Rok výroby:2004Typ motoru:1.9 TDIStav km při koupi:85 000 kmStav km nyní:122 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:21. 5. 2008
Předchozí auto: Š. 130 GLX Favorit Felicie Sierra Fabie Octavia I Mondeo
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Kromě běžných provozních záležitostí jen velmi zřídka klapající cosi ve ventilaci.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Octavii II Kombi Elegance 4x4 s motorem 1.9 TDI jsem získal jako pracovní nástroj. Je to moje první dieselové auto a z toho také pramení nejsilnější a téměř jediný negativní poznatek z tohoto auta - k tomu se ale vrátím.
Oproti první generaci Oktávky, v jejíž faceliftované inkarnaci jsem také najezdil pár desítek tisíc km, je tohle úplně jiné a vyspělejší auto. Interiér a výbava Elegance obsahuje většinu pro mne důležitých nebo jízdu zpříjemňujících prvků jakými jsou vypínatelné ESP se všemi těmi asistenty, dvouzónová autom. klima, vyhřívaná vnější zrcátka, loketní opěrka, okna v elektrice atd.
Prostor a pohodlí sestujících na předních sedačkách je dostatečný i pro objemnější postavy (v mém případě 192 cm a 102 kg). Přední sedadla mají příjemné boční vedení a akorát dlouhé sedáky, které jsou ale kvůli IMO zbytečné odkládací minipřihrádce užší. Posaz za volantem mi vyhovuje, je celkem nízký a interiér člověka doslova obklopí - pocit pasivní bezpečnosti je velký.
Prostor na zadních sedadlech již považuji za akceptovatelný, je to velký krok kupředu oproti Oktávce předchozí generace. I vyšší postava si svou pozici najde, ale stále to není pro pohodlné cestování. Pro čtyrčlennou rodinu je ale Oktávka druhé generace použitelné auto, i když je to tak tak.
Kufr je megaprostorný, nicméně uvítal bych jej širší (v místě podběhů) s nižší hranou. Lehce mi také vadí nerovnost plochy po sklopení zadních sedaček, ale respektuji, že to není stěhovací vůz. Co mi ale vadí opravdu, je nevyváženost pátých dveří, které se musí buď celkem silou přibouchnout pomocí vnitřního madla nebo si zašpinit ruku jejich probouchnutím zvenku. Vzpěry jsou příliš silné a nedovolí pátým dvěřím zavřít se vlastní vahou.
Podvozek a jízdní vlastnosti jsou pro mne velmi příjemné. Naladění je vzhledem k určení auta tak akorát mezi komfortem a tuhostí. Krom jízdy na hraně, kdy auto začne hlavně na méně kvalitním podkladu být neklidné a odskakuje, se na silnici drží velmi dobře a jízda působí sebevedomě a bezpečně. Známý nešvar první generace v podobě odskakující zádě na příčných nerovnostech v zatáčce zůstal, ale osobně to nepovažuji za zásadní. Aerodynamický hluk je nízký, naopak trochu vadí hluk od pneumatik.
Pohon 4x4 je v běžném provozu zbytečný a krom absence hrabání předních kol např. na mokrých kostkách při prudším rozjezdu o něm nevíte. Jiné je to ale na sněhu, blátě a ostatních kluzkých površích. Tak je opravdu znát a je velkým přínosem. V zimě se s autem jezdí bezpečněji a radost z občasného zablbnutí si při jízdě smykem s hrabajícími všemi koly je veliká.
No a poslední kapitolou - jedinou opravdu negativní - v mém jinak velmi pozitivním hodnocení auta je motorizace 1.9 TDI 77kW. Jak jsem zmínil, je to můj první diesel a ačkoli pocitově tíhnu k zážehovým motorům, díky auře, kterou TDI motory od VW mají, jsem se na něj i trochu těšil. Jenže zklamání střídalo zklamání.
Zaprvé jeho (pa)zvuk v interiéru, kterém,u člověk neuteče v žádných otáčkách a krom rychlostí nad 140 km/h, kdy převládne aerodynamický svist, je hlavním a vydatným zdrojem hluku v kabině.
Poté množství a průběh výkonu, to pro mne byl po přesednutí z předchzího auta (O. I s benzínovým 2.0i 85 kW) doslova šok. Motor začíná ožívat kolem 1500 ot., kolem 2000 zažijeme první kopanec (max. kroutícího momentu) a kolem 2700 ot. zažijeme druhý kopanec (??plný zátah turba??). Poté motor už jen vadne a točit jej nad 4000 ot. nemá smysl. Smysluplné je tedy motor držet cca v rozmezí 2000-3500 ot., kde je k dispozici dostatek (ve skocích dávkované) energie pro klidnou jízdu. Celkově je ale 77kW v podání 1.9 TDI pro auto s hmotností přes 1,5 tuny zatraceně málo a auto je zvlášť v rychlostech nad 100 km/h skutečně líné.
Další pro mne zarážející věcí je spotřeba. Dlouhodobě totiž dle údaje z PP jezdím za 7.9 litrů nafty na 100 km!!! S o poznání dynamičtějším atmosférickým benzínem 2.0i jsem při podobné dynamice jezdil jen o půl litru dráž, za 8.4 a s relativně starým, ale také svižnějším atmosférickým Zetecem 1.8i 85kW v Mondeu za 8.6. Svůj podíl na spotřebě má určitě i pohon 4x4 s většími pasivními odpory a také to, že pokud od motoru chci alespoň nějakou dynamiku, musím na to šlapat.
Po městě (Praha) tak není problém i při snaze o lehkou nohu jezdit za váce než 9 litrů, mimo město při klidné jízdě a max. 110 km/h lze kolem 6.5 - 7 litrů, na dálnici při tachometrových 150 km/h je to pak 8 litrů. Vyhledem ke smutné dynamice motoru jsou to podle mne alarmující čísla.
Suma sumárum, tahle motorizace je špatná - hlučná, s nízkou a silně nelineární dynamikou a velkou spotřebou.
Autor článku si na základě hodnocení pouze jednoho auta této motorizace troufá zveřejňovat obecné platné závěry. Zcela podivné jsou jeho závěry co se týče motoru. Mám tuto motorizaci 11let a nikdy jsem u svého vozu takových spotřeb (abi ve městě) nedosáhl. Naopak. Jde o jeden z nejspolehlivějších (minimum běžných oprav - např. těsnění apod.) a nízkospotřebový motor i provoz.
16.02.2023 | 08:18:04 | Jan Kl
| 51.89.165.*Reagovat
To Jerry:
Pred napsanim reakce na neci clanek je dobre si jej nejdrive precist. Nikde nepisu, ze jsem majitelem O2 4x4, nikde nepisu nic o 5500 otackach ve spojeni s 1.9 TDI, nikde nepisu nic o tom, ze mam 2,0 85 kW (navic fyzikalni jednotku Kw neznam, muzes pomoci?)...
Mám svojí OII s motorem 1,9 TDI 77kw a jel jsem s tímto motorem i u čtyřkolky OII ale auto 4x4 se stejným motoremse mi zdálo trochu línější. Nevíte někdo proč?
Pokud tedy majitel neutrpěl nějaký náraz do hlavy, tak dost nechápu rozčarování typu "nejvíc táhne dole a nahoře už ne". Proboha je to TDi-do 5500otáček se tahají benzíny(ani stařičký 2,0 85Kw bych teda tak vysoko netahal-když autor píše že ho má).Stručný souhrn: autor si ještě nezvyknul na naftový motor a na plynový pedál aplikuje poznatky z benzínového. To bude pravděpodobně zásadní důvod té velké spotřeby. A v poslední řadě je známo, že pohon 4x4 v Octavii navyšuje spotřebu zhruba o 1l/100 a to jak u naftových motorizací, tak u benzínových.
Ano, to je pravda, Tiquan má 2,0 TDi systém CR , starší systém PD má ale stejný objem a výkon. Má připomínka spočívá v tom, že pro vůz Oktavia Combi 4x4 nebo Scout je motor 1,9 TDi 77KW opravdu slabý. Tento je dostačující pro lehčí Fabii,kterou zase na druhé straně dost prodražuje. S motorem 2,0 TDI by byl autor recenze jistě spokojenější , a to ve spotřebě i ve výkonu. Pravdou je , že dieselové agregáty pracující s vysokými pracovními tlaky jsou choulostivější a dražší v servisu než benzinové a při ceně nafty o 3 Kč nad cenu Benzinu je ke zvážení, zda se vyplatí, skutečně jen pro firemní vůz s vysokým proběhem.Přesto se musím zmiňovaného motoru od VW 2,0 zastat, je opravdu velmi úsporný i výkonný a ve spojení se 6-st převodovkou příjemně pružný.
Motorizace 1,9 TDi 77kw je skutečně pro Oktávku 4x4 málo. Určitě povedenější je 2,0 103kW s max kroutícího momentu 310Nm při 2000 ot.,dle tisku byl dokonce naměřen při testech 400Nm . S tímto motorem mám osobní zkušenost. Skutečně není z nejtižších a vykazuje "turbo" efekt kolem 2000 ot, kdy znatelně auto zrychlí. Výkon je však zcela dostatečný a má spotřeba se pohybuje od 6,5 - 7l nafty/100km, dokonce ani ve městě se zapnutoi klímou nejde přes 7 litrů. Tento motor již má Scout,Tiguan a reference nejsou tak špatné.
Náhon 4x4 je přes spojku, čili motor "nehoní" všechny kola stále, jako např. Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Náhon 4x4 se zapne až při prokluzu předních kol elektronicky.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Údiv
Autor článku si na základě hodnocení pouze jednoho auta této motorizace troufá zveřejňovat obecné platné závěry. Zcela podivné jsou jeho závěry co se týče motoru. Mám tuto motorizaci 11let a nikdy jsem u svého vozu takových spotřeb (abi ve městě) nedosáhl. Naopak. Jde o jeden z nejspolehlivějších (minimum běžných oprav - např. těsnění apod.) a nízkospotřebový motor i provoz.
16.02.2023 | 08:18:04 | Jan Kl | 51.89.165.* Reagovat
To Jerry:
Pred napsanim reakce na neci clanek je dobre si jej nejdrive precist. Nikde nepisu, ze jsem majitelem O2 4x4, nikde nepisu nic o 5500 otackach ve spojeni s 1.9 TDI, nikde nepisu nic o tom, ze mam 2,0 85 kW (navic fyzikalni jednotku Kw neznam, muzes pomoci?)...
30.06.2008 | 14:15:23 | Petulda Reagovat
Mám svojí OII s motorem 1,9 TDI 77kw a jel jsem s tímto motorem i u čtyřkolky OII ale auto 4x4 se stejným motoremse mi zdálo trochu línější. Nevíte někdo proč?
27.06.2008 | 21:29:55 | Robert Reagovat
Pokud tedy majitel neutrpěl nějaký náraz do hlavy, tak dost nechápu rozčarování typu "nejvíc táhne dole a nahoře už ne". Proboha je to TDi-do 5500otáček se tahají benzíny(ani stařičký 2,0 85Kw bych teda tak vysoko netahal-když autor píše že ho má).Stručný souhrn: autor si ještě nezvyknul na naftový motor a na plynový pedál aplikuje poznatky z benzínového. To bude pravděpodobně zásadní důvod té velké spotřeby. A v poslední řadě je známo, že pohon 4x4 v Octavii navyšuje spotřebu zhruba o 1l/100 a to jak u naftových motorizací, tak u benzínových.
27.06.2008 | 16:53:46 | Jerry Reagovat
To Petrik
Ano, to je pravda, Tiquan má 2,0 TDi systém CR , starší systém PD má ale stejný objem a výkon. Má připomínka spočívá v tom, že pro vůz Oktavia Combi 4x4 nebo Scout je motor 1,9 TDi 77KW opravdu slabý. Tento je dostačující pro lehčí Fabii,kterou zase na druhé straně dost prodražuje.
S motorem 2,0 TDI by byl autor recenze jistě spokojenější , a to ve spotřebě i ve výkonu. Pravdou je , že dieselové agregáty pracující s vysokými pracovními tlaky jsou choulostivější a dražší v servisu než benzinové a při ceně nafty o 3 Kč nad cenu Benzinu je ke zvážení, zda se vyplatí, skutečně jen pro firemní vůz s vysokým proběhem.Přesto se musím zmiňovaného motoru od VW 2,0 zastat, je opravdu velmi úsporný i výkonný a ve spojení se 6-st převodovkou příjemně pružný.
27.06.2008 | 13:00:57 | žižala Reagovat
Sosato hodne, skusil by som vahu vzduchu, napojil to diagnostiku
26.06.2008 | 23:00:30 | olso Reagovat
Pokiaľ sa nepletiem, tak v Tiguane je 2.0 TDI ale so vstrekovaním Common rail.
26.06.2008 | 22:51:55 | Petrík Reagovat
Motorizace 1,9 TDi 77kw je skutečně pro Oktávku 4x4 málo. Určitě povedenější je 2,0 103kW s max kroutícího momentu 310Nm při 2000 ot.,dle tisku byl dokonce naměřen při testech 400Nm . S tímto motorem mám osobní zkušenost. Skutečně není z nejtižších a vykazuje "turbo" efekt kolem 2000 ot, kdy znatelně auto zrychlí. Výkon je však zcela dostatečný a má spotřeba se pohybuje od 6,5 - 7l nafty/100km, dokonce ani ve městě se zapnutoi klímou nejde přes 7 litrů. Tento motor již má Scout,Tiguan a reference nejsou tak špatné.
26.06.2008 | 20:55:22 | žižala Reagovat
Spotřeba
Tolik tedy k uznávánému mýtu o super úspornosti "tedeíček". :-)
26.06.2008 | 20:20:50 | shark Reagovat
Náhon 4x4 je přes spojku, čili motor "nehoní" všechny kola stále, jako např. Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Náhon 4x4 se zapne až při prokluzu předních kol elektronicky.
27.05.2008 | 15:45:52 | Radek Reagovat