Rok výroby:2006Typ motoru:2,0 TDIStav km při koupi:20 000 kmStav km nyní:26 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:6,5-8 l/100 kmVloženo:18. 7. 2007
Za dobu mého pužívání se nevyskytly výraznější problémy s autem. Protože předchozí vůz byl také škoda octavia, už jsem na drobné závady charakteru vrzání plastů v interieru víceméně zvyklý.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Musím přiznat na úvod, že rozhodně nemám vyhraněný jasně kladný či záporný postoj k jakékoliv značce auta, takže si troufnu tvrdit, že můj názor je stran tohoto relat. objektivní. Octavia Combi II se jistě může zaslouženě honosit oblíbeností majitelů v čechách i jinde, je to auto v poměru cena kvalita na předních místech pomyslného žebříčku. Chválím celkovou koncepci vozu, kavlitu dílenského zpracování, promyšlenosti detailů.
Pokud bych rozdělil alespoň trochu systematicky hdnocení tak stran interieru - kvalitní, odolný i hrubšímu zacházení díky použití nikoliv nejlevnějších materiálů, detaily char. odkládacích ploch, různých schránek jsou vcelku dobré, dosažitelné pro řidiče bez krkolomných kousků, občas však jsou též zdrojem pazvuků. Velmi dobré sedáky- tvarem i tvrdostí /osobně bych však uvítal jinak koncipovanou bederní opěru/.
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré /i když u kombi dle mne horší, než u krátké verze liftabcku//. Auto dobře sedí /na pneu 195/65/15/, má typické znaky kombi u škodovky, a to že zadní náprava i přes víceprvkové uložení je více skákavá a citelněji zdůrazňuje nerovnosti povrchu, při zatížení auta se to částečně zlepší. Dobré brzdy s dobrým nástupem účinku, nevadnoucí, při ostrém stylu jízdy však věřím, že nevydrží příliš dlouho /kotouče, destičky/. Hluk v autě je minimální - přenášený z vnějšku, izolace je dobrá. Vytkl bych /a to velmi/ nemožnost stažení předních oken úplně.
Motor - 2,0 TDI je stran dynamiky velmi podařený kousek. Potvrzuji vše, co již zde bylo vyřčeno - výborný zátah od nízkých otáček, i při "potrápení" z nízké rychlosti na vyšší stupeň, hlučnost mi nadměrná nepřipadá, je to spíše asi subjektivní, mě zvuk do jistě míry přijde příjemný a vhodný k dieselu. Ale pravda, že dražší auta vyšších tříd jsou odhlučněna lépe. Spokojený však nejsem se spotřebou - auto má ujeto 25 tis. km - čekal bych, že již bude zaběhnuté- a spotřeba klesne, avšak dle počítače prům. spotřebu nedostanu pod 6,5 l, spíše k 7 litrům a to mám velmi lehkou nohu /bez problému jsem dříve jezdil s 1,9 TDI 81 kW za 5,2 l, s 1,9 TDI 77 kW za 4,5-5 l -šetřivě/. Nevím ,zda je to ještě nedostatečným záběhem či technickou poruchou - třeba mi někdo poradí? Technické detaily navíc - parksensory s výbornou funkcí -téměř nutnost při omezeném výhledu dozadu a předmětech v mrtvých úhlech, radio s CD Stream -řekněme průměrná úroveň /avšak nutné, chcete-li zobrazení info od parksenzorů/, maxi- dot velmi přehledný, alarm nic moc- doporučil bych raději neoriginální, jinak další techn. zařízení ujdou. Nevýhoda škodováckého interface pro mobilní komunikaci - skoro je podezřívám z dohody s výrobci mobil. telefonů - aby zvýšili prodejnost některých modelů - adaptery jsou jen pro některé, navíc cena okolo 4tis. navíc k již instalované handsfree sadě za cca 10 tis. mi přijde nefér.
Teda nevím jak jezdíte, ale já mám u motoru 2.0 TDi spotřebu do 6.5 na sto a to poměrně svižou jízdou, jinak dá se jet aji za 5.7... Otec jezdí 5.3-5.6
Tak, kolegovi se na teto xroxtavce vysypal motor. Najeto 100tis km. Praskla hlava, turbo uplne na srot, vstriky v hajzlu. Cenu opravy zatim nezname. Pravdepodobne se pres prasklou hlavu dostala voda do oleje. Auto melo mesic po zaruce. Mozna nahoda, mozna ne, nevim. Ja mam na ni zatim 55, tak doufam, ze dotahnu 100 pred koncem zaruky. Zlate atmosfericke benziny !! Spotreba prumer za rok 6,5l. 80% dalnice.
Mám Octavii kombi 2.0 TDI, jezdím s ní od 9/2007, najeto mírně přes 20 000 km a musím říct, že mé pocity z ní jsou velmi smíšené. Uznávám, že se jedná o nadprůměrně kvalitní auto, ovšem prodávané za cenu, která je zcela neadekvátní - je však služební, za "své" bych si ji nikdy nekoupil, určitě bych zašel k japoncům (Toyota, Mazda...). Poruchy doposud žádné, jen jsem musel (s velkým údivem) už po ujetí 3 000 km od zakoupení nového auta dolévat téměř litr oleje, po 15 000 znovu... Z motoru na rozdíl od jiných majitelů rozhodně neučurávám, vadí mi výrazný turboefekt, o plynulém zátahu nemůže být řeč - po sešlápnutí plynu chvíli nic, následuje kopanec - v celkem malém rozsahu otáček - a potom zase nic (jaký rozdíl např. ve srovnání s Toyotou Avensis 2,2)... Jezdím s poměrně lehkou nohou, uhrovité období mám dávno za sebou, ale v měsíčním průměru nemám šanci se dostat pod 6,3 l/100km (30% město, 40% okresky, 30% dálnice), při dynamičtější jízdě spotřeba roste docela výrazně. Zvláštní kapitolou je kouzelný "sametový" zvuk - v zimních měsících jsem nemohl parkovat před domem, po nastartování a následném škrabání ledu a sněhu jsem spolehlivě vyhnal z postelí půl bloku... V interiéru zvuk celkem v pohodě. Jinak v podstatě souhlasím s autorem recenze, ovšem extrémně mi vadí nemožnost získat ani za příplatek vyhřívání čelního skla. Závěr: Velmi dobré auto, ale za ty peníze bych se určitě poohlédnul jinde...
Co máte s tím stahováním oken, plná výbava okna v elektrice a stáhnout jdou úplně. O2 rok výroby 2006.Tak teď nevím jestli máš závadu, nebo nějaký zvláštní model. Rád si to nechám vysvětlit jak to myslíš.
Pedro, ty lišáku jeden, ani jsi nám nenapsal, co tam máš za motor. S Tdi ti to nevěřím a s 2,0l 147kW benzin se mi to taky nezdá. Že sis to ty liško podšitá na nás vymyslel!!!
Zdar taky jsem koupil O2 combi, ty okna jsou klima neklima fakt k vzteku. Ta spotřeba je normální. Já jezdím běžně za 6 ale jakmile pospíchám žere to jak našlapanej 3 litr....nedávno jsem jel po okresce na hradec za švagrem kterej jezdí dost rychle (má starší bmw 530) tak abych si neudělal ostudu držel jsem se ho nakonec mi to ukazovalo 13,4...když jsem mu to říkal tak se smál že má za tu cestu 11,2... holt dokud se jede slušně je to paráda ale jakmile se jede rychle fakt to žere
Nevím, čím to může být, ale pokud to není stylem jízdy zajdi s tou spotřebou do servisu. Já mám Octu najeto 32 000km, Tdi 2,0 103kW a průměr mám 5,8 -6l.
Tak jsi další, kdo si stěžuje na vyšší spotřebu nové Ochcávky. Vím, že některé palubní počítače neměří spotřebu správně. Prý je to nešvar škodovek. Myslím, že nová oktávka splňuje přísnější normy o emisích = vyšší spotřeba (díky výfukové soustavě). Někdo to tu řešil u nějakého japonce. Taky se mu nelíbila spotřeba, byla vyšší o cca 2 litry, dostali se k tomu, že to houby vypouští do vzduchu, ale o to víc zase žere.
hele z toho si nic nedělej...kvůli těm oknům jsem octavii nekoupil.mám teď passata 2,0TDI ale taky nejsem ze spotřeby nadšený-pod 6 to nejde vůbec nijak běžně jezdím kolem 7,5l ale když to ženu na prahu spotřeba leze i ke 13,5l což je už fakt dost.měl jsem předtím bmw 528i a to mi žralo od 8,5 do 14l (průměr kolem 10) jenže mělo skoro 200koní... tenhle motor je dobrej ale asi prostě žere
Mame aj my doma jedno sluzobne a ma najazdene za 2.5 roka cca 84000km a priemerna spotreba podla pp je 5.5l ale pocitadlo nebolo resetovane takze berie priemer od 42000 do 84000km.Inac je to liftback( este nema zadny stierac) prve kusy co sa dostali na Slovensko.Inac v pohode len zaciatok prevadzky bol kriticky.Stale bolo v servise a len problem s elektrikou.Behom cca 20000km odislo stahovanie okna u spolujadca,chyba v software po uzamknuti auta sa stiahly zadne okna:( ,Jedno xenonove svetlo,problem s autoradiom, nevedelo najst ziadne radio stanice atd..Vsetko si uz z hlavy nepametam.Naposledy to bolo asi cca 80000 v motore odisla niaka vyvazovacia kladka ale auto aj bez nej islo v pohode,zevraj sa s tym nic nestane pokial sa nebude viac jazdit zbadal som to upozornenim v Maxidote a vecsiou vybraciou motora.Inac olej papa a velmi rado.:( Kazdych cca 25000km 1liter.Viem ze prvy krat som musel doliat olej este pred prvou prehliadkou.Mam predlzene servisne kontroly.Prave vela stastnych kilometrov.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
spotřeba
Teda nevím jak jezdíte, ale já mám u motoru 2.0 TDi spotřebu do 6.5 na sto a to poměrně svižou jízdou, jinak dá se jet aji za 5.7... Otec jezdí 5.3-5.6
11.08.2009 | 19:58:24 | javor Reagovat
motor kaput
Tak, kolegovi se na teto xroxtavce vysypal motor. Najeto 100tis km. Praskla hlava, turbo uplne na srot, vstriky v hajzlu. Cenu opravy zatim nezname. Pravdepodobne se pres prasklou hlavu dostala voda do oleje. Auto melo mesic po zaruce. Mozna nahoda, mozna ne, nevim. Ja mam na ni zatim 55, tak doufam, ze dotahnu 100 pred koncem zaruky. Zlate atmosfericke benziny !! Spotreba prumer za rok 6,5l. 80% dalnice.
12.02.2009 | 23:56:34 | tt Reagovat
Jak si tady můžeš přečíst v recenzích tak to nadprůměrněě kvalitní auto neni
25.01.2009 | 16:38:04 | Reagovat
Mám Octavii kombi 2.0 TDI, jezdím s ní od 9/2007, najeto mírně přes 20 000 km a musím říct, že mé pocity z ní jsou velmi smíšené. Uznávám, že se jedná o nadprůměrně kvalitní auto, ovšem prodávané za cenu, která je zcela neadekvátní - je však služební, za "své" bych si ji nikdy nekoupil, určitě bych zašel k japoncům (Toyota, Mazda...). Poruchy doposud žádné, jen jsem musel (s velkým údivem) už po ujetí 3 000 km od zakoupení nového auta dolévat téměř litr oleje, po 15 000 znovu... Z motoru na rozdíl od jiných majitelů rozhodně neučurávám, vadí mi výrazný turboefekt, o plynulém zátahu nemůže být řeč - po sešlápnutí plynu chvíli nic, následuje kopanec - v celkem malém rozsahu otáček - a potom zase nic (jaký rozdíl např. ve srovnání s Toyotou Avensis 2,2)... Jezdím s poměrně lehkou nohou, uhrovité období mám dávno za sebou, ale v měsíčním průměru nemám šanci se dostat pod 6,3 l/100km (30% město, 40% okresky, 30% dálnice), při dynamičtější jízdě spotřeba roste docela výrazně. Zvláštní kapitolou je kouzelný "sametový" zvuk - v zimních měsících jsem nemohl parkovat před domem, po nastartování a následném škrabání ledu a sněhu jsem spolehlivě vyhnal z postelí půl bloku... V interiéru zvuk celkem v pohodě. Jinak v podstatě souhlasím s autorem recenze, ovšem extrémně mi vadí nemožnost získat ani za příplatek vyhřívání čelního skla. Závěr: Velmi dobré auto, ale za ty peníze bych se určitě poohlédnul jinde...
03.04.2008 | 10:52:40 | Cova Reagovat
Turbo
Zdravím,prosím Vás můžu se zeptat,mám O2 2.0TDI 82000 a dost mi piští turbo,to je asi něco špatně, co???
25.01.2008 | 19:08:16 | Maras Reagovat
Mám octavii II 2,0 tdi, spotreba 5,1. najazdeno 95 000tkm. Predtým octavii 81 kw, spotrba 4,9, najazdeno 340 000tkm. Veľmi spokojný.
18.10.2007 | 09:02:23 | morava Reagovat
Co máte s tím stahováním oken, plná výbava okna v elektrice a stáhnout jdou úplně. O2 rok výroby 2006.Tak teď nevím jestli máš závadu, nebo nějaký zvláštní model. Rád si to nechám vysvětlit jak to myslíš.
22.07.2007 | 20:19:53 | Zdeněk Reagovat
pro pedra
Pedro, ty lišáku jeden, ani jsi nám nenapsal, co tam máš za motor. S Tdi ti to nevěřím a s 2,0l 147kW benzin se mi to taky nezdá. Že sis to ty liško podšitá na nás vymyslel!!!
20.07.2007 | 20:42:28 | bruk Reagovat
Zdar taky jsem koupil O2 combi, ty okna jsou klima neklima fakt k vzteku. Ta spotřeba je normální. Já jezdím běžně za 6 ale jakmile pospíchám žere to jak našlapanej 3 litr....nedávno jsem jel po okresce na hradec za švagrem kterej jezdí dost rychle (má starší bmw 530) tak abych si neudělal ostudu držel jsem se ho nakonec mi to ukazovalo 13,4...když jsem mu to říkal tak se smál že má za tu cestu 11,2... holt dokud se jede slušně je to paráda ale jakmile se jede rychle fakt to žere
20.07.2007 | 12:19:50 | pedro Reagovat
Spotřeba
Nevím, čím to může být, ale pokud to není stylem jízdy zajdi s tou spotřebou do servisu. Já mám Octu najeto 32 000km, Tdi 2,0 103kW a průměr mám 5,8 -6l.
20.07.2007 | 08:02:45 | Justin Reagovat
Tak jsi další, kdo si stěžuje na vyšší spotřebu nové Ochcávky. Vím, že některé palubní počítače neměří spotřebu správně. Prý je to nešvar škodovek. Myslím, že nová oktávka splňuje přísnější normy o emisích = vyšší spotřeba (díky výfukové soustavě). Někdo to tu řešil u nějakého japonce. Taky se mu nelíbila spotřeba, byla vyšší o cca 2 litry, dostali se k tomu, že to houby vypouští do vzduchu, ale o to víc zase žere.
20.07.2007 | 07:22:30 | Reagovat
když to tu čtu tak s novejma oktavkama je pěkně veselo co, asi by na ni měli jeste trochu máknout.
20.07.2007 | 00:33:39 | Reagovat
okna
Ty okna bych za takovou tragédii nepovažoval, pokud tam máš automatickou klimatizaci. V létě je vůbec nestahuju a jinak mi to nějak extra nevadí.
19.07.2007 | 15:04:48 | Tom Reagovat
hele z toho si nic nedělej...kvůli těm oknům jsem octavii nekoupil.mám teď passata 2,0TDI ale taky nejsem ze spotřeby nadšený-pod 6 to nejde vůbec nijak běžně jezdím kolem 7,5l ale když to ženu na prahu spotřeba leze i ke 13,5l což je už fakt dost.měl jsem předtím bmw 528i a to mi žralo od 8,5 do 14l (průměr kolem 10) jenže mělo skoro 200koní... tenhle motor je dobrej ale asi prostě žere
19.07.2007 | 02:12:52 | denius Reagovat
O2 2.0TDI
Mame aj my doma jedno sluzobne a ma najazdene za 2.5 roka cca 84000km a priemerna spotreba podla pp je 5.5l ale pocitadlo nebolo resetovane takze berie priemer od 42000 do 84000km.Inac je to liftback( este nema zadny stierac) prve kusy co sa dostali na Slovensko.Inac v pohode len zaciatok prevadzky bol kriticky.Stale bolo v servise a len problem s elektrikou.Behom cca 20000km odislo stahovanie okna u spolujadca,chyba v software po uzamknuti auta sa stiahly zadne okna:( ,Jedno xenonove svetlo,problem s autoradiom, nevedelo najst ziadne radio stanice atd..Vsetko si uz z hlavy nepametam.Naposledy to bolo asi cca 80000 v motore odisla niaka vyvazovacia kladka ale auto aj bez nej islo v pohode,zevraj sa s tym nic nestane pokial sa nebude viac jazdit zbadal som to upozornenim v Maxidote a vecsiou vybraciou motora.Inac olej papa a velmi rado.:( Kazdych cca 25000km 1liter.Viem ze prvy krat som musel doliat olej este pred prvou prehliadkou.Mam predlzene servisne kontroly.Prave vela stastnych kilometrov.
18.07.2007 | 19:47:06 | hajnalkam Reagovat
Dobre,ale ty okna teda to je sila
18.07.2007 | 19:29:36 | ToJa Reagovat