Recenze Škoda Octavia 1,9 TDi
“Neuvěřitelně přeceňované auto.”

Autor recenze: Torrente (24 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1,9 TDi 66kW Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:zapůjčený Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 9. 3. 2008

Hodnocení inzerátu: 58 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volvo 960 Mazda 626 Mitsubishi Pajero Mitsubishi Galant Opel Kadett

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Tuto recenzi nepíšu z pozice majitele, protože se nejedná o moje auto, ale o služební. Z tohoto důvodu neznám všechny informace o poruchách, závadách a servisních úkonech, ale přesto se několik věcí najde...

- Všechny exempláře vykazují příšerné vibrace pedálu spojky a řadící páky. Spojka jde navíc dost ztuha.

- Obtížně se řadí jednička a zpátečka. Tuto závadu vykazují rovněž všechny exempláře (u některých je to horší, u některých lepší).

- U jednoho vozidla pak občas na volnoběh kolísají otáčky (že by se hlásila ta pověstná váha vzduchu?).

Jinak si celkově na závady nemůžu moc stěžovat.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Jak už jsem napsal v úvodu, jedná se pouze o služebáky, takže moje recenze nebude ovlivněna tím, že bych byl šťastným majitelem tohoto rozporuplného vozidla. Připadá mi, že jedna část lidí Oktávku bezmezně obdivuje a druhá nenávidí. Já jsem asi tak někde uprostřed.

Jedná se tedy o několik různých aut, ale všechny jsou ve verzi Combi s motorem 1,9 TDi (v černym íčku, tudíž výkonem 90 koní), všechny jsou přibližně stejně staré a všechny mají najeto cca 140 - 160 tisíc km. Jsou to už modely po nějaké té menší modernizaci, která se projevila hlavně tím, že pravé zpětné zrcátko má už normální velikost. Na to, že se jedná o služebáky, tak jsou všechny Oktávky docela slušně vybavené - např. všechny okna v elektrice, zrcátka v elektrice, centrál na DO a dokonce i klimatizace (až na jednu).

Rozepisovat se tady nějak zdlouhavě o interiéru v Oktávce, je ztráta času. Prakticky každý se v tomhle autě aspoň někdy svezl, takže jenom ve zkratce. Zpracování je celkem na slušné úrovni. Občas někde něco vrzne a na kočičích hlavách se někdy sama sroluje roletka v kufru, ale to neni zase taková tragédie. O něco lepší by mohlo být odhlučnění. Palubní deska vypadá docela stroze, ale to mi celkem nevadí. Nepotrpim si na žádný "moderní" vybouleniny nebo přístroje a ukazatele uprostřed palubky a podobný nesmysly. Horší je to už s prostorem pro pasažéry. Pokud se smíříte s faktem, že Octavia 1 je auto velikostí srovnatelné např. s Kadettem nebo s Escortem a má akorát naroubovaný "kufr", tak budete asi spokojeni. Jestli budete Oktávku srovnávat např. s Mondeem, Vectrou nebo Lagunou (což hodně lidí rádo dělá), tak vás čeká jednoznačně zklamání.

Prostor na zadnim sedadle prostě neni. Ale to by mi ani nevadilo, protože v autě jezdim sám. Horší je to, že pokud složíte zadní sedadlo, tak přední sedačky nejdou posouvat v plném rozsahu. Já nejsem nijak extra vysokej, ale za volant jsem se v téhle konfiguraci poskládal jen tak tak. Nedovedu si představit, že takhle řídí někdo, kdo má třeba 190 cm a víc. Vzpomínám si, že podobnou "libůstku" měl i Wartburg 353 Tourist. Prostě "simply clever". Ale uznávám, že kufr je opravdu docela velký. Jinak mě docela překvapilo, když jsem otevřel kapotu, že se musí zvednout ručně a podepřít tyčkou. Nějak jsem automaticky počítal s tim, že tam budou plynové vzpěry. Né, že bych snad měl potřebu kapotu nějak často otvírat, ale zase to jenom potvrzuje, že pověst Oktávky tak trochu předbíhá skutečnost.

Jízda s Chrochtávkou je taková o ničem. Prostě je to přesun z bodu A do bodu B, ale o žádném požitku nebo radosti z řízení se rozhodně nedá mluvit. Ve městě mi vadí vibrace a tuhý chod spojky a řadící páky, mimo město mi zase připadá podvozek poněkud nejistý a navíc auto na nerovnostech dost poskakuje. Kromě toho motor o výkonu 90 koní vám moc svižnou jízdu neumožní. Na první 3 rychlostní stupně vás ještě dokáže aspoň trochu zamáčknout do sedačky, ale problém nastává ve chvíli, kdy jedete třeba 90 km/h a rozhodnete se předjíždět. Na 5-ku to ještě nejede a když podřadíte na 4-ku, tak to akorát víc chrochtá, ale už to nejede. Auto se celkem hodí leda tak na dálnici, pokud jedete v klidu konstantní rychlostí okolo těch 130 km/h. Při téhle rychlosti je motor ještě celkem tichý. Na dálnici zase postrádám tempomat, ale to už bych chtěl asi trochu moc.

Překvapením pro mě byla spotřeba. Pohádkám o průměru 4 l/100km už opravdu nevěřim. Podle mě se s tim dá normálně jezdit v průměru tak za 7, pokud na to člověk trochu šlape, tak to sežere ještě nějakej ten litřík navíc. Ale jakožto majitele dvou postarších benzínových strojů (2,0 a 3,0 oba navíc v automatu) mě ta spotřeba zase tak moc nerozhodila. Na TDíčku naopak oceňuju poměrně slušný "krouťák", což umožňuje jízdu už od volnoběžných otáček a navíc jsem ani nepozoroval žádný výrazný úbytek výkonu při zapnuté klimatizaci. Překvapením taky je, že se motor docela rychle ohřeje na provozní teplotu...

Shrnuto podtrženo...
Škoda Octavia Combi s motorem 1,9 TDi 66kW neni špatná kára, pokud vám stačí, že vás odveze z bodu A do bodu B. Jestli hledáte auto, které vám k tomu nabídne ještě něco navíc (např. pohodlí, dobré jízdní vlastnosti, atd...), tak musíte hledat jinde. A jestli bych si já sám tuhle káru koupil? Kdyby nebyly ceny Chrochtávek tak neuvěřitelně nadsazené, tak bych ji bral možná v automatu na ježdění po městě (i když ani nevim, jestli se v kombinaci s timhle motorem vůbec automatická převodovka dodávala).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 58


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Oktavia TDi 66KW elegance r.v2000 najeto 260 tis.km,manualní převodovka,garážovaná.

S uvedeným hodnocením hodnotitele, dle vlastního zkušeností v podstatě nemohu souhlasit.Je jasné,že k služebnímu vozu máme poněkud jiný vztah než k vozu v soukromém vlastnictví,celkový přístup a následné hodnocení je tedy poněkud jiné.S vozem Oktavia 66 kw jsem najel od r.2000 do r.2018 270 tis.Km.Žádné mimořádné události, žádná větší oprava,běžná údržba s přistavením do značkového Autoservisu Škoda po ujetí 15tis.km případně po jednom roce.Zde provedena servisní prohlídka a úkony dle servisní knížky,samozřejmě s pravidelnou výměnou motorového oleje /15 tis.km/.Nějaké opravy zde samozřejmě byly,tedy konkrétně:výměna váhy vzduchu,ložisko na jednom kole přední nápravy,uchycení výfuku-katalizátoru,několikrát provedena výměna brzdových destiček,výměna komplex brzdového systému na zadní nápravě,brzdový spinač zadních světel/svítila kontrolka ABS/.Nesmím zapomenot též na výměnu stěračů předního skla , několik žárovek,především v předním světlometu.Též provedena 3x výměna autobaterie/vydržely vždy 7 roků/.A to je vše.Nikdy mě vůz nenechal na holičkách,vždy jsem bezpečně dojel do cíle.Ten můj nesouhlas s uvedenou recenzí se týká především spotřeby,která byla v průměru kolem 4.6 l/100Km.Jízdy převážně plně nal.vozu/kufr/,ve 2 osobách po silnicích 1-3třídy a dálnicích,tak asi napůl.Nejvyšší spotřeba naměřena při trvalé rychlosti kolem 160Km/hod na dálnicích v NSR-na větší vzdálenosti/ a to do 6.0 l/na 100Km.Nejnižší spotřeba/výjimečná zkouška-1x/ při průměr.rychlosti cca 55km/hod.na 100km vzdálenosti v minimálním provozu,byla 3.8 l/100km. Vůz /je garážován/má po 18 letech provozu velmi pěkný, nepoškozený,nevyšisovaný lak/červený raly/,vnitřní vybavení -interier,kromě trochu prošoupanégumové rohožky u řidiče a toho odřeného koženého pytlíkukolem řadící páky, vykazuje-pohledově, včetně sedadel, minimální opotřebení.Výsledky technických kontrol,včetně emisí-bez závad.Takže mohu jen chválit.
Mám též osobní zkušenosti se služebními auty /Dácia,teréní ARO,Moskvič, Volha/ cca za 40let 500 tis.km., ke kterým jsem se asi nechoval tak přívětivě/byly zaměstnavatele/ . Jejich hodnocení by bylo trochu tvrdší i když vozy z té doby nelze porovnávat s Oktávií z r.2000,jednak přístupem,jednak vývojem. Ale v něčem byly vyjímečné,např.ten starší typ Volhy/řazení u volantu/ na kočičích hlavách v Praze, to byla jízda-prostě paráda,díky pérování, na kterou by Oktávie tedy určitě neměla a nemá ani dnes !

13.01.2019 | 17:42:11 | Cenda  | 91.192.35.* Reagovat

Chlapec čo písal tuto recenziu asi v octavii ani nesedel..same bludy...

28.10.2016 | 10:37:43 | Miro  | 90.64.12.* Reagovat

Automat

Dobrý den musím poděkovat za super recenzi a chtěl bych jen napsat, že octavie ve verzi 1.9 TDI 66 kw v automatické převodovce se dělali jednu mám zrovna doma a jsem z ní docela nadšený :-)

02.11.2013 | 09:45:32 | Karel Komoň  | 80.251.241.* Reagovat

RE: Automat

Taky mám automat 1.9 TDi 66kW r.v. 2002 a je to super :)

13.04.2014 | 11:47:16 | Max  | 79.170.248.* Reagovat

Já nevím

Nedávno jsem pořídil Octu I s motorem 1.6 MPI 75 kW, výbava Tour. Sháněl jsem auto s kufrem kvůli narození dítěte a na tuto octu dávají prodejci výraznou slevu. Dokonce vyjde znatelně levněji než nová Fabia kombi s motorem 1.4. Osobně nechápu negativní reakce. Auto je prověřené a jeho klady a zápory jsou už notoriety. Prostě je to auto jako každé jiné. Ale co pro mě bylo rozhodující, je prověřené dobou. Dělají ho 12 let. A prodeje 40 tis. kousků za půl roku o něčem svědčí, ne? Prostě zákazník si najde co potřebuje. Původně jsem Octu nechtěl, ale po cenové nabídce jsem experimenty typu Kia, Hyundai apod. opustil, i když se mi ta auta líbí. A to jsem si ověřoval nabídky od různých prodejců různých aut.

01.09.2008 | 15:57:59 | Drs Reagovat

OI spotřeba, pohodlí

Myslím, že pohádkám o 4l věřit můžeš, ale jen mimo město a svelmi lehkou nohou. Můj osobní rekord rekord je 3,5l/100km dle PP; 40km na cestě z práce, mimo město po klidné silnici, kde neřešíš, jestli musíš něco předjet. V průměru jezdím mezi 4,3-5,5l podle stylu jízdy a typu silnice, ve městě jezdím velmi málo.
OI 1,9TDI 66kW mám jako služební a jezdím s ní sám, des už 160 tis. km. Motor hodnotím, jako velmi úsporný, převodovka řadí výborně, kufr vynikající, ale auto velmi nepohodlné. Po 2 hodínách jízdy jsem jako kdyby mě někdo zpráskal karabáčem.

15.03.2008 | 12:10:31 | Tom Reagovat

Tak nevím, ale naftové motory od VW jsou všeobecně známy nízkou spotřebou, tak jestli tady píšeš o vysoké spotřebě, asi máš závadu, kecáš kraviny, nebo jezdíš jako prase. Měl jsem 1,9 TDi, nyní mám 2,0 HDI a spotřeba je prostě nesrovnatelně vyšší, takže ty poznámky, že koncernový motory mají vysokou spotřebu jsou mimo.

11.03.2008 | 23:25:03 | Hanzi Reagovat

slušna recenzia

presne si to vystihol aj ja som mal služobnu OI sice 81kW ale presne to iste ani motor nebol nijak živý ale disť žraví takže som mam stale nadspotrebu a odchadzala váha vzduchu4x,ale celkom sa to dalo prežť,no dnes su už za tie prachy lepšie autá dnes mam v praci všeci kie seed SW zatial je to OK...21000km

11.03.2008 | 21:07:29 | andrej Reagovat

Sám mám O2 v max. výbavě a jsem spokojený, mám tam naftu, je pravda, že chod motoru je méně kultivovaný, než Com.rail, ale v žádném případě mě to neruší, je to individuální věc, ale zvuk motoru je v kabině celkem příjemný, působí tlumeně, spíše mi vadí benzinové verze, kde ani nevím, jestli běží motor. Jinak prům. spotřebou jsem na 5,2l. Vadí mi absence plynové vzpěry u víka motoru, ale dá se to přežít. Celkově hodnotím jako povedené auto, teď ho mám rok staré, ale za dva roky zkusím Ford S-Max, ten se mi zdá celkem povedený. Nevím, proč Octavie vždy vyvolá tolik emocí jak na jedné, tak na druhé straně, prostě normální auto s celkem nízkou spotřebou. Jinak předražené ojetiny Octavií nejsou jenom u nás, ale i v Německu, tam mají celkem dobrou pověst lidového autíka. Je pravda, že u nás jich na silnicích potkáte jako psů, ale to třeba F.Focus také a je to dobré auto.

11.03.2008 | 21:01:27 | Jakub Reagovat

spotřeba

No výrobce uvádí spotřebu ve městě 6,6. Vzhledem k tomu, že ten údaj od výrobce je obvykle o něco příznivější než skutečnost a já toho najezdim hodně po Praze, tak těch 7 l neni zase takovej extrém. Navíc ty auta už maj něco za sebou.

Samozřejmě, že by asi byla spotřeba úplně jiná, kdyby člověk jezdil pravidělně třeba trasu Praha - Brno.

11.03.2008 | 18:06:32 | Torrente Reagovat

OI = takové normální auto

OI/1.9 TDi jsme pořídili v roce 2001 a než nám ji loni ukradli, najezdil jsem s ní něco přes čtvrtmilion kilometrů.

Bylo to slušné auto, ale zase žádný zázrak, takže jsme při výběru dalšího auta (neb se naše rodina právě rozrůstala na pětičlennou) dali přednost nesrovnatelně prostornějšímu Peugeotu 307SW 1.6HDi (který byl přitom taky výrazně - asi tak o 200 000 Kč - levnější, než srovnatelně vybavená OII Kombi), do něhož není problém nacpat na druhou řadu sedadel vedle sebe tři dětské sedačky - o možnosti strčit děti k jejich velké radosti na šestou či sedmou sedačku do kufru ani nemluvě.

Ve srovnání s P307SW se nám pak naše "stařenka" OI jevila asi tak jako tank Tiger ve srovnání s "větroněm". Stísněný vnitřek, "brumendo" od motoru, v poměru vůči vnitřnímu prostoru značná hmotnost a nic moc zpětná vazba řízení limitující radost z jízdy...

...to vše při 15000 servisních intervalech, drahých servisních prohlídkách i ND a občasných otravných poruchách něčeho nepříliš zásadního (včetně poruchy váhy vzduchu - ale až po cca 230 000 km, kdy to navíc i poté jezdilo pořád stejně úsporně - ale neskutečně "zdechle", takže jsme s ohledem na bezpečnost při předjíždění byli nakonec stejně donuceni k opravě).

Na druhé straně ale měla OI také své příjemné stránky. Dokonce ani manželka (která má ráda, "když ji to tak pěkně vrčí" v otáčkách) nedokázala donutit OI ke spotřebě vyšší než 6l nafty/100 km. Také ty rozjezdy bez plynu, pouze na volnoběh i do menšího kopce (nebo na "dvojku" či "trojku" z mírného kopečka) byly fajn. I ta hustá servisní síť, díky níž se k nám v servisech - zjevně pod tlakem konkurence - chovali slušně (na rozdíl od hodně laxních koncesionářů Peugeotu), nebyla k zahození .

Suma sumárum: Docela slušné, byť (tady v Česku) přeci jen poněkud předražené auto. Když to tady ale za ty prachy místní človíčkové Škodovce furt kupují, těžko se na ní zlobit, že toho využívá...

...ale za současné situace bych já osobně dal před "novou" O II s přeci jen už hodně zastaralým "chrochtákem" TDI/PDI stejně přednost buď opět P307SW/Break 1.6HDi, nebo KIA Ceedu SW nebo (když by nebylo peněz) i Dacii Loganu MSV.

11.03.2008 | 15:25:21 | Luboš Reagovat

Důvodem vysoké spotřeby bude buď technický problém, nebo noha na plynu.Osobně si myslím, že to druhé.Je to přece služebka ne? Nejsem obhájce TDi Radku-mám benzín.Ale spíš obdivovatel TDi-když už... Nezlobte se ale 7l + nějaký ten navíc= 9l nebo 10l na 100Km???? za to já nejezdím ani s benzínem, tak se mi tu nesnažte namluvit, že TDi 66Kw jezdí za 9-10l.

Jo a plynové podpěry kapoty-ha ha.Na co? nepřáli by si snad pánové vychytávky typu automatické a samočinné otevírání kapoty, víčka nádržky kapaliny ostřikovačů??Leda tak u mercedesu-ty na takovéto hračky užije. Lenost a rozežranost lidská-mezí nezná.Trabanta na vás! :-)))

10.03.2008 | 22:42:12 | Jerry Reagovat