Recenze Škoda Octavia 1.6
“S alternativním pohonem LPG jsou velice příjemné provozní náklady, hodně muziky za málo peněz.”

Autor recenze: pepek (22 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1.6 MPi Stav km při koupi:60 000 km Stav km nyní:270 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 11 let Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 8. 7. 2013

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

spolehlivé
možnost LPG
dostupnost servisu a dílů

Slabé stránky

lambda sonda
převodovka

Závady a opravy na autě

už při koupi přes známého, ofiko prodejce, se měnila lambda sonda, ještě v záruce, několikrát se měnil výfuk, teď dosluhuje třetí, v 90 tis. km odešla převodovka - u těchto aut častá závada, je problém je sehnat - ale sehnali jsme mechanika z MB, pracuje ve škodovce a tyhle převodovky opravuje, od té doby převodovka bez problémů. V 135 tis předělání na LPG, žádný závady kromě klasický údržby (kotouče, destičky, olej). Okolo 150 tis. začalo zlobit tepelný čidlo motoru, na palubce se neukazovala teplota, postupně odešlo úplně, ale jeho výměna je levná, vyšla asi na 300 Kč. Až v 262 tis, problém s termostatem, je plastový, kousek se ulomil, nehlásil teplotu chladiči, auto se chladilo jen vzduchem a topením. Oprava bez problémů, vše vyšlo asi na 2 000 Kč.265 tis - měnila se spojka. 266 tis. v zimě, odešla cívka u zapalování, auto nenaskočilo, bohužel se nedal nový díl, pouze starší, došlo ke stejnému problému, takže znovu oprava, plus rozvody, svíčky, řemen asi 10 000 Kč, a druhý vadný díl odpálil řídící jednotku LPG - takže oprava za dalších 7 000.
Bohužel stále přetrvávají problémy s provozem ve vlhku, nebo po aspoň jednodenním klidu, auto "cuká" než se zahřeje, na plyn i benzín, chvílemi to podle zvuků vypadá, že jde pouze na tři válce, diagnostika nic neobjevila, vždy při napojení už auto jelo v klidu, podezření je na špatný rozvaděč.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto bylo garážováno, olej měněn pravidelně. Na svůj věk a najeté km stále dobrý služebník. Dá se počítat že se rozsype převodovka a je třeba si hlídat lambda sondu. Jinak si myslím že chybu neuděláte, ale asi jde taky o zacházení. Já ho "zdědil" po tátovi, ten se o něj staral jak o domácího mazlíčka, takže auto bylo ve výborném stavu, bohužel čas se nezastaví a km naskakují. Spotřeba - benzín 7.5/100, LPG - 9/100 Jinak můžu jen doporučit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Mám Stejnou Octavii 1,6 jako pisatel recenze, jen z roku 2001. Originál výfuk je tam stále, ikdyž jsou už slyšet přepážky. Přestavba na LPG v roce 2012 ( že já vůl to nedal hned jak jsem ji koupil v roce 2009 ).

Problémy s převodovkou nemám, najeto 148 000km, ale bohužel musím potvrdit problémy s vlhkstí a ranním studeným startem.

Tedy chodem motoru po nastartování, motor se hádá, chvílemi opravdu jako by běžel na 3 válce, kolísají otáčky, skoro to chcípe, pak to zas letí do otáček. Jsem na 100% přesvědčen, že je to od přestavby na LPG, do té doby šel jak švýcary.
Po zahřátí už si jen ševelí, nevím zda je to těmi svíčkami na LPG ( mají menší odtrh ) nebo zda je ŘJ na stavena lépe na plyn ... nevim, ale je to tak .

12.07.2013 | 09:38:20 | Schizo  | 194.213.41.* Reagovat

RE:

musím teda říct že náš motor měl za studena na benzín problémy s škrtící klapkou, to bude nejspíš to co popisujete vy, ale ty byly minimální, a většinou do minuty zmizely, současný problém vypadá trošku jinak, a většinou souvisí s vlhkostí. Jinak s tou převodovkou nevím, snad každý koho znám kdo to auto měl ji má měněnou, ale třeba už ročníky 2001 byly dělány jinak.

14.07.2013 | 12:34:08 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

já mám 15 leté auto 200000 tis km a příštín rok první nový výfuk na japonci a ty serepetičky co se tam sypaly to na japonci neznám. jen ted kolem toho nájezdu podvozkové díly vyměněny na předdní nápravě a zbytek podle servisky.

09.07.2013 | 17:33:44 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

Řešení něčeho nevyřešitelného!

Myslím že to jsou zbytečný dohady protože výdrž výfuku je zcela individuální:)
Hlavní je kvalita a jako dalším důležitým aspektem je využívání auta!Navíc nafta či benzín v tom nehraje kolikrát ani nějakou velkou roli.Když jsem měnil výfuk tak ze stejného důvodu jako o rok později kamarád na stejném autě jen s naftovým motorem!Takže v tomhle případě to vyšlo nastejno.Někomu stojí auto 90% procent na ulici moc nejezdí tak tomu zrezaví a odejde sám od sebe.A pak máme dalších X důvodů co tohle dokáže ovlivnit.Ono teorie jsou pěkný ovšem realita je trochu někde jinde:)Buďme rádi že nám auta slouží! tak proč řešit co by kdyby a další podobný nesmysly??:D

09.07.2013 | 17:32:23 |   | 94.112.66.* Reagovat

RE: Řešení něčeho nevyřešitelného!

Tak já jelikož k výfukům mám co říct, tak můžu dopsat.
1. Palivo - od roku 2002 skončila dodávka olovnatých benzínů. Benzín je od této doby nebývale agresivnější na korozi, neboť je do benzínu přimícháván minimálně na 10% alkohol(živočišný uhlovodík přesný vzorec Ti určitě nenapíšu). Ale nechápu, kdo tady často chodí, já psal tohleto už hodněkrát. :(
2. dovoz ojetin ze zahraničí kolem roku 2001-2007 cirka 75% dovezených ojetých aut se dováželo způsobem - dovezlo se auto sundal výfuk a vykuchal se katalyzátor, který následně pročistili a použitý prodali zpátky. Neboť v bývalých dobách stál origo kat nesmírnou částku a lidi v zahraničí o ty katy stály, protože zdejší STK nic moc nepoznali a eko výpalné se tu moc neřešilo, stačil na to jen papír.
A místo toho pak v lepším případě zakoupili made in poland, nebo univerzál kat, následně hezky ostříkali a výfuk byl při prodeji ojetiny jako nový a ošetřen v nejhorším případě se na to vyprdli a kat tam byl jen jako obal ale i tak výfuk slušně ošetřen. Takže ten kdo kupoval ojetinu si nemusí být jist jak to s tím výfukem má, jestli už tam nemá druhý, či třetí. Protože při převozu se ten výfuk celý sundával, spoje se daly do kupy aby se to v pohodě rozebralo a přestříkalo sprejem a pak taky vypadal jak nový.
V dnešních dobách tohle chtěj vymýšlet s FAPem a snaží se zlomit lidi aby si to vykuchali a oni to směle očistí prodají do zahraničí, nebo lidem, kteří si připlatí za ekologii, kde za to dostávají slušný balík a pak to i levně repasují a ceny padají. V zásadě díky pomatencům, kteří to dobrovolně sundávaj se zlevňují opravy FAPu u lidí, kteří požadují originál FAP v autě. Jinak by to furt stálo balík... :D

10.07.2013 | 08:29:53 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

O životnosti výfuku hodně rozhoduje, jestli jezdíte dieslem, nebo benzínem, u benzínu je menší výdrž.

08.07.2013 | 20:12:19 | Jan  | 88.101.118.* Reagovat

RE:

Hmmm - u benzínového peugeota jsem měl originál výfuk 10 let. ježděn v zimě i v létě, negarážovaný. U současného "levného" kolíněte zatím 7 let. také celoroční provoz, garážováno. S tím dieselem to asi nebude tak zásadní. Spíš je to o použitém materiálu a kvalitě výroby. A taky je to o způsobu využívání auta. Jestli jezdí "pod zátěží", tzn. že se pravidelně vyhánějí pavouci, nebo je jenom šolícháno po městě. Pak se uvnitř usazuje vlhkost a nevypálí se.

08.07.2013 | 21:03:24 |   | 89.102.163.* Reagovat

RE:

Přesně tak, rozdíl mezi benzínovým a naftovými spalinami je kur.vský.
Zatímco z benzínového se výfukovými splodinami odpařuje pára, která se v posledním dílu výfuku přeměňuje díky nízké teplotě na vodu, a z výfuku ukapává, pak ten poslední díl, může člověk měnit pravidelně klidně co 4roky, a pak je na cestě hodně brutálních blbů, kteří si tam rvou "okapové svody a roury". :D
Teda pokud má dokonalé spalování a super stav motoru. U LPG je to obzvlášť, že se ven linou čisté nemastné výpary.
U Dieslového se z motoru line samá saze a kouř mastných splodin, které výfuk jednotlivě filtruje, záleží od výfuku. Je to asi to samý, jako kdyby jste očekávali, že olejová vana zrezne, když je zespod úplně suchá, já jsem tedy osobně olejovou vanu i zcela suchou neviděl reznout. Musím říct, že ani netuším, že na dieslu nějaký výfuk rezne, v životě jsem žádný neměnil kvůli rzi, ale holt střídal jsem auta tak si nejsem jist. To Výfuk dieslu se dřív mění hlavně z důvodu,že se ucpe, aby člověk neodrovnal Turbo!
A když má FAP, tak vůbec nemusí myslet na nějakou REZ ta palba je u těch filtrů pevných částic šílená. :D
Ale furt lepší než deb.l, který si to valí se 4 kruhy na masce a Tdi na prd.li a nějaký náznak kouře, přijíždím ke světelné a stojím za takovým pakem, okamžitě všechny okna zavírám a pouštím si větrání na vnitřní okruh.
Proč se v Česku dělaj cyklostezky kolem cest, vždyť to vůbec nemá smysl jezdit na kole, to se jako Ti lidi maj udusit vždyť to bude ještě horší, samá rakovina plic. Kouření v okolí je proti tomu inhalace čistého kyslíku. Normálně mi to vadí to je takový smrad, a to se Ti řidiči ani nestydí proboha, fuuuuujjj.:(
Nejsou si schopní dát to auto do pořádku? :(
Trochu jsem odbočil, ale jinak souhlasím benzínový kompletní vydrží tak 7let, koncovka méně, pak záleží na jednotlivém kusu a dalších aspektech.

09.07.2013 | 07:29:32 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE:

U benzínového se odpařuje pára a u dieselového ne? Zajímavý názor, leč hloupý... Vzdušná vlhkost si nevybírá. Vlhko nasává motor se vzduchem, ta voda není z benzínu. Nebo máš jiný názor? (No že se vůbec ptám, blbá otázka, beru zpět). Plně souhlasím s Lubošem, čím víc a delší trasy se jezdí, tím dýl výfuk vydrží. A nebo nejezdit vůbec a mít auto uložené.

09.07.2013 | 15:24:29 |   | 89.102.163.* Reagovat

RE:

Ty kráso, asi vůbec nevíš co je to benzín a co je to nafta že.
Už jsi viděl aby se nafta byla schopná mísit se vzduchem a z čista jasná aby vzplanuly výpary?
Spalováním benzínu vzniká voda, a hádej z čeho, z benzínu, protože pokud to nevíš, už jsem to tu taky psal, ten má v sobě taky běžně vodu, protože je složen taky z 15% ethanolu, který má v sobě co asi, čistý alkohol a taky ano právě tu vodu, a zdroj.
A spalováním nafty vzniká no nemusíš hádat, je to olej, karbon a zbytková voda, která tam ale nemá vůbec co dělat. Takže vodní pára v naftě je špatně a je to jen důsledkem špatné nafty a špatné benzínky...
Už jen ta výroba by Ti měla pomoct, nafta se může dělat i z řepkového oleje, z mazutu a kdoví čeho ještě, benzín přesně naopak, má v sobě velký obsah vody, neboť po oddělení kyslíku je vodík docela slušně výbušná látka v uzavřeném prostoru a napomáhá benzínu k výbušnosti.
Jestli si myslíš, že budoucnost je jezdit na vodík, tak potěškoště, máš pod kapotou vodíkovou bombu abys věděl, při nejhorší variantě například zima a chlad a odejde nějaké čidlo tak to může rozmetat půlku města s tebou, super zbraň pro džihád s LPG bombou se to nemůže rovnat. :D

09.07.2013 | 16:08:14 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Vem si tabletku, psychopate

09.07.2013 | 18:14:31 |   | 89.102.163.* Reagovat

RE:

:)), Svlastik to myslel ako vtip..., dúúúúfam.

Ak vážne a to má pritom nejaké technické vzdelanie..., tak "poťěš pánbú", školstvo je naozaj v riti.../nemám u s krúžkom, pardon/

10.07.2013 | 00:07:39 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

technické vzdělání? Jo ty toho taky moc nevíš o naftě a benzínu, takže tu nemáš co mluvit neznáš vůbec vlastnosti těchto dvou základních pohonných hmot. :D
Ani nevíš, že když čistíš benzínem, tak stačí pár hodin a okamžitě nastupuje aktivní rez. Má blízko k alkoholu a zkus čistit alkoholem a nepromazat to. To ví každý kdo jezdí na kole, čím se mažou ložiska. A když nemáš nic po ruce, tak vždycky je lepší nafta než benzín. Ale můžu to opakovat milionkrát, nedáš to do svojí palice, protože je dubová jako stůl... Vadí mi, když musím něco opakovat. Nemá smysl něco popisovat. Už jsem psal, že asi bude lepší urazit a říct, že jste trumberové a vůbec nic nevysvětlovat.
PS: ohledně vodíku o jeho hořlavosti to ví už dávno v 19. století oběti vzducholodí, a je blbost využívat to do doprav. A jeho síle, to může zjistit každý kdo má doma rozbitý papiňák co dokáže udělat jen obyčejným rozpínáním tlaku za neplechu...

10.07.2013 | 05:20:47 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Vy dva jste s hledali, až jste se našli - zablité všecky recenze......

10.07.2013 | 08:27:14 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE:

Ach jáj...:((, "vodíková bomba". Si zabil človeče..:))

A doteraz som si naivne myslel, že v plynovej bombe je niečo úúúplne iné, až dnes som sa s úžasom dozvedel, že je tam vodík!!!:))

Ked sa mi nerozmotajú potrhané črevá od smiechu, do konca života budem chodiť pokrútený ako §...

10.07.2013 | 11:15:12 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

Já se zmínil o vodíku, protože ve spalovacím prostoru je benzín smíchán se vzduchem, při té příležitosti se dokáže dokonce oddělit i ten vodík od vody díky tomu, že benzín je uhlovodík, ale to bys musel znát něco z Chemie. :D
Vodíková bomba o tom jsem se bavil z hlediska budoucnosti, jen tak jsem se zmínil, že vodík není budoucnost paliva, protože je příliž nebezpečný na to, aby se používal jako palivo, malá chyba dokáže rozmetat nejen samotné auto, ale i blízké okolí.
To u LPG hrozí jen výbuch a vyhoření auta, dovedl by sis představit co by se stalo kdyby byl vodík v autě jako palivo v nádrží a přitom havárka? Půlka města lehne, on ten vodík dokáže dobře tlakovat. :D

10.07.2013 | 12:33:18 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE:

nesranduj...

10.07.2013 | 13:27:55 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

Já doufám, že si to už každý domyslel jestli né tak to dokončím.
Při ideálním stavu máme uhlovodík tedy benzín a vzduch.
Tedy tři složky C, H, O. Velmi zjednodušeně pro malé záškoláky, kteří nedávali pozor v 8.třídě, jako jste vy, když se tu myslí že si dělám srandu.
C-méme uhlík, ten se po spálení oddělí od vodíku a sloučí s kyslíkem a vznikne Oxid uhličitý CO2, váže na sebe kyslík. Dále co ten Vodík? Tak ten se sloučí opět s kyslíkem a vznikne voda H20.
To vše v plynné fázi ve výparech při teplu. Jak klesne teplota, tak to pak vidí každý. Smrad a voda.
Proč ten vodík neshoří, když je hořlavý? Protože aby začal hořet potřebuje 10x víc kyslíku než je sám, tedy poměr 1:10 jinak nezačne hořet, za to uhlíku stačí k rozhoření mnohem méně vzduchu a využije ten kyslík pro sebe.

Taková perlička, při výparech se tyto tři čisté prvky C,H,O v náhodné sloučení při správném poměru samy od sebe rozhoří a dokážou to už od 20°C. Ale taková nafta to nedokáže, není natolik čistá a poměr je špatný.
Proč z výfuku vytéká voda až z moderního benzínu a proč né ten dřívější? Protože novodobý benzín má v sobě ve větší míře uhlovodíky mísitelné s vodou než dřív, tedy alkoholy atd. a následně se ten vodík dokáže slučovat už od 100°C, to u LPG zas takové není, protože LPG(uhlovodík proban-butan) je plyn, a slučování probíhá hůř.
Takže opakuju voda vzniká z benzínu oddělením vodíku a sloučením kyslíku v horkých výparech, ale ten VODÍK, aby se dokázal sloučit s kyslíkem do tekutého stavu MUSÍ BÝT TEKUTÝ(pro mne pomůcka je říkat voda i když je to vlastně vodík v benzínu)!
Co se týká nafty, tak ta s vodou není slučitelná asi stejně jako olej a voda. HOWK!

15.07.2013 | 17:34:46 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Ty bys měl jít zpátky do 7-8 třídy základní školy a probrat si uhlovodíky. Co Tě tam učili v tý Fyzice a chemii? Tady skoro nic neznáš. Vím kdo jsi a co tady všechno neznáš, ale myslel jsem že jsi vlastník řidičáku a minimum 18let.

10.07.2013 | 05:14:18 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Opravdu nafta a benzín není rozdíl, že to je blbost?
Jo a to jsi neslyšel, že kdysi mívaly auta plechové nádrže?
A motorky? Ty měly taky plechové nádrže. Zvláštní, že u nafťáka koroze nebyla tam se řešila špína a ve spod se z nafty usazovala mazlavá mastná hmota a nahoře lehká mastná kapalina, ale né voda jako taková, prostě kapalina nafty, protože klasická voda je lehčí než nafta. Ale u benzíňáků skoro pravidelné čištění nádrže od koroze, aby neucpal vstřikovací soustavu, to bylo v pořádku.

JAWA a motorka zevnitř v nádrži korodovala protože byla na benzín a ta rez věčně ucpávala karburátor. Jak Babetta, tak pionýr. Snad každý 2 roky se musela čistit nádrž při pravidelném ježdění. Já už nevím jak to jinak vysvětlit fakt nenormální tohleto.
Z venčí si výfuk méně kvalitní může kdokoliv ochránit pozink nástřikem, ale zevnitř to prostě NEJDE! A proto vždycky benzín výfuk bude mít menší výdrž než diesel výfuk.
Je vidět, že jsi dutej jako necky, ale to už není fakt normální kolik věcí tady neznáš a urážíš...

10.07.2013 | 06:31:10 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE:

Oprava nafta je lehčí než voda a proto by se jinak usadila normální voda vespod nádrže, pak by to začlo korodovat, kdyby člověk nalil špatnou naftu, ale jen v těch malinkatých kouscích místa, né jak u benzínu...

10.07.2013 | 06:39:30 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Vidím že kvalita některých dílů je opravdu mizerná!:) Ten výfuk jste měnil v servise Škoda? Protože měnit 3X za 11 let výfuk s nájezdem ani ne 300 tisíc kilometrů je celkem tragédie.To samé převodovka pokud je to tak častá závada u těchto motorů.

08.07.2013 | 18:09:35 |   | 94.112.66.* Reagovat

RE:

Výfuk se bude dávat čtvrtý, po 15 letech, auto bylo koupeno už jako 4 leté, pět let průměrně na výfuk se vám zdá málo? ani jeden co se potom měnil nebyl měněn v originálním servise škoda, ale mechanikem, který škodovky v dělá v jejich servise a doma dělá melouchy za podstatně nižší cenu. Ten druhý byl bohužel nějaký zmetek, vydržel asi jen dva roky, ten současný je tam už šestým rokem. Převodovka u těchto aut je bohužel známým problémem, ale po opravě už drží bezvadně. Bohužel se někdy na kvalitě dílů šetřilo, a taky se to nevyplatilo, teď už se shání auto nové, takže není taková vůle tlačit do toho pořád peníze.

08.07.2013 | 18:29:23 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

RE:

Abych pravdu řekl přijde mě to málo:)U třech aut vydržel sériový výfuk 8-9 let!Po výměně za nový vydržel u jednoho i o něco déle než ten původní.Tudíž auto z nájezdem přes 300 tisíc mělo za 18 let pouze dva výfuky.A to samé mohu říct i služebním autě kde je ještě původní výfuk skoro 11 let kromě zadní části:)

08.07.2013 | 18:57:33 |   | 94.112.66.* Reagovat

RE:

to vám teda závidím, v reakci na ten váš komentář sem si hledal na netu kolik tak má výfuk vydržet, a našel jsem ohromné rozdíly a extrémy, že někdo oddělá výfuk po roce, max po roce a půl a někdo píše že na favoritu má výfuk od novoty do dneška, ale obecně se průměr drží tak kolem 5-7 let... tak jsem rád že zas tak nevybočuju :-)

08.07.2013 | 19:28:00 | pepek  | 77.240.97.* Reagovat

RE: Čím viac sa s autom jazdí, tým dlhšie výfuk vydrží..., hlavne v zime ho treba poriadne

zohriať, aby nehrdzavel.

Na mojej ex 406 menil nový majiteľ výfuk po 13 rokoch a cca 450.000 km, na mojej šunke mám cca 420 a výfuk sa dožije 500.000 km, klop - klop na drevo, nech neurieknem..:)

08.07.2013 | 22:50:28 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Čím viac sa s autom jazdí, tým dlhšie výfuk vydrží..., hlavne v zime ho treba poriadne

Ještě rez na Diesla očekávat u výfuku Hdi. A FAP(DPF) za cenu pořízení tří kompletních sad výfuku Ti je málo? muhaha :D

09.07.2013 | 06:23:22 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Čím viac sa s autom jazdí, tým dlhšie výfuk vydrží..., hlavne v zime ho treba poriadne

Ako vidím, ten výfuk si ani nevidel....

09.07.2013 | 07:23:09 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Čím viac sa s autom jazdí, tým dlhšie výfuk vydrží..., hlavne v zime ho treba poriadne

Jo a kolik stojí taková výměna FAP, když na to člověk nemá servisáka? Tak v autorizovaném servise hm?
Nebo jak jsi to myslel? že né já to vůbec neviděl, kecám FAP není SOUČÁSTÍ výfuku, FAP je součást motoru muhaha, takhle jsi to myslel?
Já jsem si tipnul, oprava FAPu vyjde tolik jak pro benzín pořízení 3 kompletních výfuků na běžného Peugeota stejné třídy nebo prostě tak odhadem 30tisíc(1200 euro) a vydrží Fap dlouho?Je jedno jestli s tím někdo najede 50tkm za rok nebo 5tkm za rok, popojížděním se to prostě odrovná taky tak a ten čas je přesnější, takže opět cirka 4-6let tak jako tak. :D

09.07.2013 | 07:41:15 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Čím viac sa s autom jazdí, tým dlhšie výfuk vydrží..., hlavne v zime ho treba poriadne

Asi 100 eur vyjde vyčistenie FAP-u, alebo cca 330 eur aj s aditívom na cca 200.000 km, kedy dostaneš repasovaný FAP so ZARUKOU.

Spokojný?

FAP-y od PSA s ADITIVOM sú totiž najlepšie vymyslené, žiadne sra..kové od Fordu, Mazdy, Hondy a pod.sa im nevyrovnajú, ani od BMW.., už len preto, že v PSA, ktoré majú skoro rovnaké motory ako Ford..., ale iba skoro, nedochádza k riedeniu oleja NAFTOU.

Ale to už hádam vieš. Alebo teraz to už budeš vedieť:))

09.07.2013 | 12:19:21 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Čím viac sa s autom jazdí, tým dlhšie výfuk vydrží..., hlavne v zime ho treba poriadne

Iba dodám, že 1 x som menil FAP a dolieval aditívum pri odporúčaných 180.000km, dnes mám cca 420, necelých, asi pri 350-360.000 km sa vyčistil FAP, aditívum sa nedolievalo.

Dnes som urobil cca 450 km, priemerná spotreba 5,5 l/100 km, pri priemernej rýchlosti 64 km/h, tú ale skresľuje fakt, že som prakticky ani nevypínal motor pri krátkych stániach, kvôli horúčave a klíme.

Večer po 22.00 som si dal "rýchlostnú vložku", kedy o diaľnici pri priemerke 144 km/h bola spotreba famoznych/podľa mňa/ 7,8 litra, vyše 50 km, po cca dalších 60 km po okreskách, rozbitých, klesla na 6,5 l a priemerná celková rýchlosť padla na 104 km/h, pokazila ju čakanie na prejdenie vlaku.

Svoje zrejme zohralo chladnejší večerný čas a vypnutá klíma, ale aj tak poteší, ked po prejdení 550 km od posledného tankovania ukáže dojazd PC dalších 1040 km...:))

To všetko pri pôvodných vstrekovačoch. klop-klop na drevo.

09.07.2013 | 23:28:26 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE:

Jo ale co stál tehdy výfuk? Tehdy byly brutální rozdíly na Octu a nebo na Peugeota. Ne jako dneska samá čína, Asie kolem nás. Za nějakých hloupých 3.5tisíce jsi mohl mít komplet na Octu nejlevnější a hodně slušný pod 10tisíc, který skutečně něco vydrží. A to nemluvím o tom si pro to zajet až do Polska pro super výfuky na pár měsíců, které když se dobře ochránily tak něco snesly i dýl(poslední díl 6stovek např.), kde ses mohl dostat i pod 2,5tisíce za všechny díly, nepočítám parohy. :D
A člověk se u Škodovky vůbec nemusel bát jít do origo prodejny, a koupil komplet za peníze, které nezruijnují rozpočet, vlastně to byla asi nejlepší možnost, jinak člověk mohl koupit origo Poland s drobnými úpravami. :D

09.07.2013 | 07:00:00 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE:

Jinak ten výfuk je na Octavii 1.8T tak mě právě překvapilo taková častá výměna výfuku.Na mém autě jsem měnil poslední část po devíti letech a zbytek po 12 letech.Zadní část je stará 4 roky a dle toho jak vypadá myslím že vydrží ještě jednou tolik.Což jsme zase na 8 letech:)Takže pokud bude výfuk kvalitní a vydrží co originál tak za 24 let se teoreticky vymění pouze dvakrát.

08.07.2013 | 19:26:46 |   | 94.112.66.* Reagovat