Rok výroby:1998Typ motoru:1.6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:230 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?8 letPrůměrná spotřeba:6.8 l/100 kmVloženo:31. 10. 2006
Výměna váhy vzduchu 3000kč, jinak celkem nic podstatného.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Výborné, výborné, výborné.
na svou třídu robustní poctivé auto, větší než ostatní ve třídě. (obvzlášť protí některým japoncům)
Vyšší hmotnost (na dálnici výhoda, do města nevýhoda)
univerzální - vhodné i pro okrsky i dálnici. Obrovský kufr.
Tůžší přesto stále komfortní podvozek. I přes 230 tis km nemá vůle a neklepe
Motor 1.6 - spokojenost, vyváženost. Na tohle auto slušný tah - lenoch to určitě není, dobrá spotřeba 6.5-7 L, dálnice 8-9; variabilní sání opravdu funguje a ve vyšších otáčkách motor chytá druhý dech. Po 220 tis má motor stále stejný zvuk a stejný výkon.
Odhlučnění:
Motor je odhlučněn slušně, asi takový průměr ve třídě. (Nová Oktávie je však mnohem mnohem tišší ) Obecná nevýhoda 1.6 na dálnici - vysoké otáčky jako v nějaké felicii a tím zvýšená hlučnost. třeba nad130 km/h už to trochu vadí. Při 120 má motor 3500 ot/ za min. Maximální rychlost - 190km/h.
Náhradní díly atd: Je sice fakt, že náhradních dílů a servisů je dost, Na druhou stranu je problém se zloději.
Ti blbci lezli do auta asi 5 krát, nebylo co ukrást, ale vždy zničili zámek za 5 tisic, někdy na obou stranách(řidiče i spolujezdce) Nakonec jsme zámky úplně zrušili a jsou jen na dálkové ovládání. Takže na blbých zámcich škoda za 20 tisíc určitě. A to je tam i Alarm. V Mazdě 323 žádný alarm nemáme a nikdo tam nikdy nelezl, idyž to auto necham odemčene :-) vtip.
Disel 66kw či benzín 74kw: (jezdil jsem s obojím) Na dálnice se mi zdá disel možná příjemnější - nižší otáčky. Jinak každý má své výhody nevýhody. Disel: Vyšší cena, mohutný tah v nízkých otáčkách, traktorový zvuk, slabý ve vysokých otáčkách (výkon je výkon), dobrá spotřeba. Disel 66 kw je taky dost povedený.
Oktávka určitě nezklamala. Nejlepší na tom je, že po těch km jezdí skoro furt stejně, jako když byla nová. Jedíné místo kde jde cítit, že auto má 230 tis Km je převodovka. (ale jen cítít)
Jinak s tou hmotností to není zase nějak extra váha. Mám dojem že to váží kolem 1300kg..což je o něco více jako Fabie. A další čeho jsme si moc nevšiml na poprvé.Je také s tou hmotností.A to jakou má výhodu hmotnost na dálnici a už vůbec nechápu.Proč je nevýhoda těžšího auta ve městě??:D:)). Mám auto co váží skoro o 200Kg více..a do země se nepropadnu a zaparkuji taky všude. Jinak s těmi zámky...myslím že s autem to nemá co dělat.Protože aby někdo 5x se vloupal do auta a nikdy ho nikdo neukradl?trochu zvláštní.Tak asi šel po něčem jiném...co ani s autem nemělo co společného.Protože to nemá ani navigaci apod...A pak že je škodovka levná!!.. 5 000Kč za zámek..to nestojí ani na Peugeot. A s tou převodovkou nevím jak jde cítit opotřebení.Bud prokluzuje spojka ,nebo převodovka hučí.A většina těchto příznaků je na výměnu převodovky nebo opravu.A ještě dle citu může být vůle v řadící páce.Což je většinou špatná ojetá kulisa.:) Auto s obrovským kufrem..ale minimálním místem pro posádku...což není žádná výhra.:)
A jaká je výhoda těžkého auta na dálnici? Pokud vím, každý výrobce se snaží postavit auto co nejlehčí, protože s ním má motor méně práce (více kW na 1 kg) a má menší spotřebu. Leda že by si využíval sešup z kopce. Výhoda těžšího auta na dálnici je nesmysl. V opačném případě vedou kamiony :-) Fakt divná recenze.
ve 120ti točí téměř 3500 otáček, ve 130ti už je huláká, a jede 190? To mi nějak nesedí. Znám auta co mají ve 130 jen 2500 otáček a těch 190 dělají s odřenýma ušima. A jsou mnohem lehčí a aerodynamiku mají taky lepší. Holt ty optimistické škodovácké tachometry :-)
Jen bych si dovolil vytknout jednu věc.A to s tou velikostí...Octavie je auto nižší střední třídy..stejně jako třeba Mazda 323 roku 1996-1997.Je na 100% prostornější jako Octavie.Z venku působí Octavie jako v celku velké auto ,ale uvnitř je malé hlavně v zadní části vozu.A je i spousta straších aut stejné třídy které byla uvnitř mnohem prostornější.Opel Astra Megane apod. Neberte to jako narážku ,ale je to můj názor.:)
Jedna z najlepších a najcennejších recenzií vôbec !!! Prečo? Lebo: Autor s autom najazdil 230 000 km. (!) Spomenul aj porovnanie s dieslom. Veľmi dobre a vecne sa vyjadruje, takže recenzia sa dobre číta...
Vďaka Vám, pane. :-)
P.S.: Pre "Nechápu" : V dnešnej dobe nechápete? Myslíte si, že každý druhý človek je milionár? Omyl - Boháčov je len pár a my ostatní si kupujeme autá za rozumné ceny. Btw.: Dnešný tlak na cenotvorbu a globalizácia spôsobujú, že čím novšie auto si kúpite, tým viac sa vám bude srať a to už počas záruky...
24.04.2012 | 17:15:33 | Ján Suchý
| 85.135.143.*Reagovat
RE: Veľmi dobrá recenzia
hm...8 rokov jazdiť na aute vo veku 23 rokov..., necháááápem...:)
RE: Veľmi dobrá recenzia... Jen jí nesmí psát synáček majitele
Pokud tenhle "výplod" považujete za jednu nejlepších recenzí zde, tak potěš koště. Spousta neobjektivních a nepřesných informací, které nejsou zcela z vlastní zkušenosti, stejně tak jako fakt, že autor těch 230.000km určitě sám nenajel. Když, tak jeho otec. Věk recenzenta je totiž v disproporci s dobou užívání.
jak tady někdo může řešit tydle shade šroty. Je to prostě rejža. Kdo se oblíká v tržnici a nakupuje v Lidlu, tak si to asi koupí, kdo má na auto, tak si koupí nějaký normální auto a né rejžu v bambusovým obalu.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Jinak s tou hmotností to není zase nějak extra váha.
Mám dojem že to váží kolem 1300kg..což je o něco více jako Fabie.
A další čeho jsme si moc nevšiml na poprvé.Je také s tou hmotností.A to jakou má výhodu hmotnost na dálnici a už vůbec nechápu.Proč je nevýhoda těžšího auta ve městě??:D:)).
Mám auto co váží skoro o 200Kg více..a do země se nepropadnu a zaparkuji taky všude.
Jinak s těmi zámky...myslím že s autem to nemá co dělat.Protože aby někdo 5x se vloupal do auta a nikdy ho nikdo neukradl?trochu zvláštní.Tak asi šel po něčem jiném...co ani s autem nemělo co společného.Protože to nemá ani navigaci apod...A pak že je škodovka levná!!.. 5 000Kč za zámek..to nestojí ani na Peugeot.
A s tou převodovkou nevím jak jde cítit opotřebení.Bud prokluzuje spojka ,nebo převodovka hučí.A většina těchto příznaků je na výměnu převodovky nebo opravu.A ještě dle citu může být vůle v řadící páce.Což je většinou špatná ojetá kulisa.:)
Auto s obrovským kufrem..ale minimálním místem pro posádku...což není žádná výhra.:)
25.04.2012 | 09:49:30 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
Velké zvenčí,malé uvnitř-ideální kombinace.Vyší hmotnost proti čemu?
25.04.2012 | 07:57:07 | | 88.102.67.* Reagovat
A jaká je výhoda těžkého auta na dálnici? Pokud vím, každý výrobce se snaží postavit auto co nejlehčí, protože s ním má motor méně práce (více kW na 1 kg) a má menší spotřebu. Leda že by si využíval sešup z kopce. Výhoda těžšího auta na dálnici je nesmysl. V opačném případě vedou kamiony :-)
Fakt divná recenze.
24.04.2012 | 21:55:19 | | 89.102.164.* Reagovat
optimistický tachometr
ve 120ti točí téměř 3500 otáček, ve 130ti už je huláká, a jede 190? To mi nějak nesedí. Znám auta co mají ve 130 jen 2500 otáček a těch 190 dělají s odřenýma ušima. A jsou mnohem lehčí a aerodynamiku mají taky lepší. Holt ty optimistické škodovácké tachometry :-)
24.04.2012 | 21:51:40 | | 89.102.164.* Reagovat
Tak recenze napsána pěkně.:)
Jen bych si dovolil vytknout jednu věc.A to s tou velikostí...Octavie je auto nižší střední třídy..stejně jako třeba Mazda 323 roku 1996-1997.Je na 100% prostornější jako Octavie.Z venku působí Octavie jako v celku velké auto ,ale uvnitř je malé hlavně v zadní části vozu.A je i spousta straších aut stejné třídy které byla uvnitř mnohem prostornější.Opel Astra Megane apod.
Neberte to jako narážku ,ale je to můj názor.:)
24.04.2012 | 21:07:14 | luke20 | 94.112.57.* Reagovat
Veľmi dobrá recenzia
Jedna z najlepších a najcennejších recenzií vôbec !!!
Prečo?
Lebo: Autor s autom najazdil 230 000 km. (!)
Spomenul aj porovnanie s dieslom.
Veľmi dobre a vecne sa vyjadruje, takže recenzia sa dobre číta...
Vďaka Vám, pane. :-)
P.S.: Pre "Nechápu" : V dnešnej dobe nechápete? Myslíte si, že každý druhý človek je milionár? Omyl - Boháčov je len pár a my ostatní si kupujeme autá za rozumné ceny. Btw.: Dnešný tlak na cenotvorbu a globalizácia spôsobujú, že čím novšie auto si kúpite, tým viac sa vám bude srať a to už počas záruky...
24.04.2012 | 17:15:33 | Ján Suchý | 85.135.143.* Reagovat
RE: Veľmi dobrá recenzia
hm...8 rokov jazdiť na aute vo veku 23 rokov..., necháááápem...:)
A auto odnova..., fakt super.
24.04.2012 | 21:05:49 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Veľmi dobrá recenzia... Jen jí nesmí psát synáček majitele
Pokud tenhle "výplod" považujete za jednu nejlepších recenzí zde, tak potěš koště. Spousta neobjektivních a nepřesných informací, které nejsou zcela z vlastní zkušenosti, stejně tak jako fakt, že autor těch 230.000km určitě sám nenajel. Když, tak jeho otec. Věk recenzenta je totiž v disproporci s dobou užívání.
25.04.2012 | 09:13:12 | Kolemjdoucí | 188.175.52.* Reagovat
Nechápu
jak tady někdo může řešit tydle shade šroty. Je to prostě rejža. Kdo se oblíká v tržnici a nakupuje v Lidlu, tak si to asi koupí, kdo má na auto, tak si koupí nějaký normální auto a né rejžu v bambusovým obalu.
28.10.2009 | 12:01:22 | Reagovat