Autorecenze Škoda Octavia 1,2 tsi - Pokud víte co chcete, splní vaše očekávání. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Octavia
 
 

Recenze Škoda Octavia 1.2 tsi 63kW
“Pokud víte co chcete, splní vaše očekávání.”

Autor recenze: Honza všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2014 Typ motoru:1,2 tsi Stav km při koupi:8 km Stav km nyní:19 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 14 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km Vloženo: 28. 1. 2016

Hodnocení inzerátu: 42 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit Ford Escort 1.6 66kw Nissan Almera 2.0 D Ford Mondeo 2.0 TDDi Škoda Octavia 1.6 74 kW

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Dostupný servis a služby
Celkové zpracování
Prostornost
Přepravní kapacita a komfort
Bezpečnost

Slabé stránky

Výběr některých materiálu v interiéru
Ceny některých extra příslušenství

Závady a opravy na autě

Auto zakoupeno nové. Závady byly v podstatě dvě, repektive takto :
Při první garanční prohlídce bylo vyměněno cosi v zámku kufru v rámci svolávací akce - neprojevovala se žádná závada.
Dále mi několikrát palubní pc vypsal při nastartování závadu ochrany chodců - zřejmě se při nastartování nenačetlo příslušné čidlo, po pár sekundách vždy zmizelo. Nahlášeno a opraveno (softwarově) při garančce a již se neprojevuje.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po mnoha zkušenostech (dobrých i špatných) s koupí ojetých vozů jsme se rozhodli, že naše další vozidlo bude nové s plnou zárukou. Chtěli jsme nové auto i z důvodu bezpečnosti s ohledem na budoucí rodinu. Vzhledem k tomu, že jsme v podstatě měli jasno a mě i manželce se líbila nová octavia, začali jsme se porozhlížet po tomto konkrétním typu auta. Naše nároky nebyly nijak přehnané, chtěli jsme v podstatě druhé auto do rodiny. Bydlíme na malém městě, na jízdy tzv. okolo komína používáme starou octavii, takže tato nová je využívána spíše k delším trasám za město, na výlety, dovolené apod. Pro benzínovou verzi jsme se rozhodli z důvodu předpokládaného nájezdu cca 15 OOO km za rok a cen údržby. Na koupi jsme nechvátali, takže jsme mohli objíždět dealery, hledat na netu a čekat, zda se nám nenaskytne výhodná koupě. Při konfiguraci námi vybraného vozu u dealerů nám vycházela cena vždy cca 400 000 Kč, a to se bavíme o nijak zázračně vybaveném voze se základním motorem.
Náhodou jsme narazili na nabídku skladového vozu v úplně základní výbavě, s nejslabším motorem. Motivací se na auto jet podívat však byla nabídnutá sleva s výslednou cenou 305 000 Kč, tedy cenou slušně vybavené fabie. Auto bylo v úplném základu, tedy výbavě Active plus, takže disponovalo rádiem, el. předními okny, el. zrcátky s vyhříváním a manuální klimatizací. Dále zde byl instalován základní palubní počítač. Motorově se jedná o 1.2 tsi 63 kW s pětistupňovou převodovkou. Přiznám se, že jsem byl k tomuto motoru dosti skeptický, nicméně jsme dohodli zkušební jízdu. Byli jsme oba s manželkou velmi překvapeni, jak slušně ve 3 dospělých auto jede a po vyzkoušení jsme nakonec kývli na koupi. Díky ceně jsme byli ochotni ustoupit od některých požadavků na výbavu. Před předáním jsme ještě nechali přelakovat kliky dveří a zrcátka do barvy karoserie (nevkusná persekuce základní výbavy) a dokoupili lapače nečistot, plnohodnotnou rezervu s nářadím , gumový koberec do kufru a gumové koberce do interiéru.
Celkem nás tyto položky vyšly na cca 6500 Kč. Ještě jsem dotazoval možnost a cenu dodělání mlhových světel, ale bylo mi řečeno, že v těchto autech již není z výroby předpříprava kabeláže a celkové náklady by v autorizovaném servisu činily přes 20000 Kč, takže jsem se smířil se stavem bez mlhovek. Vzhledem k záruce jsem zavrhl i individuální dodělání.
Motor :
Jak jsem již psal výše, byl jsem velmi skeptický k tomuto pohonu, nejen z hlediska výkonu, ale také životnosti a hlavně běžné použitelnosti. Záruka na automobil je prodloužena na 4 roky, takže starost o životnost nechávám stranou i vzhledem k předpokladu, že automobil po cca 5 letech a 100000 km budeme prodávat. Výkon je opravdu malý, co se týče pohledu na jeho hodnotu. Díky turbu však motor jede velice pěkně od nějakých 1600 otáček začíná a při 2000 již tahá celkem slušně a nepolevuje dříve než při 4000.
Samozřejmě je znát, pokud auto plně zatížíte lidmi a nákladem na dynamice, ale na běžnou jízdu je plně dostačující. Na dálnici je schopný držet 160 km/hod kopec nekopec. Předjíždění je dobré plánovat a počítat s menším odpichem. Často slýchám od mnoha lidí, že to ani nemůže vyjet kopec a jízda musí být o život. No zatím každý, koho jsem svezl, je velmi překvapený. Pokud slýchám někoho hanlivě mluvit o těchto motorech, většinou neví o čem mluví a nemají s nimi žádnou zkušenost, jen si to tzv. myslí nebo to někde slyšeli. Překvapeni jsme byli i se spotřebou. Při koupi jsme předpokládali, že bude okolo 6-7 litrů, ale po necelých 20 000 km máme dlouhodobou spotřebu na 5,4 L/100 km (podíl cest je 30% město,50% mimo město a 20% dálnice). Kontroluji správnost pc při každém dotankování a jsme v rozdílu cca O,1l oproti pc, takže v podstatě rozdíl jen v míře dotankování - docvakání. Navíc netankuji žádnou premiovku, ale běžný benzin z nedaleké Tank-Ono. Jezdím plynule, nejsem brzda provozu, ale také žádný pirát. Další klad je tichost. Při nastartovaném motoru na volnoběh ho není slyšet a do nějakých 3500 otáček také neproniká nějaký zásadní hluk do kabiny. Do vyšších otáček jej není nutné ani točit. Další otazník u mě vyvolávala jen 5-ti stupňová převodovka. Je však celkem dobře poskládaná a šestka mi nijak zvlášť nechybí (nejsem blázen, abych toto auto honil 180 v levém pruhu dálnice) Při 90 točí 2000 otáček a při 130 necelých 3000. Do 150 se dá cestovat velmi komfortně. Více než motor se projevu hluk od kol a také aerodynamický svist od zrcátek a předního skla. Prvních cca 5000 km bylo řazení sice přesné, ale dosti ztuha jdoucí. Nyní již bez námitek řadíme klidně 2 prsty. Další kontroverze, kterou slýchám je zadní náprava. Ano, mondeo jezdilo v zatáčkách lépe, ale pro naše využití nám bohatě stačí i toto řešení. Je slyšet hluk od zadních kol, ale nic, co by mi nějak zásadně vadilo. Je však cítit, pokud jedete po nekvalitní silnici. Občas se ozve nějaká ta rána a při svižnější jízdě je zadek trochu neklidný (např. na kočičích hlavách), respektive občas uskočí. Je však nutné jet opravdu rychle, což mi na našich zničených cestách přijde až zbytečné a nebezpečné. Na klidné rodinné cestování mohu jen doporučit.
Interiér :
V základu to není samozřejmě na nějaké výstavy, ale interiér vypadá celkem pěkně, vše je na svém místě, uspořádané a robustní. Některé funkce se ovládají prostřednictvím nastavení v menu radia, chce to zvyk. Základní sedačky se na první dobrou nezdají nijak extra, jsou oproti minulým generacím měkkčí, ale ani po 1000 km z nich záda nebolí a jsou pohodlné. Nastavením nejen sedaček, ale volantu si každý najde slušnou pozici k řízení. Výběr některých materiálu však nebyl nejšťastnější. Jde hlavně o lesklé plochy okolo panelu větrání a klimy, rámečky výdechů ventilace, okolo řadící páky atd. Prach a ohmatání je zde patrné velice rychle, takže nic pro uklízecí pedanty. Výdechy u předního skla a vršek palubovky se docela zrcadlí do předního skla. Nic tragického, ale někomu to může vadit a odvádět pozornost. Místa je jak na předních, tak i zadních sedadlech dost i pro vzrostlejší postavy. Vzadu toho moc nenajezdím, ale čeho jsem si všiml je, že nádrž dost vystupuje zpod sedaček, takže sedící musí mít nohy vysunuté spíše dopředu. Kufr je dostatečně velký a skladný. Šikovná věc je možnost zasunout v případě potřeby plato kufru za zadní sedačky, takže nikde nezavazí. Přístup je zde dobrý, dveře se vyklápí docela vysoko. Co mi vadí je však sklon zadního okna ve vztahu k vodě a sněhu. Pokud je na pátých dveřích marast, spolehlivě vám bude kapat po otevření do kufru. Při sklopení zadních sedaček vznikne poměrně velký schod, takže kdo chce převážet dlouhé předměty, ideálně doobjednejte mezipodlahu, která schod vyrovná.

Exteriér :
Ten hodnotit nehodlám. Každému se líbí něco jiného, je to subjektivní. Vzhledem k tomu, že jsme si to auto koupili, tak se nám pochopitelně líbí, nikomu však nevnucuji svůj názor. Auto máme na základních 15 kolech, není to žádná machr kára, ale vynahrazuje to balónovým komfortem, což je pro nás positivum a důležitější. Základní světla svítí docela dobře, ano, nejsou to xenony, ale v rámci potřeby jsem já osobně spokojen. Pro mě hezký detail jsou zadní svítilny, které ve tmě vypadají moc hezky.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 42


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Výdrž nových aut

Bohužel pryč je doba kdy se dělala auta na výdrž. Nová auta jsou již spotřební zboží. Argumentuje se emisemi, snižováním hmotnosti, pravdou je spíše snížení výrobních nákladů a nutnosti koupit za 5let nové...... Bohužel se smiřmě s tím, že koupíme nové auto, najedeme 200 000km a odvezeme do šrotu.... bohužel

17.02.2016 | 21:11:15 | vasa  | 46.135.29.* Reagovat

RE: Výdrž nových aut

Za stejný peníze máš větší,bezpečnější,vybavenější,složitější a modernější auto.Dřív si bez go ani 200t s některejma autama nedal.

17.02.2016 | 21:24:49 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

prodej

Položme si otázku, kdo bude ten kdo si po 5 letech auto koupí :-) Nebo spíš za kolik.
Ale zase za 300 tisíc jako lowcost, který třeba vydřží už ne 20 let ale 10.. Proč ne. Horší když to někdo koupí nové za 400 tisíc.

02.02.2016 | 10:53:42 | black  | 91.247.65.* Reagovat

fajn na jednu stranu clovek chtel nove auto ale proc hned pri koupi uvazovat za pet let s urcitym najezdem prodavat. Muj otec kdysi koupil take nove auto a slouzi mu uz osmnact let a je uplne v pohode. Tuhle logiku nechapu ja koupil bazarovku a vim ze u me zustane aspon deset let a pri tom to neni nejaka nova bazarovka ale letita. Nebo se bojite ze se to pak zacne sypat nechapu. ¨Za pet let min ztrati polovinu hodnoty tzn kazdy rok minus tricet tis coz je mesicne dva a půl tisice. Asi mate hodne penez gratuluji.

31.01.2016 | 15:32:39 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Vcelku jednoduché prostě člověk nechce jezdit starým autem navíc i když tratí což v podstatě člověk tratí skoro na všem co koupí je to ještě věk kdy to má nějakou cenu.

Otec koupil v roce 1999 nové auto za necelých 700 po 10 letech a nájezdu kolem asi dvouset tisíc za něj dostal 150 a dneska jej lze koupit tak ve slušném stavu tak max.za 65 ale spíše převážně kolem 20-35 tisíc výkup tak poloviční.

Takže pokud člověk chce koupit auto s tím že na něj složí ještě peníze ze starého auta tak věk 5-10 let je ideální jelikož je rozdíl přidat na nové auto 150 nebo 30 tisíc :) a není to ani jen o penzích ale spíše o tom že po těch letech chce člověk i co se auta týče změnu takže ideální řešení jelikož člověk tratí jak koupí podobnou spotřební věc.

31.01.2016 | 17:48:26 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE:

Nic proti ale až příliš složitě se dobereš k tomu co chceš říci.

31.01.2016 | 18:50:16 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

proste to nechapu. Kdyz si koupim auto kor novy tak se urcite i vybira takove ktere vyhovuje po vsech strankach na dlouhou dobu. Ja se chystam casem na jednu starou bazarovku. To auto jsem mel driv a prodavalo se ze jsme byli v riti a situace je lepsi tak zase do nej půjdu. A proc vyhovovalo mi pohodlim vykonem spotrebou kvalitou. Honda accord coupe trilitr z konce devadesatych let. Kdyz jsem s nim jezdil za rok se nalitalo ctyricet tis km. Novy si dovolit nemohu ale za par korun muzu ziskat kocar pokud budu koukat na uzitek a ne peniz tak za necelych sto tis budu mit kocar luxusni. Ja koukam na to z pozice vytriskat za sve penize maximum muziky priklad. Pan nova skoda trista papiru za to je i slusny bmw sedma nebo s klas ale bazarovka. Rozdil on ma nove auto ja spickove vybavene vykone a svou bezpecnost ma take slusnou.

31.01.2016 | 19:40:04 | Jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Pročítám vaše komentáře a pokud dovolíte, rád odpovím, možná s vámi i zapolemizuji. Peněz určitě nemám moc, kdyby ano, asi byl koupil něco jiného než octavii.... Koupě nového auta není čistě z pohledu ekonomiky nikdy výhodná, nicméně tím novým získáváte kromě záruk, kvality apod. podle mne nejdůležitější věc a tou je BEZPEČÍ. Ano, za 100k si můžu koupit ledasco, ale zkuste s tím nabourat..... Podle statistik je na 1000 nehod v autě starém 10 let úmrtnost cca 14 osob, v 5-ti letém 9 osob a do dvou let stáří 4 osoby. Rodina a její bezpečí je pro mne na prvním místě. Takže asi tak bych odpověděl na vše zde zmíněné.

31.01.2016 | 20:35:50 | Honza  | 78.156.130.* Reagovat

RE:

ono zalezi co se koupi a ohrazovat se bezpecnosti je zcestne. I starsi auto muze byt na tom lepe nez nove. Viz patnact let stare auto vrazil jsem to ve sto dvaceti celne do svahu vyhodilo me to na strechu vaky venku a me nic nebylo. auto totalne na odpis. rikam zalezi co se koupi. Kdyz to videli znami to auto jak vypadalo neverili ze jsem prezil a vsechny dvere kapota a kufr sel otevrit i kdyz sloupky dveri byly vmacknuty mimo ram dveri.

31.01.2016 | 23:17:28 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE:

A ve 120 jsi to vrazil do svahu svými neschopnostmi nebo neschopností jiných?

01.02.2016 | 21:36:54 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

asi tak 27 km pod 14 minut na okreskach viz Nove hrady Kaplice prekonani dosazeneho casu se nepovedlo.

02.02.2016 | 13:06:28 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE: bezpečnost

Bezpečnost je určitě důležitá . A taky velký kufr , jak jsme neustále masírovaní reklamami na mladoboleslavský zázrak . V každém případě kdo nejezdí vůbec tak při nehodě nezemře . Docela se divím že když se neustále snižuje počet ůmrtí při nehodách že si každej nepočká ještě pět let , potom to bude jěště daleko bezpečnější .

01.02.2016 | 22:17:08 |   | 89.176.51.* Reagovat

Hezká , čtivá a velmi rozumná recenze.

28.01.2016 | 22:40:31 |   | 89.176.51.* Reagovat