Rok výroby:1999Typ motoru:1,9 TDIStav km při koupi:70 000 kmStav km nyní:275 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 letPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:27. 4. 2009
Poruchy: 1) Měřič množství průtoku vzduchu 2) Vysypalo se zadní sklo (Kovový pásek po obvodu). 3) Padly postupně všechny 4 okna. 4) Mechanismus stíračů se zadřel (listí ze stromů ucpalo odtok vody - mechanismus byl pod vodou). 5) 2 žhavící svíčky se přerušily 6) Tažné zařízení - odpadla páka se zámkem (studený svár) 7) Na dálnici se rozsvítila kontrolka mazání a zhasnul motor (studený spoj relé 109) 8) Kontrolka ABS se rozsvítila (kontakty pojistek na baterce) 9) Zadřelo se vodní čerpadlo 10) 2 x praskl vak posilovače brzd (nebezpečné, auto náhle nebrzdí) 11) Plastová trubka od podtlakoveho čerpadla přisávala vzduch (auto někdy nebrzdilo, hlavně při rychl. do 80km/h 12) Prasklá olejová vanna (v zimě ve vyjetých kolejích si auto trochu sedlo) dural praskne, plech se prohne. 13) Postupně jsem vyhodil všechny plastové kryty chránící motor zespodu 14) Pak bylo ještě plno drobností, například jsem kolenem při nastupování ulomil knoflík ovládání zrcátek. Maličkost 700kč 15) Sporadické poruchy, venku prší, je bouřka, zahrmí a auto spustí okna. 16) Nekvalitní metalíza, drobné kamínky vám oklepou barvu, byl jsem překvapen, metalíza na Toyotě byla nesrovnatelně odolnější. 17) Opadla barva z oranžových žárovek pro blinkry.
18) Na sedadle pro řidiče se po 200.000km objevila první díra.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pozitivní vlastnosti. Vynikající výfuk 275.000km original
Spotřeba 4,5 - 8,0 výborné
Negativní vlastnosti: špatný výhled dopředu, do prava i do leva, mohutné sloupky
Mám octu tdi 81kw r.v.99 uplně na ni seru jen jezdím a to jako hovado a moje žena ještě hůř.Teť má najeto 230tis a motor je původní a nikdy se nezastavil.Turbo,trysky a čerpadlo taky.Nikdy jsem se se spotřebou nedostal přes 7l a to že jsem jel Ostrava - Praha za 2hod a 40min.Prostě auto jezdí zkoro zadarmo.Díly za babku.Jen mě pěkně začíná srát ty vrzající plasty na všech dveřích.Je to čím dál horší a nevím co s tím.Nemá s tím někdo zkušenosti???
pokud někdo po 120 tis. dostane jakékoliv auto do stavu, že jde do šrotu, tak by se nad sebou měl hluboce zamyslet a pokud někdo má po 80 v prdeli turbo a trysky, měl by začít tankovat naftu někde jinde než JZD, myslím tím kvalitní naftu, páč tyhle ty vynálezy jako je PD, ale i CR zkrátka chtějí kvalitní palivo. Pravda však je, že turba u Octavií nejsou úplně to nejtrvanlivější zboží, s tím souhlas. Ford Mondeo jsme dávali z firmy před 2. měsíci, mělo najeto 210. Každopádně to bylo nejdražší auto na servis, které jsme kdy měli - jinými slovy- nejvyšší servisní náklady z celého vozového parku, který čítá octy, pašíka, hondu a iveco.
O I. po 120 tis km šľa do šrotu 1.9 TDi O II. pri 80 tis, turbo, trysky, vysokotlaké čerpadlo v prdeli. Opravené v záruke, po pol roku znova všetko odišlo a šľa z domu. Tiež služobné, 1 šofer, po 3 rokoch je auto jeho, takže určite si ho neničí. Servisované,... Ford Mondeo, Mazda 6 a toyota avensis, po 160 tis km, ani nevedeli, že sa na nich jazdí ;), jedine prehliadky, žiadne závady, žiadne problémy, mimo spotrebákov. nič iné sa už nekupuje Jedine čo vydržala fábka 1.4 MPi 16V, tá zvládla 250 tis km, ale len po motoriskej stránke, inak ABS v prdeli, riadiaca jednotka v prdeli,...
určite preto si kúpim vrak ala. VW group ;), lebo je to najpredávanejší vrak. ľudia kupujú octávky, fábke, lebo sú v základe lacné a málo kto si dokupuje poriadnu výbavú. Ale ak by si chcel niečo dokúpiť, resp, aby si sa dostal na drahšiu mazdu čo je v štandarte, tak máš pekne predraženú octávku. nech je vrak najpredávanejší, to mne je jedno. Ale za kvalitu sa platí.
takže ja som si kúpil auto, aby som ho stále servisoval, stále niečo menil, špekuloval, zháňal a behal po vrakoviskách. Ked budem robil 8 hodín denne a viac ani ťuk a zarábať 1000€, tak možno si kúpim taký vrak, aby som ho stále opravoval, behal zháňal,....
ale an to nie je čas, radšej niečo drahšie a poriadne
Dovolil bych si malou statistiku Škodovek v naší firmě, vím že zaryté antiškodovkáře nepřesvědčím, ale neva: Octavia 1.9TDI 81kW, r.v. 2000 - závady: ložisko PP kola. Když končila u nás, najeto 178000. Ježděna dálky. Byl to takový šrot, že si ji ten co ji jezdil odkoupil domů. Místo ní se koupila Octavia II 2.0TDI Octavia 1,9TDI 81kW Combi, r.v 2003 - závady: turbo (100000), ježděna krátké trasy, když odcházela, najeto 120000, opět patrně pro nespokojenost šla domů pro manželku toho co ji jezdil. Místo ní je teď terénní Honda. Octavia 1.6MPI 75kW Combi, r.v. 2003 - závady žádné, kromě těch způsobených skorototálkou v roce 2004 a těch bylo dost - holt hnutá kastle je hnutá kastle. Z toho důvodu prodaná do bazaru patrně nějakýmu moulovi, co dneska nadává jaký sou škodovky šity.Nahrazena Octavií II 2.0TDI Combi Felicia 1.9D, 47 kW PickUP.R.V 2000 Závady - od 170000 škubal motor (ventil EGR) -nakonec odpojen ,vzadu strhané tlumiče, značná koroze, blbnul imobilizér, ke konci silně sjížděl pneu.V roce 2005 bourán, ale po opravě jezdil až do loňska. Prodán s proběhem 245000 jako protiúčet za Roomster 1.6 16V.
Pridám jednu profesionálnu skúsenosť. Ak do percenta kradnutých áut nezarátame tie, kde sa jedná o poistný podvod (to sú tie "ukradnuté" autá ktoré končia na Ukrajine a spol.), tak drvivá väčšina ukradnutých áut sa rozoberá a rozpredáva na náhradné diely. Zákon trhu. Dopyt a ponuka. Zlodeji ponúkajú náhradné diely naozaj za zlomok ceny, ktorú by človek zaplatil kdekoľvek inde.
Taky jsi mě pobavil. No jasně, Renault je taková tragédie, že vlastně ani nejezdí. Na silnicích je vlastně není vidět. Ani nevím, jak Renault vypadá... Nebo že by ty miliony spolehlivě denně jezdících aut s pičou ve znaku byly jen převlečené Škodovky?
Kradou se hodně,bratrovi ji ukradli v prosinci a kámošovi ji ukrást nestihli.Je tam snad 30% pravděpodobnost.A nekradou se jenom na díly,ale většina jich skončí na jinejch papírech v zemích bejvalýho SSSR.
Keď nad tým rozmýšlaš, prečo sa Škodovice najviac kradnú? Kradnú sa vôbec viac ako iné autá? Ani nie, skôr je to tým, že ich je veľa, takže na sa im zlodeji nevyhnú :D
Oktávia je podľa mňa celkom slušné a dokonca i pekné vozidlo.Spolahlivosť je celkom obstojná.Čo viem, tak najväčší problém s nimi je ten, že odchádzajú fyzicky - t.j. niekto Vám ju ukradne : ). To je potom jedno či motor vydrží 500 tis. kilometrov, lebo to sa už majiteľ nedozvie :(.
Zkoušel jsem to ve své Oktávce,ale fakt nechápu jak dotyčný mohl kolenem urazit páčku na štelování zrcátek. Asi velký talent. Jen mě trochu irituje, že do závad zahrnul i věci které si defakto způsobil sám. Proražená olejová vana, orvané plasty pod motorem, páčka štelování zrcátek. Fascinují mě i ty oloupané žárovky v blikačích-zvlášť když jedna stojí 5Kč. A zadřené vodní čerpadlo - asi někdo zapoměl vyměnit zároveň s rozvody-tak jak předepisuje výrobce. Co jsme se suma sumárum dověděli: odešla váha=spotřebák u TDi, stahovačky oken to se taky ví, a praskající zadní okno(mám 99, tak bojím bojím), urvat svár tažného zařízení?-asi pán táhnul trochu víc než je v TP a trochu škubnul. Jo a mechnizmus stěračů nemohl být zatopen pod vodou. To by totiž pod vodou byla i ŘJ motoru. K té by se hladina nedostala, protože by voda dávno protékala přes kabinový filtr směrem k ventilátoru topení.
nic si z toho nerob ze tu zahrnie niekto do zavad aj prerazenu vanu a pod. casto tu diskutuje borec LUBOS ktory zahrnuje do zavad aj vymenu rozvodov a beznu udrzbu ako vymena oleja a filtrov a po 130000km vymena capov na pred. naprave ale sam ma peugeota najlepsieho minimalne v strednej europe akurat nevedno aky typ lebo zakazdym popisuje iny typ a hlavne na strankach o octaviach riesi stale peugeoty-asi je zamindrakovany
RE: nedá mi nezareagovať, lebo jediný s komplexami si asi Ty. NIKDY som nepísal to, čo tvrdíš,
dokonca sa poniže vysmievam tým, ktorí pokladajú údržbu za poruchy. ak ta mýli, že tu mám asi 2-3 recenzie, Tvoj problém, mohol by som napísať ešte na nejakých 5-8 áut, ktoré naozaj slušne poznám.
Ale ani o Octávii som nikdy a ani takéto hovadiny, ktoré popisuješ nepísal. Takže láskavo si pozri IP adresu a nerob zo seba vola.
Máš pravdu, poplietol. Napísal to Heligon. Vieš, písať negatívne skúsenosti a dôvody, prečo mám na Škodu taký, či onaký názor, je rovnaké ako vláčiť drevo do lesa. Popísal som tu toho už dosť a nie len ja, čiže opakovať všetko sa mi fakt nechce. Ak máš chuť, treba hľadať. Určite nájdeš.
Ani jsem tvůj komentář nečetl dokonce, protože si mne s někým asi pleteš .Já osobně jsem nenazval nikdy a nikde žádný auto zgarbem. Mám tady teprve pár příspěvků a tenhle bude asi poslední, bo je to tu samý debil (nebrat osobně, ty normálně a slušně argumentuješ), pokud ale někde moony kritizoval Renault, tak Ti sděluji, že jsem to nebyl já. Kromě jiných mám dobré zkušenosti s Renaultem Clio, tak proč bych to dělal. Co se týká té radikálnosti, vysvětlím - napsal jsi něco o renomé značky, že se snad nedá zhoršit či co, taky jsi neudal jediný důvod, zkušenost a podobně, prostě výkřik do tmy z mého pohledu. Tak ahoj.
Ano,ona ta Xantie je v testech celkem na dobrém místě.Ale to by ji člověk musel mít od novoty a ne jako sprasenou ojetinu z bazaru,kde vám prodejce řekne,že auto je nebourané,málo jeté.A vy se pak nestačíte divit jak do toho valíte prachy.
Myslím, že VW za posledných pár mesiacov porazil Toyotu v predajnosti, pôvodne VW predpokladal až v roku 2018. Koji Endo, japonský alalytik sa len s otvorenou hubou zmohol na: "Volkswagen je veľká konkurencia pre Toyotu, dokáže dobre využiť predaj svojich malých aút" a potom ešte pridal "VW je silný, Audi je SILNÉ" -- haha, Toyota si doteraz VW akoby nevšímala. Sústavne sa sústredili len na boj s GM v Amerike a bušili do Mercedesu všetkým čo mali, vrátane Smartu ktorému konkurje IQ a Aygo, ale teraz sa pred nich vyskočil veľký drak, ktorého sa snažili doteraz nevidieť. Nuž, ale verím tomu, že Samuraji už brúsia šable, to by neboli oni. K vzostupu VW prispeva aj Škodovka. V Rusku sa predaj Škodovíc každý rok zdvojnásobuje už od 2002, a majú úspech aj v AUSTRÁLII. Minule som videl jednu Austrálsku recenziu na Ytube, Octavia tam vyhrala nad Corolou a úplne odrovnala Chevrolet Impala. Nuž čo, Toyota, môže robiť spoľahlivé autá, ale keď sú to nudné shity, ktoré nikto nechce šoférovať, čo z toho? Nikto netúži po takom aute. Ľudia ich kupujú len preto, že ich potrebujú. VW > Toyota, takmer vo všetkom.
Narážal som na tvoju poznámku o výkriku do tmy. To kričia ľudia, čo nič nenajazdili, maximálne niečo niekde počuli. Presne ako s Renaultom. Niekto niekde povedal, že to je auto na hovno a kopec hlupákov to začne šíriť ďalej, ako nejakú smerodajnú informáciu. Presne v zmysle jedna pani povedala. Minimum vlastných skúseností. To, že mám podľa teba radikálne názory je dôsledok práve tých skúseností, ktoré som s autami nazbieral. Zďaleka nie som odborník na všetky značky a v ktorých som nesedel, tie ani nekomentujem. Preto sa vyjadrujem radikálne k autám, ktoré poznám. Na bludy totiž radikálne reagovať treba. A bludov je tu teda dosť. Od zavádzajúcich recenzií, až po nezmyselné komentáre. Presne ako ten tvoj, kde si Megane nazval zgarb. Prečo? Koľko si ich mal, alebo máš? Asi sa nemýlim, ak budú všetky odpovede záporné. Tiež len prezentuješ info jedna pani povedala. Chlap, čo má u nás v práci na starosti autopark, sa ma tiež pýtal, prečo si idem kupovať Megane. Vtedy sme mali nejaké R19, Golfy a čo ja viem čo ešte. Opýtal som sa ho, na koľkých Renaultoch sa nám rozsypala prevodovka, alebo kulisa radenia ako na Golfoch. Povedal, že na žiadnom. Potom som sa opýtal, na koľkých sa pokazilo manuálne sťahovanie okien. Odpoveď podobná. Na koľkých sa pokazili dvierka na odkladacej schránke a vypadlo osvetlenie prístrojovky, regulátor otáčok ventilátora a iné závady, čo ma vtedy napadli. Vždy som len narážal na to, čo sa nám posralo na tom "etalóne", ako Golf s radosťou skorumpovaní novinári nazývajú. Jeho odpoveď, že nič z toho sa na Renaultoch nepokazilo, bola vlastne aj mojou odpoveďou na jeho otázku : prečo Megane. Pochopil a zmohol sa len na nejaké hmmm. Na margo toho žigula len toľko. Vydržal vám 17 rokov, z toho usudzujem, že to bola ešte stará poctivá robota. Skús sa previesť na nejakom, čo bol vyrobený neskôr. Zaručene zmeníš názor. Svojho času nám prišli nejaká do práce. K tomu ešte aj nejaké Samary. Tie autá mali pri 0 km také závady, že ak by boli za moje peniaze, tak to odmietnem prevziať z predajne.
zigul bol na svoju dobu slusne auto ale nieco ine v tej dobe ani moc u nas nebolo. niekolkych som mal a mam na ne celkom dobre spomienky ale ak zigula tak max do roku vyr. 1988-89 lebo neskor tam uz o nejakej kvalite nemozno hovorit. Ad renault a obzvlast megane-to je kapitola sama o sebe. Mala moja polovicka-scenic 1.9dti-po motorickej stranke to este slo ale ta elektronika,kable a ostatne to bola hotova tragedia a to nehovorim o otrasnych jazdnych vlastnostiach-bolo to jedine auto v mojom zivote s ktorym som sa bal jazdit a to mam za sebou asi 1.7miliona km bez nehody od 0kg do 40ton vozidiel. Polovicke sa na nom jazdilo dobre lebo je v nom vyssi posed dobry vyhlad ale to bolo asi vsetko a ked uz sme si z neho trhali vlasy tak po cca dvoch rokoch siel z domu-dnes ma mondeo 2.0tdci 130koni a max spokojnost. Podstatne ale je ze ty si z renaultom spokojny a vyhovuje ti lebo 100 ludi ma 100 nazorov a skusenosti a preto si kazdy kupi to co mu vyhovuje a n co ma. vyrobcov aut je nastastie dost takze vyber je bohaty
O kvalitě Octavií vypovídá právě tato recenze :-)) Co víc se s někým dohadovat? A když se nám to nelíbí, protože jsme potrefená husa, tak napíšeme, že recenze je vymyšlená. Já si osobně myslím, že není. Ať si každý věří, čemu chce.
Petriku, tady u nás mají kecy typu "já nacouval to co druhý najezdili dopředu" většinou takový uhrovití lidi co mají najeto kulový a mají feldu po fotrovi, ale to je vedlejší, prostě stačí napsat třeba jezdím 20 let a najel jsem dva miliony km - vypadá to pak mnohem důvěryhodněji. Já kromě Pola jednu oktávku provozuju a rozhodně nemohu tvrdit, že bych z ní byl bůhví jak nadšenej, ale tvdit že je to zgarb tvrdit taky nemůžu. Dále byl v naší rodině taky ten Žigulák a představ si, že to byl kočár, kterej nezazlobil za celých 17 let co jsme ho měli. Nejsem v současné době fanda žádné značky a usmívám se když čtu jak se zastánci různých značek mezi sebou přou. Zajímavé je, že majitelé prémiových aut se do těchto debat příliš nevrhají - asi si nemusí nic dokazovat, zpravidla to bývají majitelé odhoněných sraček dotažených z nějakýho autovrakoviště v EU, který pak někde v hospodě hystericky vykřikují jakej udělali kauf a jakej by byl blbec kdyby si koupil třeba škodovku.Co tím sledují nevím, asi to že Škodovku odvezu do šrotu a poběžím si koupit to co maji oni. Prostě: někomu vyhovuje Renault Megane, někomu Oktávka a mám vrstevníka co měl Fiat Uno 1,3D. To auto mělo hroznou pověst. On na něm najel přes dvěstě tisíc za 7 let, lil do toho naftu a neuměl si ani otevřít haubnu, pokud něco potřeboval jezdil za mnou - a jezdil málo. Jo a "nadhlad" ty teda rozhodně nemáš, lidi s nadhledem mají poněkud méně radikální názory než ty.
To nie je o šťastí. Nepotrebujem si kupovať horúce novinky, aby som si odtrpel detské choroby. Stačí si vybrať auto, ktoré je nejakých 4 - 5 rokov v predaji a človek má pokoj.
Možná . Měl jsi s tim renaultem velké štěstí. Jinak je totiž renault (jakýkoliv) nejméně spolehlivé auto. Závady přicházejí jak na běžícím pásu. Oproti tomu je octavia I v podstatě bezúdržbové auto..
Mal. A? Za 5 rokov bola jediná závada cievky. To je fakt nekvalitný "zgarb". Myslím, že kopec "šťastných" majiteľov skvostu ala Octavia by bolo za také množstvo (rozumej jednu) závad vďačných. A ak chceš tvrdiť, že kvalita je na strane Octavie I, tak si asi hlúpy aj slepý zároveň. Zo všetkých áut, čo som jazdil, na mňa zanechala Škoda druhý najhorší dojem. Prvý bol Žigulák v rôznych ročníkoch a prevedeniach. V porovnaní s ním je Škoda dobrá. Jazdím v autách, v ktorých musím. Tie, ktoré si kupujem, ma zatiaľ nesklamali.
Neměl jsi náhodou např. renault megane? Mluvíš o kvalitě? Tenhle francouzský zgarb se nedá s octavií (dokonce TDi) ani srovnat!! To je 100 a 1!! Jsi tak hlupý že jezdíš v nekvalitních autech, nebo tak slepý že nevidíš na které straně je kvalita? Octavia I TDi patří k nejlépe provedených a nejspolehlivějších vozů své třídy všech dob.
Neboj. Po cca 20 rokoch za volantom a desiatkach áut to nie je zaujatosť, ale skúsenosť. Takže výkrik do tmy možno od niekoho, čo najazdil toľko, čo som ja nacúval. Ja do tmy už dávno nekričím. Ja mám nadhľad. :-))
ale Petriku, ono to renomé zase tak špatné není. Chce to být jenom poněkud méně zaujatý a dívat se na věc s nadhledem. Tohle jsou jen výkřiky do tmy...
V dnešnej dobre čistokrvné auto pomaly neexistuje, čiže vypisovať japonci nemci a podobne je blbosť. "japonské" autá maju kľudne veci od Bosch alebo Magneti Marelli..V podstate čim staršie tým poctivejšie, avšak problem je ak sa to pokazí a pokazíť sa môže aj čistokrvný japonec, potom maju výhodu japonci vyrábany v EU alebo EU autá, všetko dostupnejšie. Ide hlavne o kus na aký natrafite jedno akej značky. Klˇudne môže Fiat slúžiť lepšie ako Toyota.
každý predpokladá, že kotúče, pneumatiky, sviečky sa menia na každom aute....Dokonca aj ja...Takže je hlúposť písať o nákladových položkách, ktoré nie sú poruchami, ale vyplývajú z prevádzky auta. Ale padajúce okná, vypadávajúce poloosi, hučiace ložiská, váhy vzduchu, štrajk. elektr. a podobné radosti života sú už výsledkom úsporných riešení za najnižšiu možnú cenu. Japonci / myslím PRIAMO z Japonska, nie EU/, nevynikajú v špičkových materiáloch, ani hračkách na palube. Osvedčený záves nechajú aj 10-15 rokov. Nápravy nemenia, ak sa osvedčí a podobne. U nás v EU by sa nemali čoho mark. odborníci chytiť, takže sa vymýšľajú somariny: Hliníkové komponenty na nápravách u AUDI ? SERIE sa to ?!! Super! Už ich pomaly bude dávať každý výrobca, pretože sa bude kecať o "športových vlast. podvozku"... Že zadná je 20 rokov pozadu?! No a čo?! Načo OSVEDČENÉ oceľové lichobežníky, multilinky a podobne? Urobíme niečo lacnejšie a drahšie predáme. ĽUDIA SI ŽELAJÚ ŽIŤ V ILUZII. Tak im ju doprajme. Hliníkové nápravy na rozbité cesty. Vysoko citlivé BEZSíRNE vstrekovače na naftu z Ruska. 17-18 palcové kolesá na výtlky.... Mám už niečo za sebou, tak si dovolím tvrdiť, že tak SKU. VENE zle sa ešte NIKDY nejazdilo. NEUVERITEĽNE DRAHO, žiadne cesty, samí policajti-lúpežníci, do toho výrobcovia, čo už sami nevedia čo vyrábať....Až si nakoniec neviete žiadne auto vybrať. P.S. Mazda 6 mala do roku 2006 problém s koróziou. Už by to malo byť OK. Japonci totiž vôbec netušili, že u nás auto má priemerný vek 14 rokov. Oni ho po 5-7 rokov odpália al. do Ruska, al. na vrakovisko...
Před dvaceti lety by se ti kdekdo vysmál, kdybys mu řekl, že pneumatiky na autě vydrží 90 000 km, olej a filtr 30 000 a brzdy 100 000 km. A Vidíš, dnes je to možné a často i běžné. A Nyní totéž platí o Japoncích. To čemu ty nevěříš, je tam běžné. Protože jsou před chudinkami ze střední Evropy mnohem dál. Ale to nemůžeš vědět, protože jsi nikdy nepoznal co je to kvalita. A s koncernovými vozy ani nepoznáš.
Jen mi nesedí údaje o letech. R.v. 1999. Auto jste zakoupil ojeté a používáte je 10 let. Tedy jste je koupil v roce 1999. Stav Km při koupi 70 000Km. To musel být na začátku svého života festovní služebák. 70 000Km za necelý rok....?
Jasně 400000km a neměnil vůbec nic.To tě ten kamarád pěkně tahal za nos.Ono to brzdí a tlumí na manžety a dokonce i ten olejový filtr vydržel původní??
Kurva chlapi. Mali ste povedať, teraz som menil posteľ. Nebol by som ju odviezol rozobratú v C5 do zberného dvora. Mohli ste sa ozvať, keď si na tých vrakoviskách - smetiskách tak potrpíte.Starú telku som už daroval, takže nič. Snáď nabudúce, len sa treba pripomenúť.
vať a zháňať relatívne drahé náhradné diely na autá z EU, alebo prakticky nekupovať žiadne náhradné diely na uatá Made in Japan...Na Mazde 626 kamarát po celých 400.000 km nemenil nič, iba manžety. Až 2 krát. Kat. neriešil. Musím sa smiať, ale známy doniesol Mazdu 6 v najvyššej možnej výbave, 103 kw, 2007, cca 100.000 km. Z Francúzska.. Na SK druhá taká nie je. V koži, navigácia, diaľkový štart, karta, bufík, šíber, Bose systém, parkovací systém, xenóny a plno ďalších vychytávok. Pôvodná cena bola cca 1,4 mil. SKK. Po dvoch rokoch sa ľudia boja kúpiť za cca 25 % ceny. Orientačná spotreba 5,4 nafty na 100 km. V testoch na 100.000 km bezkonkurenčne vedú mazdy na prvých 2 miestach.... Oktávka, Peugeoty a o W v suteréne tabuľky radšej nehovoriac... . Radšej kúpia Oktáviu, 4-5 ročnú, 1,9 TDi, prakticky bez výbavy, s poctivo stočenými km. Pretože sa " dajú lacno zháňať na vrakoviskách súčiastky..::" To keď niketo vyhodí použitú posteľ, alebo TV, tiež to donesiete domov? Jasné, jedine plechy. Ale to potom treba kupovať 120 a Favority, tých je najviac po vrakoviskách... Ak ju nepredá, vážne rozmýšľam, že si ju nechám. Už dlho som nemal ten čudný pocit, že iba tankujem a mením olej a ...a nič..... TOTO v živote nezažijem s Peugeotom, príp. ďalšími autami z EU, al. USA... A už nie som taký bohatý, aby som si mohol dovoliť kupovať haraburdy z Europy. A potom behať po vrakoviskách...
Až najedeš s 10 let starým japoncem to samý co on za stejný prachy tak se přijď ukázat.Kolik stojí přední tlumič,destičky a běžný díly?Asi tak třikrát tolik co a na vrakovištích nejsou protože tady u nás nejsou tak rozšířený což je nesporná výhoda Škodovek.
Náhradní díly z vrakoviště a garážový odborníky si můžeš dovolit tak akorát pro srágoru z koncernu VW-Škoda. Kvalitní auta nepotřebují takové odborníky, ani díly z vrakoviště. V tom je ten zásadní rozdíl.
Co třeba dostupný servis,levný náhradní díly co se seženou na každym druhým vrakovišti a opraví to kdejakej garážovej opravář což tam u vás v Asii asi moc nechápete.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Tlumiče
Jak máš starý tlumiče?Jestli ještě nejsou měněný,tak bych je vyměnil a někdy vrže těsnění u dveří.Stačí to postříkat silikonovým olejem.
11.05.2009 | 19:32:24 | Jirka Reagovat
Octavia I Tdi
Mám octu tdi 81kw r.v.99 uplně na ni seru jen jezdím a to jako hovado a moje žena ještě hůř.Teť má najeto 230tis a motor je původní a nikdy se nezastavil.Turbo,trysky a čerpadlo taky.Nikdy jsem se se spotřebou nedostal přes 7l a to že jsem jel Ostrava - Praha za 2hod a 40min.Prostě auto jezdí zkoro zadarmo.Díly za babku.Jen mě pěkně začíná srát ty vrzající plasty na všech dveřích.Je to čím dál horší a nevím co s tím.Nemá s tím někdo zkušenosti???
11.05.2009 | 18:39:53 | avro1 Reagovat
pokud někdo po 120 tis. dostane jakékoliv auto do stavu, že jde do šrotu, tak by se nad sebou měl hluboce zamyslet a pokud někdo má po 80 v prdeli turbo a trysky, měl by začít tankovat naftu někde jinde než JZD, myslím tím kvalitní naftu, páč tyhle ty vynálezy jako je PD, ale i CR zkrátka chtějí kvalitní palivo. Pravda však je, že turba u Octavií nejsou úplně to nejtrvanlivější zboží, s tím souhlas. Ford Mondeo jsme dávali z firmy před 2. měsíci, mělo najeto 210. Každopádně to bylo nejdražší auto na servis, které jsme kdy měli - jinými slovy- nejvyšší servisní náklady z celého vozového parku, který čítá octy, pašíka, hondu a iveco.
03.05.2009 | 20:50:30 | moony Reagovat
RE: 30. dubna 2009 | 22:21 | moony
O I. po 120 tis km šľa do šrotu 1.9 TDi
O II. pri 80 tis, turbo, trysky, vysokotlaké čerpadlo v prdeli. Opravené v záruke, po pol roku znova všetko odišlo a šľa z domu.
Tiež služobné, 1 šofer, po 3 rokoch je auto jeho, takže určite si ho neničí. Servisované,...
Ford Mondeo, Mazda 6 a toyota avensis, po 160 tis km, ani nevedeli, že sa na nich jazdí ;), jedine prehliadky, žiadne závady, žiadne problémy, mimo spotrebákov. nič iné sa už nekupuje
Jedine čo vydržala fábka 1.4 MPi 16V, tá zvládla 250 tis km, ale len po motoriskej stránke, inak ABS v prdeli, riadiaca jednotka v prdeli,...
03.05.2009 | 12:28:36 | Reagovat
RE: 29. dubna 2009 | 16:13 | Angel_M
určite preto si kúpim vrak ala. VW group ;), lebo je to najpredávanejší vrak.
ľudia kupujú octávky, fábke, lebo sú v základe lacné a málo kto si dokupuje poriadnu výbavú.
Ale ak by si chcel niečo dokúpiť, resp, aby si sa dostal na drahšiu mazdu čo je v štandarte, tak máš pekne predraženú octávku.
nech je vrak najpredávanejší, to mne je jedno. Ale za kvalitu sa platí.
03.05.2009 | 12:24:25 | Reagovat
RE: 27. dubna 2009 | 20:45 | Pepa
takže ja som si kúpil auto, aby som ho stále servisoval, stále niečo menil, špekuloval, zháňal a behal po vrakoviskách.
Ked budem robil 8 hodín denne a viac ani ťuk a zarábať 1000€, tak možno si kúpim taký vrak, aby som ho stále opravoval, behal zháňal,....
ale an to nie je čas, radšej niečo drahšie a poriadne
03.05.2009 | 12:16:19 | Reagovat
Čórka
To je pravda,ten kdo má Renaulta tak spíš může mluvit o štěstí,když mu ho ukradnou což není nevýhoda.
30.04.2009 | 23:10:39 | Jirka Reagovat
Dovolil bych si malou statistiku Škodovek v naší firmě, vím že zaryté antiškodovkáře nepřesvědčím, ale neva:
Octavia 1.9TDI 81kW, r.v. 2000 - závady: ložisko PP kola. Když končila u nás, najeto 178000. Ježděna dálky. Byl to takový šrot, že si ji ten co ji jezdil odkoupil domů. Místo ní se koupila Octavia II 2.0TDI
Octavia 1,9TDI 81kW Combi, r.v 2003 - závady: turbo (100000), ježděna krátké trasy, když odcházela, najeto 120000, opět patrně pro nespokojenost šla domů pro manželku toho co ji jezdil. Místo ní je teď terénní Honda.
Octavia 1.6MPI 75kW Combi, r.v. 2003 - závady žádné, kromě těch způsobených skorototálkou v roce 2004 a těch bylo dost - holt hnutá kastle je hnutá kastle. Z toho důvodu prodaná do bazaru patrně nějakýmu moulovi, co dneska nadává jaký sou škodovky šity.Nahrazena Octavií II 2.0TDI Combi
Felicia 1.9D, 47 kW PickUP.R.V 2000 Závady - od 170000 škubal motor (ventil EGR) -nakonec odpojen ,vzadu strhané tlumiče, značná koroze, blbnul imobilizér, ke konci silně sjížděl pneu.V roce 2005 bourán, ale po opravě jezdil až do loňska. Prodán s proběhem 245000 jako protiúčet za Roomster 1.6 16V.
30.04.2009 | 22:21:23 | moony Reagovat
Pridám jednu profesionálnu skúsenosť. Ak do percenta kradnutých áut nezarátame tie, kde sa jedná o poistný podvod (to sú tie "ukradnuté" autá ktoré končia na Ukrajine a spol.), tak drvivá väčšina ukradnutých áut sa rozoberá a rozpredáva na náhradné diely. Zákon trhu. Dopyt a ponuka. Zlodeji ponúkajú náhradné diely naozaj za zlomok ceny, ktorú by človek zaplatil kdekoľvek inde.
30.04.2009 | 21:54:03 | Petrík Reagovat
Kuba
Taky jsi mě pobavil. No jasně, Renault je taková tragédie, že vlastně ani nejezdí. Na silnicích je vlastně není vidět. Ani nevím, jak Renault vypadá... Nebo že by ty miliony spolehlivě denně jezdících aut s pičou ve znaku byly jen převlečené Škodovky?
30.04.2009 | 21:28:03 | Reagovat
Jsem se nasmál drahému anonymovi. Jak to zkusil....Renaulta ukradne jen zloděj-tragéd...protože se ho pak už nezbaví :-)))))
30.04.2009 | 21:19:18 | Kuba Reagovat
blbost
Kradou se hodně,bratrovi ji ukradli v prosinci a kámošovi ji ukrást nestihli.Je tam snad 30% pravděpodobnost.A nekradou se jenom na díly,ale většina jich skončí na jinejch papírech v zemích bejvalýho SSSR.
30.04.2009 | 07:51:37 | Pepa Reagovat
Kradou se proto, že jsou poruchové a tudíž je enormní zájem o náhradní díly. Kdyby takto poruchové byly Ranaulty, kradly by se taky. Jenže nejsou :-))
30.04.2009 | 07:21:00 | Reagovat
29. dubna 2009 | 23:47 | Dušan Mihálik
Keď nad tým rozmýšlaš, prečo sa Škodovice najviac kradnú? Kradnú sa vôbec viac ako iné autá? Ani nie, skôr je to tým, že ich je veľa, takže na sa im zlodeji nevyhnú :D
30.04.2009 | 01:30:04 | Angel_M Reagovat
Oktávie odchádzajú fyzicky : ).
Oktávia je podľa mňa celkom slušné a dokonca i pekné vozidlo.Spolahlivosť je celkom obstojná.Čo viem, tak najväčší problém s nimi je ten, že odchádzajú fyzicky - t.j. niekto Vám ju ukradne : ). To je potom jedno či motor vydrží 500 tis. kilometrov, lebo to sa už majiteľ nedozvie :(.
29.04.2009 | 23:47:54 | Dušan Mihálik Reagovat
Zkoušel jsem to ve své Oktávce,ale fakt nechápu jak dotyčný mohl kolenem urazit páčku na štelování zrcátek. Asi velký talent. Jen mě trochu irituje, že do závad zahrnul i věci které si defakto způsobil sám. Proražená olejová vana, orvané plasty pod motorem, páčka štelování zrcátek. Fascinují mě i ty oloupané žárovky v blikačích-zvlášť když jedna stojí 5Kč. A zadřené vodní čerpadlo - asi někdo zapoměl vyměnit zároveň s rozvody-tak jak předepisuje výrobce. Co jsme se suma sumárum dověděli: odešla váha=spotřebák u TDi, stahovačky oken to se taky ví, a praskající zadní okno(mám 99, tak bojím bojím), urvat svár tažného zařízení?-asi pán táhnul trochu víc než je v TP a trochu škubnul. Jo a mechnizmus stěračů nemohl být zatopen pod vodou. To by totiž pod vodou byla i ŘJ motoru. K té by se hladina nedostala, protože by voda dávno protékala přes kabinový filtr směrem k ventilátoru topení.
29.04.2009 | 21:50:33 | Jerry Reagovat
RE:
nic si z toho nerob ze tu zahrnie niekto do zavad aj prerazenu vanu a pod. casto tu diskutuje borec LUBOS ktory zahrnuje do zavad aj vymenu rozvodov a beznu udrzbu ako vymena oleja a filtrov a po 130000km vymena capov na pred. naprave ale sam ma peugeota najlepsieho minimalne v strednej europe akurat nevedno aky typ lebo zakazdym popisuje iny typ a hlavne na strankach o octaviach riesi stale peugeoty-asi je zamindrakovany
12.03.2012 | 20:12:27 | ja | 84.13.200.* Reagovat
RE: nedá mi nezareagovať, lebo jediný s komplexami si asi Ty. NIKDY som nepísal to, čo tvrdíš,
dokonca sa poniže vysmievam tým, ktorí pokladajú údržbu za poruchy.
ak ta mýli, že tu mám asi 2-3 recenzie, Tvoj problém, mohol by som napísať ešte na nejakých 5-8 áut, ktoré naozaj slušne poznám.
Ale ani o Octávii som nikdy a ani takéto hovadiny, ktoré popisuješ nepísal.
Takže láskavo si pozri IP adresu a nerob zo seba vola.
Ďakujem za porozumenie.
12.03.2012 | 21:35:27 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Spolehlivost
Ještě k tý spolehlivosti.To auto je kupovaný ojetý,takže nejasný původ,to by si měli všichni antiškodováci a chytrý východňáry uvědomit.
29.04.2009 | 21:17:21 | Pepa Reagovat
moony
Máš pravdu, poplietol. Napísal to Heligon.
Vieš, písať negatívne skúsenosti a dôvody, prečo mám na Škodu taký, či onaký názor, je rovnaké ako vláčiť drevo do lesa. Popísal som tu toho už dosť a nie len ja, čiže opakovať všetko sa mi fakt nechce. Ak máš chuť, treba hľadať. Určite nájdeš.
29.04.2009 | 19:40:31 | Petrík Reagovat
petrikovi
Ani jsem tvůj komentář nečetl dokonce, protože si mne s někým asi pleteš .Já osobně jsem nenazval nikdy a nikde žádný auto zgarbem. Mám tady teprve pár příspěvků a tenhle bude asi poslední, bo je to tu samý debil (nebrat osobně, ty normálně a slušně argumentuješ), pokud ale někde moony kritizoval Renault, tak Ti sděluji, že jsem to nebyl já. Kromě jiných mám dobré zkušenosti s Renaultem Clio, tak proč bych to dělal. Co se týká té radikálnosti, vysvětlím - napsal jsi něco o renomé značky, že se snad nedá zhoršit či co, taky jsi neudal jediný důvod, zkušenost a podobně, prostě výkřik do tmy z mého pohledu. Tak ahoj.
29.04.2009 | 18:11:52 | moony Reagovat
Anonym
Ano,ona ta Xantie je v testech celkem na dobrém místě.Ale to by ji člověk musel mít od novoty a ne jako sprasenou ojetinu z bazaru,kde vám prodejce řekne,že auto je nebourané,málo jeté.A vy se pak nestačíte divit jak do toho valíte prachy.
29.04.2009 | 17:23:59 | Laco Reagovat
VW > TOYOTA
Myslím, že VW za posledných pár mesiacov porazil Toyotu v predajnosti, pôvodne VW predpokladal až v roku 2018. Koji Endo, japonský alalytik sa len s otvorenou hubou zmohol na:
"Volkswagen je veľká konkurencia pre Toyotu, dokáže dobre využiť predaj svojich malých aút" a potom ešte pridal "VW je silný, Audi je SILNÉ" -- haha, Toyota si doteraz VW akoby nevšímala. Sústavne sa sústredili len na boj s GM v Amerike a bušili do Mercedesu všetkým čo mali, vrátane Smartu ktorému konkurje IQ a Aygo, ale teraz sa pred nich vyskočil veľký drak, ktorého sa snažili doteraz nevidieť. Nuž, ale verím tomu, že Samuraji už brúsia šable, to by neboli oni. K vzostupu VW prispeva aj Škodovka. V Rusku sa predaj Škodovíc každý rok zdvojnásobuje už od 2002, a majú úspech aj v AUSTRÁLII. Minule som videl jednu Austrálsku recenziu na Ytube, Octavia tam vyhrala nad Corolou a úplne odrovnala Chevrolet Impala. Nuž čo, Toyota, môže robiť spoľahlivé autá, ale keď sú to nudné shity, ktoré nikto nechce šoférovať, čo z toho? Nikto netúži po takom aute. Ľudia ich kupujú len preto, že ich potrebujú. VW > Toyota, takmer vo všetkom.
29.04.2009 | 16:13:36 | Angel_M Reagovat
Nevie niekto, čo znamená výraz buzerabt, ktorý sem napísala nejaká nesvojprávna mentolka?
29.04.2009 | 11:01:38 | Petrík Reagovat
moony
Narážal som na tvoju poznámku o výkriku do tmy. To kričia ľudia, čo nič nenajazdili, maximálne niečo niekde počuli. Presne ako s Renaultom. Niekto niekde povedal, že to je auto na hovno a kopec hlupákov to začne šíriť ďalej, ako nejakú smerodajnú informáciu. Presne v zmysle jedna pani povedala. Minimum vlastných skúseností. To, že mám podľa teba radikálne názory je dôsledok práve tých skúseností, ktoré som s autami nazbieral. Zďaleka nie som odborník na všetky značky a v ktorých som nesedel, tie ani nekomentujem. Preto sa vyjadrujem radikálne k autám, ktoré poznám. Na bludy totiž radikálne reagovať treba. A bludov je tu teda dosť. Od zavádzajúcich recenzií, až po nezmyselné komentáre. Presne ako ten tvoj, kde si Megane nazval zgarb. Prečo? Koľko si ich mal, alebo máš? Asi sa nemýlim, ak budú všetky odpovede záporné. Tiež len prezentuješ info jedna pani povedala. Chlap, čo má u nás v práci na starosti autopark, sa ma tiež pýtal, prečo si idem kupovať Megane. Vtedy sme mali nejaké R19, Golfy a čo ja viem čo ešte. Opýtal som sa ho, na koľkých Renaultoch sa nám rozsypala prevodovka, alebo kulisa radenia ako na Golfoch. Povedal, že na žiadnom. Potom som sa opýtal, na koľkých sa pokazilo manuálne sťahovanie okien. Odpoveď podobná. Na koľkých sa pokazili dvierka na odkladacej schránke a vypadlo osvetlenie prístrojovky, regulátor otáčok ventilátora a iné závady, čo ma vtedy napadli. Vždy som len narážal na to, čo sa nám posralo na tom "etalóne", ako Golf s radosťou skorumpovaní novinári nazývajú. Jeho odpoveď, že nič z toho sa na Renaultoch nepokazilo, bola vlastne aj mojou odpoveďou na jeho otázku : prečo Megane. Pochopil a zmohol sa len na nejaké hmmm. Na margo toho žigula len toľko. Vydržal vám 17 rokov, z toho usudzujem, že to bola ešte stará poctivá robota. Skús sa previesť na nejakom, čo bol vyrobený neskôr. Zaručene zmeníš názor. Svojho času nám prišli nejaká do práce. K tomu ešte aj nejaké Samary. Tie autá mali pri 0 km také závady, že ak by boli za moje peniaze, tak to odmietnem prevziať z predajne.
29.04.2009 | 10:59:51 | Petrík Reagovat
RE: moony
zigul bol na svoju dobu slusne auto ale nieco ine v tej dobe ani moc u nas nebolo. niekolkych som mal a mam na ne celkom dobre spomienky ale ak zigula tak max do roku vyr. 1988-89 lebo neskor tam uz o nejakej kvalite nemozno hovorit. Ad renault a obzvlast megane-to je kapitola sama o sebe. Mala moja polovicka-scenic 1.9dti-po motorickej stranke to este slo ale ta elektronika,kable a ostatne to bola hotova tragedia a to nehovorim o otrasnych jazdnych vlastnostiach-bolo to jedine auto v mojom zivote s ktorym som sa bal jazdit a to mam za sebou asi 1.7miliona km bez nehody od 0kg do 40ton vozidiel. Polovicke sa na nom jazdilo dobre lebo je v nom vyssi posed dobry vyhlad ale to bolo asi vsetko a ked uz sme si z neho trhali vlasy tak po cca dvoch rokoch siel z domu-dnes ma mondeo 2.0tdci 130koni a max spokojnost. Podstatne ale je ze ty si z renaultom spokojny a vyhovuje ti lebo 100 ludi ma 100 nazorov a skusenosti a preto si kazdy kupi to co mu vyhovuje a n co ma. vyrobcov aut je nastastie dost takze vyber je bohaty
12.03.2012 | 20:35:33 | ja | 84.13.200.* Reagovat
kvalita
No nevím jak to s kvalitou Octávek je ve skutečnosti, ale v testech TÜV moc slavně nedopadly. Horší průměr. To i ta Xantie od Citroenu je na tom líp.
29.04.2009 | 09:41:29 | Reagovat
Petrík
O kvalitě Octavií vypovídá právě tato recenze :-)) Co víc se s někým dohadovat? A když se nám to nelíbí, protože jsme potrefená husa, tak napíšeme, že recenze je vymyšlená. Já si osobně myslím, že není. Ať si každý věří, čemu chce.
29.04.2009 | 09:10:46 | Standa Reagovat
Petrik
Petriku, tady u nás mají kecy typu "já nacouval to co druhý najezdili dopředu" většinou takový uhrovití lidi co mají najeto kulový a mají feldu po fotrovi, ale to je vedlejší, prostě stačí napsat třeba jezdím 20 let a najel jsem dva miliony km - vypadá to pak mnohem důvěryhodněji. Já kromě Pola jednu oktávku provozuju a rozhodně nemohu tvrdit, že bych z ní byl bůhví jak nadšenej, ale tvdit že je to zgarb tvrdit taky nemůžu. Dále byl v naší rodině taky ten Žigulák a představ si, že to byl kočár, kterej nezazlobil za celých 17 let co jsme ho měli. Nejsem v současné době fanda žádné značky a usmívám se když čtu jak se zastánci různých značek mezi sebou přou. Zajímavé je, že majitelé prémiových aut se do těchto debat příliš nevrhají - asi si nemusí nic dokazovat, zpravidla to bývají majitelé odhoněných sraček dotažených z nějakýho autovrakoviště v EU, který pak někde v hospodě hystericky vykřikují jakej udělali kauf a jakej by byl blbec kdyby si koupil třeba škodovku.Co tím sledují nevím, asi to že Škodovku odvezu do šrotu a poběžím si koupit to co maji oni. Prostě: někomu vyhovuje Renault Megane, někomu Oktávka a mám vrstevníka co měl Fiat Uno 1,3D. To auto mělo hroznou pověst. On na něm najel přes dvěstě tisíc za 7 let, lil do toho naftu a neuměl si ani otevřít haubnu, pokud něco potřeboval jezdil za mnou - a jezdil málo.
Jo a "nadhlad" ty teda rozhodně nemáš, lidi s nadhledem mají poněkud méně radikální názory než ty.
29.04.2009 | 06:48:00 | moony Reagovat
Petrik ty si stale buzerabt aj s renaltom
29.04.2009 | 06:24:44 | Reagovat
To nie je o šťastí. Nepotrebujem si kupovať horúce novinky, aby som si odtrpel detské choroby. Stačí si vybrať auto, ktoré je nejakých 4 - 5 rokov v predaji a človek má pokoj.
28.04.2009 | 23:07:09 | Petrík Reagovat
Petrík
Možná . Měl jsi s tim renaultem velké štěstí. Jinak je totiž renault (jakýkoliv) nejméně spolehlivé auto. Závady přicházejí jak na běžícím pásu. Oproti tomu je octavia I v podstatě bezúdržbové auto..
28.04.2009 | 22:53:22 | Heligon Reagovat
Heligon
Mal. A? Za 5 rokov bola jediná závada cievky. To je fakt nekvalitný "zgarb". Myslím, že kopec "šťastných" majiteľov skvostu ala Octavia by bolo za také množstvo (rozumej jednu) závad vďačných. A ak chceš tvrdiť, že kvalita je na strane Octavie I, tak si asi hlúpy aj slepý zároveň. Zo všetkých áut, čo som jazdil, na mňa zanechala Škoda druhý najhorší dojem. Prvý bol Žigulák v rôznych ročníkoch a prevedeniach. V porovnaní s ním je Škoda dobrá.
Jazdím v autách, v ktorých musím. Tie, ktoré si kupujem, ma zatiaľ nesklamali.
28.04.2009 | 22:50:30 | Petrík Reagovat
Petríku
Neměl jsi náhodou např. renault megane? Mluvíš o kvalitě? Tenhle francouzský zgarb se nedá s octavií (dokonce TDi) ani srovnat!! To je 100 a 1!! Jsi tak hlupý že jezdíš v nekvalitních autech, nebo tak slepý že nevidíš na které straně je kvalita? Octavia I TDi patří k nejlépe provedených a nejspolehlivějších vozů své třídy všech dob.
28.04.2009 | 22:41:18 | Heligon Reagovat
re moony
Neboj. Po cca 20 rokoch za volantom a desiatkach áut to nie je zaujatosť, ale skúsenosť. Takže výkrik do tmy možno od niekoho, čo najazdil toľko, čo som ja nacúval. Ja do tmy už dávno nekričím. Ja mám nadhľad. :-))
28.04.2009 | 21:55:45 | Petrík Reagovat
Petrik
ale Petriku, ono to renomé zase tak špatné není. Chce to být jenom poněkud méně zaujatý a dívat se na věc s nadhledem. Tohle jsou jen výkřiky do tmy...
28.04.2009 | 21:25:24 | moony Reagovat
Tak tomu "renomé" sa moc škodiť nedá. Nedá sa škodiť niečomu, čo nie je.
28.04.2009 | 20:06:36 | Petrík Reagovat
upozornění, toto je
vymyšlená -úmyslně a nepravdivě negativní-recenze s úmyslem poškodit renomé zn . škoda.
28.04.2009 | 19:51:26 | Admin Reagovat
názor
V dnešnej dobre čistokrvné auto pomaly neexistuje, čiže vypisovať japonci nemci a podobne je blbosť. "japonské" autá maju kľudne veci od Bosch alebo Magneti Marelli..V podstate čim staršie tým poctivejšie, avšak problem je ak sa to pokazí a pokazíť sa môže aj čistokrvný japonec, potom maju výhodu japonci vyrábany v EU alebo EU autá, všetko dostupnejšie. Ide hlavne o kus na aký natrafite jedno akej značky. Klˇudne môže Fiat slúžiť lepšie ako Toyota.
28.04.2009 | 16:34:12 | ms Reagovat
Dodatok: pre anonyma
z 27.4.09, 23:14, bola myslená odpoveď. dík.
28.04.2009 | 10:29:23 | ľuboš Reagovat
Pre anonym: Logicky
každý predpokladá, že kotúče, pneumatiky, sviečky sa menia na každom aute....Dokonca aj ja...Takže je hlúposť písať o nákladových položkách, ktoré nie sú poruchami, ale vyplývajú z prevádzky auta.
Ale padajúce okná, vypadávajúce poloosi, hučiace ložiská, váhy vzduchu, štrajk. elektr. a podobné radosti života sú už výsledkom úsporných riešení za najnižšiu možnú cenu.
Japonci / myslím PRIAMO z Japonska, nie EU/, nevynikajú v špičkových materiáloch, ani hračkách na palube. Osvedčený záves nechajú aj 10-15 rokov. Nápravy nemenia, ak sa osvedčí a podobne. U nás v EU by sa nemali čoho mark. odborníci chytiť, takže sa vymýšľajú somariny:
Hliníkové komponenty na nápravách u AUDI ? SERIE sa to ?!! Super! Už ich pomaly bude dávať každý výrobca, pretože sa bude kecať o "športových vlast. podvozku"... Že zadná je 20 rokov pozadu?! No a čo?! Načo OSVEDČENÉ oceľové lichobežníky, multilinky a podobne? Urobíme niečo lacnejšie a drahšie predáme. ĽUDIA SI ŽELAJÚ ŽIŤ V ILUZII. Tak im ju doprajme. Hliníkové nápravy na rozbité cesty. Vysoko citlivé BEZSíRNE vstrekovače na naftu z Ruska. 17-18 palcové kolesá na výtlky....
Mám už niečo za sebou, tak si dovolím tvrdiť, že tak SKU. VENE zle sa ešte NIKDY nejazdilo. NEUVERITEĽNE DRAHO, žiadne cesty, samí policajti-lúpežníci, do toho výrobcovia, čo už sami nevedia čo vyrábať....Až si nakoniec neviete žiadne auto vybrať.
P.S. Mazda 6 mala do roku 2006 problém s koróziou. Už by to malo byť OK. Japonci totiž vôbec netušili, že u nás auto má priemerný vek 14 rokov. Oni ho po 5-7 rokov odpália al. do Ruska, al. na vrakovisko...
28.04.2009 | 09:12:49 | ľuboš Reagovat
Pro ANONYM
Před dvaceti lety by se ti kdekdo vysmál, kdybys mu řekl, že pneumatiky na autě vydrží 90 000 km, olej a filtr 30 000 a brzdy 100 000 km. A Vidíš, dnes je to možné a často i běžné. A Nyní totéž platí o Japoncích. To čemu ty nevěříš, je tam běžné. Protože jsou před chudinkami ze střední Evropy mnohem dál. Ale to nemůžeš vědět, protože jsi nikdy nepoznal co je to kvalita. A s koncernovými vozy ani nepoznáš.
28.04.2009 | 07:53:37 | Reagovat
Roky
Jen mi nesedí údaje o letech. R.v. 1999. Auto jste zakoupil ojeté a používáte je 10 let. Tedy jste je koupil v roce 1999. Stav Km při koupi 70 000Km. To musel být na začátku svého života festovní služebák. 70 000Km za necelý rok....?
27.04.2009 | 23:49:26 | Jerry Reagovat
Jasně 400000km a neměnil vůbec nic.To tě ten kamarád pěkně tahal za nos.Ono to brzdí a tlumí na manžety a dokonce i ten olejový filtr vydržel původní??
27.04.2009 | 23:14:38 | Reagovat
Kurva chlapi. Mali ste povedať, teraz som menil posteľ. Nebol by som ju odviezol rozobratú v C5 do zberného dvora. Mohli ste sa ozvať, keď si na tých vrakoviskách - smetiskách tak potrpíte.Starú telku som už daroval, takže nič. Snáď nabudúce, len sa treba pripomenúť.
27.04.2009 | 22:46:00 | Petrík Reagovat
Je trochu rozdiel, kupo-
vať a zháňať relatívne drahé náhradné diely na autá z EU, alebo prakticky nekupovať žiadne náhradné diely na uatá Made in Japan...Na Mazde 626 kamarát po celých 400.000 km nemenil nič, iba manžety. Až 2 krát. Kat. neriešil.
Musím sa smiať, ale známy doniesol Mazdu 6 v najvyššej možnej výbave, 103 kw, 2007, cca 100.000 km. Z Francúzska.. Na SK druhá taká nie je. V koži, navigácia, diaľkový štart, karta, bufík, šíber, Bose systém, parkovací systém, xenóny a plno ďalších vychytávok. Pôvodná cena bola cca 1,4 mil. SKK. Po dvoch rokoch sa ľudia boja kúpiť za cca 25 % ceny. Orientačná spotreba 5,4 nafty na 100 km. V testoch na 100.000 km bezkonkurenčne vedú mazdy na prvých 2 miestach.... Oktávka, Peugeoty a o W v suteréne tabuľky radšej nehovoriac... .
Radšej kúpia Oktáviu, 4-5 ročnú, 1,9 TDi, prakticky bez výbavy, s poctivo stočenými km. Pretože sa " dajú lacno zháňať na vrakoviskách súčiastky..::" To keď niketo vyhodí použitú posteľ, alebo TV, tiež to donesiete domov? Jasné, jedine plechy. Ale to potom treba kupovať 120 a Favority, tých je najviac po vrakoviskách...
Ak ju nepredá, vážne rozmýšľam, že si ju nechám. Už dlho som nemal ten čudný pocit, že iba tankujem a mením olej a ...a nič..... TOTO v živote nezažijem s Peugeotom, príp. ďalšími autami z EU, al. USA... A už nie som taký bohatý, aby som si mohol dovoliť kupovať haraburdy z Europy. A potom behať po vrakoviskách...
27.04.2009 | 21:44:55 | ľuboš Reagovat
pepo
Můžu tě ujistit že díly na japonce jsou stejně drahé nebo levnější než na octávku
27.04.2009 | 21:19:03 | Japan Reagovat
Až najedeš s 10 let starým japoncem to samý co on za stejný prachy tak se přijď ukázat.Kolik stojí přední tlumič,destičky a běžný díly?Asi tak třikrát tolik co a na vrakovištích nejsou protože tady u nás nejsou tak rozšířený což je nesporná výhoda Škodovek.
27.04.2009 | 20:58:57 | Pepa Reagovat
Pepa
Náhradní díly z vrakoviště a garážový odborníky si můžeš dovolit tak akorát pro srágoru z koncernu VW-Škoda. Kvalitní auta nepotřebují takové odborníky, ani díly z vrakoviště. V tom je ten zásadní rozdíl.
27.04.2009 | 20:49:50 | Reagovat
No a
Co třeba dostupný servis,levný náhradní díly co se seženou na každym druhým vrakovišti a opraví to kdejakej garážovej opravář což tam u vás v Asii asi moc nechápete.
27.04.2009 | 20:45:47 | Pepa Reagovat
NECHAPEM?
Ako môže niekto prejsť z TOYOTY na takýto vrak ;)
27.04.2009 | 17:09:12 | OVCA Reagovat