Recenze Škoda Octavia II
“Vzhled 1 ostatní 3.”

Autor recenze: Adolf (47 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru:1,6MPI Stav km při koupi:27 km Stav km nyní:27 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8,9 l/100 km Vloženo: 27. 4. 2011

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fabia Felicie Renault Scenic Rapido 8 Audi atd.

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Auto je od počátku velmi nekvalitní, problémy s ovladatelností (4x jsem byl na geometrii), slezla barva na zadním nárazníku, kufr nešel zavírat, bylo třeba velké síly, hlučnost motoru je až zarážející, po měsíci rez předních ramen, pozinkovaných matic a šroubů. Spasování karoserie bylo viditelně nesouměrné (rozdíl až tří milimetrů). Neustále se ozývají klepavé zvuky od zadní nápravy, nejspíše od brzd? Servis vždy nic nezjistí. Každých 10 000km ,,spapá" motor litr oleje. Stavitelná sedačka má tak neštastně řešenou páku zdvihu, že při vystupování ji vždy nepatrně spostíte dolů. Největší mínus interiéru dávám nesmyslně širokému středovému panelu, vadí noze a ze začátku jsem měl pocit, že sedím bokem. Při nehodě zřejmě přijdu o koleno! Stále je to ,,DO DO" ...dodělej doma. Jinak pochvala za disain, ve dveřích místo na láhev s pitím (až 1,5 l). Hezký den.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto se mi zatím jeví jako špatně ovladatelné, hlučné a řemeslně ne příliš kvalitní s velkou spotřebou motorového oleje.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

A že tam neleješ přímo převodový,ten je ještě hustší.

03.12.2011 | 23:02:28 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE:

Pokud to bylo na mě.Tak do R19 byl 15w40 doporučený olej,už výrobce.A v servisech doporučovaly ,taky 15w40.To samé do 406 2.0 16v.Ničemu to neuškodí ,a navíc s tím mám dobrou zkušenost ,olej jsem nikdy neřešil po těch 40-50tkm to nechám vyměnit a nestarám se o to.Nikdy ,mě ještě nedošel ,že by klepaly ventily nebo tam bylo naprosto prázdno.Tyhle motory nežerou ,tolik oleje jako u VW a Škodovek.

04.12.2011 | 11:52:40 | luke20  | 78.45.38.* Reagovat

Asi divný motory:)

Do R19 jsem lil 15w40 ,používal se 12 let a nikdy nebyl problém.Do R19 16v taky 15w40.A do 406 2.0 16v taky a nikdy jsem ani nad tím nepřemýšlel.Když měním olej ,rovnou nechám i FILTR.Tak po 40-50tkm.

03.12.2011 | 20:03:45 | luke20  | 78.45.38.* Reagovat

kdo maže, ten jede...nemažete-klepe to.

05.05.2011 | 19:03:33 | rolf fuchs Reagovat

RE:

Nerozumieš tomu!!!

03.12.2011 | 14:32:16 | jofo  | 85.216.253.* Reagovat

hmm tak to ho lituju. Doporučuji mu koupit celej sud, protože větší balení stojí méně za litr.

05.05.2011 | 18:34:53 |  Reagovat

Sused na W Passate, 2006-7 ?, 2.0TDi 103 kw, manuál, 4x4, cena nového cez 1,3 mil. SKK ... dolieva každých 1000 /tisíc/ km 1 liter oleja Shell, Long Life..., cez 30-35 eur/1 liter.

TZeraz si ide kúpiť W CC 2.0TDi, 125 kw verziu..., lebo je s W spokojný...

05.05.2011 | 18:08:35 | ľuboš Reagovat

jerry

Jerry . A proč bych tam jako měl lejt tento olej. Copak bydlím někde v Antarktidě nebo co. Do těchto podmínek bohatě stačí 10w-40 a pravidelné výměny. Auto mám již 6 let a turbo funguje jak má i pod tímto olejem a to bydlím na horách u Harrachova, kde je zima občas krutá, ale problém s olejem jsem nikdy neměl. Jezdím celoročně. Kdo si myslí že tam naleje syntetiku nebo nějakej long olej a prospěje to autu tak se těžce plete.

05.05.2011 | 17:40:24 |  Reagovat

Co takhle palivový filtr u benzínových motorů? Máme na Fábii skoro 150000 km a nikdo ve značkovém servisu se nikdy nezmínil o tom, že je tam nějaký palivový filtr a měl by se také někdy vyměnit. Že by to byla nepříjemná práce, nebo co?

05.05.2011 | 14:30:12 | Itall Reagovat

Jerry:

Jo, ještě ta těsnění ventilových dříků. Ta sedla ventilů jsou asi běžná, dnes se jezdí jen na bezolovo. A jedno to určitě není. Je na zákaznících, aby nekupovali motory - sračičky se spotřebou oleje. Alespoň tehdy, kdy už je to o nich známo.

05.05.2011 | 14:15:54 | Itall Reagovat

Itale

Pravda, těch licencí tam bylo víc. Včetně stíracích kroužků, gufer ventilových dříků atd. Mimo jiné sedla ventilů vyráběná práškovou metalurgií...taky jsem podpálený ventily u OHV ještě neviděl. No ale to je vlastně fuk. Tyto motory jsou už na smetišti dějin.

05.05.2011 | 13:26:49 | Jerry Reagovat

No jo jenže tam právě lejete 10W40. Nalejte tam 5W40, nebo nedej bože 0W40 a uvidíte ten rozdíl...

05.05.2011 | 13:14:34 | Jerry Reagovat

anonym 21:01

já mám taky starej citroen a těch deset tisíc by to taky vydrželo - ono mezi horní a spodní ryskou je asi litr oleje, ale nemusí ti to brat skoro nic, to je v pořádku.

04.05.2011 | 00:19:43 | lada Reagovat

LADA 09.52

Mám starej Citroen s HDI motorem s nájezdem 280.000 km plus mínus autobus a leju tam co doporučuje výrobce a to TOTAL QUARTZ 7000 10w-40. Měním po 10.000 km a nedolejvám nic. Proto mi nešlo do hlavy jak někdo u nového motoru dolejvá i litr oleje. No prostě jsem žabožrout a nedolejvám nic.

03.05.2011 | 21:01:53 |  Reagovat

No,ale na těch autech to není vidět tak okatě jako na jiných značkách viz korejci apod.

03.05.2011 | 17:10:33 | Jirka Reagovat

Jerry:

Hlavně použili stírací kroužky made in Japan. Snad se u nás dělaly v licenci (nebo možná dělají?). A samozřejmě bimetalické písty s daleko menší vůlí ve válci. Jiný způsob honování, to už je asi detail. Mám podezření, že některé moderní motory v tomhle nejsou takhle daleko, asi se šetří nebo co. U VW se šetří určitě, to jsou známí kolenovrti :o)

03.05.2011 | 16:13:17 | Itall Reagovat

Itale

To je fakt. Třebas německá 1,6 55kW má mezní spotřebu oleje uváděnou 1l/1000Km. České OHV 1,3 a 1,4 mají jako mezní spotřebu oleje 0,3l/1000Km. Tolik si ale vezmou opravdu po řádné porci Km. Halt tenkrát při přechodu od 105 120 na 1,3 ve Favoritu udělali na motoru dobré úpravy a nešetřili na kvalitě materiálů.

Ale 1l/10 000Km je normální. Zvlášť když to člověk sem tam vytočí, aby vymetl pavouky z výfuku.

03.05.2011 | 15:38:46 | Jerry Reagovat

Co jsem zjistil tak ten Peugeot sežere tak 0.5l po 9000km

03.05.2011 | 15:19:54 | luke20 Reagovat

Jo to mě u 406 2.0 16v ta spotřeba není vůbec vysoká .Od výměny sem najel 15 000km a oleje je stále dost.I u r19 jsme měnil jednou za rok až rok a půl.A nikdy neklesla rafička na minimum .nevím přesně kolik byla spotřeba .Ale byl tam ukazatel na tachometru a po výměně sem jezdil rok tak 35-40km denně a na tachometru nikdy rafička neklesla pod půl.Takže olej jsem nikdy neřešil.

03.05.2011 | 15:13:39 | luke20 Reagovat

Honza:

Mě u Fábie 1,0 :o) klepaly hydroštely s olejem 5W-40. S olejem 10W-40 je to OK. Olej s nižší viskozitou přece není lepší. Je jen lehkoběžnější. A motor ho spapá více :o( Ale české čtyřválce ve Fábii (i Felicii a Favoritu) olej neberou hodně dlouho. Tak alespoň 200000 km je klid. A max. dovolená spotřeba oleje je tam 0,3 L / 1000 km, ale to už je motor před smrtí. Některé moderní motory by se mohly učit....

03.05.2011 | 15:10:36 | Itall Reagovat

Rád bych podotknul, že některé motory o Opelu žerou i 1L na 1000 km. Benzínové! 1L na 10 000 je směšné, resp. přiměřené. Chtěl bych jen upozornit na problém s řídkým olejem 0w30 nebo 5w30 (nebo tak nějak) kdy mi u motoru TDI poté klapaly zdvihátka. S 10w40 to přestalo. Tudíž vizkozita, resp.třída oleje opravdu má v motoru REALNY vliv a je třeba se tam snažit trvale dávat to nejlepší (=předepsaný). Když se nedá svítit, tak lepší tam dávat třeba jen 10w40 a častěji měnit, ech což je nyní i můj případ. Jinak stará Alhambra má 5w30(nebo 40?) a stačí ji to přes 15tis km interval. Je to různý.

03.05.2011 | 15:01:13 | Honza Reagovat

To nic nemění na faktu, že 1,6MPI je postarší osmiventil a lít do něj olej 0W40, nebo 5W40 má za následek jeho určitou spotřebu. Mám ještě tu starší 1,6 55kW v Octavii a spotřeba oleje je asi 1 deci na 10 000Km. Od začátku ale jezdí na 10W40. Předokládám, že anonym leje do citróna to samé. U atmosferické 1,6MPI řidší olej kvůli turbu není nutný, neb žádné nemá. Pak je to o kompromisu - řidší olej je v mrazech lepší, ale motor si něco spápne, nebo hustší olej, který motor nežere, ale v mrazech je zpočátku mazání trochu horší. Rozhodně ale 1l na 10 000Km není nic tragického. A udávaná spotřeba napovídá v jakých podmínkách a zátěži asi motor pracuje...

03.05.2011 | 14:26:52 | Jerry Reagovat

Olej

Akorát je trochu rozdíl mezi benzinovými a dieselovými motory... Recenzent píše, že má motor 1.6 MPi, což je benzin a pokud mu to žere tolik oleje, tak to určitě normální není, možná tak u tohoto motoru-na tohle si u tohoto motoru stěžuje spousta lidí. U dieselového motoru je to v normě, TDička co máme ve firmě si kolikrát vemou i víc... Jinak z benzinových motorů tu máme VVTčka, VVT-ička, CVVTčka, MZRka a neberou olej dalo by se říct, vůbec...

03.05.2011 | 13:53:49 | L@lek Reagovat

anonym 01: 20

Zkus do tvého starého citroenu nalít kvalitní olej a uvidíš. Moderní motory a turba kvalitní(řídký) olej potřebují. Já mám na Hdi psanej 5w40 i 10w40 , u JTD je to taky s tím že 10w40 se hodí do max. -15 stupňů. Někde sem četl že se vyplatí při vyšším nájezdu dávat na zimu pětku a na léto desítku. Ať si to ten litr sežere, ale vím že je to pro motor a turbo lepší a určitě tam nebudu kvůli tomu dávat olej s vyšší viskozitou, v mrazech není mazání dostatečné. Kdybych dal do Hdi 10w40 tak mi to taky nebude brát skoro nic.

03.05.2011 | 09:52:22 | lada Reagovat

To jako je fakt normal dolevat na 10000km 1l oleje? Mam sice starej krap od Citrona, ale tam nedolevam nic.

03.05.2011 | 01:20:13 |  Reagovat

olej

Už som Tu to raz písal.Žene som kúpil audi a3 s týmto motorom.S autom jazdí len ona.Po 3000km som polieval 1liter.Povedal som si je to nové a v záberu,ale po 5000km 2liter tak som stym išiel do servisu kde má vysmiali.Auto má teraz najazdených niečo cez 8500km a súdim sa s audi,lebo som odstúpil od kúpnej zmluvy.Už sa nesmeju,lebo prví pojednávanie som vyhral.Jak Tu niekto napísal,ostatné značky dokážu vyrobiť motor tak,aby zákazník nemusel polievať olej.Aj Dacia to už dokáže,len koncern nie a ľudia sú hlúpi v tomto a tolerujú to.Ale mám nemecké auto a som lepší ako môj sused,lebo on má korejca napríklad.Už nikdy si nekúpi auto s koncernu,lebo len klamú a zneužívajú postavenie na trhu.

03.05.2011 | 00:34:26 | olik Reagovat

Pepo to je hrůza oktavie,displeje mateřská školka.Podle spotřeby to vypadá,že pan řidič je pěkný prasátko.Normálně se s tímhle motorem jezdí do 8l/100km a olej tenhle motor papá taky normálně,řeší se to změnou viskozity.Tipuju ještě,že to je opravená bořenina prodaná firmě u který děláte a tohle je služební vůz a není váš,protože majitel by ho nikdy takhle netejral.

02.05.2011 | 17:07:36 | Jirka Reagovat

Modla jménem VWŠkoda

Všechny auta do ceny 5 000 000 jsou jen spostřební zboží a jinak to není ani Oktavie.Ono je celkem velký riziko nekontrolovat měrkou stav oleje,Škoda nemá ukazatel stavu na disleji.Utěšovat se tím,že všechny motory od VW mají určité netěsnosti a proto je třeba dolívat olej je hloupost.Proč motory od jiných výrobců mají motory těsné a tudíž není třeba dolívat olej.Najít nějaké pozitivum u Oktavie je dost těžký a já ho nenašel.

02.05.2011 | 15:05:25 | Pepa Reagovat

1l na 10 000Km je v normálu. Jak jste si ten motor zaběhli-tak bude potom vypadat. Dle spotřeby 8,9l/100 odhaduji že jste ho zaběhli opravdu "dobře".

02.05.2011 | 01:00:59 | Jerry Reagovat

Poláci

Češi se svými 160 litry piva za rok na jednoho človeka na tom s pitím nebudou lépe. Firma FSO dokázala se svým modelem Polski Fiat 125p slušně zabodovat, hlavně na závodním poli.

30.04.2011 | 19:16:17 | Zdenál Reagovat

celkem pravda

Spotreba oleje je u VW normalni, liju co cca 5000km pul litru,
kvalita tak nejak prumer, od zacatku to vrze a vzhledem k tvrdemu odpruzeni a ne zrovna pevne kastli v ohybu to po 100.000km opravdu hodne vrze a skripe. Motor je velmi hlucny mam 1,9tdi, kufr moc velky a kabina moc mala, neni to zadny zazrak nikdy bych si to nekoupil, mam sluzebni, pokud porovnam se soukromími tak ma nejhorsi kvalitu zpracovani, mel jsem Corolu, Almeru a ted vysmivany Hyundai I30, vzdy jsem mel benziny a takrka nulovou spotrebu oleje. Kvalitni zpracovani a nerozvrane interiery jsou u techto znacek bez priplatku a samozrejmosti.

30.04.2011 | 12:09:59 | standa Reagovat

Istá spotreba oleja je normálna, ale určite nie 0,5-1 l/100 km..., na HDi nedolievam počas 20.000 km, spotreba je cca 0,3-max 0,5 l medzi výmenami.

Pavol, aj K22: Na ukrajine, či v Rusku sa finalizujú autá pre Vychodný trh, určite sa nevracajú späť.

A tí večne opití Poliaci by Ti mali dať do držky, pretože ak si Ty ožrala, tak si nemysli, že ostatní takisto...:(

Možno by si sa čudoval, ale také Astry, al. Fiaty z Poľska sú spoľahlivejšie ako "domace".

30.04.2011 | 11:13:47 | ľuboš Reagovat

olej

nejsem sice mechanik, ale co vím tak litr na deset tisíc je ůplně normální, nějaký olej to vzít musí, není to perpetum mobile. Například O1 v tdi měla napsáno až 0,7 l na tisíc kilometrů, pašík asi litr. Vím o reklamacích na spotřebu oleje, ale automobilka se tímto jistí. A s těmi dnešními lehkoběžnými oleji to je ještě horší. Dej do staršího auta
0w 30 a uvidíš

30.04.2011 | 10:58:19 | lada Reagovat

olej

Ač mám jinou značku,tak s tím olejem,pokud máš CR je to "skoro" normální.Moderní vysokovýkonové diesely potřebují olej na uchlozování,cca 0,3 l/10000km,ten litr je už trochu víc,ale jestli je to funglovka,težko soudit.Mám D4D a tyhle problémy neznám.Dost záleží na přístupu servisu,ty "mouchy" měl vychytat hned ze začátku v záruce.Všechna auta jsou jen stroje,ale jak se k jejich problémům staví výrobce,resp. servis,to je pro mě nejhlavnější!

30.04.2011 | 08:10:42 | roman Reagovat

Zaujímavá recenzia

Nechcem autora spochybňovať, ale zdá sa mi neuveriteľné, že sa takéto niečo môže stať - asi je to totálna smola. Teraz mám tretiu Oktu (súkromne som si kúpil TOUR II 1.6 MPI, najazdené už 6.000 km) Ešte mám aj firemnú Oktu II 1.9 TDI - najazdené takmer 290.000 km. Pred tým som mal Oktu I 1.9 TDI 66kW. Nič podobné ako popisuje autor som nezažil. A to viem minimálne o 5 ďalších Oktách II a dvoch Okta I od nás z fy. že žiadne takéto problémy nemali. Teraz už kupujeme model III. Modely I majú obe najazdené okolo 350.000km. Priznám sa že som mal trochu strach z tej Tourky II lebo som si ju objednal, keď ešte výroba nebežala. Zatiaľ som nenašiel nič zásadné, čo by som tomu autu vytkol. Recenziu na Tour II určite napíšem. To auto má svoje špecifiká :)

29.04.2011 | 22:06:12 | jojo Reagovat

Co také očekávat

od věčně opilých poláků u pásu. To radeji Megana III ze Španělska - perfektně slícováno a bez problémů s kvalitou - a za méně kč.

29.04.2011 | 17:33:12 | k22 Reagovat

mám pár otázek na autora recenze.
1. To jste si při přejímce nového vozu auto ani nezkontroloval? Pokud byly na voze patrné nedostatky(například ty spáry), tak jste ho neměl vůbec přebírat. I tak máte stále možnost vůz reklamovat.
2.Aby slezl lak na zadním nárazníku sám od sebe jsem u rok a půl starýho auta ještě neviděl. Zpravidla sleze "sám", když s autem například povalíte popelnici, nebo nacouvete do zdi, taky vám to mohl někdo trknout někde na parkovišti. Pokud skutečně slezl sám, tak opět reklamujte.
3. Nešel Vám zavírat kufr - od začátku? Pokud ano, platí to samé jako u otázky č.1. Nebo že by souvislost s tím zadním nárazníkem - následek nějaké kolize?
4. Zadní náprava - pokud opravdu máte problém a servis není schpen, zkuste jinou dílnu.
5. Středový tunel - opět Vás před koupí vozu nenapadlo se projet v předváděčce, nebo si na salonu do toho asoň sednout? Nebo jste auto vyfasoval jako služebku a prostě Vám bylo přiděleno? Pak bych se totiž nedivil ani tý spotřebě benzínu a oleje. 1.6 102k totiž stabilně udrží spotřebu kolem 7.5l/100, o vysoké spotřebě oleje u tohoto motoru se sice mluví hodně, každopádně já jsem s tímto motorem najel 80tis. kilometrů a od výměny do výměny jsem nedolíval.



29.04.2011 | 16:40:55 | rolf fuchs Reagovat

Blábol....

29.04.2011 | 15:55:33 | Jerry Reagovat

Montáž

Niektoré varianty sa montujú - finalizujú na Ukrajine, v Rusku. Nie je možné, že máte takýto model ?

29.04.2011 | 13:00:02 | Pavol Reagovat

škoda auto = škoda peněz. a nepomůže tomu ani nové logo...

29.04.2011 | 11:01:35 |  Reagovat

Jestli je jediným kladem tohoto vozu kapsa v předních dveřích na láhev 1,5 litru, tak já mám takovou kapsu nejen v předních, ale i v zadních dveřích. Ale vážně: Dost mě překvapila nekvalita dílenského zpracování, jak popisujete. U tohoto vozidla bych očekával špičkovou kvalitu, alespoň tak na mě vždy působilo.

28.04.2011 | 21:38:46 |  Reagovat