Recenze Škoda Octavia TDi Combi Elegance
“Spolehlivá, ale jinak na nic, za ty peníze bych šel ke konkurenci.”

Autor recenze: kubík (21 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2001 Typ motoru:1,9 TDi 81 kW Stav km při koupi:145 000 km Stav km nyní:190 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:zapůjčený Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 5. 9. 2006

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: .

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Co se týče spolehlivosti tak spokojenost, občas pozlobí (asi) váha vzduchu, auto přestane táhnout, stačí znovu nastartovat a ok, naštěstí se to nestává často.
Sem tam se na palubce rozsvítí nějaká kontrolka (třeba málo vody), ale zatím se všechno vyřešilo bez větších investic.

Ostatní byla taková ta běžná údržba jako brzdy, náplně, tlumiče,...

Možná by ještě stálo za zmínku napsat a hrkající sedačce (v podélném směru), nejsem sám kdo to tak má.

Ale to jsou jenom maličkosti, jsem se spolehlivostí absolutně spokojen!!!


Hodnocení a zkušenosti s autem

Možná jste si už všimli tak jako já, že Octavia první generace je tak trochu nedoděl, spíš pokus Škodovky o dobré auto za málo peněz, oproti Felicii to je velkej skok, ale oproti druhé generaci a mnohdy i stejně starým konkurentům je to auto jenom napůl.

Tady říkám proč:

Největší nedostatek je prostorové řešení karoserie: kabina snad širší než delší (a že moc široká neni) a kufr že do něj dáte celý Uno. K čemu je auto s takovým kufrem, když se do auta pořádně nenasoukaj čtyři dospělí lidi a to nemluvim o komfortu pro cestování. Zadní sedačky mají asi takovou výškovou polohu a sklon opěradel (snad kolmo k podlaze) že snad jen vtipálek by je bral za plnohodnotná a mhohdy vám připadá, že vás převážejí na lavičce z parku. Mnozí z vás si teď řeknou, co to píšu za kraviny, že tam jezdíte jenom sami nebo ve dvou a vpředu je místa dost. Tak se podívejte kde sedíte - přední sedačka končí hluboko v zadních dveřích a hlavu máte vedle B sloupku. Nechtěl bych absolvovat boční crash test, to by byla slušná hlavička.
Co mě ještě vadí je, že při pohledu zezadu je podivně vidět pod auto a taky že je auto dlouhý a má krátkej rozvor - jízdní vlastnosti nic moc!!!
Jinak k designu interiéru a zpracování - líbí se mi, bez výtek. Možná to uchycení sedaček by mohlo vydržet víc, boční vedení taky slabý, jsou i poměrně tvrdé a mají krátké sedáky, ale zvykl jsem si.

Motor je pro běžný ježdění doslova super, horší to je když na to šlápnete a chcete dostat naximum 81kW, které leží v 4100 otáčkách. Ve třech tisících začne motor slábnout a od třech a půl už se vůbec nic neděje a jenom to řve a točí, totální dřevák! Prostě to není závoďák, jeho silné stránky jsou jinde - točivý moment v nízkých otáčkách a spotřeba...

Odhlučnění motoru zoufalé, dlouho mi to nevadí ale občas mě to sere. Zlatej benzín.
Brzdy poddimenzované (rychlé opotřebení i kotoučů - vlní se), divný nástup, zdají se ostré, ale najednou nějak poleví. Ohodnotil bych je slovem průměr.

Podvozek je kapitola sama pro sebe. Octavia poměrně dlouho drží, ale nedá se jí věřit. Kombinace tuhá zadní náprava, těžký motor vpředu a krátký rozvor není vůbec dobrá na sportovní použití (i když si to někteří namlouváte... zkuste víceprvkovou nápravu a pochopíte). Pro běžné ježdění podvozek bohatě stačí, je příjenmý a zdá se sebejistý. Jak dojde na extrém, je to jednou ven popředu, jednou bokem, jednou uletí zadek, prostě svinsto. Na rovných silnicích je to ok, ale jak se to houpe je to konec. Díry to zvládá celkem slušně a potichu, to si mi libí. Odhlučnění podvozku je opravdu dobré.

Řízení zase vyhovuje na běžnou jízdu, na sportovní použití je dost přeposilované a poskutuje velmi málo informací od kol.

Takže když to tak shrnu: Rozhodně to není auto na sportovní vyžití (beru, kvůli tomu ho asi nedělali), taky neni na dlouhý cestování, přeci jenom ten prostor je znát a sedačky by potřebovaly výměnu, pro rodinu to taky moc neni (leda že máte ještě malý děti a to maximálně dvě). Když k tomu ještě připočtu poměrně dost vysokou cenu, když to chcete mít trochu ve výbavě, neni to auto ani na postrk do města. A to nechci ani zmiňovat cenu ojetil, pro mě má tohle auto poloviční cenu než jakou opravdu má.

Jsou lepší auta za ty peníze, ať už je chcete na cokoli a cena a dostupnost náhradních dílů mi to nevymluví. Jinak tohle auto jsem si nekoupil, nejsem blázen. Ještě na závěr: Nejsem zaujatý proti škodovce, prostě se mi jen nelíbí Octavia první generace. I když má své kvality, má i své zápory, bohužel dost velké.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

váha

Dobrý

17.05.2007 | 21:25:01 | Jarda Reagovat

Oktavka I. neni auto stredni tridy

Jen reaguji na jenika. To co pise o jizdnich vlastnostech a vozu stredni tridy je naprosty nesmysl. Jenze aby clovek na tohle prisel,musi si sednout do jineho auta. Kdysi jsem mel oktavku 2.0 elegance a myslel jsem si kdo vi co nemam za karu . Az kdyz jsem si koupil novou Vectru GTS s podvozkem IDS doslo mi,ze Oktavka I. auto stredni tridy opravdu neni,i kdyz se snazi si na nej hrat. V Oktavce jsem si najednou pripadal jak chudy pribuzny. Pohodli a jizdni vlastnosti jsou naprosto nesrovnatelne. A to Vectra neni zadny extra hit !

13.03.2007 | 17:30:44 | Bjoern Reagovat

a

a

24.12.2006 | 20:34:10 | baron Reagovat

pravda

ta recenzia je naozaj pravdiva, vobec to nie je blbost, kto neveri, asi octavku nema

24.12.2006 | 20:33:22 | p Reagovat

Blbost

Je to vesmes souhrn zvastu.Zaprve zadna vaha vzduchu,ale pretlak turba ,ktere se pretlakuje a vypne.Je to na opravu,ci repasi.Nove stoji kolem trinacti tacu,cili smesny peniz,,oproti konkurenci..Jinak auto ma vyborne jizdni vlastnosti,je dobre zpracovane,az na odhlucneni podvozku,je moc dunive a take obtekani vzduchu je prilis slyset.Jinak se vozu da malo co vytknout,splnilo svuj ucel a je konstruovano tak,aby vyhovovalo stredni vrstve a na podvozku VW Golf se neda mnoho vic vymyslet.Oproti Golfu ,ktery je hracickovy,stale pusobi jako plnohodnotny dospely vuz,sice strohy ,ale ucelny.No a motor??Klasicky vykonny diesel,ktery drzi.Nejlepsi je sedesatsestka,sice tak netahne,ale vydrzi nejvic a tech stosedmdesat na dalnici drzi stale.Co dodat,je draha,ale taky dobra,s cim srovnavat?Opel,Renault,Peugeot,nebo Ford?Jsou to hromadky naparadenyho rychle vadnouciho nestesti,kdy po stopadesati tisicovem provozu se jich radsi budete zbavovat,pro jejich prekombinovanost a neduslednost.Oktava je proste dobra design taky .Uz jen z boku kombik vyhlizi stale neotrele,hlavne mala okna,ne jak konkurencni skleniky.No jeste k prostoru na zadnich sedadlech.Neni velka,ale ja se svymi stopeti kily a stoosmdesatisedmi cm,sedim vcelku dobre,Vpredu se clovek nesmi ale posouvat az na doraz,to je pak ulet.Jinak to jde.Mam faceliftovku..No a spotreba je kapitola sama o sobe.Klasicke tedeicko jezdi velice usporne a pri dodrzovani predpisu se da bez vetsich problemu jezdit pod ctyri litry.Cesi odvedli hodne dobrou praci,da se rict ze lepe nez Nemci v jiz zminovanem Golfiku.....Auto doporucuji....

28.11.2006 | 18:34:57 | jenik Reagovat

Skvělý

Naprosto dokonalá recenze na Octávii. Je to napsaný výstižně, přesně, neutrálně. Kdo si to přečte ví do čeho jde! ;-) Oprvadu úžasně napsaný

21.09.2006 | 09:52:07 |  Reagovat