Rok výroby:2004Typ motoru:2.0 TDIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:45 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:1. 3. 2006
- vrzání a rychlé blednutí plastů na přístrojovce a výplních dveří
- zpočátku velká spotřeba oleje, nyní již v pořádku
- špatná geometrie, nutno seřízení v cca 10000 km, kraje pneumatik se tím sjížděli dříve než opačné kraje, pravděpodobně špatně seřízeno ve výrobě
Hodnocení a zkušenosti s autem
Octávii jsem si koupil především kvůli malé ztrátě hodnoty a veskrze až nepochopitelnému vychvalování v odborných časopisech. Potřeboval jsem auto na každodenní ježdění a reprezentaci. Zarazila mě docela vysoká cena a dlouhá čekací lhůta.
Po přesednutí z předchozího velmi pohodlného a příjemného auta jsem byl zklamán posezem a ne zrovna velkou pohodlností tohoto auta. Podvozek nefiltruje skoro žádné nerovnosti a je cítit téměř každá nerovnost v celém těle. Sedadla docela ujdou. Překvapilo mě spousta nevychytaných drobností - přední loketní opěrka se po odklopení musí nastavovat vždy znova, přední okno nejde stáhnout dolů, dám-li si láhev do schránky ve dveřích nejde otevřít schránka spolujezdce, zvláštní ovládání autoradia. Trochu mi přijde, jakoby to nebylo auto pro lidi.
Subjektivně mi vadilo umístění oken, jsou až příliš vysoko a výrazně ztěžují výhled ven, boční ponton by mohl být nižší. Z předchozího auta jsem si při čekání v kolonách zvykl vystrkovat loket ven - to zde nejde, vadí okraj okna a vysoký ponton, lze jen při vykloubené ruce. Po čase jsem si zvykl na tužší podvozek a s autem jsem docela spokojen.
Oceňuji perfektně využitý vnitřní prostor a velký zavazadelník a spoustu odkládacích schránek. Nejvíce spokojený jsem s motorem - ten je skvělý, perfektní zátah, dynamika, výkon, super spotřeba(5,5 l), ve spojení s 6-ti stupňovou převodvkou s přesnými a krátkými drahami dokonalé spojení. Rovněž účinnost xenonových světlometů je dobrá. Auto má poměrně dobré jíydní vlastnosti, jež jsou však vykoupeny velmi malým komfortem jízdy.
Nebýt výše uvedených závad, které by se neměly u tak drahého vozu vůbec vyskytnout a několika poměrně nelogických konstrukčních řešení, byl bych docela spokojen. Doporučuji pro toho, kdo preferuje praktičnost a dobré jízdní vlastnosti a nezáleží mu na komfortu.
Mne osobne lepe sedi podvozek Octavie nez Meganu. U francouze je az prilis mekce naladen a rychlejsi průjezd zatackami si vyzada vetsi naklon. Zalezi k cemu to auto hlavne chces. Pohodli = Francie vs. razantnejsi jizda = Octavie (nejlepe se spojeni orig. snižení podovzku)
Pokud přejdeš z francouze na německý podvozek tak se nesmíš divit, že je méně komfortní, ale po pár týdnech si člověk zvykne a ocení jízdní vlastnosti.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
podvozek
Mne osobne lepe sedi podvozek Octavie nez Meganu. U francouze je az prilis mekce naladen a rychlejsi průjezd zatackami si vyzada vetsi naklon. Zalezi k cemu to auto hlavne chces. Pohodli = Francie vs. razantnejsi jizda = Octavie (nejlepe se spojeni orig. snižení podovzku)
05.08.2006 | 13:12:09 | KoVaR Reagovat
německé auto
Pokud přejdeš z francouze na německý podvozek tak se nesmíš divit, že je méně komfortní, ale po pár týdnech si člověk zvykne a ocení jízdní vlastnosti.
08.03.2006 | 17:27:28 | martas Reagovat
Tu otaviu a všeobecně nový modely je lepší koupit tak za 2 roky,až je vše trochu vychytaný.
07.03.2006 | 17:20:54 | REST Reagovat