Recenze Škoda Octavia 1.8T 4x4 LK
“Simply clever.”

Autor recenze: rex (33 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1800 Stav km při koupi:17 000 km Stav km nyní:103 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 11. 12. 2006

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat 126 P Saab 105 l,Š Favorit Saab Felicia 1.6 Saab Octavia 1.6 Saab Octavia 1.8 T

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Porucha blikače, porucha multifunkčního přepínače, výměna stabilizátoru, svítí kontrolka motoru - výměna hadice k turbu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil jako referenční vůz se značnou slevou. Bylo rok staré a mělo najeto cca 17tis.km. Auto má max. výbavu od pohonu 4x4 - Haldex, tažné zařízení, xenony, šíbr, kožené vyhřívané el.sedačky, cd měnič, multifunkční volant, tempomat, el. trakční pomůcky jako ESP, BA, EBD a další.

Nejvíc mi na autě vadí sedačky, které nemají žádné boční vedení a v kombinaci s kůží je ta jak na klouzačce. S předchozími vozy Škoda jsem neměl žádné problémy, vždy jsem na ně najel 100kkm a prodal je. Pokud byly závady, byly odstraněny ještě v záruce. Doléval jsem jen provozní kapaliny, případně jsem měnil destičky a kotouče. Na tomto voze mi před nedávnem začala svítit kontrolka motoru, ale auto jezdilo dál bez problémů. V servisu dlouho hledali závadu a nakonec vyměnili jakousi hadici k turbu za 350,-Kč, oprava celkem stála 6tis.

Tak jednou za měsíc se stane že se žlutá kontrolka rozsvítí,zhasne a auto škubne. Dokud to nebude dělat větší problémy tak to řešit nebudu, protože už vidím jak budou hledat 2 dny závadu, vymění součástku za 300,-Kč a vyúčtují mi 6tis.Kč a závadu stejně neodstraní. Ještě mi měnili stabilizátor. Vzhledem k tomu, že se občas k autu chovám tak jako by bylo nákladní, případně s ním vyjedu do terénu tak to nepovažuji za problém auta, ale za neúměrné zatížení.

Do servisu jezdím po 30tis.km a mezitím dolejvám litr oleje. Auto je velmi dynamické, motor je velice kultivovaný, dobře sedí. Spotřebu má vzhledem k výkonům (zrychluje za 9,5, max. 215) přiměřenou. S rodinou jezdím za 8, pokud jedu sám a více využívám potenciál auta tak za 9-11. ESP funguje velmi dobře auto bych bez něj už nechtěl. V případě nutnosti se dá vypnout. Vzhledem k tomu, že již uvažuji o novém autě absolvoval jsem několik předváděcích jízd např. se Subaru Outback 2.5, Toyota RAV, Santa Fe. Naftě nějak nemůžu přijít na chuť, je ve srovnání s mým současným motorem příliš hlučná. Subaru je velmi dobré, ale motor mi přišel líný a také více hlučný. Počkám na Octavii Scout, ale naftu nechci a FSI bez turba bude asi také nic moc.

Octavia RS TFSI by se mi líbila, ale má snížený, tvrdý podvozek což na ty naše silnice není zrovna to pravé ořechové.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Haldex ...

S tým že Haldex nikam nevyjede bych nesouhlasil - a to jsem to taky porovnával s nonstop 4x4 (audi allroad quatro). Nevýhoda Haldexu se projevila jedine pri couvaní na velmi kluzkém povrchu, kdy predek ustreloval do stran - zadne kola (pri couvaní teda jakoby prední) se totiž začínají točit o poznáni pozdeji . To by ale mohl vyresit syst. ktery rozvádí výkon v pomeru 50:50, jenomže je to dost drahé. U novejších haldexu by to už melo být lepší (4. řada), tam udajne vubec nedochází k prokluzu kol. Osobne bych se teda oktávky 4x4 nebál...

15.03.2011 | 12:35:06 | joe Reagovat

právě, že mě svítila jen kontrolka a auto jelo pořád stejně. jestli to bylo hadičkou nevím protože po opravě se nic nezměnilo akorát přestala svítit kontrolka a mě ubylo 6,5tis.. Hadička dle faktury stála 350,- zbytek byla diagnostika a práce. Měl jsem to nechat být než se to nějak projeví....

21.12.2006 | 21:05:48 | rex Reagovat

Servis

kokám že jis měl podobný problém. Mě praskla asi v 50tis km přetlaková hadička a auto jakoby mělo 30kW.fakt děs. Ale co následovalo!!!v nejbližším servisu v Náchodě (byl jsem samozřejmě na dovče) ji provizorně zalepili páskou (protože tu hadičku jaksi neměli) a řekli, že na dojetí stačí. a v mém (už bývalém) servisu jí vyměnili. Nevím kolik taková hadičky z gumy může stát, ale vypláznul jsem jim 2500 kč. čuměl jsem jak blázen.

20.12.2006 | 22:57:21 | ales Reagovat

Lenivé motory u trvalých! 4x4 (AWD)

V souvislosti s vaší recenzi na Oktávku, byl přidal svůj skromný postřeh.Já volil na jaře auto k nám do valaškých hor. Je to sice mírně jeté, ale ve velmi slušném stavu a po dobrém majiteli. Zvolil jsem Imprezu 2.0 combi a stejně, jako vaše poznámka v recenzi "že je Subaru líné", je tu jedna věc. ...Ono to ale hrabe pořád všema 4 a pokud vedle sebe dám oktávku a imprezu ve stejném papírovém výkonu, bude oktávka mít toho výkonu více. Tedy, zrychleni z 0 (neboli spíše z místa) bude lepší u imprezy, jasné proč, ale na vyšší rychlosti a vyšším převodovém stupni bude v oktávce cítit více výkonu a potáhne jí to líp. Na druhou stranu, v impreze je redukce a s tou se dá vše spravit (stejně se nedá jed rychle a na dálnici je i tak jen 130km/h) - je to ale hlučnější řešení ;). Hlavní rozdíl bude ale v ostré zatáčce. S oktávkou bych si nikdy nedovolil, to, co se subaru - prostě v oktávce to fakt zavání příkopou - mám strach. Subaru sedí a sedí a ta hranice utržení je opravdu brutální - doteď jsem se k ní nepřiblížil.Dále pohon u oktávky beru spíše jako pseudohrabku než 4x4, v osobní zkušenosti i porovnáním s místními majitely - měl jsem to štěstí porovnávat již před koupí, kdo se kam dostane a kam vyjede (zima, jaro atd.), proto pseudohrabka - nezachránilo ji nic, prostě nevyjela a musela často i na 5x (jenže subaru vždy napoprvé, ale to se musí asi vidět, ...slyšel jsem, ale tady i viděl). Typicky mokrá tráva a prudký kopec - tady nesmí kolo prohrábnout, jinak se nevyjede (a haldex to nějak nezvládá).Jistě, jsou to možná atypické situace, ale tady je to spíše standardní. Hold kopec je kopec a zimy jsou tu drsné. A redukce je věc k nezaplacení.No, a v kopcích jsem zjistil, že to stou lenosti není až tak žhavé (např. v serpentinách se mi na zadek fakt nikdo nikdy nelepí, ikdyž jedu tak nějak rozumně).Ze začátku jsem měl stejný pocit. Je to přece 2.0 a jede/táhne to spíše jako 1.6 Megan. Teď už jsem něco km najel, a onen Megan 1.6 už nehrozí, spíše bych to dal na 2.0, ale pořád ještě o kousek slabší. Cítím že Mondeo 2.0 má stále navrch. Trvalo mi, než jsem si zvykl a naučil se s tím, kdy, co a jak. Je to hold jiné a chce to jiný přístup (ten výkon tam je, ale je třeba naučit se ho využít).Obecně řečeno, bych na dálnici stejně volil asi oktávku. Jakmile se dostanu na "naše" okresky a do hor, mimo běžnou cestu, neměnil bych imprezu za nic než zase pravých 4x4 trvale.Neřeším moc design - je mi to vcelku buřt (nakonec si člověk zvykne - on to taky není žádný krasavec auto), ale hlavně, že to jede a vyjede i nemožné. Hluk se dá v pohodě - do 3000 ot/min. je to tiché, pak už je slyšet motor. No jo, ale MOTOR, který má zvuk a nutí to ještě více sešlápnout :) (někomu to může vadit, ale ten si to nebude kupovat). Při 90-100 km/h motor skoro neslyším a to je současně i moje nejčastější rychlost, pominu-li jízdu v obci, kde to tiše brumlá do 2000 ot/min. Proti naftě to skoro není slyšet. Ve vyšších otáčkách se mi zdá opravdu hlučnější, ale já zase oktávku nemám odvahu pohonit do 7 tis. ot/min. Tady můžu a občas i jen tak pro radost si to s úsměvem protočím. Jak jsem psal, na dálnici bude motor hlučnější (při 150 a víc - ale to se stejně nemůže), pokud není 6. stupeň (impreza ale není dálniční auto).V rodině se nám střídaji samé škodovky už od š120 až po nynější oktávku 1,6. Taky jsem chtěl oktávku 4x4, ale se současným výběrem jsem spokojený nad očekávání. Outback bych bral, forestera ale raději, snad časem.Pokud tradujete škodovku, zůstal bych klidně u ní. Mě se ta starší líbí sice nejvíc, ale co už, hlavně, že to pojede. Ale pokud uvažujete o cestě jako jsou ty naše, měl bych o oktávce jisté nevyjasněné pochybnosti.Subaru je jiné auto a jeho přednosti je třeba využít - čím méně jich tu bude, tím líp, budem vyjímeční a vědět to své.Poruchy tady neřeším, každé auto je má, podle stylu jízdy a péče. Krádeže, aj. problémy jsou víceméně známé. Kufr, prostor, interiér jsou podle mě o zvyku a přispůsobení - tady je to podobné.Zdraví Dorokotáry na Valašsku z pod Radhošťa
"....Tak ať nám to jezdí..."

14.12.2006 | 20:08:12 |  Reagovat