Rok výroby:1999Typ motoru:1,6 55kw benzinStav km při koupi:88 000 kmStav km nyní:120 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7.5 l/100 kmVloženo:26. 11. 2008
S autem jsem najezdil kolem 35 tis km a jsem velice spokojený. Myslel sem, že auto bude slabé, ale pokud nejezdíte plně obsazeni tak výkon bohatě stačí. Jízdní vlastnosti dobré. Jediná nevýhoda je větší spotřeba ve městě. Hodně lidí na tento motor nadává, ale já zatím můžu jen chválit. Je spolehlivé a zatím mě nikdy nezklamalo. Auto mám dovezené s Francie a jezdím s ním 3 roky. Bez pochyby je TDi mnohem lepší, ale to už pak záleží na ceně, spotřebě, počtu ujetých km ročně atd.
Kluci já nevím, CLIO 55kw je lehčí, to určitě, ale . . . má jinou převodovku, jinej kroutící moment motoru, je to o nečem jiném, stejně tak jede líp fabia 1,9 77kw než octávia 1,9 81kw, a souhlasím i s tím že stokoňová octávia jede hůř než 75 koňová, jenom díky převodovce, jel jsem jak s tím tak i s tím a můžu porovnat, oba vozy měli najeto kolem 200 000km,stokoňová octávie je do rychlosti, rozjedete ji a pak jede, kdežto 75ti koňová jede pěkně od spoda, když není vylágrovanej motor teda a nejezdilo s tím prase
Tož tak sem se svézl v tem voze Octavie po cestě tadem do Praglu. No to vam povim chalani, neny to špatný kočár. Také dobré řazení, motor krajší než v šalině a ani tolik napapá. Fajne auto ta Oktavka. Nevi někdo, nemóhla by jezdit aj na uhli?
Musím souhlasit s těmi kdo ten motor tady chválí. Já měl tuto oktávku kdysi 2 roky a se slzou v koutku oka jsem ji dával pryč. Je pravda že papírové hodnoty okamžitě vytvářejí odpor k tomuto motoru, ale chce se to opravdu svézt !!! Mě se z touto motorizací jezdilo velice příjemně, dokonce příjemněji než z verzí 74kw. Minimální řazení, tah od volnoběhu, pocitově jako 2.0. Zpřevodování je trošku kratší, což vytváří pocit většího tahu.
02.01.2016 | 01:59:48 | milan
| 217.75.215.*Reagovat
Ono taky záleží, kde to auto jezdí. České silnice nepřežije podvozek žádného auta. Moje Octavie jezdila po německu a po 9ti letech je podvozek jako nový. Od přejezdu českých hranic trpím s ním.
čepy atlumiče tam vydrži hrozně moc,jednou tolik,co na francouzich..Tlumiče na laguně 2,0 83,5kw´1997 278 000 km a jsou původní(a ještě chvíli vydrží). Čepy byly měněny ve 212 000(všechny, a to původní, ještě na nýtkách) Takže u toho "nadauta" vydrží čepy 424 000 a tlumiče přes 550 000 km?? Howgh letím do bazaru pro octavii.
Jo máš pravdu s tim otáčkoměrem sem ulít, měl to bejt rychloměr. Sori. Každopádně ohledně světel v porovnání s ostatními značkami nemá Octavia šanci, třeba mladá má Pandu !!! a ta svítí daleko líp. Samozřejmě bavíme se o první generaci Octavie s čirou optikou. Nevím všichni mluví o supr zpracování, ale já mám tedy opačné zkušenosti, je pravda, že materiály v interieru jsou hodnotné, ale jak jsem říkal slícování a životnost je na pytel. Nemůžu srovnávat Octavii s Mercedesem nebo dokonce s Toyotou, to je blbost, srovnávám ji se značkama, které jsou tédle šunce nejblíž.
Co to pišeš za nesmysly,ještě jsem neviděl Octavku s nedopisujicim displejem.A odchazej napravy???????Se prober,čepy atlumiče tam vydrži hrozně moc,jednou tolik,co na francouzich...
špatné zpracování? no nechci se hádat, ale dílenské zpracování patří mezi jedno z nejlepších ve třídě. Světlomety...s čirou optikou je to OK. A i ty starší fungují dobře. Jen je potřeba použít kvalitní žárovky. Co odchází často na těch nápravách? Netuším... O tom pal.PC už jsem psal. Otáčkoměr nesprávně měří ve vyšších rychlostech? Otáčkoměr? Fakt? Nemyslel náhodou dotyčný rychloměr? A to že ve vyšších otáčkách proměřuje je běžné u všech aut-musí! Jinak by neprošel homologací. Drahé na údržbu? Vlastně jo-když si člověk koupí ulítaný služební stočený a bouraný vrak, tak se to prodraží to zas jo. Ale takových pastiček číhá velmi moc i od jiných výrobců. Neúsporné? Takový TDi 81Kw jezdí velmi úsporně a i 1,6 umí jezdit za slušnou spotřebu. Koruna příspěvku? Ten závěrečný výčet značek a modelů. Mega propadák Stilo. Megan první generace...Astra...pche. Kdyby tam byla Toytoa Colrola, Volvo, BMW, Mercedes (třeba124), tak neřeknu ani popel. Ale předložený výčet obsahuje šunky daleko horší než Octavie.
S tím nedopisujícím pal. PC u octavie to slyším poprvé. Ale jedno auto s bezkonkurenčně nejhorším pal. PC, které mělo právě takovouto vadu znám velmi dobře - Opel Vectra. Po 2 letech byl ten display vykradenej jak ruská sámoška, když dovezou vodku.
Já bych starou dobrou Octavii neodsuzoval. Jako firemní auto to není špané, má solidní jízdní vlastnosti a vypadá poměrně dobře. Škoda jen velmi špatného zpracování a to hlavně v interieru. Světlomety jsou velmi špatné, oproti třeba Renaultu je to bída s nouzí. Často odcházejí nápravy a palubní přístroje, zejména palubní počítač, který nedopisuje a mizí. Otáčkoměr často nesprávně měří zvlášť ve vysokých rychlostech neukazuje vůbec. Auto je drahé na údržbu a neúsporné ve většině případů motorizací. Doporučuji se spíše poohlédnout po konkurenční Astře G, Meganu první generace nebo Fiatu Stilo. Ušetříte tím peníze, čas a nervy potřebné k souznění s touto hajtrou.
Octavii nechybí sebevědomí, a není se čemu divit. Díky mimořádné praktičnosti si tento vůz získal oblíbu již více než milionu spokojených zákazníků po celém světě. A díky designu, kterému se čas vyhýbá, přibývají stále další...
Spojení elegance s účelností a kvalitou – to jsou charakteristické prvky designu modelů Octavia. Zdůrazňují originálním způsobem velikost a robustnost vozu, i když celý automobil a každý jeho detail působí příjemným dojmem solidnosti, prostornosti a spolehlivosti.
Při pohledu na Octavii ani na okamžik nezaváháte, k jaké značce patří. Dominantním prvkem přední části vozu je přední maska s výrazným žebrováním mřížky chladiče, do které je zakomponováno i firemní logo. Maska spolu se světlomety s čirou optikou dodává vozu výraz dynamiky a robustnosti.
Přes elegantní linii celé karoserie se dostanete k půvabné stupňovité zádi liftbacku nebo naopak splývavé u verze Combi. Optimalizace tvarů karoserie přinesla nízký součinitel odporu vzduchu (Cx=0,3), který se příznivě podepisuje na spotřebě pohonných hmot.
Pro vůz je standardně připravena široká paleta vnějších laků, včetně metalických barev, nebo litá kola v několika provedeních.
Elegantní a kvalitní materiály jako v luxusním voze, avšak se zvláštním ohledem na odolnost a praktičnost. Tak by se dala charakterizovat Octavia uvnitř. Množství šikovných detailů a praktická výbava z ní dělají atraktivní vůz pro drobné podnikatele i pro rodiny s dětmi.
Ať již je to přístrojová deska, volant, sedadla, palubní přístroje, či autorádia, celý mimořádně variabilní a prostorný interiér nese pečeť designérské školy Škoda.
A to jsme ještě nezmínili mimořádný prostor pro zavazadla, který nabízejí obě karosářské varianty. Základní objem 528 litrů, resp. 548 u Combi, to by měl být víc než dostatek místa pro zboží nebo výbavu na dovolenou. Sklopením zadních sedadel u verze Combi získáte dokonce prostor neuvěřitelných 1512 litrů.
Muž lovec jde jednoho dne do tajgy. A jak tak kráčí, všimne si něčeho zvláštního. Na větvi visí malinká ženuška. Není to celá žena, je to vlastně jen ženské pohlaví. Vagina. „Úžasné,“ zašvitoří muž, sundá vaginu ze stromu a strčí si ji pod čepici. Ale prochladlá „ženuška“ kvílí a naříká. „Zima, je mi velká zima,“ stěžuje si. Muž si ji strčí do kapsy, ale nářek se opakuje: „Studí mě tu, studí, není mi tu dobře.“ Chlapík přemýšlí, co dělat, kam by ji mohl ještě dát. „Někam do tepla,“ přemýšlí. Tak si ji dá do kalhot. A tam je ženuška vagina spokojena. Lovec přijde domů, na manželku se ani nepodívá a hned jde spát. Ale není sám. Pod přikrývkou si užívá se svou nově nalezenou ženuškou. Vagina je úžasná a splní mu všechny jeho touhy. Ráno muž odejde na lov a vaginu nechá ve vyhřáté posteli. Ale sotva se vrátí, zhltne rychle večeři a jde zase spát. K ženě už si vůbec nelehne, jen si zaleze do své postele a tajně si užívá s malinkou ženuškou vaginou. A tak to jde den za dnem, týden za týdnem. Až jednoho dne manželka ženušku vaginu najde a hodí ji do ohně. Škaredě se ženuška popálila a když se lovec vrátil domů, začala si stěžovat. Nadávala na ženu, co že jí to udělala, až nakonec lovce požádala, aby svou manželku zabil. A muž? Co by pro svou lásku neudělal. Tak jde a ženu zabije. A je klid, ženuška mu v posteli udělá, co mu na očích vidí. Ale jak jdou dny, lovec najednou zjistí, že mu něco chybí. No aby ne, když mu jeho nová žena doma neuklidí ani k večeři nenavaří. Vždyť je to jenom vagina ... Jak dlouho bude trvat, než ji pověsí zpátky na větev?
Jerry, Jerry, tobě se může člověk jenom smát.:-)) Mě neleží v žaludku tvoje Octavie, ale tobě můj (ex)BMW ano. Ano, auto typu Octavie koníčkem, to opravdu nepochopím. Jinak možná bys měl číst i jiné recenze. Poraď třeba Markovi s TDi, co se mu tam podělalo, když jsou auta pro tebe koníčkem, všude jsi byl, všechno a všechny znáš, jak se tu prezentuješ.:-)
No vidíš a to je ono. Pro mě to není jen spotřební věc. Je to pro mě i koníček, ale to tobě podobní těžko kdy pochopí. A že si na autě zakládám? To je řečeno moc nevhodně. Z tvých odpovědí mám spíš pocit a nebude to jen pocit, že si na něm zakládáš naopak TY. Já si mám koupit "auto" čili nemám auto a ty přece máš AUTO. Tak kdo si tady na autě zakládá.. hm? Ale máš pravdu-plechovka jako plechovka. Jestli ti nedá přednost někdo v naložený Tatře, nebo usne za volantem, tak se pak můžeš tam nahoře obhajovat že jsi přece měl AUTO.pro Radka
sa pobavil, si riadny znalec národa nášho vtipného..., ale pre anonyma: naozaj tam nelejem vodu aj s žabkami, pučí ma od smiechu..., ale myslel som vyumývať chladič, vybrať ho von a všetko opláchnuť vodou, je tam neskutočne veľa špiny, ale z VONKU, z cesty, premávky a podobne, pardón, ale toto bol najvtipnejší príspevok ktorý som kedy čítal... super . Tiež sa mi voľakedy zahrieval motor a nevedel som prečo. Ale buldozér T 108 ma naučil psie kúsky. Servis žiadny, poraď si sám... Vždy po nejakej oprave nám toľko ostalo šróbov, matíc a kadečoho zo stroja, nevedeli sme ani nájsť kde chýbajú... a buldozéru to nikdy nevadilo. Nech tam robím o rok dlhšie, naučím ho chodiť bez motora...auto je tiež taký malý stroj, chodiaca kopa šrotu... Niekedy pomôže sedliacky rozum. A staré spôsoby. Netreba sa báť pekných plechov, princíp je rovnaký.. Ak by ste poniektorí videli, čo sa deje s Vašimi miláčikmi v servisoch počas opráv, ak tam nie ste, porazí niekoho. Okolo 25-30 % je opráv a servisných zásahov zbytočných, podľa jedného prij. technika, ktorému môžem dôverovať...., všetko pre zákazníka a jeho plnú peňaženku.
Mě to je jedno, pro mě je to jen auto, spotřební věc, kterou použiji a vyhodím. Ale ty si na něm zakládáš, což je patrné na první pohled.:-)) Že máš 10let starou Octu a jsi zní na větvi, proč ne? Ale fakt je, že technicky i morálně je to starej krám.
Jaký mindráky...neboj mi si z toho tvýho Auta na prdel nesednem, nebo aspoň já ne. Ačkoliv možná jo. Četl jsem že BMW přišlo s revoluční novinkou - při klidné jízdě dorůstají brzdové destičky rychlostí zhruba 1mm na 500Km, takže pokud jezdíte klidně můžete takto renovované destičky prodávat. Ovšem naprostou lahůdkou byla změna ceníku za servisní práce. Za hodinu práce nyní zaplatí zákazník v autorizovaných servisech BMW pouhopouhých 20Kč :-)))))
zhodiť dole vodný chladič plus príslušenstvo a riadne ho vyumývať vapkou...je tam veľa špiny, starého lístia a piesku. Zatiaľ som nikdy vodnú pumpu nemenil....ani po 400.000 km...:)
zhodiť dole vodný chladič plus príslušenstvo a riadne ho vyumývať vapkou...je tam veľa špiny, starého lístia a piesku. Zatiaľ som nikdy vodnú pumpu nemenil....ani po 400.000 km...:)
Mindráky jsou svině, co? Není můj problém, že jsi se na auto ještě nezmohl. Vodní pumpu vymění každý s rozvody, ale nikde není vyloučeno, že nemůže téct, nebo se "vychodí" před servisním intervalem a nestíhá honit vodu - TUDÍŽ SE VOZIDLO, např. V TÁHLÉM STOUPÁNÍ, PŘEHŘÍVÁ.
Lambda ne, vodní pumpa taky ne. Chladič jsem měnil, protože po 10 letech začal lehce téct na boční přírubě (netěsnila guma). Motor se mi nikdy nepřehříval. Nešetřím ho, zažil už hodně. Ano, u těchto motorů se doporučuje na 90000 při rozvodech měnit i vodní pumpu. Stalo se, že třeba na 120000 se pumpa zadřela a poškodil se motor (pumpa je na společné řemenici).
Mě je jasný jak jsi to myslel provokatére s bavoráčkem...naprosto jasný :-)))) K té pumpě(bez sarkastických poznámek)- je doporučeno ji vyměnit při každých rozvodech, nebo při druhém intervalu rozvodů-tedy při 160 000Km. Není to ani tak z důvodu špatné cirkulace, jako spíš opotřebovaného gufera nebo ložiska. A vzhledem k tomu, že pumpu pohání rozvodový řemen, tak..se vyplatí mít ji OK.
Radek: velice vtipné, ale byli v této zemi i větší komici. A kromě toho už jsem jel s tou mojí plně naloženou tedy 5lidí+plný kufr+plná nádrž+v kufru 50l vína :-) bylo to někdy v červenci a ručička teploměru se nehnula z místa. Mimo dálnice, v pátek odpoledne, po silnicích první a druhé třídy, delší cesta 320km, zacpaná Plzeň, rychlostní průměr 68Km/h. Trochu jsme pospíchali, tak dostávala fest za uši v tomto obsazení. Spotřeba? Lehce jsem se dotknul 8l. Přesněji to bylo výpočtem 7,85l/100. A jak psali ostatní-mají pravdu. Většina lidí se v tom nikdy nesvezla, ale podle papírových údajů o výkonu dělají účet bez hostinského. Taky jsem pár takových "znalců" za ten rok zažil. Vyřešil jsem to vždycky rázně. Dotyčný dostal klíčky a hezky se jel projet. Ono totiž není nad osobní zkušenost. Všichni však po jízdě změnili názor: "tý čéče jsem myslel, že to jezdí hůř, ale není to vůbec špatný jak těch 55Kw na první pohled vypadá". Od té doby už od nich žádné posměšky neslýchám.
Tých 10 rokov ubehlo a som rád, že Vám auto dobre slúži. Ale keby ste kupovali nové auto, asi by ste čakali od nového auta (i motora) viac ako od toho Vášho starého !!!!
Mně by jenom zajímalo, kolik z vás, kteří tady kritizujete Octaviu s tímto motorem, jste ji skutečně řídili. Já ji mám doma a je to super kára. A vůbec to není o tom, že nejsem náročný, Čech Škodovka atd.. Prostě moje auto se povedlo, je mi jedno, kdo ho vyrobil. A můžu porovnávat, protože jezdím s více auty (Seat Alhambra, VW T5). Mě nezajímá, jaký výkon má motor na 5500 otáček, ale jaký má průběh momentu do 4000 otáček, jak tahá odspodu atd.. A tento motor má výbornou křivku momentu. Svezte se s tím. Ať má každý auto jaké chce. Já jsem spokojený se svým. Autorovi recenze přeju hodně šťastných kilometrů a přidávám se k jeho hodnocení: Dobré, spolehlivé, nenáročné auto. Servis: po 10 letech výměna výfuku, preventivně výměna chladiče, jinak spotřební věci. Nikdy jsem neměl problém. Dobře odvedená práce.
Benzínový motor 1,6 v Oktáviách je určite spoľahlivý a časom preverený, ale technicky je to beznádejný pravek. Jednoducho vývoj sa nezastavil a to, že sa ešte dobre predáva skôr znamená len, že zákazníci Škody nie sú nároční, ako o kvalitách samotného motora.
Nadčasový design, vyspělé technologie, velkorysý prostor pro posádku i zavazadla, skvělé jízdní vlastnosti, výborný poměr ceny a užitné hodnoty. Benefity, které dosud oslovily více než dva miliony zákazníků, Octavii právem řadí mezi nejúspěšnější modely značky Škoda.
preco si kupujeme skodovky? lebo sa nam pacia. nikto vam neberie aby ste si kupovali japonske alebo ake auta. prosim. mne sa napriklad japonci nepacia vo vnutri. presne tak isto ako FORD, Citroen, Peugeot.... neznasam budiky uprostred palubnej dosky a vseliake vymyslene veci. mam rad klasiku a mozno aj trosku spartansku strohost. Audi, VW je moj ideal vnutorneho usporiadania auta.... maju jednoducho svoju ergonomiu a tu si drzia... RS-ka sa mi vzdy velmi pacila, tak som si ju kupil, hoci cenovo vychadzala na uroven audi TT, starsej S3, A4, A6,,,,,, BMW E 46 325i. chcem tymto len povedat, ze kazdy ma ine zasady pri vyberani auta.....
mame ju doma uz 12 rok. bezproblemove auto. nikdy neskapala nikde. vsetko je origo okrem spotrebnych veci. sportovec to nie je, ale na vozenie to staci. v klude sa da ist aj na dovolenku. ak sa nepotrebujete nahanat tak je to bez problemov. spotreba dlhodoba MF 2 7,2 litra. inak mimo mesto som s frajerkou kludnou nohou robil 5,8 - 6,2 bez problemov. motor je GOLF II.. klapka este neodisla a ani zapalovacia cievka zatial.
hej 135Nm, ale v docela velkým rozsahu otáček-na benzín bez turba. To je právě to kouzlo. Při 1500ot už má nějakých 125Nm, pak to jde až na 135Nm při 3200ot a prakticky se tato hodnota drží až do 3600ot. A převody se taky povedly: 100Km/h při zařazené pětce=2700ot. 130Km/h=3200ot. Pro sportovní jízdu nepoužitelný, ale pro běžné ježdění příjemný, tichý, pružný a celkem úsporný motor.
inac kukol som predajny formular tejto octavie a je to pekna komedia :D ako zakladnu vybavu tam uvadzaju dokonca okrem ineho aj posilovac riadenia, otackomer a dokonca :DD napocudovanie :D taky luxus aj REZERVNE KOLESO
mno protože 2,0 se nechce nikomu živit, a pak papá často i olej. A pokud se bavíme o NEJlepším benzínu do octavie, tak by to spíše chtělo zmínit 1,8 20V Turbo. Ale je pravda, že já raději atmosferické motory = dobrá mechanická dimenzovanost na daný výkon + o součástku(nikoli zrovna levnou) méně, která se může potento...
Protože my co Octavii s tímto motorem známe, nebo máme, se vám můžeme jen smát. Motor je z dvojkového golfu a nikoli z jedničkového když už teda je někdo tak znalý historie... 62koní? doporučuji naučit se vzoreček pro přepočet PS/Kw... není náhodou 55Kw 75PS??...ostatně na tom až tak nesejde...jen snad, že 55Kw vydolovaných z objemu 1,2 a z objemu 1,6 se jaksi těžko srovnává. Zapoměli jste ještě na jednu drobnost, která je pro jízdu mnohdy důležitější-točivý moment. Nu a co říct závěrem? Snad jedině popřát majiteli hodně šťastných Km. Vlastně ještě něco: můžu souhlasit, není to trhač asfaltu, ale na běžné ježdění stačí, jednoduchý motor, léty osvědčený,levné ND, krásný tah z nízkých otáček, a spotřeba? Moje dlouhodobá je 7,0l/100Km, město 8,5l , dálka s málo naloženým autem v pohodě při dodržování předpisů za 6,2-6,5l. Pokud se s ním člověk naučí jezdit a respektuje jeho charakteristiku, tak se s ním dá jezdit docela úsporně. Jinak moje Oktule už má 9let. Kromě rozvodů, oleje a svíček je vše tak, jak to v MB smontovali.
Omlouvám se za překlep, správný údaj je 75 koní. ( 1kw je asi 1.36 hp). Tento "výkon" už zajisté zajistí tomuto křápu neskutečnou akceleraci pro běžné předjíždění socialistických Avií.
Je jasné, že škodovka neumí dělat kvalitní, moderní, spolehlivé a výkonné motory. Jediný který by stál za zmínku je 1.9 TDi, ovšem doba kdy byl IN je nenávratně pryč. Ted už je to jen zoufalý turbochrocht s nekultivovaným projevem a v 90 % měněným turbem a přečipovanou řídící jednotkou - jsou toho plné bazary. A benzínové motory co se montujou do výkvětů jako Fabia nebo Roomster to stojí rovněž za to. Ono 1.6tkový motor o výkonu chcíplých nějakých 62 koní ( na tak těžké auto!) a neustálými poruchami je ošizený agregát - holt koncern investuje do jiných značek, když u nás debilové pořád kupují škodárny a hledí na ně jako na bohy. Nedávno mě majitel stejného motoru v Oktávce naštvaně odsekl, že můj Toyoťácký motor je lepší, ptž. má VVT-i. Proto já se ptám: Proč i škodovka - a dá se říct celý koncern - nevyráběly a nevyrábí moderní nadčasové motory třeba s variabilním časováním ventilů? Možná by jsme to uměli, ale koncern nedovolí. Proto škodovka je tam, kde je. VW jí pomalu kope hrob. Bohužel při současných nabídkách naší automobilky se není čemu divit.
No porovnavat 1,8 20V a 1,6 8V so zdochnutymy 55 kW je dost ubohe. 55 kW staci tak mozno na male saxo. A to ze ma liatinovy robustny blok nie je zarukou ze vydrzi velmi dlho. Je to auto presne ako kazda ina Skodovka. Tazka kasna + zdochnuty motor + prmrstena cena. Ho.
Nadčasový design, no to snad ne! Vyspělé technologie? Motor 1,6 který se používá od jedničkového golfu! Velkorysý prostor pro posádku i zavazadla? No, možná pro ta zavazadla. Skvělé jízdní vlastnosti? Probůh, mluvíme tady o octavii 1,6? Její jízdní vlastnosti jsou srovnatelné tak akorát s vorem na rozbouřeném moři! Výborný poměr ceny a užitné hodnoty? Jako jaké ceny? Ojetiny, které se prodávají za uměle nadsazenou cenu? Srovnatelné vozy jiných značek se prodávají o 25% levněji! Hele, pište si tu o octaviích klidně, že jsou spolehlivé, pro rodinu dostačující, pro fleetové zákazníky snad už povinné, ale nepište tady sci-fi o nadčasovosti a vyspělých technologiích a skvělých jízdních vlastnostech, to je fakt úsměvné :o) Skoro si myslim, že pan Anonym myslel ten reklamní slogan jen z legrace...
Nadčasový design, vyspělé technologie, velkorysý prostor pro posádku i zavazadla, skvělé jízdní vlastnosti, výborný poměr ceny a užitné hodnoty. Benefity, které dosud oslovily více než dva miliony zákazníků, Octavii právem řadí mezi nejúspěšnější modely značky Škoda.
Souhlasím s autorem. Mám Octavii se stejným motorem už 10 let a jsem velmi spokojený. Neprodal bych. Motor má výborný nástup momentu, perfektně táhne odspodu. Na 2000 otáček je silnější než 1,8/20V (28 oproti 26kW). Tento motor je výborný do cca 3500 otáček, nad 4000 už trochu ztrácí dech. Ale právě proto je určený pro běžné ježdění bez zbytečnýho vytáčení. Tento motor má litinový blok, je robustní a hodně vydrží. Znám majitele, kteří mají 350-400000 najeto a pořád velmi dobré. Prostě je to poctivý držák .
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
1,6-55kw
Já mam octavku r.v.leden 2000 najeto 226000 -spokojenost a spolehlivost .
25.03.2010 | 13:24:45 | 64 Reagovat
1,6 55kw
Kluci já nevím, CLIO 55kw je lehčí, to určitě, ale . . . má jinou převodovku, jinej kroutící moment motoru, je to o nečem jiném, stejně tak jede líp fabia 1,9 77kw než octávia 1,9 81kw, a souhlasím i s tím že stokoňová octávia jede hůř než 75 koňová, jenom díky převodovce, jel jsem jak s tím tak i s tím a můžu porovnat, oba vozy měli najeto kolem 200 000km,stokoňová octávie je do rychlosti, rozjedete ji a pak jede, kdežto 75ti koňová jede pěkně od spoda, když není vylágrovanej motor teda a nejezdilo s tím prase
10.03.2010 | 01:09:08 | Carli Reagovat
Ostrava City Škoda test
Tož tak sem se svézl v tem voze Octavie po cestě tadem do Praglu. No to vam povim chalani, neny to špatný kočár. Také dobré řazení, motor krajší než v šalině a ani tolik napapá. Fajne auto ta Oktavka. Nevi někdo, nemóhla by jezdit aj na uhli?
03.12.2008 | 12:45:22 | Jenda z Ostravy Reagovat
Je to dobrý motor
Musím souhlasit s těmi kdo ten motor tady chválí. Já měl tuto oktávku kdysi 2 roky a se slzou v koutku oka jsem ji dával pryč. Je pravda že papírové hodnoty okamžitě vytvářejí odpor k tomuto motoru, ale chce se to opravdu svézt !!! Mě se z touto motorizací jezdilo velice příjemně, dokonce příjemněji než z verzí 74kw. Minimální řazení, tah od volnoběhu, pocitově jako 2.0. Zpřevodování je trošku kratší, což vytváří pocit většího tahu.
02.12.2008 | 21:46:53 | Pavel Reagovat
RE: Je to dobrý motor
si se zblaznil jako 2l ??? jel si v tom_:?
02.01.2016 | 01:59:48 | milan | 217.75.215.* Reagovat
Ono taky záleží, kde to auto jezdí. České silnice nepřežije podvozek žádného auta. Moje Octavie jezdila po německu a po 9ti letech je podvozek jako nový. Od přejezdu českých hranic trpím s ním.
02.12.2008 | 12:20:11 | Jerry Reagovat
čepy atlumiče tam vydrži hrozně moc,jednou tolik,co na francouzich..Tlumiče na laguně 2,0 83,5kw´1997 278 000 km a jsou původní(a ještě chvíli vydrží). Čepy byly měněny ve 212 000(všechny, a to původní, ještě na nýtkách) Takže u toho "nadauta" vydrží čepy 424 000 a tlumiče přes 550 000 km?? Howgh letím do bazaru pro octavii.
02.12.2008 | 10:14:30 | Reagovat
Amen
Jo máš pravdu s tim otáčkoměrem sem ulít, měl to bejt rychloměr. Sori. Každopádně ohledně světel v porovnání s ostatními značkami nemá Octavia šanci, třeba mladá má Pandu !!! a ta svítí daleko líp. Samozřejmě bavíme se o první generaci Octavie s čirou optikou. Nevím všichni mluví o supr zpracování, ale já mám tedy opačné zkušenosti, je pravda, že materiály v interieru jsou hodnotné, ale jak jsem říkal slícování a životnost je na pytel. Nemůžu srovnávat Octavii s Mercedesem nebo dokonce s Toyotou, to je blbost, srovnávám ji se značkama, které jsou tédle šunce nejblíž.
02.12.2008 | 07:29:04 | Reagovat
Pro AMena
Co to pišeš za nesmysly,ještě jsem neviděl Octavku s nedopisujicim displejem.A odchazej napravy???????Se prober,čepy atlumiče tam vydrži hrozně moc,jednou tolik,co na francouzich...
02.12.2008 | 07:23:55 | Reagovat
Ještě dodatek
špatné zpracování? no nechci se hádat, ale dílenské zpracování patří mezi jedno z nejlepších ve třídě. Světlomety...s čirou optikou je to OK. A i ty starší fungují dobře. Jen je potřeba použít kvalitní žárovky. Co odchází často na těch nápravách? Netuším... O tom pal.PC už jsem psal. Otáčkoměr nesprávně měří ve vyšších rychlostech? Otáčkoměr? Fakt? Nemyslel náhodou dotyčný rychloměr? A to že ve vyšších otáčkách proměřuje je běžné u všech aut-musí! Jinak by neprošel homologací. Drahé na údržbu? Vlastně jo-když si člověk koupí ulítaný služební stočený a bouraný vrak, tak se to prodraží to zas jo. Ale takových pastiček číhá velmi moc i od jiných výrobců. Neúsporné? Takový TDi 81Kw jezdí velmi úsporně a i 1,6 umí jezdit za slušnou spotřebu. Koruna příspěvku? Ten závěrečný výčet značek a modelů. Mega propadák Stilo. Megan první generace...Astra...pche. Kdyby tam byla Toytoa Colrola, Volvo, BMW, Mercedes (třeba124), tak neřeknu ani popel. Ale předložený výčet obsahuje šunky daleko horší než Octavie.
02.12.2008 | 00:29:42 | Jerry Reagovat
S tím nedopisujícím pal. PC u octavie to slyším poprvé. Ale jedno auto s bezkonkurenčně nejhorším pal. PC, které mělo právě takovouto vadu znám velmi dobře - Opel Vectra. Po 2 letech byl ten display vykradenej jak ruská sámoška, když dovezou vodku.
01.12.2008 | 17:52:46 | Jerry Reagovat
Amen
Já bych starou dobrou Octavii neodsuzoval. Jako firemní auto to není špané, má solidní jízdní vlastnosti a vypadá poměrně dobře. Škoda jen velmi špatného zpracování a to hlavně v interieru. Světlomety jsou velmi špatné, oproti třeba Renaultu je to bída s nouzí. Často odcházejí nápravy a palubní přístroje, zejména palubní počítač, který nedopisuje a mizí. Otáčkoměr často nesprávně měří zvlášť ve vysokých rychlostech neukazuje vůbec. Auto je drahé na údržbu a neúsporné ve většině případů motorizací. Doporučuji se spíše poohlédnout po konkurenční Astře G, Meganu první generace nebo Fiatu Stilo. Ušetříte tím peníze, čas a nervy potřebné k souznění s touto hajtrou.
01.12.2008 | 08:52:01 | Reagovat
Pre prijebaneho anonyma
Aaaaaaaaaaaaaamen kokote!!!!!
30.11.2008 | 22:39:23 | Reagovat
Octavia
Octavii nechybí sebevědomí, a není se čemu divit. Díky mimořádné praktičnosti si tento vůz získal oblíbu již více než milionu spokojených zákazníků po celém světě.
A díky designu, kterému se čas vyhýbá, přibývají stále další...
Spojení elegance s účelností a kvalitou – to jsou charakteristické prvky designu modelů Octavia. Zdůrazňují originálním způsobem velikost a robustnost vozu, i když celý automobil a každý jeho detail působí příjemným dojmem solidnosti, prostornosti
a spolehlivosti.
Při pohledu na Octavii ani na okamžik nezaváháte, k jaké značce patří. Dominantním prvkem přední části vozu je přední maska
s výrazným žebrováním mřížky chladiče,
do které je zakomponováno i firemní logo. Maska spolu se světlomety s čirou optikou dodává vozu výraz dynamiky a robustnosti.
Přes elegantní linii celé karoserie se dostanete
k půvabné stupňovité zádi liftbacku nebo naopak splývavé u verze Combi. Optimalizace tvarů karoserie přinesla nízký součinitel odporu vzduchu (Cx=0,3), který se příznivě podepisuje na spotřebě pohonných hmot.
Pro vůz je standardně připravena široká paleta vnějších laků, včetně metalických barev,
nebo litá kola v několika provedeních.
Elegantní a kvalitní materiály jako v luxusním voze, avšak se zvláštním ohledem na odolnost
a praktičnost. Tak by se dala charakterizovat Octavia uvnitř. Množství šikovných detailů a praktická výbava z ní dělají atraktivní vůz
pro drobné podnikatele i pro rodiny s dětmi.
Ať již je to přístrojová deska, volant, sedadla, palubní přístroje, či autorádia, celý mimořádně variabilní a prostorný interiér nese pečeť designérské školy Škoda.
A to jsme ještě nezmínili mimořádný prostor pro zavazadla, který nabízejí obě karosářské varianty. Základní objem 528 litrů, resp. 548
u Combi, to by měl být víc než dostatek místa
pro zboží nebo výbavu na dovolenou. Sklopením zadních sedadel u verze Combi získáte dokonce prostor neuvěřitelných 1512 litrů.
Octavia-úspěch, který trvá
30.11.2008 | 13:06:02 | Reagovat
Auta, ne vaginy
Proboha chlapy pište tady o autech. Na tohle jsou jiné servery.
29.11.2008 | 14:51:20 | Josef Pepa Reagovat
Pohádka o ...
Muž lovec jde jednoho dne do tajgy. A jak tak kráčí, všimne si něčeho zvláštního. Na větvi visí malinká ženuška. Není to celá žena, je to vlastně jen ženské pohlaví. Vagina.
„Úžasné,“ zašvitoří muž, sundá vaginu ze stromu a strčí si ji pod čepici. Ale prochladlá „ženuška“ kvílí a naříká. „Zima, je mi velká zima,“ stěžuje si. Muž si ji strčí do kapsy, ale nářek se opakuje: „Studí mě tu, studí, není mi tu dobře.“ Chlapík přemýšlí, co dělat, kam by ji mohl ještě dát. „Někam do tepla,“ přemýšlí. Tak si ji dá do kalhot. A tam je ženuška vagina spokojena.
Lovec přijde domů, na manželku se ani nepodívá a hned jde spát. Ale není sám. Pod přikrývkou si užívá se svou nově nalezenou ženuškou. Vagina je úžasná a splní mu všechny jeho touhy.
Ráno muž odejde na lov a vaginu nechá ve vyhřáté posteli. Ale sotva se vrátí, zhltne rychle večeři a jde zase spát. K ženě už si vůbec nelehne, jen si zaleze do své postele a tajně si užívá s malinkou ženuškou vaginou.
A tak to jde den za dnem, týden za týdnem. Až jednoho dne manželka ženušku vaginu najde a hodí ji do ohně. Škaredě se ženuška popálila a když se lovec vrátil domů, začala si stěžovat. Nadávala na ženu, co že jí to udělala, až nakonec lovce požádala, aby svou manželku zabil. A muž? Co by pro svou lásku neudělal. Tak jde a ženu zabije.
A je klid, ženuška mu v posteli udělá, co mu na očích vidí. Ale jak jdou dny, lovec najednou zjistí, že mu něco chybí. No aby ne, když mu jeho nová žena doma neuklidí ani k večeři nenavaří. Vždyť je to jenom vagina ...
Jak dlouho bude trvat, než ji pověsí zpátky na větev?
29.11.2008 | 14:44:13 | Václav K. Reagovat
Jerry, Jerry, tobě se může člověk jenom smát.:-)) Mě neleží v žaludku tvoje Octavie, ale tobě můj (ex)BMW ano. Ano, auto typu Octavie koníčkem, to opravdu nepochopím. Jinak možná bys měl číst i jiné recenze. Poraď třeba Markovi s TDi, co se mu tam podělalo, když jsou auta pro tebe koníčkem, všude jsi byl, všechno a všechny znáš, jak se tu prezentuješ.:-)
29.11.2008 | 07:29:46 | Radek Reagovat
Pro Radka
No vidíš a to je ono. Pro mě to není jen spotřební věc. Je to pro mě i koníček, ale to tobě podobní těžko kdy pochopí. A že si na autě zakládám? To je řečeno moc nevhodně. Z tvých odpovědí mám spíš pocit a nebude to jen pocit, že si na něm zakládáš naopak TY. Já si mám koupit "auto" čili nemám auto a ty přece máš AUTO. Tak kdo si tady na autě zakládá.. hm? Ale máš pravdu-plechovka jako plechovka. Jestli ti nedá přednost někdo v naložený Tatře, nebo usne za volantem, tak se pak můžeš tam nahoře obhajovat že jsi přece měl AUTO.pro Radka
29.11.2008 | 01:11:35 | Jerry Reagovat
Pre Radka: dobre som
sa pobavil, si riadny znalec národa nášho vtipného..., ale pre anonyma: naozaj tam nelejem vodu aj s žabkami, pučí ma od smiechu..., ale myslel som vyumývať chladič, vybrať ho von a všetko opláchnuť vodou, je tam neskutočne veľa špiny, ale z VONKU, z cesty, premávky a podobne, pardón, ale toto bol najvtipnejší príspevok ktorý som kedy čítal... super . Tiež sa mi voľakedy zahrieval motor a nevedel som prečo. Ale buldozér T 108 ma naučil psie kúsky. Servis žiadny, poraď si sám... Vždy po nejakej oprave nám toľko ostalo šróbov, matíc a kadečoho zo stroja, nevedeli sme ani nájsť kde chýbajú... a buldozéru to nikdy nevadilo. Nech tam robím o rok dlhšie, naučím ho chodiť bez motora...auto je tiež taký malý stroj, chodiaca kopa šrotu... Niekedy pomôže sedliacky rozum. A staré spôsoby. Netreba sa báť pekných plechov, princíp je rovnaký.. Ak by ste poniektorí videli, čo sa deje s Vašimi miláčikmi v servisoch počas opráv, ak tam nie ste, porazí niekoho. Okolo 25-30 % je opráv a servisných zásahov zbytočných, podľa jedného prij. technika, ktorému môžem dôverovať...., všetko pre zákazníka a jeho plnú peňaženku.
28.11.2008 | 23:38:59 | ľuboš Reagovat
Mě to je jedno, pro mě je to jen auto, spotřební věc, kterou použiji a vyhodím. Ale ty si na něm zakládáš, což je patrné na první pohled.:-)) Že máš 10let starou Octu a jsi zní na větvi, proč ne? Ale fakt je, že technicky i morálně je to starej krám.
28.11.2008 | 22:36:50 | Radek Reagovat
Jaký mindráky...neboj mi si z toho tvýho Auta na prdel nesednem, nebo aspoň já ne. Ačkoliv možná jo. Četl jsem že BMW přišlo s revoluční novinkou - při klidné jízdě dorůstají brzdové destičky rychlostí zhruba 1mm na 500Km, takže pokud jezdíte klidně můžete takto renovované destičky prodávat. Ovšem naprostou lahůdkou byla změna ceníku za servisní práce. Za hodinu práce nyní zaplatí zákazník v autorizovaných servisech BMW pouhopouhých 20Kč :-)))))
28.11.2008 | 22:32:29 | Jerry Reagovat
Pro Luboše
Cože? Jaký písek, jaké listí? Proboha co to máš za auto? Co tam leješ? Vodu z potoka i s žábama?
28.11.2008 | 22:31:11 | Reagovat
To Luboš
Tak teď sis to pohnojil. Já jsem trapák s (ex)BMW a ty máš žabožrouta. Ve vteřině očekávám nějaký výlev pln mindráků.
28.11.2008 | 22:27:22 | Radek Reagovat
Niekedy stačí iba
zhodiť dole vodný chladič plus príslušenstvo a riadne ho vyumývať vapkou...je tam veľa špiny, starého lístia a piesku. Zatiaľ som nikdy vodnú pumpu nemenil....ani po 400.000 km...:)
28.11.2008 | 22:22:12 | ľuboš Reagovat
Niekedy stačí iba
zhodiť dole vodný chladič plus príslušenstvo a riadne ho vyumývať vapkou...je tam veľa špiny, starého lístia a piesku. Zatiaľ som nikdy vodnú pumpu nemenil....ani po 400.000 km...:)
28.11.2008 | 22:22:11 | ľuboš Reagovat
To Jerry
Mindráky jsou svině, co? Není můj problém, že jsi se na auto ještě nezmohl. Vodní pumpu vymění každý s rozvody, ale nikde není vyloučeno, že nemůže téct, nebo se "vychodí" před servisním intervalem a nestíhá honit vodu - TUDÍŽ SE VOZIDLO, např. V TÁHLÉM STOUPÁNÍ, PŘEHŘÍVÁ.
28.11.2008 | 22:10:13 | Radek Reagovat
Pro Italla a podobné znalce
Lambda ne, vodní pumpa taky ne. Chladič jsem měnil, protože po 10 letech začal lehce téct na boční přírubě (netěsnila guma). Motor se mi nikdy nepřehříval. Nešetřím ho, zažil už hodně.
Ano, u těchto motorů se doporučuje na 90000 při rozvodech měnit i vodní pumpu. Stalo se, že třeba na 120000 se pumpa zadřela a poškodil se motor (pumpa je na společné řemenici).
28.11.2008 | 22:06:12 | Jirka Reagovat
Mě je jasný jak jsi to myslel provokatére s bavoráčkem...naprosto jasný :-)))) K té pumpě(bez sarkastických poznámek)- je doporučeno ji vyměnit při každých rozvodech, nebo při druhém intervalu rozvodů-tedy při 160 000Km. Není to ani tak z důvodu špatné cirkulace, jako spíš opotřebovaného gufera nebo ložiska. A vzhledem k tomu, že pumpu pohání rozvodový řemen, tak..se vyplatí mít ji OK.
28.11.2008 | 22:04:41 | Jerry Reagovat
To Jerry
Jenomže to není vtip, ale fakt. Zajdi si do servisu zeptat, jak se projevuje vadná vodní pumpa a pak se ozývej.
28.11.2008 | 20:18:16 | Radek Reagovat
Radek: velice vtipné, ale byli v této zemi i větší komici. A kromě toho už jsem jel s tou mojí plně naloženou tedy 5lidí+plný kufr+plná nádrž+v kufru 50l vína :-) bylo to někdy v červenci a ručička teploměru se nehnula z místa. Mimo dálnice, v pátek odpoledne, po silnicích první a druhé třídy, delší cesta 320km, zacpaná Plzeň, rychlostní průměr 68Km/h. Trochu jsme pospíchali, tak dostávala fest za uši v tomto obsazení. Spotřeba? Lehce jsem se dotknul 8l. Přesněji to bylo výpočtem 7,85l/100. A jak psali ostatní-mají pravdu. Většina lidí se v tom nikdy nesvezla, ale podle papírových údajů o výkonu dělají účet bez hostinského. Taky jsem pár takových "znalců" za ten rok zažil. Vyřešil jsem to vždycky rázně. Dotyčný dostal klíčky a hezky se jel projet. Ono totiž není nad osobní zkušenost. Všichni však po jízdě změnili názor: "tý čéče jsem myslel, že to jezdí hůř, ale není to vůbec špatný jak těch 55Kw na první pohled vypadá". Od té doby už od nich žádné posměšky neslýchám.
28.11.2008 | 20:11:18 | Jerry Reagovat
To Itall
Protože se pod zátěží přehřívalo.
28.11.2008 | 14:57:27 | Radek Reagovat
Prosím více podrobností o výměnách dílů. Proč lambda, proč vodní čerpadlo, proč preventivně chladič? Děkuji.
28.11.2008 | 13:54:15 | Itall Reagovat
Pre Jirku
Tých 10 rokov ubehlo a som rád, že Vám auto dobre slúži.
Ale keby ste kupovali nové auto, asi by ste čakali od nového auta (i motora) viac ako od toho Vášho starého !!!!
28.11.2008 | 12:28:17 | Dušan Mihálik Reagovat
Každý jel s Octavií
Mně by jenom zajímalo, kolik z vás, kteří tady kritizujete Octaviu s tímto motorem, jste ji skutečně řídili. Já ji mám doma a je to super kára.
A vůbec to není o tom, že nejsem náročný, Čech Škodovka atd.. Prostě moje auto se povedlo, je mi jedno, kdo ho vyrobil. A můžu porovnávat, protože jezdím s více auty (Seat Alhambra, VW T5). Mě nezajímá, jaký výkon má motor na 5500 otáček, ale jaký má průběh momentu do 4000 otáček, jak tahá odspodu atd.. A tento motor má výbornou křivku momentu. Svezte se s tím.
Ať má každý auto jaké chce. Já jsem spokojený se svým. Autorovi recenze přeju hodně šťastných kilometrů a přidávám se k jeho hodnocení: Dobré, spolehlivé, nenáročné auto.
Servis: po 10 letech výměna výfuku, preventivně výměna chladiče, jinak spotřební věci. Nikdy jsem neměl problém. Dobře odvedená práce.
28.11.2008 | 12:15:07 | Jirka Reagovat
Motor 1,6
Benzínový motor 1,6 v Oktáviách je určite spoľahlivý a časom preverený, ale technicky je to beznádejný pravek.
Jednoducho vývoj sa nezastavil a to, že sa ešte dobre predáva skôr znamená len, že zákazníci Škody nie sú nároční, ako o kvalitách samotného motora.
28.11.2008 | 11:32:48 | Dušan Mihálik Reagovat
Nadčasový design, vyspělé technologie, velkorysý prostor pro posádku i zavazadla, skvělé jízdní vlastnosti, výborný poměr ceny a užitné hodnoty. Benefity, které dosud oslovily více než dva miliony zákazníků, Octavii právem řadí mezi nejúspěšnější modely značky Škoda.
28.11.2008 | 10:03:19 | Reagovat
RS
jo jo stara octavia RS v zltej farbe mnam urcite nema konkurenta podla mna a ked aj ma je mi to jedno je krasna
28.11.2008 | 09:39:51 | nstar Reagovat
pre vsetkych
preco si kupujeme skodovky? lebo sa nam pacia. nikto vam neberie aby ste si kupovali japonske alebo ake auta. prosim. mne sa napriklad japonci nepacia vo vnutri. presne tak isto ako FORD, Citroen, Peugeot.... neznasam budiky uprostred palubnej dosky a vseliake vymyslene veci. mam rad klasiku a mozno aj trosku spartansku strohost. Audi, VW je moj ideal vnutorneho usporiadania auta.... maju jednoducho svoju ergonomiu a tu si drzia... RS-ka sa mi vzdy velmi pacila, tak som si ju kupil, hoci cenovo vychadzala na uroven audi TT, starsej S3, A4, A6,,,,,, BMW E 46 325i. chcem tymto len povedat, ze kazdy ma ine zasady pri vyberani auta.....
28.11.2008 | 08:36:27 | Reagovat
darmo, je to tak....
mame ju doma uz 12 rok. bezproblemove auto. nikdy neskapala nikde. vsetko je origo okrem spotrebnych veci. sportovec to nie je, ale na vozenie to staci. v klude sa da ist aj na dovolenku. ak sa nepotrebujete nahanat tak je to bez problemov. spotreba dlhodoba MF 2 7,2 litra. inak mimo mesto som s frajerkou kludnou nohou robil 5,8 - 6,2 bez problemov.
motor je GOLF II.. klapka este neodisla a ani zapalovacia cievka zatial.
28.11.2008 | 08:20:41 | Reagovat
to simon
hej 135Nm, ale v docela velkým rozsahu otáček-na benzín bez turba. To je právě to kouzlo. Při 1500ot už má nějakých 125Nm, pak to jde až na 135Nm při 3200ot a prakticky se tato hodnota drží až do 3600ot. A převody se taky povedly: 100Km/h při zařazené pětce=2700ot. 130Km/h=3200ot. Pro sportovní jízdu nepoužitelný, ale pro běžné ježdění příjemný, tichý, pružný a celkem úsporný motor.
28.11.2008 | 00:20:30 | Jerry Reagovat
2,0 85 kW, jak živit??Žere stejně jak 1,6, o kus míň než 1,8 s i bez turba, a neslyšel jsem že by ten motor byl nějak poruchový.
28.11.2008 | 00:01:42 | jašin Reagovat
hehe
inac kukol som predajny formular tejto octavie a je to pekna komedia :D ako zakladnu vybavu tam uvadzaju dokonca okrem ineho aj posilovac riadenia, otackomer a dokonca :DD napocudovanie :D taky luxus aj REZERVNE KOLESO
27.11.2008 | 23:35:11 | simon Reagovat
jerry
tocivy moment? kolko to ma? 135nm? to nieje moc na chvalu
27.11.2008 | 23:31:52 | simon Reagovat
to Jašin
mno protože 2,0 se nechce nikomu živit, a pak papá často i olej. A pokud se bavíme o NEJlepším benzínu do octavie, tak by to spíše chtělo zmínit 1,8 20V Turbo. Ale je pravda, že já raději atmosferické motory = dobrá mechanická dimenzovanost na daný výkon + o součástku(nikoli zrovna levnou) méně, která se může potento...
27.11.2008 | 23:16:10 | Jerry Reagovat
Myslím , že do octy se nejvíc hodí motor 85 kW. V poměru spotřeba:výkon.(beru benzínové) Bůhví, proč se ten motor moc neprodával.
27.11.2008 | 23:04:57 | jašin Reagovat
Pánové jen kydejte hnůj
Protože my co Octavii s tímto motorem známe, nebo máme, se vám můžeme jen smát. Motor je z dvojkového golfu a nikoli z jedničkového když už teda je někdo tak znalý historie... 62koní? doporučuji naučit se vzoreček pro přepočet PS/Kw... není náhodou 55Kw 75PS??...ostatně na tom až tak nesejde...jen snad, že 55Kw vydolovaných z objemu 1,2 a z objemu 1,6 se jaksi těžko srovnává. Zapoměli jste ještě na jednu drobnost, která je pro jízdu mnohdy důležitější-točivý moment. Nu a co říct závěrem? Snad jedině popřát majiteli hodně šťastných Km. Vlastně ještě něco: můžu souhlasit, není to trhač asfaltu, ale na běžné ježdění stačí, jednoduchý motor, léty osvědčený,levné ND, krásný tah z nízkých otáček, a spotřeba? Moje dlouhodobá je 7,0l/100Km, město 8,5l , dálka s málo naloženým autem v pohodě při dodržování předpisů za 6,2-6,5l. Pokud se s ním člověk naučí jezdit a respektuje jeho charakteristiku, tak se s ním dá jezdit docela úsporně. Jinak moje Oktule už má 9let. Kromě rozvodů, oleje a svíček je vše tak, jak to v MB smontovali.
27.11.2008 | 23:00:13 | Jerry Reagovat
Soráč
Omlouvám se za překlep, správný údaj je 75 koní. ( 1kw je asi 1.36 hp). Tento "výkon" už zajisté zajistí tomuto křápu neskutečnou akceleraci pro běžné předjíždění socialistických Avií.
27.11.2008 | 22:34:24 | cimik Reagovat
1,6
1,6 a 62 koní??Kdes to vzal. 1,6 16V ve fabii nebo v roomsteru má 77kW/105 koní, to si myslím není špatné.Bohužel většina jich je v HTP
27.11.2008 | 22:27:40 | jašin Reagovat
Motory
Je jasné, že škodovka neumí dělat kvalitní, moderní, spolehlivé a výkonné motory. Jediný který by stál za zmínku je 1.9 TDi, ovšem doba kdy byl IN je nenávratně pryč. Ted už je to jen zoufalý turbochrocht s nekultivovaným projevem a v 90 % měněným turbem a přečipovanou řídící jednotkou - jsou toho plné bazary. A benzínové motory co se montujou do výkvětů jako Fabia nebo Roomster to stojí rovněž za to.
Ono 1.6tkový motor o výkonu chcíplých nějakých 62 koní ( na tak těžké auto!) a neustálými poruchami je ošizený agregát - holt koncern investuje do jiných značek, když u nás debilové pořád kupují škodárny a hledí na ně jako na bohy. Nedávno mě majitel stejného motoru v Oktávce naštvaně odsekl, že můj Toyoťácký motor je lepší, ptž. má VVT-i. Proto já se ptám: Proč i škodovka - a dá se říct celý koncern - nevyráběly a nevyrábí moderní nadčasové motory třeba s variabilním časováním ventilů? Možná by jsme to uměli, ale koncern nedovolí. Proto škodovka je tam, kde je. VW jí pomalu kope hrob. Bohužel při současných nabídkách naší automobilky se není čemu divit.
27.11.2008 | 22:10:19 | cimik Reagovat
Hovno
Autor má zřejmě hnědý zákal na mozku. Na druhou stranu jestli mu 55kw stačí .... já mám clio 2 a 55kw mě taky stačí, akorát nevím co ta váha auta no.
27.11.2008 | 22:05:28 | Reagovat
No porovnavat 1,8 20V a 1,6 8V so zdochnutymy 55 kW je dost ubohe. 55 kW staci tak mozno na male saxo. A to ze ma liatinovy robustny blok nie je zarukou ze vydrzi velmi dlho. Je to auto presne ako kazda ina Skodovka. Tazka kasna + zdochnuty motor + prmrstena cena. Ho.
27.11.2008 | 21:49:23 | Reagovat
Ale jděte
Nadčasový design, no to snad ne! Vyspělé technologie? Motor 1,6 který se používá od jedničkového golfu! Velkorysý prostor pro posádku i zavazadla? No, možná pro ta zavazadla. Skvělé jízdní vlastnosti? Probůh, mluvíme tady o octavii 1,6? Její jízdní vlastnosti jsou srovnatelné tak akorát s vorem na rozbouřeném moři! Výborný poměr ceny a užitné hodnoty? Jako jaké ceny? Ojetiny, které se prodávají za uměle nadsazenou cenu? Srovnatelné vozy jiných značek se prodávají o 25% levněji! Hele, pište si tu o octaviích klidně, že jsou spolehlivé, pro rodinu dostačující, pro fleetové zákazníky snad už povinné, ale nepište tady sci-fi o nadčasovosti a vyspělých technologiích a skvělých jízdních vlastnostech, to je fakt úsměvné :o) Skoro si myslim, že pan Anonym myslel ten reklamní slogan jen z legrace...
27.11.2008 | 17:27:42 | Marty Reagovat
Nadčasový design, vyspělé technologie, velkorysý prostor pro posádku i zavazadla, skvělé jízdní vlastnosti, výborný poměr ceny a užitné hodnoty. Benefity, které dosud oslovily více než dva miliony zákazníků, Octavii právem řadí mezi nejúspěšnější modely značky Škoda.
27.11.2008 | 16:53:31 | Reagovat
Velmi dobré auto
Souhlasím s autorem. Mám Octavii se stejným motorem už 10 let a jsem velmi spokojený. Neprodal bych. Motor má výborný nástup momentu, perfektně táhne odspodu. Na 2000 otáček je silnější než 1,8/20V (28 oproti 26kW). Tento motor je výborný do cca 3500 otáček, nad 4000 už trochu ztrácí dech. Ale právě proto je určený pro běžné ježdění bez zbytečnýho vytáčení.
Tento motor má litinový blok, je robustní a hodně vydrží. Znám majitele, kteří mají 350-400000 najeto a pořád velmi dobré. Prostě je to poctivý držák .
27.11.2008 | 16:45:58 | Reagovat
recenze jak noha...
27.11.2008 | 11:44:42 | Reagovat
55 kW ma moje saxo a nie je to nic moc.... A opctavia je 2 krat tak tazka. ono sa to aj rozbehne?????
27.11.2008 | 08:34:03 | Reagovat