Recenze Škoda Octavia
“Už chápu, proč je mezi čechy tak oblíbená.”

Autor recenze: Falewick (25 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:1.6 55kw Stav km při koupi:103 000 km Stav km nyní:116 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,1 l/100 km Vloženo: 5. 11. 2010

Hodnocení inzerátu: 19 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Felicia 1.9D combi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Předchozí majitel hlásil jednu poruchu po cca 7 letech, vyřešena výměnou "dílu z motoru" za 8tis a dále měnil část výfuku.

Po 9 letech preventivní výměna radiátoru, který praskl (ale znovu se zacelil)

a dál výměna "torpéda" - plastu pod předním sklem (při výměně okna původní těsnění u torpéda nahradili jakýmsi gumovým tmelem který časem odešel a pod okno teklo)

Jinak pouze spotřební věci, svíčky, žárovky, čištění škrtící klapky (klapka se zanáší rychle, je li špinavá potom motor dělá skopičiny na volnoběh, po studeném nastartování dlouze zařve a dokonce odmítá startovat při horkém motoru).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Na toto vozidlo jsem přesedlal z dieselové Felicie s 240t. km se zatuhlými pedály a vyviklanou řadicí pákou, a pánové to byla změna - auto tichoučké, nic nevrzalo, jisté na silnici, 80ka pocitově asi jako 40ka ve felicii a motor v porovnání jako ze stíhačky. Octavie měla tou dobou asi 9,5 roku a najeto těsně přes 100 tisíc, po prvním majiteli (známý a velmi slušný řidič).

Podvozek je poměrně měkký a nerovnosti tlumí velmi dobře, retardéra se dá nouzově přejet i bez zpomalení aniž by se řidič praštil o strop. Pro potřeby této motorizace auto i přes měkký podvozek dobře drží v zatáčkách, i když poměrně vysoké těžistě způsobuje náklony. Pro silnější motor bych s takto těžkým autem už asi chtěl podvozek jiný.

Motor je poměrně tichý, ve středních otáčkách má příjemný zvuk, rušit začíná až od 4000ot. výše. Nikdy neklepe ani nijak nehází autem. Má dostatek točivého momentu, nekucká ani při velkých nákladech - ty jsou znát na dynamice, ale auto je bez problému uveze. Na rovince v obci se dá při 60 zařadit pětka, při 1550ot. dělí motor od maxima 135Nm pouze 10.

Při nižších rychlostech je dynamika výtečná, rozjezdy velmi svižné, pro pražáka požehnání. Zhruba nad 80kmh už zrychlování trvá déle, předjetí náklaďáku je třeba trochu naplánovat a podřadit. Tady je asi jediná slabina motoru, v těchto situacích točivý moment nepomůže a je znát slabší výkon.

Obrat přichází na dálnici, kde se pozitivně projeví dlouhé zpřevodování, při zrychlování stále čekáte kdy motoru dojde dech, ale ten se drží až do 180. Zrychlování na dálnici stále trvá dlouho, ale v porovnání s mnohými silnějšími bratříčky je zejména v rychlostech nad 120 velice dobré.

Jak je zrychlení 80-120 při předjíždění na okresce nepříjemně pomalé, tak je zrychlení 120-160 při předjíždění na dálnici příjemně rychlé.

Řízení naprosto bez výtek, nepřeposilované, volant se nevrací do neutrální polohy ani moc pomalu ani moc rychle a při brzdění neuhýbá. Brzdy jsou bez výtek, ruční je už slabší, dá se zatáhnout na 5-6 zubů ale auto se nehýbe až od třetího výš. "A" sloupky trochu blokují výhled, ale člověk si rychle zvykne. Při parkování není dozadu vidět, chce to buď zkušenou ruku nebo dost místa.

Interiér je velmi účelný. Pořád jsem si říkal co je na tom autě zvláštního - potom mi to ale došlo: při sezení v Octavii mi nic neleze na nervy! Na jiných autech mě často vytáčí malé detaily, neprakticky umístěné ovládací prvky, málo místa tady nebo támhle, to jsem u Oktávky prostě nezaznamenal. Platforma Golfu si s sebou přinesla trochu málo místa na zadních sedačkách, pro děti je ideální, pro dva dospělé tak tak, pro tři lidi nouzovka. Sedadla jsou dobrá, boční vedení tak na hraně ale dostačující, vepředu záda nebolí ani po hodinách.

Kufr je velice prostorný. Verze combi ke kufru přidá prostor tak akorát do výšky nad sedadla a sníží nakládací hranu, pokud nevozíte denně lednice, nevím proč za kombík utrácet (zvlášť když hatchback je tak designově příjemný).

Celkově je to auto velice dobré, spolehlivé a jestli Oktávka něčím vyniká, je to jak málo se na ní těch jejích deset let podepsalo. Není divu že se až doteď vyráběla, protože ani na vozech z roku 97 ten věk zvenčí nevidíte. Splní co slíbí, a i když dravá jízda jí nic neříká (tak leda ve městě na semaforech), rychlá jízda se zkušeným řidičem není problém.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 19


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

update při 130.000 km

Potvora. S autem jsem pořád spokojen, ale ten motor. Poslední problémy nějak souvisely s vodou, po dlouhém dešti se kuckal a nechal mě stát. Originální servis Škoda na diagnostice nic nenašel, tak vyměnil komplet zapalování(cívku, kabely, rozdělovač, svíčky). Auto mi vrátili v příšerném stavu, nedrží volnoběh a chcípe. Servis vinil palivo, nechali mě najezdit dalších 1000km "aby se to vyčistilo". Po návratu navrhují vyměnit klapku za 9 tisíc. Ach jo.

19.09.2011 | 10:58:49 | Falewick  | 80.92.248.* Reagovat

RE:update při 130.000 km

No hlavně, že jsi s autem pořád spokojen.

19.09.2011 | 20:58:53 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:update při 130.000 km

Divné tedy. Jestli pak nastavili dobře rozdělovač...teda myslím předstih.

Jo ještě než se pustíš do klapky, tak mrkni na čidlo teploty chladící kapaliny.

21.09.2011 | 22:05:47 | Jerry  | 78.80.72.* Reagovat

RE: update při 130.000 km

Tak klapku jsem vyměnil, ale sehnal jsem si k nelibosti servisáka vlastní od Siemens-VDO za 3500,-. Po dalších 8000km je už všechno v pořádku, jediné co zaznamenávám je občasný neklidný chod motoru na volnoběh - je cítit cukání při stání na křižovatce. Rád bych to vyřešil, ale jsem hlavně rád že už motor vážně nezlobí.

14.03.2012 | 16:22:14 | Falewick  | 195.113.92.* Reagovat

RE: update při 130.000 km

S tou spokojeností..motor je v celku důležitá část auta:D...bez něj to není auto.

15.05.2012 | 15:32:05 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

nstar to je odborník, to se pozná...

28.01.2011 | 12:28:17 |  Reagovat

Jerry:

U Fábie mám původní baterii 9 let, najeto 147000 km. Údržba - dolití, pokud je potřeba (zatím snad 2x). Jednou neúmyslné úplně vybití a pak tedy znovunabití.

28.01.2011 | 11:10:27 | Itall Reagovat

RE:Jerry:

Ty ještě vlastníš baterii, která se dolévá??? A je černá asfaltová??? :-) Já tedy nic takového neznám už nejmíň 15 let. Baterie jsou bezúdržbové a mnohdy ani nemají víčka (nebo mají jen servisní víčka, do kterých se neleze.

19.09.2011 | 21:01:17 |   | 89.102.164.* Reagovat

RE:RE:Jerry:

No já bych naopak nechtěl autobaterii, která se nedolévá. Jsou 2 druhy běžných baterii. Kyselinová a gelová.
Gelová díky některým vlastnostem pro obyčejného uživatele nepřipadá v úvahu. Především jsou to teplotní výkyvy v česku a někdy dlouhodobé stání vozidla. Ta se skutečně nedolívá.
Kyselinová ano, a je chybou výrobce, že není možnost dolívání. Tedy pro výrobce je to vlastně marketingový tah. Kdo by nechtěl bezúdržbové zařízení typu perpetum mobile? Ta voda se tam může vypařit nejen vlivem normálního užívání. Baterie se tak jako tak dobíjí a máte smůlu pokud tam není dostatek elektrolytu a můžete baterii vyhodit. Je to opravdu skvělý tah proti zákazníkům.
Ony se ty baterie samovolně nevybíjí, problém je v autech, které samovolně vybíjí baterku. Baterka vydrží průměrně 5 a více let. Záruka 2 roky. Ale auto jakmile má žravý alarm, špatné rádio, nebo různé kutilské dodělávky, většinou u francouzů i elektrické závady, tak ta baterka nevydrží ani čtyři zimy.
Jestli si lidi kupují bezúdržbovou baterku a mají postavené auto venku, nemají zateplenou garáž, je to jejich problém, ale je to špatně!

20.09.2011 | 06:24:40 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE:Jerry:

ty o autobateriach asi moc nevies ze? lebo keby si vedel tak je ti jasne ze kyselinova bateria pri svojej cinnosti odparuje vodu obsiahnutu v elektrolyte a tu je treba cas od casu doliat a ak ju nemas kade doliat tak suche clanky vyrobia problem

12.03.2012 | 15:49:16 | ja  | 89.242.199.* Reagovat

První problémy zažehnány

Tak mě moje Oktávka poprvé potrápila. Automatický sytič, který při špatném počasí drží volnoběžné otáčky první minutu na 2000, se zbláznil a túroval i 3500, lidi se otáčeli který blb zase frajeří a já si s hrůzou představoval jak o sebe dřou díly ve studeném motoru při vysokých otáčkách. Za jízdy, při neutrálu, pak volnoběh skákal mezi 1300 a 1700 asi po jedné sekundě, jako kdybych pořád trošku ťapal na plyn.

Podezříval jsem škrtící klapku, takže nejdřív čištění+reset a pak jsem chtěl i měnit, dokonce jsem si našel obchod kde měli originál za 4k. Jenže diagnostika ukazovala vždy jenom špatné nastavení klapky, ale klapku samotnou funkční. Servisák trval na tom, že klapka je v pohodě a příčina je jinde, za což jsem mu vděčný.

Už mě to lezlo krkem, když se příčina ukázala sama, protože prasklý střední díl výfuku konečně rupnul víc a začal dělat humbuk. Zřejmě se do výfuku dostávala přes noc vlhkost, proto to túrování na začátku, a špatný protitlak nutil motor k tomu přidávání. Po výměně středního a preventivně i zadního dílu je vše jak má být. Uuuuf to je úleva.

28.01.2011 | 10:58:03 | Falewick Reagovat

Falewick

Mě nejde ani tak o výdrž, jako spíš o kapacitu. Všechny baterie dnes vydrží více-méně 4 roky. V článku SM z roku 98 o Octavii AEE jsem našel že se na počátku výroby montovala do GLX baterie 60Ah :-o Jaká byla původní v mojí-to se už nedozvím.

09.11.2010 | 23:40:14 | Jerry Reagovat

Baterie

Máme stejnou octávku už 11 let a pořád je velmi dobrá a bezproblémová.
Pro GLX byla v základu baterie 55Ah a vydržela 9 let. Baterie 44Ah je dost málo, určitě bych dal větší. Hlavně pokud parkuješ venku, tak to v zimě oceníš.

09.11.2010 | 21:40:17 | Golden Reagovat

V mé zkušenosti se větší baterie moc nevyplatí, skutečná výdrž totiž neroste lineárně s kapacitou. 55Ah by měla (logicky) vydržet 125% toho co 44Ah, ale ve skutečnosti je rozdíl o dost menší. Spíš se mi vyplatí koupit slabší baterii častěji, než silnou jednou za dlouhou dobu.

09.11.2010 | 13:11:00 | Falewick Reagovat

RE:

Jde vždy a jen o loterii... Klíčová je schopnost držet kapacitu... S tím bojují všechny baterky, proto je spíše doporučení dát s vyšší kapacitou, ovšem musíš být také schopen jí provozem dobít..

15.05.2012 | 12:09:51 | Kuban  | 93.153.124.* Reagovat

Taky tam mám od původního majitele 44Ah, ale podle mě je to dost málo. Mám GLX a ty věci v elektrice jsou trochu znát, navíc nejezdím každý den a ŘJ mají i nějaký klidový odběr+rádio samozřejmě taky. Příští baterie bude min. 55Ah

08.11.2010 | 18:34:32 | Jerry Reagovat

Děkuju za pochvalu. Zapoměl jsem ještě napsat, že těsně před předáním auta zhebla baterie, původní majitel tam ihned hodil novou 44Ah, od te doby startuje i v zimě krásně na ťuknutí. Výbava je LX, aby to bylo kompletní.

08.11.2010 | 11:56:13 | Falewick Reagovat

fakt dobra recenzia, minuly tyzden som mal staznosti ale teraz...
fakt som sa cosi dozvedel a dokazem si zhruba predstavit vlastnosti motora - teda co tym autor myslel. Rovnako suhlasim s viacerymi vecami v recenzii...

08.11.2010 | 10:32:30 | nstar Reagovat

Ale no tak. No no! Na rozdělovači to přece všechno nestojí ne?

08.11.2010 | 00:33:13 | Jerry Reagovat

To auto má ještě v roce 2000 rozdělovač????????Opravdu pokrokové vozítko...

07.11.2010 | 01:12:12 |  Reagovat

Jako spokojený majitel, který 3 roky vlastní stejnou motorizaci Octavie, nemám této recenzi prakticky co vytknout.

Navíc i má byla kupovaná prakticky stejně stará (8let) , je podobného data výroby(1999-modelový rok 2000) a měla při koupi najeto podobně Km(v mém případě 76000).

Jedinou poruchou bylo spadlé sklo LZ dveří. Bolístka Octavií všech motorizací. Vyřešeno za pár korun(opravná sada) a preventivně vyměněno i na PZ dveřích.

Jinak ji občas posloužím dobrým servisem(svíčky, kabely, víčko rozdělovače+palec, olej+filtr, vzduchový a kabinový filtr) a myslím, že na oplátku zase dobře poslouží ona mě.
Tak mnoho šťastných Km s AEEčkem.

06.11.2010 | 23:04:00 | Jerry Reagovat