Rok výroby:2005Typ motoru:1600/MPI-benzínStav km při koupi:5 kmStav km nyní:25 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:15. 8. 2007
Prakticky po několika týdnech byl zjištěn poměrně velký úbytek chladicí kapaliny a s tím spojená trvalá kondenzace vody na vnitřní straně uzávěru nalévacího otvoru oleje motoru.
Další drobnou závadou byl nefunkční ostřikovač zadního skla a nesnadné uzavírání dveří kufru. Tyto závady byly v rámci garance odstraněny.
Od začátku dosud ale řeším v rámci garance trvalé poklepávání regulačních klapek klimatizace a topení (klepe v každém režimu) - dosud neúspěšně.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jedná se o OCTAVII II v combi provedení s výbavou Ambiente, navíc hlavové airbagy, hagusy, malý kožený paket. Po zkušenostech s "přilepováním" na základní plastový volant jsem se rozhodl pořídit kožený volant (v prospektech uvedeno , že bude vyšší požitek z jízdy), k němuž je nutno vzít navíc v kůži hlavu řadicí páky a páku ruční brzdy. Bohužel potah volantu je v hladké impregnované kůži a je ještě horší "rukolapka" než základní provedení (takže vyhozených 5500 Kč). Na meil do AZNP mi bylo odpovězeno, že mám slušně řečeno "nestandardní" ruce.
Další nepříjemností je značné zůžení sedáku předních sedadel z důvodu umístění "kapsičky" na "NIC" z jeho boku (nevejde se ani pitíčko 0,25 l) a značný úhel a výška bočního vedení. Takže při své postavě 178 cm/75 kg jsem při posedu jako ve svěrací kazajce - na delší tratě dost nepříjemné. Setkal jsem se s mnoha majiteli "starých" OCTAVIÍ, kteří právě z důvodu špatného a nepohodlného sedadla řidiče novou OCTAVII II zavrhli. I já si myslím po ujetí cca 200 tisíc km ve škodovkách od 120, že pohodlný posez a tvarově a povrchově příjemný volant jsou m.j. základem pro bezpečnou a neunavující jízdu. Volant jsem nakonec vyřešil použitím kvalitní omotávky na tenisové rekety (paropropustná) v místě nejčastějšího držení. Na sedák sedadla (spodní úzkou část) jsem vyrobil čalouněný zvyšující podsedák. Po záruce zajedu asi k autočalouníkovi, který mi přislíbil úpravu.
Další nepříjemností je trvalé lehké "poklepávání" servopohonu regulační klapky vytápění (i klimatizace), klimatizace v Ambientu je poloatotmatická CLIMATIC. Při jné než min a max nastavené teplotě začne po ustálení regulace trvalé nepříjemné poklepávání v intervalu 3-5 sekund. Tento stav je prakticky celý rok, protože buď topíte nebo klimatizujete. Bohužel se jedná o závadu, která není zjistitelná diagnostikou a tedy "NENÍ". Po třech návštěvách v servisu mě bylo sděleno, že se takto chovají všechny regulace tohoto typu, a že je toto dáno vůlemi v ozubených pohonech mezi servopohonem a klapkou. Údajně jsou tyto problémy i u plně automatického typu CLIMATRONIC (tam lze ale úpravou programu ve většině případů nějak řešit). Kdyby někdo řešil a vyřešil tento problém s daným typem regulace (CLIMATIC), byl bych vděčný za zprávu.
P.S. Dané auto s tichým benzínovým motorem jsem kupoval zejména z pohledu užitné hodnoty a maximálního klidu v kabině. Bohužel člověk není a ani nemůže být při koupi dost ostražitý a věří reklamním sloganům prodejců, resp. i recenzím v "odborných" atomobilních časopisech, kde si nikdo proti domácímu monopolu nedovolí tyto skutečnosti uvést.
Jinak jízdní vlastnosti a užitná hodnota jsou velice slušné, rovněž spotřeba při klidné jízdě se dostane na hranici 7,0 l/100 km. Je pravda, že motor 1,6 MPI byl cca do 8000 km "líný", nyní ale "šlape" dobře.
Oktávku jsm kupoval asi před dvěma lety, je to sedan 2.0TDI DSG. Auto celkem super, už mám na něm 150.000km a bez problému, musí se k němu člověk umět chovat. Jen řešim na autě pouze jednu zásadní věc, s kterou toho moc udělat nejde - sedačky. Měl jsem jedničkovou Oktávku SLX, neměl jsaem se sedačkama problém, musim ale říct, že ten kdo dělal sedačky na dvojce byl hovado. Teď jsem si dal 1000km v kamarádově Omeze, bez problémů, sednu do S80 od Volvo, bez problémů. Sedim 100km v týhle dvojkový oktávce a lezu z toho jako krab. Došel jsem tak daleko, že špekuluju, jak dostat do dvojkový oktávky sedačky z posledního Passata, protože ty jsou dobrý, nebo aspoň sedačky RS z O2, ale ty se mi taky bohužel na delší cesty neosvědčily. Ptal jsem se na sedačky výrobce a bylo i řečeno, že si zatím nikdo nestěžoval. Tak nevim.
Zdravím všechny, kdo mají zájem o "subjektivní" názor. Nyní mám najeto 50 tisíc km. Klima si poklepává stále, jediné řešení je zapnout víc rádio. Sedadlo jsem svépomocně doladil na sedáku (úprava vysokých boků na sedáku) a opěradlo vypodložil potahovým molitanem 7 mm (originál Škoda). Jinak auto za celou dobu (3,5 roku) provozu němělo sebemenší závadu (ani spálená jediná žárovka). Řekl bych , že při 30 tisících km si motor "sedl" a lépe reaguje na plyn a zrychluje, spotřeba vypočená z tankování (mám evidenci každého tankování) a proběhu za celou životnost je 7,1 l/100 km (počítač obecně ukazuje o 10 % méně - asi záměr výrobce- zjištěno i u jiných O II). Jezdím normálně - bez závodění, ale i bez zdržování (kdyby někdo nevěříl spotřebě). Pokud řidič chce srazit spotřebu, tak to chce pár tisíc km sledovat okamžitou spotřebu a zafixovat si co má u daného auta na spotřebu vliv. Ostatní dojmy jako po 2 letech - podvozek velmi dobrý, i když trochu tvrdší, řazení přesné, reakce posilovače řízení odpovídající rychlosti a rádiusu zatáčky, v kabině u tohoto 1,6 motoru je subjektivním srovnáním menší hluk než u TDI.
Motor 1,6 úplne vyhovuje na normálne jazdenie,ak Tebe stojí za h...,taj si ho jednoducho nekúp, taťko nech Ti kúpi ferrari. Ja som s ním úplne spokojný, mam na ňom 5o tis.,bez akejkoľvek závady. Tiež mám ambiente a klíma mi Vami popisovaný problém nerobí, takže skôr to bude tým, že si s tým nevie dať rady servis. Asi to bude tým, že škodovka má najhustejšiu sieť servisov, ako sa rada chváli, ale odborníkov v niche je už pomenej. A pánovi anonymovi: každý môže mať svoj názor, každý čaká od auta niečo iné, ale na urážanie sa zmôže asi len retard so šlapacím autíčkom, takže milý anonym, umyť zúbky, vycikať a búvať. Zajtra Ťa maminka vezme k ujovi psychiatrovi a ak budeš dobrý, dá Ti zašlapať.
Tak nějak nechápu proč 1.6 stojí za hovno?No jo on hold nemá 200Kw a Octavia s ním nezrychluje z 0 na 100 za 4 vteřiny...ale můj názor je, že na běžné ježdění v pohodě stačí
Zdravím všechny slušné přispěvatele. Anonym "Blb" a velkej chlap 186/84 mě nemůže urazit. Asi poněkud mladší řidič (nebo jen majitel auta), který nepamatuje AZNP, že ho to tak vzalo. Podle slovního projevu zřejmě dlaždič, který neumí napsat slušné slovo. Zřejmě má taky 1,6 a nemá odvahu to přiznat, když na ni používá tak "těžký" výraz. Mně klidný motor 1,6 vyhovuje, nejsem závodník, dalších 50 tisíc za naftový motor (sice s vyšším točivým momentem, ale stejného výkonu) je navíc pro můj roční proběh 12000 km zbytečný luxus. Když si porovnám nižší kilometrovou cenu cca o 0,60 Kč/km u nafty (roční úspora 7200), ale u objemu 1,9 l započtu vyšší povinné ručení v základu cca o 2000 Kč ročně, tak se mi ceny srovnají cca až za 10 let (roční úspora 1/10 z 50000 = 5000) a to bude autu Bůh ví kde konec. Pro Boba ke klimatizaci: u CLIMATRONIKU se vyskytuje ojediněle, ale v servisu již měli zkušenost a vyřešili přeprogramováním. U CLIMATIKU (poloauomatické) ja pak asi častější. Navíc jak jsem zjistil měřením teplot vzduchu za směšováním (digitálním cejchovaným teploměrem se sondou o přesnosti 0,1 st.C, kdyby někdo chtěl zpochybnit), regulátor praticky v rozsahu nastavení 18-26 nic nereguluje - stále stejná teplota vzduchu (při venkovních 32 st. byla 8,5 st.C.). Takže se jedná jen o vhánění chladného vzduchu regulovatelné přepínáním ventilátoru a směrované podle nastavení ovladače rozvodu vzduchu. Tento stav byl ověřen i za přítomnosti servisního technika značkového servisu Škoda, dále bylo ověřeno na jiném autě stejné výbavy (tam kalpky klepaly méně). V návdu z r. 2005 je přitom na str. 121 jasně uvedeno, že při klimatizování "otáčením doprava se teplota zvyšuje, doleva snižuje". Jen pro zajímavost: technikem servisu Škoda mi bylo zcela vážně doporučeno, ať reguluji teplotu průběžným vypínáním a zapínáním klimatizace. Po třech neúspěšných zásazích ve 2 různých značkových servisech mě to už nebaví. Po 2. neúspěšné návštěvě servisu jsem poslal dotaz i do Škody-auto, aby kontaktovali servis a dali "know-how", jak se závadou naložit - po 10 dnech zatím bez odezvy. Jinak přeji všem jízdu bez závad.
Ještě doplňuji, že mám v O2 dvouzónový Climatronic a nic tam neklape. Pokud mohu doporučit trvejte na opravě, nebo výměně Vy platíte nemalé peníze a vy za za své peníze chcete odpovídající kvalitu. Rozhodně bych nečekal až skončí záruka.
Ahoj všichni, mám O2 1,9Tdi 77kw 2006 Elegance a sedáky jsou vážně trochu tvrdčí, po 250km mě taky bolela záda-naopak opěradla perfektně drží tělo v zatáčkách, obecně jsou sedačky velmi dobře tvarované. Jinak celkově si myslím jak design, tak kvalitativně celkem vydařené auto, dobrý spodek. Dobré a přesné řazení. Výkon motoru naprosto postačující na klidnou jízdu, kdo má rád sportovnější jízdu doporučuji silnější motor, ale cenový rozdíl je celkem velký. Pisatel recenze je celkem náročný soudě podle koženého paketu, jinak s omotávkou na tenisové rakety plastových volantů dobrý nápad.:-)
V Octavii I ani II som jakziv nesedel. Takze neviem posudit, co je vlastne pravda - ze su sedacky kratke, ci dlhe.
Kazdopadne, sa musim zastat autora - je to jeho subjektivny nazor, ktory doviedol az do tej miery, ze sa na to pytal autocalunika...
Ak ma niekto iny nazor (myslim "pana Anonyma"), tak hned nemusi druhemu nadavat do blbov a hlupakov. Ak si mysli, ze su sedacky akurat, ze su lepsie ako v OI, tak nech to napise. A bodka.
Kazdy, kto v tom sedel, si na to spravi svoj vlastny nazor. Nazor inych je zaujimavy, ale preco pren nadavat...
P.S.: Ked uz nadavam a som "186cm, 84kg sakra vetsi chlap", tak preco nenapisem aj svoje meno...
Já mám 186 cm a 84 kg, jsem tedy sakra větší chlap, a sedadla v Ovtavii II mi přijdou úplně OK!!! A napslas mail do AZNP?!? Ty vole, kde žiješ, za komančů?!?! Neslyšels, že žádný AZNP už neexistuje?! To by mě zajímalo, kam jsi psal... Kdybys v té recenzi raději napsal, že ten motor 1,6 stojí za hovno, hlupáku...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Octavia2
Oktávku jsm kupoval asi před dvěma lety, je to sedan 2.0TDI DSG. Auto celkem super, už mám na něm 150.000km a bez problému, musí se k němu člověk umět chovat. Jen řešim na autě pouze jednu zásadní věc, s kterou toho moc udělat nejde - sedačky. Měl jsem jedničkovou Oktávku SLX, neměl jsaem se sedačkama problém, musim ale říct, že ten kdo dělal sedačky na dvojce byl hovado. Teď jsem si dal 1000km v kamarádově Omeze, bez problémů, sednu do S80 od Volvo, bez problémů. Sedim 100km v týhle dvojkový oktávce a lezu z toho jako krab. Došel jsem tak daleko, že špekuluju, jak dostat do dvojkový oktávky sedačky z posledního Passata, protože ty jsou dobrý, nebo aspoň sedačky RS z O2, ale ty se mi taky bohužel na delší cesty neosvědčily. Ptal jsem se na sedačky výrobce a bylo i řečeno, že si zatím nikdo nestěžoval. Tak nevim.
27.07.2010 | 23:45:00 | spiteful Reagovat
autor po 3,5 roku
Zdravím všechny, kdo mají zájem o "subjektivní" názor. Nyní mám najeto 50 tisíc km. Klima si poklepává stále, jediné řešení je zapnout víc rádio. Sedadlo jsem svépomocně doladil na sedáku (úprava vysokých boků na sedáku) a opěradlo vypodložil potahovým molitanem 7 mm (originál Škoda). Jinak auto za celou dobu (3,5 roku) provozu němělo sebemenší závadu (ani spálená jediná žárovka). Řekl bych , že při 30 tisících km si motor "sedl" a lépe reaguje na plyn a zrychluje, spotřeba vypočená z tankování (mám evidenci každého tankování) a proběhu za celou životnost je 7,1 l/100 km (počítač obecně ukazuje o 10 % méně - asi záměr výrobce- zjištěno i u jiných O II). Jezdím normálně - bez závodění, ale i bez zdržování (kdyby někdo nevěříl spotřebě). Pokud řidič chce srazit spotřebu, tak to chce pár tisíc km sledovat okamžitou spotřebu a zafixovat si co má u daného auta na spotřebu vliv.
Ostatní dojmy jako po 2 letech - podvozek velmi dobrý, i když trochu tvrdší, řazení přesné, reakce posilovače řízení odpovídající rychlosti a rádiusu zatáčky, v kabině u tohoto 1,6 motoru je subjektivním srovnáním menší hluk než u TDI.
03.04.2009 | 16:11:32 | S.K. Reagovat
re"anonym"
Motor 1,6 úplne vyhovuje na normálne jazdenie,ak Tebe stojí za h...,taj si ho jednoducho nekúp, taťko nech Ti kúpi ferrari. Ja som s ním úplne spokojný, mam na ňom 5o tis.,bez akejkoľvek závady.
Tiež mám ambiente a klíma mi Vami popisovaný problém nerobí, takže skôr to bude tým, že si s tým nevie dať rady servis. Asi to bude tým, že škodovka má najhustejšiu sieť servisov, ako sa rada chváli, ale odborníkov v niche je už pomenej.
A pánovi anonymovi: každý môže mať svoj názor, každý čaká od auta niečo iné, ale na urážanie sa zmôže asi len retard so šlapacím autíčkom, takže milý anonym, umyť zúbky, vycikať a búvať. Zajtra Ťa maminka vezme k ujovi psychiatrovi a ak budeš dobrý, dá Ti zašlapať.
16.07.2008 | 21:24:18 | Reagovat
Pro anonyma...
Ty si sakra velkej "chlap"??? Moje míry jsou 192cm 110kg a znam i větší "chlapy"... :-)))) Jinak Octavia I i II jsou OK.
18.08.2007 | 10:48:07 | laďa Reagovat
To Anonym
Tak nějak nechápu proč 1.6 stojí za hovno?No jo on hold nemá 200Kw a Octavia s ním nezrychluje z 0 na 100 za 4 vteřiny...ale můj názor je, že na běžné ježdění v pohodě stačí
17.08.2007 | 23:16:18 | Tom Reagovat
Anonym :-)
17.08.2007 | 22:07:55 | Kofr Reagovat
Reakce a doplnění
Zdravím všechny slušné přispěvatele. Anonym "Blb" a velkej chlap 186/84 mě nemůže urazit. Asi poněkud mladší řidič (nebo jen majitel auta), který nepamatuje AZNP, že ho to tak vzalo. Podle slovního projevu zřejmě dlaždič, který neumí napsat slušné slovo. Zřejmě má taky 1,6 a nemá odvahu to přiznat, když na ni používá tak "těžký" výraz.
Mně klidný motor 1,6 vyhovuje, nejsem závodník, dalších 50 tisíc za naftový motor (sice s vyšším točivým momentem, ale stejného výkonu) je navíc pro můj roční proběh 12000 km zbytečný luxus. Když si porovnám nižší kilometrovou cenu cca o 0,60 Kč/km u nafty (roční úspora 7200), ale u objemu 1,9 l započtu vyšší povinné ručení v základu cca o 2000 Kč ročně, tak se mi ceny srovnají cca až za 10 let (roční úspora 1/10 z 50000 = 5000) a to bude autu Bůh ví kde konec.
Pro Boba ke klimatizaci: u CLIMATRONIKU se vyskytuje ojediněle, ale v servisu již měli zkušenost a vyřešili přeprogramováním. U CLIMATIKU (poloauomatické) ja pak asi častější. Navíc jak jsem zjistil měřením teplot vzduchu za směšováním (digitálním cejchovaným teploměrem se sondou o přesnosti 0,1 st.C, kdyby někdo chtěl zpochybnit), regulátor praticky v rozsahu nastavení 18-26 nic nereguluje - stále stejná teplota vzduchu (při venkovních 32 st. byla 8,5 st.C.). Takže se jedná jen o vhánění chladného vzduchu regulovatelné přepínáním ventilátoru a směrované podle nastavení ovladače rozvodu vzduchu. Tento stav byl ověřen i za přítomnosti servisního technika značkového servisu Škoda, dále bylo ověřeno na jiném autě stejné výbavy (tam kalpky klepaly méně). V návdu z r. 2005 je přitom na str. 121 jasně uvedeno, že při klimatizování "otáčením doprava se teplota zvyšuje, doleva snižuje". Jen pro zajímavost: technikem servisu Škoda mi bylo zcela vážně doporučeno, ať reguluji teplotu průběžným vypínáním a zapínáním klimatizace. Po třech neúspěšných zásazích ve 2 různých značkových servisech mě to už nebaví. Po 2. neúspěšné návštěvě servisu jsem poslal dotaz i do Škody-auto, aby kontaktovali servis a dali "know-how", jak se závadou naložit - po 10 dnech zatím bez odezvy.
Jinak přeji všem jízdu bez závad.
17.08.2007 | 18:21:56 | S.K. Reagovat
Ještě doplňuji, že mám v O2 dvouzónový Climatronic a nic tam neklape. Pokud mohu doporučit trvejte na opravě, nebo výměně Vy platíte nemalé peníze a vy za za své peníze chcete odpovídající kvalitu. Rozhodně bych nečekal až skončí záruka.
17.08.2007 | 09:46:18 | Bob Reagovat
Ahoj všichni,
mám O2 1,9Tdi 77kw 2006 Elegance a sedáky jsou vážně trochu tvrdčí, po 250km mě taky bolela záda-naopak opěradla perfektně drží tělo v zatáčkách, obecně jsou sedačky velmi dobře tvarované. Jinak celkově si myslím jak design, tak kvalitativně celkem vydařené auto, dobrý spodek. Dobré a přesné řazení. Výkon motoru naprosto postačující na klidnou jízdu, kdo má rád sportovnější jízdu doporučuji silnější motor, ale cenový rozdíl je celkem velký. Pisatel recenze je celkem náročný soudě podle koženého paketu, jinak s omotávkou na tenisové rakety plastových volantů dobrý nápad.:-)
16.08.2007 | 20:34:50 | Bob Reagovat
Pekne napisana a velmi poucna recenzia. Dakujem autorovi.
Pri dalsej kupe auta prajem viac stastia.
16.08.2007 | 16:39:54 | jopal Reagovat
pan Anonym rád nadává,že jo kámo? :-)
matusco:samozřejmě,že každý kdo sem píše recenzi či názor na ni vychází ze svého subjektivního dojmu a zkušenosti
16.08.2007 | 16:38:05 | Loser Reagovat
Re: Blbe...
V Octavii I ani II som jakziv nesedel. Takze neviem posudit, co je vlastne pravda - ze su sedacky kratke, ci dlhe.
Kazdopadne, sa musim zastat autora - je to jeho subjektivny nazor, ktory doviedol az do tej miery, ze sa na to pytal autocalunika...
Ak ma niekto iny nazor (myslim "pana Anonyma"), tak hned nemusi druhemu nadavat do blbov a hlupakov. Ak si mysli, ze su sedacky akurat, ze su lepsie ako v OI, tak nech to napise. A bodka.
Kazdy, kto v tom sedel, si na to spravi svoj vlastny nazor. Nazor inych je zaujimavy, ale preco pren nadavat...
P.S.: Ked uz nadavam a som "186cm, 84kg sakra vetsi chlap", tak preco nenapisem aj svoje meno...
16.08.2007 | 13:46:00 | matusco Reagovat
Sedačky ve dvojkový oktávce jsou lepší,pohodlnější a je tam víc místa než v jedničce.
Když mi ji půjčil kamarád,tak s 185cm a 84kg jsem byl v pohodě.
btw:neměla by se nová oktávka značit jako III. bo první oktávka byla někdy v 60.letech,já jen tak pro úvahu..
16.08.2007 | 13:26:54 | Loser Reagovat
Blbe...
Já mám 186 cm a 84 kg, jsem tedy sakra větší chlap, a sedadla v Ovtavii II mi přijdou úplně OK!!! A napslas mail do AZNP?!? Ty vole, kde žiješ, za komančů?!?! Neslyšels, že žádný AZNP už neexistuje?! To by mě zajímalo, kam jsi psal...
Kdybys v té recenzi raději napsal, že ten motor 1,6 stojí za hovno, hlupáku...
16.08.2007 | 12:02:07 | Reagovat