Rok výroby:2008Typ motoru:1,8 TSIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:3 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:8,1 l/100 kmVloženo:12. 8. 2008
Předchozí auto:Hyundai Accent Ford Mondeo Fiat croma
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Úvodem:
V úvodu recenze chci uvést, že jsem si vědom, že recenze psaná po ujetí 3000 km nemůže postihnout všechny vlastnosti či případané neduhy vozidla. K napsání této recenze mě vedlo jto, že jsem na uvednou motorizaci, zatím četl pouze minimum osobních recenzí a jednak také příslib, že se k této recenzi postupem času, jak budou přibývat zkušenosti, budu vracet a doplňoavt jí, tedy alespoň doufám. Chtěl bych zde taky nastolit diskuzi a výměnu zkušeností s jinými majiteli dané motorizace a případným zájemcům místo, kde najdou maximum dostupných zkušeností s tímto vozidlem.
Výběr vozidla:
K výběru vozidla, mě vedla jednoznačně daná motorizace 1,8 TSI. Při koupi nového vozidla jsem se v podstatě rozhodoval mezi třemi kandidáty: Renault Mégan combi, Volkswagen golf variant 1,4 TSI (90kw) a právě Octavia combi 1,8 TSI. Po zkušebních jízdách a recenzích na vozy Renault Mégane jsem tohoto kandidáta vyloučil a to i přesto, že cena zbylých dvou vozidel byla o cca 150 až 200 tis. vyšší.
Při konečném výběru nakonec rozhodli, právě pro octavii, dvě věci: 1- u golfa jsem uvažoval o nejslabší verzi TSI (90kw), což je motorizace pouze s turbem bez kompresoru. Opravdové "dvojče TSI" tohoto motoru, tedy kompresor+turbo, jsem neměl pro jejich složitost odvahu brát. Zde zvítězila ve výběru octavia s obsahem 1,8 oproti obsahu 1,4 u volkswagnu (jak se říká: objem ničím nenahradíš) a taky asi „zastaralý názor“ na že na takového kombíka je 1,4 i kdYž TSI, málo. 2- měřídkem konečného výběru byla také velikost kufru a ta je u octavie přeci jenom o kapánek větší (při sklopení zadních sedaček může rozdíl dělat až 160 l), jak se říká "co Čech to stěhovatel"
R e c e n z e
Konfigurace vozidla: octavia combi 1,8 TSI, výbava Elegance + malý kožený paket + litá kola 16" Vzhled: klasika - to jest decetnost, která neurazí, ale ani neohromí (snad jen zloděje) Komfort: sedačky v předu jsou pohodlné, oceňuji hlavně dlouhý sedák sahající takřka pod kolena (měřím 178cm). Boční držení odpovídající komfortní pohodové jíszdě, nejedná se o žádná sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. Obě přední sedadla jsou výškově nastavitelná. Při vyšším posezu máte dojem, že sedíte opravdu o něco výše než je v osobních autech zvykem, což se mi jeví jako příjemné. Přední sedadla jsou vybavena bederními opěrkami, ten kdo s nimi před tím nejezdil může mít trochu problém si na ně zvyknout, ale po čase zjistí, že ho záda opravdu méně bolí a i po delší cestě není tak polámaný. Zadní sedadla vypadají také pohodlně (ještě jsem na nich neseděl při delší cestě), i přesto, že jsou zde tři opěrky hlavy na delší cesty se za pohodlné sezení dají považovat pouze dvě postraní místa, to prostřední je opravdu jen nouzové. Trochu mínus u sedadel vidím u potahů sedaček, chytá se na ně dost nepořádek a jelikož je jejich barva černá je zde vše vidět (chtě nechtě konec konzumace jídel dětmi v autě, alepoň dočasně...). Naopak jako plus hodnotím opěrky rukou jak u předních sedaček, zde je opěrka i nastavitelná, tak u zadních sedaček, kde navíc je možno opěrku "otevřít do kufru" a tím získat možnost průvlaku dlouhých předmětů (odvezl jsem tak i 250cm dlouhé lišty).
Zavazadlový prostor: opět klasika - u octavky prostě stěhovát, pozitivní je, že i tento úložný prostor je kvalitně počalouněn stejně jako interiér (již nenajdete na stranách kufru tvrdé plasty, které byly hned poškrábané). Trochu nevýhodu vidím v tom, že povrch kufru není zcela rovný, občas jezdíme na hory a v kufru spím a toto bude trochu cítit.
Výbava:
jak už jsem psal výše jedná se o výbava elegance - malý kožený paket (ten jsou musel dokoupit, poněvadž ani v této výbavě nedostanete kožený volat a s "umělinou" se mi v rukách jezdit nechtělo - dvouzónovou klimatizaci (funguje spolehlivě a rychle, do minuty máte po rozjetí i v rozpáleném autě nastavenou teplotu, třeba i 20C) má několik poloh Auto / Econ nebo nic, rozdíly jsou na delší psaní... -ABS+MBA+EBV+MSR+ASR , zatím netestováno, uvidíme v zimě jsem z hor a často jezdím na sněhu - tempomat, fuguje jak má a člověk si na něj rychle zvykne, ale připadá mi to stále jako zbytečnost než jako potřebná věc..., určitě bych se bez toho obešel - všechna okna elek. ovládaná, elek. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka - dále... standartní věci jako přední mlhovky, centrál + dálk. ovládání, imobilizer apod. - šikovné a často využívané je automatické 3-té bliknutí směrovek po jednom lehkém stisknutí, to je opravdu dobrá vychytávka Brzdy: jsou dostatečné účinné, jako dobré hodnotím, že nemají až příliš jedovatý nástup (jako napoř. Mégan) a nemusíte se tak bát, že při lehkém sešlátnutí proletíte oknem (pokud ovšem nejste připoutáni...)
Motor, výkon: Výkon motoru je u tohoto vozidla tím co vás nejvíce zaujme. Opravdu recenze nelžou!!! Jede jako z praku, pokud tedy chcete. Ovšem může to být i klidná limuzína, kterou při konstantní rychlosti vůbec neslyšíte. Obecně tento motor a konstrukce zaručuje minimum přenášeného hluku do vozidla a to i při vyšších rychlostech 140 a více. Nejzretelnějším hlukem, který vnímáte je hluk od pneumatik (mám pneu z výroby Continetal, nevím zda je to druhem pneumatik?!). Motor je i při rychlé akceleraci stále tichý, pouze při velkém zrychlení u dvojky je trochu slyšet, ale je to pásmo cca 2000-2200 pak je opět hrobové ticho. Turbo o sobě dává písklavým zvukem slyšet opravdu minimálně, ale když se zaposloucháte tak při velkém zrychlení je občas k slyšení... Motor jsem si zvolil ne proto, že bych byl závodníkem, ale proto, že vím co na řidiče v dnešní době čeká za různá překvapení a tak není určitě na škodu mít tu možnost v případě potřeby sešlápnout pedál a vyřešit tak třeba i chybu někoho jiného... Akceleraci má tento motor připravenou pořád a na jakýkoliv stupeň, pokud jste si mysleli že šestky jsou jen na udržování rychlosti a na úspornou jízdu tak tento motor vás přesvědčí, že i na šestku si dá akcelerovat a to už od nějakých 1500 otáček. Spotřeba: na údávanou průměrnou spotřebu 7,4 l jsem se zatím nedostal a nevím zda se vůbec dostanu moc tomu nevěřím. Po 3 tis. km opravdu kombinvané spotřeby "normální" nohou jezdím za 8,1 l. Je až s podivem, že rozdíl mezi městem i mimo není vůlbec až tak velký, cca do 1 l, v Praze v zácpách jsem ale ještě nebyl... Jediné co mě při spotřebě trochu zaráží je palubní počítač a jeho funkce okamžité spotřeby, co tam lítá za hodnoty a jak rychle se mění to by člověk ani nevěřil. Řekl bych dokonce, že není občas zcela při smyslech. I při velice "lehké noze" při nižší otáčkách tak skáče okamžitá spotřeba jako 15 l a pak hned 5,2 l a zase za vteřinu 9,8 l, někdo říkal že to dělají ty turba tak nevím... pravdou ale je, že průměrnou spotřebu to ukazuje spávně těch cca 8,1 l. Podvozek: je naladěn tak akorát. Myslím si, že 16" kola jsou dobrým kompromisem u 17" bych měl trochu strach, aby to už nebyl moc "kostotřas". V zatáčkách sedí velice dobře "opět opakuji nejsem závodník a gumy mi v zatáčkách nikdy nepískají". Trošičku jsou cítí příčné nerovnosti, ale není to žádná hrůza golf variant byl v tom o poznání tvrdší.
Závěrem:
*** po 3 tis km: + motor, motor, motor + zavazadlový prostor + komfort jízdy (opravdu máte pocit že řídíte auto střední třídy, zkušenost ve srovnání s ford mondeo a fiat croma), cena daného vozu byla cca 630.000,-Kč (ceníková dokonce 720.000,-) + argonometrie ovl. prvků
- pořizovací cena (mnoho věcí je za příplatek a to i u verze Elegance, zde nemáte v ceně ani koberečky, či kožený volant!!!) - potahy Eminent (vše se na ně chytá a je na nich vidět)
Hodnocení a zkušenosti s autem
S vozidlem jsem spokojen zatím žádné problémy ani reklamace (po 3 tis. km by mě to taky pěkně naštvalo) a prosím něšijte do mě kvůlim těm pohým 3 tis. km... díky
Dobry den. Stale vlastnite 1,8 tsi? Zaujimala by ma spotreba oleja. A taktiez informacia, ci mate model motora BZB, alebo CDAA? Malo by to byt v technicaku.
05.07.2016 | 21:14:37 | Rado
| 62.197.243.*Reagovat
Díky
Díky za zkušenosti a příjemnou a věcnou diskuzi. V říjnu mě čeká 1,8 Tsi LaK 2009 a po přečtení se těším ještě víc a víc :-)
Mám najeto 105 tis.Za tu dobu:3x běžný servis,1x výměna xenon výbojky(cca1800 kč),výměna zad.silentbloků ramen př.nápravy-daň za stav cesty u domu.Dlouhodobá spotřeba asi 7,5 l při průměru kolem 60 km/h.Při průměru 120 km/ na dálnici je spotřeba 7,9 l.Celkově spokojenost,příště už s DSG.
Chyba je v tom..že ceny jsou v celku vysoké.včera jsem sem se díval...a když vezmu třeba Octavii RS rok 2010...tak cena je někde 7-800 000kč...A v když se podívám na auta třeba Mazda,Honda,Mercedes,Peugeot,Citroen,Bmw..atd.Tak jsou bud i levnější s výkonnějším motorem,lepší výbavou.Třeba nová Mazda 6...nebo P508 Metccedes...třídy E.Tak ty auta odpovídají..ceně.A mají co nabídnout..a kolikrát je to pastva pro oči.Škodovka bohužel..ta je tuctová.Protože porovnání Octavia RS 2.0 TDi 125kw..za 750 000kč.A pak Audi A4 S-Line Quattro 2.0 co má 155kw.Za stejnou cenu.Tak u té Audi...mě to přijde přiměřené.Když se podávám na Octavii a ti A4..ale prostě ,ta Škodovka je opravdu drahá.Za ty peníze..když to vezmu bez..nějakých dělení tříd..a nevím čeho všeho možného..což je v této době tak atraktivní.Tak se dá sehnat pořádný dělo..a ne tuctové auto...kterých jsou plná parkoviště.Neříkám..auta to nejsou špatný..ale vysoké ceny.A dnešní modely...jsou někdy na údržbu dražší než ,na jinou značku.A když,pak v dnešních mrazech sednu v práci do auta...a jeden co má starý Barvo..odjede v pohodě já taky.A nová Fabka tam mám má zamrzlou naftu...chrochtá a řve jak traktor.Tak pak mě přijdou ti peníze ...vyhozený ještě víc.A je to skoro fungl, nový auto.:)
Je to necelé dva roky, co jsem sem vložil tuto recenzi. Chtěl bych nyní připojit své poznatky za tuto dobu. 1- poruchy: světe div se nevyskytla se ani jedna porucha!!! jen mi veměnili na zdním sedadle "zapínač" středního pásu (nešel zacvaknout), tedy 9/10 2- komfort: zde musím konstatovat pohodlí i při dalekých cestách, vystoupíte bez toho, abyste potřebovali 2 dny na regeneraci polámaného a dehydrovaného těla. Klimatizace funguje výborně (automatická) a není ani nikterak agresivní, aby to děcka odmarodila. Trochu zklamání přineslo autorádio STREAM, občas se mi zdá, že příjem rádia FM je podprůměrný a ceně vůbec neodpovídá (slabý signál, nedostatečně fungující automatické přelaďování apod.). Velkou praktickou výhodu na druhou stranu vidím ve sklopném otvoru ve středu zadních sedaček. Dá se využít pro moho věcí, lyže, pádla a všchny delší předměty. Trochu nedobré je vyřešení zadní dynamiky a prodění to se projevuje tím, že se v dešti nebo na mokré vozovce okamžitě zanesou zadní dvěře a k tam v combi provedení nic nevidíte zpětným zrcátkem, oto jsem u předchozích combíku nazaznamenal, dá se na to zvyknout nebo mít zapnoutý stále zadní stěrač. 9/10 3- spotřeba: takže průrěnou spotřebu mám 8.0 -8.1l/100km, což je myslím velic solidní. Je pravda, že po "záběhu" nějakých 5tis spotřeba klesne. Při plně naloženém vozidle (2 dospělí+2 děti a plný kufr) je prům. spotřeba do Chorvatska 7.6 a to se po dálci jelo kolem 130-140km/h. 9/10 4- motor: bez závad, jen pravidelná výměna oleje po 30tis. ubytky oleje jsem během používání nezaznamenal a nemusel se dolévat. Taktéž chaldídí kapalina OK doléváno jen 1x před rokem o půl (cca 1,5dcl).
Závěr: jsem s vozidlem spokojen, je to moje první škodavka a zatím jsem s ní nadmíru spokojen, mohu jen doporučit!!!
Jsem rád, že tato diskuse je většinou věcná a proto jsem se rozhodl přispět jednou, možná zajímavou zkušeností. Tohle auto mám rok a půl a najeto cca 30 tis. km. Jednou jsme vyrazili z Jablonce nad Nisou do Zadaru. Druhým autem byla Fabia Combi 1,2. V ní jeli 4 mladí lidé do 30 let a měli s sebou jen své kletry. Já jsem jel s dalšími dvěma pasažéry a v autě byly zásoby pro 7 lidí na týden na jachtě včetně balené vody, piva, vína apod. Cesta je dlouhá cca 1050 km, většinou po dálnici a při kontaktní jízdě a dodržování předpisů měla obě auta shodnou spotřebu cca 7,3 l/100 km. To je osobní zkušenost z jedné společné cesty a je, myslím, dost výmluvná. P.S. Fabii řídil sice mladý muž ale jeho kilometráž po Evropě a USA je cca 200 tis. km - žádný začátečník.
chvalim autora za kvalitnu recenziu, nesuhlasim ale s "tempomatom ako zbytocnostou" - na dlhe cesty vynikajuca vec az by som povedal nevyhnutnost pri pravidlenych dlhych cestach.... motor 1,4TSi je plne postacujuci, mam ho v Altea XL co je o 100km tazsie auto ako Octavia a myslim ze ten vyssi 1,8 rad nie je vobec potrebny....cas ukaze ako vsak motory 1,4TSi budu na tom som zivotnostou a spolahlivostou.......
takze moj nazor- ja by som uprednostnil 1,4TSi pred 1,8 TSi no a urcite Octaviu pred Golfom (ale pred oboma vozmi je este AlteaXL )
Tak mám najeto 10000 km, zrovna dnes je to rok, co jsem si Oktavii 1,8 TSI elegance pořídil. Nemám záporných poznatků. Pro zajímavost - s vozem jsem posledně absolvoval cestu z Prahy do lázní jižního Maďarska a za týden zpět. Průměrná rychlost 102 km/h, průměrná spotřeba 8,2 litrů. Zpět jsem jel průběžně,asi čtyři krátké zastávky. Jsem důchodce dědek, ale přijel jsem úplně čilý a neunavený. Vzpomínám na kdysi tyto cesty kdy jsem byl o třicet let mladší. Nebe a dudy. Své udělaly i dobré maďarské dálnice. Nechci přechválit, ale Škoda Octavia 1.8 TSI je kus!
Vrátil jsem se z dovolené ve Francii-cca 4300 km.Spotřeba tam,při jízdě po dálnici,při dodržování rychlostních limitů,4 dospělé osoby,plně naloženo,klima zapnutá celou cestu při průměrné rychlosti 98 km/hod byla 6,9 l.Zpět to bylo 7,5l cestou přes Grenoble,kde se opravdu nedalo jet rychle.Samá městečka,zatáčky.Po dálnici v Německu bez větší kontroly rychlosti mezi 130-170 km/h. Důležité je,nechat si prověřit verzi softwaru v řidicí jednotce. Octavie se starší verzí mají spotřebu o cca 0,4l vyšší. To ale zjistí jen autorizovaný servis a měl by provést flash řidicí jednotky.Takže,tak...
Nejsem "kdovíjaký milovník koncernu VW, ale 1.8 v turbu je jednoznačně nejlepší motor, který VW vyrobil. tah od volnoběhu až po vysoké otáčky, bez prodlevy, ukázková kltivovaost. Vynikajcí spotřeba paliva. Nechápu co lidi vídí na těch TDičkách. Jestli jenom spotřebu paliva, tak je to krátkozrakost. Při reálné ceně 8,- Kč/km j úplně jedno jestli to žere 6-7L(2,- kč/km) nebo 8-9L (3,-kč/km).
máš pravdu,nahradíš na úkor spolehlivosti a ceny.Jistě že dostaneš z 1,4 120koní,ale je to motor háklivý jak prvnička.Pojede nádherně,ale nesmíš se na něj ani škaredě podívat.Proč opatrovat turbo a dávat za něj 30000kč když stačí o 400 kubíků více a máš skoro to samé.Nejsem proti malým obsahům, jen nechci mít a platit v autě věci které jednoduše nahradím větším obsahem.
Nesnášim slovo obsah ničim neenahradíš, dneska už jo. Třeba turbem, mezichladičem, varibilnim časovánim ventilů, natačenim lopatek turba, přímim vstřikem a dalším.
Ctu vase komentare a jsem rad,vlastnim octavku prvni rady.Koupil jsem si 1.6 74kw a udelal jsem spatne,obcas trochu ,malinko razim rychle a ta holka je mala na tak tezky auto.Tesim se az si koupim 1.8 druhou radu,zatim co ctu tak to chvalite.Mel jsem pred Skodou Fiata Mareu-kombi,panove drste se Skodovek,Fiat je opravdu spatna volba.Hezky tvar,mozna vnitrek.Zbytek je uplna katastrofa,a to neprehanim.Tesim se na dalsi dobre rcenze na Skodu 1.8.
Mám tu samou motoráž a jede jako šlak.Spotřeba do Chorvatska-plně naložená 6.8l při rychlosti 130-150 km/hod.Chce to jen naučit ji jezdit! Nešetřit ji!!!Když jsem ji kupoval, vůbec nejela a dnes z malého kopečka dá mírně přes 200 km/hod. Nicméně 1.8 TSI láká i mě. Zdravím :-)
13.02.2012 | 14:47:30 | Karel
| 83.240.19.*Reagovat
1,8 TSI
Jsem rovněž novým majitelem tohoto vozu Octavia 1,8 TSI Elegance. Mám najeto zatím pouze 2000 km, jsem ale tímto vozem velice příjemně překvapen. Nejsem častý uživatel silnic, jezdím nejvíce trasu Praha - střední Morava tak v průměru 1x za měsíc. Tento vůz je po všech stránkách pro mně nejvhodnější, naftu nemám rád, nejsem závodník, ale potřebuji výkon. Je to moje druhá Octavia a všem ji doporučuji i starším řidičům ( jsem 66 let starý čipera ). Vytýkat zatím doopravdy nemohu nic, možná se ozvu i později.
...a s vetsinou zaveru autora recenze souhlasim. Dovolim si jen par spise subjektivnich poznamek:
- tempomat je nenahraditelna vec hlavne na delsich cestach (to je ale ryze subjektivni) - hluk motoru: pri klidne jizde a vetraku Climatroniku pustenem na 2. a vyssi stupen (ze 7) jeho zvuk do kabiny opravdu vubec nepronika. Pri razantnejsim seslapnuti plynu je ale slyset v celem spektru. Zvuk je ale prijemny a tlumeny. - citlivost spotreby na jizdni styl: podle me zkusenosti je velka. Ve meste (Praha) se da jet za 9, ale stejna trasa i za 12. Mimo mesto, pokud jsem na to trochu slapal (otacky stabilne nad 4000), tak neni problem 15. Na druhou stranu dalnicni jizda s tachometrovymi 145 km/h ve dvou lidech s par zavazadly je za 7,5. - 16 vs 17 kola: mam 17, jezdim dost v Praze a kostitras to rozhodne neni (ale to je take subj.). Naopak na okreskach sedi lepe nez 16 (mel jsem na predchozim aute). Pneu Continental Sport Contact 2 225/45/R17.
Já jsem si jí taky pořídil a je to krása. Zvažoval jsem RS versus 1.8 TSI a teď vím, že jsem udělal dobře když jsem si vzal 1.8 TSI. Výkon motoru je na Octavii naprosto dostačující pro sportovní a dravou jízdu. Zároveň pokud člověk touží po klidné jízdě tak motor dokáže jet i pod 7 litrů. Když natankuju u Shellky tak jsem schopnej dojet při extrémně šetřivý jízdě za 5,8 litrů. Ale o tom to moc není že. To si pak můžu pořídit rovnou diesela. Spíš tím chci říct, že tohle auto umí jezdit i úsporně. Poprvé když jsem si do něj sednul a otočil jsem klíčkem tak jsem něvěděl, jestli motor vůbec nastartoval. Vůbec není slyšet hluk motoru. Až mně to občas sere když auto vytáčím a zpod kapoty je slyšet jenom o trošku větší hluk. RSko má kamarád a vyprávěl mi prima historku. Když popojížděl městem tak na konci města asi po 10ti km šel obhlídnout auto jestli nemá díru v nádrži, protože mu ručička viditelně spadla o pořádný kus. Holt když je RSko studený a jezdí se s nim po městě tak papá no :-) Takže s motorem výborná zkušenost. Jestli člověk jede 40cítkou na dvojku, trojku, čtyřku je úplně jedno. Motor to všechno bez problémů pobere. Je mu to úplně šumák. Když jedete na pětku po dálnici tak se vám taky stane, že máte na tacháči 140 - motor samozřejmě neni slyšet - ten je úplně v pohodě a vy si uvědomíte, že by jste měli asi zařadit šestku, která tam měla bejt už ve 120ti.
03.09.2012 | 21:07:10 | opis
| 78.102.106.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Spotreba oleja
Dobry den. Stale vlastnite 1,8 tsi? Zaujimala by ma spotreba oleja. A taktiez informacia, ci mate model motora BZB, alebo CDAA? Malo by to byt v technicaku.
05.07.2016 | 21:14:37 | Rado | 62.197.243.* Reagovat
Díky
Díky za zkušenosti a příjemnou a věcnou diskuzi. V říjnu mě čeká 1,8 Tsi LaK 2009 a po přečtení se těším ještě víc a víc :-)
21.07.2013 | 14:27:47 | Jarda | 84.246.160.* Reagovat
Zkušenost
Mám najeto 105 tis.Za tu dobu:3x běžný servis,1x výměna xenon výbojky(cca1800 kč),výměna zad.silentbloků ramen př.nápravy-daň za stav cesty u domu.Dlouhodobá spotřeba asi 7,5 l při průměru kolem 60 km/h.Při průměru 120 km/ na dálnici je spotřeba 7,9 l.Celkově spokojenost,příště už s DSG.
09.04.2012 | 09:47:40 | Dan | 89.24.189.* Reagovat
Chyba je v tom..že ceny jsou v celku vysoké.včera jsem sem se díval...a když vezmu třeba Octavii RS rok 2010...tak cena je někde 7-800 000kč...A v když se podívám na auta třeba Mazda,Honda,Mercedes,Peugeot,Citroen,Bmw..atd.Tak jsou bud i levnější s výkonnějším motorem,lepší výbavou.Třeba nová Mazda 6...nebo P508 Metccedes...třídy E.Tak ty auta odpovídají..ceně.A mají co nabídnout..a kolikrát je to pastva pro oči.Škodovka bohužel..ta je tuctová.Protože porovnání Octavia RS 2.0 TDi 125kw..za 750 000kč.A pak Audi A4 S-Line Quattro 2.0 co má 155kw.Za stejnou cenu.Tak u té Audi...mě to přijde přiměřené.Když se podávám na Octavii a ti A4..ale prostě ,ta Škodovka je opravdu drahá.Za ty peníze..když to vezmu bez..nějakých dělení tříd..a nevím čeho všeho možného..což je v této době tak atraktivní.Tak se dá sehnat pořádný dělo..a ne tuctové auto...kterých jsou plná parkoviště.Neříkám..auta to nejsou špatný..ale vysoké ceny.A dnešní modely...jsou někdy na údržbu dražší než ,na jinou značku.A když,pak v dnešních mrazech sednu v práci do auta...a jeden co má starý Barvo..odjede v pohodě já taky.A nová Fabka tam mám má zamrzlou naftu...chrochtá a řve jak traktor.Tak pak mě přijdou ti peníze ...vyhozený ještě víc.A je to skoro fungl, nový auto.:)
13.02.2012 | 16:58:23 | luke20 | 78.102.114.* Reagovat
... po 30tis
Je to necelé dva roky, co jsem sem vložil tuto recenzi. Chtěl bych nyní připojit své poznatky za tuto dobu.
1- poruchy: světe div se nevyskytla se ani jedna porucha!!! jen mi veměnili na zdním sedadle "zapínač" středního pásu (nešel zacvaknout), tedy 9/10
2- komfort: zde musím konstatovat pohodlí i při dalekých cestách, vystoupíte bez toho, abyste potřebovali 2 dny na regeneraci polámaného a dehydrovaného těla. Klimatizace funguje výborně (automatická) a není ani nikterak agresivní, aby to děcka odmarodila. Trochu zklamání přineslo autorádio STREAM, občas se mi zdá, že příjem rádia FM je podprůměrný a ceně vůbec neodpovídá (slabý signál, nedostatečně fungující automatické přelaďování apod.). Velkou praktickou výhodu na druhou stranu vidím ve sklopném otvoru ve středu zadních sedaček. Dá se využít pro moho věcí, lyže, pádla a všchny delší předměty. Trochu nedobré je vyřešení zadní dynamiky a prodění to se projevuje tím, že se v dešti nebo na mokré vozovce okamžitě zanesou zadní dvěře a k tam v combi provedení nic nevidíte zpětným zrcátkem, oto jsem u předchozích combíku nazaznamenal, dá se na to zvyknout nebo mít zapnoutý stále zadní stěrač. 9/10
3- spotřeba: takže průrěnou spotřebu mám 8.0 -8.1l/100km, což je myslím velic solidní. Je pravda, že po "záběhu" nějakých 5tis spotřeba klesne. Při plně naloženém vozidle (2 dospělí+2 děti a plný kufr) je prům. spotřeba do Chorvatska 7.6 a to se po dálci jelo kolem 130-140km/h. 9/10
4- motor: bez závad, jen pravidelná výměna oleje po 30tis. ubytky oleje jsem během používání nezaznamenal a nemusel se dolévat. Taktéž chaldídí kapalina OK doléváno jen 1x před rokem o půl (cca 1,5dcl).
Závěr: jsem s vozidlem spokojen, je to moje první škodavka a zatím jsem s ní nadmíru spokojen, mohu jen doporučit!!!
07.07.2010 | 12:59:55 | Alda Reagovat
spotřeba
Jsem rád, že tato diskuse je většinou věcná a proto jsem se rozhodl přispět jednou, možná zajímavou zkušeností. Tohle auto mám rok a půl a najeto cca 30 tis. km. Jednou jsme vyrazili z Jablonce nad Nisou do Zadaru. Druhým autem byla Fabia Combi 1,2. V ní jeli 4 mladí lidé do 30 let a měli s sebou jen své kletry. Já jsem jel s dalšími dvěma pasažéry a v autě byly zásoby pro 7 lidí na týden na jachtě včetně balené vody, piva, vína apod. Cesta je dlouhá cca 1050 km, většinou po dálnici a při kontaktní jízdě a dodržování předpisů měla obě auta shodnou spotřebu cca 7,3 l/100 km. To je osobní zkušenost z jedné společné cesty a je, myslím, dost výmluvná.
P.S. Fabii řídil sice mladý muž ale jeho kilometráž po Evropě a USA je cca 200 tis. km - žádný začátečník.
12.11.2009 | 15:55:43 | dobrykral Reagovat
motor
chvalim autora za kvalitnu recenziu, nesuhlasim ale s "tempomatom ako zbytocnostou" - na dlhe cesty vynikajuca vec az by som povedal nevyhnutnost pri pravidlenych dlhych cestach....
motor 1,4TSi je plne postacujuci, mam ho v Altea XL co je o 100km tazsie auto ako Octavia a myslim ze ten vyssi 1,8 rad nie je vobec potrebny....cas ukaze ako vsak motory 1,4TSi budu na tom som zivotnostou a spolahlivostou.......
takze moj nazor- ja by som uprednostnil 1,4TSi pred 1,8 TSi no a urcite Octaviu pred Golfom (ale pred oboma vozmi je este AlteaXL )
17.07.2009 | 23:45:03 | wartburg Reagovat
TSI
Tak mám najeto 10000 km, zrovna dnes je to rok, co jsem si Oktavii 1,8 TSI elegance pořídil. Nemám záporných poznatků. Pro zajímavost - s vozem jsem posledně absolvoval cestu z Prahy do lázní jižního Maďarska a za týden zpět. Průměrná rychlost 102 km/h, průměrná spotřeba 8,2 litrů. Zpět jsem jel průběžně,asi čtyři krátké zastávky. Jsem důchodce dědek, ale přijel jsem úplně čilý a neunavený. Vzpomínám na kdysi tyto cesty kdy jsem byl o třicet let mladší. Nebe a dudy. Své udělaly i dobré maďarské dálnice. Nechci přechválit, ale Škoda Octavia 1.8 TSI je kus!
08.07.2009 | 17:42:04 | Čenda Reagovat
Octavia 1,8 TSi-spotřeba
Vrátil jsem se z dovolené ve Francii-cca 4300 km.Spotřeba tam,při jízdě po dálnici,při dodržování rychlostních limitů,4 dospělé osoby,plně naloženo,klima zapnutá celou cestu při průměrné rychlosti 98 km/hod byla 6,9 l.Zpět to bylo 7,5l cestou přes Grenoble,kde se opravdu nedalo jet rychle.Samá městečka,zatáčky.Po dálnici v Německu bez větší kontroly rychlosti mezi 130-170 km/h. Důležité je,nechat si prověřit verzi softwaru v řidicí jednotce. Octavie se starší verzí mají spotřebu o cca 0,4l vyšší. To ale zjistí jen autorizovaný servis a měl by provést flash řidicí jednotky.Takže,tak...
07.07.2009 | 22:59:57 | Dan Reagovat
jedině benzín
Nejsem "kdovíjaký milovník koncernu VW, ale 1.8 v turbu je jednoznačně nejlepší motor, který VW vyrobil. tah od volnoběhu až po vysoké otáčky, bez prodlevy, ukázková kltivovaost. Vynikajcí spotřeba paliva. Nechápu co lidi vídí na těch TDičkách. Jestli jenom spotřebu paliva, tak je to krátkozrakost. Při reálné ceně 8,- Kč/km j úplně jedno jestli to žere 6-7L(2,- kč/km) nebo 8-9L (3,-kč/km).
28.06.2009 | 22:50:51 | Pavel Reagovat
Nevýhoda přeplňovaných motorů je, že při dlouhodobém úsporném ježdění se takový agregát vysype. V ten okamžik se úspora mění ve výrazný prodělek.
05.04.2009 | 20:21:32 | Radek Reagovat
ano
máš pravdu,nahradíš na úkor spolehlivosti a ceny.Jistě že dostaneš z 1,4 120koní,ale je to motor háklivý jak prvnička.Pojede nádherně,ale nesmíš se na něj ani škaredě podívat.Proč opatrovat turbo a dávat za něj 30000kč když stačí o 400 kubíků více a máš skoro to samé.Nejsem proti malým obsahům, jen nechci mít a platit v autě věci které jednoduše nahradím větším obsahem.
21.01.2009 | 21:20:02 | Paroubek a spol Reagovat
Nesnášim slovo obsah ničim neenahradíš, dneska už jo. Třeba turbem, mezichladičem, varibilnim časovánim ventilů, natačenim lopatek turba, přímim vstřikem a dalším.
21.01.2009 | 20:58:27 | Reagovat
Solidní recenze. Hlavně "objem ničím nenahradíš", to je alespoň slovo, které v ráji tříválců do 1350ccm potěší.
21.01.2009 | 20:26:18 | Radek Reagovat
to že slyšíš pneumatiky je normál, nový oktávky maji špatně odhlučněný podvozek. hůře než ty starý.
21.01.2009 | 20:12:56 | Reagovat
Zdravím
Ctu vase komentare a jsem rad,vlastnim octavku prvni rady.Koupil jsem si 1.6 74kw a udelal jsem spatne,obcas trochu ,malinko razim rychle a ta holka je mala na tak tezky auto.Tesim se az si koupim 1.8 druhou radu,zatim co ctu tak to chvalite.Mel jsem pred Skodou Fiata Mareu-kombi,panove drste se Skodovek,Fiat je opravdu spatna volba.Hezky tvar,mozna vnitrek.Zbytek je uplna katastrofa,a to neprehanim.Tesim se na dalsi dobre rcenze na Skodu 1.8.
06.09.2008 | 19:28:09 | sygy3 Reagovat
RE: Zdravím
Mám tu samou motoráž a jede jako šlak.Spotřeba do Chorvatska-plně naložená 6.8l při rychlosti 130-150 km/hod.Chce to jen naučit ji jezdit! Nešetřit ji!!!Když jsem ji kupoval, vůbec nejela a dnes z malého kopečka dá mírně přes 200 km/hod. Nicméně 1.8 TSI láká i mě. Zdravím :-)
13.02.2012 | 14:47:30 | Karel | 83.240.19.* Reagovat
1,8 TSI
Jsem rovněž novým majitelem tohoto vozu Octavia 1,8 TSI Elegance. Mám najeto zatím pouze 2000 km, jsem ale tímto vozem velice příjemně překvapen. Nejsem častý uživatel silnic, jezdím nejvíce trasu Praha - střední Morava tak v průměru 1x za měsíc. Tento vůz je po všech stránkách pro mně nejvhodnější, naftu nemám rád, nejsem závodník, ale potřebuji výkon. Je to moje druhá Octavia a všem ji doporučuji i starším řidičům ( jsem 66 let starý čipera ). Vytýkat zatím doopravdy nemohu nic, možná se ozvu i později.
14.08.2008 | 09:28:35 | Čenda Reagovat
Mam take 1.8 TSI Kombi Elegance
...a s vetsinou zaveru autora recenze souhlasim. Dovolim si jen par spise subjektivnich poznamek:
- tempomat je nenahraditelna vec hlavne na delsich cestach (to je ale ryze subjektivni)
- hluk motoru: pri klidne jizde a vetraku Climatroniku pustenem na 2. a vyssi stupen (ze 7) jeho zvuk do kabiny opravdu vubec nepronika. Pri razantnejsim seslapnuti plynu je ale slyset v celem spektru. Zvuk je ale prijemny a tlumeny.
- citlivost spotreby na jizdni styl: podle me zkusenosti je velka. Ve meste (Praha) se da jet za 9, ale stejna trasa i za 12. Mimo mesto, pokud jsem na to trochu slapal (otacky stabilne nad 4000), tak neni problem 15. Na druhou stranu dalnicni jizda s tachometrovymi 145 km/h ve dvou lidech s par zavazadly je za 7,5.
- 16 vs 17 kola: mam 17, jezdim dost v Praze a kostitras to rozhodne neni (ale to je take subj.). Naopak na okreskach sedi lepe nez 16 (mel jsem na predchozim aute). Pneu Continental Sport Contact 2 225/45/R17.
13.08.2008 | 15:49:03 | Jarous Reagovat
Já určitě kamenovat nebudu. Záleží ale co ostatní.... Jinak po dlouhé době opět slušná recenze. Psaná věcně, bez kladných i záporných emocí.
13.08.2008 | 01:12:57 | Jerry Reagovat
RE: můj přídavek
Ahoj,
Já jsem si jí taky pořídil a je to krása.
Zvažoval jsem RS versus 1.8 TSI a teď vím, že jsem udělal dobře když jsem si vzal 1.8 TSI. Výkon motoru je na Octavii naprosto dostačující pro sportovní a dravou jízdu. Zároveň pokud člověk touží po klidné jízdě tak motor dokáže jet i pod 7 litrů. Když natankuju u Shellky tak jsem schopnej dojet při extrémně šetřivý jízdě za 5,8 litrů. Ale o tom to moc není že. To si pak můžu pořídit rovnou diesela. Spíš tím chci říct, že tohle auto umí jezdit i úsporně. Poprvé když jsem si do něj sednul a otočil jsem klíčkem tak jsem něvěděl, jestli motor vůbec nastartoval. Vůbec není slyšet hluk motoru. Až mně to občas sere když auto vytáčím a zpod kapoty je slyšet jenom o trošku větší hluk. RSko má kamarád a vyprávěl mi prima historku. Když popojížděl městem tak na konci města asi po 10ti km šel obhlídnout auto jestli nemá díru v nádrži, protože mu ručička viditelně spadla o pořádný kus. Holt když je RSko studený a jezdí se s nim po městě tak papá no :-) Takže s motorem výborná zkušenost. Jestli člověk jede 40cítkou na dvojku, trojku, čtyřku je úplně jedno. Motor to všechno bez problémů pobere. Je mu to úplně šumák. Když jedete na pětku po dálnici tak se vám taky stane, že máte na tacháči 140 - motor samozřejmě neni slyšet - ten je úplně v pohodě a vy si uvědomíte, že by jste měli asi zařadit šestku, která tam měla bejt už ve 120ti.
03.09.2012 | 21:07:10 | opis | 78.102.106.* Reagovat