Rok výroby:2006Typ motoru:1,9TDI 77kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:35 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:4,9 l/100 kmVloženo:15. 7. 2007
Předchozí auto:Ford Escort Audi A4 Mercedes-Benz Vito
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Zatím auto nemělo jedinou poruchu, proto se zaměřím na jízdní vlastnosti a uživatelský komfort. Oproti starším motorům Tdi, vyšší spotřeba oleje, prý je to záměrně a výrobce s tím dopředu počítal.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Potřeboval jsem spolehlivé auto na každodení jízdu do práce a proto jsem chtěl auto, které není super výkonné, ale dá se s ním bezpečně jezdit, svojí vizáží zbytečně na sebe neupozorňuje, je bezpečné a přesto vypadá dobře. Hlavní prioritou pro mě byla spotřeba, ale k té se ještě vrátím. Oficiální cena vozu Elegance-plná výbava - je 602 000Kč, dostal jsem slevu 72 000Kč, což už bylo přijatelné. Parkuji jak v práci, tak doma na relativně bezpečném místě, tak mě nechvalně proslulé prvenství v krádežích tohoto auta nenechala odradit od koupě.
Auto je v plné výbavě s označením Elegance, co však oceňuji je dvouzónový Climatronic, téměř okamžitě ochladí rozpálenou kabinu i při tropických teplotách. Dobrá je třeba vychytávka blinkru, stačí do něj bez aretace ťuknout a zabliká třikrát. Blikače a osvětlení dveří integrované do zrcátek považuji za zbytečné, narozdíl od MB, nejsou blikače ve dne nějak extra vidět. Vynikající je vytěsnění dveří, špína se nedostane ani mezi dveře a karoserii a auto je velmi tiché vzhledem k proudění zvuku. Oproti starší Octavii je o cca 7 cm delší, což ocení cestující vzadu, kteří už netrpí nedostatkem místa na nohy, kufr je přímo obří. Líbí se mi palubní deska, kvalitní plasty, dobře vypadá, ergonomické intuitivní ovládání.
Co bych autu vytkl je díky vysoko postavenému zadku opravdu nekomfortní výhled při couvání, tak musím používat vždy zpětná zrcátka. Výškově nastavitelná sedadla jsou anatomicky dobře zpracovaná, dostatečně tvrdá, tak dobře podrží záda. Motor v kabině má příjemný zvuk, dává o sobě vědět, ale v žádném případě není auto hlučné. Mám pěti stupňovou převodovku, ale na nové motory Tdi je lepší 6ti stupňová. Pořád tam kvedlám pákou a automat si koupím snad už příště. Díky kratšímu rozvoru a nezávislému zavěšení zadní nápravy opravdu velmi dobře a jistě sedí v zatáčkách, řízení je velmi citlivé, až má řidič pocit, že nemůže v zatáčkách cítit jak ostrá je, což někomu nemusí vyhovovat.
Motor má průměrnou spotřebu 4,9l a v tomto si dovoluji tvrdit nemá VW konkurenci, nafťáky prostě umí. Tohle můžou majitelé BMW jenom tiše závidět. S autem se dá po dálnici na tempomat jet 190km, aniž by jízda byla nějak nekomfortní, jinak jezdím 140. Nejsem tip řidiče, co si neúspěch v soukromém životě léčí za volantem.Podvozek nerovnosti zvládá výborně, je tvrdší do zatáček, klasika VW, což mi vyhovuje, cítím se jistěší v zatáčkách, než s měkčím spodkem. Auto myslím uspokojí i náročnějšího řidiče.
Tak fakt nevím kdo má tedy pravdu, vy máte auto od novoty a uvádíte spotřebu cca 5litrů. Jiný vlastník mě přesvědčuje o minimu 7l průměr 9l a totožný motor PD. Takže kde je pravda? Ohledně BMW, těm zklapne až zaplatí na servisu, kde vstřiky se daj sjetý pořídit u Škody už za cca 500,-kč nebo stačí profuk, mechanici jsou na VW školení a opravu vám zvládne udělat kdejakej mechanik. ) To samý můžu mluvit i u Opelu, už si zvykaj. Problémový jsou hlavně Dci francouzů a samozřejmě common raily BMW. Tady je to samej teoretik, včetně mě, ale že by to uměl poznat bez diagnostiky(mám na mysli common raily), tak to těžko...Navíc jak se vám ukáže jedna závada, jsou tam 3-5 možností a nejlépe vyzkoušet všechny že ano. Nejde o to, že VW umí, ale že jsme tu na nich odrostlí, koupit nás Renault, tak umíme Renaulty. I já bych se nebál si hrábnout do VW. Ale seřídit čerpadlo od BMW, repasovat vstřiky, kdo to dokáže a nechá si to zaplatit dejme tomu max. do 300,- hodina? Navíc Škodovka má alespoň model auta v rallye, ale BMW nee heheč. Takže pro mne je Škoda více sportovní značka než BMW, stačí si vylepšit podvozek. Ukažte mi výsledky BMW modelů, porovnáme je se Škodovkou a nejde o to, jestli fabrika, ale ani jedinec není ochotnej si vybrat ani jedno BMW jako sportovní model. )
..ísť na tempomat 190 km/h s motorom,ktorý je vtedy na maxime svojich možností...:)),
ach jáj...,čím mi to len smrdí.
P.S. Ten trojblik je najväčšia somarina,ktorú mohli Nemci vymyslieť. Ak chcem niekoho pred seba pustiť,alebo upozorniť,nech nepredbieham tak je ok zvykom bliknúť vpravo-voľno,alebo ľavou smerovkou-zakaz.
Ked to isté urobím 3-blikom, tak chudák za mnou nevie čosi má myslieť. Ešte som nepozeral v menu,či sa dá ta hlúposť vypnúť.
Jak jsem již zde napsala má octavie tdi 1.9 -77kw má průměrnou spotřebu 5.5 l a jezdím v centru města celý den a potom domu mimo město 6 km.Najeto má 140 tis.Spotřebu jsem měřila také tak ,že jsem natankovala najela 200 a opět dotankovala.No opravdu záleží jakou má kdo nohu a jak naložená jezdí.Zda motor podtáčí nebo opačně přetáčí.Tento vůz splňuje to co má a nikdo z něj nedělá nej krasavce.Ale jeho spotřeba s ohledem k jeho velikosti je opravdu nádherná.Auto doporučuji krásně se v něm frčí i dlouhé hodiny.Motor jde slyšet,ale hlučný rozhodně není .
Ach jo... zase jeden Octaviista... tak předně TDi je tak vymakanej motor že na počátku hned zkončil. Spotřeba kterou zde uvádíte je relevantní... bavíme-li se o spotřebě tak uvádíme kombinovanou průměrnou spotřebu a né že jedu po dálnici 90 -100 a kochám se hřiby v krajině a ve výsledku mám spotřebu 5l/100km. Jediný moto který se mě líbil v motorizaci Octavie byla 1.9 TDi 81kW s VTG turbem.... slušnej motor kterej celkem příjemě hýbe autem. Jinak jsem zastáncem CR a tvrdit o BMW že nemaji vymakaný motory?? tak nevím o čem píšu, začátkem roku 2008 začali BMW cpát do svých motorů převratnou pumpu CP4 a tím zas posunuli technicky naftové motory v před. VW Grou se jen chodí dívat a přemýšlí jak ušetřit na škodovce... Tím nechci nikomu kazit ideu ale je to tak jak píši. P.S.: to je jako když mě někdo tvrdí jak je skvělej motor 1.2HTP ve Fóbii - souhlas ale jen do města... na dálnici ho udřete k smrti.
Ach jo... zase jeden Octaviista... tak předně TDi je tak vymakanej motor že na počátku hned zkončil. Spotřeba kterou zde uvádíte je relevantní... bavíme-li se o spotřebě tak uvádíme kombinovanou průměrnou spotřebu a né že jedu po dálnici 90 -100 a kochám se hřiby v krajině a ve výsledku mám spotřebu 5l/100km. Jediný moto který se mě líbil v motorizaci Octavie byla 1.9 TDi 81kW s VTG turbem.... slušnej motor kterej celkem příjemě hýbe autem. Jinak jsem zastáncem CR a tvrdit o BMW že nemaji vymakaný motory?? tak nevím o čem píšu, začátkem roku 2008 začali BMW cpát do svých motorů převratnou pumpu CP4 a tím zas posunuli technicky naftové motory v před. VW Grou se jen chodí dívat a přemýšlí jak ušetřit na škodovce... Tím nechci nikomu kazit ideu ale je to tak jak píši. P.S.: to je jako když mě někdo tvrdí jak je skvělej motor 1.2HTP ve Fóbii - souhlas ale jen do města... na dálnici ho udřete k smrti.
Chci se zeptat odborníku.Potřebuji 4x4 ne SUV ne terení vůz s velkým kufrem tzn.né na dvě tašky z tesca a kufr plný..A aby to bylo v naftě do 250tis kč.
Mam Xsaru Break HDi 2.0 80kW s automat. prevodovkou a vecne zapnutou klimou a moja priemerna spotreba podla PP je 6,0 l. A to jazdim prevazne po Bratislave. Naozaj nevidim jedinu vyhodu predpotopneho TDi.
Este k tym americkym autam... Niekde som cital (ruku do ohna za to ale nedam), ze maju motory take velke preto, aby sa s nimi na ich 85 oktanovy (preto je taky lacny) benzin vobec dalo jazdit.
Ja som si už dávno všimol, že si "nervák" a necháš sa vyprovokovať. Podráždene reaguješ aj na to, že som len zhrnul test z odborného časopisu, ktorý mimochodom patrí Nemcom a na základe testu som skonštatoval, že ak niekto tvrdí, že mu to žerie toľko, ako ich "eko" Golf, tak asi nejazdí po meste a ak je nútený, tak defenzívne. Že sa dá spraviť pekná spotreba mimo mesto, vie aj malé decko a na to vôbec človek nemusí jazdiť pomaly. Spomínaný Golf mal pri 130 nameranú spotrebu 4.7 l/100. Len by možno stačilo, aby si poriadne čítal to, čo napíšem a nie cez "krvavé" oči, len čo zbadáš moje meno. Mne kupuje autá štát a štát ich aj tankuje a tiež sa o ne stará, takže by mi mohlo byť jedno, či budú náklady na kilometer koruna, alebo sto. Lenže ja mám autá rád, rovnako aj jazdenie, tak sa snažím (aspoň trochu), aby to bola tá koruna. A nikto tu nerieši, či sú TDI dobré, alebo zlé. Už som písal nižšie, že jediná vec, čo mi na nich vadila odchádza do minulosti. V tom istom časopise je aj test A4, s motorom 2.0 TDI CR a všetky relevantné parametre, ako plynulosť a priebeh krútiaceho momentu, kultúra chodu, využiteľné spektrum otáčok a čo ja viem čo ešte sú lepšie, ako u systému PD. Až sa raz aj Ty rozlúčiš so svojím PD-čkom a kúpiš si novú OII s CR, tak určite pochopíš, aký posun vpred to znamená. Preto som písal, že posledná vec, ktorá mi na TDI vadila padla.
No Petříku, beru to, že máš svůj názor a nevystupuješ jako primitiv, přít se dál nehodlám. Moje kilometráž nebyla v době psaní recenze v průměru jako dnes.Beru tě jako dobrého soupeře, ale stejně mě sereš, neber si to osobně:-) S tou rychlostí se nechlubím, pouze ukazuji, že nejezdím jako se mi zde snažíš podstrčit. Samzřejmě ještě bude v SRN soud, ale čekám 4 měsíce zákaz. Ospravedlńujem sa, že to bolo na rovné cestě.Pravda ve městě příliš nenajezdím, to chápu, že tam bude spotřeba vyšší, ani nevrdím, že TDI PD jsu nejlepší motory, ale já mám na nich rád dvě věci - nízká spotřeba při dobrém zátahu od nízkých otáček. V práci jezdím svým autem ale za 6,40Kč na jeden kilometr, kde není problém napsat do cesťáku o pár tisíc km navíc, ukaž mi jaké služební auto předepsané zaměstnavatelem ti vydělá víc:-( Němci se asi neradi starají o autopark.
Radečku ty seš takovej debílek víš, už několikrát jsi tady žvanil kraviny jako, že tento motor může vzít 9 litrů, tak raději drž zobák. Tvoje papouškování od pisáků na autowebu /zaklínadlo TDI v různých barevných kombinací/ je přihloupé. Zkus vymyslet něco ze svojí hlavy.
Ja som povedal, že Ti tú spotrebu neberiem. O mojom nájazde sa s Tebou baviť nemienim, pretože už som to napísal niekde inde. Je rozdiel, čo najazdím so svojím autom a koľko a na akých autách najazdím v práci. Že Ty si nútený v práci používať svoje auto, je Tvoj problém. Prestaň sa už konečne oháňať, aké strašné kilometre najazdíš na svojej Octavii denne. Za prvé matematika : v recenzii si písal, že auto máš rok a najazdené 35 tisíc. Čiže 95 km denne. Kde je tých 500, ktoré tu stále spomínaš? Za druhé : pokiaľ so svojim autom chodíš sústavne do zahraničia, tak človek predpokladá logicky dlhé cesty mimo mesto. Potom sa nečudujem, že sa chváliš spotrebou. Skús si tie kilometre odjazdiť napr. cez deň po BA a potom machruj. Ak Ťa serie, že tu niekto píše pravdu, je to tiež len Tvoj problém. S tou dráhou by som si to na Tvojom mieste rozmyslel, zbytočne by si sa cítil trápne. No ale čo už. Ak je pre Teba niekto, kto najazdil cca 700 tis.(zväčša po meste) kilometrov nevodič, tak to Ti nepomôžem. A Tvoja spotreba len potvrdzuje to, čo som opísal z časopisu nižšie. Ty máš spotrebu takú, ako Golf po úpravách výrobcom, ktoré majú viesť k nižšej spotrebe. Takže logicky, z Tvojich kilometrov je drvivá väčšina najazdená mimo mesta, na služobných cestách do zahraničia a nie v mestskej premávke. A to, že jazdíš ako prasa (180 na 90-ke), radšej nikde nespomínaj. Mali ťa tam zavrieť a bol by pokoj. A ešte nezabudni napísať do VW, že nemuseli vymýšľať nejaký Blue Motion, lebo Ty na ňom už dávno jazdíš.
Když jedu, jako posranej, tj. jako autor recenze, tak mi to žere o litr víc a to vůz má dvojnásobný výkon, čili nějak nevím, co bych měl závidět. Jo, nemám zaklínadlo
Já se prostě musím smát jak tady žvaní lidé o autě, které nemají a ani v něm možná neseděli. Pokud jezdím kolem 500km denně určitě nejezdím jak se tady snaží chytračit Petřík. Pro pisálky minulý týden jsem ve SRN platil pokutu 750EUR za rychlost 180km na devadesátce, což mě samozřejmě sere, protože mám k tomu měsíce zákaz řízení v SRN a pro mojí práci to znamená problém.. Petříku s tebou bych si to rád rozdal na dráze, protože jenom blbě žvaníš a už mě na tomhle serveru delší dobu sereš. Promiň mi tu upřímnost :-) Jdi se svojí 1,6 a nájezdem 11 000 ročně do prdele.S takovým neřidičem se tady nemám o čem bavit.Kdo mi nevěří, vyfotím mu palubku
Ak niekto tvrdí, že jazdí s takou spotrebou, o akej je tu pomerne často reč, ja mu to neberiem, aj keď osobne tomu neverím aj z nasledovného dôvodu. V poslednom vydaní časopisu Diesel je test VW Golf 1.9TDI (77 kW) Blue Motion. Ako už samotný názov napovedá, jedná sa o vozidlo, kde bol kladený dôraz na nízku spotrebu a tým pádom aj nižšie emisie. Za účelom nižšej spotreby bola výrobcom znížená svetlá výška o 15 mm, pre lepšiu aerodynamiku je zakrytý spodok auta, použité sú pneumatiky s nižším valivým odporom, upravená riadiaca jednotka a znížené voľnobežné otáčky. Výsledok tohoto všetkého bol meraný v bežnej premávke a vyšla hodnota 6.1 l/100 km, pričom minimálna spotreba počas testovania bola 4.7 a maximálna 8.1 l/100 km. Podotýkam, že sa jednalo o bežnú premávku a nie nejaké posúvanie sa dole kopcom rýchlosťou 50 km/h, alebo nejaké naháňanie sa max rýchlosťou. Z uvedeného vyplýva, že pokiaľ niekto tvrdí, že jeho dlhodobá priemerná spotreba sa pohybuje okolo hodnoty minimálnej spotreby nameranej na tomto testovanom Golfe, ktorý je menší a ľahší ako Octavia, tak jazdí striktne tatkovsky defenzívne a vyhýba sa mestskej premávke, kde musí stále zastavovať a znovu sa rozbiehať, alebo jednoducho klame. Tu sa potom ponúka aj vysvetlenie, prečo keď prichádzam do križovatky a vo vzdialenosti 50 m pred ňou svieti zelená, vodič idúci predo mnou na aute s motorom TDI jednoducho nepridá plyn, aby sme tú "zelenú" stihli, ale ide si svojich 40. On jednoducho šetrí. Ak tento dôvod človek pochopí, potom mu je jasné, prečo sú v mestách stále ucpané cesty. Namiesto toho, aby sa autá z premávky dostali takpovediac "von", touto pomalou jazdou sa zbytočne kumulujú. Sú tu jednoducho vodiči, ktorí si pre pár deci paliva nechajú vŕtať do kolena. Prechodom motorov TDI na systém vstrekovania Common-rail padla aj moja dá sa povedať jediná výhrada k týmto motorom, ale z vyššie uvedených dôvodov výhrada voči vodičom týchto áut pretrváva.
Mám VW Passata 2.0TDI 125kW a těžko se dostávám pod 8 litrů. Ty co s ochcávkama jezdí za 5l jezdí hodně opatrně a hlavně ne po městě. Navíc palubní PC nikdy neměří přesně. Natankovat plnou, ujet aspoň 200km a pak zase dotankovat. Jedině tak lze zjistit objektivní spotřebu. A common rail u BMW je na úplně jiný úrovni než 20let starej motor 1.9TDI. Jezdil jsem s 320D i s 530D, tak je můžu srovnat.
Oni jsou tímhle oktávky velmi pověstné. Spousta lidí vypráví jak jezdí za 4 litry, za 4,5 litru, za 5 litrů a podobně. Malokdo ví, že škodovácké PC silně podměřují spotřebu klidně i 0,5 litru níže než je real. Pak se nedivte, že zde a i na jiných forech čtete ty úžasné správy o minimální spotřebě. Zajímavé je to, že tyto motory používá VW a jejich vozy nedosahují takových zázračných spotřeb jak škodovka...tak kdepak se stala asi chyba??????
Čeňku asi moc zkušeností s tímto motorem nemáš, já s ním mám nalítáno bezmála 150 000km a jezdím průměr za 5,3l. Tak tady prosímtě neplácej kraviny. Ve velkém TP je jasně definovaná průměrná spotřeba, tak o čem tady žvaníš co? Fiat bych vážně nechtěl díky, i když máš pravdu, naftové motory od Fiatu nejsou vůbec špatné. Co se týče spotřeby motory od VW jsou na tom velmi velmi dobře a při mých nájezdech 500km denně je znát každá desetinka. To ty asi neznáš. Jenom mi tady prosímtě nevykládej kraviny o spotřebě 7,2l, to bych už tohle auto dávno neměl. BMW dělá naf´táky trochu jinde, ale to je taky zcela jiná kategorie. Auto beru asi narozdíl od tebe jako spotřebák, za dva roky půjde moje O2 pryč, bude mít téměř 350 000km, koupím si novou zase O2, BMW by mi bylo asi líto utahat za tři roky.
Já mám vw 1,9 tdi 77 kw.Průměrná spotřeba 6,3-6,4l, po čipu na 93 kw 6,1 l.Je fakt, že jezdím krátké úseky do 10 km.Po čipu je motor hlučnější v záběru do 2000 ot./min.Při dálkové jízdě mi to vycházelo kolem 5,3l.
Tak tato recenze je opravdu zajímavá S tímto motorem mám dost zkušeností a dosáhnout spotřeby 4.9L v normálním provozu vyžaduje téměř kloboukářský jízdní styl. Nedej bože pokud zapneme klimošku. Jízdy po dálnici rychlostmi 140km/h s tempomatem znamenají spotřebu 7,2 l/100km, což mi zas tak skvělé nepříjde. Pokud srovnám spotřebu kamošovýho bmw 330d, což je šestiválec se 150kw (trochu jiná jízda), tak dokáže jet i s nižší spotřebou než tdi, samozřejmě ne za každých provozních podmínek, ale jsou jízdní režimy, kde se medvědí síla motoru a dlouhá šestirychlostní převodovka zúročí. Autorovi recenze bych doporučil přečíst tento článek o BMW 320d, aby se mu trošku otevřeli oči :) http://www.novinky.cz/clanek/130739-test-bmw-320d-bavorak-ktery-jezdi-pod-5-5-litru.html BMW nafťáky fakt umí, kdo se svezl potvrdí :) Můj názor je, že dneska už jsou na trhu mnohem lepší motory než 1.9 tdi 77kw. BMW je samozřejmě v jiné cenové relaci, ale i v levnějších cenových vodách plave spousta povedených rybek:) Nové 1.6 MultiJety od Fiatu se budou nabízet ve verzi s výkonem 120PS a krouťákem 300Nm , což je proti octavii 1.9 tdi se 105PS a 250Nm hodně solidní výsledek.Nehledě na spotřebu a povinné ručení. A pak, že to s menším obsahem nepůjde
To je divný. Vaše auto dost žere naftu. Spotřeba 4,9 l/100km je dost vysoká (mám stejnou motorizaci). Když jedu předpisově kolem 90, tak mi to bere 3,5 litru. Na dálnici při 180 mi bere 3 litry a když jedu s kopce, tak mi dokonce nafta v nádrži přibývá....Prostě souhlasím a škodovka prostě má nejlepší motory na světě a takové BMW se opravdu musí hoooodně stydět.
Zdravím všechny motoráře a jen bych doplnil k polemice o objemu, výkonu a krouťáku motoru, že jsme již vloni na vebu na základě článku -myslím že v SM- četl parametry nového benzíňáku od VW do GOLFU 1,4 TSI. "Nadupanější" verze tohoto motoru má podle VW výkon 125 kW při 6000 ot/min a krouťák 240 Nm/1750 ot. Diagram průběhu hodnot jsem nedohledával, ale cifry jsou výrazně lepší než u nafty z tohoto objemu (resp. srovnatelné s 1,9 TDI v základu výkonu). Uváděná kombinovaná spotřeba je 7,3 l/100 km (BA 98). Samozřejmě je odpovídající cena - oproti GOLFU 1,6/75 kW o 200 tisíc více (viz stránky prodejců). Motor TSI má turbo a kompresor, ten zvyšuje výkon při nízkých otáčkách, kdy ještě turbo "nezabírá", pak nastupuje turbo.
Tome, Hdi u 407 je možná tiší, ale buď rád za svojí oktávku. Tdi je méně poruchové a jestli trochu vrní mi vůbec nevadí. Přeji mnoho kilometrů bez nehod.
To nemyslíš vážně ty. Co jsi mi to tu předhodil, posledního těžce vydřenýho cadilaca za nekřesťanský peníze. Ty jsi skoro jako ty co mi tvrdí že vzácnym příkladem použití obsahu motoru je auto bugatti venrron. Běžná spotřební auta jsou oproti evropským o dost pozadu. Podvozky nic nevydrží, elektronika předpotopní, auta žerou, co je duležity tak ani motory nic nevydrží, je tam jiná filozofie, ata jsou výce spotřební, proto méně kvalitní.. Vzhled je pro evropana šílenej, ale to je jejich věc. Použité materiali jsou nekvalitní, přístrojovka - tam kde se už pred deseti lety v evropských autech suvereně dávala z ta měkčených plastů, tam ještě dnes amíci dávaji bakelit. Přečti si nějakou recenzi na jen pár let starého amerického sedana, a nehodnoť to podle přitroublího článku poslední hitovky. V každym autoservisu kde jednou dělali ameriku ti řeknou, že je to sraččka a když ji začnou opravovat tak je chvíli poslouchej. Osobně mam zkušenosti s Voyagerem nebo jak se to píše. Vždy když ho lidi vidí tak sedí na zadku jéé. Ale kdyby viděli tu zrůdnou techniku. Kamarád má CHr 300c nebo jak se to jmenuje, z venku hezký, ale za zpracování interiéru v tyhle cenový kategorii by se mohli stydět, stačí se kouknout do audi merc. možná i fábie. Amerika už dávno v automobilovém průmyslu neni na špici. To tvoje jmenovaný auto jo. To je jak kdyby někdo tvrdil, podívejte se jak dělají v evropě kvalitní auta a za příklad dával Ferrari maranello. Tak než něco napíšete, trochu se zamyslete
Anonyme z 21.6., píšeš, že americká auta jsou předpotopní, to nemyslíš vážně. Pravda, nedělají si hlavu s emisemi a spotřebou, to je vše. Objem motoru 6,2l a osmiválec k tomu , naprosté ticho v kabině, vynikající podvozky, to je luxus o tom asi nemáš páru. Cadilac, Lincoln rovná se luxus o jakym se ti ani nezdá. Přečti si recenzi na Cadilac Escalade 6,2 V8-dvoutunové vozítko pro ženy v domácnosti na nákupy.
HANZI - ty jsi si asi nevšiml, že tady nikdo netvrdí, že stejně moderní koncepce motoru bude mít u menšího obsahu lepší parametry než u většího. To s tebou souhlasim nebude, máš fakt postřeh, tobě nic neunikne. Ach ta amerika, no jo oni se těch velkejch obsahů drží zuby nehty, jenže když se nebudem bavit o X5 nebo o devadesátce tak jim ty obsahy klesaji, převzali si třeba tdi od WW a další a další. Uznávam, že do velkých aut se museji dávat velké obsahy, protože jejich hmotnost je přímo šílená a taky si tyhle auta kupují lidi co za svoje peníze chtěji mít ryclé auto. Bavím se spíše o vozech střední a nižší střední třídy, kde dnes stačí a auto slušně rozhýbe motor o velikosti toho co dřív býval v žigulíkách. Tam se dnes pomocí turbodmychadel dosahují parametry v sérii nevídané. Výkon, krouťák a nemýlim li se i ten zmiňovaný průběh točivého momentu je báječný. Tak mi potom tvrď, že se ty motory musejí víc točit, ty dokonalé ne e. Jen je motor víc namáhaný, ale to už je v materiálech. Podotykam, že mluvim o minulích velkých a současných malých motorech, aby si to někdo neplet! U současných malých a velkých motorů je to jasné a pochopitelné, že ten větší bude lepší. Teď už se to nechá všechno krásně spočítat, vzorce máme dokonalé a bude jasno:-)
Musím doplnit jednu skutečnost. Známý si koupil nový Peugeot 407 2,0L. Chod naftového motoru vyvinutý automobilkou Peugeot / Ford se na tom snad také podílel, dává ho jako Tdci/ si mi zdál jednoznačně kultivovanější a méně hlučný, oproti Tdi PD v mé Octavii. Vše je vysvětleno níže.
System PD-Pumpe Duse pracuje na tom ze pro kazdy valec je u vacky clen ve kterym je integrovana tryska s cerpadlem o pracovnim tlaku 1600 bar. Tudiz pro 4valec 4 cleny.Vyhodou je absence vysokotlakeho vedeni. nevyhodou moznost rozdilu tlaku tudiz hlucnejsi chod a mene kultivovanej projev. Common rail pracuje na principu vstrikovaciho cerpadla z toho vede vysokotlake vedeni to napaji sbernou listu ktera garantuje stejny tlak ve vsech valcich a potom vstrikovace u posledni generace piezo predtim elektromagneticky. Nevyhodou je velkej narok pri vyrobe na sbernou listu a taky nachylnost vysokotlakeho potrubi. Vyhodou je kultivovanost behu a rozhodne lepsi beh motoru. Jinak TDI byl poprve ve Fiatu Croma nekdy v roce 88 a common rail v AR156 v roce 98. Cau
Zatímco u starších dieselů narazíme na motory s tzv. předstřikem, tedy vstřikem do komůrky v hlavě válce, novější motory již mají přímé vstřikování nafty do válce. Vstřikovací tlaky s předvstřikem bývaly 100 až 150 barů, nejznámější vozy koncernu VW včetně Octavie TDI s přímým vstřikem a jedním centrálním čerpadlem již měly kolem 1000 barů a dnes má common rail 1600 i více barů a systém PD (pumpa-tryska) umí i přes 2000 barů vstřikovacího tlaku.
Motory pracují s centrálním čerpadlem, pouze systém PD má tlakovou pumpu v každém vstřikovači zvlášť. Obecně se dá říci, že common rail je schopen jednotlivé vstřiky ještě více rozfázovat než systém PD. Proto může být common rail o něco tišší zejména v nízkých otáčkách než PD. Systémy PD však mají stejně razantní a někdy i prudší zátah než common raily, poněvadž pracují s vyššími vstřikovacími tlaky. Kvůli rostoucím požadavkům na čistotu výfukových plynů však přejde zřejmě i koncern VW na systém common rail. Ten je vlastně obdobou vstřikování do benzinových motorů z jedné společné natlakované "roury", jenže u nafty jde o mnohonásobně vyšší tlaky.
Kroutící moment Kroutící moment je vlastně síla kterou motor působí na klikové hřídeli. Tato síla je dále vedena přes převodovku na kola. Převodovka a poloměr kola společně určují jak velká síla bude přenesena na kola a jaké otáčky bude mít kolo. Například při kroutícím momentu 100 N/m, otáčkách motoru 4000 min-1, převodovém poměru 1:2 (motor se točí 2x rychleji než kolo) a poloměru kola 0,5 m, bude na kole působit síla 400 N. Obvodová rychlost kola bude v=(2*PI*R*N *0,06)/(P), kde PI = 3,14, R = poloměr kola [m], N = počet otáček [min-1], P = převod, 0,06 = převod z m/min na km/h a v = rychlost [km/h]. Výsledná rychlost v našem příkladu bude tedy 376 km/h, teto rychlosti ovšem pravděpodobně dosaženo nebude, kvuli valivému odporu kol a aerodynamickému odporu vozu (síla působící ve směru pohybu vozu je příliš malá.
Výkon Výkon motoru je přímo závislý na otáčkách a kroutícím momentu motoru. Lze ho spočítat ze vzorce P = (2*PI*N*M) / 60000, kde P = výkon [kW], PI = 3,14, N = počet otáček [min-1], M = kroutící moment v daných otáčkách [N/m], 60000 = převod z min na s a z W na kW. V běžných závodních vozech křivka průběhu výkonu klesá pozvolna a lze řadit i za vrcholem výkonu.
Ono je to s tím krou´tákem mnohem složitější. V podstatě to je veličina, která při určitých otáčkách motoru je schopna přenášet určitou sílu na hnací nápravu. Existuje na to vzorec.Prodejci motorů prodávají právě číselnými údaji, ale ono to není tak jednoduché. Velmi důležitou, nicméně neuváděnou věcí, je křivka kroutícího momentu, to znamená, že při určitých např. vyšších otáčkách začne klesat výkon motoru. Což u motorů s vyšším obsahem je příznivější, než u slabých motorů.
Jasně, jenomže moderní technologie se nedávají jenom do slabých motorů, dávají se také do dvoulitrů , třílitrů a čtyřlitrů a to pak nějaká 1,6 nemá šanci dohnat jejich výkon ani krouťák. Pro americký trh např. BMW X5 dělá obsah 4,4i, Volvo X90 muselo pro americký trh vyrobit osmi válec, protože čtyřválce se tam špatně prodávají. Americká auta mají možná zastaralé technologie motorů, i když takový Lincoln by mi vůbec nevadil, až na tu spotřebu :-). Jezdí tam Japonci a také evropská auta. Je to mnohem lukrativnější trh, než Evropa. Proč má Veyron velký obsah motoru? Protože u slabého motoru by nebyli schopni pod kapotu dostat stádo koní!!! Jinak máte pravdu, že obsahy motorů jdou obecně dolů a dnes jsou schopni u 1,5 výkon, který by byl před časem nemyslitelný, ale u 2,0 těch koní dostanou prostě víc včetně lepšího kroutícího momentu a to právě díky obsahu. I dnes by u velkého auta byl slabý motor špatnou volbou. Musel by se více točit=malá životnost, vyšší spotřeba auto by navíc netáhlo. Dej do Audi Q7 slabý motor? To prostě nejde, protože by nejelo a není to zastaralou technologií. Myslím, že pravda nás všech je někde uprostřed.
Ano ono jde taky o to jak moc ty malý obsahy vydrží, když by měli tahat tak těžky auta jako je třeba espace. Čas ukáže. Nicméně ty motory už taky neco najezdili a je dost možny že vydrží půl mega stejně jak ty velkoobsahový. Každopádně peníze za opravy u tak přetechnizovaných motorů budou veliký. Taky asi nehrozí, že by se do jejich oprav byli schopni pouštet lidé v malých servisech v sousední vesnici. Naladění všech těch dmychadel a proměných časování, posledních generací comon railů nebude legrace.
Pri niektorých autách je možnosť si denné svetlomety priplatiť, ale zatiaľ len u málo automobiliek. Čo sa týka výkonu stretávacích svetlometov, máš tam preklep. 55 W a nie 155. To by si asi protiidúcim vodičom vypálil oči :-)
Myslím, že máme všichni pravdu, u motorů s nižším objemem prostě díky moderním technologiím lze dosáhnout velmi dobrých a čím dál lepších výsledků, na druhou stranu, např. u Espace bych raději volil 2,2Dci, než 1,5Dci. U např. Megane bych se 1,5Dci nebál. I přes tomto vývoj má obsah motoru stále své místo. Budoucnost bych viděl v hybridních motorech, geniální je pro mě motor na vodík-super věc, ale vývoj jde pomalu, protože by ropný průmysl přišel o své obrovské zisky, auto na vodu, kdo to kdy viděl. když mluvíme o ekologii, nechápu, proč automobilky neitegrují světla pro denní svícení do hlavních světlometů např. LED diody, stačilo by 5W místo 155W / zadní světla svíti nemusí/ . Šetřila by se nepatrně spotřeba, baterie / v objemu aut nezanedbatelná úspora/ , dále pokud jedu v zácpě ve třicetistupňovém horku musí se ničit žárovky i paraboly-neochlazují se jízdou.
Ameriku si sem vážne ťahať nemusel. Stačí sa pozrieť, aké ceny platia za pohonné látky a ich prístup je jasný. Keby u nás stál benzín pod 20 Sk za liter, asi by mi to tiež bolo jedno. Amerika sa drží hesla - čo je veľké, to je dobré. Je trochu smiešne, že v krajine, kde je za prekročenie rýchlosti basa, sa držia veľkoobjemových motorov, ktorých výkon je však oproti Európe 20 rokov pozadu. Avšak aj u nich je teraz badať určitý ekologický trend a kto chce byť in, orientuje sa na hybridné vozidlá. Takých sa tam momentálne predáva viac, ako v Európe a musíš uznať, že tieto autá sa nerobia s veľkým objemom. A pravda je, že vývoj ide stále dopredu a čím bude ropa vzácnejšia, tým bude väčšia snaha o znižovanie objemov. Pozri si údaje áut z predvojnového obdobia. 6 litrov, 8 valcov, výkon 21 koní. Takéto hodnoty dnes dosahuje motor tak malý, že ho strčíš do tašky. Takže ti neostáva nič iné, len sa zmieriť s tým, že aspoň blízka budúcnosť bude patriť turbomotorom a znižovaniu ich objemu. Pokiaľ niekto nevymyslí nič lepšie.
Jo, jedinej kdo tady píše o kamionech jsi ty, to by chtělo jiný servr. Ano jediné v čem jsem neměl pravdu je věta neni duležitý obsah. Zcela přesné je Není tak důležitý. Protože se jeho podíl v automobilech s každým novým motorem snižuje. Nemusíme mluvit jen o naftě, to samé se děje u benzínu. 1,4l má výkon dvoulitru, 1,6 jak 2.2. Prosimtě to s tou amerikou to jsi fakt nemusel ani nemyslel vážně... Každý kdo se alespoň trochu zajímá o auta ví, že američani dělaji jiný auta, jsou hodně málo kvalitní, technicky předpotopní a to co tu máme k nim právě přichází. Navic jestli jsi si nevšiml, tak hodně amerických automobilek už ve svých obsazích nebude pokračovat a raději přebírají o generaci starší konstrukce motorů z produkce evropy a asie. Nechci tu tvrdit, že kamiony nebo venrony budou jezdit s jedna šestkama ale už s ní mužou jezdit auta u kterých by jsme si to ještě před lety nedokázali představit. Osobně si myslim, že vývoj s motory 1,4 a 1,6 zdaleka nekončí, uvidíte.
Tak to je anonyme super, obsah není důležitej. Takže namontujeme do kamionů motory 1,6 Hdi a to bude na silnicích méně smradu. Z ekologického hlediska je to vážně bomba. Co tady píšeš je pravda, ale pouze z 50%. Růžové brýle si sundej raději sám. V Americe se s motory 1,6 vůbec nechytáš a asi dlouho chytat nebudeš.
Jo jo někdo to prostě nechce vidět a tak sem plete nějaky bugatti. Kdo by to před lety řekl viď, že tak malej motor (obsah) co je v bugatti bude spolehlivě dávat tak ohromnej výkon. Budete se chlapci muset smířit s tim, že to co dřív zvládla 1,9tdi dneska dává 1,6hdi a za dva roky už to dost možná bude 1,4hdi. Všechno jde dopředu a pak, že obsah ničim nenahradíš. Blbost, dnes už jsou kvalitnější materiály, vstřikovače, turba, motory řídej a navrhojou čím dál tim výkonější počítače. Tím ten obsah krásně nahradíš. Stačí si sundat ty růžové brýle, podívat se do minulosti, pak do současnosti a sledovat to co se připravuje a vstopuje pod kapoty teď.
Obsah ničim nenahradíš je hodně stará fráze, tu používala moje babička u sudu na dešťovou vodu a měla pravdu, tam se za ty léta nic nezměnilo. Ale u aut, nenechte se vysmát, to by sme tu jezdili v ještě teď v osmilitrovejch kárách. Vývoj jde pořád dopředu a obsah už dnes opravdu mnoho neznamená. Všimli si toho i pojišťovny a máme se na co těšit.
Konečně někdo kdo tomu rozumí a nemyslí si, že některy motory jsou nepřekonatelný. A taky si myslim, že hdi a tdi se opravdu porovnat nechají a neni na tom nic moc zavádějícího. Oba spalují naftu, mají turbo, tahaji po silnicích dost těžký káry, maji podobný výkony a zrovna teď se prodávají... Tak co je tu zavádějícího???
Anonyme, máš pravdu, že moderní technologie dnes dovolí motory o slabším objemu vyrobit s velmi dobrým výkonem, ale objem opravdu nenahradíš ničím, to by do silných aut mohli montovat motory s objemem 1,6, ale to prostě nejde.
Súhlasím s tvrdením, že objem nenahradíš. Lenže od čias, kedy táto stará pravda platila v plnej miere, sa už niečo zmenilo. Na dohnanie krútiaceho momentu tu máme turbo. Veď dnes už vídame motory s pomerne malým objemom, aj benzínové, ktoré majú vďaka prepĺňaniu krútiaci moment taký, že im ho môžu závidieť aj autá s hladkým dvojlitrom. Nemenej podstatné je aj nastavenie vhodnej krivky krútiaceho momentu. Bez neho stále platí priama úmera objem - točák.
Pokud bude mít ta 1,6 stejnej výkon a krouťák jak 2,0tdi a navíc to všechno bude ležet ve stejnejch nebo podobnejch otáčkách což asi je tak jaký aaa. Chceš snad tvrdit, že to jezdí na obsah a ne na hodnoty motoru.
Tak nevím, u těžkého auta s motorem 1,6 plně obsazený, přijde první kopec aaa. Nevím,ale obsah motoru je stále velmi důležitou věcí. Jinak motory 1,6 Hdi bych považoval za dobré, platí se na ně menší pojistka. Myslím, že diskuze tipu Hdi je lepší než Tdi a obráceně je zavádějící. Co se životnosti týče, tak vím, že půl mega s motorem Tdi není problém.
Motory - teď jsi dostal ty mě, nemusíš nic točit je to o výkonu a točivém momentu. S 1,6hdi jezděj se stejně těžkýma kárama se stejnou dinamikou za stejnou spotřebu jak s tdi. 1,6hdi zabírá pěkně od spodu, takže to musíš točit jak tdi. TDI bez točení taky nejede. Hlavně u hdi nemusíš poslouchat ten traktor pod kapotou. Přečti si recenze, šetřílci s 1,6 HDI jezdí za čtyři litry stejně jak šetřílci s TDI. Když na to hamtás jede spotřeba na 7-8L. Někdo to u obou jmenovaných motorů dovede vyšponovat až k 11L. V tomhle směru neni rozdíl.
Ludvo, aspoň že ty tomu rozumieš. Zrovnávaš jednoduchý podvozok Logana s nezávislým zavesením u Oct.II. Asi nebudeš kompletný. Nikto tu netvrdil, že to auto má mať prehnane dlhý rázvor, ale štandard, ako majú ostatné vozidlá by stačil. V recenzii autor nespomínal obratnosť, ale ako dobre sedí. Takže si tú recenziu poriadne prečítaj. Mimochodom, výraz hlupák si nechaj na doma.
Je celkom možné, že ten anonym budeš asi ty. Sprostý si na to dosť. Ako som už napísal, s chudákom z nejakej diery, ako si ty, sa nemám o čom baviť. A už sa teším, až mi to vrátia. Mohol by si sa ozvať ako prvý ty zakomplexovaný chudáčik. A nauč sa aspoň písať po slovensky.
Pro info zasílám úryvek viz níže z recenze, kde je přehnaně dlouhý rozvor. Recenze je na http://www.ceskatelevize.cz/program/amr/clanek446/ proto bych chtěl napsat, že lidé, kteří kritizují kratší rozvor naprosto ničemu nerozumí, jsou hlupáci a rádoby odborníci -autor článku má pravdu co psal. Rozvor není jediná věc ovlivňující jízdní vlastnosti vozu, třeba Maybach bude mít jízdní vlastnosti výborné i s dlouhým rozvorem, ale nelze určovat auto pouze podle rozvoru. Octa2 má spodek super, máme ve firmě služební a na letišti jsme jí dali pořádně zabrat a její spodek je jeden z nejlepších ve své třídě.
Když jsme v úvodu řekli, že verze MCV má oproti sedanu prodloužený rozvor o 27 centimetrů, jistě vás napadlo, jaký vliv bude tato vlastnost mít na jízdní vlastnosti. Jedním slovem řečeno: značné. Při jízdě dlouhou záď za sebou prostě cítíte. Automobil není příliš obratný a v zatáčkách se přehnaně naklání. Zdá se také, že karoserie Loganu MCV ztratila cosi z tuhosti sedanu. Automobil proto působí ve spojení s již zmiňovaným měkčím podvozkem velmi gumovým dojmem. Zatímco svojí praktičností se tento automobil jevil v tom nejlepším světle, po jízdní stránce nás příliš nenadchl. Vezměme ale jeho hodnocení trochu obšírněji, než obvykle.
Možno s ním spávaš ty, lenže na výplody tvojej dutej gebule fakt nie je nikto zvedavý. A vôbec, pýtal sa ťa niekto niečo? Tak asi nie, tak si v kľude hul zo svojho bonga a neotravuj. Ak je to pre teba novinka, že na svete existujú aj ľudia, ktorých IQ je vysoko nad tvojím prahom chápania, tak neviem, o čom by som sa mal s tebou baviť.
S tým pretáčaním to také tragické nebude. Motor má 80 kw a krútiaci moment má 240 Nm pri 1750 ot/min. S funkciou overboost krátkodobo 260 Nm. Pri čisto mestskej premávke po Bratislave mám spotrebu 6.5 l a to klimatizáciu nevypínam. Na tak ťažké auto je to celkom v pohode, ak zoberiem do úvahy, že ak netrčím v zápchach tak po meste jazdím okolo 90-100 a to mám šancu to vytočiť nad 2000 ot/min len málokedy.
Při čtení reakcí na recenzi jsem poněkud konsternován používaným slovníkem některých diskutárů. Dost toho tím o sobě nechtěně vypovídají. Pokud se týká Octavie TDI 1,9 77kW, jezdím s ní zhruba tři roky a v posdtatě nemám připomínek. Podvozek se chová velmi korekteně a jeho meze jsou značně výše, než by člověk očekával (vyzkoušel jsem to na polygonu v Sosnové). Výkon motoru je jakž takž, aby se s tím dalo svižně jet, jen spotřeba 4,9 se mi moc nezdá. Pokud tuto hodnotu ukazeje palubní počítač, realita bude tak o 0,7 vyšší. Škoda už dávno není to, co byla za éry MB1000 nebo Favoritů. Je plně srovnatelná s produkcí světových automobilek ve své kategorii.
Anonym, tak to jsi mě dostal 1,6HDI chceš porovnávat s 1,9Tdi, ale ten obsah je úplně jinde. U těžkého auta ho už musíš přetáčet a vylítne ti spotřeba. Petřík to přece musí vědět když ho má. Tak nesmíš míchat hrušky a jabka. Ani se nedivím, že ses podepsal jako anonym taky bych se styděl za takový blábol.
Lamprechtu co tady žvaníš o tom, že auto lépe sedí nebo nesedí se tady nikdo nebaví, tady se všichni baví o zatáčkách-nauč se pořádně číst ty přiblblíku.
Takže čím větší převis karoserie,tím to auto lépe drží v zatáčce?To ti snad nakecali v autosalonu,když sis tam tu octu kupoval.Přece nejsi tak hloupej,aby si tomu věřil .
Peťan má pravdu. Na těchto stránkách se to začíná nějak srát. A s tím národním pokladem to asi trefil. Mnoho lidí to štve jenom proto, že to je škodovka.
Tak za prvé. Ten primitív, ktorý ma bere do svojej huby, nech mi to povie do očí a hneď potom mi môže jeho máma vyfajčiť, aby si ma udobrila. Skutočne ma nemôžu uraziť ľudia, ktorých inteligenčne prevyšujem. Za druhé. Debilný komentár o 05.52 nie je môj. Ten chudák nech sa stará o seba. Pre Zbyňka : neviem akú obeť, pretože som vo svojom prvom komentári napísal, že tá recenzia až na pár detailov nie je zlá a zaželal som majiteľovi veľa šťastných km. Pre Ludvu :blbosti tu trepeš iba ak ty, keď vyrukuješ s tvrdením, že závodné autá majú krátky rázvor. Tak pre poriadok, napr. pri WRC majú kratší rázvor ako nová Octávia iba Fabia a Subaru. Ostatné autá majú viac o 3 cm pri C4, až po 7 cm pri Focuse, pričom na dĺžku sú o dosť kratšie ako Octavia II. Takže z toho pohľadu by jej nezaškodilo pár cm pridať. Pre Hanzi : Obratnejšie to áno, ale nie vypotiť takú hovadinu, že kratší rázvor prispel k tomu, že v zákrutách sedí dobre a isto. To má na svedomí skutočne rozchod. Odporúčam vyskúšať autá s rovnakou koncepciou podvozka, ale s dlhším rázvorom a zistíš, aké agilné to auto dokáže byť ( napr. nový Merc. C) . A s tými lyžami to bola ozaj blbosť. Lyže asi nedonútiš, aby sa ti otáčali len vpredu. Momentálne mám C5 1.6 HDI. Pre Toma : Mne sa zdá, že ťa práve naopak, rozčuľujem vcelku úspešne. Ale skôr to bude tým, že som si dovolil nevychvaľovať do nebies váš národný poklad. A to tu znášajú ťažko asi viacerí. Pre tvoju info. Nová Oct. mi je celkom sympatická a pripustil by som, že dizajnovo sa mi páči. Ale ten rázvor jej jednoducho neprepáčim. Za posledné roky je to celkom vydarená Škoda a ako tak sledujem Roomster a novú Fábiu, ešte aj niekoľko rokov zostane. Na záver : ak sa nejaký dement pri výplodoch svojej dutej hlavy podpisuje pod komentáre ako ja, mohol si všimnúť, že to má byť s veľkým P. Ale ak má byť dôsledok taký, že budeme písať blbosti a podpisovať sa cudzími menami, tak to je koniec týchto stránok. Ja napr. napíšem že Žigulák nemá v jazdných vlastnostiach konkurenciu a podpíšem sa Tom, alebo Zbyněk, alebo...
Anonyme, nauč se číst, o tom, že auta lépe sedí obecně díky kratšímu rozchodu kol jsem nic nepsal, mluvil jsem pouze o zatáčkách a za tím si stojím. Podle tvého vyjadřování nejenom, že neumíš číst, ale neumíš se ani vyjadřovat. Petříku, ty mě vážně rozčílit nemůžeš, na to prostě nemáš.
no ja mám este len 19 rokov ale už som si stihol zarobiť na feliciu 1,3,je v super stave,kupil som ju v AAA,trochu ma o.ebali,ale co už,ale som madmieru spokojný,hlavne s výkonom a pohodlím,urobim tam nejaký tuning a bude to super kára
Koukám, že si Petrík našel zase jinou oběť...majiteli recenze přeji mnoho šťastných kilometrů a pevné nervy(ne s autem, ale s komentáři)A pokud se chcete bavit o jízdní stabilitě, tak mluvte o rozchodu -ne o rozvoru!
Nevím, ale soutěžní vozy mají krátký rozvor a projíždějí zatáčky vcelku mrštně! Myslím, že tady píšou komentáře samozvaní "odborníci", kteří tomu vážně rozumí. Každej je chytrej jako kdyby vyráběl podvozky. Osobně vás tady považuji za sektu nevzdělanců, ale rád si ty vaše blbosti někdy přečtu.
Myslím si, že majitel recenze má pravdu, když píše, že v zatáčkách je auto obtratnější díky kratšímu rozvoru kol, jestli někdo lyžuje, tak ví, že dlouhá lyže drží lépe stopu, je hůře ovladatelná, podobné je to z rozvorem kol. Petříku co ty máš vlastně za auto?
K tomu porovnaniu áut. Vyhrala Octávia, lebo má najväčší kufor, A nepochybujem, že to bolo v českom časopise. Podobné porovnávacie testy už má prekuknuté asi každý. Všetky parametre horšie, ale napriek tomu víťazstvo. A v záverečnom zhrnutí sa človek nedočíta nič iné, len to že octávka má najväčší kufor. Ak sa bavíme o rázvore, tak o tom vieš asi hovno. Pekný príklad porovnávať to s autobusom. To si sa fakt vytiahol. Ak nepochopíš výhody dlhšieho rázvoru, tak potom je to zabitá debata, asi ako učiť opicu jadrovú fyziku. Tie zákruty museli byť asi v podzemnom parkovisku nákupného centra. Tam áno. Tam je krátky rázvor výhodou kvôli obratnosti. Ale tam aj tie výhody končia. Dlhší rázvor má nespochybniteľný vplyv na zlepšenie jazdnej stability, ale pokiaľ si presvedčený o pravdivosti tých bludov, čo si popísal, tak škoda klávesnice.
Takže aby bylo jasno, díky kratšímu rozvoru je auto v zatáčkách obratnější, nevíte o čem mluvíte. Extrém, jeď do zatáčky autobusem a vychvaluj dlouhý rozvor kol!!! Co se týče BMW hovořil jsem o spotřebě nic jiného jsem neporovnával. To, že mají motory VW navrch spotřebou je jasná věc a to i v porovnání s vynikajícím motorem CDI. Jinak BMW budou určitě vynikající auta. Kdo pošle do diskuze že má zájem, pošlu mu nascenovanou recenzi, srovnání aut, trojka BMW, Mazdu 626 a Oktávku. Objektivní srovnání, první byla Škoda, druhé BMW, třetí Mazda.
Táto recenzia vypovedá o autorovi, že nie je takpovediac zorientovaný, alebo žije v omyle. V celku dobrý úmysel zabil tvrdením, v ktorom vyzdvihuje podpriemerný rázvor ako prínos k jazdnej stabilite, pričom aj analfabet vie, že je to naopak. Toto všetko ešte okorenil nevkusnou poznámkou o dieselových motoroch BMW, ktoré mimochodom v anketách o najlepšie motory na svete obsadzujú najvyššie priečky. Mohla to byť v celku slušná recenzia, ktorú si však sám autor pokazil hlúpymi konštatovaniami. Ale inak prajem veľa šťastných kilometrov.
Dobrá haluz ještě je "že díky kratšímu rozvoru lépe sedí v zatáčkách".Nabyl jsem z té recenzi dojmu,že se dotyčný jaksi neorientuje co se automobilismu týče.
vcelku objektivní a strohá recenze...akorát o tech motorech bmw nic nevíš... srovnáváš nesrovnatelné...vezmi si např. bmw 320d...nemá 105k ale 163 resp 170k ...za 5 l se s tím dá taky jet ale skutečnej průměr je kolem 6,5-7l...to se ti zdá blbý? nebo jinej ještě míň srovnatelnej příklad 330d bo 530d...umí jezdit i za 6 běžně za 9...ale mají 230k... mno a za 5l s tou tvojí 105k octavií budeš jezdit jen jak slušňák...já jsem míval průměr dlouhodobej kolem 7 když jsem tlačil na pilu vzalo to i 12l...dnes jezdím 530d v automatu a jezdím za 9 ale šetřílek nejsem
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
TDi
Tak fakt nevím kdo má tedy pravdu, vy máte auto od novoty a uvádíte spotřebu cca 5litrů. Jiný vlastník mě přesvědčuje o minimu 7l průměr 9l a totožný motor PD. Takže kde je pravda?
Ohledně BMW, těm zklapne až zaplatí na servisu, kde vstřiky se daj sjetý pořídit u Škody už za cca 500,-kč nebo stačí profuk, mechanici jsou na VW školení a opravu vám zvládne udělat kdejakej mechanik. ) To samý můžu mluvit i u Opelu, už si zvykaj. Problémový jsou hlavně Dci francouzů a samozřejmě common raily BMW. Tady je to samej teoretik, včetně mě, ale že by to uměl poznat bez diagnostiky(mám na mysli common raily), tak to těžko...Navíc jak se vám ukáže jedna závada, jsou tam 3-5 možností a nejlépe vyzkoušet všechny že ano. Nejde o to, že VW umí, ale že jsme tu na nich odrostlí, koupit nás Renault, tak umíme Renaulty. I já bych se nebál si hrábnout do VW. Ale seřídit čerpadlo od BMW, repasovat vstřiky, kdo to dokáže a nechá si to zaplatit dejme tomu max. do 300,- hodina? Navíc Škodovka má alespoň model auta v rallye, ale BMW nee heheč. Takže pro mne je Škoda více sportovní značka než BMW, stačí si vylepšit podvozek. Ukažte mi výsledky BMW modelů, porovnáme je se Škodovkou a nejde o to, jestli fabrika, ale ani jedinec není ochotnej si vybrat ani jedno BMW jako sportovní model. )
16.11.2012 | 08:55:58 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
..ísť na tempomat 190 km/h s motorom,ktorý je vtedy na maxime svojich možností...:)),
ach jáj...,čím mi to len smrdí.
P.S. Ten trojblik je najväčšia somarina,ktorú mohli Nemci vymyslieť.
Ak chcem niekoho pred seba pustiť,alebo upozorniť,nech nepredbieham tak je ok zvykom bliknúť vpravo-voľno,alebo ľavou smerovkou-zakaz.
Ked to isté urobím 3-blikom, tak chudák za mnou nevie čosi má myslieť. Ešte som nepozeral v menu,či sa dá ta hlúposť vypnúť.
16.11.2012 | 03:07:06 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: ..ísť na tempomat 190 km/h s motorom,ktorý je vtedy na maxime svojich možností...:)),
oprava:nech nepredbieha,samozrejme..:)
16.11.2012 | 03:09:07 | luboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: ..ísť na tempomat 190 km/h s motorom,ktorý je vtedy na maxime svojich možností...:)),
trojblik je výborná věc, a dávat blikačem upozornění na předjížděni ve vyhlášce není povoleno ani u Vás na Slovensku.
02.02.2015 | 08:48:07 | pokoy | 217.117.213.* Reagovat
Další TDI co má 77kw.......a myslí si že má nevím co.
07.02.2012 | 15:12:28 | luke20 | 78.102.114.* Reagovat
spotřeba
Jak jsem již zde napsala má octavie tdi 1.9 -77kw má průměrnou spotřebu 5.5 l a jezdím v centru města celý den a potom domu mimo město 6 km.Najeto má 140 tis.Spotřebu jsem měřila také tak ,že jsem natankovala najela 200 a opět dotankovala.No opravdu záleží jakou má kdo nohu a jak naložená jezdí.Zda motor podtáčí nebo opačně přetáčí.Tento vůz splňuje to co má a nikdo z něj nedělá nej krasavce.Ale jeho spotřeba s ohledem k jeho velikosti je opravdu nádherná.Auto doporučuji krásně se v něm frčí i dlouhé hodiny.Motor jde slyšet,ale hlučný rozhodně není .
17.11.2010 | 12:54:28 | Rena Reagovat
TDi
Ach jo... zase jeden Octaviista... tak předně TDi je tak vymakanej motor že na počátku hned zkončil. Spotřeba kterou zde uvádíte je relevantní... bavíme-li se o spotřebě tak uvádíme kombinovanou průměrnou spotřebu a né že jedu po dálnici 90 -100 a kochám se hřiby v krajině a ve výsledku mám spotřebu 5l/100km. Jediný moto který se mě líbil v motorizaci Octavie byla 1.9 TDi 81kW s VTG turbem.... slušnej motor kterej celkem příjemě hýbe autem. Jinak jsem zastáncem CR a tvrdit o BMW že nemaji vymakaný motory?? tak nevím o čem píšu, začátkem roku 2008 začali BMW cpát do svých motorů převratnou pumpu CP4 a tím zas posunuli technicky naftové motory v před. VW Grou se jen chodí dívat a přemýšlí jak ušetřit na škodovce... Tím nechci nikomu kazit ideu ale je to tak jak píši. P.S.: to je jako když mě někdo tvrdí jak je skvělej motor 1.2HTP ve Fóbii - souhlas ale jen do města... na dálnici ho udřete k smrti.
10.03.2009 | 22:50:36 | Robert BOSCH Reagovat
TDi
Ach jo... zase jeden Octaviista... tak předně TDi je tak vymakanej motor že na počátku hned zkončil. Spotřeba kterou zde uvádíte je relevantní... bavíme-li se o spotřebě tak uvádíme kombinovanou průměrnou spotřebu a né že jedu po dálnici 90 -100 a kochám se hřiby v krajině a ve výsledku mám spotřebu 5l/100km. Jediný moto který se mě líbil v motorizaci Octavie byla 1.9 TDi 81kW s VTG turbem.... slušnej motor kterej celkem příjemě hýbe autem. Jinak jsem zastáncem CR a tvrdit o BMW že nemaji vymakaný motory?? tak nevím o čem píšu, začátkem roku 2008 začali BMW cpát do svých motorů převratnou pumpu CP4 a tím zas posunuli technicky naftové motory v před. VW Grou se jen chodí dívat a přemýšlí jak ušetřit na škodovce... Tím nechci nikomu kazit ideu ale je to tak jak píši. P.S.: to je jako když mě někdo tvrdí jak je skvělej motor 1.2HTP ve Fóbii - souhlas ale jen do města... na dálnici ho udřete k smrti.
10.03.2009 | 22:50:36 | Robert BOSCH Reagovat
re:16:57
Posrane máš leda tak v hlavě.
25.01.2009 | 17:17:53 | Reagovat
Já mam 406 1,8 16v benzín a jezdim s tim za 5,5l, když jedu jak posranej (TDI)
25.01.2009 | 16:57:57 | Reagovat
A co sa Ti nezda? Ze to nie je za 250, ale za 255 tisic?
29.10.2008 | 18:52:55 | Reagovat
Tak teda nevím.Buď neumím psát nebo anonym neumí číst.Omlouvám se asi jsem to nenapsal dost srozumitelně.
28.10.2008 | 11:35:49 | Reagovat
napr
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6535806
28.10.2008 | 11:29:38 | Reagovat
poradit
Chci se zeptat odborníku.Potřebuji 4x4 ne SUV ne terení vůz s velkým kufrem tzn.né na dvě tašky z tesca a kufr plný..A aby to bylo v naftě do 250tis kč.
28.10.2008 | 11:19:55 | Reagovat
Mam Xsaru Break HDi 2.0 80kW s automat. prevodovkou a vecne zapnutou klimou a moja priemerna spotreba podla PP je 6,0 l. A to jazdim prevazne po Bratislave. Naozaj nevidim jedinu vyhodu predpotopneho TDi.
Este k tym americkym autam... Niekde som cital (ruku do ohna za to ale nedam), ze maju motory take velke preto, aby sa s nimi na ich 85 oktanovy (preto je taky lacny) benzin vobec dalo jazdit.
31.07.2008 | 12:50:21 | Wolf Reagovat
to Tom
Ja som si už dávno všimol, že si "nervák" a necháš sa vyprovokovať. Podráždene reaguješ aj na to, že som len zhrnul test z odborného časopisu, ktorý mimochodom patrí Nemcom a na základe testu som skonštatoval, že ak niekto tvrdí, že mu to žerie toľko, ako ich "eko" Golf, tak asi nejazdí po meste a ak je nútený, tak defenzívne. Že sa dá spraviť pekná spotreba mimo mesto, vie aj malé decko a na to vôbec človek nemusí jazdiť pomaly. Spomínaný Golf mal pri 130 nameranú spotrebu 4.7 l/100. Len by možno stačilo, aby si poriadne čítal to, čo napíšem a nie cez "krvavé" oči, len čo zbadáš moje meno. Mne kupuje autá štát a štát ich aj tankuje a tiež sa o ne stará, takže by mi mohlo byť jedno, či budú náklady na kilometer koruna, alebo sto. Lenže ja mám autá rád, rovnako aj jazdenie, tak sa snažím (aspoň trochu), aby to bola tá koruna. A nikto tu nerieši, či sú TDI dobré, alebo zlé. Už som písal nižšie, že jediná vec, čo mi na nich vadila odchádza do minulosti. V tom istom časopise je aj test A4, s motorom 2.0 TDI CR a všetky relevantné parametre, ako plynulosť a priebeh krútiaceho momentu, kultúra chodu, využiteľné spektrum otáčok a čo ja viem čo ešte sú lepšie, ako u systému PD. Až sa raz aj Ty rozlúčiš so svojím PD-čkom a kúpiš si novú OII s CR, tak určite pochopíš, aký posun vpred to znamená. Preto som písal, že posledná vec, ktorá mi na TDI vadila padla.
25.05.2008 | 22:41:35 | Petrík Reagovat
Petřík
No Petříku, beru to, že máš svůj názor a nevystupuješ jako primitiv, přít se dál nehodlám. Moje kilometráž nebyla v době psaní recenze v průměru jako dnes.Beru tě jako dobrého soupeře, ale stejně mě sereš, neber si to osobně:-) S tou rychlostí se nechlubím, pouze ukazuji, že nejezdím jako se mi zde snažíš podstrčit. Samzřejmě ještě bude v SRN soud, ale čekám 4 měsíce zákaz. Ospravedlńujem sa, že to bolo na rovné cestě.Pravda ve městě příliš nenajezdím, to chápu, že tam bude spotřeba vyšší, ani nevrdím, že TDI PD jsu nejlepší motory, ale já mám na nich rád dvě věci - nízká spotřeba při dobrém zátahu od nízkých otáček. V práci jezdím svým autem ale za 6,40Kč na jeden kilometr, kde není problém napsat do cesťáku o pár tisíc km navíc, ukaž mi jaké služební auto předepsané zaměstnavatelem ti vydělá víc:-( Němci se asi neradi starají o autopark.
25.05.2008 | 22:06:37 | Tom Reagovat
Apropó, neztrácej nervičky.
25.05.2008 | 22:06:02 | Radek Reagovat
Jedna z mála pravd o zaklídnadle a to tě sere, co?
25.05.2008 | 22:03:35 | Radek Reagovat
RADEČEK
Radečku ty seš takovej debílek víš, už několikrát jsi tady žvanil kraviny jako, že tento motor může vzít 9 litrů, tak raději drž zobák. Tvoje papouškování od pisáků na autowebu /zaklínadlo TDI v různých barevných kombinací/ je přihloupé. Zkus vymyslet něco ze svojí hlavy.
25.05.2008 | 21:50:42 | Tom Reagovat
to Tom
Ja som povedal, že Ti tú spotrebu neberiem. O mojom nájazde sa s Tebou baviť nemienim, pretože už som to napísal niekde inde. Je rozdiel, čo najazdím so svojím autom a koľko a na akých autách najazdím v práci. Že Ty si nútený v práci používať svoje auto, je Tvoj problém. Prestaň sa už konečne oháňať, aké strašné kilometre najazdíš na svojej Octavii denne. Za prvé matematika : v recenzii si písal, že auto máš rok a najazdené 35 tisíc. Čiže 95 km denne. Kde je tých 500, ktoré tu stále spomínaš? Za druhé : pokiaľ so svojim autom chodíš sústavne do zahraničia, tak človek predpokladá logicky dlhé cesty mimo mesto. Potom sa nečudujem, že sa chváliš spotrebou. Skús si tie kilometre odjazdiť napr. cez deň po BA a potom machruj. Ak Ťa serie, že tu niekto píše pravdu, je to tiež len Tvoj problém. S tou dráhou by som si to na Tvojom mieste rozmyslel, zbytočne by si sa cítil trápne. No ale čo už. Ak je pre Teba niekto, kto najazdil cca 700 tis.(zväčša po meste) kilometrov nevodič, tak to Ti nepomôžem. A Tvoja spotreba len potvrdzuje to, čo som opísal z časopisu nižšie. Ty máš spotrebu takú, ako Golf po úpravách výrobcom, ktoré majú viesť k nižšej spotrebe. Takže logicky, z Tvojich kilometrov je drvivá väčšina najazdená mimo mesta, na služobných cestách do zahraničia a nie v mestskej premávke. A to, že jazdíš ako prasa (180 na 90-ke), radšej nikde nespomínaj. Mali ťa tam zavrieť a bol by pokoj. A ešte nezabudni napísať do VW, že nemuseli vymýšľať nejaký Blue Motion, lebo Ty na ňom už dávno jazdíš.
25.05.2008 | 21:48:30 | Petrík Reagovat
Když jedu, jako posranej, tj. jako autor recenze, tak mi to žere o litr víc a to vůz má dvojnásobný výkon, čili nějak nevím, co bych měl závidět. Jo, nemám zaklínadlo
25.05.2008 | 20:53:23 | Radek Reagovat
spotřeba
Já se prostě musím smát jak tady žvaní lidé o autě, které nemají a ani v něm možná neseděli. Pokud jezdím kolem 500km denně určitě nejezdím jak se tady snaží chytračit Petřík. Pro pisálky minulý týden jsem ve SRN platil pokutu 750EUR za rychlost 180km na devadesátce, což mě samozřejmě sere, protože mám k tomu měsíce zákaz řízení v SRN a pro mojí práci to znamená problém.. Petříku s tebou bych si to rád rozdal na dráze, protože jenom blbě žvaníš a už mě na tomhle serveru delší dobu sereš. Promiň mi tu upřímnost :-) Jdi se svojí 1,6 a nájezdem 11 000 ročně do prdele.S takovým neřidičem se tady nemám o čem bavit.Kdo mi nevěří, vyfotím mu palubku
25.05.2008 | 20:47:16 | Tom Reagovat
Ak niekto tvrdí, že jazdí s takou spotrebou, o akej je tu pomerne často reč, ja mu to neberiem, aj keď osobne tomu neverím aj z nasledovného dôvodu. V poslednom vydaní časopisu Diesel je test VW Golf 1.9TDI (77 kW) Blue Motion. Ako už samotný názov napovedá, jedná sa o vozidlo, kde bol kladený dôraz na nízku spotrebu a tým pádom aj nižšie emisie. Za účelom nižšej spotreby bola výrobcom znížená svetlá výška o 15 mm, pre lepšiu aerodynamiku je zakrytý spodok auta, použité sú pneumatiky s nižším valivým odporom, upravená riadiaca jednotka a znížené voľnobežné otáčky. Výsledok tohoto všetkého bol meraný v bežnej premávke a vyšla hodnota 6.1 l/100 km, pričom minimálna spotreba počas testovania bola 4.7 a maximálna 8.1 l/100 km. Podotýkam, že sa jednalo o bežnú premávku a nie nejaké posúvanie sa dole kopcom rýchlosťou 50 km/h, alebo nejaké naháňanie sa max rýchlosťou. Z uvedeného vyplýva, že pokiaľ niekto tvrdí, že jeho dlhodobá priemerná spotreba sa pohybuje okolo hodnoty minimálnej spotreby nameranej na tomto testovanom Golfe, ktorý je menší a ľahší ako Octavia, tak jazdí striktne tatkovsky defenzívne a vyhýba sa mestskej premávke, kde musí stále zastavovať a znovu sa rozbiehať, alebo jednoducho klame. Tu sa potom ponúka aj vysvetlenie, prečo keď prichádzam do križovatky a vo vzdialenosti 50 m pred ňou svieti zelená, vodič idúci predo mnou na aute s motorom TDI jednoducho nepridá plyn, aby sme tú "zelenú" stihli, ale ide si svojich 40. On jednoducho šetrí. Ak tento dôvod človek pochopí, potom mu je jasné, prečo sú v mestách stále ucpané cesty. Namiesto toho, aby sa autá z premávky dostali takpovediac "von", touto pomalou jazdou sa zbytočne kumulujú. Sú tu jednoducho vodiči, ktorí si pre pár deci paliva nechajú vŕtať do kolena. Prechodom motorov TDI na systém vstrekovania Common-rail padla aj moja dá sa povedať jediná výhrada k týmto motorom, ale z vyššie uvedených dôvodov výhrada voči vodičom týchto áut pretrváva.
25.05.2008 | 19:22:04 | Petrík Reagovat
To jsou kraviny
Mám VW Passata 2.0TDI 125kW a těžko se dostávám pod 8 litrů. Ty co s ochcávkama jezdí za 5l jezdí hodně opatrně a hlavně ne po městě. Navíc palubní PC nikdy neměří přesně. Natankovat plnou, ujet aspoň 200km a pak zase dotankovat. Jedině tak lze zjistit objektivní spotřebu. A common rail u BMW je na úplně jiný úrovni než 20let starej motor 1.9TDI. Jezdil jsem s 320D i s 530D, tak je můžu srovnat.
25.05.2008 | 11:07:08 | David Reagovat
Oni jsou tímhle oktávky velmi pověstné. Spousta lidí vypráví jak jezdí za 4 litry, za 4,5 litru, za 5 litrů a podobně. Malokdo ví, že škodovácké PC silně podměřují spotřebu klidně i 0,5 litru níže než je real. Pak se nedivte, že zde a i na jiných forech čtete ty úžasné správy o minimální spotřebě.
Zajímavé je to, že tyto motory používá VW a jejich vozy nedosahují takových zázračných spotřeb jak škodovka...tak kdepak se stala asi chyba??????
25.05.2008 | 09:59:12 | xxxman Reagovat
RE:
Podměřují spotřebu, nadměřují maximální rychlost i výkon v kW a také nadhodnocují údaje o zrychlení 0-100 km/h. Proč?
15.11.2012 | 21:41:11 | | 89.102.162.* Reagovat
Škoda, že do TP nenapsali spotřebu 0.6 litru. To by se jezdilo. Ono, když to je jednou v TP...
25.05.2008 | 00:37:31 | Reagovat
to Čeněk
Čeňku asi moc zkušeností s tímto motorem nemáš, já s ním mám nalítáno bezmála 150 000km a jezdím průměr za 5,3l. Tak tady prosímtě neplácej kraviny. Ve velkém TP je jasně definovaná průměrná spotřeba, tak o čem tady žvaníš co? Fiat bych vážně nechtěl díky, i když máš pravdu, naftové motory od Fiatu nejsou vůbec špatné. Co se týče spotřeby motory od VW jsou na tom velmi velmi dobře a při mých nájezdech 500km denně je znát každá desetinka. To ty asi neznáš. Jenom mi tady prosímtě nevykládej kraviny o spotřebě 7,2l, to bych už tohle auto dávno neměl. BMW dělá naf´táky trochu jinde, ale to je taky zcela jiná kategorie. Auto beru asi narozdíl od tebe jako spotřebák, za dva roky půjde moje O2 pryč, bude mít téměř 350 000km, koupím si novou zase O2, BMW by mi bylo asi líto utahat za tři roky.
25.05.2008 | 00:25:33 | Tom Reagovat
RE: to Čeněk
Já mám vw 1,9 tdi 77 kw.Průměrná spotřeba 6,3-6,4l, po čipu na 93 kw 6,1 l.Je fakt, že jezdím krátké úseky do 10 km.Po čipu je motor hlučnější v záběru do 2000 ot./min.Při dálkové jízdě mi to vycházelo kolem 5,3l.
15.11.2012 | 19:39:36 | Bob | 94.229.92.* Reagovat
Nevím, nevím:)
Tak tato recenze je opravdu zajímavá S tímto motorem mám dost zkušeností a dosáhnout spotřeby 4.9L v normálním provozu vyžaduje téměř kloboukářský jízdní styl. Nedej bože pokud zapneme klimošku. Jízdy po dálnici rychlostmi 140km/h s tempomatem znamenají spotřebu 7,2 l/100km, což mi zas tak skvělé nepříjde. Pokud srovnám spotřebu kamošovýho bmw 330d, což je šestiválec se 150kw (trochu jiná jízda), tak dokáže jet i s nižší spotřebou než tdi, samozřejmě ne za každých provozních podmínek, ale jsou jízdní režimy, kde se medvědí síla motoru a dlouhá šestirychlostní převodovka zúročí. Autorovi recenze bych doporučil přečíst tento článek o BMW 320d, aby se mu trošku otevřeli oči :) http://www.novinky.cz/clanek/130739-test-bmw-320d-bavorak-ktery-jezdi-pod-5-5-litru.html BMW nafťáky fakt umí, kdo se svezl potvrdí :) Můj názor je, že dneska už jsou na trhu mnohem lepší motory než 1.9 tdi 77kw. BMW je samozřejmě v jiné cenové relaci, ale i v levnějších cenových vodách plave spousta povedených rybek:) Nové 1.6 MultiJety od Fiatu se budou nabízet ve verzi s výkonem 120PS a krouťákem 300Nm , což je proti octavii 1.9 tdi se 105PS a 250Nm hodně solidní výsledek.Nehledě na spotřebu a povinné ručení. A pak, že to s menším obsahem nepůjde
24.05.2008 | 14:03:25 | Čeněk Reagovat
Š 100
Dělám si prdel. Ze 100 mi někdo krade benzín.
24.05.2008 | 08:49:09 | policeman Reagovat
moje škoda 100
Seřídil jsem karburátor a moje škoda 100 z roku 1976 žere v průměru 3,4l/100km!!!
24.05.2008 | 08:34:25 | policeman Reagovat
RE: moje škoda 100
Pane Chocholoušek, máte další případ!
16.11.2012 | 13:57:32 | Bob | 94.229.92.* Reagovat
To je divný. Vaše auto dost žere naftu. Spotřeba 4,9 l/100km je dost vysoká (mám stejnou motorizaci). Když jedu předpisově kolem 90, tak mi to bere 3,5 litru. Na dálnici při 180 mi bere 3 litry a když jedu s kopce, tak mi dokonce nafta v nádrži přibývá....Prostě souhlasím a škodovka prostě má nejlepší motory na světě a takové BMW se opravdu musí hoooodně stydět.
24.05.2008 | 08:10:52 | xxxman Reagovat
RE: sranda
Chlape tak ty si to zabil skoro som sa pocural
17.04.2012 | 21:28:26 | robko | 80.120.97.* Reagovat
Turbo
Uz dva krat my odislo turbo.V zivote ho uz nechcem
08.05.2008 | 12:05:53 | Solo Reagovat
motoryTSI
Zdravím všechny motoráře a jen bych doplnil k polemice o objemu, výkonu a krouťáku motoru, že jsme již vloni na vebu na základě článku -myslím že v SM- četl parametry nového benzíňáku od VW do GOLFU 1,4 TSI. "Nadupanější" verze tohoto motoru má podle VW výkon 125 kW při 6000 ot/min a krouťák 240 Nm/1750 ot. Diagram průběhu hodnot jsem nedohledával, ale cifry jsou výrazně lepší než u nafty z tohoto objemu (resp. srovnatelné s 1,9 TDI v základu výkonu). Uváděná kombinovaná spotřeba je 7,3 l/100 km (BA 98). Samozřejmě je odpovídající cena - oproti GOLFU 1,6/75 kW o 200 tisíc více (viz stránky prodejců). Motor TSI má turbo a kompresor, ten zvyšuje výkon při nízkých otáčkách, kdy ještě turbo "nezabírá", pak nastupuje turbo.
20.08.2007 | 18:55:27 | S.K. Reagovat
Tome, Hdi u 407 je možná tiší, ale buď rád za svojí oktávku. Tdi je méně poruchové a jestli trochu vrní mi vůbec nevadí. Přeji mnoho kilometrů bez nehod.
23.07.2007 | 00:35:41 | Paja Reagovat
To nemyslíš vážně ty. Co jsi mi to tu předhodil, posledního těžce vydřenýho cadilaca za nekřesťanský peníze. Ty jsi skoro jako ty co mi tvrdí že vzácnym příkladem použití obsahu motoru je auto bugatti venrron. Běžná spotřební auta jsou oproti evropským o dost pozadu. Podvozky nic nevydrží, elektronika předpotopní, auta žerou, co je duležity tak ani motory nic nevydrží, je tam jiná filozofie, ata jsou výce spotřební, proto méně kvalitní.. Vzhled je pro evropana šílenej, ale to je jejich věc. Použité materiali jsou nekvalitní, přístrojovka - tam kde se už pred deseti lety v evropských autech suvereně dávala z ta měkčených plastů, tam ještě dnes amíci dávaji bakelit. Přečti si nějakou recenzi na jen pár let starého amerického sedana, a nehodnoť to podle přitroublího článku poslední hitovky. V každym autoservisu kde jednou dělali ameriku ti řeknou, že je to sraččka a když ji začnou opravovat tak je chvíli poslouchej. Osobně mam zkušenosti s Voyagerem nebo jak se to píše. Vždy když ho lidi vidí tak sedí na zadku jéé. Ale kdyby viděli tu zrůdnou techniku. Kamarád má CHr 300c nebo jak se to jmenuje, z venku hezký, ale za zpracování interiéru v tyhle cenový kategorii by se mohli stydět, stačí se kouknout do audi merc. možná i fábie. Amerika už dávno v automobilovém průmyslu neni na špici. To tvoje jmenovaný auto jo. To je jak kdyby někdo tvrdil, podívejte se jak dělají v evropě kvalitní auta a za příklad dával Ferrari maranello. Tak než něco napíšete, trochu se zamyslete
22.07.2007 | 12:03:39 | Reagovat
Anonyme z 21.6., píšeš, že americká auta jsou předpotopní, to nemyslíš vážně. Pravda, nedělají si hlavu s emisemi a spotřebou, to je vše. Objem motoru 6,2l a osmiválec k tomu , naprosté ticho v kabině, vynikající podvozky, to je luxus o tom asi nemáš páru. Cadilac, Lincoln rovná se luxus o jakym se ti ani nezdá. Přečti si recenzi na Cadilac Escalade 6,2 V8-dvoutunové vozítko pro ženy v domácnosti na nákupy.
http://automix.centrum.cz/testy/clanek.phtml?id=10171
22.07.2007 | 01:22:13 | american Reagovat
HANZI - ty jsi si asi nevšiml, že tady nikdo netvrdí, že stejně moderní koncepce motoru bude mít u menšího obsahu lepší parametry než u většího. To s tebou souhlasim nebude, máš fakt postřeh, tobě nic neunikne. Ach ta amerika, no jo oni se těch velkejch obsahů drží zuby nehty, jenže když se nebudem bavit o X5 nebo o devadesátce tak jim ty obsahy klesaji, převzali si třeba tdi od WW a další a další. Uznávam, že do velkých aut se museji dávat velké obsahy, protože jejich hmotnost je přímo šílená a taky si tyhle auta kupují lidi co za svoje peníze chtěji mít ryclé auto. Bavím se spíše o vozech střední a nižší střední třídy, kde dnes stačí a auto slušně rozhýbe motor o velikosti toho co dřív býval v žigulíkách. Tam se dnes pomocí turbodmychadel dosahují parametry v sérii nevídané. Výkon, krouťák a nemýlim li se i ten zmiňovaný průběh točivého momentu je báječný. Tak mi potom tvrď, že se ty motory musejí víc točit, ty dokonalé ne e. Jen je motor víc namáhaný, ale to už je v materiálech. Podotykam, že mluvim o minulích velkých a současných malých motorech, aby si to někdo neplet! U současných malých a velkých motorů je to jasné a pochopitelné, že ten větší bude lepší. Teď už se to nechá všechno krásně spočítat, vzorce máme dokonalé a bude jasno:-)
22.07.2007 | 01:18:04 | Reagovat
doplnění recenze
Musím doplnit jednu skutečnost. Známý si koupil nový Peugeot 407 2,0L. Chod naftového motoru vyvinutý automobilkou Peugeot / Ford se na tom snad také podílel, dává ho jako Tdci/ si mi zdál jednoznačně kultivovanější a méně hlučný, oproti Tdi PD v mé Octavii. Vše je vysvětleno níže.
22.07.2007 | 00:33:55 | Tom Reagovat
konečně tady někdo píše sofistikovaně, o problematice motorů. Ty bláboly rádoby odborníků s kdejakou ojetinou jsou vážně k smíchu.
22.07.2007 | 00:01:24 | laik Reagovat
common rail versus PD
System PD-Pumpe Duse pracuje na tom ze pro kazdy valec je u vacky clen ve kterym je integrovana tryska s cerpadlem o pracovnim tlaku 1600 bar. Tudiz pro 4valec 4 cleny.Vyhodou je absence vysokotlakeho vedeni. nevyhodou moznost rozdilu tlaku tudiz hlucnejsi chod a mene kultivovanej projev.
Common rail pracuje na principu vstrikovaciho cerpadla z toho vede vysokotlake vedeni to napaji sbernou listu ktera garantuje stejny tlak ve vsech valcich a potom vstrikovace u posledni generace piezo predtim elektromagneticky. Nevyhodou je velkej narok pri vyrobe na sbernou listu a taky nachylnost vysokotlakeho potrubi. Vyhodou je kultivovanost behu a rozhodne lepsi beh motoru. Jinak TDI byl poprve ve Fiatu Croma nekdy v roce 88 a common rail v AR156 v roce 98. Cau
21.07.2007 | 23:59:24 | Janz Reagovat
common rail versus PD
Zatímco u starších dieselů narazíme na motory s tzv. předstřikem, tedy vstřikem do komůrky v hlavě válce, novější motory již mají přímé vstřikování nafty do válce. Vstřikovací tlaky s předvstřikem bývaly 100 až 150 barů, nejznámější vozy koncernu VW včetně Octavie TDI s přímým vstřikem a jedním centrálním čerpadlem již měly kolem 1000 barů a dnes má common rail 1600 i více barů a systém PD (pumpa-tryska) umí i přes 2000 barů vstřikovacího tlaku.
Motory pracují s centrálním čerpadlem, pouze systém PD má tlakovou pumpu v každém vstřikovači zvlášť. Obecně se dá říci, že common rail je schopen jednotlivé vstřiky ještě více rozfázovat než systém PD. Proto může být common rail o něco tišší zejména v nízkých otáčkách než PD. Systémy PD však mají stejně razantní a někdy i prudší zátah než common raily, poněvadž pracují s vyššími vstřikovacími tlaky. Kvůli rostoucím požadavkům na čistotu výfukových plynů však přejde zřejmě i koncern VW na systém common rail. Ten je vlastně obdobou vstřikování do benzinových motorů z jedné společné natlakované "roury", jenže u nafty jde o mnohonásobně vyšší tlaky.
21.07.2007 | 23:45:14 | bruk Reagovat
trocha čísel
Kroutící moment
Kroutící moment je vlastně síla kterou motor působí na klikové hřídeli. Tato síla je dále vedena přes převodovku na kola. Převodovka a poloměr kola společně určují jak velká síla bude přenesena na kola a jaké otáčky bude mít kolo. Například při kroutícím momentu 100 N/m, otáčkách motoru 4000 min-1, převodovém poměru 1:2 (motor se točí 2x rychleji než kolo) a poloměru kola 0,5 m, bude na kole působit síla 400 N. Obvodová rychlost kola bude v=(2*PI*R*N *0,06)/(P), kde PI = 3,14, R = poloměr kola [m], N = počet otáček [min-1], P = převod, 0,06 = převod z m/min na km/h a v = rychlost [km/h]. Výsledná rychlost v našem příkladu bude tedy 376 km/h, teto rychlosti ovšem pravděpodobně dosaženo nebude, kvuli valivému odporu kol a aerodynamickému odporu vozu (síla působící ve směru pohybu vozu je příliš malá.
Výkon
Výkon motoru je přímo závislý na otáčkách a kroutícím momentu motoru. Lze ho spočítat ze vzorce P = (2*PI*N*M) / 60000, kde P = výkon [kW], PI = 3,14, N = počet otáček [min-1], M = kroutící moment v daných otáčkách [N/m], 60000 = převod z min na s a z W na kW. V běžných závodních vozech křivka průběhu výkonu klesá pozvolna a lze řadit i za vrcholem výkonu.
21.07.2007 | 22:59:36 | Hanzi Reagovat
krouťák
Ono je to s tím krou´tákem mnohem složitější. V podstatě to je veličina, která při určitých otáčkách motoru je schopna přenášet určitou sílu na hnací nápravu. Existuje na to vzorec.Prodejci motorů prodávají právě číselnými údaji, ale ono to není tak jednoduché. Velmi důležitou, nicméně neuváděnou věcí, je křivka kroutícího momentu, to znamená, že při určitých např. vyšších otáčkách začne klesat výkon motoru. Což u motorů s vyšším obsahem je příznivější, než u slabých motorů.
21.07.2007 | 21:35:23 | jasan Reagovat
Jasně, jenomže moderní technologie se nedávají jenom do slabých motorů, dávají se také do dvoulitrů , třílitrů a čtyřlitrů a to pak nějaká 1,6 nemá šanci dohnat jejich výkon ani krouťák. Pro americký trh např. BMW X5 dělá obsah 4,4i, Volvo X90 muselo pro americký trh vyrobit osmi válec, protože čtyřválce se tam špatně prodávají. Americká auta mají možná zastaralé technologie motorů, i když takový Lincoln by mi vůbec nevadil, až na tu spotřebu :-). Jezdí tam Japonci a také evropská auta. Je to mnohem lukrativnější trh, než Evropa. Proč má Veyron velký obsah motoru? Protože u slabého motoru by nebyli schopni pod kapotu dostat stádo koní!!! Jinak máte pravdu, že obsahy motorů jdou obecně dolů a dnes jsou schopni u 1,5 výkon, který by byl před časem nemyslitelný, ale u 2,0 těch koní dostanou prostě víc včetně lepšího kroutícího momentu a to právě díky obsahu. I dnes by u velkého auta byl slabý motor špatnou volbou. Musel by se více točit=malá životnost, vyšší spotřeba auto by navíc netáhlo. Dej do Audi Q7 slabý motor? To prostě nejde, protože by nejelo a není to zastaralou technologií. Myslím, že pravda nás všech je někde uprostřed.
21.07.2007 | 20:36:27 | Hanzi Reagovat
Ano ono jde taky o to jak moc ty malý obsahy vydrží, když by měli tahat tak těžky auta jako je třeba espace. Čas ukáže. Nicméně ty motory už taky neco najezdili a je dost možny že vydrží půl mega stejně jak ty velkoobsahový. Každopádně peníze za opravy u tak přetechnizovaných motorů budou veliký. Taky asi nehrozí, že by se do jejich oprav byli schopni pouštet lidé v malých servisech v sousední vesnici. Naladění všech těch dmychadel a proměných časování, posledních generací comon railů nebude legrace.
21.07.2007 | 18:35:21 | Reagovat
Petříku měl jsem na mysli celkovou spotřebu, 55W x 2 + zadní světla + parkovací žárovky, celkem asi plus mínus 155W. Zdravim.
21.07.2007 | 15:07:27 | bruk Reagovat
Pri niektorých autách je možnosť si denné svetlomety priplatiť, ale zatiaľ len u málo automobiliek. Čo sa týka výkonu stretávacích svetlometov, máš tam preklep. 55 W a nie 155. To by si asi protiidúcim vodičom vypálil oči :-)
21.07.2007 | 14:20:01 | Petrík Reagovat
Myslím, že máme všichni pravdu, u motorů s nižším objemem prostě díky moderním technologiím lze dosáhnout velmi dobrých a čím dál lepších výsledků, na druhou stranu, např. u Espace bych raději volil 2,2Dci, než 1,5Dci. U např. Megane bych se 1,5Dci nebál. I přes tomto vývoj má obsah motoru stále své místo. Budoucnost bych viděl v hybridních motorech, geniální je pro mě motor na vodík-super věc, ale vývoj jde pomalu, protože by ropný průmysl přišel o své obrovské zisky, auto na vodu, kdo to kdy viděl. když mluvíme o ekologii, nechápu, proč automobilky neitegrují světla pro denní svícení do hlavních světlometů např. LED diody, stačilo by 5W místo 155W / zadní světla svíti nemusí/ . Šetřila by se nepatrně spotřeba, baterie / v objemu aut nezanedbatelná úspora/ , dále pokud jedu v zácpě ve třicetistupňovém horku musí se ničit žárovky i paraboly-neochlazují se jízdou.
21.07.2007 | 14:10:45 | bruk Reagovat
Souhlasim
21.07.2007 | 13:29:11 | Reagovat
to hanzi
Ameriku si sem vážne ťahať nemusel. Stačí sa pozrieť, aké ceny platia za pohonné látky a ich prístup je jasný. Keby u nás stál benzín pod 20 Sk za liter, asi by mi to tiež bolo jedno. Amerika sa drží hesla - čo je veľké, to je dobré. Je trochu smiešne, že v krajine, kde je za prekročenie rýchlosti basa, sa držia veľkoobjemových motorov, ktorých výkon je však oproti Európe 20 rokov pozadu. Avšak aj u nich je teraz badať určitý ekologický trend a kto chce byť in, orientuje sa na hybridné vozidlá. Takých sa tam momentálne predáva viac, ako v Európe a musíš uznať, že tieto autá sa nerobia s veľkým objemom. A pravda je, že vývoj ide stále dopredu a čím bude ropa vzácnejšia, tým bude väčšia snaha o znižovanie objemov. Pozri si údaje áut z predvojnového obdobia. 6 litrov, 8 valcov, výkon 21 koní. Takéto hodnoty dnes dosahuje motor tak malý, že ho strčíš do tašky. Takže ti neostáva nič iné, len sa zmieriť s tým, že aspoň blízka budúcnosť bude patriť turbomotorom a znižovaniu ich objemu. Pokiaľ niekto nevymyslí nič lepšie.
21.07.2007 | 12:29:40 | Petrík Reagovat
Jo, jedinej kdo tady píše o kamionech jsi ty, to by chtělo jiný servr. Ano jediné v čem jsem neměl pravdu je věta neni duležitý obsah. Zcela přesné je Není tak důležitý. Protože se jeho podíl v automobilech s každým novým motorem snižuje. Nemusíme mluvit jen o naftě, to samé se děje u benzínu. 1,4l má výkon dvoulitru, 1,6 jak 2.2. Prosimtě to s tou amerikou to jsi fakt nemusel ani nemyslel vážně... Každý kdo se alespoň trochu zajímá o auta ví, že američani dělaji jiný auta, jsou hodně málo kvalitní, technicky předpotopní a to co tu máme k nim právě přichází. Navic jestli jsi si nevšiml, tak hodně amerických automobilek už ve svých obsazích nebude pokračovat a raději přebírají o generaci starší konstrukce motorů z produkce evropy a asie. Nechci tu tvrdit, že kamiony nebo venrony budou jezdit s jedna šestkama ale už s ní mužou jezdit auta u kterých by jsme si to ještě před lety nedokázali představit. Osobně si myslim, že vývoj s motory 1,4 a 1,6 zdaleka nekončí, uvidíte.
21.07.2007 | 11:14:41 | Reagovat
Tak to je anonyme super, obsah není důležitej. Takže namontujeme do kamionů motory 1,6 Hdi a to bude na silnicích méně smradu. Z ekologického hlediska je to vážně bomba. Co tady píšeš je pravda, ale pouze z 50%. Růžové brýle si sundej raději sám. V Americe se s motory 1,6 vůbec nechytáš a asi dlouho chytat nebudeš.
21.07.2007 | 08:48:06 | hanzi Reagovat
Jo jo někdo to prostě nechce vidět a tak sem plete nějaky bugatti. Kdo by to před lety řekl viď, že tak malej motor (obsah) co je v bugatti bude spolehlivě dávat tak ohromnej výkon. Budete se chlapci muset smířit s tim, že to co dřív zvládla 1,9tdi dneska dává 1,6hdi a za dva roky už to dost možná bude 1,4hdi. Všechno jde dopředu a pak, že obsah ničim nenahradíš. Blbost, dnes už jsou kvalitnější materiály, vstřikovače, turba, motory řídej a navrhojou čím dál tim výkonější počítače. Tím ten obsah krásně nahradíš. Stačí si sundat ty růžové brýle, podívat se do minulosti, pak do současnosti a sledovat to co se připravuje a vstopuje pod kapoty teď.
21.07.2007 | 00:44:25 | Reagovat
Neboj sa, nebudú. To by tie autá stratili punc výnimočnosti a za Veyron by nemuseli pýtať milión euro.
20.07.2007 | 22:29:16 | Petrík Reagovat
obsah
Tak až bude mít Rolls Roys nebo Bugatti Veyron obsah 1,6, tam mi napiš vzkaz, budu se na něj těšit.
20.07.2007 | 21:42:39 | bruk Reagovat
Obsah ničim nenahradíš je hodně stará fráze, tu používala moje babička u sudu na dešťovou vodu a měla pravdu, tam se za ty léta nic nezměnilo. Ale u aut, nenechte se vysmát, to by sme tu jezdili v ještě teď v osmilitrovejch kárách. Vývoj jde pořád dopředu a obsah už dnes opravdu mnoho neznamená. Všimli si toho i pojišťovny a máme se na co těšit.
20.07.2007 | 21:16:47 | Reagovat
Konečně někdo kdo tomu rozumí a nemyslí si, že některy motory jsou nepřekonatelný. A taky si myslim, že hdi a tdi se opravdu porovnat nechají a neni na tom nic moc zavádějícího. Oba spalují naftu, mají turbo, tahaji po silnicích dost těžký káry, maji podobný výkony a zrovna teď se prodávají... Tak co je tu zavádějícího???
20.07.2007 | 21:10:01 | Reagovat
objem
Anonyme, máš pravdu, že moderní technologie dnes dovolí motory o slabším objemu vyrobit s velmi dobrým výkonem, ale objem opravdu nenahradíš ničím, to by do silných aut mohli montovat motory s objemem 1,6, ale to prostě nejde.
20.07.2007 | 21:09:24 | bruk Reagovat
Súhlasím s tvrdením, že objem nenahradíš. Lenže od čias, kedy táto stará pravda platila v plnej miere, sa už niečo zmenilo. Na dohnanie krútiaceho momentu tu máme turbo. Veď dnes už vídame motory s pomerne malým objemom, aj benzínové, ktoré majú vďaka prepĺňaniu krútiaci moment taký, že im ho môžu závidieť aj autá s hladkým dvojlitrom. Nemenej podstatné je aj nastavenie vhodnej krivky krútiaceho momentu. Bez neho stále platí priama úmera objem - točák.
20.07.2007 | 18:44:55 | Petrík Reagovat
Pokud bude mít ta 1,6 stejnej výkon a krouťák jak 2,0tdi a navíc to všechno bude ležet ve stejnejch nebo podobnejch otáčkách což asi je tak jaký aaa. Chceš snad tvrdit, že to jezdí na obsah a ne na hodnoty motoru.
20.07.2007 | 15:19:59 | Reagovat
motory
Tak nevím, u těžkého auta s motorem 1,6 plně obsazený, přijde první kopec aaa. Nevím,ale obsah motoru je stále velmi důležitou věcí. Jinak motory 1,6 Hdi bych považoval za dobré, platí se na ně menší pojistka. Myslím, že diskuze tipu Hdi je lepší než Tdi a obráceně je zavádějící. Co se životnosti týče, tak vím, že půl mega s motorem Tdi není problém.
20.07.2007 | 08:18:17 | bruk Reagovat
Motory - teď jsi dostal ty mě, nemusíš nic točit je to o výkonu a točivém momentu. S 1,6hdi jezděj se stejně těžkýma kárama se stejnou dinamikou za stejnou spotřebu jak s tdi. 1,6hdi zabírá pěkně od spodu, takže to musíš točit jak tdi. TDI bez točení taky nejede. Hlavně u hdi nemusíš poslouchat ten traktor pod kapotou. Přečti si recenze, šetřílci s 1,6 HDI jezdí za čtyři litry stejně jak šetřílci s TDI. Když na to hamtás jede spotřeba na 7-8L. Někdo to u obou jmenovaných motorů dovede vyšponovat až k 11L. V tomhle směru neni rozdíl.
20.07.2007 | 00:54:19 | Reagovat
tak jo. se poser laďo
18.07.2007 | 00:36:16 | Reagovat
:-)))))))) Já se bavim!!!! Padají z vás hovna a řešíte píčoviny.... Napište mi taky něco hezkýho....
18.07.2007 | 00:26:02 | laďa Reagovat
Ludvo, aspoň že ty tomu rozumieš. Zrovnávaš jednoduchý podvozok Logana s nezávislým zavesením u Oct.II. Asi nebudeš kompletný. Nikto tu netvrdil, že to auto má mať prehnane dlhý rázvor, ale štandard, ako majú ostatné vozidlá by stačil. V recenzii autor nespomínal obratnosť, ale ako dobre sedí. Takže si tú recenziu poriadne prečítaj. Mimochodom, výraz hlupák si nechaj na doma.
17.07.2007 | 23:41:21 | Petrík Reagovat
to brokro
Je celkom možné, že ten anonym budeš asi ty. Sprostý si na to dosť. Ako som už napísal, s chudákom z nejakej diery, ako si ty, sa nemám o čom baviť. A už sa teším, až mi to vrátia. Mohol by si sa ozvať ako prvý ty zakomplexovaný chudáčik. A nauč sa aspoň písať po slovensky.
17.07.2007 | 23:32:54 | Petrík Reagovat
rozvor
Pro info zasílám úryvek viz níže z recenze, kde je přehnaně dlouhý rozvor. Recenze je na http://www.ceskatelevize.cz/program/amr/clanek446/
proto bych chtěl napsat, že lidé, kteří kritizují kratší rozvor naprosto ničemu nerozumí, jsou hlupáci a rádoby odborníci -autor článku má pravdu co psal. Rozvor není jediná věc ovlivňující jízdní vlastnosti vozu, třeba Maybach bude mít jízdní vlastnosti výborné i s dlouhým rozvorem, ale nelze určovat auto pouze podle rozvoru. Octa2 má spodek super, máme ve firmě služební a na letišti jsme jí dali pořádně zabrat a její spodek je jeden z nejlepších ve své třídě.
Když jsme v úvodu řekli, že verze MCV má oproti sedanu prodloužený rozvor o 27 centimetrů, jistě vás napadlo, jaký vliv bude tato vlastnost mít na jízdní vlastnosti. Jedním slovem řečeno: značné. Při jízdě dlouhou záď za sebou prostě cítíte. Automobil není příliš obratný a v zatáčkách se přehnaně naklání. Zdá se také, že karoserie Loganu MCV ztratila cosi z tuhosti sedanu. Automobil proto působí ve spojení s již zmiňovaným měkčím podvozkem velmi gumovým dojmem. Zatímco svojí praktičností se tento automobil jevil v tom nejlepším světle, po jízdní stránce nás příliš nenadchl. Vezměme ale jeho hodnocení trochu obšírněji, než obvykle.
17.07.2007 | 23:22:33 | Ludva Reagovat
Maš pravdu že existuju ľudia s vysokym IQ, ale ty k ním nepatriš . Nasral si už veľa ľudi . čo ??? Neboj sa oni ti to vratia "ty" priateľ anonyma .
17.07.2007 | 23:21:54 | brokro Reagovat
brokro
Možno s ním spávaš ty, lenže na výplody tvojej dutej gebule fakt nie je nikto zvedavý. A vôbec, pýtal sa ťa niekto niečo? Tak asi nie, tak si v kľude hul zo svojho bonga a neotravuj. Ak je to pre teba novinka, že na svete existujú aj ľudia, ktorých IQ je vysoko nad tvojím prahom chápania, tak neviem, o čom by som sa mal s tebou baviť.
17.07.2007 | 21:16:23 | Petrík Reagovat
Špecialista 19
Petrik ,ty si požral asi všetku mudrosť sveta .....neni ti zle . Každu recenziu berieš ako pisomnu maturitu . Pozdrav kamarata anonyma ,asi ťa pozna. Čau
17.07.2007 | 21:03:28 | brokro Reagovat
to Tom
S tým pretáčaním to také tragické nebude. Motor má 80 kw a krútiaci moment má 240 Nm pri 1750 ot/min. S funkciou overboost krátkodobo 260 Nm. Pri čisto mestskej premávke po Bratislave mám spotrebu 6.5 l a to klimatizáciu nevypínam. Na tak ťažké auto je to celkom v pohode, ak zoberiem do úvahy, že ak netrčím v zápchach tak po meste jazdím okolo 90-100 a to mám šancu to vytočiť nad 2000 ot/min len málokedy.
17.07.2007 | 17:48:53 | Petrík Reagovat
slovník
Při čtení reakcí na recenzi jsem poněkud konsternován používaným slovníkem některých diskutárů. Dost toho tím o sobě nechtěně vypovídají. Pokud se týká Octavie TDI 1,9 77kW, jezdím s ní zhruba tři roky a v posdtatě nemám připomínek. Podvozek se chová velmi korekteně a jeho meze jsou značně výše, než by člověk očekával (vyzkoušel jsem to na polygonu v Sosnové). Výkon motoru je jakž takž, aby se s tím dalo svižně jet, jen spotřeba 4,9 se mi moc nezdá. Pokud tuto hodnotu ukazeje palubní počítač, realita bude tak o 0,7 vyšší.
Škoda už dávno není to, co byla za éry MB1000 nebo Favoritů. Je plně srovnatelná s produkcí světových automobilek ve své kategorii.
17.07.2007 | 17:30:27 | Radek Reagovat
motory
Anonym, tak to jsi mě dostal 1,6HDI chceš porovnávat s 1,9Tdi, ale ten obsah je úplně jinde. U těžkého auta ho už musíš přetáčet a vylítne ti spotřeba. Petřík to přece musí vědět když ho má. Tak nesmíš míchat hrušky a jabka. Ani se nedivím, že ses podepsal jako anonym taky bych se styděl za takový blábol.
Lamprechtu co tady žvaníš o tom, že auto lépe sedí nebo nesedí se tady nikdo nebaví, tady se všichni baví o zatáčkách-nauč se pořádně číst ty přiblblíku.
17.07.2007 | 16:24:32 | Tom Reagovat
Takže čím větší převis karoserie,tím to auto lépe drží v zatáčce?To ti snad nakecali v autosalonu,když sis tam tu octu kupoval.Přece nejsi tak hloupej,aby si tomu věřil .
17.07.2007 | 14:14:40 | Lamprecht Reagovat
Plácáš nesmysly, docela těch motorů začíná být dost co jsou schopný strčit tdi do kapsy i se spotřebou. Např. 1,6HDI
17.07.2007 | 11:50:11 | Reagovat
Peťan má pravdu. Na těchto stránkách se to začíná nějak srát. A s tím národním pokladem to asi trefil. Mnoho lidí to štve jenom proto, že to je škodovka.
17.07.2007 | 10:42:36 | Reagovat
Petríkovi
Petříku, až na tu vulgární větu na začátku vcelku jeden z mála dobrých komentářů. Mě vážně nerozčiluješ.
17.07.2007 | 09:46:07 | Tom Reagovat
Tak za prvé. Ten primitív, ktorý ma bere do svojej huby, nech mi to povie do očí a hneď potom mi môže jeho máma vyfajčiť, aby si ma udobrila. Skutočne ma nemôžu uraziť ľudia, ktorých inteligenčne prevyšujem.
Za druhé. Debilný komentár o 05.52 nie je môj. Ten chudák nech sa stará o seba.
Pre Zbyňka : neviem akú obeť, pretože som vo svojom prvom komentári napísal, že tá recenzia až na pár detailov nie je zlá a zaželal som majiteľovi veľa šťastných km.
Pre Ludvu :blbosti tu trepeš iba ak ty, keď vyrukuješ s tvrdením, že závodné autá majú krátky rázvor. Tak pre poriadok, napr. pri WRC majú kratší rázvor ako nová Octávia iba Fabia a Subaru. Ostatné autá majú viac o 3 cm pri C4, až po 7 cm pri Focuse, pričom na dĺžku sú o dosť kratšie ako Octavia II. Takže z toho pohľadu by jej nezaškodilo pár cm pridať.
Pre Hanzi : Obratnejšie to áno, ale nie vypotiť takú hovadinu, že kratší rázvor prispel k tomu, že v zákrutách sedí dobre a isto. To má na svedomí skutočne rozchod. Odporúčam vyskúšať autá s rovnakou koncepciou podvozka, ale s dlhším rázvorom a zistíš, aké agilné to auto dokáže byť ( napr. nový Merc. C) . A s tými lyžami to bola ozaj blbosť. Lyže asi nedonútiš, aby sa ti otáčali len vpredu. Momentálne mám C5 1.6 HDI.
Pre Toma : Mne sa zdá, že ťa práve naopak, rozčuľujem vcelku úspešne. Ale skôr to bude tým, že som si dovolil nevychvaľovať do nebies váš národný poklad. A to tu znášajú ťažko asi viacerí. Pre tvoju info. Nová Oct. mi je celkom sympatická a pripustil by som, že dizajnovo sa mi páči. Ale ten rázvor jej jednoducho neprepáčim. Za posledné roky je to celkom vydarená Škoda a ako tak sledujem Roomster a novú Fábiu, ešte aj niekoľko rokov zostane.
Na záver : ak sa nejaký dement pri výplodoch svojej dutej hlavy podpisuje pod komentáre ako ja, mohol si všimnúť, že to má byť s veľkým P. Ale ak má byť dôsledok taký, že budeme písať blbosti a podpisovať sa cudzími menami, tak to je koniec týchto stránok. Ja napr. napíšem že Žigulák nemá v jazdných vlastnostiach konkurenciu a podpíšem sa Tom, alebo Zbyněk, alebo...
17.07.2007 | 09:20:29 | Petrík Reagovat
nauč se číst
Anonyme, nauč se číst, o tom, že auta lépe sedí obecně díky kratšímu rozchodu kol jsem nic nepsal, mluvil jsem pouze o zatáčkách a za tím si stojím. Podle tvého vyjadřování nejenom, že neumíš číst, ale neumíš se ani vyjadřovat. Petříku, ty mě vážně rozčílit nemůžeš, na to prostě nemáš.
17.07.2007 | 05:59:40 | Tom Reagovat
no ja mám este len 19 rokov ale už som si stihol zarobiť na feliciu 1,3,je v super stave,kupil som ju v AAA,trochu ma o.ebali,ale co už,ale som madmieru spokojný,hlavne s výkonom a pohodlím,urobim tam nejaký tuning a bude to super kára
17.07.2007 | 05:52:45 | petrík Reagovat
Koukám, že si Petrík našel zase jinou oběť...majiteli recenze přeji mnoho šťastných kilometrů a pevné nervy(ne s autem, ale s komentáři)A pokud se chcete bavit o jízdní stabilitě, tak mluvte o rozchodu -ne o rozvoru!
17.07.2007 | 00:04:21 | Zbyněk Reagovat
Milý Anonym. Buzerant je tvoj otec, tak ho pozdravuj.
16.07.2007 | 23:17:29 | Petrík Reagovat
petrik ty si aj tak buzerant
16.07.2007 | 23:04:11 | Reagovat
rozvor
Nevím, ale soutěžní vozy mají krátký rozvor a projíždějí zatáčky vcelku mrštně! Myslím, že tady píšou komentáře samozvaní "odborníci", kteří tomu vážně rozumí. Každej je chytrej jako kdyby vyráběl podvozky. Osobně vás tady považuji za sektu nevzdělanců, ale rád si ty vaše blbosti někdy přečtu.
16.07.2007 | 23:01:13 | Ludva Reagovat
rozvor
Myslím si, že majitel recenze má pravdu, když píše, že v zatáčkách je auto obtratnější díky kratšímu rozvoru kol, jestli někdo lyžuje, tak ví, že dlouhá lyže drží lépe stopu, je hůře ovladatelná, podobné je to z rozvorem kol. Petříku co ty máš vlastně za auto?
16.07.2007 | 21:32:36 | Hanzi Reagovat
Pan majitel recenze to má asi trochu spřeházení v makovici.
16.07.2007 | 21:08:03 | Reagovat
K tomu porovnaniu áut. Vyhrala Octávia, lebo má najväčší kufor, A nepochybujem, že to bolo v českom časopise. Podobné porovnávacie testy už má prekuknuté asi každý. Všetky parametre horšie, ale napriek tomu víťazstvo. A v záverečnom zhrnutí sa človek nedočíta nič iné, len to že octávka má najväčší kufor. Ak sa bavíme o rázvore, tak o tom vieš asi hovno. Pekný príklad porovnávať to s autobusom. To si sa fakt vytiahol. Ak nepochopíš výhody dlhšieho rázvoru, tak potom je to zabitá debata, asi ako učiť opicu jadrovú fyziku. Tie zákruty museli byť asi v podzemnom parkovisku nákupného centra. Tam áno. Tam je krátky rázvor výhodou kvôli obratnosti. Ale tam aj tie výhody končia. Dlhší rázvor má nespochybniteľný vplyv na zlepšenie jazdnej stability, ale pokiaľ si presvedčený o pravdivosti tých bludov, čo si popísal, tak škoda klávesnice.
16.07.2007 | 20:59:45 | Petrík Reagovat
rozvor
Takže aby bylo jasno, díky kratšímu rozvoru je auto v zatáčkách obratnější, nevíte o čem mluvíte. Extrém, jeď do zatáčky autobusem a vychvaluj dlouhý rozvor kol!!!
Co se týče BMW hovořil jsem o spotřebě nic jiného jsem neporovnával. To, že mají motory VW navrch spotřebou je jasná věc a to i v porovnání s vynikajícím motorem CDI. Jinak BMW budou určitě vynikající auta. Kdo pošle do diskuze že má zájem, pošlu mu nascenovanou recenzi, srovnání aut, trojka BMW, Mazdu 626 a Oktávku. Objektivní srovnání, první byla Škoda, druhé BMW, třetí Mazda.
16.07.2007 | 20:38:35 | majitel recenze Reagovat
Táto recenzia vypovedá o autorovi, že nie je takpovediac zorientovaný, alebo žije v omyle. V celku dobrý úmysel zabil tvrdením, v ktorom vyzdvihuje podpriemerný rázvor ako prínos k jazdnej stabilite, pričom aj analfabet vie, že je to naopak. Toto všetko ešte okorenil nevkusnou poznámkou o dieselových motoroch BMW, ktoré mimochodom v anketách o najlepšie motory na svete obsadzujú najvyššie priečky. Mohla to byť v celku slušná recenzia, ktorú si však sám autor pokazil hlúpymi konštatovaniami. Ale inak prajem veľa šťastných kilometrov.
16.07.2007 | 19:33:27 | Petrík Reagovat
hehe mno a pán toho o motorech ví asi hodně když pindá o bmw...já sice bmw nemám mám jen 1,9tdi fabii ale kamarád mě svezl 320d a bylo o nečem jiném
16.07.2007 | 18:47:26 | Reagovat
Dobrá haluz ještě je "že díky kratšímu rozvoru lépe sedí v zatáčkách".Nabyl jsem z té recenzi dojmu,že se dotyčný jaksi neorientuje co se automobilismu týče.
16.07.2007 | 18:32:44 | REST Reagovat
S těmi diesely od BMW to pan asi nemá v hlavě v pořádku.
16.07.2007 | 15:27:21 | Reagovat
Co ti mají majitelé BMW závidět? Seš vožralej nebo co?
16.07.2007 | 13:28:20 | Reagovat
vcelku objektivní a strohá recenze...akorát o tech motorech bmw nic nevíš... srovnáváš nesrovnatelné...vezmi si např. bmw 320d...nemá 105k ale 163 resp 170k ...za 5 l se s tím dá taky jet ale skutečnej průměr je kolem 6,5-7l...to se ti zdá blbý? nebo jinej ještě míň srovnatelnej příklad 330d bo 530d...umí jezdit i za 6 běžně za 9...ale mají 230k...
mno a za 5l s tou tvojí 105k octavií budeš jezdit jen jak slušňák...já jsem míval průměr dlouhodobej kolem 7 když jsem tlačil na pilu vzalo to i 12l...dnes jezdím 530d v automatu a jezdím za 9 ale šetřílek nejsem
16.07.2007 | 12:21:35 | rene Reagovat