Rok výroby:2002Typ motoru:1,9Stav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:110 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:22. 2. 2008
V listopadu 2007 jsem zakoupil vůz Š Octavia TDi 81 kw, RV 2002. Vůz měl najeto necelých 100.000 km, samozřejmě dle tachometru, jednalo se o dovoz z Francie, po 1. majiteli, servisováno, což bylo doloženo servisní knížkou. Vůz byl v té době takřka ve výborném stavu, vše bylo funkční, s vozem jsem byl spokojen. Do současné doby jsem najezdil 10.000 km a projevila se první závada. Odešla řídící jednotka centrálního zamykání u dveří v místě řidiče, nefungovalo elektrické ovládání levého zrcátka, začaly problikávat kontrolky na palubní desce, samovolně bez jakékoli příčiny se rozeznívala akustická signalizace značící jakousi závadu a rovněž docházelo k samovolnému nulování údajů na palubním PC.
Po diagnostice v autorizovaném servisu Škoda mi zde bylo sděleno, že je nefunkční řídící jednotka centrálního zamykání a jinak, že žádná jiná závada nebyla zjištěna, přičemž ke mnou uvedeným dalším závadám mi bylo řečeno, že se závady zřejmě projevují vlivem vlhkosti přístrojové desky. Závadu jednotky centrálního zamykání by prý odstranili výměnou samotného dílu v ceně zhruba do 10.000,-Kč, což se mi nelíbilo a závadu jsem odstranit nenechal. Tuto závadu mi následně odstranil tzv. domácí kutil, jehož hobby je autoelektrika, přičemž jednotku rozdělal, cosi zde poletoval a najednou bylo vše v pořádku a veškeré mnou vyjmenované závady pominuly.
Dále se mi projevila druhá závada, což je pro motor TDi typické, a to zatuhlá regulace turba. Zde pomohla pouze výměna turba v ceně 15.000,-Kč bez DPH. A o výměně zvlněných brzdových kotoučů v hodnotě 2.500,-Kč ani nemluvím.
Vozidlo v současné době opět funguje výborně a bez dalších závad, zátah motoru je, dá se říci, ohromující a s vozidlem jsem nadmíru spokojen. Spotřeba vozidla se dá udržet při velmi klidné jízdě i pod hranicí 5 l/100 km, běžně však s vozidlem jezdím průměrně za 5,5 až 6 l/100 km.
V porovnání s mým předchozím vozidlem VW Golf III 1,9 TDi 66 kW je Š Octavia výborné vozidlo, pohodlné, větší a příjemnější, lépe odhlučněné a výkonostně nad úroveň a mohu jej pouze doporučit.
..jasně, že mi turbo chtěl mechanik rozpohybovat...ale nezadařilo se...jinak auto bylo původem z Francie a dle servisky to měl pán 54 ročník, takže v jeho věku to turbo asi moc "neprotáčel"...ale já ho "protáčím" a docela často. Vyměnil jsem i váhu vzduchu a motor opravdu "tahá", jsem spokojen.
Nekdy je lepsi zajet do neautorizovaneho servisu. Ty znackove maji ve zvyku misto hledani priciny jednoduse dil vymenit aniz by to bylo v nekterych pripadech nutne. Clovek tak muze usetrit. A s tou zatuhlou regulaci turba- zkousel to mechanik rozebrat a procistit? Nekdy to pomuze. To vis, musis to turbo taky obcas protocit (ale ne za studena) ..:-)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
for diego
..jasně, že mi turbo chtěl mechanik rozpohybovat...ale nezadařilo se...jinak auto bylo původem z Francie a dle servisky to měl pán 54 ročník, takže v jeho věku to turbo asi moc "neprotáčel"...ale já ho "protáčím" a docela často. Vyměnil jsem i váhu vzduchu a motor opravdu "tahá", jsem spokojen.
08.05.2008 | 23:38:18 | Martas Reagovat
Nekdy je lepsi zajet do neautorizovaneho servisu. Ty znackove maji ve zvyku misto hledani priciny jednoduse dil vymenit aniz by to bylo v nekterych pripadech nutne. Clovek tak muze usetrit. A s tou zatuhlou regulaci turba- zkousel to mechanik rozebrat a procistit? Nekdy to pomuze. To vis, musis to turbo taky obcas protocit (ale ne za studena) ..:-)
27.02.2008 | 10:47:39 | diego Reagovat