Rok výroby:1997Typ motoru:1598 / AEEStav km při koupi:162 000 kmStav km nyní:171 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6 až 12 l/100 kmVloženo:20. 7. 2007
Předchozí auto:Škoda 105 125 FavoritMazda 626 Škoda 1.8 T
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Po koupi auta jsem musel dát pár věcí dohromady.
Špatné brzdy, dávané nové kotouče a destičky.
Nefunkční lambda sonda, vyměněná.
Vystřelená svíčka, převložkovaná hlava.
Největší problém se týká namontovaného LPG, zlobí volnoběžné otáčky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nemám zas tak dlouho auto, 3 měsíce, najel jsem za tu dobu 9000 km. Co se týká jízdních vlastností, tak jsem spokojen, motorově také, celá rodina se mi vejde do auta, kufr je pěkně velký, jen moje menší polovička nedosáhne až dozadu v kufru na věci. Občas se ozívají plasty, nejsem ten typ, co vše kritizuje, takže vrzající plasty nevnímám, asi zas tak nevrzají.
Motor kolem 2500 otáček za minutu lehce rezonuje. Spotřebu nehlídám, palubní počítač nemám, ani mi nechybí, ještě by mě rozčiloval. Líbí se mi červené podsvětlení u budíků a hlavně prostor pod volantem, pěkně se tam vejdu. Vadí mi menší prostor na zadních sedačkách, ale dětem stačí, až vyrostou, budou mít jiné auta, takže zatím neřeším. Nejvíce řeším problém s LPG, ten dokáže v mém autě potrápit, s tím si nevím rady, ani ve škodovce, ani plynaři.Celkově se jedná o dobré pěkné auto pro mě. Líbí se mi tvrdý podvozek.
Malá připomínka, podle mě, přední světla moc nesvítí a třetí brzdové světlo je nedomyšlené, moc žárovek.
Také mám neustálé problémy se sekvenčním LPG, které se projevují trhavou jízdou. Zpravidla stačí vyměnit svíčky (nejlevnější typy, je zbytečné kupovat drahé tříbodové na LPG), naposled mě na LPG servisu doporučili vyměnit zapalovací kabely a rozdělovač, tak uvidím jestli to zase chvíli pojede dobře. LPG směs je nehomogenní ve válci a potřebuje dokonalou jiskru, jinam na benzín to jezdí dobře. Ten LPG je problém ale už jsem na něm najel 50t km tak si nestěžuji. Přemýšlím o octávce 1,6 75 kW, snad tam LPG bude lepší. Když si jednou člověk zvykne na plyn nechce nice jiného
Temeř stejný problém s volnoběhem na lpg a otačkami okolo 2000otaček za minutu jsem měl na swiftu,pomohlo to že jsem zkrátil sáni a bylo po problemech.Sekvenčni vstrik lpg je dobra vec,ale malokterý plynař ho umi naladit,tolik moje zkušenost.
Pro zajímavost jak vše dopadlo, nakonec mi střelil plyn do sání, šlo o jednodušší plyn, přes škrtící klapku, Výměna sání stála kolem 10 000,- Kč a starý nevhodný typ LPG byl vymontován a namontován jiný LPG, stříkačka a je po problému, při tom rostřeleném sání a výměně se zjistilo, že šlo o opravu sání a nasávalo falešný vzduch, také původní pc jednotka LPG se hádalo s pc jednotkou benzinu. Lambda sonda dlouho nevydrží, opravdu není dělaná na LPG.
Přesně máte jaký typ plynu? Otáčky mě zlobí jen někdy, kolem 2000 až 2500 otáček za minutu. U mě nikdo nemůže najít závadu. Lambda sonda se mění častěji, není totiž dělaná na LPG, s tím počítám.
Vlastním taktéž Octavii 1,6 55kw předělanou na plyn a mám ty samé problémy při volnoběhu na LPG, byl jsem u plynaře a ten mi řekl, že už ten problém jednou řešil, ale nějak se mu nevedlo. Jinak jezdím asi za 1,20 Kč na km LPG, Auto jsem koupil už ojeté, stav tachometru při koupi 100 tis, já jsem najezdil dalších 35 000. Za tu dobu jsem měnil lambda sondu, brzdové destičky, lankovody ruční brzdy, čep řízení. Za rok mě čeká výměna plynové nádrže.
Měl sem kdysi auto taky na plyn a co si tak pamatuju,v motoru byl na nějakým tom plynovým směšovači regulátor,pomocí kterýho se daly upravit volnoběžný otáčky.Regulovala se tím nejspíš celková směs.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
1,6 55kW LPG
Také mám neustálé problémy se sekvenčním LPG, které se projevují trhavou jízdou. Zpravidla stačí vyměnit svíčky (nejlevnější typy, je zbytečné kupovat drahé tříbodové na LPG), naposled mě na LPG servisu doporučili vyměnit zapalovací kabely a rozdělovač, tak uvidím jestli to zase chvíli pojede dobře. LPG směs je nehomogenní ve válci a potřebuje dokonalou jiskru, jinam na benzín to jezdí dobře. Ten LPG je problém ale už jsem na něm najel 50t km tak si nestěžuji. Přemýšlím o octávce 1,6 75 kW, snad tam LPG bude lepší. Když si jednou člověk zvykne na plyn nechce nice jiného
06.06.2009 | 11:34:03 | Miro Reagovat
Temeř stejný problém s volnoběhem na lpg a otačkami okolo 2000otaček za minutu jsem měl na swiftu,pomohlo to že jsem zkrátil sáni a bylo po problemech.Sekvenčni vstrik lpg je dobra vec,ale malokterý plynař ho umi naladit,tolik moje zkušenost.
06.03.2009 | 19:27:39 | subo Reagovat
LPG
Pro zajímavost jak vše dopadlo, nakonec mi střelil plyn do sání, šlo o jednodušší plyn, přes škrtící klapku, Výměna sání stála kolem 10 000,- Kč a starý nevhodný typ LPG byl vymontován a namontován jiný LPG, stříkačka a je po problému, při tom rostřeleném sání a výměně se zjistilo, že šlo o opravu sání a nasávalo falešný vzduch, také původní pc jednotka LPG se hádalo s pc jednotkou benzinu. Lambda sonda dlouho nevydrží, opravdu není dělaná na LPG.
06.03.2009 | 16:16:39 | Karátek Reagovat
Přesně máte jaký typ plynu? Otáčky mě zlobí jen někdy, kolem 2000 až 2500 otáček za minutu. U mě nikdo nemůže najít závadu. Lambda sonda se mění častěji, není totiž dělaná na LPG, s tím počítám.
04.08.2007 | 17:28:15 | Reagovat
LPG
Vlastním taktéž Octavii 1,6 55kw předělanou na plyn a mám ty samé problémy při volnoběhu na LPG, byl jsem u plynaře a ten mi řekl, že už ten problém jednou řešil, ale nějak se mu nevedlo. Jinak jezdím asi za 1,20 Kč na km LPG, Auto jsem koupil už ojeté, stav tachometru při koupi 100 tis, já jsem najezdil dalších 35 000. Za tu dobu jsem měnil lambda sondu, brzdové destičky, lankovody ruční brzdy, čep řízení. Za rok mě čeká výměna plynové nádrže.
03.08.2007 | 22:24:44 | Reagovat
LPG
Měl sem kdysi auto taky na plyn a co si tak pamatuju,v motoru byl na nějakým tom plynovým směšovači regulátor,pomocí kterýho se daly upravit volnoběžný otáčky.Regulovala se tím nejspíš celková směs.
20.07.2007 | 13:34:36 | Reagovat