Rok výroby:1998Typ motoru:1.8 20V / AGNStav km při koupi:229 000 kmStav km nyní:351 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 letPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:10. 10. 2007
Pri 280 000 km sa mi roztieklo servo, vymenil som za ine z buracky ( cca 115 000 km ). Odišli mi zdvíhače skiel v troch dverách, spínač výstražných svetiel
Inak len štandartné prehliadky v servise u známeho. Tesne pred odkupom auta som si dal vymeniť merač objemu vzduchu, ložiská na predných kolesách a katalyzátor.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pokiaľ bolo auto služobné, servisované u značkového predajcu. Olej len 0W-40 po celý čas. Auto doteraz "nežerie" olej a ide ako raketa. K motoru nemám čo dodať.
Podotýkam, že som si ho odkupil z firmy kde pracujem a teda som vedel o celej histórii vozidla. Auto je vyrobene 05/1998, tj. ma viac ako 9 rokov a sú len drobné náznaky korózie nad čelným sklom. Motoru by sa možno zišlo turbo, ale neviem ako by to potom bolo s jeho spoľahlivosťou. Spotreba je veľmi závislá od štýlu jazdy a pohybuje sa od 6,5 - 9,0 l ( 50% mesto, 50% mimo ).
V zime je o cca 0,5l vyššia a reálne je nemožné dostať sa so spotrebou pod 7,0l. Dosiahnuť hraničné spotreby je nemalý problém, ale v priemere sa auto uspokojí pri kludnej jazde s 6,9 - 7,3l. Auto je primerane stabilné. Nepatrím k sviatočným jazdcom, ale ešte som ho z cesty nedostal. Jazdím na 205/60 R16 a tie drzia auto prilepene na ceste.
Co považujem za "malý" zázrak, je, že v aute absolútne nic neklepe. Celkovo je interiér vo veľmi slušnom stave ( myslím si ). V podstate si myslím, že tie prvé modely oktávií s motormi 1.8 20V, 1.8T, 1.9 TDi 81, boli veľmi podarené kúpy, aj keď iní môžu samozrejme namietať. Mali sme vo firme všetky menované s SLX výbavami a slúžili spoľahlivo.
Ve firmě máme ještě dvě poslední 1.8 20V - kombi s 297tis.km a sedana s 335tis.km Závady jsou téměř shodné, jen bych doplnil u obou výměnu pantů předních dveří. Ostatní hodnotím stejně jako autor recenze.
Tak len pre doplnenie, auto som predal a stav na počítadle km bolo číslo 364 511 (Bol som s nim na dovo po Europe ). Nový majiteľ mi zrejme dodnes neverí :-))). Na aute som vymenil koncový diel výfuku. V 11/2007 bolo na STK a EK a, podotýkam bez akejkoľvek známosti, bez problému prešlo. Všetkým ( aj novému majiteľovi ) prajem veľa štastných km.
Souhlasím s tebou. Mám Octaviii 1,6/55kW GLX r.v.1997. Po 10 letech v autě nic nevrže, auto je skvěle kompaktní. Co se týče servisu, tak pouze běžná údržba, před rokem výměna výfuku, letos preventivně výměna chladiče (začal téct). Nepočítám destičky a přední kotouče. Jinak je na auto perfektní spolehnutí. Jízdní vlastnosti výborné (195/65 R15), motor pro mě zcela dostatečný, spotřeba 6,0-7,8l dle stylu jízdy. Jel jsem s kamarádem mnohokrát Lagunou r.v.2000 (je 1.majitel). Auto mě dost zklamalo. Vrzání interiéru, sedadla nicmoc, měl jsem z toho takový gumový pocit, jako by to auto mělo horší torzní tuhost, ale možná je je to tím francouzským podvozkem. Vždy rád sednu do Octavky.
No vida a člověk všude čte jak jsou Octavie1.8 20V mizerné. 351 000 km to už je slušná porce a počet závad na tyto kilometry a roky taky není nikterak velký.Nezbývá než majiteli popřát ať mu splehlivě slouží i nadále.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
souhlas
Ve firmě máme ještě dvě poslední 1.8 20V - kombi s 297tis.km a sedana s 335tis.km
Závady jsou téměř shodné, jen bych doplnil u obou výměnu pantů předních dveří. Ostatní hodnotím stejně jako autor recenze.
04.11.2010 | 08:55:20 | emanuel vasques Reagovat
Predané
Tak len pre doplnenie, auto som predal a stav na počítadle km bolo číslo 364 511 (Bol som s nim na dovo po Europe ). Nový majiteľ mi zrejme dodnes neverí :-))). Na aute som vymenil koncový diel výfuku. V 11/2007 bolo na STK a EK a, podotýkam bez akejkoľvek známosti, bez problému prešlo. Všetkým ( aj novému majiteľovi ) prajem veľa štastných km.
22.02.2008 | 13:52:01 | frasier Reagovat
octavia
Mohu jen potvrdit, že Octavia I je dobrý stroj. Já ho vloni vyměnil za O2 a teď mě mrzí, že jsem nevzal TOUR. O2 je chrastítko.
12.10.2007 | 13:10:05 | Bohouš Reagovat
Souhlas
Souhlasím s tebou. Mám Octaviii 1,6/55kW GLX r.v.1997. Po 10 letech v autě nic nevrže, auto je skvěle kompaktní. Co se týče servisu, tak pouze běžná údržba, před rokem výměna výfuku, letos preventivně výměna chladiče (začal téct). Nepočítám destičky a přední kotouče. Jinak je na auto perfektní spolehnutí. Jízdní vlastnosti výborné (195/65 R15), motor pro mě zcela dostatečný, spotřeba 6,0-7,8l dle stylu jízdy.
Jel jsem s kamarádem mnohokrát Lagunou r.v.2000 (je 1.majitel). Auto mě dost zklamalo. Vrzání interiéru, sedadla nicmoc, měl jsem z toho takový gumový pocit, jako by to auto mělo horší torzní tuhost, ale možná je je to tím francouzským podvozkem. Vždy rád sednu do Octavky.
11.10.2007 | 16:14:03 | Splasch Reagovat
Spotreba je u 1,8T 150k vraj lepsia ako u 1,8 bez turba. Otazka je, ci by 1,8T mala este povodne turbo pri 350000km
11.10.2007 | 15:57:24 | olso Reagovat
No vida a člověk všude čte jak jsou Octavie1.8 20V mizerné. 351 000 km to už je slušná porce a počet závad na tyto kilometry a roky taky není nikterak velký.Nezbývá než majiteli popřát ať mu splehlivě slouží i nadále.
11.10.2007 | 15:10:23 | Tom Reagovat