Autorecenze Škoda Octavia 1984 ccm, FSI - Skvělý vůz s drobnými nedokonalostmi. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Octavia
 
 

Recenze Škoda Octavia 2.0 FSI
“Skvělý vůz s drobnými nedokonalostmi.”

Autor recenze: Tomáš (25 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1984 ccm, FSI Stav km při koupi:28 000 km Stav km nyní:40 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 31. 12. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Octavia I 1.6 MPI (1997)

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto nemělo žádné poruchy.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vůz jsem si nechal dovézt ze SRN (11/2007) za 17.250 Euro + doprava a administrativa. Je to "německá" Elegance, takže má xenony, ESP, vyhřívání sedaček, 6x airbag, multifunkční kožený volant... Tuším, že vše v základu. Navíc pouze 17" kola Pegasus a sportovní podvozek.

Motor: Velmi mě překvapil kultivovaný chod motoru, zcela bez vibrací a na volnoběh není absolutně slyšet, až mám dojem, jakoby se tam točil elektromotor. Spojení s elektromotorem mě napadá i v případě akcelerace, kdy motor plynule zatahuje v celém spektru otáček - jízda jako s lokomotivou. Spotřeba na dálnici při 160 km/h cca 8 litrů, pomalu nejezdím, takže menší spotřebu jsem tam ještě snad neměl. Ve městě tak kolem 10 l (krátké přesuny).

Jízda: Vlivem sníženého podvozku a širokých pneumatik sedí jako motokára, na naše silnice se to ale moc nehodí. Teď na zimu tam mám patnácky a je to docela úleva - ale zase ty rychlé zatáčky chybí... Řízení je typicky VW, takže o tom, co dělají kola se moc nedozvíte. Na druhou stranu při vyšších rychlostech řízení příjemně tuhne, u Octavie I jsem měl pořád pocit, že točím kolama po ledě celý rok. Řazení je lehké a přesné, akorát pokud vytočím jedničku tak do 7000 rpm a rychle "závodně" chci zařadit dvojku tak to jde občas přes zuby. U ostatních kvaltů to nedělá. Nevím, jestli je špatná synchronizace anebo převodovka na tento způsob řazení zkrátka "nemá". Brzdy jsou dobré, nevadnou, plyn a lá Š 120 se mi také zamlouvá (lepší cit), spojka správně tuhá, akorát mám pocit, že se při vymačknutí pedál lehce chvěje.

Interiér: Vzhledově nemá chybu (subjektivní názor - jsem konzervativně smýšlející), trošku ale zamrzí místy levné materiály, či horší zpracování - vrže otvírání přihrádky na brýle, "chrom" na vnitřních klikách má tendenci se odlupovat, jakoby zevnitř lehce poškrábaný vypínač světel - v noci prosvětluje, lehce odstávají kryty C sloupků (kryty zadních bočních airbagů). Co mi ale hodně vadí, je při jízdě povrzávající vnější těsnění dveří. Občas to namažu jelením lojem a na chvíli je klid. Intevaly mazání se ale výzamně prodlužují, takže lůj má asi pozitivní vliv. Trochu mě zklamalo rádio Stream. Pokud nechám zapnuté AF (alternativní frekvence), tak rádio cca v pětivteřinových intervalech trochu zadrhává. Mám tuto funkci vypnutou a je pokoj. Dále mě vadí horší podání výšek, mám pocit, když to přeženu, že to poslouchám "za zavřenými dveřmi". Nevím jestli je to rádiem nebo reproduktory, každopádně do Transita jsem si dělal audio sám a základní 2 pásmové repro Pioneer hrají mnohem lépe (žádná špica, pár stál cca 900,-).

Shrnutí: S vozem jsem velmi spokojen. Chtěl jsem ale v recenzi uvést všechna negativa, jsem puntičkář a všímám si všeho. V recenzi jsem uvedl vše, co je špatné anebo obzvláště dobré, ostatní tu neuvádím. Všechny nedostatky ale považuji za drobnosti, mnohé se dají při troše vynalézavosti snadno odstranit.

Pro zajímavost ještě uvedu drobné srovnání s Audi A4 r.v. 2006 (starší model) se stejným motorem. Je vidět lepší dílenské zpracování, ale občas to v interiéru při jízdě jaky trochu zapraskalo. Původně jsem tento model chtěl pořídit, ale musím říci, že na A4 je dost znát zub času, jde o model někdy z roku 2000. Octavia je v některých řešeních mnohem dál, ale je samozřejmě vidět, že se místy šetřilo.

Jako perličku uvádím svou zkušenost s montáží Defend Locku. Asi po 10 zamčeních to přestalo fungovat. Dělali toho hodně, ale jsem prý první, komu se vysypal. Údajně je náročné ho demontovat, musí se to snad zbrousit. Je fakt že ve středovém tunelu jsou ještě zbytky kovových pilin.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

octavia 2,0 FSI

Škodu Octavia II 2,0 FSI mám od roku 2005, co se týče spotřeby jsem s ní velice spokojen. Průměrně jezdím za 6,2 l/100km. Když si dám záležet tak ujedu na delší tratě s benzínem 98 je spotřeba od 4,9 - 5,1 l/100 km. Tvar karoserie je pro ,mne velmi příjemný. Co se týče dílenského zpracování a interiéru je to český průměr.

29.06.2011 | 10:47:24 | karel Reagovat

spotřeba

co se tyce spotreby 1.6 FSI tak tam to tak ruzove neni. Tento motor v oktavce mam a průměrně se nedá dostat dlouhodobě pod 5,8. a to s N98. Při použití N95 se dlouhodobá spotřeba pohybuje u mě kolem 6,3 - 6,5. a to podotýkám pří velmi klidné jízde v silničních limitech a mimo dálnici. na dálnici si motor bere při 130 km uz kolem 9 litrů. taky točí kolem 4.000 otáček.(dost mu chybí 6tka) takže žádný spotřební zázrak to není. jenom pro zajímavost pri jedné cestě z práce se mi podařilo dosáhnout průměrné spotřeby 4,9 l. ale bylo to uz velmi masochistické..
ale je to dobrý motor, oproti MPI se lépe vytáčí, má lineární zátah a je tichounký.

13.01.2010 | 23:28:53 | examinor Reagovat

Tenhle FSI motor chválím když se jezdí rozumně dají se se spotřebou dělat divy, 1.6 FSI je ještě úspornější. Tam není problém jezdit kombinovaně za 5,6l /100km a 1.9TDI na něj v kopcích nemá. Hodně lidí spotřebám FSI motorů nevěří, ale když to uvidí tak sklapnou :D

12.11.2009 | 10:02:53 |  Reagovat

spotřeba

Jezdím s tímto motorem a dlohodobou spotřebu mám 8,1 l na 100km.Manželka jezdí podle předpisů a má průměrnou spotřebu 6,8.

11.08.2009 | 15:24:13 | malej honzik Reagovat

motor

FSI to je ten motor co se už nevyrábí, protože to nejelo a žralo to jak prase.

27.07.2009 | 00:17:09 |  Reagovat

Sorry, ale tvoje spotřeba s tímto autema motorem je z říše snů, spíše kravina. Normální spotřeba se pohybuje tak minimálně o litr až o dva výše při normální jízdě, čímž nemyslím ekonomické s bržděním okolního provozu. Už se konečně vy všichni co jezdíte s podobnými motory zamyslete nad svými výkřiky do tmy ohledně vynikající spotřeby. Ten motor si prostě vezme kolik potřebuje a zrovna FSI jsou pověstné svojí velkou nešetrností k majitelově peněžence. A proč taky? Když už si ho někdo koupí, tak ne kvůli spotřebě. To by šel do dieselu. Jeden můj známý si koupil pětkového bavoráka, tuším 2,8 benzín, asi za 1.800.000 Kč a za rok ho prodal a šel do dieselu s tím že ušetří na spotřebě. To že to auto prodal za něco kolem milionu mu určitě pak ten diesel vrátil. No prostě bolest :-)

26.07.2009 | 22:08:55 | r Reagovat

2.0 FSI

až na vrzání v interiéru a špatnou antikorozní ochranu (asi po týdnu se v místě odloupnutí laku od kamínku začala tvořit), je to vynikající a pohledné auto. Dlouhodobá spotřeba 7,8 litru, ale záleží i na kvalitě benzínu.

26.07.2009 | 20:51:16 |  Reagovat