Recenze Škoda Octavia 1,4 MPI
“Octavia pro ”

Autor recenze: Petr (30 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru:1,4 mpi 59 kW Stav km při koupi:10 km Stav km nyní:7 500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km Vloženo: 27. 7. 2009

Hodnocení inzerátu: 26 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Týden po koupi jsem si všiml místa s nepatrně světlejším odstínem na prážku u levého zadního kole pod krycí fólií - opraveno okamžitě po reklamaci.
O něco později zjištěn prasklý tmel a lak na hraně pátých dveří - opraveno ihned po reklamaci. Jak jsem si všiml, tenhle problém má každá octavia II a facelift, který jsem prohlížel. Většina lidí to ale asi neřeší.........
V základní výbavě by také mohly být dělené zadní sedačky a tónovaná skla - to už je ale otázka strategie Škody v rámci koncernu....... Češi překousnou lecos.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Ke koupi nového auta nás vedlo narození dvou potomků. Hlavním kritériem výběru značky a typu tedy byl snadno přístupný zavazadlový prostor na jeden sourozenecký kočár, případně dva jednokočárky (děti jsou 1,5 roku od sebe) a spoustu dalších zavazadel, co největší bezpečnostní výbava, dobré jízdní vlastnosti, nízká spotřeba paliva a pokud možno nízké povinné ručení. Cenový strop byl 400 tis. Kč, investovat více do auta, které při každém zaparkování na ulici posádka sousedního vozu otluče ze všech stran by vedlo k mému nervovému zhroucení. Z výběru jsme vyhodili "francouze" a po srovnání haldy prospektů a prolezení salónů se dostali na Kia Ceed SW 1,4 a Octavia Classic liftback 1,4 mpi. Nakonec rozhodla finanční krize, která shodila ceny a zlepšila výbavy, takže Ceed SW po nadiktování srovnatelné výbavy vycházel ještě o 20 - 30000 dráž než skladová Octavia po slevě s doplňkovými prvky výbavy (klima, rádio, metalíza, asistent rozjezdu do kopce, záruka 4 roky/120000 km atd.), kterou mi nabídl prodejce. Navíc po přímém dotazu na 7 letou záruku Kia mi prodejce odpověděl, že uznání případné reklamace záleží na tom, co on napíše do Prahy, a to zase záleží na tom, jak se spolu domluvíme (významně při tom pomrkával). U Octavie je záruka sice kratší, ale zase není rozdělená do fází a zatím všechny reklamace proběhly bez čekání, s omluvou výrobního závodu a okamžitým přistavením náhr. vozu zdarma, takže bez auta jsem byl celkem cca 45 minut.
Co se týče motoru, z počátku jsem měl trochu strach (hlavně díky internetovým disuzím, kde tohle auto hodnotí majitelé 1,8 T), ale když srovnám 1,4 mpi s 1,6 mpi, na kterých mám najeto několik desítek tisíc km, tak subjektivně nevidím rozdíl. Auto celkem obstojně zrychluje i na pětku (na předjetí to opravdu stačí i na E55), přičemž mezi 100 a 130 km/h jde za plynem rozhodně lépe než např. zmiňovaná 1,6. Při dodržování rychlostních limitů (průměrná rychlost na celou trasu 62 - 65 km/h) ve smíšeném provozu mám spotřebu 5,5 - 5,7 l/100 km, v čistě městském provozu cca 7 l. Oleje jsem na 7000 km dolil 0,4 l - auto má tzv. prodloužený interval výměny.
Celkově Octavii 1,4 hodnotím jako slušné rodinné auto, které bezpečně a pohodlně přepraví dva dospělé a dvě malé děti, kam je zrovna ctěná libost a snad mu to i příštích 5 let vydrží. Ročně najezdíme cca 30000 km. Na závodění je třeba se poohlédnout jinde. V interiéru je spousta odkládacích přihrádek na nejrůznější nesmysly a lahve s pitím, sedadla mají celkem praktické látkové čalounění, zadní se dají snadno vyndat a vyprat, aniž by zůstaly patrné skvrny nejrůznějšího původu (kdo má malé děti, ví o čem mluvím). Nákup potahů nepadá v úvahu kvůli předním bočním airbagům - v záruce by byla nutná instalace potahů ve značkovém servisu, což při hodinové sazbě Octavia vychází na cca 3500 Kč........ Jako výhodu vidím celkem dobrou dostupnost a nízkou cenu ND na tyhle auta - špinavé sedačky není třeba řešit, koupí se použité čisté, které vyjdou levněji než montáž potahů ve značkovém servisu.....

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 26


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Skúsenosti

Je úžasné, ako sú zmagorené hlavy súčasných recezentov a väčšiny ľudí! Výkon pod 100 kW je posudzovaný za nedostatočný, rovnako krútiaci moment "musí byť" min. 200 Nm, ideálne od 1200 do 5000 ot/min a komb. spotreba max. 6 l/100 km!

O2 1,4 MPI máme rok a pol a až na pár okamihov, kedy mi výkon motora "obmedzoval rozlet", som s autom a jeho výkonom a vlastnosťami úplne spokojný. Po najazdení 26 000 km ide zatiaľ bez jedinej poruchy, jazdíme väčšinou kratšie prímestské trasy + mesto, zhruba tretinu však jazdíme cca 150 km cez horské sedlo... PC spotreba okolo 5,2 - 5,4 (mal som už aj 3,7 - na zjazde z Podbanského do L. Hrádku :-D ), reálna (podľa tankovania) v jarnom obd. na zimných pneu 6,4. Cesta PD - Balaton - Makarska so zapnutou klímou a diaľničných 120 km/h (110 - 140) ukázala 5,2 l reálne to o veľa viac nebolo, nakoľko na nádrž som prešiel 900 km a dojazd bol ešte 75 km. Bežné šúchanie sa limitnou rýchlosťou v kolónach s 10 km kúskom štvorpruhu na trase Handlová - PE to vždy "ide" pod PC 5 l/100 km.

Z mojej/našej skúsenosti teda auto i so slabším motorom odporúčam všetkým pokojným vodičom, ktorí si nepotrebujú nič dokazovať a zvyšovať sebavedomie nezmyselným predbiehaním v kolóne. V kufri toho odvezie naozaj kvantum a nevyžaduje drahý servis.

Mudrlanti, argumentujúci výkonom: pri 3000 ot. má tá 1,4 povedzme 30 kW, motory s výkonom 100 kW majú pri 3000 ot. 40 - 50 kW. Je to taký priepastný rozdiel, aby ste zhadzovali motor, ktorý má výkon, bežne používaný v tejto triede pár rokov dozadu?! Pred 10. rokmi bol výkon 55 kW u 1,4 l motorov štandard, všetko naviac bolo už "trhačom asfaltu". Ok, MPI nie je ultramoderný motor, no je spoľahlivý, ekonomický a tých 59 kW vie vyhnať tú Octáviu na Donovaly či Fačkov bez toho, aby niekomu zavadzala!

09.08.2013 | 20:20:48 | Peter  | 80.87.209.* Reagovat

o2 1.4MPI + LPG

na zaklade Petrovej recenzie som sa rozhodol pred cca 2 rokmi kupit Octaviu Tour II s tymto motorom. Na zaciatku som bol sice trosku nahnevany ze som mohol radsej kupit 1.6ku. ani jeden motor som ale predtym neskusal - takze som nemal skusenosti. mame len fabiu 1.2 HTP. Myslel som ze 1.4MPI bude vyraznejsi rozdiel. Moc sice nie. Na motor 1.4 MPI uz som si teda zvykol a uz je ok. Len to chcelo viac preradovat.

Tak som sa toto leto rozhodol ze don namontujem LPG.
Po 4 mesiacoch pouzivania som najazdil na plyn 7500 km. Zatial vsetko slape ok a bez ziadneho problemu.
Motor 1.4MPI, 59kW
kod motora: CGGA
zariadenie: Elpigas
Nadrz 56L. Realne sa da naplnit na 80% a to je cca 45Litrov (dojazd 550-600km)
dielna: MPGAS Hlohovec
Montaz trvala 1 den
Priemerna spotreba plyn 8L/100km (merana realne)
Priemerna spotreba na benzin:6,3L
Jednalo sa o individualnu montaz a preto vdaka poplatkom bolo namontovanie drahsie. Vybavovanie fungovalo tak, ze som poslal MPGASu kopiu technickeho preukazu a oni mi poslali postou vyplnene tlacivo ziadosti. To som zaniesol na prislusny urad a co som dostal som poslal zasa spet do MPGASu. Potom montaz. Potom zasa MPGAS posielal vyplnene ziadosti a ja som len zasa isiel zaniest ziadost a potom na policiu poziadat o zapis LPG. Vybavovanie bolo vdaka montaznej firme uplne zjednodusene.
Cena montaze + vsetky poplatky cca 1150 eur
Pre porovnanie montaz plynu rovnakej znacky s mensou nadrzou do Fabie 1 1.4MPI hromadne schalene je cena tusim 840 eur


Zo zaciatku sa mi zdalo ze na plyn jazdi auto trochu lenivsie ako na benzin. Neviem ci to bolo zmenou pumpy alebo zabehnutim zariadenia ale uz to ide super. po 2000km som siiel na nastavenie lpg systemu (na pockanie - cca 30 minut). zatial som s lpg namixmalne spokojny. jedine negativa su nemoznost parkovat v podzemnych garazach a namiesto rezervy mam nadrz. rezervu mam zatial v kufri. sice to nevypada, ale zaberie riadny kus v kufri. planujem dokupit sadu pre automaticku opravu defektu - cca 50 eur.

24.12.2012 | 11:54:12 | op  | 62.168.73.* Reagovat

RE: o2 1.4MPI + LPG

fotky su potom tu:

forum.skodahome.cz/topic/121790-octavia-14mpi-lpg/

24.12.2012 | 13:57:09 | op  | 62.168.73.* Reagovat

OCT

Ahooooj.

Takisto mam Oct tour 2, 1.4 MPi. Najazdene cca 23.000 Km, teda som pred servisnou prehliadkou. Mam ju vo vybave, klimat, elektrika, velke radio /nie to male/, 16´´elektrony crateris atd.. S autom velka spokojnost. Spotreba na dialnici 5,5 (110 - 120KM/h), v meste Banska Bystrica okolo 6,3 - 6,8, v zime cca 7,5. Najmensiu spotrebu aku som na dialnici urobil bolo 4,2 siel som asi 80 Km usek po R1 cca 90 Km/h. Bolo to ozaj len na skusku ze kolko urobim. Pred letom dam urobit servisnu prehliadku. Raz som uz olej dolieval. Problem s lakom som nezaregistroval. Auto je spolahlive a pre mna a moju rodinu /jedno dieta + manzelka/ bohate staci. Nie je to pretekarske auto a ja nie som pretekar.

19.04.2012 | 21:04:51 | Peter  | 188.123.106.* Reagovat

RE: OCT

Zase jeden, který sleduje údaj o spotřebě na palubním počítači. zapoměl jsi v tom případě uvést spotřebu při rozjezdu 23 l/100 km. Nesmysl? ano, stejně jako tvoje spotřeby na dálnici. Jsou to jen teoretická čísla, abstraktní výsledky z palubního PC, realita je jinde. (taky jsem jel mnohokrát se spotřebou dle PC 2,5-3 litry. Při tankování do plné jsem ale byl rychle nohama na zemi).

19.04.2012 | 21:18:02 |   | 89.177.20.* Reagovat

RE: OCT

chytrk. to co nalejem do nadrze sedi na liter s tym co mi ukazuje palubny. tak pohov.

20.04.2012 | 22:58:26 | peter  | 188.123.106.* Reagovat

RE: OCT

23l pri rozjazdu je aj malo - mne to skoči aj na 38l - ale - kto chce vypočita si sam realne čisla.
Mam presne......11004,0 KM.
Natankovane.......620,1 L.
Priemer.............5,64 L.
Jazdim zhruba 30% dialnica, 20% mesto, 50% okresky.
Merane od marca 2011 do aprila 2012 čize ročny priemer leto + zima.

21.04.2012 | 07:58:20 |   | 213.81.149.* Reagovat

RE: OCT

Ano, ale 23 litrov a viac pri rozjazde je momentalna spotreba, je to meranie aktualne vstreknuteho paliva na 100/KM. Ja som vyssie pisal o preiemernej, takze to je rozdiel. Tiez si viem spocitat 2+2 preto som napisal, ze to co som nalial suhlasi s tym co pise palubny.

23.04.2012 | 13:07:44 | peter  | 31.3.33.* Reagovat

RE: OCT

No jo, tak to je potom těžký, když si někdo myslí, že údaje na PC jsou výsledkem "měřění aktuálního vstřiku paliva". Tak to vůbec není, ale vysvětlovat to tady, na to nemám fakt sílu. Tak hodně zdaru při vašich počítačových úsporách. Pravda je, že tankování plná-plná a dělení ujetými km je jediná pravdivá metoda (i když taky ne úplně exaktní).

23.04.2012 | 15:22:27 |   | 89.102.228.* Reagovat

RE: OCT

PC meria vždy s istým oneskorením, aj ked je pravda, že na PSA napr. klesá spotreba podľa PC pomalšie, zatiaľ čo na AUDI, BMW akonáhle dám dole nohu z plynu, resp. začnem brzdiť motorom...okamžite naskočí 0 spotreba.

Na rozdiel od nich, mi ale v 607 meria na cca 0,1-0,2- hlavne v zime, kedy mi ukazuje spotrebu aj 30 litrov/ dlho stojím na mieste a zohrievam motor, v lete menšie odchýlky, až po 0,5-0,7 rozdiel na 3.0D, x5.

Samo, vždy v "prospech" auta:))

23.04.2012 | 19:09:11 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: OCT

já si nestěžuji, mám už najeto 4tis a spotřeba ok , pod 6l na 100 ... a cena ... za vůz.... 260t, to je lepší než cokoliv jiného na trhu

21.08.2012 | 12:05:34 | od mne  | 90.183.120.* Reagovat

1,4 mpi

Pred kupou octavie tour 2 1,4 mpi som mal obavi, maly motor a velka vaha auta .V predajni mi odporučil 1,4 pred 1,6.Bol som na predvadzacej jazde,1,4 ťahala lepšie ako moj starši golf 1,6 55kw.Som s 1,4 mpi spokojny mam najazdenych cca 7500 km zatial bez problemov. Spotreba mimo mesta okolo 5,3l na 100km.Da sa jazdiť aj pod 5 l .Vyhodou je nizke povinne zmluvne poistenie.Pri plne nalozenom aute na rybačku so žiliny na liptovsku maru a späť bola spotreba 5,6 l. Pre mňa ta 1,4 stači a hlavne sa motor zohreje aj na kradsej trase do roboty pri teplote -20 keby som mal tdi čo som tiež pred kupou zvažoval jazdil by som do roboty so studenym motorom a motor by trpel

06.02.2012 | 11:08:45 | andrej  | 95.103.154.* Reagovat

Najeto 40000 km

Par postrehu po dalsich 20000 km. Ve 30000 km provedena servisni prohlidka, cena v autoriz. servisu 1200 Kc + olej (Shell 5W 30 Long life), ktery jsem si dodaval sam (cena 10 EUR za litr v Nemecku). Proc jej v servisu maji za 890 Kc/litr nechapu (resp. nechapu proc to nekdo za ty penize kupuje). Olej neubyva, od zabehu (viz. nize) jsem nedolil uz nic. Reklamace ani poruchy zatim zadne az na prasklou zarovku H7 v hlavnim svetle, kterou servis vymenil na zaruku na pockani. Prumerna spotreba benzinu jeste trochu klesla. Po nemeckych dalnicich pri ustalene rychlosti 120 - 130 km/h je prumerna spotreba na palubaku 5,8 a realna necelych 6 litru. Pak uz to rychle narusta. Dlohodobou prumernou spotrebu mi palubak ukazuje od 5,4 do 5,7 l (realne hodnoty vychazi o nejake dve desetinky vyssi), podle toho, kolik tam mam zrovna mestskeho provozu. Co se tyce vybavy, tak jak uz jsem psal, da se snadno doplnovat dle libosti, dilu je vsude plno. Pokud se nedate v autoriz. servisu odrbat, nejsou nijak horentni ani ceny praci. Treba original klimatizovanou loketni operku mi namontovali za 400 Kc, palubak (packa, jednotka, kodovani) za 300 Kc, atd. Limitujici je spis to, ze nektere veci autorizak (zatim) neumi a kvuli zaruce jinam jezdit nechci.

14.03.2011 | 17:57:40 | Petr Reagovat

RE:Najeto 40000 km

Dobry den.
Byvam v hornatej casti SK napriek tomu som si 8.3.2011 aj ja kupil Octu 1.4MPI , mam na nej zatial 6000km, v priemere sa vozime 4ria, dlhodobu spotrebu mi palubak ukazuje od 5,2 do 5,4 l/100km.Zatial najmensia spotr. na jazdu 300km s 2 prestavkami - 4,6 L/100KM. prepocet spotreby podla tankovania (doplna-doplna) si robim aj sam v PCcku a dlhodoba na 6000km - 5,5 L.
Nie je to formula ale ani lenochod. Ten kto vie jazdit a hlavne pocuvat motor a rozumie mu nema dôvod na nadavky.
PS: kto ho chce porovnavat s TURBAKMI patri na PSYCHIATRIU ! ! !

07.10.2011 | 08:14:26 | REIC  | 85.237.226.* Reagovat

Dakujem Lubos za Vasu reakciu a nazor, ktory je vzdy vystizny a trefny. Ano s tym zapisom do TP mate pravdu ale ako ste napisali slo o odpis. ...som sa dobre pobavila na smajlikoch ktore ja sama rada pouzivam aj ked to tu nejakym ludom prekaza.
Na cisto muzskom fore clovek zisti ze su muzi viac jesitni ako zenske.
Radek vyrokom "dobre auto" som myslela nielen moju Octaviu ale celkovo tento model, ktory velmi vela ludi jazdi, vela z nich na nu nedaju dopustit a zakazdym sa technicky zdokonaluje.
Pekny vecer

29.12.2009 | 20:42:29 | Sona Reagovat

A jéje, nejchytřejší Luboš opět háže svá moudra v dlouhých a nicneříkajících příspěvcích se smajlíkama...jak už tu někdo psal

28.12.2009 | 15:06:51 |  Reagovat

Milá Sonička, neskoro som

si všimol Vašu otázku. Keďže už autíčko máte, tak sa len dobre starať a nech dobre slúži... .
Všetko záleží od potrieb a preferencií.
Aj keď osobne by som počkal na zápis do TP na r.v. 2010, asi ste to chceli kvôli odpisom do firmy, ak nie, tak budete o skúsenosť bohatšia... .
Ale motoricky je 1,4 veľmi spoľahlivá, oveľa viac než 1,2 HTP. A už aj zamrzanie hláv vyriešili, takže by to malo byť OK na cca 200.000 km..
A aj keď neviem, či máte O2, al. O1, myslím, že ste neurobili zlú kúpu. O pár rokov sa len tak po nej zapráši. A až jazdíte málo, do 20.000 km/ ročne, tak nemá zmysel špekulovať nad dieslom.
A keď jazdíte sama, budete určite veľmi spokojná. Aj spotrebu má veľmi dobrú.
Ale ako vravia starí Židia: "Nech sa hociako rozhodneš, vždy sa rozhodneš zle..."
Tak nech Vám nadšenie a radosť z nového aútička vydrží čím dlhšie. . Inak ženy si viacej vážia autíčka, nás skôr zunuje a už po 3 dňoch špekulujem ako sa ho nenápadne zbaviť...
Šťastné kilometre bez nehôd, porúch, pokút a samovrahov v roku 2010 prajem....:))

28.12.2009 | 14:00:14 | ľuboš Reagovat

Sona

Mohl bych vědět, jak se pozná dobré auto po pár dnech?

28.12.2009 | 13:43:42 | Radek Reagovat

Octavia

Pred par dnami som tu mala dotaz a obavu z uz objednanej Octavie 1,4. Uz ju jazdim a som s nou v podstate spokojna.
Octavie su skutocne dobre auta, no kedze ju jazdim sama nie je tak leniva ako keby som mozno mala plne auto ludi alebo jazdila dlhe trate.
Je super ale odporucila by som hlavne muzom silnejsi motor, pretoze oni si potrpia na lepsi a silnejsi vykon.
Vsetkym prajem a hlavne autorovi prispevku vela stastnych kilometrov.

28.12.2009 | 13:21:08 | Sona Reagovat

pokracovanie

Takze Vas poprosim, piste sem skusenosti, realne prezite skusenosti, ci uz pozitivne, alebo negativne, a nie subjektivne pocity o aute, v ktorom nikdy nesedeli a vidia ho len na ulici alebo v casopise... Dakujem

05.12.2009 | 13:44:04 | ondrej Reagovat

59 kw v oktavke :D che che cheeeeeeeeeeee

05.12.2009 | 13:42:48 | nedamito Reagovat

Kazdy podla svojich potrieb...

Neviem preco hanite Petra, kazdy nech si vyberie auticko podla svojich potrieb a ak je spokojny, tak to nechajte tak a zazelajte mu vela stastnych kilometrov... ved to bolo jeho rozhodnutie, plati si to zo svojho vrecka, tak nerozumiem preco ho niektori napadaju...
ja som v mladosti zacinal s nissanom primerou 2.0 GT upravenou na 200 koni, auticko neskutocne zive, pirat silnic.... po pravde potencial 200 koni som vyuzil asi tak v 3 % zivotnosti auticka... Preslo par rokov, rodinka sa rozsirila, adrenalin klesol a vystacim si so 63 kilowatmi pri aute s rovnakou triedou... a nikoho nehanim za pocet koni pod kapotou,ak ich vie ovladat, ale vie ma nasrat ked frajerikovia na vykonnych autach mna a moju rodinu ohrozuju, pricom maju najazdenych par kilometrov, ja mam 450 tisic na styroch autach bez jedineho skrabanca...
Este k tym, co komentuju aku znacku auta si kupia, co to stoji, a oni by za to nedali tolko penazi... opat, podobne ako vyssie, ak si na to zarobili, nech si kupia... je to vysostne ich vec. Asi tak...

05.12.2009 | 13:38:07 | ondrej Reagovat

Pre Lubosa,

Lubos, mas tu triezve nazory tak sa ta chcem opytat... ja mam objednanu Octaviu tiez s motorom 1,4, MPI kedze nie som moc "akcny" sofer, skor opatrny, jazdit ho budem len ja viacmenej v meste obcas na dialnici. Bola mi doporucena tato motorizacia vraj mi to uplne staci. Teraz som na pochybach ci som sa rozhodla spravne....poradil by si mi tento model alebo nie ??
Dakujem

04.12.2009 | 12:42:30 | Sona Reagovat

Cituji Luboše: "Na rozdiel od Teba Ti môžem dať aj porovnanie: Pri vonkajšej teplote 7-.10 stupňov NAD nulou pri pneum. Michelin Alpin 3 je spotreba o 0,2-0,5 l/ MENŠIA než na Continentálkach SportContakt 2, al. 3., pri ustálenej rýchlosti 90-100 km." Směs zimních pneumatik různých výrobců je víceméně stejná, zásadní rozdíl je v dezénu. Pochopitelně se nebavíme o výrobcích čínské provenience.

26.11.2009 | 20:54:41 | Radek Reagovat

Radek

Bohužel, kecáš. Luboš řekl jasně a opakovaně, že zimní pneu mají nižší valivý odpor než letní (blbost). A ty jsi ve výčtu zapomněl na směs pneumatiky. Mimo jiné. Tak mě napadá, podle LUBOŠE by F1 měly jezdit velkou cenu na zimních pneu....

26.11.2009 | 20:47:34 |  Reagovat

Na čem závisí valivý odpor? Dezén, tlak, teplota, povrch. Při hraniční teplotě opravdu může mít vozidlo nižší spotřebu na zimním pneumatice. V létě by pochopitelně na zimní pneu vozidlo žralo více než na letní. Luboš psal v rozmezí hraničních teplot, kde se mění vlastnosti pneumatik, jak letní, tak zimní. Nikde nepsal, že mu to žere méně při -20st nebo
+40st. Takže by to chtělo místo keců, přečíst si něco fyzice, to by tu mělo více lidí.

26.11.2009 | 20:18:01 | Radek Reagovat

Marne

Luboš je opravdu kretén. Když pominu všechny výplody jeho chorého mozku, tak mě nadzvedlo že píše, že nechce číst HOVNA ale fakta. A když mu fakta naservíruju na stříbrném podnose ve své recenzi, pohaní ji, poblije, zkurví a vše neguje. Nic není pravda, vše je lež, nesmysl, blábol. Takže milý blbý Luboš ať si klidně POBOZKÁ svoji starou zkostnatělou prdel a mě může učinit totéž.

26.11.2009 | 20:16:58 |  Reagovat

Luboši,

...zřejmě jsi pod vlivem narkotik nebo alkoholu.O Tvém žalostném duševním stavu svědčí i hojné používání emotikonů,kterými nahrazuješ rozumné argumenty.Jsi politováníhodný člověk,když mě odsuzuješ jako řidiče,aniž mě znáš.Pokud se ti podaří dostat do stavu příčetnosti,pak se pokus něco rozumného sdělit - třeba zdůvodnit,proč mají zimní pneu menší valivý odpor.

26.11.2009 | 19:56:56 | marne Reagovat

Chválím pěknou recenzi, dobrý výběr automobilu.Ať slouží. Lidí, kteří na toto auto plivají, si nevšímej, to jsou místní rejpalové, věhlasní odpůrci naší domácí automobilky. Navíc veskrze závodníci. Dřív stačila "stopětka" o výkonu 33kW, a dnes je jim málo moderní šestnáctiventil o výkonu 59kW-čili skoro dvojnásobném...

25.11.2009 | 23:07:30 | Ing. Pelikán Reagovat

No, Barumky majú asi ďaleko k prémiovosti,

ale v prípade porovnania s letnou Barumkou, rovnakej kvality by už asi boli sily vyrovnané. Vytáčanie motora neznamená otáčky niekde k 5.-6.000 km, ale v otáčkach max. krútiaceho mementu. Cca 3.000-3.500 ? Neviem, koľko má Favorit.
Ale keď mi manželka "hodí" 5.rýchl. stupeň a ide 40 kmn/h, s 1,4 i, som zrelý na mŕtvicu... . Motor skucká, spojka dostáva do tela.. Spotrebu nie a nie pod 8 litrov. Vytiahnem, prevetrám chvíľu niekde k 4-5.000 otáčkam, spotreba 6,4 l...... No, záhada.... ľuboš

25.11.2009 | 21:44:31 |  Reagovat

Když naposledy...

Když naposledy - tak nezbývá než poděkovat za recenzi. Novináři tyto základní motorizace moc netestují, a majitelů oktávek 1.4 taky asi moc není. Ale zbytečně jste se nechal rozhodit některými příspěvky v diskuzi - vždyť nevíme, kdo se pod přezdívkami skrývá. Pro snížení spotřeby paliva měkké gumy s hrubším vzorkem určitě ne, to víte sám. A ohledně zakarbonování motoru - názory některých mi přijdou jako na úrovni topičů v kamnech - pořádně naložit, otevřít průduchy, ať to hučí v komíně - a nemusíme vymetat. Moderní spalovací motor funguje určitě jinak. Nakonec ale i ten karbon se dá snáz odstranit než mechanické opotřebení způsobené proháněním studeného motoru nebo zbytečnou jízdou ve vysokých otáčkách. Však se také spousta majitelů čerstvých ojetin jinde chlubí jejich původním vlastníkem - opatrným důchodcem! Tak zdar!

25.11.2009 | 21:24:00 | fabian Reagovat

Naposledy

Tak dobře, vyšší spotřebu mám proto, že světe div se, letní Michelliny mají menší valivý odpor, než zimní Barumy, které jsem k autu dostal. Takže určitě jsou zimní gumy s menším valivým odporem, ale ty moje ho mají větší!!!!!
Nevšiml jsem si, že by tu někdo psal o tom, že 1,4 je high tech motor. Naopak sám jsem říkal o něco níž, že je to 20 let stará koncepce. V nabídce mají podobné motory pro základní nižší střední třídu asi všechny automobilky, takže nevím, proč jen Škodovka je pro všechny problém. Navíc si s tím jezdím já, vím proč jsem si ho vybral, vím proč jsem ztrácel čas napsáním téhle recenze, chápu, jak ten motor funguje, a zatím jsem spokojený. Jak strašně motory huntuju podtáčením vidím na tom, že na Favoritu mám k dnešnímu dni 362000 km, žádné úsady jsem rozhánět nemusel, a motor funguje bez jakéhokoli servisního zásahu (mimo výměny hlavy, která totálně shnila po 45000 km) bezproblémů až do teď. Nebýt shnilé kastle a toho, že vozím děti, nikdo by mě do nového auta nedokopal.
Jinak se taky úsady v motoru dají krásně likvidovat přidáním kafru do paliva nebo nasypáním zrníček rýže do spalovacího prostoru........ A nemusíte ani auto prohánět. Zvlášť na kafr to jede jako dráha.......

25.11.2009 | 12:45:20 | Petr Reagovat

Vašek: Postižení..., hlúposťou

poniektorých. Čo iba trepú, auto videli na obrázku. A potom sa čudujú ako teľce. Ale to už asi majú dedičné a v rodine.
A asi aj Ty si v ich príbuzný....
Pretože miesto skúseností tu zahnojujete grcanicami. Nechcem čítať stále HOVNÁ, NIČnehovoriace.
A keď chcem aspoň niekomu otvoriť oči, tak je slepý a hlúpy ako trúba.
Ale aspoň niekto bude mať robotu/ v servise/ a niekto bude vyplakávať, aké sú autá šroty.... .
Keď si niekto kúpi jazdenku, tak je ko..t, kupuje si preprdené sedačky a podobne. TOTO majú byť argumenty?!
Niekto kúpi nové, tak je ko..t, pretože kúpil NOVÉ.
Kurva, čo koho do toho!!??
CHCEM POČUŤ SKÚSENOSTI S AUTOM.
V L A S T N É...al. z dobrého zdroja.
Pretože auto, ktoré PRAVE vyrazilo z predajne je už JAZDENKA. Aj s 1000 km na tachometri. .
Namiesto toho tu sedia pubertiaci, skúsenosti žiadne, alebo zakomplexovaní jedinci a iba grcajú.
Auto nevideli z rýchlika, ale sú múdri ako rádio. .
Argumenty žiadne, skúsenosť žiadna, iba grcajú. Nemajú ani na poondiatú Š 120, ale nič im nie je dobré.
Tak len snívajte.... .

25.11.2009 | 12:40:12 | ľuboš Reagovat

Páni,

ty si sa teda rozvášnil...........
Nějaké postižení?

25.11.2009 | 10:50:03 | Vašek Reagovat

Marne, choď za mamičkou,

a nech Ti dá asi 50KČ na Autotip, al. Autobild. Prípadne si pozri testy Adacu. A potom zistíš, že naozaj majú ZIMNÉ pneumatiky NIŽŠI valivý odpor. Našťastie, Ty s tým nič neurobíš... . Bohužiaľ, Tvoja hlúposť sa nedá liečiť
A potom sa už choď konečne aj s Anonymom spláchnuť do záchoda, kam patríš.
Na rozdiel od Teba Ti môžem dať aj porovnanie: Pri vonkajšej teplote 7-.10 stupňov NAD nulou pri pneum. Michelin Alpin 3 je spotreba o 0,2-0,5 l/ MENŠIA než na Continentálkach SportContakt 2, al. 3., pri ustálenej rýchlosti 90-100 km.
A o cca 0,2-0,3 nižšia ako na Michelinách Pilot Primacy HP, všetko rozmer 225/50, al 225/55,
na rozdiel od Teba, neťahám za sebou káčera, ale denne vrkám.
Letná Mich. má nenšiu spotrebu než Contin. v tej istej triede.
Tak už konečne prestaň zo SEBA robiť DEBILA a kecať HOVNÁ a už si pozri testy. k vieš aj čítať. Písať už vieš.
Pretože si už trapný svojou hlúposťou.
A už si aspoň prečítaj niečo i gumách a všimni si kolónku VALIVÝ ODPOR.
Zvýšená spotreba v zime ide na VRUB vonkajšej teplote, kedy motor dlhšie pracuje v stud. režime, snehu na ceste a pod.
Ale ešte raz a zapíš si to Ty trúba jedna pubertálna: ZIMNÁ pneumatika, KVALITNÁ, t.j. premiová, má VŽDY nižší val. odpor ako letná, taktiež PRÉMIOVÁ.
Ak by si mal vôbec auto, tak by si už niečo vedel.
Takto iba mýliš ostatných a trepeš. Ale aspoň si možno kvôli tebe niekto niečo o pneumatikách zistí.
A tvrdiť, že 1,4 l motor, je high technika, tak sa zoduďte fešáci. Jeho základ je starý ako republika... .
Koľko? 20-40 rokov?!
A zásady v motoroch sa ešte nezmenili a ani z PRINCÍPU nedokážu. .
Je to podobné, ako keď som bol v Peugeote meniť olej na manželkinej 1,4 v 206, 2007
Skoro ma vykotilo, keď som sa dozvedel, že do motora už ide PĹNÁ syntetika, na 30.000 km, vraj LONG LIFE, niečo ako koncern W a Opel. . To, že olej stojí cca 900-1.000 SKK, kašlať na to,
ALE AKO JE MOŽNE, že TEN ISTÝ motor od roku 1994-6 ? tak nejako, zrazu ZÁZRAČNE sa zmenil, a z 15.000 km intervalu je odrazu 30.000 !!?
Lebo je to postavené na klamaní, spisovne na oje..ávaní zákazníkov. .
A takýchto HLUPAKOV práve servisy potrebujú. . Čo im zožerú každú somarinu.
Takže si len "šetrite" motory, podtáčajte.
Servis Vám bude vďačný.
Vždy, keď beriem ženino auto, je ZADOCHNUTÉ. A až po 100-150 km vytáčania konečne ožije a začne pôsobiť ako auto. KLESNE spotreba, predstavte si ten paradox.
Tak, a utekajte si zaregistrovať patent ako ničiť motory.
Pardón, zabudol som, že pre niektorých je auto s 100.000 km TOTÁLNY črep a musíte si rýchlo kúpiť nové. .
Ale keď tak čítam, ani sa nečudujem.
Takýchto ekonomika potrebuje. Čo na tom, že každá ďalšia generácia aut je niečim ochudobnená?!
A kazí sa stále viac, než tá predchádzajúca? .
Kamarát má 1,4 v Xsare. Kupovaná nová. Šanoval si ju.Ten ISTÝ motor mal druhý v 206 ako POŠTOVÉ auto.
Na Xsare už od 50-60.000 km až dodnes, cca 160.000 má nejaké problémy.
206 predala pošta s cca 260.000 km. Behačky po meste. Autu nič.
Tých 206 a 106 mali asi 30-40 kusov. Až na jednu výnimku, žiaden problém z MOTOROM. Každé cez 200.000 km. Služobné auto, šanovanie žiadne. .
Niekde sa stala chyba...

25.11.2009 | 10:00:49 | ľuboš Reagovat

anonym 24.listopad 19:04

Možná se od Luboše ještě dozvíme,že nejmenší valivý odpor mají pásová vozidla. Že bych se pak koukl po vojetým tanku,abych šetřil na palivu...

25.11.2009 | 00:48:01 | marne Reagovat

Ono obecně a dlouhodobě mezi 1,4 kami a 1,6kami STEJNÉHO VÝROBCE není zásadní rozdíl. Těch 200ccm je obsah lepšího skůtru a podstatný rozdíl nedá. Rozdíl může být v použité technologii (motor jednoduchý, nebo s VVT, event. proměnnou délkou sání, turbem, apod.) Jinak většinou zásadně rozdílný oproti 1,4 je až motor od 1,8 výše.

24.11.2009 | 20:53:53 |  Reagovat

Ve 130 km/h už 1,6 lepší je, tohle bylo myšlené tak, že když ve 100 km/h prudce šlápnu na plyn a budu chtít zrychlovat na nějakých 120 - 130 km/h, tak s 1,4kou mám pocit lepší odezvy na zaražení plynu do podlahy než s 1,6kou. Třeba je to jen můj pocit, pokud to někde na prázdné dálnici nezměříme auto vedle auta, tak jsou to bezpředmětné dohady. Cílem recenze bylo hlavně napsat, že tenhle motor není tak špatný, jak se ve většině diskuzí píše, a o 50000 Kč dražší 1,6ka za ty peníze nenabízí o moc víc. Třeba je 1,6ka v OIIFL nějak vylepšená, já to srovnávám s 1,6kou v OIFL a OITour, na kterých mám taky pár desítek tisíc km naježděno a předpokládám, že je to stejný motor.

24.11.2009 | 19:34:33 | Petr Reagovat

to Petr

Studený motor určitě zbytečně nehonit do otáček., ale zahřívat přesně tak, jak to děláte. To ví skoro každý a kdo ne, ať si přečte návod k užívání auta. Ale zarazila mne jedna věc: Nepochybuji o tom, že ve městě nebo dejme tomu do 100 km/h motor 1.4 snese srovnání s 1.6. Ale mezi 100 - 130 km/h? Tam už přeci musí být 1.6 jasně lepší!

24.11.2009 | 19:13:45 | fabian Reagovat

Petr

Naprosto s tebou souhlasím. Luboš neví o tomto motoru nic víc než jen to, co si přečetl. Tenhle motůrek i díky krátkým převodům běží ve 2000 otáček naprosto lehce, hladce a úsporně. Rozhodně se nejedná o žádné týrání. Vím to z praxe. Samozřejmě, jak jsi psal, ne při nějakém zatížení (kopec apod) a akceleraci. Na Luboše se vykašli, je to dinosaurus, který zaspal dobu, a pamatuje si motory ze 70 a 80 tých let. Mimo těch svých jiné nezná a vůbec jim nerozumí. Četl jsem spoustu jeho nesmyslů, a rádoby odborných hodnocení motorů a aut, o kterých VŮBEC NIC neví.

24.11.2009 | 19:04:35 |  Reagovat

Podtáčení

Špatně jste si vyložili, co píšu. Nemyslím tím, že bych při studeném motoru hnal auto do kopce na petku ve 2000 ot./min. To nedělám ani při ohřátém. Garážuju ve městě, žádné kopce okolo nejsou, takže jen první 2 km jedu na trojku 40 - 45 km/h, než se motor zahřeje. A tenhle malinkatej motor s třema a půl litrama oleje a o něco málo víc litrama chladící kapaliny se ohřeje fakt docela rychle. Prakticky než za sebou zamknu vrata od garáže, tak to topí........ Jinak pokud dobře chápu výhody počítačem řízeného vstřikování oproti karburátorovému motoru, tak počítač přesně odměřuje dávku vstřikovaného paliva pro danou situaci. Nehrozí tedy, že by motor šel v nějakém režimu nedokonalého spalování, detonací, bohaté směsi atd. Vznik úsad bych pak nepovažoval za hlavní problém. Pokud se někdo snaží motor uchrochtat způsobem, který jste mi předhodili, tak spíš dojede na mechanické opotřebení. Jak jsem psal, u předchozích aut jsem to takhle praktikoval více než 300000 km a motory fungovaly bez jakékoli opravy. Jeden motor jsem měl před dovolenou rozdělaný v cca 250000 km (preventivní výměna těsnění pod hlavou) a žádné dramatické úsady na pístech ani hlavě nebyly. A to byl karburátorový favorit......... Auta (i když trochu starší) dělám, takže si troufám říct, že co je a není mordování motoru poznám.

24.11.2009 | 18:44:45 | Petr Reagovat

Súhlasím s Anonymom,

20:21...., Má pravdu, malý benzínový motor podtáčate. Vlastne si ho ničíte, vznikajú úsady, časom prestane byť pružný. Ak sa bojíte, kľudne nechajte na mieste povrkať, nech sa zohreje. Niet nič horšie ako v mraze byť nútený vytínať, lebo človek zdržiava na ceste...
V servisoch potom liečia "zadochnuté" motory tak, že ich 20-30 min. popreháňajú na plný plyn... .
P.S. Malé benzíny sú menej háklive na spôsob zohriatia, než diesle

23.11.2009 | 20:51:33 | ľuboš Reagovat

Netočit motor 1.4 benzín 4 válec nad 2.000ot za studena je prostě blbost. Pochopitelně nedolovat výkony hned, ale při normální jízgě se nemůže nic stát. Není to 5 nebo 6 válec v řadě, kde se postupně ohřívá z důvodu dlouhé hlavy válců a nebezpečí jejího prasknutí.

23.11.2009 | 20:45:04 | Radek Reagovat

Petr

No čoveče, jak můžeš mít na zimních gumách vyšší spotřebu??? Přece zimní gumy mají NIŽŠÍ valivý odpor (tvrdí ing mudr docent Luboš z SK).

23.11.2009 | 20:25:14 |  Reagovat

petr

Nechcem ti tu moc do toho kecat ,je to pekne napisane..... ale trosku si protirecis. Napisal si ze sa snazis auto nepodtacat a o dva riadky nizsie napises ze za studena ho netocis nad 2000ot. No a to je presne to podtacanie. Tak maly benzinovy motorcek v tak tazkom aute a netocis ho za studena nad 2000 ot. ? tak to je sila. Ten motor musi plakat. Ja sa pri studenom motore prave snazim nedostat otacky pod 2000. teda aby som bol presnejsi tak zase ani nad 3000. Proste otacky pod 2000 su pre maly benzinovy motor v tazkom aute zabijak. A este k tomu studeny motor. to je klinec do rakvy. Ale je to moj nazor. To tvoje zohrievanie pod 2000 ot. by som este bral tak u nejakeho 3.0 dizlu ale u studeneho maloobjemoveho benzinu je to extrem. Chudak motor.

23.11.2009 | 20:21:26 |  Reagovat

20000 km

Ještě pár poznámek kolem 20000 km. Olej už není potřeba dolívat - je na horní rysce od posledního dolití v 7000 km. Spotřeba 5,5 - 5,7 l/100 km je v podstatě od začátku. Na první nádrž to bylo 6,7 l/100 km, ale pak to klesalo. Teď po přezutí na zimní gumy je to trochu víc.... Zajížděl jsem podle doporučení výrobce a prodejce. Do 1500 km při řazení jen do 3000 ot/min, maximálni rychlost 90 km/h. Jinak se snažím motor nepodtáčet, včas řadit a dokud se plně neohřeje netočím ho nad 2000 ot/min atd. Dělal jsem to takhle u všech předchozích aut a motory vydržely bez sebemenšího zásahu více než 300000 km.
O tom, kdo je debil, se nehodlám bavit. Nejčastější motorizace jsou tu 1,6 mpi a 1,9 tdi, které tu stovku umí o dvě vteřiny rychleji, což pokud předjíždím na dvojku traktor a vyjede mi BMW rychlostí 120 km/h je stejně kulový rozdíl. Tam hraje roli spíš rychlost, s jakou to strhnu do pangejtu a trefím se mezi stromy. Na druhou stranu předjíždět traktor (nebo cokoli jiného), když nevidím dopředu - to jsme zpět u slova debil....... Opět jsem to psal už dřív - je rozdíl mezi 1,4, která dělá stovku za 14s, a 1,8T, která to umí za 8s.

23.11.2009 | 19:56:30 | Petr Reagovat

spotřeba ???

http://magazin.auto.cz/testy/skoda-octavia-1-4-mpi-59-kw-nejslabsi-bez-padaku.html

14.11.2009 | 13:02:24 | anonym Reagovat

spotřeba???

Jsem naprostý "autolaik" a mám (snad né hloupý) dotázek.
Jen by mě zajímalo, po jak dlohé době ses dostal na spotřebu jakou uvádíš tzn. 5,5 - 5,7 l/100 km. A taky zda jsi své nové auto nějak speciálné zajížděl. Mám totiž to samé "rodinné" auto, najetých cca 1 700 km a spotřeba v současnosti kolem 8 l/100 km - kombinovaný provoz. Je fakt, že na kratších trasách (15 - 20 km)
Jinak co se týče vozu jedním slovem - spokojenost.

14.11.2009 | 12:38:23 |  Reagovat

For Jamieson

Ty si normálny človeče ? Sa zobuď, máš 32 rokov, rozumu ani za máčin mak a ešte sa tu ideš hádať ? Teraz nemyslím len tento príspevok, ten je, až na tie nadávky, celkom OK.Ale keď napíšeš, že jazdíš v obci 140 tak mi behá mráz po chrbte.Po týchto tvojich slovách sa naozaj cítim bezpečne :-P.Aj keď je fakt, že niekedy máš aj celkom rozumné pripomienky.Auto máš slušné, aj keď staršie, no netreba to s chválou preháňať.Oco ho má tiež a tak mám základné informácie o výhodách a slabinách toho auta.Čo sa týka samotnej Octavie 1.4 tak neviem no, motor sa mi zdá poddimenzovaný, auto samotné taký priemer.To, že sa kradne, za to výrobca asi nemože, tak čo už.

12.11.2009 | 12:42:36 | Matúš Reagovat

krutak

Ja by som to s tym krutakom videl aj trosku inak. Trebalo by si pozriet napr. grafy priebehu vykonu a krutaku. Na oboch motoroch. (kia aj skoda). Ono ked sa povie ze ma max krutak dajme tomu v 5000 ot. tak to este nemusi byt zle. Uvediem priklad : ja mam 1,4 motor (nie v ceede ani v skodovke) a ten ma max. krutak az v 4700 ot. - je to 127 Nm.(clovek by si povedal ze je to strasne vysoko) Ale graficky priebeh krutaku a vykonu mojho motora naznacuje ze uz od 2700 ot.za minutu mam k dispozici krutak cca 115-120 Nm no a potom pomaly stupa az k spicke ktora je ako som uz pisal az v 4700 ot. Takze asi tak by som to videl. Preto sa krutaku vo vysokych otackach netreba az tak bat. Skor je dolezity priebeh krutaku a vykonu.

12.11.2009 | 12:05:45 |  Reagovat

to ľuboš

Tak dobra, mozna jsem to s tim debilem prehnal, nicmene jedna ctverka s 59 kw je pro Octu opravdu slabota hrubyho zrna.Osobne nikomu nevnucuji jezdit tak, nebo jinak.Ale na silnici se vyskytnou i takove prekazky, ktere objet musis, treba polnohosp. stroje a pod.Nebo myslis, ze se za nim bude courat 20-30 kmh ? To je ztrata casu, benzinu i nervu.A az bude chtit predchazet a v protismeru se objevi dvoutonovej Baworak ve 120 a vic kmh, tak ma vymalovano.To je to, na co jsem chtel poukazat.A jeste k tem detem : Pokud vim, tak ty je mas, pokud dobre pamatuju.Sam jsi to nekde tady napsal.V tom pripade nechapu smysl vety "Pretekať sa nepotrebuje. Na rozdiel od nás...:))".A taky pochybuji, ze vsude kde jede, veze deti.Kdyz preci jede sam (tudiz logicky neveze deti :-), tak nemusi byt tolik opatrny.Nicmene na druhy strane chapu, ze kdyby se nedejboze nekde "vysypal", kdo by se staral o deti ? Ale to uz jsme kapanek odbocili od puvodniho umyslu, ktery jsem popsal vyse...

12.11.2009 | 11:25:30 | jamieson Reagovat

Že nejsou v základu tónovaná skla, to je u auta této třídy opravdu velká ostuda. Vždyť tuhle výbavu má v základu většina malých aut i minivozy. Je to základní komfortní výbava, u které navíc nehrozí, že se porouchá :-) Když kupuji auto, tónovaná skla tam chci mít, i když se jedná o minivůz nebo třeba Fabii Junior. Pokud jsou tónovaná skla až ve vyšší verzi výbavy spolu s dalšími sarapatičkami, které naopak nechci, auto nekoupím.

12.11.2009 | 11:24:48 | Itall Reagovat

Že Vás to baví riešiť,

majiteľ MÁ 2 MALE deti. Do Octávky sa mu zmestia. Pretekať nepotrebuje. Na rozdiel od nás..:))
Ak mu to stačí, tak OK, ak je spokojný, ešte lepšie. Akurát poprajme šťastné km, dobré a zdravé detičky, spoľahlivé auto. A to by malo byť. Škoda riešiť niečo, ak nie sme v jeho koži.
A napísal, že sa musel zmestiť do ceny. Ak by bol na autá, tak si kúpi jazdenku, ale na dobrú musíte mať kontakty a trochu autá poznať. Keď deti odrastú, aj tak kúpi väčšie, teraz má iné výdavky a starosti... .
Oktávia pôsobí dojmom kvalitnejšieho auta než konkurencia. Preto má aj cenu vysoko. Ak by mala väčší rázvor a menší zadný previs, kufor je prilepený..:(( a miesto vpredu na pravú nohu, už by bola u mňa. No a iný motor TD, to je naj. slabina.
Má veľmi nízku stratu ceny. Taký Passat, alebo Mondeo môžu iba závidieť. O AUDI, Mercedese, BMW ani nehovoriac... .
Ak si chce auto nechať dlhšie, bola to dobrá kúpa. O pár rokov po nej dôchodcovia, al. mladé rodiny len tak skočia. Ak mu ju neukradnú.... .
TOTO JEDINÉ je NAJ. nevýhoda škodoviek. Ale toto isté čaká aj P 207, KIA a pod., nech sa len riadne "udomácnia.."
P.S. Jamienson: Dá sa vyjadriť svoj názor aj bez urážania. Skús na sebe popracovať. Lebo paradoxne, debil nie je ten, komu sa nadáva, ale ten, kto nevie svoje emócie udržať na uzde...
Ak by bolo na mne, tak vodičský by si dostal až na 10 pokus, najprv by si musel prejsť psychotestami. Teda, ak by si prešiel. Až budeš mať Ty deti, potom sa Ťa opýtam, prečo si si nekúpil 10 ročné "delo"....

12.11.2009 | 11:04:03 | ľuboš Reagovat

Jamíku

Opět děláš chytráka.80 koní je na takový auto plně dostačující.170 dá s přehledem, má levný servis, co víc chceš ?!

12.11.2009 | 11:00:13 |  Reagovat

Ten, kdo koupi Octu 1,4 59kw je s prominutim debil.Opravdu to nelze nazvat jinak.K cemu to je ? Zrychleni na sto hruza, o pruznosti, treba z 80 na 120-140 na 5-ce ani nemluve.Spotrebu bych tak ruzove taky nevidel, 59kw se musi s cca 1200-1300kg Octou neskutecne trapit.O mikrokroutaku se ani nezminuji.K tomu vsemu se jeste krade jak silena.Proc takove auto nekdo vyrabi ??? Protoze se furt najde nejakej tupec ktery to koupi.Hold, vidina levneho servisu na kolene je opravdu silnej argument...

12.11.2009 | 10:35:48 | jamieson Reagovat

Osobně bych do 1,4 nešel, 59kW se mi zdá k takovému zavazadlovému prostoru málo. Ale pokud je omezený rozpočet nedá se nic dělat :) Možná někdo odpoví, že s plným kufrem se nejezdí každý den, ale já nerad přizpůsobuji styl jízdy nějakým krámům v kufru :)

Klidný a bezpečný odvoz rodinky z bodu A do bodu B to zvládne, na jízdu po městě je to ideální motor a odvoz na chalupu nebo na dovolenou a na hory též, jen už bude znát váha zavazadel a trochu bych měl obavy z předjíždění. Jinak co se píše na internetových diskuzích berte s rezervou. Podle sebe vím, že když je člověk zvyklý na určitý styl jízdy a sedne do slabšího motoru, je jasné že první dojem je "že to nejede". Musí se přizpůsobit styl jízdy a na silnější motor se zvyká každému lépe než na slabší. To, že slabší motor sežere ve městě jednou tak méně benzínu, je tam niží sazba pojištění a občas i levnější servis už každému uniká...
Ať vám auto slouží dobře co nejdéle.

Mimochodem, nečetl jsem tuhle recenzi už někde? :)

12.11.2009 | 09:38:42 | Petr Reagovat

Záruka je záruka !!!

Neexistuje, opakujem neexistuje značka na našich trhoch, ktorá si môže povedať, že sa jej nevyskytne nejaký "prúser" na ktorý je dobré mať dlhšiu záruku. To, že má človek "úžasne" spoľahlivú značku a "úžasne" spoľahlivý model je mu úplne nanič, keď mu čosi "odíde" na jeho aute. A vzhľadom na ceny náhradných dielov to "čosi" býva dosť drahé. A zväčša tak drahé, že spolahlivo pokryje rozdiel medzi servisovaním v značkovom a neznačkovom servise a ešte človek kopu peňazí ušetrí. Preto je tvrdenie o "zbytočnosti" záruky pri modernom aute čistá hlúposť. Samozrejme je úspora pri servisovaní v NO NAME servise, ale koľko to je - tak maximálne 100 - 150 eúr (2 500 - 4 000 Kč). Pri cene nového vozidla a nákladoch na prevádzku je to jednoducho zanedbateľná položka. Stačí keď odíde riadiaca jednotka motora a už je hneď peňaženka "pána sporivého" ľahšia o 1 000 - 2 000 eúr !! A čo viem - také veci "odchádzajú" dosť často (a aj na vozidlách koncernu VW). Mám Ceed a kúpil som ho i preto, že má dlhú záruku. Zatiaľ mi vymenili rádio (výrobná vada prvých sérii), tlmiče (po roku a pol) a tyčky stabilizátorov (po vyše dvoch rokoch). Nie, že by ma tešilo, že sem tam musím ísť do servisu, ale pokým je to (a ešte dlho bude) zadarmo a auto je pojazdné, tak to sa dá vydržať. Kamarátke "odišiel" na trojročnom Golfe 1,9 TDi motor a v značkovom servise jej 6 týždňov "bádali" čo tomu vlastne je. Keďže je živnostníčka, ktorá je na auto odkázaná, skoro si trhala vlasy. Po výmena riadiacej jednotky a niekoľkých čidiel, a zaplatení tučnej sumy sa opäť vozí a závidí mi moju sedemročnú záruku na motor ....

14.10.2009 | 00:12:50 | Dušan Mihálik Reagovat

1.4 Ceed

Dát maximum točivého momentu do 5200 otáček to mohlo napadnout jen idiota. Opravdu to nechápu. K čemu je tam to variabilní časování ventilů?

13.10.2009 | 23:48:23 | Jerry Reagovat

Udělal jsi dobře,že jsi koupil oktávku,jednak je to daleko lepší vůz,osvědčený,spolehlivý. Já mám Ceed sw a nebyl to moc dobrý nápad ten vůz kupovat,motor 1.4 má sice psáno 81 kw,ale v otáčkách které se běžně nepoužívají a nejvyšší točák je položen velmi vysoko cca asi 5200 ot a můžu říct,že do nějakejch 4000 působý motor spíš mdle a pak docela ožije což se do kombíka vůbec nehodí (motor by se svou charakteristikou hodil do menšího vozu),pokud se to trošku vytáčí je to vykoupeno vyšší spotřebou,takže spotřeby kolem 5-6 litry na dálku j nemožné dosáhnout--realita kolem 7 při klidné jízdě na dálku a město cca9l a stou zárukou sedmi let je to taky dost promyšlenej tah..za ty roky tam narveš plno tisíc aniž by se vůz porouchal takže s kratší zárukou jsi na tom líp.

07.10.2009 | 20:41:22 | Jiří Reagovat

No vida jak se nám to vystříbřilo

Takže to nebyl žádný skladový ležák, kterého se "2 roky" nemohl výrobce zbavit. To že "krátká" Octavia má větší kufr než Ceed v kombíku si Kia za rámeček nedá. Co se týče parametrů motoru 1,4 ze Ceeda-díval jsem se na technická data a opravdu má vrchol točivého momentu v příliš vysokých otáčkách. Takže točit, točit a točit. Motor svým naladěním vhodný tak do malého sportovního vozítka (ala Tigra, Puma...) ale do rodinného kombíku?? Nahoře to možná jakš takš potáhne-na hezkou spotřebu bych ale zapomněl - a když padne pod 3500ot, tak to bude nádherná mrtvolka :-)

09.08.2009 | 22:24:57 | Jerry Reagovat

Pro majitele

Mohu potvrdit slova majitele. Taky jsme kupovali auto pro rodinu a ne pro závodění. Od 1.4 mě všichni odrazovali a tak jsem nakonec podlehl 1.6, ale taky nelituji. Pokud jezdíte normálně tak to stačí. Spotřebu držím dlouhodobě kolem 6,4l/100km - dálnice, mimo, město. Jsem naprosto spokojen. Vám chlapcům, kteří se nemůžete porovnat s Českým a Slovenským vozem bych rád vzkázal, že v současné globalizované době, bude asi úplně jedno, ve kterém Evropském státu byl vůz vyroben. Petrovi hodně spokojených kilometrů.

Bohumil

06.08.2009 | 18:14:35 | Bohumil Reagovat

To je omyl. Spojka v LC je má rozhodně větší průměr, ale přenáší xkrát větší sílu, než Octa i v dehtu. Tudíž při nešetrném zacházení odejde dříve, pominuli jízdu v terénu atd. (předpokládám, že proto máte LC). Každopádně, ceny v autorizovaném servisu jsou fantastické, jinak se dá servisovat za 1/4 ceny.

04.08.2009 | 14:42:43 | Radek Reagovat

Spojka v záruce vyměněná byla, rádio taky. Mluvím o tom, že záruka je dvouletá a pak to už bude muset někdo platit. Na služebních octaviích, které prasí stejní lidé (takže lidským faktorem to není) jako Toyotu vydržely spojky 4xdelší dobu a cena oprav v autorizovaném servisu je trochu menší (11000 Kč). Taky jsem si myslel, že dražší auta budou kvalitnější, ale teď mi připadá, že je to úplně jedno.
Na soukromém autě si můžete díly kupovat, kde chcete, a opravovat třeba sám, s firemníma (alespoň u nás) to tak jednoduché není. Nad cenama nebrečím - drahý auto - drahý díly - drahý opravy, jen bych čekal taky odpovídající kvalitu.........

04.08.2009 | 14:09:06 | Petr Reagovat

re Petr

Reagoval som na Jirku, ktorý napísal to, čo som citoval. Ak niekomu pripadá 534 litrov ako malý kufor, tak potom neviem . Nezaujíma ma krátky Cee´d, lebo v recenzii máš napísané, že si uvažoval o SW.

04.08.2009 | 13:19:59 | Petrík Reagovat

Co se týká Toyoty, tak velice pochybuji, že by byla méně spolehlivá, než Škodule. Co se týká ND, tak je nutné je umět koupit, nikoli přistavit vůz do aut. servisu a nechat se ždímat a pak brečet. Navíc, min. spojka má být vyměněna v záruce, vzhledem k roku výroby, že. Osobně mám s Toyotou max. dobré zkušenosti - Hilux, Corolla. Navíc 4Runner je vyráběn přímo v Japonsku, LC nevím, nezkoumal jsem, jestli je někde smontován v Evropě, či jiné zemi 3. světa, jako např. Mitsubishi. Vrátím se ještě k těm dílů. Např. napínák řemenu u Toyoty 8.500kč, v e-shopu v USA 150USD, stačí si vzít kalkulačku. Opravdu nechápu, jak někdo může porovnávat kvalitu Toyoty a Škodárny. Moje zkušenosti jsou jiné, pochopitelně Škodule je suterén kvality vuzů vzhled k ceně, za kterou se prodávají - osobní zkušenost Fabie od nova 1.4 16v, shit na n-tou. Recenze na 4Runner jsou více, než dobré, stačí jen číst.

04.08.2009 | 12:53:04 | Radek Reagovat

Pro Petríka a Radka - Ve srovnání s krátkým Ceedem to pořádnej kufr má, s SW je to nastejno, proto jsem se mezi těmahle dvěma rozhodoval. Kolikrát ještě budu opakovat, že porovnávat tyhle dvě slovenská auta nechci a nemá to smysl.......
Možná jsem blbec, ale ne zase takovej, abych si kupoval Toyotu. Mám pár velmi negativních zkušeností s Land Cruiserem 2007(kupováno nové)- např. prasklé perko v roletce zavazadláku - nelze vyměnit, je třeba koupit celou roletku v ceně 22000 Kč bez DPH, spodní úchyt nástupního prahu (načerno lakovaný ohnutý platl s pár dírama) 3400 Kč bez DPH, do konce prvního roku provozu 2x měněné origo autorádio (neopravitelná porucha CD měniče), cena kompletní výměny spojky 75000 Kč (materiál a práce), spotřeba 6V dieselu 11l/100 km, při velmi šetrné jízdě 8,5. K ojetému 4 runneru nezbývá než gratulovat.......
Když už chcete diskutovat, alespoň si tu bezpečnostní výbavu najděte.

04.08.2009 | 11:05:48 | Petr Reagovat

....Při srovnání s Ceedem to má alespoň pořádnej kufr ....
Tak to je iná perla ducha. 534 litrov v Cee´de SW je málo? To nie je poriadny kufor? Tých 26 litrov rozdiel v objeme musí byť teda riadny nátresk. Ale aspoň sa prejavil starý známy argument porovnávacích testov : aspoň to má veľký kufor, tak je to naj naj naj....

03.08.2009 | 21:36:26 | Petrík Reagovat

Od příštího týdne (probíhá homologace+STK+přihlášení) v Toyota 4Runner r.v. 2007.

03.08.2009 | 20:34:01 | Radek Reagovat

A v čem jezdíš ty?Ve dvacetiletým vohnilým golfu těsně před smrtí asi co ty inteligente.Kia má max krouťák v 5000 ot/min.
Mezi těmahle motorama pánové není zas tak zásadní rozdíl si to uvědomte.Jsou to maloobjemový čtrnáctky od kterých nelze čekat žádný zázraky.Na závodění mají v nabídce jiný.

03.08.2009 | 20:30:28 | Jirka Reagovat

Max. krouťák v 6.500ot asi ne, to bude max. výkon. Navíc motor 1.4 v Octavii je tragický, ale na to jsou ve Škodovce odborníci. Proč ne, když se najdou blbci, co jim ty jejich skvosty kupují. A co to má za bezpečnostní výbavu? 4 pytle? To měli i Taliáni a Frantíci před 10 lety.

03.08.2009 | 19:58:18 | Radek Reagovat

Za ty prachy je to dobrej kauf a kdo tady má blbý kecy tak
akorát závidí nebo nemaj děti.Spotřebě věřím taky.Poohlížím se taky po něčem takovým.Při srovnání s Ceedem to má alespoň pořádnej kufr a je to pomalu čistokrevnej němec.

03.08.2009 | 19:46:14 | Jirka Reagovat

Kludne si dajte potahy na sedačky,

akurát s otvormi na suchý zips, na miestach bočných airbagov. Aj tak je vacsia pravdepodobnost, že auto Vám skor ukradnú, než nabúrajú... Nech VáM slúži. Spotrebe verím. Ak je v hlave, ostáva aj v nádrži. Akurát som prešiel cez dovolenku cez 5.8OO km, cez Sicíliu, Sardíniu, v rek.teplách, 2OO km zápchach na autostrádach, aj cez 18O km/hod., za 6,6 l nafty, 2,2 HDi, plne naložený/6O7/

03.08.2009 | 15:14:01 | luboš Reagovat

Co se týče výkonu 80 kW v Kii Ceed SW 1,4, je to určitě koncepčně mladší motor než 1,4 od škodovky, navíc má proměnnou délku sání. Kromě výkonu je potřeba sledovat i kroutící moment - 132 u škodovky vs 135 u kii, navíc ve škodě je mám už v 3600 ot.min, u kie až v nějakých 6500 ot. A nějakou roli bude asi mít zpřevodování, což?
Ke spotřebě - nenutím nikoho, aby mi věřil, každý jezdí jinak a musí si to vypočítat sám pro svoji nohu. Když se jede Economy run, tak při průměrné rychlosti 57 km/h jezdí za 4,5 l/100 km i octavie 1,6 mpi.....
Ke slevě - auto je vyrobené v prosinci 2008, koupil jsem ho v únoru 2009. Slevu jsem dostal proto, že tou dobou běžela všude reklama Octavia za 309000 Kč při platbě v hotovosti a na webu Škoda u toho byl obrázek modelu 2009. Za ty peníze měly být k mání modely 2008, ale byly vyprodané už v listopadu, hlavně jako referentská auta MB. Obrázek pak cca na týden změnili na model 2008 a pak akci pro Octavie ukončili..... Stížností na ne úplně čistou reklamu jsem se dostal k nabídkám vozů z centrálního skladu a k slušné slevě (formou výbavy) ke svému autu.
K výbavě - až si budu kupovat závoďák, taky budu koukat na motor. V tomhle chci bezpečně vozit děti a právě ta bezpečností výbava je u mého auta maximální možná. Na el. stahování oken kašlu.
K oleji - při intervalu 15000 km a hustším oleji to taky nebude nic brát, přepnout se to dá snadno a rychle. Bývaly doby, kdy se říkalo, že intervaly delší než 1500 km jsou nesmysl (1935). Nechystám se mít auto déle než 5 let a tuhle dobu přežije i s intervalem 30 tkm.
Cílem recenze nebylo tady porovnávat Kiu Ceed a Octavii. Konec konců jsou obě Made in Slovakia, takže s kvalitou to bude nastejno. Říkám jen, že v mojí situaci to byla v podstatě jediná volba, která se navíc zatím jeví jako relativně výhodná.......

03.08.2009 | 14:52:55 | Petr Reagovat

spotreba udavana vyrobcom: 5,6/7,0/9,6. Tomu verim viac ako tomu co pise autor

30.07.2009 | 08:30:27 |  Reagovat

Ach jaj, je jasné, že tú zľavu dostal kvôli tomu, že už bola skladom aspoň dva roky kvôli motoru. Veď kto by už do Octavie chcel 1,4. Nechápem ľudí, ktorí najprv pozerajú výbavu a motor je to posledné. Radšej budem mať auto so švihadlami namiesto el. sťahovania okien a odpustím si aj ďalšie "vymoženosti" dnešnej doby, ale motor musí mať hlavu - pätu. Ako som rád, že sa mi podarilo pred časom kamaráta odhovoriť od Fábie Combi vo výbave a super cenovou ponukou, škoda len že pod kapotou bol motor vhodný tak do táčiek, čo mám na záhrade (1,2 HTP).

30.07.2009 | 06:51:47 |  Reagovat

Lebo to boli porovnania cien dvoch rovnako vybavených áut. Aby si si spravil obraz o cene, tak som porovnal rovnako vybavené autá - aj motoricky. Rozdiel 3 tisíc € v neprospech Octavie hovorí za všetko.
Predajca dá vždy zľavu na niečo, čoho sa nevie zbaviť. Verzie, ktoré sa predávajú dobre a navyše vďaka kríze majú cenu našponovanú na minimum ti zo zľavou nikto predávať nebude.

29.07.2009 | 17:16:12 | Petrík Reagovat

3x...no proč ne :-)

Petrík ale on má 1,4, tak proč sem pleteš 2,0TDi...?
Nepochybuju, že ta 1,4 bude s kombíkovým Ceedem cvičit lépe než 1,8TSI s krátkou Octavií :-)))))

29.07.2009 | 16:02:44 | Jerry Reagovat

Dolievať olej ?

Dolievať olej na tomto novom motore mi pripadá dosť od veci. Ja mám toho Ceeda 1,6 CVVT a dolievať nemám dôvod. Ani som si nevšimol pohyb hladiny oleja.
A ten "predĺžený interval" servisu je nezmysel. Odporúčam meniť olej minimálne po 15 tis. kilometroch. Ešte sa to oplatí keď vodič rýchlo narobí veľa kilometrov a zbaví sa auta - ale určite nie na svojom rodinnom aute. Motor si dobre "pamätá" a neodpustí žiadne šetrenie.
K tej záruke Kie. Problém je skôr u pradajcovi a takého by som obišiel bez ohľadu v akej značke pracuje. Ale čo viem tak predajcovia sú niekedy dosť "flexibilný" pri uznávaní záruk - hlavne pri poruchách na hranici záruky - je to skôr o ľuďoch ako o autách.
A Škoda má určite "rozdelenú" záruku - minimálne batéria, žiarovky a podobné "hlúposti" budú mať určite len dvojročnú záruku.
Ale i tak je tá "rozdelená" záruka dlhšia o 1 až 3 roky ako má Škoda.


29.07.2009 | 12:24:35 | Dušan Mihálik Reagovat

Ono je potřeba při porovnání s Ceedem porovnat i motory. Ten základní má v Ceedu 80Kw

29.07.2009 | 11:32:36 |  Reagovat

Chlapi, musíme psát komentáře k tomuto vozu 3krát, ke všem třem recenzím!!!Aby to bylo o.k:-)

28.07.2009 | 22:49:16 | Jašin Reagovat

1,4??

Zdravim majitele. Mám Oktávku TDI 66 kw, také jako rodinné auto pro 4 členy. Mohu jen souhlasit, že prostoru je dost na ježdění sem tam, ale ten výkon motoru u mého vozu považuji za zcela poddimenzovaný, tak by mne zajímalo, jak se dá jezdit s 1,4 bezpečně předjet v kopci třrba kamion? Ale jinak nemám připomínek k recenzi, hodně šťastných km

28.07.2009 | 21:26:35 | Tesák Reagovat

Jerry

Ale to, že mu dal predajca zľavu jak hovado, lebo ten gepel bol v sklade zapadnutý prachom už akosi taktne pomlčíš, že? Napíšeš len po zľave, ale akosi obchádzaš dôvod tej zľavy.
Tak len pre info ceny dvoch áut v rovnakej výbave a rovnakým výkonom. Podotýkam, že postavené na značkách a nie v katalógu .
Octavia Combi 2.0 TDI Elegance - 24.829 €. Cee´d SW 2.0 CRDi TX - 21.730 €. Tak tu máš tú svoju pravdu o skutočných cenách.

28.07.2009 | 19:38:33 | Petrík Reagovat

Cena...

Konečně někdo napsal pravdu jak je to s cenou:"Ceed SW po nadiktování srovnatelné výbavy vycházel ještě o 20 - 30000 dráž než skladová Octavia po slevě s doplňkovými prvky výbavy (klima, rádio, metalíza, asistent rozjezdu do kopce, záruka 4 roky/120000 km atd.), kterou mi nabídl prodejce."...pokud je to takto je výběr jasný. Příplácet si 20 000 za korejce by bylo na hlavu. A ta jejich záruka...no však to napsal recenzent výstižně. Záruku vám uznáme-možná-když se nám bude chtít-a jak na co-a jak kdy:-)))

28.07.2009 | 19:15:20 | Jerry Reagovat

olej

To jako do nového auta se musí dolívat olej jo. To bude zřejmě super motor.

28.07.2009 | 18:19:03 |  Reagovat

RE: olej

Vedel by niekto poradit kde zoženiem motor 1:4 mpi 59 kw na octaviu nikde ho nemôzem najst ...

31.12.2016 | 13:43:46 | Milan  | 178.143.131.* Reagovat