Rok výroby:2009Typ motoru:1,6 MPIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:5 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:11. 8. 2009
Auto bylo koupeno jako nové, poruchy zatím žádné. Co mi trošku vadí je lehké povrzávání gumy těsnění dveří při přejezdu větších nerovností.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po očekávaném přírůstku do rodiny přestalo dosavadní přibližovadlo Škoda Felicia krátká stačit, a to zejména malým kufrem. Proto bylo nutné pořídit něco většího. Se škodovkou jsem neměl nikdy žádný problém, vždycky mě dovezla tam kam jsem chtěl, nikdy nás nenechala ve štychu a najezdila cca 200 tis. km. Octavia se nám doma vždycky líbila, faceliftovaná obzvlášť, z důvodu krize škodovka zareagovala a i základní model dovybavila alespoň slušnou bezpečnostní výbavou, tzn. máme ESP se všemi podpůrnými systémy, 6x airbag, přední okna a zrcátka elektrická atd., proto bylo rozhodnuto hned. Cenový strop byl cca 400 tis. Kč - po slevě jsme se dostali se všemi doplňky na 380 tis. Kč. Výbava byla doplněna o klimatizaci, přední mlhovky, metalickou barvu, zámek zpátečky, zadní stěrač, povinnou výbavu a pár drobností. Jednání prodejce slušné, zařídil přihlášení, pojistky za pár korun (havarijní+povinné ručení+přední sklo za cca 9,5 tis. Kč). S autem se jezdí dobře, díky širokým možnostem nastavení sedadla a volantu se i já s 195 cm usadím dobře a za mnou to ještě jde. Příjemná změna v interiéru je poloautomatická klimatizace, na které se nastaví 22 stupňů a chladí nebo topí tak, aby těch 22 stupňů bylo. Motor 1,6MPI mě a mé rodině postačuje, spotřeba zatím cca 6,5 litru, v interiéru není skoro vůbec slyšet a s přibývajícími kilometry se projev motoru výrazně zlepšil, nové to teda moc nejelo. Částečně jsem si zvykl i na prodlevu elektronického plynu, i když u služební 1,4 Fabie to bylo horší. Brzdy jsou velmi slušné. Nastavení podvozku je spíše tvrdší, v zatáčkách vůz obsazený pouze řidičem na příčných nerovnostech poskočí, lépe sedí když je auto více zatíženo. ESP se spustilo zatím jednou - prudký manévr při vyhýbání se říjnému srnci v rychlosti 110 km/h. Do kufru se vejde snad všechno, podstatné je, že se tam vejde kočárek vcelku a ještě je dost místa na zavazadla, síťový program někdy otravuje, jindy zase u drobností výrazně pomůže. V tuto chvíli mohu všem Octavii vřele doporučit, snad to vydrží a nezačne se kazit.
Zdravím všechny zde! Rád bych v krátkosti popsal mojí zkušenost s tímto autem. Octavia byla pořízena v létě 2009 (tedy nový model) a nyní mám ujeto 16 tis. km. Nikdy před tím jsem Octavii neměl, ani jsem v ní nejel. Design nové Octavie se mi líbí, výbava je poměrně slušná také (mám Elegance, natáčecí xenony atd..). Ovšem motor 1,9 TDI 77kw mě velice zklamal - "trochu normálně" to jede zhruba od 1700 do 2800 otáček - když je to okolo 1500 a níže, tak si raději najděte nějaký prudký kopec dolů, protože to nejede prostě vůbec, no a vše co je okolo 3000 a více je jak kdybyste seděli v traktoru, z jehož motoru každou chvíli asi vyskočí písty (když budete mít spolujezdce, tak mu před jízdou raději nasaďte sluchátka)..a 5-ti stupňovou převodovku snad netřeba komentovat - možná jen, že to je hezký pohled do historie ( v roce 1991 by to bylo možná ucházející). V každém případě, když budete poslouchat hudbu dost nahlas, tak se ten zvuk motoru dá jakžtakž přežít (audio výbava je poměrně slušná - mám radio Swing) Průměrné spotřeby udávané výrobcem půjde asi dosáhnout jen když budete jezdit na neutrál - mám problém to udržet alespoň kolem 7 litrů. Dále mě velice nemile překvapily sériově dodávané 15" litá kola - pokaždé, když se podívám na ty obrovské podběhy a v nich tyhle kola, neubráním se smíchu..nerozumím tomu, že v této výbavě může výrobce dát takhle malá kola..nehledě na to, že v zatáčkách to dělá opravdu divy.. Co se týče zpracování, myslím, že na docela slušné úrovni, senzory téměř na vše, ztmavovací zrcátka...tohle všechno bych hodnotil skoro až výborně a design také. Když to shrnu - skoro bych to přirovnal jako kdyby někdo vzal VW Vento nebo Passat z roku 1995 a oblékl ho do nové kastle, vybavil elektronikou a prohlásil, že má nový model.. S jiným motorem a jinými koly (možná celým odpružením) bych byl s tímto autem zcela spokojen, takhle je to bohužel poněkud úsměvná záležitost.
s kamarátom nákladne auto, ťahač s HR. MAN 620 PS, najsilnejšie v tom čase na trhu /2002/. Nočná cesta do DE, cez deň papiere, v noci domov. Bez mapy, uťahaný ako pes, 2 noci bez spánku, kamarát dal na kamióne tempomat, asi na 90km/ h, tak nejako. Ja za ním, asi v 20 m odstupe, aby sa nikto nepichol medzi nás. Takto sme prešli asi 900 km, celkovo 1.000 km na cca 1/2 nádrže. Kamarát sa mi dodnes smeje, že pre liter nafty si dám koleno vŕtať, ale za spotrebou si stojím. MAN s HR na drevo donedávna behal v okrese MT a okolí, takže by nebol problém potvrdiť. V druhom prípade, došli marky, SKK Nemci nechceli, bankomatová karta mi bola na tri veci, bolo to ešte v 2000 roku... Za Mníchovom som si vyhliadol poschodovú Setru, išiel stále okolo 100-110. Do Viedne. Mal som málo nad polovicou nádrže, došiel som v pohode až do BA a až domov. Tempo stále okolo 90 km/h, v tej verzi 406 som nemal bohužiaľ tempomat, ani PC, palivomer bol ale veľmi presný. Ak sa v čase núdze "skryjete" do veterného tunela - závetria, robí to odhadom 1-1,5 l/ 100 km. Je to trochu náročné na odhad a pozornosť, ale dá sa to....najlepšie 15-20 m za autom. A svoj najväčší rekord som urobil tesne pred predajom, keď som si auto vyložene šetril a užíval si pohodičku. Posledné km na ňom urobil môj sused, bol som si pre 607, nafta došla pred domom. Číslo 1.815 km si navždy zapamätám. Vtedy som normálne ľutoval, že ho dávam preč, ale išlo sestre, dnes má cez 420.000 km, všetko pôvodné... Dnes musím dodržiavať pravidlá cest. premávky, keď chcem urobiť na 607 1.400 km, bez "šantenia", bez brzdenia premávky. P 406 mala cca 75-76 l nádrž, 607 iba 80 l. Tak zo 90-100 litrov by bolo akurát... Ak chcem šetriť palivo, tak sa musím dať do pohody, cítiť s motorom. Netlačiť stále na pedál plynu, ale cca 1/2 cesty prejdem na zotrvačnosť. NEVYHADZUJEM rýchlost / iba pri jazde v meste, kedy stačí dať do dvojky a vyradiť, doplachtí na ďalšiu križovatku. Držať otáčky nad 1.500 /min, vtedy už nehrozí poškodenie zotrvačníka, do 2.000 ot.- max. krútiaci moment. Pri radení vytočiť toľko, aby otáčky nepadli pod 1.500, ak idem rýchlejšie, tak napr. na 5.dam na 2.700-2.800, po preradení klesnú na 6.st cca 2.400 - t.j. 130 km/hod. Je to individuálne od každého auta, treba si zistiť čo to o type motora, opt. prac. otáčky a podobne. Podtáčanie škodí viac než vytáčanie!! Každý týždeň "vyfukujem " sadze na diaľnici Žarnovica -Nová Baňa, max. 190 km, viac nepustia rovinky a zákruty sú poniektoré doslova samovražedné.../ 160 km/h priemer, cca 9,5 l/100 km/ Na diagnostike ukazuje motor a spol. "bez závad". P.S. 607 ma spočiatku sklamala podvozkom, nadchla komfortom a priestorom, za tú cenu....Po čase, keď si človek zvykne na "loď" a prestane sa báť..., tak sme na 2,7 HDi vytláčali z ľavého pruhu v DE všetky autá...Spotrebu 2,7 mala dokonca menšiu pri vysokých rýchlostiach než moja 2,2 HDi. Pochybujem, že by voľajaká 1,6 al. 2.0 TDi dokázala ísť za cca 8,2-8,5 l/l00 km, pri rýchl. nad 150 km - 230 km, plne naložená...bez strachu.
hlavně nevěřící Tomášové! Na víkend jsem byl na chatě, na TRIPPu mám 465 km a ručka na ukazateli stavu paliva pomalu doráží k půlce. Nemůžu za to, může mi někdo poradit, co mám dělat, aby to bylo víc?Jestli třeba jat na jedničku 40, na dvojku 70 a pak už neřadit nebo jak?
A to jsi jel za tím autobusem nebo kamionem 70 km/h? Jinak není možné. VždyŤ při dálničním tempu NORMÁLNÍ řidič nemůže jít ani na 6 litrů, natož míň. To jsou tvoje slova z jiného místa recenzí...
zhadzoval sám pred sebou? Čo by tým získal, ak by úmyselne zavádzal? Tak ako nemám dôvod znižovať si spotrebu na svojom aute, nie som platený výrobcom, tak isto dôverujem pisateľovi recenzie. Veď o tom to je. A nemyslím si, že táto spotreba je zázračná. Môj daňový poradca jazdí momentálne s Scenikom 1,5 Dci. Má PRIEMER 3,7 l/100 km. MESTO + okresky. A nie je brzdou premávky... Keď som ešte jazdil s 406 HDi v DE a už sa mi driemalo, tak som sa pichol za autobus, al. kamión a na 1/2 nádrže som urobil cez 1.000 km. Po dotankovaní vyšlo okolo 3,2-3,3 l nafty. Na celú nádrž som mal osobný rekord po behaní po SK 1.815 km, cca 4,1 l/100 km, 66 kw. S klímou, samozrejme.
ze mu to zerete, zo zapnutou klimatizaciou dlhodoby priemer neni mozne, par krat sa mu pri 80 podarilo vynulovat pp a uz si mysli ze ma taku spotrebu. Alebo jazdi ako autobusar, ved tolko pri normalnej jazde bere tdi
Jak jezdím? Nic nestandartního nedělám - dodržuji rychlost a snažím se předvídat, nemyslím, že bych jezdil úplně jako vajíčkař, ale prostě neblbnu, zbytečně nepřidávám a zbytečně nebrzdím. U služebního Kanga 1,6 benzín mám dlouhodobou spotřebu dle knihy jízd 6,8, a tam teda někdy spěchám. Žrout je dálnice, to je bez debat, jinak se dá jezdit "na vzduch".
na tak velké auto a větší motor. Já mám momentálně Focus II 1,6 TDCi a dlouhodobá je 5,2 v létě a 5,6 v zimě. V létě by to mohlo být méně, ale pokud používám klimu hodně, 2-3 deci to jde nahoru. Minimálně 50% mám dálnice. Už jsem jel jednu nádrž za 4,2 litru, ale to bylo dálnice tak do 20% a vesměs mimo město, prostě pro mě nestandardní situace. A to je právě to, že každý jezdí jiné trasy, jiný podíl město-mimo-dálnice, někdo jako páprda, někdo svižně a někdo jako magor. A právě proto by mě zajímalo, jak s tím autor recenze jezdí, protože ta jeho spotřeba jeví se mi lehce neuvěřitelná. :-) Je to benzín, poměrně velké auto, motor žádný high-end, tak asi nějaké ekorally:-)
pri priemerke 160 km/hod., ale tu na SK už to začína byť nemožné, ide o život, máme paródie na diaľnicu. Ale aj s takými vsuvkami, jazdami po meste a pod., mám dlhodobú, t.j. od začiatku , spotrebu 5,8-5,9. / Počítač sleduje spotrebu po dobu 9.999 km, spotrebu úsekov. Podľa chuti. Jediné čo mi chýba, je čas jazdy....
Spotřebu přísně eviduji v tabulce v excelu, jsem tak zvyklý z minula - u Felicie jsem měl průměr za 160. tis. km 6,19 l/100km. Při tankování vždy vynuluji Tripp a následně vždy dotankuji plnou. Výpočet je jednoduchý. Spotřeby u Octavie za sebou byly následující: 6,68 l, 6,45 l, 6,18 l, 6,54 l, 6,22, 6,28l. Jezdím denně 20 km do práce a sem tam něco delšího, podotýkám, klimu nevypínám - není potřeba, když je chladno, stejně sama neběží. Rychlosti do 100, do 50, do 130. Spotřeby o litr vyšší nebo i víc je samozřejmě možno bez problémů dosáhnout, ale buď jako prasca nebo kradu benzín. Poznamenávám, že spotřeba významě koreluje s životností brzdových destiček a kotoučů.
V pořádku, ale nemůžeš dle počítače usuzovat ze 61 km, že jsi jel za tolik a tolik. To je sice chválihodné, ale v praxi nepoužitelné :-) Navíc jsi třeba mohl jet za tolik, kolik si myslíš, ale příštích 50 km jsi jel třeba za 6,78litru. No nic, to je jako když se sejdou dva rybáři a ukazují si, jak velkou který chytil rybu :-)
mať 1-2 litre POD údajmi od výrobcu je "mimo reality...". Keď jazdíte v pokoji, bez divokého vytáčania do červeného poľa v pohode sa zmestíte. Obával som sa taktiež, čítajúc "testy " novinárov / asi tie PHM kradnú, alebo jazdia ako prasce, v živote tak nikto na vlastnom nejazdí, spotreby na 2,2 HDi 607, písaná 6,8 MIX. Popravde, ak chcem takúto spotrebu dosiahnuť, tak musím valiť aj 150-160, tlačiť na pílu. Okolo 7, 7,5 mávam v DE, ale tam je to v kuse po diaľnici, v ľavom pruhu. Na SK cca 5,8-5,9 dlhodobo, celý rok. Dnes, trasa juh SK do BB a okolie, dodržiavanie rýchlostí, obec 60-70 - priemer: 4,8 l, priemerná rýchlosť 74 km/h, OBOMA smermi. Minule som sa ťahal s dopravou, takmer bez predbiehania, 61 km rýchlosť, 4,0-4,1 l/100 km... Takže spotrebe 1,6 O2 VERÍM...
Abych pravdu řekl, moc nevěřím té spotřebě. 6,5 litru s 1,6 motorem a Octávií a navíc se syrovým autem je nesmysl. Jak to měříte? Předpokládám, že vyjetím celé nádrže a těch nádrží bylo zatím tak 6-7, takže to máte průměr? Já bych to šacoval tak na 7,5 litru při rozumné jízdě a né moc dálnice, protože zrovna tento motor není žádný vyhlášený šetřílek a výkřik techniky. Navíc jste se spotřebou litr pod průměrem výrobce, to už je na pováženou, jestli se s ním nespojit, aby přepsal manuály. No nic, prostě Vám tu spotřebu závidím:-)
Mě to teda zas až tak drahé nepřijde - srovnatelně velké auto s 1,6 motorem a solidní bezpečnostní výbavou, má vše co potřebuju. Do krátkých hatchbacků nižší střední třídy prostě kočár vcelku a tašky nenarvu a podobně vybavené kombíky vyjdou nastejno nebo dráž ( "akčními nabídkami" některých rádobylevných konkurentů se nenechte vysmát, je potřeba číst údaje za hvězdičkou, a připočítávat: metalická barva, zámek zpátečky, ESP, 4bagy navíc - proti základním nabídkám jiných které musíte o toto doplnit, jo a rádio s USB jsem pořídil Pioneera za 2,5 tis., víc nepotřebuju). Ona ta 1,4 v Korei taky není žádnej div, motorovou pilu už mám. Diskuze o automatu je zbytečná, je to překlep, mám samozřejmě manuál.
to som aj ja hovoril, pokym som nevyskusal v kamosovom S 320 automat. ved to je totalna lahoda. a pre rypalov s citom v nohe na plyne si nepriamo radis sam. a kick down - mnamka. samozrejme s normalnym motorom. plus - jazda po meste, semafory - ziadna strpnuta noha na spojke ides si cigarko v ruke. moje dalsie auto bude jedine s automatom
Kupodivu to nuda není. Teďka mám 2 dny "nový" auto s 5 st. automatem a čoveče, celkem zábava. Hlavně akcelerace je lepší než u manuálu. Řazení plynulé a kickdown v případě potřeby i o 2 kvalty je "libovej".
a nebude to nahou 6kvalt ta automatika? Teoreticky by to mohlo byt aj DSG (myslim, ze do Octavii ho montuju), ale za 380 000 Kč by to bolo prilis lacne... Mne len pripada mierne neprakticke mat automat v octavke... Nie je to nuda?
6.5L u automatu je docela slušný - předpokladám, že je to 4 kvalt. Za 380.000kč je výbava slabší, ale už to není taková tragédie, jako to bývala za vyšší cenu.
380 tis. Kč za Octu s prakticky nulovou vybavou (jinak ty mlhovky a sterac, to je gol :-)) a chciplym motorem mi prijde silene moc.Mel jsem se lip ucit, za 400 litru by jsem mel AUTO nikoli Octu s nulovou vybavou a chciplym motorem :-(
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
ochcávka group
Zdravím všechny zde! Rád bych v krátkosti popsal mojí zkušenost s tímto autem. Octavia byla pořízena v létě 2009 (tedy nový model) a nyní mám ujeto 16 tis. km. Nikdy před tím jsem Octavii neměl, ani jsem v ní nejel. Design nové Octavie se mi líbí, výbava je poměrně slušná také (mám Elegance, natáčecí xenony atd..). Ovšem motor 1,9 TDI 77kw mě velice zklamal - "trochu normálně" to jede zhruba od 1700 do 2800 otáček - když je to okolo 1500 a níže, tak si raději najděte nějaký prudký kopec dolů, protože to nejede prostě vůbec, no a vše co je okolo 3000 a více je jak kdybyste seděli v traktoru, z jehož motoru každou chvíli asi vyskočí písty (když budete mít spolujezdce, tak mu před jízdou raději nasaďte sluchátka)..a 5-ti stupňovou převodovku snad netřeba komentovat - možná jen, že to je hezký pohled do historie ( v roce 1991 by to bylo možná ucházející). V každém případě, když budete poslouchat hudbu dost nahlas, tak se ten zvuk motoru dá jakžtakž přežít (audio výbava je poměrně slušná - mám radio Swing) Průměrné spotřeby udávané výrobcem půjde asi dosáhnout jen když budete jezdit na neutrál - mám problém to udržet alespoň kolem 7 litrů. Dále mě velice nemile překvapily sériově dodávané 15" litá kola - pokaždé, když se podívám na ty obrovské podběhy a v nich tyhle kola, neubráním se smíchu..nerozumím tomu, že v této výbavě může výrobce dát takhle malá kola..nehledě na to, že v zatáčkách to dělá opravdu divy..
Co se týče zpracování, myslím, že na docela slušné úrovni, senzory téměř na vše, ztmavovací zrcátka...tohle všechno bych hodnotil skoro až výborně a design také.
Když to shrnu - skoro bych to přirovnal jako kdyby někdo vzal VW Vento nebo Passat z roku 1995 a oblékl ho do nové kastle, vybavil elektronikou a prohlásil, že má nový model..
S jiným motorem a jinými koly (možná celým odpružením) bych byl s tímto autem zcela spokojen, takhle je to bohužel poněkud úsměvná záležitost.
12.01.2011 | 22:49:11 | Reagovat
V DE sme boli kupovať
s kamarátom nákladne auto, ťahač s HR. MAN 620 PS, najsilnejšie v tom čase na trhu /2002/. Nočná cesta do DE, cez deň papiere, v noci domov. Bez mapy, uťahaný ako pes, 2 noci bez spánku, kamarát dal na kamióne tempomat, asi na 90km/ h, tak nejako. Ja za ním, asi v 20 m odstupe, aby sa nikto nepichol medzi nás. Takto sme prešli asi 900 km, celkovo 1.000 km na cca 1/2 nádrže. Kamarát sa mi dodnes smeje, že pre liter nafty si dám koleno vŕtať, ale za spotrebou si stojím. MAN s HR na drevo donedávna behal v okrese MT a okolí, takže by nebol problém potvrdiť.
V druhom prípade, došli marky, SKK Nemci nechceli, bankomatová karta mi bola na tri veci, bolo to ešte v 2000 roku... Za Mníchovom som si vyhliadol poschodovú Setru, išiel stále okolo 100-110. Do Viedne. Mal som málo nad polovicou nádrže, došiel som v pohode až do BA a až domov. Tempo stále okolo 90 km/h, v tej verzi 406 som nemal bohužiaľ tempomat, ani PC, palivomer bol ale veľmi presný.
Ak sa v čase núdze "skryjete" do veterného tunela - závetria, robí to odhadom 1-1,5 l/ 100 km. Je to trochu náročné na odhad a pozornosť, ale dá sa to....najlepšie 15-20 m za autom.
A svoj najväčší rekord som urobil tesne pred predajom, keď som si auto vyložene šetril a užíval si pohodičku. Posledné km na ňom urobil môj sused, bol som si pre 607, nafta došla pred domom. Číslo 1.815 km si navždy zapamätám. Vtedy som normálne ľutoval, že ho dávam preč, ale išlo sestre, dnes má cez 420.000 km, všetko pôvodné...
Dnes musím dodržiavať pravidlá cest. premávky, keď chcem urobiť na 607 1.400 km, bez "šantenia", bez brzdenia premávky. P 406 mala cca 75-76 l nádrž, 607 iba 80 l. Tak zo 90-100 litrov by bolo akurát...
Ak chcem šetriť palivo, tak sa musím dať do pohody, cítiť s motorom. Netlačiť stále na pedál plynu, ale cca 1/2 cesty prejdem na zotrvačnosť. NEVYHADZUJEM rýchlost / iba pri jazde v meste, kedy stačí dať do dvojky a vyradiť, doplachtí na ďalšiu križovatku. Držať otáčky nad 1.500 /min, vtedy už nehrozí poškodenie zotrvačníka, do 2.000 ot.- max. krútiaci moment. Pri radení vytočiť toľko, aby otáčky nepadli pod 1.500, ak idem rýchlejšie, tak napr. na 5.dam na 2.700-2.800, po preradení klesnú na 6.st cca 2.400 - t.j. 130 km/hod.
Je to individuálne od každého auta, treba si zistiť čo to o type motora, opt. prac. otáčky a podobne. Podtáčanie škodí viac než vytáčanie!! Každý týždeň "vyfukujem " sadze na diaľnici Žarnovica -Nová Baňa, max. 190 km, viac nepustia rovinky a zákruty sú poniektoré doslova samovražedné.../ 160 km/h priemer, cca 9,5 l/100 km/
Na diagnostike ukazuje motor a spol. "bez závad".
P.S. 607 ma spočiatku sklamala podvozkom, nadchla komfortom a priestorom, za tú cenu....Po čase, keď si človek zvykne na "loď" a prestane sa báť..., tak sme na 2,7 HDi vytláčali z ľavého pruhu v DE všetky autá...Spotrebu 2,7 mala dokonca menšiu pri vysokých rýchlostiach než moja 2,2 HDi. Pochybujem, že by voľajaká 1,6 al. 2.0 TDi dokázala ísť za cca 8,2-8,5 l/l00 km, pri rýchl. nad 150 km - 230 km, plne naložená...bez strachu.
17.08.2009 | 12:48:05 | ľuboš Reagovat
Měl jsem taky OII 1.6 mpi, průměrka i při svižné jízdě (mimo dálnice) téměř vždy pod 7 l/100 km
17.08.2009 | 07:15:29 | cburcak Reagovat
Ahoj všichni
hlavně nevěřící Tomášové! Na víkend jsem byl na chatě, na TRIPPu mám 465 km a ručka na ukazateli stavu paliva pomalu doráží k půlce. Nemůžu za to, může mi někdo poradit, co mám dělat, aby to bylo víc?Jestli třeba jat na jedničku 40, na dvojku 70 a pak už neřadit nebo jak?
17.08.2009 | 06:14:13 | Milo Reagovat
Luboš
A to jsi jel za tím autobusem nebo kamionem 70 km/h? Jinak není možné. VždyŤ při dálničním tempu NORMÁLNÍ řidič nemůže jít ani na 6 litrů, natož míň. To jsou tvoje slova z jiného místa recenzí...
16.08.2009 | 20:36:08 | Reagovat
LUbos
Ta sme se pobavili.......
16.08.2009 | 18:48:17 | Reagovat
Načo by sa autor recenzie
zhadzoval sám pred sebou? Čo by tým získal, ak by úmyselne zavádzal? Tak ako nemám dôvod znižovať si spotrebu na svojom aute, nie som platený výrobcom, tak isto dôverujem pisateľovi recenzie. Veď o tom to je.
A nemyslím si, že táto spotreba je zázračná. Môj daňový poradca jazdí momentálne s Scenikom 1,5 Dci. Má PRIEMER 3,7 l/100 km. MESTO + okresky. A nie je brzdou premávky...
Keď som ešte jazdil s 406 HDi v DE a už sa mi driemalo, tak som sa pichol za autobus, al. kamión a na 1/2 nádrže som urobil cez 1.000 km. Po dotankovaní vyšlo okolo 3,2-3,3 l nafty. Na celú nádrž som mal osobný rekord po behaní po SK 1.815 km, cca 4,1 l/100 km, 66 kw. S klímou, samozrejme.
14.08.2009 | 20:57:00 | ľuboš Reagovat
ze mu to zerete, zo zapnutou klimatizaciou dlhodoby priemer neni mozne, par krat sa mu pri 80 podarilo vynulovat pp a uz si mysli ze ma taku spotrebu. Alebo jazdi ako autobusar, ved tolko pri normalnej jazde bere tdi
14.08.2009 | 20:31:22 | Reagovat
Jak jezdím? Nic nestandartního nedělám - dodržuji rychlost a snažím se předvídat, nemyslím, že bych jezdil úplně jako vajíčkař, ale prostě neblbnu, zbytečně nepřidávám a zbytečně nebrzdím. U služebního Kanga 1,6 benzín mám dlouhodobou spotřebu dle knihy jízd 6,8, a tam teda někdy spěchám. Žrout je dálnice, to je bez debat, jinak se dá jezdit "na vzduch".
14.08.2009 | 13:32:44 | Milo Reagovat
Pro Luboš ...Pěkná spotřeba:-)
na tak velké auto a větší motor. Já mám momentálně Focus II 1,6 TDCi a dlouhodobá je 5,2 v létě a 5,6 v zimě. V létě by to mohlo být méně, ale pokud používám klimu hodně, 2-3 deci to jde nahoru. Minimálně 50% mám dálnice. Už jsem jel jednu nádrž za 4,2 litru, ale to bylo dálnice tak do 20% a vesměs mimo město, prostě pro mě nestandardní situace. A to je právě to, že každý jezdí jiné trasy, jiný podíl město-mimo-dálnice, někdo jako páprda, někdo svižně a někdo jako magor. A právě proto by mě zajímalo, jak s tím autor recenze jezdí, protože ta jeho spotřeba jeví se mi lehce neuvěřitelná. :-) Je to benzín, poměrně velké auto, motor žádný high-end, tak asi nějaké ekorally:-)
14.08.2009 | 13:20:44 | r Reagovat
R: Jasné, dokážem to aj za 9,5/100,
pri priemerke 160 km/hod., ale tu na SK už to začína byť nemožné, ide o život, máme paródie na diaľnicu.
Ale aj s takými vsuvkami, jazdami po meste a pod., mám dlhodobú, t.j. od začiatku , spotrebu 5,8-5,9. / Počítač sleduje spotrebu po dobu 9.999 km, spotrebu úsekov. Podľa chuti. Jediné čo mi chýba, je čas jazdy....
14.08.2009 | 09:42:48 | ľuboš Reagovat
Je to manuál
Už jsem to psal níže - automat je překlep, mám 5-ti stupňový manuál.
14.08.2009 | 08:58:08 | Milo Reagovat
Jenom bych se chtěl zeptat, protože to nějak zapadlo, co je to za typ ten automat, jelikož s tím spotřeba velice úzce souvisí, děkuji.
14.08.2009 | 07:49:08 | Radek Reagovat
Spotřebu přísně eviduji v tabulce v excelu, jsem tak zvyklý z minula - u Felicie jsem měl průměr za 160. tis. km 6,19 l/100km. Při tankování vždy vynuluji Tripp a následně vždy dotankuji plnou. Výpočet je jednoduchý. Spotřeby u Octavie za sebou byly následující: 6,68 l, 6,45 l, 6,18 l, 6,54 l, 6,22, 6,28l.
Jezdím denně 20 km do práce a sem tam něco delšího, podotýkám, klimu nevypínám - není potřeba, když je chladno, stejně sama neběží. Rychlosti do 100, do 50, do 130. Spotřeby o litr vyšší nebo i víc je samozřejmě možno bez problémů dosáhnout, ale buď jako prasca nebo kradu benzín. Poznamenávám, že spotřeba významě koreluje s životností brzdových destiček a kotoučů.
14.08.2009 | 07:19:21 | Milo Reagovat
ja mam v technicaku mesto 12,7, kombi 9,9 a jazdim stale za 8-9l. mesto dialnica .vsetko. ps jazdim jak buran obcas. ps2 neklamem
13.08.2009 | 22:24:20 | Reagovat
V pořádku, ale nemůžeš dle počítače usuzovat ze 61 km, že jsi jel za tolik a tolik. To je sice chválihodné, ale v praxi nepoužitelné :-) Navíc jsi třeba mohl jet za tolik, kolik si myslíš, ale příštích 50 km jsi jel třeba za 6,78litru. No nic, to je jako když se sejdou dva rybáři a ukazují si, jak velkou který chytil rybu :-)
13.08.2009 | 22:04:12 | r Reagovat
Hej, podľa počítača.
A vždy dotankovávam až po hrdlo, keď sa hladina ustáli. Počítač v 607 je zatiaľ najpresnejší, aký som kedy mal. Max rozdiel-+ -0,1 l/100 km
13.08.2009 | 21:49:15 | ľuboš Reagovat
Věřím?
Věřit je hezké, je to takové placebo. Ale fakta jsou fakta. Vidím, že ty taky určuješ spotřebu dle počítače, to se pak nediv. Ten umí kouzla:-)
13.08.2009 | 21:26:54 | r Reagovat
K spotrebe: Nemyslím si, že
mať 1-2 litre POD údajmi od výrobcu je "mimo reality...". Keď jazdíte v pokoji, bez divokého vytáčania do červeného poľa v pohode sa zmestíte.
Obával som sa taktiež, čítajúc "testy " novinárov / asi tie PHM kradnú, alebo jazdia ako prasce, v živote tak nikto na vlastnom nejazdí, spotreby na 2,2 HDi 607, písaná 6,8 MIX. Popravde, ak chcem takúto spotrebu dosiahnuť, tak musím valiť aj 150-160, tlačiť na pílu. Okolo 7, 7,5 mávam v DE, ale tam je to v kuse po diaľnici, v ľavom pruhu. Na SK cca 5,8-5,9 dlhodobo, celý rok.
Dnes, trasa juh SK do BB a okolie, dodržiavanie rýchlostí, obec 60-70 - priemer: 4,8 l, priemerná rýchlosť 74 km/h, OBOMA smermi. Minule som sa ťahal s dopravou, takmer bez predbiehania, 61 km rýchlosť, 4,0-4,1 l/100 km...
Takže spotrebe 1,6 O2 VERÍM...
13.08.2009 | 21:12:06 | ľuboš Reagovat
Spotreba
Odporúčam autorovi prepčítať spotrebu, lebo mať spotrebu o liter nižšiu ako udáva výrobca je podľa mňa dosť mimo reality.
13.08.2009 | 20:41:16 | Dušan Mihálik Reagovat
Příliš malá spotřeba
Abych pravdu řekl, moc nevěřím té spotřebě. 6,5 litru s 1,6 motorem a Octávií a navíc se syrovým autem je nesmysl. Jak to měříte? Předpokládám, že vyjetím celé nádrže a těch nádrží bylo zatím tak 6-7, takže to máte průměr? Já bych to šacoval tak na 7,5 litru při rozumné jízdě a né moc dálnice, protože zrovna tento motor není žádný vyhlášený šetřílek a výkřik techniky. Navíc jste se spotřebou litr pod průměrem výrobce, to už je na pováženou, jestli se s ním nespojit, aby přepsal manuály. No nic, prostě Vám tu spotřebu závidím:-)
13.08.2009 | 12:16:58 | r Reagovat
Drahá?
Mě to teda zas až tak drahé nepřijde - srovnatelně velké auto s 1,6 motorem a solidní bezpečnostní výbavou, má vše co potřebuju. Do krátkých hatchbacků nižší střední třídy prostě kočár vcelku a tašky nenarvu a podobně vybavené kombíky vyjdou nastejno nebo dráž ( "akčními nabídkami" některých rádobylevných konkurentů se nenechte vysmát, je potřeba číst údaje za hvězdičkou, a připočítávat: metalická barva, zámek zpátečky, ESP, 4bagy navíc - proti základním nabídkám jiných které musíte o toto doplnit, jo a rádio s USB jsem pořídil Pioneera za 2,5 tis., víc nepotřebuju). Ona ta 1,4 v Korei taky není žádnej div, motorovou pilu už mám. Diskuze o automatu je zbytečná, je to překlep, mám samozřejmě manuál.
13.08.2009 | 10:40:38 | Milo Reagovat
jedine si zvyknut
parkrat sa mi stalo ze som chcel brzdit a lavou nohou som isiel po spojke a dupol jak slon nabrzdu. nalepeny na volante
13.08.2009 | 07:16:02 | santos Reagovat
automat
to som aj ja hovoril, pokym som nevyskusal v kamosovom S 320 automat. ved to je totalna lahoda. a pre rypalov s citom v nohe na plyne si nepriamo radis sam. a kick down - mnamka. samozrejme s normalnym motorom. plus - jazda po meste, semafory - ziadna strpnuta noha na spojke ides si cigarko v ruke. moje dalsie auto bude jedine s automatom
13.08.2009 | 07:14:12 | santos Reagovat
automat
no ja neviem kolegovci, ale ja by som manual nemenil za ziadny automat, tak ako pise Anton, je to pre mna strasna nuda
12.08.2009 | 21:22:58 | zulyk Reagovat
Súhlas s Radkom, ale
automat je to pravé orechové s poriadnym motorom....s 1,6 je to predsa len iné..., súhlas s Antonom...
12.08.2009 | 18:08:02 | ľuboš Reagovat
To Anton
Kupodivu to nuda není. Teďka mám 2 dny "nový" auto s 5 st. automatem a čoveče, celkem zábava. Hlavně akcelerace je lepší než u manuálu. Řazení plynulé a kickdown v případě potřeby i o 2 kvalty je "libovej".
12.08.2009 | 17:49:00 | Radek Reagovat
možno je ten automat iba preklep...
.
12.08.2009 | 17:42:47 | ľuboš Reagovat
Automat
a nebude to nahou 6kvalt ta automatika? Teoreticky by to mohlo byt aj DSG (myslim, ze do Octavii ho montuju), ale za 380 000 Kč by to bolo prilis lacne... Mne len pripada mierne neprakticke mat automat v octavke... Nie je to nuda?
12.08.2009 | 17:33:44 | Anton Reagovat
6.5L u automatu je docela slušný - předpokladám, že je to 4 kvalt. Za 380.000kč je výbava slabší, ale už to není taková tragédie, jako to bývala za vyšší cenu.
12.08.2009 | 16:39:36 | Radek Reagovat
380 tis. Kč za Octu s prakticky nulovou vybavou (jinak ty mlhovky a sterac, to je gol :-)) a chciplym motorem mi prijde silene moc.Mel jsem se lip ucit, za 400 litru by jsem mel AUTO nikoli Octu s nulovou vybavou a chciplym motorem :-(
12.08.2009 | 13:31:51 | jamieson Reagovat