Rok výroby:1997Typ motoru:1600Stav km při koupi:80 000 kmStav km nyní:165 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:30. 5. 2006
Běžná údržba brzd, motorového oleje, pneumatik. Tlumiče původní, zatím jsou v pohodě. Při koupi výměna rozvodů, lambda sonda, zapalovací trafo a zapalovací kabely. Po roce dodatečná montáž střešního okna.
Auto má tmavou barvu a je v něm docela horko.
Po dvou letech 120 tis. km výměna brzdových kotoučů vpředu a obložení vzadu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil jako ojetinu starou 5 let. Rozhodoval jsem se mezi novou Fábii kombi, ojetou Felicií kombi a ojetou Octávií. Rozdíl ceny mezi novými a ojetými rozhodl o ojetině. Rozdíl 30 tis mezi ojetinami nebyl tak výrazný proto Octavia.
Nelituji. Prostorný, robustní, spolehlivý a pohodlný vůz s obrovským kufrem. Místo vzadu je horší, ale děti jsou zatím malé. Vřele doporučuji servisovat vůz u autorizovaného servisního místa.
No name servis tvrdil po 140 tis km, že je motor hin a zralý na generálku. V autorizovaném servise vyčistili škrtící klapku za 300,- Kč. Motor táhne odspodu, do 140 - 150 km/h celkem v pohodě. Od 150 řve jako kráva, nemá sílu a žere jako prase.
Při dodržování našich limitů i plně naložený je úplně v pohodě. Letní dovolená u moře ve 4 lidech s nabouchaným kufrem na 2 týdny se dá udělat za 7 litrů při dodržování dálničních limitů.
Doporučuji. Několikrát jsem měl od kolegů půjčená i jiná auta, ale Octavia mi dokonale vyhovuje.
Jenom mi z popisu není jasné o jakou"šestnáctistovku" se jedná??? V roce 97 se montovaly dvě: 55Kw a 74Kw. A obě mohly být ve výbavě GLX. Tak lehce netuším která to vlastně je???(podle spotřeby a výměny zapalovacího trafa,lambdy, kabelů tipuju spíš 55Kw)
Mám též Octavii 1.6 GLX před ní jsem vlastnil již asi 8 vozů různých značek ,ale Škoda Octavie je z nich bezkonkurenčně nejlepší ať se to týká jízních vlastností tak i prostoru ve voze a hlavně v zavazadlovém prostoru. Octavie má i svou eleganci. Je to idealní vůz pro větší rodinu. Tohle u Octavie vidíte málo kdy.
Včera jsem se stal účastníkem dopravní nehody. Paní za mnou neubrzdila renaulta a potlačila mě dopředu. Renault - rozbitá maska, upadlý a zdeformovaný nárazník, proražený chladič, deformovaná kapota. Vůz opustil místo odtahem. Octavia - 2 škrábance na nárazníku, mírně vytlačený obrys šroubku do plastu. Oprášil jsem jenom vytřepané sklo a jel jsem. Nevěřil jsem vlastním očím. V podstatě žádné škody. Pokud vydrží model octavia tour ve výrobě ještě nějaký ten pátek, bez váhaní do něj půjdu.... Odkaz na bližší informace o motoru bych rád uvedl, ale je to komerční firma, která se věnuje zvyšování výkonu a odkaz bude zřejmě odstraněn.
Je to auticko, za ktere jsu rad. Taky jse ho kupoval ojete, ale radeji sem sel do neho nez neceho noveho mene odolneho. Jede to slusne a kdyz sem s tim jednou omylem asi ve 20 km/hod strcil do mazdy tak jen rozbite svetlo a mazda podstatne vetsi skody. Nemate nekdo odkaz co je tam primo za motor. Pry to ma byt audinacke dilko. Me by zajimaly nejake detailni parametry.
Jestli neznačkový servis tvrdí, že motor 1,6 74kw vydrží 140 tis.km a pak na generálku tak to jsou na omylu. Tyto motory vydrží se základní údržbou minimálně 500 tis.km a to ještě není mnoho
Můj soused má takřka úplně stejné auto, barva, r.v. i motor má 1,6. Ta jeho kára stála někdy od podzimu až do dubna před domem a celé ty měsíce se nepohla. Z dálky jsem viděl přes hlinikáče jak má rezlé kotouče. V zimě ty tuny sněhu a on to auto ani neočistil. Říkal jsem si, že tu káru nemůže dát najaře do chodu. No a on nastartoval na prnví šup. Samozřejmě že vyměnil baterku a teď jezdí jakoby se nechumelilo. Oktávka je první solidní české auto. Ať Vám slouží
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
motor 1600??ale kterej
Jenom mi z popisu není jasné o jakou"šestnáctistovku" se jedná??? V roce 97 se montovaly dvě: 55Kw a 74Kw. A obě mohly být ve výbavě GLX. Tak lehce netuším která to vlastně je???(podle spotřeby a výměny zapalovacího trafa,lambdy, kabelů tipuju spíš 55Kw)
06.05.2007 | 01:38:59 | Tom Reagovat
Octavia je super
Mám též Octavii 1.6 GLX před ní jsem vlastnil již asi 8 vozů různých značek ,ale Škoda Octavie je z nich bezkonkurenčně nejlepší ať se to týká jízních vlastností tak i prostoru ve voze a hlavně v zavazadlovém prostoru. Octavie má i svou eleganci. Je to idealní vůz pro větší rodinu. Tohle u Octavie vidíte málo kdy.
29.06.2006 | 18:13:47 | Reagovat
Ještě majitel
Včera jsem se stal účastníkem dopravní nehody. Paní za mnou neubrzdila renaulta a potlačila mě dopředu. Renault - rozbitá maska, upadlý a zdeformovaný nárazník, proražený chladič, deformovaná kapota. Vůz opustil místo odtahem. Octavia - 2 škrábance na nárazníku, mírně vytlačený obrys šroubku do plastu. Oprášil jsem jenom vytřepané sklo a jel jsem. Nevěřil jsem vlastním očím. V podstatě žádné škody. Pokud vydrží model octavia tour ve výrobě ještě nějaký ten pátek, bez váhaní do něj půjdu....
Odkaz na bližší informace o motoru bych rád uvedl, ale je to komerční firma, která se věnuje zvyšování výkonu a odkaz bude zřejmě odstraněn.
02.06.2006 | 20:56:28 | Bohuš Reagovat
Mam to same
Je to auticko, za ktere jsu rad. Taky jse ho kupoval ojete, ale radeji sem sel do neho nez neceho noveho mene odolneho. Jede to slusne a kdyz sem s tim jednou omylem asi ve 20 km/hod strcil do mazdy tak jen rozbite svetlo a mazda podstatne vetsi skody. Nemate nekdo odkaz co je tam primo za motor. Pry to ma byt audinacke dilko. Me by zajimaly nejake detailni parametry.
01.06.2006 | 19:45:24 | Honza Reagovat
Motor
Jestli neznačkový servis tvrdí, že motor 1,6 74kw vydrží 140 tis.km a pak na generálku tak to jsou na omylu. Tyto motory vydrží se základní údržbou minimálně 500 tis.km a to ještě není mnoho
31.05.2006 | 11:56:07 | Pavel Reagovat
Můj soused má takřka úplně stejné auto, barva, r.v. i motor má 1,6. Ta jeho kára stála někdy od podzimu až do dubna před domem a celé ty měsíce se nepohla. Z dálky jsem viděl přes hlinikáče jak má rezlé kotouče. V zimě ty tuny sněhu a on to auto ani neočistil. Říkal jsem si, že tu káru nemůže dát najaře do chodu. No a on nastartoval na prnví šup. Samozřejmě že vyměnil baterku a teď jezdí jakoby se nechumelilo. Oktávka je první solidní české auto. Ať Vám slouží
30.05.2006 | 23:58:03 | Reagovat