Recenze Škoda Octavia 1,8
“Solidní držák.”

Autor recenze: Hugomír (31 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1,8 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 12 let Průměrná spotřeba: 8,4 l/100 km Vloženo: 21. 7. 2009

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 110 R

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

1. Zarezlé osy stěračů.

2. Utržená okna dveří z lanovodu.

3. Startér - rozpádlé planetové soukolí.

4. Hluboká koroze zadních kotoučů.

5. Utržené madlo mechanického otvírání víka kufru.

6. Urezlý tepelný štít katalizátoru.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Poměrne spolehlivé auto, trochu hladové ( dlouhodobá průměrná spotřeba 8,4l ), ale s lehkou nohou na plynu mám osobní rekord na delší cestě, prázdný, 6,5l. Poněkud líné v otáčkách pod 3000, ale stejný motor s turbem tahá od spodu o poznání lépe. Jinak motor jako víno. Nemám zkušenosti s 1,6tkou, ale asi bude ekonomičtější a výkon v celku dostatečný. 1,4řka se mi zdá na takhle velké auto naprosto strašná.

Prostor pro řidiče a spolujezdce slušný. Pro cestující vzadu už horší, hlavně pokud má řidič dva metry, tak chudák ten co sedí za ním. Ale oproti tomu, naprosto úžasný úložný prostor. Já osobně si cením hlavně snadnosti vyjmutí sedadel, protože često vozím v autě všechno možné a velké.

Zadní sedáky stačí odklopit dopředu a vyháknout péro a opěradla se na straně dveří vysadí ze západky a stáhnou z čepu. Opěradla jdou trošku hůř, ale i tak je to záležitost na dvě minuty.
Přední sedadla lze celé vyjmout po uvolnění dvou šroubů z čela a odstranění plasových krytek na pojezdech pod sedadlem. Po té se s celým sedadlem vyjede z pojezdů směrem dozadu. Obě sedadla se dají vyjmot asi za deset minut.

Řízení přesné a příjemné, volant pěkně padne do ruky. Řazení mi přijde trochu nešťastné, hlavně co se týká zpátečky. Často se mi stává, hlavně v městském provozu, že chci rychle zařadit jedničku a trochu se do řadičky opřu a skáče mi tam zpátečka. Holt koncepce VW mi v tomto moc nesedí, buď by měla mít řadička tvrdší pružinu pojistky zpátečky, nebo mám v tomto osobně raděj pojistný kroužek zespodu, který se zvedá dvěma prsty ( Opel ).
Po 100 tisících mám možná trochu vyběhané synchrony na prvním stupni a někdy má jednička malý odpor.

Z hlediska koroze nemám vůbec připomínky, celopozink drží bezvadně i na pár hlubších šrámech v plechařině. Ale několikrát už jsem viděl prorezlé okolí víčka nádrže a dokonce u různých ročníků, i po faceliftu. Já zatím nic podobného na své Octavii nepozoruji.

Poruchy:

1. Osy stěračů mají bronzová ložiska, která jsou vsazená do hliníkového bloku. Každá osa má ložiska dvě, ale mezi nimi je prostor o větším průměru, který sice není přímo ve styku s osou stěrače, ale drží se tam vlhkost. Hliník v tomto prostoru oxiduje a nabobtnává tak, že se po delší době osy stěračů zadřou. Mechaniku stěračů jsem celou vyndal a osy z ní dost pracně vytloukl. Po vyčištění a namazání pracují dodnes. Doporučuji jednou za rok kápnout trochu oleje na osu stěrače.

2. U modelu před faceliftem byl prolém s podimenzovanými plastovími unašeči okeních stahovaček. Plastový unašeč spojuje lanovody s kleštinou okna, když tenhle plast praskl ( což se snad stalo u všech prvních modelů ) okénko ve dveřích spadlo dolů. Po pár letech Škodovka přišla s kopletní kleštinou okna, která měla už tento díl dořešen a drží dodnes (Cena cca 260 Kč).

3. Dost mě překvapilo, když jsem jednou po ránu nemohl nastartovat. Startér točil o stošest, ale s motorem to ani nehlo. Po vyndání startéru jsem se nestačil divit jaký je to prcek a že stím motorem vůbec kdy otočil. Ale soudruzi ve VW to mají vymyšlené! Startér má malé plastové planetové soukolí do pomala a tyhle kolečka byli na šrot. Ale povedlo se mi sehnat nové samotné soukolí, tak ani nebylo potřeba měnit celý startér.

4. Moje auto často delší dobu stojí a pak s ním jezdím den co den. Možná právě tohle byla příčina toho, že mi zadní kotouče vyrezli do hloubky, aniž bych je stihl ojet, nevím jestli jsou z méně kvalitního materiálu než ty přední. Kupodivu přední kotouče mám stále původní a ještě nějakých pár desítek tisíc určitě vydrží.

5. Madlo otvírání kufru praská na straně unašeče, bohužel tenhle malý, leč důležitý kousek plastu se nedá koupit samostatně. Musí se koupit kompletní mechanika zámku, včetně serva centrálu, což vyjde něco okolo 2 500Kč. Ale zatím jsem to řešil pouze jednou.

6. Tepelný štít je na katalizátoru ( snad ) přinýtován na třech bodech, dva z těchto bodů mi urezli a štít zůstal trčet pod auto. Prozatím to dostatečně spravila svářečka. Jinak celá výfuková soustava drží.

Myslím že se dnes dá Octavia1 koupit za vcelku mrzký peníz a je to za málo peněz hodně muziky. Jen pozor, párkrát jsem se setkal s Octávií na prodej, najeto něco okolo 150 000 km, bez servisní knížky. Kamarád si koupil takovouhle 1,6ku, ale předchozí majitel zřejmě otálel s výměnou rozvodového řemene. (investice cca 10 000 Kč) a ejhle, potkal se nám ventil s válcem. A není se čemu divit, když rozvody uže jely z pola druhé kolečko své životnosti. Nu a z výhodné koupě se stala noční můra s investicí za repasi motoru, za 30 000,-.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Škoda octavia 1997

Mám přesně takovou.Je spolehlivá.Poruchy se rovnají věku a použití vozidla.Jsem plně spokojen.Je spolehlivá ještě mě nikdy nesklamala a vždy dovezla.

26.10.2014 | 20:56:09 | KADLOOS  | 37.188.234.* Reagovat

Většina uvedených závad svědčí o nekvalitním materiálu. Proč to sakra tak šiděj? Poserous i ještě víc už tak posraný renomé jenom proto, že používaj na hovno materiál.

18.09.2010 | 08:06:54 |  Reagovat

Octavia 1,6/55Kw

Já si myslím,že až budou mít dnešní kafemlejnky pánů tunerů nalítáno tolik,jako Octavie I,tak můžou mluvit o kvalitě tohoto auta.Ty načatý Passaty,Golfy atd..to je strašný pohled.Jedna větší veteš než druhá a moje 97ka furt pěkná,bez závažnějších závad.

17.09.2010 | 23:08:26 | Milan Reagovat

Hmm..

Potkal se ventil s válcem? To jste dobří, když už tak se potká ventil s pístem ;-)

22.07.2009 | 21:03:01 | Michy007 Reagovat

Počítám že první anonym má tak trochu růžové brýle na nose. Proč? Protože asi očekává, že u 12 let starého auta, nebude třeba řešit nějaké to opotřebení dílů. Až si půjde koupit jakékoliv auto do "průměrného" českého bazaru, tak mu ty brýle celkem rychle spadnou. Jen je otázka, jestli bude po koupi řešit výměnu výfuku, rozvodů, destiček..., nebo to že po pár dnech objeví pečlivě zakamuflovaný svár a 10kilo karosářského tmelu+přeražený VIN kód :-)))

21.07.2009 | 16:55:20 | Jerry Reagovat

RE:

U 12.let starého auta se nějaké opotřebení řešit určitě bude ale v tomto případě se buď něco utrhlo nebo uhnilo!což je na 12.let staré auto docela brzo.Chápal bych řešení nějaké výměny spotřebních dílů nebo jinou závadu.Ale nazvat držákem auto které se po 12.letech rozpadá není zrovna asi to pravé ořechové.Protože v hodně velké většině tyto díly jenž tady uhnili nebo se utrhly přežijí celé auto.Takže souhlasím s anonymem!měnit rozvody čepy a podobně je něco jiného jako řešit utržená okna a madla víka kufru..to zrovna o nějaké velké kvalitě moc nesvědčí:/

18.08.2013 | 11:55:11 |   | 78.45.38.* Reagovat

anonymovi

akymi zavadami

na 12 rocne auto je vycet zavad mensi ako na rocny passat, na polrocnu oplinu a na mesacnu lagunu

ale ty mas urco nejaky drzak z koreji

21.07.2009 | 15:12:33 |  Reagovat

Tak "držák" s takovýma závadama bych asi nechtěl, no co ale čekat od Škodovky že..

21.07.2009 | 11:30:20 |  Reagovat