Rok výroby:2005Typ motoru:1,9 PD 77KWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:14 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:5,8 l/100 kmVloženo:2. 5. 2006
Od začátku je při řazení na vyšší převodový stupeň slyšet z motoru kvílivý zvuk, je to otravné, ale v servisu mi řekli, že je to normální. Prý podtlak v turbu.
Při 2000 km přestala fungovat signalizace nezapnutých pásů (spíš výhoda).
Od 5000 km při určitých otáčkách vrzání v palubovce.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to již mé deváté auto, (předchozí: P406, N Primera, M Galant, Felicia, Favorit, atd.) proto můžu srovnávat.
Jízdní vlastnosti po přezutí na pneu 205/16-vynikající, skoro na úrovni Nissan Primera(nejlepší podvozky!).
Pro rodinu i podnikání ideální auto. Řazení velmi přesné. Motor trochu hlučnější než třeba v Peugeotu 406 ale ne že by to nějak rušilo. O těchto "pédéčkách" je to známo. Motor pružný od spodu, ale při rozjezdu je třeba přidat trochu víc plynu, zpočátku mi chcípal, něž jsem si zvykl.
Doporučuji senzor deště-vynikající věc, přesnější než v Peugeotu. Překvapilo mě, že si motor řekl o dolití oleje již při 12tis km. S předchozím autem jsem najel 130tis km, bez dolití kapky oleje.
Vadí mi tuhé těsnění, někdy musím i třikrát bouchnout dveřmi. No a spotřeba, to je bonbónek! Když se hecnu a jedu dle předpisů třeba z NJ do OV, tak mi to ukazuje spotřebu 3,2L/100km! Na druhé straně jsem si to měřil i klasickým způsobem a je to asi o půllitr víc než ukazuje palubní počítač. Stejnou zkušenost mají i jiní. Nevím proč to tak je?
Chtěl bych to čipnout, ale zatím nemám odvahu, nejen kvůli ztrátě záruky, ale bojím se že poškodím převodovku, nebo rychle ojedu spojku, či co jiného..když se rozhoupu, tak pak napíšu.
Oktávku můžu opravdu doporučit. Je to rozumný kup. Na rozdíl od jiných značek, drží cenu. I když k úplné spokojenosti trošička chybí, tak si říkám, které auto je vlastně dokonalé a ideální po všech stránkách???
To je chipů, výkony, krouťáky, všem to super jede, naftu vyrábí. A co např. taková spojka? Chcete snad tvrdit, že při nárůstu kroutícího momentu o 100Nm vydrží, jako před chipem? To vám může věřit leda nějaký ocas v kšiltem dozadu.
Já bych se naopak chipu bál. Zjišťoval jsem to a kamarád z MB třeba na něm odpálil TURBO již po 15 tis. Nové T stojí 50tis., takže podle mě se ten chip nevyplatí....
Chipu sa neboj, ak Ti to spravi dobra firma tak super, na Slovensku jasna volba fa Profituning (zaruka serioznosti a kvality ). Ja mam zo 105 koni zrazu 143, krutak jak svina a je to neporovnatelne. Auto lieta. Samozrejme nesmies to tocit za studena.
Do čipu určitě jděte, je to jiné auto. Mám s O2 77kW po čipu najeto 70 tis.km bez jakéhokoliv problému, na brzdě Auto Jarov naměřeno 109kW, 309 Nm. Prům.spotřeba 5,5 l/100, akcelerace cca 9,5 sec./100 - nemá to chybu!
Mám Octaviu II 1,9, DSG prevodovku. Dal som do nej chip. Doporučujem. Teraz mám 155 PS a okolo 320Nm. Z 0-100km/h to robím okolo 8s. Je to raketa. V športovom režime ťahá veľmi pekne. Motor 2,0 TDI nemá šancu. Je to 16V, takže kým sa on chytý, ja som 3metre pred ním. Zastavím sa na rýchlosti 210km/h. Z kopca mám rekord na dialnici 230km/h.
Co sa tyka tej vyssej spotreby oproti pocitacu, vraj je to sposobene " VW" meranim spotreby, kde je spotreba bez zapnutej klimy. Ta robi asi +0,5 l /100km. Ale aj tak ma to auto na svoju vahu bezkonkurencnu spotrebu. A ked berieme do uvahy, ze motor 77kW ma realne 86kW (mozem zaslat oficialne merania). Co sa tyka oleja. Asi po prvych 13 000km som tiez dolieval, teraz mam 22 000km a zatial drzi. zatial mi nic nevrzga a vsetko funguje ako ma. (Klopem na drevo). Pred tym som mal 1,6 74kW staru oktavku a na novej ocenujem hlavne luxusny a o dost priestrannejsi interier a tocivy moment. Pri plne nalozenom aute nechavam do kopca vsetky benzinaky. Pri spotrebe 5l/100km. Je to super auto aj ked uz aj dost drahe.
Dolévání oleje kolem 10tis km je normální...pramení to z přechodu koncernu VW na "plovoucí servisní interval" (max 30.000 a 2roky). Zařazení tohoto servisního intervalu + snaha snížit emise + spotřebu paliva + ekologie a ještě asi milión věcí má za následek používání speciálně vyvinutého oleje CASTROL Long LIVE III - ke všem kladům tohoto oleje se přidává jedna zásadní neřesta to je právě spotřeba oleje...připravte se na to že se dolévat bude!!!Divím se že jste s tímto nebyl seznámen(na to připraven) při předávání auta ale...Jenom šťastné kylometr!!! Martin
Sestra má auto s tím samým motorem co ty, najeto asi 20tis a žádný problém se nevyskytnul. Akorát je hlasitější motor a tvrdší podvozek oproti octavii I. - tdi66kW (ta taky bez problémů). Bezva auto, taky bych si koupil...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
To je chipů, výkony, krouťáky, všem to super jede, naftu vyrábí. A co např. taková spojka? Chcete snad tvrdit, že při nárůstu kroutícího momentu o 100Nm vydrží, jako před chipem? To vám může věřit leda nějaký ocas v kšiltem dozadu.
13.03.2009 | 12:50:11 | Radek Reagovat
RE:
To kámo na to nesmis slapat plnym v nizkych otackach
18.02.2012 | 21:13:10 | saj | 81.30.245.* Reagovat
Těsnění dveří
Ta tuhost zavírání dveří mne také překvapila. Zavírám někdy i 3x. Je to dáno dvojitým pryžovým těsněním...
13.03.2009 | 12:46:57 | Dodo Reagovat
Chip
Já bych se naopak chipu bál.
Zjišťoval jsem to a kamarád z MB třeba na něm odpálil TURBO již po 15 tis. Nové T stojí 50tis., takže podle mě se ten chip nevyplatí....
13.03.2009 | 12:44:35 | Dodo Reagovat
chip
Chipu sa neboj, ak Ti to spravi dobra firma tak super, na Slovensku jasna volba fa Profituning (zaruka serioznosti a kvality ). Ja mam zo 105 koni zrazu 143, krutak jak svina a je to neporovnatelne. Auto lieta. Samozrejme nesmies to tocit za studena.
09.12.2008 | 10:22:18 | Cobretti Reagovat
chiptuning
Do čipu určitě jděte, je to jiné auto. Mám s O2 77kW po čipu najeto 70 tis.km bez jakéhokoliv problému, na brzdě Auto Jarov naměřeno 109kW, 309 Nm. Prům.spotřeba 5,5 l/100, akcelerace cca 9,5 sec./100 - nemá to chybu!
02.01.2007 | 22:11:47 | zakus Reagovat
chip pre 1,9 TDI
Mám Octaviu II 1,9, DSG prevodovku. Dal som do nej chip. Doporučujem. Teraz mám 155 PS a okolo 320Nm. Z 0-100km/h to robím okolo 8s. Je to raketa. V športovom režime ťahá veľmi pekne. Motor 2,0 TDI nemá šancu. Je to 16V, takže kým sa on chytý, ja som 3metre pred ním. Zastavím sa na rýchlosti 210km/h. Z kopca mám rekord na dialnici 230km/h.
29.08.2006 | 20:39:57 | Roman Reagovat
OCTAVIA II 1,9 PDi
Co sa tyka tej vyssej spotreby oproti pocitacu, vraj je to sposobene " VW" meranim spotreby, kde je spotreba bez zapnutej klimy. Ta robi asi +0,5 l /100km. Ale aj tak ma to auto na svoju vahu bezkonkurencnu spotrebu. A ked berieme do uvahy, ze motor 77kW ma realne 86kW (mozem zaslat oficialne merania). Co sa tyka oleja. Asi po prvych 13 000km som tiez dolieval, teraz mam 22 000km a zatial drzi. zatial mi nic nevrzga a vsetko funguje ako ma. (Klopem na drevo). Pred tym som mal 1,6 74kW staru oktavku a na novej ocenujem hlavne luxusny a o dost priestrannejsi interier a tocivy moment. Pri plne nalozenom aute nechavam do kopca vsetky benzinaky. Pri spotrebe 5l/100km. Je to super auto aj ked uz aj dost drahe.
18.05.2006 | 03:52:02 | Reagovat
spotřeba oleje
Dolévání oleje kolem 10tis km je normální...pramení to z přechodu koncernu VW na "plovoucí servisní interval" (max 30.000 a 2roky). Zařazení tohoto servisního intervalu + snaha snížit emise + spotřebu paliva + ekologie a ještě asi milión věcí má za následek používání speciálně vyvinutého oleje CASTROL Long LIVE III - ke všem kladům tohoto oleje se přidává jedna zásadní neřesta to je právě spotřeba oleje...připravte se na to že se dolévat bude!!!Divím se že jste s tímto nebyl seznámen(na to připraven) při předávání auta ale...Jenom šťastné kylometr!!! Martin
03.05.2006 | 19:10:26 | Reagovat
OK auto
Sestra má auto s tím samým motorem co ty, najeto asi 20tis a žádný problém se nevyskytnul. Akorát je hlasitější motor a tvrdší podvozek oproti octavii I. - tdi66kW (ta taky bez problémů). Bezva auto, taky bych si koupil...
03.05.2006 | 10:51:51 | Radek Reagovat