Rok výroby:2005Typ motoru:2.0 TDIStav km při koupi:3 kmStav km nyní:166 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:1. 10. 2008
Předchozí auto:Škoda Felicia Octavia SDIFord Mondeo
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Ne, auto je nyní zcela bez zásadních problémů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
V roce 2005, po delších debatách v práci, jsme se s kolegou shodli na Škodě Octavia II Combi, 2.0TDI. Chtěl jsem vyzkoušet, jak jezdí automat, protože jsem dříve dost často jezdil ve městě a hlavně v kolonách, kam se, dle mého názoru, automat hodí. Zvolil jsem výbavu Elegance se stabilizací podvozku, protiskluzem atd. Oželel jsem originální autoradio, protože mi připadalo za tu cenu: ´za hodně peněz málo muziky´. Naopak jsem si připlatil za malý kožený paket, automatické dešťové senzory a světelného asistenta (který mi ovšem po uzákonění denního svícení slouží v podstatě částečně).
První sednutí do automatu a jízda v něm mi připadala trochu neskutečná. Měl jsem s čím srovnávat, předtím jsem měl Ford Mondeo s motorem 1,8diesel.. Pohodlí nelze srovnat, Škodovka je ´tvrdé auto´ což mým zádům dělalo a dělá dobře. Mondeo byla pohodlná loď a Škodovka je tak trochu skokan. Po nějaké době jsem si zvykl a musím uznat, že Škodovka udělala obrovský skok.
Jízdní vlastnosti jsou skvělé, záchranná elektronika, typu ESP atd. funguje perfektně. Jen je třeba si zvyknout na dvojspojkový automat. Ze začátku mě vždy zaskočila velmi drobná nicméně důležitá prodleva od sešlápnutí plynového pedálu k akceleraci... Zvlášť to bylo nepříjemné při vjezdech z vedlejších ulic na hlavní silnice v době hustých provozů, kam jste se prostě museli nějak vecpat. Ale i na to jsem si zvykl.
Vůz má nyní najeto 166t km. Troufám si tvrdit, že auto jsem zajel při cca 60 tisících km. Od zhruba této doby klesla spotřeba nafty (nyní cca 5,5l/100km), spotřeba oleje je standardně 0,5-0,7l na 15000km.
S autem jsem měl v podstatě jediný problém a to ´nereagování´ tempomatu, které se vždy odstranilo přibržděním a poté zase začal fungovat. Dále mě trápil a trápí hluk v kabině. U Mondea jsem byl zvyklý na ´ticho´ při jízdě. Ale zřejmě je to subjektivní pocit. Klady převažují a výše zmíněné problémy považuji za nedůležité. Také jsem se musel naučit jednu zásadní věc, často majiteli těchto dvoulitrů opomíjenou a to při dojezdu počkat cca 30 sekund, než se turbo schladí.
Toto doporučení je nejen v Provozním návodu přiloženém, ale upozornil mě na to i servisní technik ve Škodovce, kterého jsem se ptal, které motory jsou dobré a které ne. Docela mě překvapil informací, že tyto dvoulitry jsou velmi poruchové a uvedl právě tuto opomíjenou věc, kterou zopakuji: při dojezdu na parkoviště je nutné nechat běžet motor cca 30 sekund aby se ochladilo turbo. A ještě jedna věc, možná subjektivní, často praskají žárovky ve světlometech.
Co dodat na závěr? Ohodnotil bych tohoto kombíka jako skvělé bezpečné a úsporné auto, se kterým lze i velmi dobře pospíchat. Mohu jej doporučit jako skvělé a úsporné rodinné auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
turbo
turbo je třeba nechat ochadit u každýho motoru
05.10.2008 | 21:19:43 | venca Reagovat
H7
je to normálne H7 nevydrzia dlho
04.10.2008 | 21:35:10 | bubu Reagovat