Recenze Škoda Octavia
“Octávku bych si koupil znovu, ale s jiným motorem.”

Autor recenze: Luboš (32 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru:1.6tdi Stav km při koupi:53 000 km Stav km nyní:80 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 29. 11. 2012

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

tichý chod motoru
přehledná a dobře vypadající přístrojová deska
brzdy + řazení

Slabé stránky

převodovka - dlouhé kvalty, do města na nic
motor v kombinací s 5-ti stupňovou převodovkou
pazvuky z interiéru
spotřeba

Závady a opravy na autě

Zatím žádné, pouze pravidelný servis.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Octávku jsem koupil od známého s 53tis km, úplnou servisní historii, takže vůz je téměř zánovní.

1) pazvuky z interieru, to mě tolik nevadí, dá se na ně zvyknout, jen mě to překvapilo, že se objevily někdy okolo 60 tis km, jen sem zvědavý, jak moc se to bude zhoršovat.
2) motor - tak to je kapitola sama pro sebe, nebál bych se napsat, že je to katastrofa.
Dříve jsem jezdil s 1.9tdi a musím říct, že 1.6tdi je krok zpět, jediné plus je tichý chod, ale toť vše.
V nízkých otáčkách se motor dusí, prostě se mu nechce, musíte často podřazovat, přijde mně, že jezdím s benzínem a ne s modlou od VW. Nejhorší na tom je, že spotřeba se pohybuje v městském provozu okolo 7 - 8 litrů nafty, což mně na 1.6 tku přijde dost.
Závěr: kdybych znovu kupoval Octávku, tak jedině se starym, ale dle mého názoru ve všech stránkách lepšim motorem 1.9tdi ( kromě zvukového projevu, to je jediné plus motoru 1.6tdi).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Spokojenost s 1,6TDI

Ahoj, já mám 1,6TDI už druhou a nemám sebemenší problém. První jsem kupoval a měla 80tis a já najel 100tis a bez rozvodu, ty jsou až ve 210tis. Pak pořídil další a měla 60tis. Nyní má 210tis a dnes jsem vyměnil rozvody. Jinak vše původní krom brzd a zadních tlumičů. Spotřeba 5l, takže si nemůžu vynachválit. Najezdím tak 60tis za rok takže paráda.

09.01.2018 | 17:42:13 | Roman  | 185.14.233.* Reagovat

tak se rok s rokem sesel a jestli jsem byl zklamnej s predchozich patalii, tak to jsem
jeste netusil co me ceka..
Ozval se Egr ventil, auto se dusi, skube, chcipa, nejede a mam najeto 90tis.

Druhovyroba se nevyrabi a novej 9tis plus prace...
Fakt super vuz.

05.02.2014 | 21:08:53 |   | 88.101.0.* Reagovat

RE:

esmysl kupovat naftu na ježdění kolem komína ,na ani ne 10 000km za rok.

05.02.2014 | 22:25:20 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE:

Ahoj,
měl jsem ten samý problém v 105 tis km. Mám O2 z r.2009 motor CAYC a v servisu je oprava drahá. Kontaktoval jsem firmu Dieselpower a jako jeden z pionýrů jsem se rozhodl na vlastní riziko u tohoto motoru EGR deaktivovat, zaslepit a přitom nechat funkce regenerace DPF. Nelehký úkol. Mám nyní najeto 115 tis a vše zatím bez problému.

29.03.2014 | 10:36:23 | Pepe  | 37.48.46.* Reagovat

RE:

Ohledně celkového projevu 1.6 TDI jsem se u mého konkrétního motoru nesetkal s líností, neochotou a malým výkonem. Motor se sbírá od 1500 - 1600 otacek a celkem silne na 1.6 zrychluje az do 4 - 5 tis ot. Oproti tomu 1.5 dci 78kw od Renaultu se mne jevil jako tristni. Do 2 tis ot nic, pak exploze a presne v 4 tis totalni uvadnuti. Uvazuji o chipu na 130hp, opet na vlastni riziko a u firmy Dieselpower

29.03.2014 | 10:42:50 | Pepe  | 37.48.46.* Reagovat

1.6 TDI vs. benzín

Neřekl bych, že zátah odspodu u 1.6 TDI je srovntalený s benzínem. Naopak, je o dost slabší, třeba takové 1.2 TSI se z nízkých otáček sbírá lépe, větší TSI na tom budou ještě lépe.

29.11.2012 | 20:53:01 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat

Tak pazvuky jsou u těchto aut dneska celkem častá záležitost.
U obou Octavii v práci vržou,zhruba po stejném nájezdu jako u vás.
A na služební Fábii II mě vržou taktéž,už asi od 10Tkm.Jinak v celku slušná auta.

29.11.2012 | 13:10:20 |   | 78.102.114.* Reagovat

Další poznatky

Zdravim, takže k dnešnímu dni mám najeto necelých 70tis km a musím říct, že jsem trochu v šoku, páč mi začala ubývat chladící kapalina, dvakrát jsem dolil, ale věděl jsem, že to není jen tak. V servisu mi řekli, že mám vadnou vodní pumpu, že to teče přes pumpu a že mi ji vymění i s rozvodama, protože chladící kapalina stekla až na řemen, zakže radši vyměnit s pumpou i rozvody. Prý to mění normálně v záruce, jenže já mam smůlu, už mám po záruce.( Jinak řečeno vym*dej a neotravuj nás ) Zajímalo by mně na co ty buze*anti od VW a Škody píšou výměnu rozvodového řemene při 180 000 km, když ho musím měnit při 70 000 km? Můžete mně někdo prosím poradit, jak mam ostatní nadšence varovat před koupí 1.6tdi?

14.02.2013 | 14:00:41 | Luboš  | 88.101.25.* Reagovat

RE: Další poznatky

Formulace varování je vcelku jednoduchá.Nebuďte blbí jak jsem já.

14.02.2013 | 19:10:59 | D  | 88.102.67.* Reagovat

RE: Další poznatky

Prostě už bych si Octavii 1.6tdi nekoupil, asi tak..

18.02.2013 | 10:21:11 | Luboš  | 88.101.25.* Reagovat

RE: Další poznatky

No, na Tvojom mieste by som bol skor servisu vdacny, ze Ta upozornil, ze je zasr..ty remen od rozvodu.

Za vodnu pumpu nemoze nikto zo servisu, ani Ty, radsej teraz zaplat par korun a mas istotu a pokoj.

Ak by si vedel, ako sa kazili take vodne pumpy na "bawach"..:), este by si bol rad.

Aj tak je zaujimave, ako ta kvalita rastie: na 405 vydrzala vodna pumpa cely cas, t.j.cca 600.000 km, na 607 bola dobra, ale mechanik uz radsej pre istotu menil pri 320.000 km:(:(

18.02.2013 | 11:01:48 | lubos  | 85.237.227.* Reagovat