Recenze Škoda Octavia 1.6 GLX 74 kW
“Dobré svezení, ale tragická spolehlivost.”

Autor recenze: Tomáš (25 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1595 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:120 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 11 let Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 28. 4. 2009

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

10 tkm - servo ovládající otvírání zavazadlového prostoru
12 tkm - střídavě nefunguje el. ovládání oken spolujezdce a vpravo vzadu (ani neprosvěcují vypínače) - později už se přestalo objevovat
13 tkm - pískání při el. stahování okna řidiče
15 tkm - nefunkční vypínač ovládání vyhřívání zadního skla
30 tkm - nesvítily "couvačky" - vadné čidlo
60 tkm - vypadávala zpátečka - vyměněno hlavní zpátečkové kolo + mezikolo, materiál 12 000 Kč, práce 9 000 Kč
70 tkm - el. stahování okna řidiče
90 tkm - zadní ložisko
110 tkm - čidlo teploty chladící kapaliny
111 tkm - nefunkční el. stahování okna vpravo vzadu
115 tkm - nefunkční zámková vložka řidiče
120 tkm - zatuhlé stěrače
120 tkm - opět vypadává zpátečka - opět výměna soukolí + výměna vysypaného ložiska, materiál z jiné převodovky 5000 Kč, práce 6 000 Kč
120 tkm - nefunkční klima
121 tkm - trpělivost končí, jde na prodej


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na svou dobu relativně technicky vyspělé auto, oproti Felicii neskutené svezení a komfort (klima, palubní počítač, ABS, EDS, el. stahování oken....) Slušný podvozek, relativně úsporný a přiměřeně výkonný motor. Je sice trochu hlučnější a netáhne z nízkých otáček, zdá se ale relativně spolehlivý.

Jinak Octavie je notoricky známá, netřeba vše opakovat, akorát bych zopakoval na můj vkus překvapivě velkou poruchovost, hlavně ta převodovka, to je tragédie. Nýty se zatím nestřihly, ale už podruhé bylo měněno soukolí zpětného chodu. Ta kola jsou vyrobena snad z bláta, v obou případech se zřejmě zkřivilo ozubení na mezikole, což dále způsobilo destrukci na ostatních kolech na zpětném chodu.

Je fakt, že tehdy ta Octávie stála cca 515 000,- (399 000,- základ GLX, zbytek příplatková výbava téměř na SLX + spolier a Construct). Za tu cenu se nic srovnatelného v koncernu pořídit nedalo, možná Toledo, Vento, ale to byly proti Octavii všechno krabice, ikdyž určitě spolehlivější.

Kdybych věděl, do čeho jdu, zkusil bych asi Japonce.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Proreznutí kolem víka nádrže je normální. Už jsem takových Oct pár viděl. Co chceš, 12 let je 12 let.

07.08.2009 | 13:55:50 | Itall Reagovat

rez kolem vika nádrže

mam stejne starou octavku a kolem nadrze se mi asi pred rokem zacal odlupovat lak...plech zevnitr prorezá (uz je po zaruce tusim). nevim co s tim, protoze klasicky prelakovani nefunguje, rez je za par dni zpatky. prelepit nejakou samolepkou?!

07.08.2009 | 09:17:39 | cruisik Reagovat

Nevím,co tady některé zavité obhájce Oktávek štve. To,že někdo napíše pravdu o tom,že se to auto sere? No jo,majitelé Ochcávek to nemužou přenést přes srdce že?

05.05.2009 | 08:26:53 | pepe Reagovat

Komentář autora

Řidičák jsem dělal v 18, to auto bylo původně jako rodinné, nyní v něm jezdím sám. Vzhledem k faktu, že o auta se zajímám od dětství sledoval jsem provoz rodinné Octavie od doby jejího pořízení v roce 1997. A taky se pamatuju, kolik tehdy co stálo a co se dalo za ty peníze koupit. Vím, že jsme uvažovali i o Daewoo Espero, ale to mělo podvozek postavený tuším na Oplu Ascona. Fakt, že vozidlo používám aktivně jako řidič od svých 18ti nepovažuji za zábranu pro napsání recenze.

Všechny poruchy jsou objektivní a dle palubního deníku, který vozu vedeme. Všechno to jsou celkem obvyklé závady, až na tu převodovku.

Mluvil jsem s mechanikem, který převodovku podruhé opravoval a také neví, kde je problém. Možná, poškození podruhé způsobilo ozubené kolo zpětného chodu na předlohové hřídeli, to totiž nebylo původně měněno. Zpatečka se samozřejmě řadí na stojícím voze, zuby soukolí nejsou očesané, ale pokřivené (způsobeno nestejnoměrným tlakem, nikoliv třením či nárazy s destrukčním účinkem) a právě to způsobovalo vypadávání zpátečky.

Problém vypadávjící zpátečky považuji stále za "záhadu", nikde se o tom moc nediskutuje, ale je fakt, že někteří opraváři převodovek mluvili o horší jakosti materiálu, z nichž je toto soukolí vyrobeno.

04.05.2009 | 23:07:08 | Tomáš Reagovat

Hmmm "dobrá" recenze. Více nesrovnalostí než faktů, ale na to už jsme tu celkem zvyklí. Zpátečka je geniální-možná by to chtělo ji třeba řadit při stojícím autě....

30.04.2009 | 21:13:55 | Jerry Reagovat

30. dubna 2009 | 11:18 | Michy007

Presne, vyzerá to byť výmysel. Zase nejaký ryžiak.

30.04.2009 | 19:30:58 | Angel_M Reagovat

Hmm..

No vidím že pisatel má 25 a auto využívá už 11 let. Si dělal řidičák už ve 14 nebo jezdil bez něj :-)

30.04.2009 | 11:18:23 | Michy007 Reagovat