Autorecenze Škoda Octavia 1.9 - Nemohu být více spokojen. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Octavia
 
 

Recenze Škoda Octavia 1.9 SDI Ambiente
“Nemohu být více spokojen.”

Autor recenze: Petrolejář (19 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:1.9 Stav km při koupi:127 250 km Stav km nyní:139 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 10. 11. 2008

Hodnocení inzerátu: 43 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

2
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Corsa Opel Rekord

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ano auto bez poruch neexistuje.

Při 130 tisich km výměna vlnovce výfuku.

Jinak bežné výměny jako olej , brzdové obložení.

Výměna spínače brzdových světel


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jsem celkem spokojený. Mám verzi motoru která není v Octaviich příliš rozšířená a to 1.9 SDI 50KW , tudíž známá naftová 1.9 , ale bez turbodmychadla. I když výkon vypadá bídně vozidlo není pomalé , líné nebo ,že by mu v kopcich docházel dech. Jezdím sním služebně jak města , dálnice a tak nikde jsem se nestal , ani naložený , že bych brzdil provoz.

Na dálnici se dá i s plně naloženým vozem uhánět rychlostí přes 160 km/h. Při průměrné spotřebě kolem 5-6 litrů na 100 km. Jinak město mám cca za 4,5-5 litrů , klidná jízda mimo město stejná nebo minimálně vyšší . jelikož vozidlo nemá již zmiňované turbo motor je velice jednoduchý a celkem nesmrtelný, při dobrém zacházení ,ze servisní strany.U tohoto vozidla je potřeba si dát pozor na zadní brzdy jelikož se stává , že zarezávají . Já již uvažuji u výměně bubnových brzd za kotoučové (zadní) Jinak doporučuji lidem kteří nepotřebují závodit , ale chtějí se dopravit z místa A do místa B za malou cenu, jak pořizovací SDIčka jsou levnější než TDIčka. Tak i spotřeba býva u SDI motoru menší. Podvozek si s motorem rozumí dobře a rychlejší průjezd zatáčkou (ano vozidlo umí jet rychle) neni problém a vozidlo dobře drží stopu.

Prostornost vpředu dobrá pracoviště řidiče je přehledné vše je po ruce, ale palubní deska mi přijde celkem nudná a tvrdá , to že je tvrdá mi nevadí nespím na ní ani na ní nesedím. Sedačky jsou pohodlné neunaví ani dlouhá jízda v kuse mám odzkoušeno 750 km v kuse a bez problému se to dalo. Též mají celkem dobré boční vedení. Na zadních sedadlech jak , už to u Octavií bývá není moc místa ač,už je to faceliftová verze která má vykrojené opěradla předních sedadel není to nic extra.O velikostech kufru tu neni potřeba psát Kvůli této vlastnosti si ji koupil ne jeden zákazník.Když vše schrnu tak jsem za investované peníze pořídil co jsem potřeboval levné spolehlivé služební auto, které mé ještě nikde nenechalo nebo se nestalo, že bych nedojel tam kam jsem chtěl.Při minimálních provozních a serisních nákladů říkám, že této volby ani v nejmenším nelituji. Jsem nadmíru spokojen.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 43


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Na SDI nedam dopustit.

Letos jsem s ni jel na 14-denni dovolenou napric Evropou. Zadna prohlidka pred odjezdem se nekonala. Akorat jsem musel dolit pul litru oleje. Nejak jsem na to dolivani zapomnel. 5500km bez jedineho problemu prekonala alpy, Pyreneje, pobrezni kolony ve FRA a v ITA atd. SDI jako synonymum spolehlivosti a duvery. Nyni ma najeto 400tis. Toz zrovna zajeta :D, jak rikaji servisaci.

13.11.2015 | 21:20:45 | Konvička  | 188.75.168.* Reagovat

Mám Octavia 1.9 TDI SLX - absolutně bezvadný vůz. Spotřeba kolem 5litrů, bez defektů. Nyní dostávám služební auto - tak je k mání - jukněte na: www.bradler.cz/prodam_auto

27.04.2009 | 13:47:15 |  Reagovat

SDI &HDI

Tak nejdřív tyhle motory nejdou srovnávat . Obyčejný rotační čerpadlo a vstřikování Common rail. A co se týče ceny řekl bych , cena taky ručí o kvalitě. Ano HDi auto stojí jko nové víc než Octavia s SDI motorem, ale proč je tak velký propad ceny , francouzi motory nikdy neuměly a zpracování je taky v dnešní době osudný při výběru aut. Jediný co ve Francii uměj je , že udělaj , až na výjimku dobrý povrchový úpravy. Motory od VW TDI vydrží při dobré udržbě i 1 mil km. Motory od PSA a Renaultu sotva 500 tisic a když už taky jsou to výjímky.

11.03.2009 | 20:56:23 | Petrolejář Reagovat

RE: SDI &HDI

To jo teda :D

13.11.2015 | 23:27:19 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

SDI vs HDi

debata je tak trochu o octavii s SDI. Nevšimnul jsem si, že by v octavii byl i HDi.. No HDi jsou v peugeotech, a nezlobte se na mně pánové, ale peugeot není auto.. To už líp vypadá předfaceliftová oktávka vevnitř, než dnešní peugeoty.. Peugeoťácká palubovka, to je katastrofa

25.02.2009 | 06:24:56 | Milan83 Reagovat

otázka je PROČ KUPOVAT SDI, když si můžu koupit HDi....a za levnější lováče.

15.02.2009 | 00:45:10 |  Reagovat

Ano SDI proste jen tak nezmizi. VW ma s atmosferickyma naftakam zkusenosti. 2,5SDI ma 55 kw a taha o hodne vetsi vahu nez octavia a taky jede. +dovolena hmotnost privesu pro LT28 2,5SDI je 2800kg . Octavia pouze 850kg vyzkouseno 1300kg a bez problemu. To co neni v konich kilowatech a momentu je v prevodovce. TDI a SDI ma uplne odlisne prevodovky. V tom to je. Pardon za diakritiku , ale komp v praci mi ji neumoznuje pise v nemcine.

14.02.2009 | 23:12:07 | Petrolejář Reagovat

SDI

Ked som pred dvoma rokmi kupoval SDI ( od cloveka ktoremu som max. doveroval ) mal som trochu obavy ci nebudem brzdit premavku. Dnes ked nadnesene poviem ze by som ju nevymenil za nic na svete, tak nie som daleko od pravdy. Mam rodinu, do kufra nalozim kocik + 3 velke cestovne tasky, motor je prakticky neznicitelny .... za tie dva roky mam len bezne vymeny ( olej, brzdove platnicky ) ... ma to 180 000km. Proste auto pre rodinu. Presne kvoli tomuto autu mam stale pozitivny vztah k Skodovke.

13.02.2009 | 14:07:20 | Brano Reagovat

životnost motoru bude na dobré urovni. Ale když tak koukám na namídku motorů jako 1,4 MPI 44 kw a 1,6 55kw. myslím, že to SDI je přeci jenom lepší volba mezi těmito motory. I když určitě nejede jako TDI to bezpochyby.

12.02.2009 | 18:22:40 | Petrolejář Reagovat

životnost motoru SDI bude určitě skvělá, ale myslím si, že chybějící kilowaty i točivý moment se musí v provozu zákonitě projevit. Obzvlášt u tak velkého auta. Určitě vhodnější motor je TDI. Ale ať se Vám s SDI jezdí dobře i nadále.

12.02.2009 | 13:35:34 | Peters Reagovat

Moemntálně vlastním ještě jedno vozidlo a to VW Passat B5 variant 1,6i 74kw. a proti SDI Octavii je to lenochod kterej je nenažranej. I když je motoricky v pořádku SDI je pořád SDI:

10.02.2009 | 18:58:48 | Petrolejář Reagovat

pro Petrolejáře

Diskuse nebyla o tom jestli je se zdvíhátkama lepší než SDi nebo není. Jen jsem tě chtěl opravit, protože jsi plácnul blbost. 1,4 44Kw nebo 1,9SDi myslím, že oba ty motory jsou tak na stejno co se týče živosti. Tovární údaj zrychlení je u 1,4-18,5s a u sdi taky 18,5s. Max rychlost je u 1,4 158Km/h a u Sdi 161Km/h. Takže tachometrových 180 jet může, ale to je hranice. Na jízdy po městě, nebo okolo města v malém obsazení vyhoví určitě oba. Rozdíl bude ve spotřebě. SDi pod 5l/100 a 1,4 okolo 7l/100. Životnost bude asi u obou dobrá. SDi je držák a škodovácká koncepce byla v podobě 1,3 MPi 50Kw velmi slušný držák taky. Myslí, že další debaty jsou zbytečné. Prostě kdo nechce 1,9SDi může si koupit 1,9 TDI 81Kw a kdo nechce 1,4MPI44Kw ten si může koupit 1,8T 110Kw. Volba motoru je každého věc. Jo a ještě poznámka-jel jsem za SDi do kopce a že by teda mělo problémy to říct nemůžu.

26.12.2008 | 17:30:30 | Jerry Reagovat

Toto auto jede jenom z kopce, na rovině ztrácí dech a pod kopcem zastavuje. Proboha jak mohli vůbec něco takového vyrábět, je mně z toho na blití.

26.12.2008 | 11:16:23 | cimik Reagovat

RE: beto sk

Hahhh. To si zabil mam octu sdi a ide celkom slusne a nie ako tu pisete ze je to lenive sak ano nema turbo ale rad bi som stebou absolvoval jednu jazdu a videl bi si ze bi si hnet zmenil nazor na sdicko

11.05.2014 | 19:01:44 | beto  | 85.237.227.* Reagovat

RE: beto sk

Každopádně, 50 kw, 0-100 za 17 a maximálka 162, to jsou slušný hodnoty...

11.05.2014 | 21:51:54 | Venouš  | 193.86.8.* Reagovat

RE: beto sk

Ty jsi BI ? Bi si bi som ze bi si...

11.05.2014 | 21:57:14 |   | 89.102.228.* Reagovat

RE: beto sk

Omlouvám se, zrychlení je dokonce 19 vteřin, měl jsem špatný zdroj... je to raketka...

11.05.2014 | 22:02:56 | Venouš  | 193.86.8.* Reagovat

RE: beto sk

hele to ze toje raketka nedelej si z nikoho srandu to auto je stav eno na usporu a ne na rychlost jestli chces rychlost tajk si kup sportak a nekomentuj picoviny

10.06.2017 | 15:09:28 | blbec  | 217.137.12.* Reagovat

RE: beto sk

Tenhle motor máme ve firemní Fabii. Jako po městě dobrý. Ale zrovna v pátek jsem byl velice smutný z toho, že mě ve stoupacím pruhu v buchlovských kopcích předjel kamion a já plyn drtil na podlaze. Ve větší a těžší oktavii bych to opravdu nechtěl.
Ale zase musím uznat, že na delší cestu s lehkou noho se dá jet opravdu za 4 litry. V porovnání s mým osobním autem je to o litr méně (Alfa 147 1.9 JTDm)
Do firemních flotil proč ne. Jako motor pro sebe nikdy.

10.06.2017 | 19:51:51 | Temp  | 89.176.114.* Reagovat

Silvestr

Chlape přestaň chlastat ještě není silvestr!!!Jestli udržíš s sdi 180 km/h cestovní rychlost tak sežeru vánoční stromek i s ozdobama. Možná z kopce po větru.Nebo si vyměn tacho, ukazuje ti blbě.

26.12.2008 | 10:56:04 | Paroubek a spol Reagovat

Když myslíš

Je vidět, že jste v tom nikdy nejeli. Bída to určitě neni. A i kdyby tam byly ty zdvihátka , myslíš , že těch 44kw bude lepších něž vámy haněnejch 50 Kw v SDičku. Jo a navíc neni to supersport, ale jsou i větší trageide z koncernu VW.Z TDI to srovnávat nejde , ale jsou i jiný auta který jsou ještě horší. Nám holt stačí ty atmosferický nafty na to naše služební vožení. Co třeba novej motor 2,0SDI PD ? myslíš že by ho vyrobili kdyby se neprodal? JO můžeš řict , že to byla nouze o zaplacení systemu čerpadlo- tryska . Ale určitě by to jenom tak neriskly dát do Caddy který je dost dobře prodejný. Já bych ten motor bral v octavii II všema deseti. Zdarec a kdo říká , že sdi nedokáže na dálnici držet 180km/h lže.

25.12.2008 | 23:56:59 | Petrolejář Reagovat

pro Petrolejáře-kecy a kecy

Když už jsi zmínil tak trochu mimo téma tu 1,4MPi, tak si prvě něco o ní nastuduj, ať nejsi za hlupáka. U tohoto motoru se ventily překvapivě neseřizují-mají hydraulická zdvíhátka mezi rozvodovou tyčkou a vačkovým hřídelem. Ten motor má se starou MB velmi málo společného. Snad jen základní koncepci.

25.12.2008 | 15:46:01 | Jerry Reagovat

Pre Petrolejára: to ste

ako mysleli? Až si človek na tú biedu zvykne, tak zistí, že to nie je také slabé?! Tak to som teda nepochopil. A čo s tým má váha vzduchu? Vymení sa a SDI v živote nedobehne Polo s TDi, nehovoriac o bezpečnosti pri predbiehaní. No, asi ste včera viac popili a pojedli.. ., pekné Vianoce všetkým !

25.12.2008 | 09:49:28 | ľuboš Reagovat

keci

Až stím motorem chlapci najezdíte poctivejch pár tisic KM . tak poznáte, že to neni bída. K8moš má VW Polo clasic 1,9 TDI 81 Kw , jede to hezky to jo, ale po poruše váhy vzduchu to jelo jako maximálně dvouválcovej trkator. jelikož tam kde já jsem jel do kopce 100 km/h on jel tak 60 a to na plnej plyn. Kdo má strach z akcelerace ať si koupí 1,4 MPI to je přeci určitě lepší mít v Octavii motor ze starýho Mbčka s rozvodem OHV. A nezapomíntejte seřizovat ventili, ať vám to nebží jako šicí stroj. Zdarec

24.12.2008 | 23:38:48 | Petrolejář Reagovat

hmm

Samozřejmě do žádného renaultu se nikdy SDi nedávalo. Nevím jak někdo může napsat takovou kravinu.. Leda že by se Grami spletl a myslel dTi, ale to má 72 kW(59) a TURBO!

11.12.2008 | 19:18:17 | Jašin Reagovat

SDi

Do toho meganu jsi ten SDi motor narval z fabie nebo odkud???

11.12.2008 | 18:53:46 |  Reagovat

0-100 za 29,5s

Ha ha haha haha, zrychlení z nuly na sto nevypovídá o všem. Nechci se zastávat tohoto motoru, ale jezdil jsem s Meganem 1,9SDi se stejným výkonem a výkon mi bohatě stačil. Dvakrát sem s tim jel Split Praha a mohu říst, že i slušně upaluje maximum tachometrovejch 180Km/h. Nakonec sem to musel dát pryč, protože spotřeba a kultivovanost chodu motoru mě doslova ničil.

11.12.2008 | 18:13:31 | Grami Reagovat

Auta, kterým při zrychlení 0-100km/h ujedete: Š100, 105(24s.), trabant 601 (22,8s.), Š 110L (21,4s.), wartburg (20,0s.) Auta, která ujedou vám: Š 120L (18,4 s.), fiat uno 1,0 fire (17,7 s.) Š felicia D (16,5 s.), Š felicia 1,3 40 kW (15,5 s.), oltcit 11R (15,2 s.), fiat cinquecento 900i.e. (13,8 s.). ježiši kriste...

11.12.2008 | 17:12:42 |  Reagovat

Dřív jsem se tohoto motoru kvůli jeho spotřebě a bezporuchovosti zastával, ovšem něž jsem měl tu čest se s ním projet. To je katastrofa. Na sešlápnutí pedálu motor téměř nereaguje, předjíždět se dá jen s nasazením života, tedy vůbec. To i snad motor HTP je lepší a hlavně proti tomuto je to dělo:)).

11.12.2008 | 16:41:44 | cimik Reagovat

no nevim

Nemůžu si pomoct, ale údaj o zrychlení z klidu na 100 km/h, který činí neuvěřitelných 19,1 sek., mě naplňuje přesvědčením, že z i hlediska aktivní bezpečnosti by v dnešní době toto auto na silnicích nemělo co dělat. Vždyť i to hnilé zoufalství jménem felicie je oproti tomu raketa, a to i se 40kW motorem:))

11.12.2008 | 14:51:30 |  Reagovat

Mám uvedené auto osmou sezónu. Internet je (a bude) plný keců od lidí co nemají k tématu co říci. Nedovolil bych si hodnotit resp. jednou větou znehodnotit něco o čem nemám páru.
Ale zvykl jsem si...
První roky jsem auto nebránil a žil v pocitu, že to TDI je asi fakt jiná liga. Jenže pak jsem se tím TDI svezl... Z klasické 1,9TDI 66kW jsem byl velice rozčarován. Díky logicky delším převodům se to pocitově chovalo velmi obdobně - jen za to tenkrát chtěli o 90tis. Kč více. (I díky nutnosti připlatit si za výbavu)
Velice mne potěšilo zde uvedené hodnocení nového mladého uživatele, který už po pár tisíc km vystihl a poznal kouzlo tohoto auta. Vůbec pociťuju, že auto s tímhle motorem dozrává i v očích spočátku velice skeptických. Když jsem ho totiž kdysi nové kupoval, tak jsem měl strach, že ho jednou budu těžko prodávat. (Kdo tenkrát neměl TDI jako by nebyl)
V současnosti mne však spíše iritují neustálé dotazy z mého okolí typu - "Kdy už si teda koupíš toho Superba"- čekajíc na možnost nákupu mého SDi.
Všudypřítomné ironické reakce na majitelem uváděné spotřeby prvních TDI a SDi motorů mne však vytáčejí i v současnosti.
Ano pánové, tohle auto jezdí stabilně a neustále pod 5,0 l/100km. Mám průměrnou spotřebu 4,6l/100km po ujetí 195 000 km. (Spočítáno, doloženo) Dvakrát v životě jsem se dostal se spotřebou "na jednu nádrž" nad tuto hranici - konkrétně 5,2l a to za podmínek na které se raději neptejte. Jezdím 100-110 mimo obec, dálnice 130 a víc. Nebydlím ve velkém městě, takže je fakt, že po semaforech tolik nepoposkakuju.
Motor je nesmrtelný, pružný (kupodivu jede nejlépe od 100km výše) žádné problémy s váhou vzduchu...
Půl roku vybírám nástupce a od začátku je mi jasné, že nic podobného mi už nikdy nikdo nevyrobí. Testoval jsem např nové BMW 320D, Mercedes C220 CDI a byla to v obou případech katastrofa.
Tedy katastrofa oproti novému Superbu, kterého asi nakonec strčím místo Octávky do garáže. (2,0 TDI 125kW)
Čus... a neohrnujte tolik nos nad něčím, co se nechlubí špičkovými hodnotami.

11.12.2008 | 14:27:01 | Marek Reagovat

RE: Škoda Octavia 1.9 SDI Ambiente

Tahle škodovka je k nezaplacení, jezdím s ní 16 let a nevyměnil bych ji za žádné jiné auto. Za tu dobu žádný provozní problém s výjimkou Bosch alternátoru - vyčvachtaná volnoběžka, výměna s nákladem cca 2,5 tis. Kč. Spotřeba mimo město do 5,4 l, v létě - nevím proč - spotřeba se stoupající teplotou v ovzduší klesá pravidelně na cca 4,6 - 4,7 l. Auto neproháním, jezdím maximálně do 140 km, ale to výjimečně. Pokud jde o zrychlení, vytáčím při řazení nahoru na 3,5 - 4 tis. ot., to je auto nejživější. Samozřejmě každý má svůj styl jízdy, ale to už je o něčem jiném. A proto řikám - vlasníci Škoda Octavia 1.9 SDI Ambiente užívejte si svého vozu, nový už nekoupíte.

24.09.2018 | 18:22:00 | Petr Jánský  | 85.207.53.* Reagovat

Nebudu se tu přít o spotřěbě. Motoricky to třeba vypadá hrozně ale neni to uplně zlé. Kdo se neprojel nepozná . A stou řepou asi bych to do toho nelil jako by to asi nikdo nelil do TDI.

23.11.2008 | 20:10:21 | Petrolejář Reagovat

Motoricky tragické, ale nemá se na motoru, co vysypat. Navíc to jistě umí jet i na řepu.

14.11.2008 | 19:12:15 | Radek Reagovat

Ano je vyšší v případě, že se snažíte vyrovnat dynamikou jízdy TDi. Logický závěr-turbo-více vzduchu-více paliva...

13.11.2008 | 23:19:40 | Jerry Reagovat

spotřeba je u SDi (nepatrně) VYŠŠÍ než u TDi!!!Akcelerace je u toho tragédie....

13.11.2008 | 22:52:35 | jašin Reagovat

RE:

spotreba u sdi je NIZSI nez u tdi. jezdim sluzebni fabkou 2004 1.9TDi a soukromou 2006 1.9 SDi. v obou autech mam najeto pres 50 000km. TDi je zivejsi a jede vice. spotreba je u nej vyssi, servis za tu dobu stal mnohem vice nez u meho SDi. blaboly od idiotu, co ten motor (SDi) znaji jen z papiru jsou k smichu. bud se v tom projedte a hodnotte na zaklade nejake zkusenosti nebo jdete do haje.

20.02.2012 | 15:39:35 | Im  | 194.228.160.* Reagovat

RE: SDIčkaři my vime sve!

Ty negativni reakce tu pišou,jen ti co v tom nejeli!mam oct.sdi a lituju toho že se tento motor nedava do oct.2,šel bych do toho znovu,nenaročny i když hlučnějši motor,suprova spotřeba,celkově nenaročny vuz,za dva roky na něm mam 70000km,krom spotřebky olej desky sem tam žarovka absolutně bez problemu!!!jen k te fabii,bych snad jen dodal,že jizda v oct sdi a fabii sdi,je velmi odlišna,nemužou za to ty tři kilowaty navic ale převodovka,ve fabii jsou např.kopce min.o 1 převodovy stupen jinde,oct.ma velmi kratke převody takže auto i přes větši hmotnost se jevi živějši a tim padem nepotřebuje tolik vytačet motor což ma opět vliv na spotřebu abych to cele nějak shrnul,velmi dobry vuz s teměř nezničitelnym motorem,kež by se to dalo řict o systemech PD.

05.03.2012 | 11:02:46 | Roman  | 89.24.246.* Reagovat

RE: SDIčkaři my vime sve!

Tak jsem to tu pročetl a jadinéco mohu napsat je že mam SDI už 10 let bez jediné poruchy na motoru je to nezničitelné auto.

04.05.2012 | 09:36:05 | Mates68  | 90.177.183.* Reagovat

RE: SDIčkaři my vime sve!

koukam plno kecu od lidi, co v tom nikdy nejeli... take mam sdi, fabii 2006. pracovni tyden najedu 300km a vikendy 500km. spotreba 4-5, pouze vymeny oleje, filtru a spotrebak. po dalnici jedu 140 s tempomatem 140-160 a nestezuju si. kdejake 1.4MPi to natrhne pr*el.

03.10.2012 | 12:30:37 | janda  | 194.228.160.* Reagovat

RE: SDIčkaři my vime sve!

Mám fabiu SDI patrím medzi vodičov, ktorí majú rodinu a nemusia si na ceste nič dokazovať. Motor SDI patrí v prípade nafty medzi najlepšie čo bolo na trhu. Nie je to raketa najmä v kopcoch. Ale nám čo ide o spotrebu a nízke sevisné náklady je to najlepšia alternatíva. V súčasnosti riešim druhé vozidlo do domácnosti a opäť pozerám nejakú fabču s SDI zo zahraničia. V prípade Combi, ktoré mám je aj objem kufra dostačujúci. U octavie ma odraďuje v prípade SDI spravidla strohá vývaba a problémy s prevodovkou.

25.01.2016 | 16:17:41 | fabiak  | 10.161.8.* Reagovat

RE: SDIčkaři my vime sve!

Tak jak to tady pročítám jde lehce poznat kdo SDI má měl nebo jezdil s ním a kdo jen žvaní))) Já jsem si tu svoji Fabii vloni dovezl z Rakouska, i když původně jsem jel pro jiné auto tak nakonec "Barča" mi padla do oka. Za cenu 40tis. včetně dovozové STK to byla dobrá koupě. Mám verzi Clasic neboli socka ale co v autě není to se nepokazí. Z výbavy mám akorát servo, centrál, rádio a štelovatelný volant v obou osách. Rok výroby je 2001, najeto bylo 219tis. čemuž lze i věřit. Spodek a prahy byly netknuté akorát jsou olezlé zadní části předních blatníků jako u všech Fábií. Okamžitě po STK jsem udělal rozvody, všechny náplně a postupně brzdy, nástřik spodku, dutiny a ještě pár dalších věcí dokupy za 20tis. Není to žádná krasavice ale je Fábka jakých jezdí tisíce. Co se týče motoru tak je to fakt lenoch, hlavně na světlech je to dost poznat, tam mi to asi vadí nejvíc ale co už... Já jezdím nejraději pomalejším tempem a takže mně SDI vyhovuje nadmíru. Předešlé auto bylo Punto 1,2. Jinak v kopcích je SDI docela v poho, dobře táhne a neztrácí dech. Kolik jede maximálně nevím a ani mně to nezajímá. Dálničních 130 zvládá v pohodě. Líbí se mi že motor bere skoro od volnoběhu. Jinak olej nežere a voda se neztrácí. Co se týče spotřeby tak minimum mám zatím 3,8 ve třech lidech na 300km. Jinak ale i ostřejší jízdou na dálku umí 3,9 a normální jízda v kombinaci město mimo město v létě 4,2 a v zimě 4,4. Maximální spotřebu jsem zatím měl 4,9. Optimální rychlost je kolem 90 až 100. Větší hlučnost nijak nepozoruju snad jedině za studena při rozjezdech ale pak už je to v poho. Jediný co mně udivuje jsou vysoké volnoběžné otáčky asi 950ot/min což je podle manuálu v normě ale proč tolik?

21.09.2016 | 00:35:07 | Fabia SDI  | 78.136.148.* Reagovat

RE: SDIčkaři my vime sve!

2 roky jezdím Polo SDI najeto 30 000. Spotřeba od 3,9 do 6,5l Na dálnici to jede 150-160Km ale řve to potom tak, že ani rádio to nepřehluší, ale jede. Když jedu sám a mohu si řadit tak je to v pohodě. Co nedává je předjíždění. Hlavně kolem 70Km/h to není žádné žihadlo ani když se to vytočí. Rozjezdy jsou pro mě v pohodě táhne to od volnoběhu. Chci to auto jezdit dokud neumře, protože provozní náklady skoro 0 a spotřeba minimální.

16.06.2017 | 13:06:01 | warcz  | 193.86.73.* Reagovat