotřeba na celkových nákladech znát. Celkově auto působí kvalitním zpracováním.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

To nie je názor - to je fakt

S tými olejmi máte 100 % pravdu a je komické, keď v servise ponúkajú len "jeden jediný správny" olej do oceľového tátoša.
Všetky oleje svetových i menej svetových výrobcov sú o tom istom a rozdiely sú nemerateľné. Každý totiš plní kvalitatívne nermy - tie musí a ostatné je len marketing - hlavne cez autoservisy.
A hlavne by som neodporúčal tie "zázračné" aditíva od pochybných výrobcov ktoré "čistia, zvyšujú životnosť a znižujú spotrebu".
Keby boli také "zázračné" tak ich svetové koncerny už dávno miešajú olejov.

07.04.2008 | 19:05:49 | Dušan Mihálik Reagovat

re olej

Určitě Vám nebudu doporučovat značku ani typ, celý marketing olejů je u mne oblbováním lidí. Motorový olej vzniká tak, že do základních olejů, které splňují jasně dané fyzikální vlastnosti dané též nároky na ekonomiku a efektivitu provozu rafinérií, jsou přidávána aditiva zaručující chemickou a oxidační stálost, detergenční (čisticí) vlastnosti, schopnost pohlcovat vodu a mnoho dalšího. Právě jen v úrovni aditivace oleje mohou být rozdíly mezi třeba 5W-40 od dvou různých výrobců. Tato aditiva jsou tak náročnou vědou, že na celém světě je dělají jen tři výrobci, jejichž názvy nekorespondují s názvy olejářských firem a laikovi nic neřeknou (a já si je taky nepamatuju). Proces vývoje oleje vypadá tak, že výrobce (Agip, Shell, kdokoliv) dodá svému aditiváři požadované parametry a ten mu podle nich namíchá recepturu. Osvědčených receptur je pár, takže docela klidně ve dvou různých a různě drahých flaškách oleje je úplně to samé. Stále se domnívám, že prestižní značky se snaží o jistou nadstandardní jakost a aditivují třeba i více než by bylo nezbytně nutné, ale mnozí odborníci z oboru se mnou nesouhlasí a tvrdí, že každý výrobce striktně hlídá v první řadě ekonomiku a nedává do oleje nic co nemusí. Zákazník to beztak nepozná a zbytek obstará marketing.Já osobně bych si nikdy nekoupil olej značky Castrol. Tato firma nemá jedinou vlastní rafinérii, takže skutečně všechno nakupuje a obaluje náležitě přebujelým marketingem. Základ jejich politiky je být vždy citelně dražší než ostatní. Na lidi to funguje, podobně jako BMW je dražší a lepší než Kia, tak i dražší olej přeci určitě bude lepší. U Castrolu však vyšší cena není ničím odůvodněna, různé lidově přitažlivé názvy jako magnatec atd. jsou jen pohádkami pro neznalé.

Jakkoliv ověřovat či testovat vlastnosti olejů je nesmírně drahé. Zkoušky detergenčních vlastností se provádějí na zkušebních motorech, trvají stovky až tisíce hodin a kvůli opakovatelnosti měření musí být nastavení všech parametrů a jejich sledovatelnost tak precizní, že v současné době takové zkoušky téměř nikdo nedělá. Nicméně existují celosvětově platné standardy API a ACEA, bohužel však hrají stále menší roli. Jednotliví výrobci motorů stále častěji definují svoje vlastní požadavky, místo aby se drželi nabízených klasifikací, z nichž dle mého názoru lze vybrat pro každý motor ten správný olej. Já si myslím, že kdyby TDI-PD dostalo jakékoliv 5W-30 SJ/CF, tak by se mu nic nestalo, i kdyby na něm nebyly uvedeny normy VW, ale to je můj soukromý názor který nemusí nikoho zajímat.

07.04.2008 | 18:44:37 | karlos Reagovat

olej

Nevíte někdo, jaký je správný olej do 1,9 Tdi PD?

07.04.2008 | 18:42:46 | Simon Reagovat

10 let

Jasně sek sem se o 10let, no mít tohle auro před deseti lety by bylo vážně dobrý :-))

06.04.2008 | 18:56:36 | Marcel Reagovat

Tak se mi zdá, že autor recenze se s rokem výroby seknul o 10 let...


Až se ty plynový vzpěry podělaj... Bóže, to je zase argument. Tak až se ty plynový vzpěry podělaj, tak si v případě nouze můžeš kapotu podepřít třeba klackem.

06.04.2008 | 15:35:47 | klementův moped Reagovat

Plynova vzpera kapoty je vyborna pomocka ako sa zbytocne neuspinit a tiez rozhodne nieje pravda ze sa do motora clovek pozera "raz za cas" Ja motor otvaram tyzdenne aj niekolkokrat a to vobec nenajazdim mesacne 9000km ale cca 4500km. Ked je zle pocasie a casto musite pouzivat ostrekovanie predneho,zadneho skla a svetlometov tak sa nadrz vyprazdni niekedy aj behom jedneho dna.

01.04.2008 | 14:47:53 | Roman Reagovat

já nevím že se teď rozmohla móda plynových vzpět kapoty motoru!Zeptám se-na co? Vždyť do motoru setejně člověk kouká jednou za čas.A kromě toho na klasické"tyčce" se nemá co podělat.plynové vzpěry můžete po pár letech hodit po posovi a kupovat nové.

31.03.2008 | 22:39:52 | Jerry Reagovat

Mám stejný model v Eleganci a jezdím kolem 5 000měs, nyní mám najeto kolem 80 000km a zatím jediný problém. Je to spolehlivé, kvalitně zpracované a po stránce designu velmi povedené auto.

31.03.2008 | 22:35:33 | Ludva Reagovat