Rok výroby:2006Typ motoru:1.9 TDi 77 KWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:5 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6-7 l/100 kmVloženo:8. 8. 2006
Zatím ve 2 000 Km kompletní diagnostika z důvodu vibrací motoru - vše údajně v pořádku ...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Přesto, že se jedná o nový automobil jsem zklamán motorem 1.9 TDi PD 77 KW. Měl jsem asi smůlu, ale motor je v porovnání se starým TDi, který jsem vlastnil, hlučnější, spotřeba neklesá pod 6 -7L/100km ale hlavně při zátahu nepříjemně zakolísá vždy okolo 2100ot/min.
V tisku a v testech je motoru je vyčítán "nekultivovaný běh" a tak protože je to můj první PD nevím, zda je tato vlastnost normální, v každem případě je tento přechod nepříjemný. Nemáte podobnou zkušenost? Tankuji pouze Shell a tak to snad naftou nebude..
Mám přes rok kombíka O2 s motorem 77kW - najeto 75 tis.km bez jediné závady. Z motoru jsem byl mírně zklamán, předtím jsem měl fabii combi 1,9 TDI 74kW a to byl učiněný drak. Vyřešil jsem to čipem u renomované firmy - na brzdě naměřeno 109kW, krout.moment 309Nm - nyní fantazie. S čipem najeto 65 tis.km, průměrná spotřeba kolem 5,5 l/100, akcelerace z 0-100km/hod. pod 10 sec. - můžu pouze doporučit!
VW toto vstříkování PD přestane dávat do motorů. Údajně nejde dále zlepšovat vlastnosti. Přejde na společný vysotlaký zásobník jako jiní výrobci. PD mělo oproti jiným systémům vyšší točivý moment, tvrdší chod ale taky vyšší spotřebu. Zřejmě VW šláplo tímto systémem vedle. Určitě mě odborníci doplní.
Měli jsme taky starou oktávku 66kW, taky se mi nový motor zdál hlučnější, podvozek tvrdší, teď máme 30tis. a už mi to ani nepřijde (možná se ztišil), výkon je dostatečný (údajně má místo 77 asi 85kW - měřila to prý nějaká firma) a spotřeba při jízdě okolo limitů je i se zapnutou klimou cca 5,6 - 6l. A podvozek je lepší než stará v zatáčkách - nenaklání se tolik a projedou se rychleji. A zatím bez závad - ani žárovka. Zpracování inter. je také o třídu lepší. P.S.: Motor vůbec nekolísá má rovnoměrný zátah a není cítit turboefekt.
Tento motor má opravdu jiné chování než staré TDI. Je to danné zvýšením tlaku vstřikovaného paliva a rozložením na více vstřiků. Proto je tento motor vhodný zejména s 6ti stupňovou převodovkou. Bohužel nové Oktávky se prodávají s tímto motorem pouze s 5ti stupňovou převodovkou. Navíc je tento motor více citlivý na práci s plynem a to se projevuje i na spotřebě, která je vyšší.
to co popisujes, tak to v mem aute nenachazim. V zime je po sudenym startu hlucny, ale vibrace rozhodne mensi nez ve Scenicu (napr. zeptne zrcatko se ani nehne a ani veci v polickach nevibruji oproti Renaultu) a to kolisnuti muze byt turbem, ale za nejakych 25tis. km jsem si toho u stejneho auta jako mas ty nevsim
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
motor PD 77kW
Mám přes rok kombíka O2 s motorem 77kW - najeto 75 tis.km bez jediné závady. Z motoru jsem byl mírně zklamán, předtím jsem měl fabii combi 1,9 TDI 74kW a to byl učiněný drak. Vyřešil jsem to čipem u renomované firmy - na brzdě naměřeno 109kW, krout.moment 309Nm - nyní fantazie. S čipem najeto 65 tis.km, průměrná spotřeba kolem 5,5 l/100, akcelerace z 0-100km/hod. pod 10 sec. - můžu pouze doporučit!
02.01.2007 | 21:12:55 | zakus Reagovat
VW
VW toto vstříkování PD přestane dávat do motorů. Údajně nejde dále zlepšovat vlastnosti. Přejde na společný vysotlaký zásobník jako jiní výrobci. PD mělo oproti jiným systémům vyšší točivý moment, tvrdší chod ale taky vyšší spotřebu. Zřejmě VW šláplo tímto systémem vedle. Určitě mě odborníci doplní.
16.08.2006 | 10:27:37 | Ami Reagovat
Zvyk
Měli jsme taky starou oktávku 66kW, taky se mi nový motor zdál hlučnější, podvozek tvrdší, teď máme 30tis. a už mi to ani nepřijde (možná se ztišil), výkon je dostatečný (údajně má místo 77 asi 85kW - měřila to prý nějaká firma) a spotřeba při jízdě okolo limitů je i se zapnutou klimou cca 5,6 - 6l. A podvozek je lepší než stará v zatáčkách - nenaklání se tolik a projedou se rychleji. A zatím bez závad - ani žárovka. Zpracování inter. je také o třídu lepší.
P.S.: Motor vůbec nekolísá má rovnoměrný zátah a není cítit turboefekt.
09.08.2006 | 10:20:36 | Já Reagovat
Motor PD 77kW
Tento motor má opravdu jiné chování než staré TDI. Je to danné zvýšením tlaku vstřikovaného paliva a rozložením na více vstřiků. Proto je tento motor vhodný zejména s 6ti stupňovou převodovkou. Bohužel nové Oktávky se prodávají s tímto motorem pouze s 5ti stupňovou převodovkou. Navíc je tento motor více citlivý na práci s plynem a to se projevuje i na spotřebě, která je vyšší.
09.08.2006 | 09:19:21 | kutil Reagovat
a jezdit v prumeru za 7l to se mi taky bezne nestava. i po meste tam mam vetsinou pod sedm, pokud tomu nedavam zahul pod plnym plynem...
08.08.2006 | 23:03:34 | KoVaR Reagovat
kultivovanost
to co popisujes, tak to v mem aute nenachazim. V zime je po sudenym startu hlucny, ale vibrace rozhodne mensi nez ve Scenicu (napr. zeptne zrcatko se ani nehne a ani veci v polickach nevibruji oproti Renaultu) a to kolisnuti muze byt turbem, ale za nejakych 25tis. km jsem si toho u stejneho auta jako mas ty nevsim
08.08.2006 | 23:02:32 | KoVaR Reagovat