Rok výroby:1967Typ motoru:1221ccmStav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:15. 5. 2008
Tekoucí vodní čerpadlo v důsledku opotřebované ucpávky.
Ložiska poloos - Nic nevydrží věčně a moje oktávka už má přeci jen něco za sebou.Původní ložiska podle předchozího (prvního) majitele nebyla nikdy měněna a při repasi ještě byla v relativně dobrém stavu.Avšak po najetí cca 15 000 km bylo nutné je vyměnit.
Nefunkční tachometr - Tahle oktávka měla bůh ví proč přístrojovou desku z modelu combi 1970 (zadní světla ze Š 100) s hranatým podélným multipřístrojovým tachometrem (tuším taktéž Š 100) a ten se jednoho dne rozhodl neukazovat.Všechno vyřešila zástavba původní desky se třemi kulatými "budíky". Od té doby je vše bez problémů.
Karosérie - Co si budem povídat.Stará karosérie bez pozinku,každý škodovák se "soudružským" autem ví své:-)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem začal s oktávkou koketovat,stála cca čtrnáct měsíců na zahradě a doslova a do písmene jí kopřivy skrz chybějící podlahy a práhy prorůstaly až ke stropu. Záchrané práce započaly instalací akumulátoru, doplněním vody do chladiče, benzínu do nádrže a nezbytným napumpováním do karburátoru.Pak přišla dlouho očekávaná chvíle pravdy.I po více než roce však startér spolehlivě otočil motorem a ten bez odmlouvání naskočil.Následoval přejezd cca 100 metrů na místo, kde se měla Octavia podrobit GO s cílem nikoliv auto připravit jako veterána pro občasné projížďky, ale jako auto pro denní ježdění. V tu chvíli jsem si uvědomil,že i brzdy jsou v relativně dobrém stavu a přejezd tak nebyl nikterak problémový.
Celková repase vozu trvala dlouhých 6 měsíců (motor generálkován nebyl,jen byla zafrézována sedla ventilů) a vzhledem k tomu,že v naší rodině se již několik oktávek ohřálo a byl relativní dostatek ND spolkla jen necelých 10 000 korun (bez laku) a to včetně pneumatik.O tom, jak pořádně byla repase provedena svědčí to,že po jejím ukončení absolvovala Octavia návštěvu na STK podle slov technika lépe než skoro každé auto starší 3 let.To byl pro mě moment zadostiučinění a když jsem si uvědomil, jak šlo všechno na voze krásně do šroubku rozebrat a zrepasovat, poprvé jsem před oktávkou hluboce smeknul, aniž bych tušil,že to udělám ještě nespočetněkrát.
První rok provozu byl ve znamení chytání much.Brzy odešla ucpávka vodního čerpadla a když už jsem to měl jednou rozebrané, vyměnil jsem preventivně i ložiska.Pak přestal fungovat tachometr (viz.výše), no prostě závady způsobené zřejmě dlouhým zahálením vozu před GO.Od té doby jezdím už 2,5 roku prakticky bez závad,když pominu prorezlý výfuk, sem tam nějakou spálenou žárovku, prostě takové ty běžné provozní "drobnosti". Motor má obsah 1221ccm a výkon dle TP 34,6 kW.Dokáže na rovné silnici vůz rozpohybovat lehce nad 120 km/h a díky skvělému třetímu rychlostnímu stupni "hrne" v kopcích jako divá.Řazení a ruční brzda jsou umístěny na podlaze,což byl standard u vozů typu combi pozdního data výroby.
Za tu dobu, po kterou s Barčou jezdím jsem pochopil, že je něco víc, než ostatní auta.Sice má do jízdních vlastností moderních automobilů daleko, ale má nezávisle zavěšena včechna kola a když s ní člověk najde společnou řeč, je radost s ní jezdit.Pohon zadních kol v zimě láká k nevšedním hrátkám a na suchu dovoluje projíždět táhlé zatáčky pod plynem s minimálním rizikem smyku.
Na stavu až tak nezáleží... jen dobře, ž eje o ni postaráno a očividně skvěle! Kdyžtak se ozvi na mail, něco vymyslíme. Do konce sezony ještě dost času...neboj :o) My vyrážíme za týden se Spartakem na Island, tak potom bychom mohli někde něco spachtit :o)
Zdravím kolegu škodovkáře. Asi jsem se trochu špatně vyjádřil.Moje oktávka má kastli model 1961 s ploutvičkama a zadními dvířky na rezervu,ale přístrojovku měla z modelu 1970.Nevím proč,ale asi ji tam původní majitel nechal zabudovat,páč v roce 1967 takhle z fabriky vyjet nemohla:-)
Díky za pochvalu,však jsem to taky psal půl hodiny:-)))
Na sraz bych někdy vyrazil,ale s touhle oktávkou ne.Není zcela originální a je na ní pár věcí,které by asi být neměly a je to vidět,ale chystám se přikoupit ještě jednu v provedení sedan a tu si udělám,tak jak má být. Škodovkářům zdar.
Srdcem jsem sice čistokrevný spartakovec, ale Tvá slova plně chápu! Moc hezky napsané a opravdu škoda, že není nějaké foto... Kdybys měl někdy čas, nechceš s námi vyrazit na nějaký ten srazík? Kombík a ještě se 100 světly...to už se často nevidí.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
tentokrát s lepším mailem :o)
Na stavu až tak nezáleží... jen dobře, ž eje o ni postaráno a očividně skvěle! Kdyžtak se ozvi na mail, něco vymyslíme. Do konce sezony ještě dost času...neboj :o) My vyrážíme za týden se Spartakem na Island, tak potom bychom mohli někde něco spachtit :o)
21.06.2009 | 23:50:16 | Mathysek Reagovat
Zdravím kolegu škodovkáře. Asi jsem se trochu špatně vyjádřil.Moje oktávka má kastli model 1961 s ploutvičkama a zadními dvířky na rezervu,ale přístrojovku měla z modelu 1970.Nevím proč,ale asi ji tam původní majitel nechal zabudovat,páč v roce 1967 takhle z fabriky vyjet nemohla:-)
Díky za pochvalu,však jsem to taky psal půl hodiny:-)))
Na sraz bych někdy vyrazil,ale s touhle oktávkou ne.Není zcela originální a je na ní pár věcí,které by asi být neměly a je to vidět,ale chystám se přikoupit ještě jednu v provedení sedan a tu si udělám,tak jak má být.
Škodovkářům zdar.
25.05.2008 | 22:39:31 | Tomáš Reagovat
Srdcem jsem sice čistokrevný spartakovec, ale Tvá slova plně chápu! Moc hezky napsané a opravdu škoda, že není nějaké foto... Kdybys měl někdy čas, nechceš s námi vyrazit na nějaký ten srazík? Kombík a ještě se 100 světly...to už se často nevidí.
21.05.2008 | 19:16:54 | Mathys Reagovat
Díky
Jo,jo,jak jsem psal,oprava sice trvala dlouho,ale všechno šlo skoro samo:-)
Abych se přiznal,fotku svýho auta v PC ani nemam:-(.
Zdravím.
17.05.2008 | 08:46:59 | Tomáš Reagovat
Fandím, že jsi dal dohromady takové legendární autíčko. Škoda že jsi nedal nějakou fotku....jen tak na pokochání se....tak ať slouží
17.05.2008 | 01:19:23 | Jerry Reagovat
:-)
15.05.2008 | 20:12:28 | Roman Reagovat