Recenze Škoda Octavia II 2.0TDI Combi automat
“Perfektní spolehlivé auto.”

Autor recenze: Zdenek (37 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:2.0 TDI Stav km při koupi:3 km Stav km nyní:166 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 1. 10. 2008

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia Octavia SDI Ford Mondeo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne, auto je nyní zcela bez zásadních problémů.


Hodnocení a zkušenosti s autem

V roce 2005, po delších debatách v práci, jsme se s kolegou shodli na Škodě Octavia II Combi, 2.0TDI. Chtěl jsem vyzkoušet, jak jezdí automat, protože jsem dříve dost často jezdil ve městě a hlavně v kolonách, kam se, dle mého názoru, automat hodí.
Zvolil jsem výbavu Elegance se stabilizací podvozku, protiskluzem atd. Oželel jsem originální autoradio, protože mi připadalo za tu cenu: ´za hodně peněz málo muziky´.
Naopak jsem si připlatil za malý kožený paket, automatické dešťové senzory a světelného asistenta (který mi ovšem po uzákonění denního svícení slouží v podstatě částečně).

První sednutí do automatu a jízda v něm mi připadala trochu neskutečná.
Měl jsem s čím srovnávat, předtím jsem měl Ford Mondeo s motorem 1,8diesel.. Pohodlí nelze srovnat, Škodovka je ´tvrdé auto´ což mým zádům dělalo a dělá dobře. Mondeo byla pohodlná loď a Škodovka je tak trochu skokan.
Po nějaké době jsem si zvykl a musím uznat, že Škodovka udělala obrovský skok.

Jízdní vlastnosti jsou skvělé, záchranná elektronika, typu ESP atd. funguje perfektně.
Jen je třeba si zvyknout na dvojspojkový automat.
Ze začátku mě vždy zaskočila velmi drobná nicméně důležitá prodleva od sešlápnutí plynového pedálu k akceleraci...
Zvlášť to bylo nepříjemné při vjezdech z vedlejších ulic na hlavní silnice v době hustých provozů, kam jste se prostě museli nějak vecpat.
Ale i na to jsem si zvykl.

Vůz má nyní najeto 166t km. Troufám si tvrdit, že auto jsem zajel při cca 60 tisících km. Od zhruba této doby klesla spotřeba nafty (nyní cca 5,5l/100km), spotřeba oleje je standardně 0,5-0,7l na 15000km.

S autem jsem měl v podstatě jediný problém a to ´nereagování´ tempomatu, které se vždy odstranilo přibržděním a poté zase začal fungovat. Dále mě trápil a trápí hluk v kabině. U Mondea jsem byl zvyklý na ´ticho´ při jízdě. Ale zřejmě je to subjektivní pocit. Klady převažují a výše zmíněné problémy považuji za nedůležité.
Také jsem se musel naučit jednu zásadní věc, často majiteli těchto dvoulitrů opomíjenou a to při dojezdu počkat cca 30 sekund, než se turbo schladí.

Toto doporučení je nejen v Provozním návodu přiloženém, ale upozornil mě na to i servisní technik ve Škodovce, kterého jsem se ptal, které motory jsou dobré a které ne.
Docela mě překvapil informací, že tyto dvoulitry jsou velmi poruchové a uvedl právě tuto opomíjenou věc, kterou zopakuji: při dojezdu na parkoviště je nutné nechat běžet motor cca 30 sekund aby se ochladilo turbo.
A ještě jedna věc, možná subjektivní, často praskají žárovky ve světlometech.

Co dodat na závěr? Ohodnotil bych tohoto kombíka jako skvělé bezpečné a úsporné auto, se kterým lze i velmi dobře pospíchat.
Mohu jej doporučit jako skvělé a úsporné rodinné auto.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

turbo

turbo je třeba nechat ochadit u každýho motoru

05.10.2008 | 21:19:43 | venca Reagovat

H7

je to normálne H7 nevydrzia dlho

04.10.2008 | 21:35:10 | bubu Reagovat