Rok výroby:2003Typ motoru:1900Stav km při koupi:135 000 kmStav km nyní:136 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:5,1 l/100 kmVloženo:17. 9. 2007
Od té doby jsem nic nezpozoroval.Možná(při mé výšce 194 cm)mě tlačí do pravého kolene středový panel.Jinak vpředu dostatečně prostorný a věřím tomu,že je vozidlo i velice spolehlivé,dle diskuzí.
Tady bych se chtěl zmínit,že asi opravdu není vhodné brzdit motorem pod volnoběžné otačky díky dvojhmotnému setrvačníku.Ale neslyšel sem,že by někomu selhal.
Také doporučuji startovat bez sešlápnuté spojky(zvyk v ČR u dřívějších škodovek,kdy byly husté oleje apod.)Méně se tak zatěžují axiální ložiska.Olej je taktéž kvalitní.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zatím jsem z vozidla velice nadšen.Stále mě překvapují jizdní vlastnosti a vysoký kroutící moment 310 NM.Zkoušel sem při 2000 ot./min,kdy je těsně seplé turbo na 6 stupeň,tempomat a mohu říci,že i při dlouhém,táhlém kopci zcela neztrácí výkon.Rychlost tak dosahuje 120 km/h při 2000 ot/min a po rovince spotřeba 4,5 litru/100 km.
Co se týče turbo efektu,tak to není zas tak hrozné.Záleží jen na tom,jak se prudce sešlápne pedál.Pokud plynule,je i plynulý projev výkonu.Nechápu,jak to někdo kritizuje.Možná prkenná podlaha:-).Jizdní vlastností dostatečné.Měl sem alfu,jezdil s focusem a vím o čem mluvím.Mám 16 ráfky a rozdíl jistě je.V zatáčkách se lehce naklání ale dál nepustí.ESP významné.
Brzdy dostatečné.Vozidlo celkově kompaktní,a potiché.Motor při rychlosti nad 60 km/h není téměř slyšet.S tímto motorem se dá jet velice úsporně i 4,3 litrů a díky šestce nepřekročím spotřebou přes 6 litrů.Asi tak netočím max. 3000 ot/min.a při řazení do 2500 ot./min,kdy je plně využit kroutící moment,takže předjíždení je hračkou i v prudších kopcích.Už ve 3100 ot/min rychlost 180 km/h naprosto stačí na naše silnice,resp.dálnice.
Nechápu,proč nová ovtavie 2,0 TDI PD, 103 kw má kratší převody a na 6-tku točí při 180 km/h 3400 ot/min,kdy je logický vyšší spotřeba.Dobrá je i možnost nastavit dlouhý interval výměny oleje tj.po 30000 km s olejem long-life.K poškození motoru nedochází ale nevím jak je to se zanesením turba.Nemá někdo zkušenosti?
racek7: Neděs se, nemá to smysl. Je to auto, a je mnoho věcí, které se mohou pokazit. Někomu se pokazí to, jinému ono. Také jsem četl co se komu pokazilo, už to nedělám. Jednou čtu o váze vzduchu, podruhé o turbu, potřetí o..... Prostě až se něco vysype, tak to budu řešit, do tý doby se tím zabývat nebudu. Je to jen auto a mám ho proto, aby mi sloužilo, a ne já jemu. ;-)
Čus Dave.S těma vibracema mě docela děsíš.Nechápu,že Ti to přímo ve škodovce nikdo neopravil Zkus to dát do jineho škodováckého servisu a kolik ti to stálo v té škodovce?Mám najeto obdobně a snad se mně to taky neprojeví.Každopádně bych to řešil,než to nechat v nejistotě.
racek7: mám najeto něco okolo 140 tis., koupil jsem to ojeté, před rokem, mělo najeto 118 tis., poruchy jsme neměl žádné, olej dávám dle specifikace, značku si již nepamatuji, ale vím, že litr stál něco okolo 350,- Kč, měním po 15ti tis.
Ahoj Dave.Chci se zeptat,kolik máš na té octávce najeto.Mně to také brní ale není to tak hrozné při těch 2000 otáčkách.Ja mám spotřebu kolem 5 litrů.Měl si už nějaký poruchy s vozem?Jaký dáváš olej a jak často měníš?Dík za odpovědi.
Mám také Oct. 96 KW a s tou spotřebou jsem o litr výš :-(. Při velmi úsporné jízdě se dostanu těsně pod pět litrů, ale to brzdím i Trabíky. A taky mám problém s tím, že okolo 2000ot./min. mi vibruje motor, zvuk se přenáší do karoserie a jet 100 km/hod. na pětku se nedá, protože to drnčí tak, že mám chuť to auto hodit ze skály. V servise Škoda to ladili půl dne, pak prý zjistili, že je špatně uložení motoru. Toto tedy změnili, po tisících kilometrech to bylo zpátky :-(. Navštívil jsem i neautorizované servisy, ale to už bylo zcela o ničem. Zkoušeli to poznat podle ucha :-). No co, jezdím dál, auto drnčí, a já čekám, kdy se něco vysype....
Ahoj.Když budeš občas jenom startovat auto,tak si myslim,ze časem vybijes baterii.Jestli nebude lepší se s tím někde projet.Pokud máš nabiječku,není co řešit.Není ovšem na jízdu.Při stání se motor nechladí a taky mu to zrovna nepřispívá.
jednou za čas stačí motor nechat nějakou dobu běžet a po zahřátí trošku prošlápnout,pokud nebudeš marodit několik let a v garáží máš sucho,tak bych to dále neřešil
Ahoj všichni, moc prosím o radu-mám doma novou Octavii Tdi PD-77kw a mám k tomu zlomenou nohu. Problém je, že manželka neřídí a auto není v provozu. Je v garáži. Občas alespoň nastartuju motor. Může déletrvající nečinnost poškodit motor? Prý se poškozuje turbo. Moc prosím o radu, jestli má někdo jiný s autem alespoň občas vyjet. Díky.Čau
Jedna vec je ista,niketori sa aspon snazili k veci napisat nieco vecne aj ked nie vsetko je pravda ale loser je proste len loser aj ked by sa mu viac hodilo meno looser.
O těch axiálních ložiscích sem četl.Nevím,zda tomu úplně věřit.Důvod může být ten,že při startování se sešlápnutým pedálem díky vybracím motoru a tudíž i přenosu se ta ložiska mohou více zatěžovat.Naopak pokud startujeme bez spojky,je logické,že se točí hřídel převodovky,která je umýstěná v několika ložiscích a vibrace se tak lepe přenesou.Baterii by to zatěžovat nemělo.Poznalo by se to i podle zvuku zatížení.Další věc:Sem rozhodnut a kratších intervalech vyměn oleje.Cca po 15tis.km.Právě ohledně olejového filtru.30000 mně přijde moc a tak sem se rozhodl pro 5w-30 z danou specifikací.Také nemám rád dlouhé intervaly a cenově to není zas tak hrozné.Když se vrátím k tomu turbu,je zde řečeno,že motorovej olej nemá vliv na turbo.To zase není úplně pravda.Proč myslíte,že se má turbo chladit pojízdě.Právě proto,aby olej vychladil ložiska v turbu.Nevím zda olej cirkuluje skrze ložiska.I tak je častá vyměna oleje zřejmá.
Souhlasim, ale jen s tim, že ložisko je při vyšlápnuté spojce samozřejmě jak říkáš zatížené, nicméně ho startovacim procesem určitě nepoškodís a určitě nevytlačíš vsechen olej z ložiska, protože nemáš jak. To si zase nehraj ne vědátora ty. Prostě sešláplá spojka při startování je hlavně kvuli startéru a baterce. A takovou kravinu, že sešlápnutá spojka při startu motoru zkracuje životnost ax ložiska fakt poslouchat nebudu.
Autor ma s tou spojkou pravdu tak moc nemudruj a nehraj sa na znalca motorov ked tomu zrejme aj tak moc nerozumies napriek tomu ze tvrdis opak. Ten starter jej uz ina vec,to netvrdim.Z axialnych lozisk pri vytlacenej spojke vytlacas aj olej a startuju skoro nasucho,ale napriek tomu ze im takto menej skodis som len velmi zriedka kedy pocul ze by odisli takze v podstate to velky vyznam aj tak nema.
Pokud to chceš slyšet přesně tak: žádný long lajf oleje neexistují. Jsou jen auta co čepují dražší olej pro klid duše a jezdí long cesty. Přecti si o olejích. Měň raději normální polosyntetiku po deseti, než long lajf po třiceti. Jistá cesta ke zkrácení životnosti motoru, to ale výrobce nepálí, ty potřebují jen prodat.
Ježiš tady je zase někdo chytrej, looonglajf oleje neškodí, a nejaká světová novinka startujeme bez spojky. Malinko motorum rozumim, a tak by me zajímalo proč jsou ty axiální ložiska se sešlápnutou spojkou více namáhaný, když jsou naopak odlehčený? A další věc co bych potřeboval vysvětlit, jestli je startér opravdu méně namáhaný když mu k roztáčení motoru přibude ještě roztáčení převodovky?
Co se týče olejů long-life, tak to je největší prasárna co může být a cesta do hrobu pro motor. O olej nejde ten vydrží i 50000km, ale de o olejový filtr, který není schopný pozřít tak velké množství nečistot. u 0w30 je také zvíšená spotřeba oleje. u 5w30 už to není tak markatní. jinak by měl upravovat výmenu oleje palubní počítač zhruba po 30 tkm (jak kdy). já osbně radši měním obyčejnou 5w30 po 15tkm a po každé měním filtr. olej nedolévám a můj motor se vetšinu longů přežije v daleko lepší kondici. a na prachy to výjde stejně akorát mám pořád čistý filtr. na turbo to nemá vliv. musíš jezdit dieslově a nepřetáčet zbytečně (diesel by měl jezdit na krouticí moment, ne na max otáčky) před zdechnutím nechat asi minutu klepat na volnoběch, aby pozvolna chládlo. pokud ho budeš honit a pak zdechneš, tak po čase začne pískat a půjde srat.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
racek7: Neděs se, nemá to smysl. Je to auto, a je mnoho věcí, které se mohou pokazit. Někomu se pokazí to, jinému ono. Také jsem četl co se komu pokazilo, už to nedělám. Jednou čtu o váze vzduchu, podruhé o turbu, potřetí o..... Prostě až se něco vysype, tak to budu řešit, do tý doby se tím zabývat nebudu. Je to jen auto a mám ho proto, aby mi sloužilo, a ne já jemu. ;-)
30.09.2007 | 11:48:55 | dave Reagovat
vibrace?
Čus Dave.S těma vibracema mě docela děsíš.Nechápu,že Ti to přímo ve škodovce nikdo neopravil Zkus to dát do jineho škodováckého servisu a kolik ti to stálo v té škodovce?Mám najeto obdobně a snad se mně to taky neprojeví.Každopádně bych to řešil,než to nechat v nejistotě.
28.09.2007 | 13:11:17 | racek7 Reagovat
racek7: mám najeto něco okolo 140 tis., koupil jsem to ojeté, před rokem, mělo najeto 118 tis., poruchy jsme neměl žádné, olej dávám dle specifikace, značku si již nepamatuji, ale vím, že litr stál něco okolo 350,- Kč, měním po 15ti tis.
28.09.2007 | 10:26:20 | dave Reagovat
Ahoj Dave.Chci se zeptat,kolik máš na té octávce najeto.Mně to také brní ale není to tak hrozné při těch 2000 otáčkách.Ja mám spotřebu kolem 5 litrů.Měl si už nějaký poruchy s vozem?Jaký dáváš olej a jak často měníš?Dík za odpovědi.
26.09.2007 | 16:19:59 | racek7 Reagovat
spotřeba
Mám také Oct. 96 KW a s tou spotřebou jsem o litr výš :-(. Při velmi úsporné jízdě se dostanu těsně pod pět litrů, ale to brzdím i Trabíky. A taky mám problém s tím, že okolo 2000ot./min. mi vibruje motor, zvuk se přenáší do karoserie a jet 100 km/hod. na pětku se nedá, protože to drnčí tak, že mám chuť to auto hodit ze skály. V servise Škoda to ladili půl dne, pak prý zjistili, že je špatně uložení motoru. Toto tedy změnili, po tisících kilometrech to bylo zpátky :-(. Navštívil jsem i neautorizované servisy, ale to už bylo zcela o ničem. Zkoušeli to poznat podle ucha :-). No co, jezdím dál, auto drnčí, a já čekám, kdy se něco vysype....
26.09.2007 | 08:54:45 | dave Reagovat
já měl auto v garáži rok aniž bych ho nastartoval :-)
21.09.2007 | 20:39:34 | Loser Reagovat
Ahoj.Když budeš občas jenom startovat auto,tak si myslim,ze časem vybijes baterii.Jestli nebude lepší se s tím někde projet.Pokud máš nabiječku,není co řešit.Není ovšem na jízdu.Při stání se motor nechladí a taky mu to zrovna nepřispívá.
21.09.2007 | 15:38:15 | racek Reagovat
jednou za čas stačí motor nechat nějakou dobu běžet a po zahřátí trošku prošlápnout,pokud nebudeš marodit několik let a v garáží máš sucho,tak bych to dále neřešil
20.09.2007 | 21:24:46 | Loser Reagovat
Ahoj všichni, moc prosím o radu-mám doma novou Octavii Tdi PD-77kw a mám k tomu zlomenou nohu. Problém je, že manželka neřídí a auto není v provozu. Je v garáži. Občas alespoň nastartuju motor. Může déletrvající nečinnost poškodit motor? Prý se poškozuje turbo. Moc prosím o radu, jestli má někdo jiný s autem alespoň občas vyjet. Díky.Čau
20.09.2007 | 18:42:13 | Petr Reagovat
Anonyme,Anonyme
Poslední dobou je tu čím dál víc anonymů.a navíc,vůbec se o mě nestarej.nevyrypuj rejpale
20.09.2007 | 17:45:30 | Loser Reagovat
loser loser
Jedna vec je ista,niketori sa aspon snazili k veci napisat nieco vecne aj ked nie vsetko je pravda ale loser je proste len loser aj ked by sa mu viac hodilo meno looser.
20.09.2007 | 09:34:27 | Reagovat
reakce
O těch axiálních ložiscích sem četl.Nevím,zda tomu úplně věřit.Důvod může být ten,že při startování se sešlápnutým pedálem díky vybracím motoru a tudíž i přenosu se ta ložiska mohou více zatěžovat.Naopak pokud startujeme bez spojky,je logické,že se točí hřídel převodovky,která je umýstěná v několika ložiscích a vibrace se tak lepe přenesou.Baterii by to zatěžovat nemělo.Poznalo by se to i podle zvuku zatížení.Další věc:Sem rozhodnut a kratších intervalech vyměn oleje.Cca po 15tis.km.Právě ohledně olejového filtru.30000 mně přijde moc a tak sem se rozhodl pro 5w-30 z danou specifikací.Také nemám rád dlouhé intervaly a cenově to není zas tak hrozné.Když se vrátím k tomu turbu,je zde řečeno,že motorovej olej nemá vliv na turbo.To zase není úplně pravda.Proč myslíte,že se má turbo chladit pojízdě.Právě proto,aby olej vychladil ložiska v turbu.Nevím zda olej cirkuluje skrze ložiska.I tak je častá vyměna oleje zřejmá.
19.09.2007 | 10:33:01 | racek7 Reagovat
tak to jsem rád.už jsem se bál :-) teď vážně:docela jsem se zasmál :-D
18.09.2007 | 17:40:39 | Loser Reagovat
loser: to nemá vliv. Klidně je tam dej. Hlavně nedávej nízkoprofilové, rozlilo by se ti za jízdy kafe.
18.09.2007 | 17:36:30 | Reagovat
tady je to samej expert.o čem nic nevim o tom nemluvim ne.asi si ty perličky budu někam psát a pak vydám knihu :-)
hele a myslíš,že když si dám na auto octavii TDi AL disky,že ničím turbo???
18.09.2007 | 17:23:03 | Loser Reagovat
Souhlasim, ale jen s tim, že ložisko je při vyšlápnuté spojce samozřejmě jak říkáš zatížené, nicméně ho startovacim procesem určitě nepoškodís a určitě nevytlačíš vsechen olej z ložiska, protože nemáš jak. To si zase nehraj ne vědátora ty. Prostě sešláplá spojka při startování je hlavně kvuli startéru a baterce. A takovou kravinu, že sešlápnutá spojka při startu motoru zkracuje životnost ax ložiska fakt poslouchat nebudu.
18.09.2007 | 17:18:03 | Reagovat
Roman
Autor ma s tou spojkou pravdu tak moc nemudruj a nehraj sa na znalca motorov ked tomu zrejme aj tak moc nerozumies napriek tomu ze tvrdis opak. Ten starter jej uz ina vec,to netvrdim.Z axialnych lozisk pri vytlacenej spojke vytlacas aj olej a startuju skoro nasucho,ale napriek tomu ze im takto menej skodis som len velmi zriedka kedy pocul ze by odisli takze v podstate to velky vyznam aj tak nema.
18.09.2007 | 16:51:06 | Reagovat
Pokud to chceš slyšet přesně tak: žádný long lajf oleje neexistují. Jsou jen auta co čepují dražší olej pro klid duše a jezdí long cesty. Přecti si o olejích. Měň raději normální polosyntetiku po deseti, než long lajf po třiceti. Jistá cesta ke zkrácení životnosti motoru, to ale výrobce nepálí, ty potřebují jen prodat.
18.09.2007 | 16:36:29 | Reagovat
hele neni brzo psát po majetých 1000km recenzi???Proč startovat bez spojky??
anonyme 17.září 2007 22:10,ty jsi zkušenej olejář,co? :-D
18.09.2007 | 15:57:56 | Loser Reagovat
Ježiš tady je zase někdo chytrej, looonglajf oleje neškodí, a nejaká světová novinka startujeme bez spojky. Malinko motorum rozumim, a tak by me zajímalo proč jsou ty axiální ložiska se sešlápnutou spojkou více namáhaný, když jsou naopak odlehčený? A další věc co bych potřeboval vysvětlit, jestli je startér opravdu méně namáhaný když mu k roztáčení motoru přibude ještě roztáčení převodovky?
18.09.2007 | 14:35:10 | Reagovat
Co se týče olejů long-life, tak to je největší prasárna co může být a cesta do hrobu pro motor. O olej nejde ten vydrží i 50000km, ale de o olejový filtr, který není schopný pozřít tak velké množství nečistot. u 0w30 je také zvíšená spotřeba oleje. u 5w30 už to není tak markatní. jinak by měl upravovat výmenu oleje palubní počítač zhruba po 30 tkm (jak kdy). já osbně radši měním obyčejnou 5w30 po 15tkm a po každé měním filtr. olej nedolévám a můj motor se vetšinu longů přežije v daleko lepší kondici. a na prachy to výjde stejně akorát mám pořád čistý filtr. na turbo to nemá vliv. musíš jezdit dieslově a nepřetáčet zbytečně (diesel by měl jezdit na krouticí moment, ne na max otáčky) před zdechnutím nechat asi minutu klepat na volnoběch, aby pozvolna chládlo. pokud ho budeš honit a pak zdechneš, tak po čase začne pískat a půjde srat.
17.09.2007 | 22:10:39 | Reagovat