Recenze Škoda Octavia 1,9 TDi 81 kW
“Celkové zklamání - myslím že pověsti o kvalitě a spolehlivosti kecají......”

Autor recenze: michal všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru: Stav km při koupi:125 000 km Stav km nyní:180 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km Vloženo: 14. 10. 2012

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo 1,9 td Seat Cordoba 1,6

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

spotřeba

Slabé stránky

- neskladný kufr - jeden kočárek a je skoro plno
- velmi časté závady
- jízdní vlastnosti

Závady a opravy na autě

po koupi:

- baterie
- oprava rozlomené loketní opěrky
- výměna startéru - zahřátý motor jsem nemohl nastartovat
- rozvody
- provozní kapaliny
- desinfekce klimy

postupem času:

- přední okno
- oprava rzi pátých dveří - nekvalitně opraveno po nehodě, prorezlé zevnitř
- výměna osvětlení SPZ
- všechny tlumiče
- výměna všech brzdových kotoučů a destiček
- kompletní spojka a dvouhmotový setrvačník
- opět baterie
- výměna náplně klimatizace
- páčka směrovek
- všechny stahovačky
- oprava zlámané kabeláže ve dveřích
- pravý dveřní reproduktor vzadu
- výměna turbodmychadla - repase již nebyla možná
- výměna váhy vzduchu
- výměna předních světlometů - popraskané krycí skla, skoro nesvítily
- výměna předních čepů a tyček stabilizátorů
- oprava zatuhlých ramének stěračů

čeká na opravu:

- zadní stěrač
- ovládání střešního okna (začalo zlobit pár měsíců po koupi)
- motorek klapky klimatizace
- vibrace od přední nápravy při brzdění


Hodnocení a zkušenosti s autem

Při koupi auto vypadalo krásně - dovoz z Belgie, najetu vcelku málo (tvrdili mě to i v servisu Škoda kam jsem auto dovezl na prohlídku před koupí), nepoškrábané, vnitřek taky vcelku zachovalý - jen jsem ho nechal vyčistit. Při přihlášení se přišlo na chybu ve velkém TP zapsanou při dovozu - chtěli po mě ekopoplatek tak to byl první problém, šikovná paní úřednice vše opravila. Nu a po pár týdnech provozu to začalo - jeden problém za druhým, navíc jsem zjistil že neseděly km - auto má ve skutečnosti min. o 25 tkm víc. Bazar na mé pozdější protesty nereagoval... Nyní s ním moc nejezdím - akorát mě to vždy naštve když se něco zase porouchá, ale nechce se mě po vynaložených investicích prodat. Jinak oproti předchozím vozidlům dobrá spotřeba, to je tak vše. Celkový dojem - spíš celkové zklamání. Navíc jsem byl překvapen malým prostorem vzadu po instalaci dětských sedaček... Při koupi jsme ještě děti neměli. Popravdě bych už škodovku asi nekoupil.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

NEKUPUJ NAJLACNEJSIE

také usporne,a spolahlive auto už nevyrobia,ked kupiš lacnú pajtu aj FERARI musíš investovat

29.09.2018 | 19:34:52 | igi  | 195.160.182.* Reagovat

Údržba versus opravy a závady

Rozvody, provozní kapaliny, desinfekce klimy, baterie, náplň klimatizace, oprava rzi po nehodě, výměna kotoučů, destiček, přední okno, to všechno jsou buď věci, které se dělají na každém autě pravidelně, nebo nevím, co se na nich mohlo porouchat a proč je zahrnovat do poruch. Například to přední okno. Já mám Octavii I 13 let, samozřejmě některé věci se měnit musely (zámek jedněch dveří, jedno čidlo ABS, teď elektomagnetická spojka klimy) a bylo by toho asi víc, ale všechno to jsou položky, které se i s pravidelnou údržbou, oleji a filtry s přehledem vejdou do jedné údržby třeba Superba III v automatu...

03.05.2017 | 22:14:11 | Jindřich  | 84.42.146.* Reagovat

Nemôžete-nemôžeme posudzovať značku- Oct. podľa jednej recenzie...:)

Vždy sa nájde "súúúper" kúúúúpa a leštenka...,že áno, aleak by Škoda nerobila OK autá,tak asi nie je tam, kde je.

Je to niečo podobné,ako ked sa nadáva na teké Renaulty,ale že tie boli voľakedy najdovážanejšou značkou do Nemecka...:), o tom už rozumbradovia čušia,lebo nevedia.

Taká 206, čo sa len človek dočíta hovadín, ale že sa jej vyrobilo najviac kusov v jej triede..:),no, asi veľa a nekvalitne varábať..., to je základ úspechu...

Podobne aj táto Oct., z jednej stočenky zhadzovať celú značku..:),ak by také TD mali Japonci,nepoviem ani "ň", ale Japonci a diesle..., to ešte stále nejde dokopy, jedine benzíny, aleak kúpiť NOVú Oct. diesel, verzus Japonec benzín..., tak jednoznačne diesel...

O tom niet pochýb.

Mimochodom, na tie závady to vyzerá na nejakých 250-300.000 km..,MINIMALNE, to aby si bol v obraze...,alebo sa niekto na ňom vyšantil po meste fúrikovaním.

16.10.2012 | 23:07:08 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Nemôžete-nemôžeme posudzovať značku- Oct. podľa jednej recenzie...:)

Právě že Japonci už v té době mely slušné diesely... Toyota Corolla a Avensis běžně od roku 1999 měli velmi slušné motory D4D a od roku 2003 přišla Honda s ICTDI a byl to motor roku. Je to každého věc co si pořídí za auto. Já za sebe mohu jen říci, že jinou značku než japonskou nechci.

17.10.2012 | 15:15:59 | Jirka  | 89.176.109.* Reagovat

RE: Nemôžete-nemôžeme posudzovať značku- Oct. podľa jednej recenzie...:)

Súhlas, prvé motory od Toyoty asi 85 kw, boli vraj špičkové,oveľa lepšie ako 2,2 130 kw,ale nepoznám ich lepšie. neviem si pomôcť,ale Motor roku je iba reklamný slogan, to je bezcenný blábol,stačí si pozrieť teraz fora zúfalcov,ktorí si trhajú vlasy,ak im na Hondách,Mazdách,KIA skončí FAP...,či repasujú vstrekovače po nejakých 250-300.000 km,taký W 12 v Tuaregu bol "naj"a dnes sa ho každý bojí ako čert kríža....,rovnako ako 3.0D od Bmw, tiež naj motor, ale raťaze sa trhajú aj v ňom,podobne ako v 1,2 od W...:(

Japonci sú vynikajúci v benzínoch,v Jap. sa nafťáky kvôli ekologii ani nepredávajú, je to iba kvôli Europe, ale pre firmu,ktorá kupuje na 3-4 roky auto je výhodnejšia O s TDi,ako benzín z Japonska... ak je rovnaká cena áut.

Pre bežného spotrebiteľa,ktorý si nevie dať do nákladov výdavky na servis,sa naozaj lepšie oplatí benzín,akurát,že problém začne byť pri druhovýrobe,či nedajbože búračke.

17.10.2012 | 15:58:45 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Nemôžete-nemôžeme posudzovať značku- Oct. podľa jednej recenzie...:)

Ono aj filizofia Japoncov je taká, že ked niekto vyslový slovo osobné auto, tak je to automaticky benzinák a nákladné auto je zase nafták. Nepriklánam sa k tomu, že Japonci nevedia robiť vznetové motory. Je to skor tým rozdelením trhu a sú tu automobilky, ktoré majú v oblasti vznetových motorov silné postavenie (PSA napr.) Takže z toho vyplíva pre ních hendikep čo sa týka presadenia na europskom trhu. A tiež aj spomínaný fakt, že robia naftové osobné auta výlučne pre európsky trh.
Mne sa inak páči aj slogan : "Auto roku .... na Slovensku" to ma vie vždy pobaviť.

18.10.2012 | 14:35:32 | TOMI  | 85.237.224.* Reagovat

RE: Nemôžete-nemôžeme posudzovať značku- Oct. podľa jednej recenzie...:)

veru suhlasim, japonci len benzinaky ok, ale diesle s priamym vstrekom - este maju co dohanat.. a este co sa tyka japoncov tak exterier nic moc vzdy to dodrbu nejakymi detailmi, interier chladny, zastarany, lacny.. pri zatvarani dvier ma clovek pocit ze okno vypadne.. oktavka tiez urcite nieje dokonala ale keby bola taka hrozna tak sa urcite nevyraba prva verzia 11 rokov.. ale to je len moj nazor, prosim nebite ma hned reakciami :-))))

17.10.2012 | 20:31:17 | oct.  | 85.237.224.* Reagovat

RE: Nemôžete-nemôžeme posudzovať značku- Oct. podľa jednej recenzie...:)

okta je sice pracant ale interier je stodola. a co tak nafta od toyoty D4D alebo honda v nafte????

16.04.2013 | 20:35:04 | ja  | 2.100.95.* Reagovat

Radsej dvojliter od hondy vtec so spotrebovu 9l a idem ako pan,nez octavku za 5litrov ktory sa mi bude smiat do oci.ale ked pride na turbo dvoj hmotu vahu za velke evri,potom ja sa zasmejem ze za tie naklady ja najazdim 10000km zadarmo:-D

15.10.2012 | 16:19:41 |   | 91.191.109.* Reagovat

na 81 kw vysoká spotřeba japonský benzín 85 kw jezdí za 6 litrů. A říkám to pořád škoda je strašnej werk. O proti japoncům. Jen tak dál podporujte průměr.

15.10.2012 | 10:34:40 |   | 92.62.224.* Reagovat

RE:

Ciste nestranne,čo okrem Tri motora vie otca ponúknuť??priestor,jazdné vlastnosti?kvalitu?,,sedy priemer.čo taká honda,toyota má väčšiu hodnotu

15.10.2012 | 10:59:57 |   | 91.191.109.* Reagovat

RE:

nejde o hodnotu vozidla ale o ekonomičnost. Do japonských motorů všeobecně olej benzín. To je vše. A tdi od koncerunu furt váha vzduch turbo dvouhmota a spousta jinejch kravin. Díky nejsem tak bohatý abych si kupoval laciné věci.

15.10.2012 | 11:33:20 |   | 92.62.224.* Reagovat

Octavia TDI 81kW

Sice mám OI v benzínu a dle mých zkušeností je chování některých majitelů "modly" jménem TDI 81kW až fanatické...nicméně zůstanu objektivní...jestli je majitel tak naivní, že někdo stočil tacho jen o 25 000Km tak je to opravdu smutné. Skutečné číslo bude mnohem vyšší. Dál víceméně přiznal i bouračku (od toho ty další problémy, koroze pátých dveří, dost možná i ten zadní stěrač). Většina věcí co uvedl jsou jednak spotřební věci, které je třeba po pořádné porci Km stejně vyměnit(rozvody, destičky+kotouče, čepy) a druhak věci, které odchází z jiných příčin (přední okno, kabeláž ve dveřích! hmm!). Zbývají tedy bolístky typu stahovačky oken a klasické díly u TDI(dvouhmota, turbo, váha vzduchu). Celkové resumé - majitel si nechal dovézt bouraný, notně přetočený a evidentně zdevastovaný vrak. A podle takového je nespravedlivé soudit všechny OI TDI 81kW.

15.10.2012 | 02:46:52 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

RE: Octavia TDI 81kW

Kolik má auto skutečně najeto km můžu jen polemizovat, o těch 25 tkm vím 100% - první kontrola na STK v ČR - stav tacho cca 150 tkm, v bazaru o dvacet km vedle 125 tkm. Tak proto jsem to tak napsal, uznávám že asi i nešťastně. Známý má OI, na zadek nebouranou, zadní dveře též korozí prožrané. U služební OI ve stejných km podobné problémy... U zadního stěrače závada objevena, odstraněna - přelomený kabel v přechodce, toto bylo i u dveří. Myslel jsem že to je jasné, ve vnitřku dveří se snad ani kabeláž normálně poškodit nemůže. Jinak podle kontroly na diagnostice - přiznávám nevím jestli to tak může být - mě bylo tvrzeno (podotýkám že u několika různých servisů) že km vcelku sedí - s obvyklou procentuální chybou. Prý se km dají kontrolovat i u řídící jednotky ABS a ta že prý nejde upravit, leda vyměnit. Jak jsem psal nevím zda to jde proto se ptám - je to možné? Jinak km neřeším, předchozí mondeo mělo najeto hodně přes 300tkm a jezdilo stále v bez problému.

02.11.2012 | 13:59:51 | Michal  | 109.238.32.* Reagovat

To mělo závad jako 20 let starej pežot :-) Hele, já najel s malou C1 za 5 let 100 000 km a pochybuju, s tímto dieselem by bylo za 9 let (původní majitel) najeto jen 125 000. Spíš bych to viděl na nějakých minimálně 250 000 a tomu by odpovídaly i uvedené závady a opotřebení. A to se ještě držím při zemi.

14.10.2012 | 21:51:58 |   | 89.102.163.* Reagovat

Spolehlivost

Octavie je spolehlivá, ale ve verzi 66 kw a nesmí tam být el okna. Ale i tady se tu a tam utrhne ventil, odejde čerpadlo. ale záleží i na majiteli jak se k autu chová( výměny olejů A pod.)Každý říká jek je spolehlivá, když už do ní nacpal, tak se mu nechce říkat to, že se to porád S....

14.10.2012 | 20:11:14 | Bebe  | 178.255.168.* Reagovat

KM

no myslim ze auto malo stiahnutych aj 100 - 150 000 km, 25 by asi snad ani neoplatilo

14.10.2012 | 17:38:53 | Robo  | 85.237.224.* Reagovat