Recenze Škoda Octavia 1,4 Gtec CNG
“Vůz je vhodný pro klidné ježdění, při náročnějším provozu vynikájí jeho slabiny”

Autor recenze: vasa (30 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2014 Typ motoru: Stav km při koupi:5 000 km Stav km nyní:48 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 10 měsíců Palivo: CNG (plyn) Průměrná spotřeba: 4,7 l/100 km Vloženo: 14. 1. 2016

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mercedes-Benz C 180 1,8

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Bezpečné a jisté jízdní vlastnosti
Prostorný interiér, pohodlná sedadla
elegantní design exteriéru a interiéru
velmi levný provoz (spotřeba, rozumný servis)
Dostačující výkon motoru

Slabé stránky

kvalita zpracování interiéru
vzhledem k ceně chudá výbava
špatně fungující převodovka

Závady a opravy na autě

3x pravidelná prohlídka+výměna oleje po 2500,-
40 000km - vrzající přední náprava - servis neví čím to je
47 000km - výměna předních brzdových desek


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo bylo zakoupeno v dubnu 2015 jako předváděcí auto s najetými 5000km. Jezdí denně jako taxi po Brně, což provoz v režimu taxi dokonale prověří odolnost a vlastnosti vozidla.

Co se týče designu auta, je spíše decentní až umírněný, nicméně elegantní. Totéž se dá říci o interiéru vozidla. Elegantní palubní deska, celkem pohodlná sedadla, na svoji třídu prostorný interiér. Co mě však překvapuje, vzhledem k vyšší ceně a nižší výbavě vozidla je zpracování interiéru a jeho kvalita. Nebudu zde řešit pouze plastové výplně dveří, i když u nového Superbu už je to opravdu velký přešlap, tak zhruba po 30000km začal interiér nepěkně vrzat, rachotí všechny výplně dveří, zejména LZ dveře. Otřesné pazvuky vydává přistrojový štít, velmi vrže bočnice spolujezdcova sedadla, povrzává plast na B-sloupku.

Co se týče jizdních vlaswtností vozu, jsou chladnokrevně přesné, verze CNG má i víceprvkovou zádní nápravu. Jízdní vlastnosti jsou velmi bezpečné, postrádají však jakýkoliv náznak zábavnosti, veškerou snahu o zábavavu na jakémkoliv povrchu bezpečně zhatí standartní ESP. Zvláštní kapitolou je systém XDS+ , který má imitovat samosvorný diferenciál, kdy přibržděným kolem "vcucne vůz do zatáčky". Pro milovníky rychlé jízdy je však tato imitace většínou spíše ke vzteku a myslím, že to i docela požírá obložení předních desek. Na nerovném povrchu mi i vadi až příliš tuhý podvozek.

Motor je celkem povedený, kvůli spalování CNG i dost upravený od výchozího TSI, což je pouze dobře, Má slušný zátah od dvou tisíc otáček, do dvou tisíc se však nic neděje. Gradace výkonu je až k pěti tisícům. Pro běžnou jízdu bohatě stačí v plném obsazení už je třeba při předjíždění trochu přemýšlet. Nicméně náklad cca. 1,2Kč/km (cca. 4,7Kg/100km převážně město)jsou výborné hodnoty. U tohoto motoru je zkrácený interval výměny oleje na 15 000km, což osobně považuji za rozumnou volbu u motorů jeudících v městském cyklu.

S převodovkou je občas problém v řazení zpátečky, což dělá i ostatním kolegům se stejným autem, takže nejspíš se jedná o technologický problém, kolegovi řekli ve značkovém servisu, že si na to bude muset zvyknout....

Celkově se jedná o celkem povedené auto, pro klidné ježdění naprosto vyhovující. Ovšem náročný provoz v taxislužbě asi nebude jeho největší parketou, zde je pouze výhoda levného provozu.


Doplnění recenze ze dne 28.01.2016

Objem nádrže CNG je 15Kg, průměrně najedu cca. +/- 300km na nádrž, převážně po městě. Dále je zde klasická na benzín, tuším 50 litrů. V kufru chybí mezipodlaha, dno je zarovnáno s okrajem nárazníku. Kvůli nádrži je tam víceprvek vzadu a výfuk je ukončen pod LZ dveřmi. V Brně nejčastěji tankuji na Slatině na Benzině, je tam wapka a párek.... občas v Komárově nebo na Špitálce. Škoda, že zatím není plnička někde na Bystrc...
Cestou do Prahy jednou tankuji, buď u Humpolce nebo u 9křížů... pokud by se přežilo cca 20-30km jízdy na benzín, dá se to otočit na nádrž. Při cestě do Györu (H) byla spotřeba po dálnici na tempomat 120 2,8Kg/100km. Vídeň vychází na 3/4nádrže CNG.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

Nová škoda :)

Mě by spíše zajímalo jaké bude mít parametry nový SUV od škodovky :) autotrip.cz/kdepak-snowman-na-scenu-prichazi-kodiaq/

17.01.2016 | 10:45:05 | petrpan12  | 213.226.227.* Reagovat

CNG

Bylo by dobré se zmínit aspoň o velikosti CNG nádrže a max. nájezdu, což je všeobecně u CNG celkem bída a tady výrobci dosti mlží. Předpokládám, že nádrž je kompozitní, čili lehčí než ty ocelové dodatečné nástavby a předpokládám, že je již zabudována do prostoru rezervy a zadní nápravy, čili neubírá místo v kufru. Nicméně i tak to bude dosti citelná zátěž na zadní nápravu a tím bude výrazně snižovat její životnost, obzvláště v režimu taxi. Pro tento provozní režim by bylo asi rozumnější spíše něco v naftě nebo s LPG.

15.01.2016 | 00:37:03 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: CNG

Taky mi tady chybí km dojezd na nádrž CNG či benzínu-dost zásadní informace pro případné zájemce.Když jsem měl asi před rokem na týden půjčené citigo CNG tak dojezd na CNG byl jen kolem 250km a nádrž na benzín měla asi jen 15litrů tak že taky žádná sláva,navíc malá síť čerpacích stanic a to jezdím po brně.

15.01.2016 | 08:22:28 | pavel e36  | 37.48.41.* Reagovat

RE: CNG

Recenze doplněna o nádrže a spotřebu CNG, na to jsem zapoměl :-)

28.01.2016 | 18:48:38 | vasa  | 46.135.112.* Reagovat

RE: CNG

Já jsem tankoval na benzině v Komárově před nájezdem na dálnici směr Bratislava.Díky za doplnění.V Bystrci vedle obi na benzině CNG nemají?Vím že lpg tam je tak jsem myslel že i CNG...

29.01.2016 | 08:44:56 | pavel e36  | 37.48.34.* Reagovat

RE: CNG

V Bystrci není, v Komárově je o 1,- dražší než na Slatině, teď bude dopravní podnik otvírat na Slatině pro veřejnost o 10hal levněji.....

17.02.2016 | 21:02:05 | vasa  | 46.135.29.* Reagovat