Recenze Škoda Octavia 1.4 TSI
“Dobré, ale drahé.”

Autor recenze: František Strnad (40 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:1.4 TSI Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:3 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6.3 l/100 km Vloženo: 19. 2. 2012

Hodnocení inzerátu: 59 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

výkon motoru

Slabé stránky

aerodynamický hluk


Hodnocení a zkušenosti s autem

U předchozího auta jsem si dal předsevzetí, že moje další auto musí mít výkon aspoň 90 kW a 6-ti stupňovou převodovku. 6-ti kvalt kvůli snížení otáček a hluku od motoru při vyšších rychlostech na dálnicích.
Vyšší výkon proto, že na českých silnicích je přetíženo nákladními auty. Nesnáším tu bezmoc plazit se za náklaďákem, čuchat ten smrad, koukat do krabice a neustále stírat špínu z čelního skla.
Rozhodoval jsem se mezi Superbem II a Mondeem, ale kapsa nakonec rozhodla za mě.
Oktávku jsem původně nechtěl, ale tím, že „Helmut“ konečně dovolil škodovce, aby Češi mohli jezdit s něčím jiným než s MPI a HTP, mi trochu pomohl v rozhodování.
Takže co se týká motorizace, jsem spokojený. Spotřeba ujde, ale čekal jsem méně. Teď v zimě to je kolem 7 litrů na vzdálenost 60 km, z čehož jen 20% je město. Ve městě žere docela dost, podle papírů má brát 8,5, ale mně to jde spíš k 9. Na delší trase kolem 100 km se už dostanu na těch slibovaných 6,3. Teď v zimě z lyžování cestou dolů z Jánských lázní mi pal.poč. ukazoval 5,5 celou cestu domů cca 100 km, ale moc mu nevěřím.
Taky je úplně jedno, jestli do toho leju Nat95 nebo 98, žere to furt stejně a taky stejně táhne.
Co se týká vnitřního pohodlí, tak s jednou věcí jsem silně nespokojený a dokonce uvažuju, že tak za 3 roky jí kvůli tomuhle prodám. Jde o hluk v kabině, od podvozku. Pánové, to je takovej kravál, že při 90 km/h nemá cenu poslouchat rádio, spolujezdec už na vás musí řvát, abyste slyšeli že potřebuje čůrat apod. V tomhle škodovka ušetřila a připomíná mi to 10 let starého korejce, v kterém tenhle kravál byl taky. Prostě slyšíte hukot od kol, svištění vzduchu a já nevím co ještě, prostě jak v tanku. Motor kupodivu slyšet tolik není, na to že má rozvodový řetěz místo řemenu. Je tam totiž odhlučnění směrem do kabiny. Navíc při 95 km/h už řadím za 6, takže držím otáčky těsně nad 2 tisíci a při takových otáčkách žádný motor tolik neřve.
Takže naše rodina si cestou na letní dovolenou asi pěkně užije. A věřte mi, že hluk dokáže docela slušně člověka unavit a vyčerpat. Na to jsem nebyl z francouze zvyklý, to je fakt hanba pro škodovku.
Co se týká výbavy, tak mám základ + TSI drive (man.klima, el.okna vpředu, zrcátka el.+vyhřívaná).
Mně to kupodivu stačí, ale je pár věcí, co mi po prodeji francouze chybí. Jednak tónovaná skla, jednak bederní opěrka. Loketní opěrku už jsem oželel, ale dokoupit jumbo box za 4300,- plus montáž není zas takový problém.
V kufru se mi líbí, že pamatovali na připevnění lékárničky a trojúhelníku. Síťový program taky dnes a denně oceňuji.
Pak se mi líbí, že gumové koberce mají oka, která zapadnou na výstupky v podlaze a tak vám pod nohama necestují.
V prostoru mezi předními sedadly je praktická přihrádka na různé věci, to využívám třeba i na kapesník, jsem alergik a mám ho tak pořád po ruce.
Bílé podsvětlení budíků se mi líbí moc, vlastně celá přístrojová deska. S tím jsem měl trochu problém u Mondea, které se mi vevnitř hnusí, připomíná mi plasty levné elektroniky z vietnamské tržnice.
U elektroniky bych se rád zastavil. 2 věci mě vyloženě obtěžují.
První věc je, že při nastavení regulátoru foukání na čelní sklo, se automaticky zapne klima. To je naprosto zbytečné trápení kompresoru, okamžitě ho vždy vypínám. Mám ofuk trvale v levé poloze, čili nohy a čelní sklo, ale občas se zamlží, takže musím dát „plný kotel“ jen na čelní sklo a ohlídat si zapnutí klimy. Jinak ventilátor je podle mě dost hlučný i v poloze 1, ale to je můj subjektivní dojem.
Druhá věc je, že dálkovým centrálem jde při držení odemknutí či zamknutí spustit či vytáhnout okna.
Nevím, kterej ko*ot tuhle zbytečnost implementoval. Já si ráno v předsíni zavazuju boty a klíče mám v kapse u kalhot. Tím, jak jsem předkloněný v sedu, nevědomky tisknu a držím ten mikrospínač na dálce a před barákem na ulici se mi stahují okénka a procházející lidé čuměj co ukrást. Když se mi to stalo poprvé tak venku pršelo a slušně mi tam nalilo. Fakt super nápad! Kdyby ten čudl na dálce nebyl tak citlivý ale on je! A to nemám pánové nadváhu, lidově řečeno pajšl.
Na závěr můžu říct, že jsem s tím autem přece jen spokojený až na ten hluk při jízdě. Snad se to zlepší s letními pneu.
Ale pořád si kladu otázku, jestli těch vynaložených 360 tisíc za tu Škodu stálo.


Doplnění recenze ze dne 28.12.2012

Stav km nyní: 11 000 km

Děkuji všem za komentáře a doplňuji po najetí na současných 11 tisíc km a roce provozu.
Motor – lehký, trochu pocit, že plave předek při řízení. Na horách přední kola spíš prokluzují díky lehkosti předku. Dobře táhne i při vyšších rychlostech. 6-kvalt výhoda.
Auto zrychluje slušně, ale do sedadel jako TDI vás nevmáčkne. Ale příjemné je, že zrychluje lineárně a neuvadá. Stejné zrychlení jako z 0 na 100 se koná např. i ze 120 na 150, ze 150 na 180.
Sedadlo řidiče a spolujezdce je užší kvůli nesmyslnému odkládacímu kaslíku z boku sedáku, tohle se fakt nepovedlo.
Otvírání víčka nádrže klíčkem je vopruz a archaismus.
Při škrábání ledu bacha, přední stěrače nejdou odklopit kvůli přesahu hauptny, musí se s nimi ručně pohnout ve směru stírání, což asi nedělá motorku dobře.
Kufr je tak akorát, nedovedu si představit menší ikdyž se všude píše že octavia má velký kufr. Dám tam kočárek a nákup a je hotovo. 2 dospělý a 2 děti, kufr tak akorát.
Základní výbava nemá osvětlení schránky spolujezdce, to mi chybí. Naopak věšáčky na zadních sloupcích mi přijdou k ničemu.
Dvě lampičky v kufru jsou prý nadstandard, chachacha.
Na zadním sedadle vnímám hluk jak se odvalují zadní kola. Takže ještě víc než na místě řidiče jak jsem psal v recenzi.
Zadní rolovací plato (kombíka) nedoléhá až k oknu, takže okénkem je vidět obsah kufru, lákadlo pro zloděje.
Že u škodovky v interiéru nic nevrže není úplně pravda. Za rolovacím platem zavazadl.prostoru je dekl na magnety, který vrže o zadní opěradla a to docela dost a celou jízdu.
A teď chvály.
Dobře sedí na silnici. V zatáčkách při 80 km/h nevynáší, zadek jí netahá. U předchozího vozu Renault Megane, jsem stejné zatáčky musel projíždět 60, abych měl jakžtakž stejný pocit. Celkově je pro mě stabilita na silnici velmi příjemným překvapením. Tenhle podvozek jsem si prostě oblíbil.
Takže když to shrnu, na tomhle autě mi nejvíc vyhovuje jistota podvozku a síla motoru 1.4 TSI.
Co jsem ale četl o nové Oktávii 3, tak mám silné cukání tuhle prodat. Jen se v té nové musím napřed svézt. Ale těším se na nový podvozek, širší rozvor a více místa vzadu a další věci. Takže kdo byste měl zájem o červeného kombíka v perfektním stavu, se zárukou do 11/2013, přes zimu garážovaný v rodinném domě tak napište. Na jaře nejspíš budu měnit a je mi líto takový auto dát do bazaru. Tam mě akorát oškubou a přijdou k pěknému autu, které bych radši pustil nějakému serióznímu a hlavně slušnému člověku.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 59


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

m

Haníš výbavu co je navíc nebo co chybí...Proč sis nekoupilněco podle sebe???Nejdřív vybírám co chci na autě mít a pak ho sháním.Hlava mi to nebere.

30.10.2020 | 17:43:59 | m  | 81.201.51.* Reagovat

Koupit ci nekoupit?

Zdravím pánové,
Mam moznost koupit ocvavii 1.4 TSi, 90kW rv 2010 s ujetymi 100tis a chci se zeptat na nazor tohoto motoru? Nekdo tvrdi, ze ty motory jsou spatne na tezke auto, ze jsou s tim problemy a ze na nektere TSi motory je take spoustu kritiky. Nekdo si to zase vychvaluje. Jak to tedy je co se motoru 1.4 TSi rv 2010 tyce?

18.03.2016 | 12:41:11 | Jake  | 62.84.154.* Reagovat

RE: Koupit ci nekoupit?

Tyhle 90 kw nejsou špatný pokud předchozí majitel měnil včas olej a ani u tohodle roku výroby by neměl mít možnost přeskočit rozvodovej řetěz,protože má vylepšenej kryt rozvodů.Octavia rozhodně není těžká na tenhle motor.

18.03.2016 | 13:18:41 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: Koupit ci nekoupit?

Jaký vylepšený kryt rozvodů? Nesmysl - to si pleteš s 1.2 TSI. Řetěz samozřejmě může přeskočit, obvykle to neskončí potkaným motorem, ale i to se může stát.

Mám tento motor z roku 2010, najeto 90 000 km, zatím bez problémů, ale po delší odstávce se při startu rozvody na vteřinku ozvou.

08.04.2016 | 21:27:16 | Pawouk  | 94.113.76.* Reagovat

RE: Koupit ci nekoupit?

Ahojte,já koupil nedávno přesně tenhle typ motoru -1,4 TSi 90 kW CASA,nájezd 102.000 km (dle serv knihy)první majitel-koupě přímo od něj-ne přes bazar, rv.10/2010. Rovody po výměně v 85.000,km-důvod -při startu byl řetěz slyšet. Nejsem mechanik ,ale myslím že doporučené intervaly výměny oleje výrobcem-tedy po 30.000 km, stojí možná za podobnýma neduhama a to nejen u tohoto typu motoru.Takže já budu měnit jak jsem zvyklý-tedy po roce a max 15.000,km.Olej jsem dal Shell 0W-30 504.00-507.00 spec.dle dop. výrobce.Jinak co se týče motoru a spotřeby- spokojenost, kombinovaná spotřeba při normální jízdě (mimo město 50% jízda na tempomat silnice I a II třídy+ jízda po Plzni)5,5-5,8 .

04.05.2016 | 09:00:26 | Zak  | 46.23.52.* Reagovat

Auto 1,4 TSI

Dobrý den, naskytla se mi koupě octavky v kombi r.v. 2011 najeto 45 000 km, od známého, jen mě odrazují někteří od výrobních vad motoru TSI, tento kus je má ve 40 000 dělané na záruku, s tím, že prý nové součásti jsou lepší a nemělo by se opakovat tzv chrastění řetězu. Chci právě větší auto, jelikož čekám rodinu a TDI bych jízdou na kratší vzdálenosti asi zadusil. Jinak mé stávající auto je benzín 1,6 81kw Corolla Toyota. Díky všem za info. Petr

10.11.2015 | 20:55:53 | Petr  | 46.135.56.* Reagovat

RE: Auto 1,4 TSI

Zkuste raději 1,6mpi, tyhle motory jsou moc dobré, tsi jede o trochu líp, ale riziko máte, já měl O2 s motorem 1,8 tsi 103kw a při 90 000km jsem ji prodal, dokonce mi poradili ve škodovce ať se toho zbavím, jela krásně,ale platit desetitisíce za opravu motoru bych opravdu nechtěl. Byla jedna z prvních, teď už je asi vše OK. Přeji šťastnou volbu.V.

11.11.2015 | 15:15:22 | Viky  | 80.188.74.* Reagovat

RE: Auto 1,4 TSI

1.6mpi je určitě spolehlivější než 1.4tsi a navíc se dobře hodí i na přestavbu na lpg,je to celkem držák,ale i tak si myslím že oproti 1.6 16v v corolle je to krok zpět.Navíc O2 nebude kromě kufru zásadně prostornější oproti vaší toyotě o kvalitě zpracování ani nemluvě.

11.11.2015 | 16:43:14 | pavel e36  | 37.48.43.* Reagovat

RE: Auto 1,4 TSI

1,6 mpi je retro a nejede.1,4 tsi pokud má nový rozvody tak ho vem.

11.11.2015 | 18:05:08 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: Auto 1,4 TSI

1,8 Tsi měla víc jak 103kw.

11.11.2015 | 20:23:57 |   | 88.100.179.* Reagovat

Výborná volba 1,4 tsi octavia

Dlouho jsem přemýšlel o koupi nového auta a hlavně jakého. Moje potřeby byly hlavně město (práce, do školky atd.) a tak jsem řešil benzín. Favoritem byla octavia rv 2010 a víše a teď nastal problém, jaký motor? Projel jsem 1,6 MPi a musím říct, že to opravdu není ono, pokud chcete jet svižněji moc to nejde.....pak jsem se svezl 1,4 tsi a bylo to jasné, ten motor je opravdu úžasný, zrychlení, spotřeba, 6- tikvalt...prostě paráda, měl jsem jasno. Koupil jsem 1,4 tsi tv 2010 najeto 150 tis ve výborném stavu (servisované, výměny rozvodů, atd.) a za nic bych neměnil, je to úžasné svezení a do města ideální. pokud jezdíte klidně spotřeba super, pokud chcete zrychlit, není problém, ale vezme si to více (ale to je tak u všeho podobné). Pokud přemýšlíte o rozvodech a jestli náhodou nepřeskočí, tak já jsem si je nechal hned vyměnit za pár tisíc a mám klid (snad..), ale kdybch to měl pořád řeši nekjoupím si nikdy nic a TDi je pro mě prostě špatně ve všech směrech (navíc máme v práci 1,6 tdi 77 kw a ve srovnání s 1,4 Tsi 90 kw to snad není ani motor...). Pokud o tomto motoru přemýšlíte, neváhejte a jděte do toho, opravdu stojí za to i s těmi riziky......, ale kde nejsou

20.03.2015 | 21:44:55 | David  | 188.175.68.* Reagovat

hluk??

Dobrý den byl jsem si projet ocatavia 1.4tsi a musí s vámi rozhodně nesouhlasit ..je to z jednich nejlep odhlučněných aut v kterých sem jel..motor ani slyšet nejde a jízdní komfort je prostě paráda:-)doporučuji sundat řetězi z kol.-)))

29.04.2014 | 20:07:32 | davesons  | 82.100.48.* Reagovat

Neprodám

Omlouvám se, že reaguji až teď. Octavii si nechám déle než jsem psal v recenzi. Zvykl jsem si a oblíbil si jí. Octavie 3 je mnohem dražší, za těch 360 tisíc už nepořídím kombíka s motorem 1,4 TSI a nic slabšího už nechci. A taky by mě mrzelo, že za vyšší cenu bych musel navíc oželet lepší podvozek s víceprvkovou zadní nápravou.

23.09.2013 | 00:22:15 | Strnad  | 90.176.0.* Reagovat

koupě

je-li stále k prodeji, měl bych zájem o aktuální informace..m.niederle@email.cz

05.06.2013 | 18:49:38 | niederle miroslav  | 83.240.81.* Reagovat

Octavia 1,4tsi

Ještě je k prodeji?? Pokud ano,měl bych zájem,můžete se prosím ozvat na vasabo@seznam.cz Děkuji,Václav

15.05.2013 | 12:23:13 | vasabo  | 10.102.136.* Reagovat

Škoda Octavia 1,4TSI + plyn

máte někdo zkušenost s tímto motorem ve spojení s plynem... Díky za odpověď

21.04.2013 | 12:23:36 | mugi  | 93.91.49.* Reagovat

RE: Škoda Octavia 1,4TSI + plyn

Pokud se nemýlím tak ještě koncem minulého roku byla snad jen jedna firma co montovala LPG do těchto motorů.Ale ceny se pohybovali od 45-60 tisíc Kč.

21.04.2013 | 13:04:32 |   | 62.245.124.* Reagovat

1,4tsi

Bude na prodej? email: venda.80@seznam.cz PS:jsem soukroma osoba
Diky Vaclav

01.04.2013 | 23:20:43 | Venda  | 188.175.208.* Reagovat

1.4tsi

Pánove popravde kdo mate tsi 1.4 chtel bych si ji pořídit,ale na forech jsou hruzne zpravy o řetezich,že jsou na nic,že se potka motor atd kraviy kamarad ma 1.4 4500tis najeto a nic.Mate už nekdo treba i už nekdo 100tis najeto ja najedu za mesi tak 2tisece

20.11.2012 | 23:17:27 | legy  | 78.156.32.* Reagovat

RE: 1.4tsi

Já mám 43 000 a zatím je všechno OK. Bohužel to neznamená,že později potíže s rozvody nenastanou. Řetěz se protahuje,ale největší problém je s jeho hydraulickým napínákem,který se podle všeho zasekává... Jinak mám dále zkušenosti s 1.2TSI ve Fabii,kde již mám rozvody vyměněné a ty nové jsou po pár tisících km již zralé na výměnu (opět se ozývý příšerný rachot při nekterých startech)...najeto 53 000 km.

01.12.2012 | 12:32:07 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

Hluk

K hluku od kol: je to absolutně závislé na povrchu vozovky!!!
Jinak z vlastní zkušenosti mohu říci, že motor 1.4 TSI není prakticky slyšet.

19.11.2012 | 12:20:56 | pavel  | 193.245.34.* Reagovat

RE: Hluk

To je snad samožrejmé,že když najdeš například na "hrubý" asfalt,že to to začne hlučet. Ale to nic nemění na tom,že některé ponumatiky jsou o dost hlučnější,než jiné.

01.12.2012 | 12:34:02 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

RE: Hluk

No závislé sice je, ale škodovka by za ty prachy měla dělat pořádné odhlučnění. Octávia 2 měla hlavně problémy s odhlučněním(hlavně diselů). A problém nebyl v těch motorech zas tak. Problém byl v tom autě. Protože v Passatu je to tiché. Co mě zaráží ještě víc, že i u O3 začínají novináři kritizovat hlučnost. Takže se evidentně nepoučili... (a to si chcou hrát na střední třídu) A opět golf prý je tichý...

15.01.2013 | 08:51:41 | black  | 37.188.232.* Reagovat

divné

S tím hlukem od kol je to divné. Měl jsem Oct.II 1,9TDI-PD s čipem. Kritici říkají tomuhle motoru "chrochta", ale to nemůžu potvrdit ani náhodou. S autem jsem najel do prodeje 350 tis.km a hluk mě fakt neobtěžoval. Motor 1,4TSI už ze své podstaty musí být podstatně tišší a pokud vím, tak právě Octavia III po faceliftu má lepší protihluk.izolaci podběhů než Oct.II, kterou jsem měl já. Před koupí nového auta jsem testoval taky Superb II v nejlepší výbavě a od koupě mě odradil právě velmi hlučný podvozek - hlučnější než má tehdejší Octávka s 350tis.km na tachometru.
Doporučuji reklamovat hlučnost v záruce...

01.03.2012 | 13:45:42 | mirus  | 62.168.62.* Reagovat

RE: divné

Motor slyšet skoro není a to jsem myslím psal i v recenzi. Celou jízdu je slyšet hukot od podvozku. A nově jsem si všiml i čehosi jako svistot vzduchu kolem předních oken jako by byla pootevřená.
Nevím jestli by mi hluk vzali na reklamaci. Také se obávám, že odhlučnění podběhů se nekoná vůbec. Odhlučnění motoru směrem do kabiny je vidět prostým okem.
Ještě bych chtěl dodat, že motor 1.4 TSI mi přijde velmi povedený a jsem s ním spokojen. Nízká spotřeba a zátah když ho potřebuju. Dobré je třeba na dálnici kdy jedu na šestku na pohodu těch 120. Pak trochu sešlápnu plyn a jsem na 140, za chvilku 160... no a pak bych nejradši zařadil sedmý stupeň :)

21.03.2012 | 20:37:16 | František Strnad  | 90.176.0.* Reagovat

RE: divné

Františku,ty pocity na dálnici mám skoro stejné. :-)
Jinak bych ještě něco dodal ke spotřebě na dálnici:
Praha - Brno se dá jet při 115 km/h na tempomat za 5.7 l podle palubního počítače,anebo také 140 km/h na tempomat za 6.9 l. Obě jízdy ve dvou osobách za podobných povětrnostních podmínek a sobotního dopoledního provozu.

31.03.2012 | 12:17:55 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

RE: divné

Tempomat bohužel nemám. Ale při 180 km/h mi pal.poč. ukazoval 7,4 l. Při obsazenosti pouze mou osobou 95 kg vážící.
Jsem s tím autem i motorem opravdu velmi spokojený. Teď na letních ještě víc, protože se snížil hluk od kol a zlepšili jízdní vlastnosti co se rychlosti týče.
Začala mi ale vadit jedna věc. To jsou úzká sedadla. Z nějakého důvodu mám na levém boku sedadla plastovou přihrádku, kterou vůbec nepoužívám, ale ubírá mi prostor pro levé stehno. Spolujezdec má to samé ale u pravé nohy.

13.04.2012 | 23:31:55 | František Strnad  | 90.176.0.* Reagovat

RE: divné

7,4 pri 180 km/h ? Tak potom to je najúspornejší motor na svete.

14.04.2012 | 14:07:18 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: divné

Uznávám, že to je asi blbost. Jednalo se zřejmě o ustálené číslo při rozjetém autě po rovině v lese na úplně novém povrchu silnice.

06.07.2012 | 17:51:16 | František Strnad  | 90.176.0.* Reagovat

RE: divné

pánové, vyse*te se na ty palubní počítače a zjistěte si skutečnou spotřebu podle najetých km a natankovaných litrů. Nás potom přestanete oblbovat spotřebami které dosahují hybridy, jen proto, že čumíte na to nejnižší, co vám palubák ukáže.

06.07.2012 | 19:16:47 |   | 89.102.228.* Reagovat

RE: divné

Tak dobře,OII 1.4 TSI:
ujeto 21 950 km
tankováno 1358 l
spotřeba 6.19
Stačí? :-)

14.07.2012 | 21:54:13 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

RE: divné

O jaký typ motoru se jedná?
To se mi zdá až neskutečně málo..nová Octavie 1.9 TDI při 170Km...ukazuje momentální spotřebu 10.5l.

14.04.2012 | 14:25:22 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

RE: divné

7,4 pri 180 mne tiež príde ako nezmysel. Zrejme zle ukazuje palubny, alebo to bol udaj nejakej priemernej spotreby. Okamzitá určite nie. Okamžitú pri 180km/h by som podla mojich skúseností odhadol tak na 14L/100km.

09.06.2012 | 19:57:18 | TOMI  | 85.237.224.* Reagovat

RE: divné

pri 180 km/h bude minimálne 10 litrov a viac, skôr tých 11-12.

09.06.2012 | 21:28:34 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: divné

Ono se to blbě odečítá - nikdy totiž nevíte,jestli jedete po skutečné rovině,to pak ty čísla okamžité spotřeby lítají nahoru-dolů. Já udělal s 1.4 TSI večerní průlet Blansko-Brno-Praha (D1) 150 km/h na tempomat s celkovým výsledkem podle PP 7.9 l (podle tankování 8.0)prům. rychlost 127 km/h,ujetá vzdálenost 250 km (z toho dálnice cca 225 km),doba jízdy 1h 58 min., zatížení pouze mou osobou a se zapnutou klimatizací.

25.06.2012 | 22:17:33 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

RE: divné

Hluk od předního skla znám, dlouho trvalo, než jsem přišel odkud to fouká. Postupně jsem vše oblepoval okolo dveří, oken a pořád nic. Nakonec jsem zjistil, že se jedná o aerodinamický hluk, který dělá kout mezi spodní lištou předního okna a plastovým trojuhelníkem, na kterém je připevněno boční zrcátko. Stačí dát z venku pod těsnící lištu a trojuhelník gumový trojuhelník 15x15mm a hluk je pryč.

25.10.2012 | 18:50:01 | Kostka  | 78.156.137.* Reagovat

RE: divné

No jenže je problém, že pokud motor je tichý, víc začnete vnímat hluk, který před tím přebíjel hlučný motor tdi. Slyšel jsem to před 10 lety v mazdě xedos 9. Tíchý 2.5 v6, ale otravná hlučnost vozovky. A věřím, že je to velmi nepříjemný hluk..

15.01.2013 | 08:56:00 | black  | 37.188.232.* Reagovat

Dodatek - pneumatiky

Po přečtení komentářů níže dodávám pneumatiky s kterými popisuji nadměrný hluk: Goodyear Ultragrip 7+, 195/65/R15
Na předchozím autě Renault Megane r.v.2004 provozované bez vnímání nadměrného hluku.
S Meganem jsme také několikrát jel na letních pneu Kleber do Chorvatska a ani při rychlosti 150 km/h kdy otáčky na pětku šly někam k 5000 nebyl v autě takový hluk jaký zažívám u této Octavie.
Ale souhlasím, že je to subjektivní dojem a každý má tu hranici jinde.

19.02.2012 | 22:39:08 | František Strnad  | 90.176.0.* Reagovat

RE: Opěrka ruky

Dobrý den.
Loketní opěrka je součástí tzv. Jumbo Boxu. Jeho výskyt ve vozidle záleží na stupni výbavy. Standardně je v nejvyšších výbavách Elegance a Laurin&Klement. Pro výbavu Ambition je za příplatek 5000 Kč. Tolik lze zjistit na webu ŠA. Bližší podrobnosti Vám jistě rádi sdělí dealer ŠA. Loketní opěrka je výškově a podélně nastavitelná,je v ní úložný prostor,který lze při zapnuté klimatizaci chladit. Já osobně opěrku využívám prakticky jen při jízdě po dálnicích,jinak mě vadí při řazení rychlostí.

04.07.2012 | 23:59:17 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

Hluk a "vychytávky"

Octavii 1.4 TSI vlastním přes rok a mám na ni najeto 30 000 km. Můj postřeh k hluku:že by při rychlosti 90 km/h byl v kabině randál jako v tanku a nebylo slyšet spolujezdce,tak to ani náhodou,v této rychlosti panuje v kabině ticho - motor není slyšet a toto trvá minimálně někam do rychlosti kolem 170 km/h. Jediné co poněkud hlučí jsou pneumatiky. Mám letní Continental SportContact 2 205/55 R16 a ty opravdu hlučí... Po přezutí na zimní Dunlop WinterSport 4D stejného rozměru je ten rozdíl patrný,jsou kupodivu tišší. Automatické zapínání klimatizece při nastavení ofuku na přední sklo mi také leze na nervy,nemám rád,když se auto snaží být chytřejší než já.

19.02.2012 | 18:40:20 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

RE: Hluk a "vychytávky"

Mám ji asi pět měsíců, ujeto 15000 a úplně souhlasím s komentářem a i s tím hlukem. Když jsem s ní poprvé jel, tak hned do servisu, jestli s ní něco není. Motor je tichý, hučí pneu a vítr. Před tím fabia 1,4 daleko tišší.

19.09.2012 | 21:59:23 | Šéďa  | 89.24.53.* Reagovat

RE: Hluk a "vychytávky"

Souhlas, mel jsem starou O1 v dieselu a tam takovy hluk od kol v zadnem pripade nebyl. Asi setri na odhlucneni podbehu nebo co. navic v rychlostech od 120 - 140 se oziva navic jakasi meluzina nekde jakoby od predniho okna - jsem nastvany. Novy auto a je horsi nez starsi a ojety model.
Jestli nekdo mate tip na nejake tiche letni i zimni pneu tak se s nim.
Diky.

26.09.2012 | 10:07:22 | Ahoj  | 10.118.64.* Reagovat

RE: Hluk a "vychytávky"

Tak to je smutné. Podle mě je to tím, že předtím to přebíjel hlučný motor, tak jste to nevnímali. Teď je 1.4 díky nízkým otáčkám tichý. Nicméně věřím, že to musí být na mašli. Nejhorší je, že ve škodovce se evidentně nepoučili a novináři opět u nové O3 kritizují hlučnost:-( A to chcou dělat auto "střední" třídy. (ať si laskavě sednou do avensisu..). Zajimavé že u nového golfu naopak novináři kvitují tichost i při 180 km/h. To nepochopím

15.01.2013 | 09:11:02 | black  | 37.188.232.* Reagovat

Hluk

Tohle auto si dovedu představit ve své garáži, tak si dovolím pár připomínek. Je vidět že mnohdy vychytávky nadstandardní výbavy mohou být jen k zlosti. Teď jsem viděl na parkovišti, kde se pohybovaly stovky lidí, superb se staženými bočními okýnky. No a při zamlženém předním skle je opravdu lepší odmlžit jej suchým vzduchem z klimy - ale člověk by se pro to asi měl rozhodnout sám, když už má manuální klimu. K hluku - díval jsem se na testy adac, kde při zkouškách měří i vnitřní hluk v kabině při 130 km/h. Octavia 14TSI - 68 dB, C5 16THP - 66 dB, Mondeo 2.0 TdCi - 68 dB, Peugeot 308 1.4 - 70 dB. Předpokládám, že spektrum hluku tohoto auta si pouze nerozumí s vaším uchem a přeji Vám, aby to letní pneu vyřešily.

19.02.2012 | 15:17:00 | fabian  | 194.228.16.* Reagovat

RE: Hluk

Ahoj, uvazuji ted o koupi OII s 1.4 TSI, a jde mi prave nejvic a hluk na dalnici - proto jsem chtel benzinak a nikde krome tohoto prizpevku se o tom nepise. Tak moc diky za vsechny postrehy. Vsude vsichni popisuji jake ma auto loketni operky a kapsy,tedy to co vidi kazdy na prvni pohled, ale ze by napsali kolik toci motor na dalnici ve 130km/h 150km/h , kolik to zere pri 130,150, a jak to auto pri tech rychlostech hluci(podbehy aerodinymicky hluk) to ne. Stejne tak posilovac zda je preposilovany atp.
Moc vam vsem diky, konecne to nekdo napise jak to je doopravdy. Mimochedem jel jsem predvadeci jizdu s novym hyundai i30 combi 1.6 GDI 99Kw a ten motor jedna vubec nejede (treba ve srovnani s 1.4tsi nejede vubec) huci tomu podbehy vic nez oktavii a pri 130 toci 3500/ot na sestku. Jinak zpracovani interieru vyborny, opravdu more hodne odkladacich prostor, sedacky vyborny, ale volant preposilovany a kdyz se clovek podiva treba na svary auta, tak zlata oktavka jednicka.

26.07.2012 | 18:46:25 | Ahoj  | 86.49.86.* Reagovat

RE: Hluk

Jo jeste dodavam ze motor je odhlucnen naopak excelentne, to jsem zazil pouze u nove audi 2.0 tsfi 155kw, jenze co naplat kdyz tam od nejakych 80 km/h huci podbehy... ale abych mu nekrivdil mozna je to tim ze nic jineho clovek neslysi-merak dB jsem nemel...

26.07.2012 | 18:50:05 | Ahoj  | 86.49.86.* Reagovat

RE: Hluk

No tak podívej,je jedno jestli jedeš ustálenou rychlostí 130 nebo 180 km/h,hluk od motoru neuslyšíš. Motor vrčí jen při vytáčení. Zde se jedná jen a pouze o hlučíčí pneumatiky. O aerodynamickém hluku se dá mluvit až někde kolem 190 km/h a výš. Já mám na tomto voze Continental SportContact 2 205/55 R 16 a ty jsou bohužel celkem dost hlučné,patrné je to na "hrubším" povrchu vozovky. Jako zimní mám Dunlop WinterSport 4,stejného rozměru,kde tyto zimáky jsou citelně tišší za jakýchkoli podmínek. Bratranec si na OII koupil Pirelli Cinturato a tam je to podobné,jako s Conti SC. Posilovač řízení určitě není přeposilovaný,jeho účinnost je tak akorát. Chce si to vyzkoušet osobně.
Ke spotřebě - to je individuální,počítej ve 130 s 6,7 - 7 litry,záleží na zátěži,výškovém profilu trasy,kolikrát tě někdo zbrzdí,silný protivítr atd. Ve 150 to jede za cca 8 litrů.
Na rovinatějších silnicích při rychlostech do 100 km/h není problém se držet kolem 5.5 litru.
K otáčkám:
Otáčky 1.4 TSI na šestý převodový stupeň:
90 = 1900 ot.
100 = 2100 ot.
130 = 2800 ot.
140 = 3000 ot.
150 = 3200 ot.
160 = 3400 ot.
170 = 3600 ot.
180 = 3850 ot.

02.08.2012 | 23:43:59 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

RE: Hluk

Zdravím kolegy.Octavii 1.4 TSI mám rok, najeto 10000 km.Co se týče hluku, nemohu si ztěžovat.Předchůdce byla OCTAVIA 1.6.Se spotřebou souhlasím,mimo dálnici normální předpisová jízda nikoliv pomalá se dá bez problémů za 5.5 l.Poslední trasa Lipno Praha, kola na sřeše 6.3 l.Zatím spokojenost.

11.08.2012 | 22:57:57 | Vladimír  | 86.49.28.* Reagovat

RE: Hluk

Já dal Praha-Lipno-Praha (po Strakonické R4)ve čtyřech lidech,AC zapnuta,za rovných 6 litrů. Rychlost na R4 130 km/h,mimo 100 km/h,obce 50 km/h.

23.08.2012 | 16:26:52 | Pawouk  | 94.113.78.* Reagovat

S tím hlukem jsem docela překvapen.Aspoň někdo tady upřímně napíše své pocity.Většinou se zde setkáváme jen se samými superlativy na své vozidlo.Ta pravda je ve většině případů někde uprostřed,ať už se jedná o jakoukoli značku.Kupodivu nová i30 kritizována škarohlídy kteří ji ještě na živo neviděli ,natož v ní jeli,má dle prvních testů právě hluk od kol dobře potlačen.Takže ani modla Octávie není zcela bez problémů a hluk od kol může při delším cestování být docela na obtíž.Šetří i škodovka,pochopitelně-není to žádná prémie.

19.02.2012 | 12:01:16 | Dan  | 88.102.67.* Reagovat

RE:

Záleží taky na pneumatikách a jejich kvalitě.Používá auto tři měsíce takže jenom na zimních.Navíc je to model,kterej se dělá od r.2004 a až přijde nová O III nějakýho hjundéé se nemusí bát co by konkurence.

19.02.2012 | 14:13:56 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

14.11.2024 | 12:04:40 | ńďŕńčáî čńňî÷íčęó  | 37.212.80.*

Komentář byl smazán administrátorem

 

14.11.2024 | 20:10:07 | ńńűëî÷ęó  | 37.212.81.*