Rok výroby:2008Typ motoru:1896 / dieselStav km při koupi:0 kmStav km nyní:50 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,1 l/100 kmVloženo:18. 10. 2009
Dva týdny po koupi nového vozu jsem si všimnul, že se nedovírají pravé zadní dveře, v rámci záruky mi je za necelou hodinu v servise seřídili a mohlo se pokračovat.
Jinak auto podstoupilo jen pravidelnou servisní prohlídku při cca 30 tis najetých km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto sem pořídil ve verzi Ambiente, není to žádný velký luxus, ale za ty peníze co se doprodávali dvojkové oktávky se nic lepšího sehnat nedalo.
Jízdní vlastnosti: Auto se velmi snadno ovládá i přes jeho vyšší váhu. Motor má kultivovaný chod, ale 77kw (105 koní) ve vyšších rychlostech 150 + ztrácí i přes skvělý točivý moment 250 Nm "dech".
Na druhou stranu pokud jezdíte delší vzdálenosti oceníte velice klidnou chování auta i při vysokých rychlostech.
Auto jsem již nekolikrát naložil peti lidmi a plným kufrem a i zde mě motor nezklamal, ikdyž pár koní na víc by se hodilo.
Zrychlení: Auto má relativně krátké převody 1. do 35-40 km/h, 2. do 80 km/h a 3. do 120 km/h. , což ve srovnání s benzínovým motorem je výrazně nižší číslo, ale s tím se musí u dieselů počítat. Naopak vám oktavia nabídne krásný pocit při náběhu turba kolem 2 tis otáček. Při zrychlení se mi nepodařilo nikdy dosáhnout času pod 11s.
Maximální rychlost (tachometrová) : 207 km/h (vydřená).
Výhody: + auto se dá pořídit za velmi zajímavé peníze, stejně tak i náhradní díly na něj + servisní prohlídky se pohybují kolem 5 - 6 tisíc, což ve srovnání se zahraničními vozy této třídy může být až o 50% levnější + Výborná spotřeba, průměrná 4,8 - 5,3. Což v praxi znamená ujetí 1100 km na plnou nádrž. + Velký kufr + řada odkladacích prostorů - 3x pet lahev, přihrádka na sluneční brýle, kaslíky ve všech dveřích, 2x plechovky, oteviraci pod volantem, na palubní desce a tak trochu skrytá pod sedadlem spolujezdce. a klasický "kaslík" před spolujezdcem, který je klimatizovaný. + dostatek místa vpředu. + Když jedete sami auto je svižný a myslím si, že pro bežný provoz 100% dostačující + ESP, ASR v základu + Dobré brzdy + Auto je velmi klidné při všech rychlostech
Nevýhody: - Při použití oleje s oznacenim long-life, ktery je běžný pro prodloužené servisní intervaly (30 tis) vysoká spotřeba a to i 1 a více litrů na 10 tis km. - Auto je kusové : "má ho každý" - Zvuk zavření kufru opravdu trhá uši, pokud sedíte uvnitř vozidla. - hlučnost motoru - klimatizace (přijde mi, že nešla regulovat teplota - bud jela a nebo ne) - pásy na zadních sedačkách se zařezávali do krku.
I přes techto pár minusů na auto nedám doporučit a je to "dříč" na silnicích.
Zdravím všechny zde! Rád bych v krátkosti popsal mojí zkušenost s tímto autem. Octavia byla pořízena v létě 2009 (tedy nový model) a nyní mám ujeto 16 tis. km. Nikdy před tím jsem Octavii neměl, ani jsem v ní nejel. Design nové Octavie se mi líbí, výbava je poměrně slušná také (mám Elegance, natáčecí xenony atd..). Ovšem motor 1,9 TDI 77kw mě velice zklamal - "trochu normálně" to jede zhruba od 1700 do 2800 otáček - když je to okolo 1500 a níže, tak si raději najděte nějaký prudký kopec dolů, protože to nejede prostě vůbec, no a vše co je okolo 3000 a více je jak kdybyste seděli v traktoru, z jehož motoru každou chvíli asi vyskočí písty (když budete mít spolujezdce, tak mu před jízdou raději nasaďte sluchátka)..a 5-ti stupňovou převodovku snad netřeba komentovat - možná jen, že to je hezký pohled do historie ( v roce 1991 by to bylo možná ucházející). V každém případě, když budete poslouchat hudbu dost nahlas, tak se ten zvuk motoru dá jakžtakž přežít (audio výbava je poměrně slušná - mám radio Swing) Průměrné spotřeby udávané výrobcem půjde asi dosáhnout jen když budete jezdit na neutrál - mám problém to udržet alespoň kolem 7 litrů. Dále mě velice nemile překvapily sériově dodávané 15" litá kola - pokaždé, když se podívám na ty obrovské podběhy a v nich tyhle kola, neubráním se smíchu..nerozumím tomu, že v této výbavě může výrobce dát takhle malá kola..nehledě na to, že v zatáčkách to dělá opravdu divy.. Co se týče zpracování, myslím, že na docela slušné úrovni, senzory téměř na vše, ztmavovací zrcátka...tohle všechno bych hodnotil skoro až výborně a design také. Když to shrnu - skoro bych to přirovnal jako kdyby někdo vzal VW Vento nebo Passat z roku 1995 a oblékl ho do nové kastle, vybavil elektronikou a prohlásil, že má nový model.. S jiným motorem a jinými koly (možná celým odpružením) bych byl s tímto autem zcela spokojen, takhle je to bohužel poněkud úsměvná záležitost.
Zdravím, dostal jsem zánovní služební auto uvedené značky i motorizace - Š Octavia 1,9 tdi, 77 kW, r.v. 2009. I když bych měl být poměrně spokojen, dle hesla "darovanému koni na zuby.....", jenže užívání auta není úplně pohodlné, jak bych očekával od podobné třídy v této cenové kategirii. Projev motoru je mizerný, opravdu nad 3000 otáčet je to hrůza - výkon malý, velký hluk. Nevím jak ostatní uživatele, já mám velký problém s vibrující spojkou, když řadím, rány co dostávám od motoru jsou docela nepříjemné. Nehledě na to, že vibrace motoru se přenášejí i do interiéru, takže začaly chrastit plasty. U auta v této cenové relaci bych to nečekal. Rozhodně bych si podobné auto nekoupil.
Příspěvky jako na objednávku konkurence. Užívání žádného auta není pohodlné, vždy jsou s tím větší nebo menší starosti. Projev motoru je typický pro systém TDI PD, v žádném případě není mizerný ani hrozný. Výkon je na naše silnice dostatečný a to i v plném obsazení, díky dvojitému těsnění dveří je hluk uvnitř na diesel poměrně nízký. Autu se dají vytknout pouze tři obtěžující věci: 1) motorový olej nevydrží do stanovené výměny, nutno dolévat. 2) nepříjemný hluk od (pravděpodobně zadních) kol. 3) vibrace spojkového pedálu (po přechodu z benzínu věc nevídaná). Plusů je však taky dost, spotřeba, klid i ve vyšších rychlostech a v zatáčkách, využití dálničních rychlostí, příjemné ovládání přístrojů atd.
Mám Toyotu Auris 2,0 D-4D r.2007,130 000km a už by jsem ji nechtěl,buď Avensisa a nebo Octávku.Měl jsem před tím 1.9 SDI a po 200 000km jsem ji prodal.Doteď na ni vzpomínám.Do Aurise se nic nevejde,docela je tam hluk a interiér opravdu síla. Kolega mi půjčil OII 1.9 TDI PD Elegance a byl jsem nadšen.Nejhorší,že moji Toyotu nikdo nechce.Půjde do AAA.Servis docela drahej a těch 5000 Kč jsem platil po 30 tisících a potom to jsou palety. Tak nevím co to tady píše Jiřík.Je to spíše závist.
každých 10-15.000 km, lacnejší olej, lepší motor, turbo prežije. A ak už teraz žerie 1 l/10.000 km, tak ak sa nepoučíte, budete vlievať aj 1 liter oleja, ale na 1.000 km. Susedov Passat, 2.0TDi, 2006
Hihi, pobavila mě cena za servisní prohlídku a kec autora o lacinější prohlídce až o 50 % oproti zahraničním značkám...škodofkáři vy jste opravdu tak blbí, nebo naivní...nebo jen slepičíte kecy idiotů v salonech kteří vás na předražené škodovky lákají...jen pro srovnání - Toyota Auris servisní prohlíska po 30 tisících přesně podle plánu údržby - cena přesně 4860Kč!!! Podle autora by to mělo být nejméně osm...proberte se škodovácké trubky!
Mě si zase pobavil ty. Kdybys uměl číst a měl IQ aspoň ve dvouciferné hodnotě, porovnal bys ceny náhradních dílů. Zjistil bys, že na ty japonský vraky jsou cca 2x drahý a to jsem ještě hodně zpátky. Zkus někdy vyměnit čepy, tlumiče, výfuk nebo lampu a naděláš si do gatí :o))
mam octavku 1,9 tdi 77kw pd mam najeto 160000km rok výroby 2006 jsem spokojený jen mě trápi že při 2tis.otacek na 3 a 4 rychlostmí stupen škube diag v poho mam vlastní.vše vyměněno uz nevim myslim ze bud to dela turbo a nebo to nedodava vcas palivo pri pridani plynu
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
ochcávka group
Zdravím všechny zde! Rád bych v krátkosti popsal mojí zkušenost s tímto autem. Octavia byla pořízena v létě 2009 (tedy nový model) a nyní mám ujeto 16 tis. km. Nikdy před tím jsem Octavii neměl, ani jsem v ní nejel. Design nové Octavie se mi líbí, výbava je poměrně slušná také (mám Elegance, natáčecí xenony atd..). Ovšem motor 1,9 TDI 77kw mě velice zklamal - "trochu normálně" to jede zhruba od 1700 do 2800 otáček - když je to okolo 1500 a níže, tak si raději najděte nějaký prudký kopec dolů, protože to nejede prostě vůbec, no a vše co je okolo 3000 a více je jak kdybyste seděli v traktoru, z jehož motoru každou chvíli asi vyskočí písty (když budete mít spolujezdce, tak mu před jízdou raději nasaďte sluchátka)..a 5-ti stupňovou převodovku snad netřeba komentovat - možná jen, že to je hezký pohled do historie ( v roce 1991 by to bylo možná ucházející). V každém případě, když budete poslouchat hudbu dost nahlas, tak se ten zvuk motoru dá jakžtakž přežít (audio výbava je poměrně slušná - mám radio Swing) Průměrné spotřeby udávané výrobcem půjde asi dosáhnout jen když budete jezdit na neutrál - mám problém to udržet alespoň kolem 7 litrů. Dále mě velice nemile překvapily sériově dodávané 15" litá kola - pokaždé, když se podívám na ty obrovské podběhy a v nich tyhle kola, neubráním se smíchu..nerozumím tomu, že v této výbavě může výrobce dát takhle malá kola..nehledě na to, že v zatáčkách to dělá opravdu divy..
Co se týče zpracování, myslím, že na docela slušné úrovni, senzory téměř na vše, ztmavovací zrcátka...tohle všechno bych hodnotil skoro až výborně a design také.
Když to shrnu - skoro bych to přirovnal jako kdyby někdo vzal VW Vento nebo Passat z roku 1995 a oblékl ho do nové kastle, vybavil elektronikou a prohlásil, že má nový model..
S jiným motorem a jinými koly (možná celým odpružením) bych byl s tímto autem zcela spokojen, takhle je to bohužel poněkud úsměvná záležitost.
12.01.2011 | 22:49:52 | Reagovat
RE:ochcávka group
Zdravím,
dostal jsem zánovní služební auto uvedené značky i motorizace - Š Octavia 1,9 tdi, 77 kW, r.v. 2009. I když bych měl být poměrně spokojen, dle hesla "darovanému koni na zuby.....", jenže užívání auta není úplně pohodlné, jak bych očekával od podobné třídy v této cenové kategirii. Projev motoru je mizerný, opravdu nad 3000 otáčet je to hrůza - výkon malý, velký hluk. Nevím jak ostatní uživatele, já mám velký problém s vibrující spojkou, když řadím, rány co dostávám od motoru jsou docela nepříjemné. Nehledě na to, že vibrace motoru se přenášejí i do interiéru, takže začaly chrastit plasty. U auta v této cenové relaci bych to nečekal. Rozhodně bych si podobné auto nekoupil.
11.08.2011 | 12:05:09 | | 193.86.226.* Reagovat
RE:ochcávka group
Příspěvky jako na objednávku konkurence. Užívání žádného auta není pohodlné, vždy jsou s tím větší nebo menší starosti. Projev motoru je typický pro systém TDI PD, v žádném případě není mizerný ani hrozný. Výkon je na naše silnice dostatečný a to i v plném obsazení, díky dvojitému těsnění dveří je hluk uvnitř na diesel poměrně nízký. Autu se dají vytknout pouze tři obtěžující věci:
1) motorový olej nevydrží do stanovené výměny, nutno dolévat.
2) nepříjemný hluk od (pravděpodobně zadních) kol.
3) vibrace spojkového pedálu (po přechodu z benzínu věc nevídaná).
Plusů je však taky dost, spotřeba, klid i ve vyšších rychlostech a v zatáčkách, využití dálničních rychlostí, příjemné ovládání přístrojů atd.
13.04.2013 | 22:38:07 | tom | 90.179.88.* Reagovat
Keď sme už pri cenách,
servisná prehliadka 607 2,2 hdi, olej, všetky filtre /najdrahší je peľový -1.200 skk, naftový 800,-/ ...cca 5.200-6.000,- max. Inak do 3.000,-
02.03.2010 | 13:52:38 | ľuboš Reagovat
Serviska
Mám novou hondu civic, byl jsme měnit řemeny, olej, filtry a cena 25 tis se vším. u Oktavky, kterou jsem měl před tím cena 16 tis.
02.03.2010 | 12:26:23 | Tomáš Reagovat
Auris je výborné auto maximální spokojenost. Kdo ho neměl ho může pomlouvat ale majitel ne.
07.02.2010 | 03:36:42 | Reagovat
Toyota Auris
Mám Toyotu Auris 2,0 D-4D r.2007,130 000km a už by jsem ji nechtěl,buď Avensisa a nebo Octávku.Měl jsem před tím 1.9 SDI a po 200 000km jsem ji prodal.Doteď na ni vzpomínám.Do Aurise se nic nevejde,docela je tam hluk a interiér opravdu síla.
Kolega mi půjčil OII 1.9 TDI PD Elegance a byl jsem nadšen.Nejhorší,že moji Toyotu nikdo nechce.Půjde do AAA.Servis docela drahej a těch 5000 Kč jsem platil po 30 tisících a potom to jsou palety.
Tak nevím co to tady píše Jiřík.Je to spíše závist.
06.02.2010 | 21:39:29 | Janík Reagovat
Zdarec všem,
Servisní prohlídka Chevrolet Aveo -5000,-kč -to jen pro srovnání... Čááááu
05.01.2010 | 17:14:13 | Jirka KOPR Reagovat
Kašlite na long life, vymieňajte
každých 10-15.000 km, lacnejší olej, lepší motor, turbo prežije.
A ak už teraz žerie 1 l/10.000 km, tak ak sa nepoučíte, budete vlievať aj 1 liter oleja, ale na 1.000 km. Susedov Passat, 2.0TDi, 2006
05.01.2010 | 13:33:17 | ľuboš Reagovat
kecy, žvásty, nesmysly
Hihi, pobavila mě cena za servisní prohlídku a kec autora o lacinější prohlídce až o 50 % oproti zahraničním značkám...škodofkáři vy jste opravdu tak blbí, nebo naivní...nebo jen slepičíte kecy idiotů v salonech kteří vás na předražené škodovky lákají...jen pro srovnání - Toyota Auris servisní prohlíska po 30 tisících přesně podle plánu údržby - cena přesně 4860Kč!!!
Podle autora by to mělo být nejméně osm...proberte se škodovácké trubky!
05.01.2010 | 13:17:54 | Jiřík Reagovat
RE:kecy, žvásty, nesmysly
Mě si zase pobavil ty. Kdybys uměl číst a měl IQ aspoň ve dvouciferné hodnotě, porovnal bys ceny náhradních dílů. Zjistil bys, že na ty japonský vraky jsou cca 2x drahý a to jsem ještě hodně zpátky. Zkus někdy vyměnit čepy, tlumiče, výfuk nebo lampu a naděláš si do gatí :o))
26.07.2011 | 14:53:45 | Naftak Reagovat
re:Radek
-15 stupňů bez problémů to CRDi startovalo mnohem déle.
05.01.2010 | 12:06:44 | Dončačan Reagovat
Ještě jsem se chtěl zeptat jaké máte zkušenosti se studenýma startama (myslím -10 a nižší teploty)
04.01.2010 | 23:21:51 | Radek Reagovat
pokud ve značkových servisech nevěděli, potom zkusit snad autodoktory viz. např:
http://www.vox.de/495_11430.php?video_id=111417
23.12.2009 | 21:51:13 | Reagovat
mam octavku 1,9 tdi 77kw pd mam najeto 160000km rok výroby 2006 jsem spokojený jen mě trápi že při 2tis.otacek na 3 a 4 rychlostmí stupen škube diag v poho mam vlastní.vše vyměněno uz nevim myslim ze bud to dela turbo a nebo to nedodava vcas palivo pri pridani plynu
23.12.2009 | 21:13:53 | honza Reagovat