Autorecenze Škoda Octavia - Za mne hlavně vzhledem k pořizovací ceně, velké zklamaní! - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Škoda Octavia
 
 

Recenze Škoda Octavia 2.0TDI
“Za mne hlavně vzhledem k pořizovací ceně, velké zklamaní!”

Autor recenze: Karel všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2010 Typ motoru: Stav km při koupi:123 000 km Stav km nyní:150 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:zapůjčený Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km Vloženo: 10. 3. 2016

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Zatím najeto jen 27000km, takže pouze komplet nové zadní brzdy a asi 3x žárovka v hl.světle a 3x vzadu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Se Škodou Octavii II 2,0TDI PD 103Kw jsem najezdil zatím pouze 27000km, takže spolehlivost ještě hodnotit nemohu, ale rád bych se podělil se svými dojmy.
Auto je poměrně dobře vybavené(ESP, všechny AirBagy, dual.klima, tempomat, el.střešní okno, vyhř.sedadla, park.čidla atd.) a jeho pořizovací cena se prý pohybovala přes 700.000Kč!

ZÁVĚR AŤ SI UDĚLÁ KAŽDÝ SÁM
Auto je jen na15" Alu kolech 195/65 z čehož vyplívá výborné filtrování nerovností, ale opravdu nejisté jízdní vlastnosti spolu s výraznými náklony při průjezdu zatáček. Přes velké vnější rozměry na mne uvnitř auto působí stísněně, tedy mimo velkého zavazadelníku na úkor malého prostoru pro posádku. Asi mě s ním čeká zahraniční dovolená a vůbec se netěším. Nejsem obézní a netrpím ani nadváhou, přesto ale sedadla považuji za malá a jejich boční vedení tlačí do stehen. Díky střešnímu oknu pak musím jezdit s nohami pod bradou, jelikož při zvednutí sedadla sedím s hlavou ve střeše. Po přestupu z VW musím konstatovat, že vše je tak nějak ošizené. Např.: tam kde u VW již výhřev sedadel doslova pálí Škoda teprve začíná hřát a když se tak konečně stane, elektronika se rozhodne za Vás že už stačí a vše utne až do zchlazení a vyhřívání pokračuje dál až po několika minutách a tak stále dokola. Automatická klima(topení) je k vzteku. Má dvě nastavení regulace teploty s vyšší a nižší rychlostí ventilátoru, takže u nevytopeného auta je potřeba přepnou na vyšší rychlost a po vyhřátí interiéru, když nechcete aby větráky zbytečně točily, přepnou na tu nižší. Regulace rychlost ventilátoru je celkově problém. Nezvýší ji totiž výrazně ani poloha HI, která u VW dala větrák naplno. U Škodovky probíhá veškerá regulace ventilátoru v rozsahu jedné!!rychlosti, při poloze HI se však překoná a přidá o dvě rychlosti. Rozsah nastavení teploty navíc končí na 26st.oproti 29st.. Může se to zdát malicherné, ale jste li promrzlí, je nastavení na 26st.zpočátku málo (větrák se skoro nepřidá ani při zahřátém motoru) a poloha MAX sice mírně zvýší množství vzduchu, ale již samozřejmě teplotu nereguluje, navíc po stažení na oněch 26st.se výrazně sníží i teplota foukaného vzduchu a začne vám být pocitově chladno, takže nezbývá než zpět na MAX?! Nebýt dvouzónová, tak to jsou vyhozené peníze! Tempomat zvyšuje rychlost po tak malých krocích, že pro zvýšení rychlosti o 10km/h musíte 10x - 12x páčku stisknout. Parkovací senzory také zaznamenají překážku přibližně o 1M později než VW. Dále mě nevyhovuje pedál plynu uchycený v podlaze(od spodu) - vím, že některé VW to mají také . Při jízdě na tempomat to výrazně zmenšuje prostor pro nohy a možnost jejich protažení. Auto má také výraznou chybu tachometru na kterou jsem nebyl zvyklí. 55km/h = 50 a např.při 140km/h jedete 132kh/h.. Posilovač řízení je na můj vkus docela tuhý a neumí zvýšit svůj účinek ani při parkování, což umí i každý Korejec. Nastavení ESP vůbec neodpovídá rodinnému vozu. Můj VW při sebemenším náznaku smyku auto srovnal dříve, než jste se vůbec stačili leknou. Octávia (zimní pneu Michelin) čeká až auto dostane výraznější smyk a pak zasáhne s takovou razancí, že auto hodí do druhého lehkého smyku a pak se teprve podaří auto stabilizovat. Takto pozdní zásah bych očekával spíše u auta se sportovními ambicemi. Poprvé jsem byl docela vyděšen a to jsem smyk na široké silnici v malé rychlosti vyvolal záměrně abych věděl s čím mohu počítat. Autu skvěle svítí dálková světla, ale potkávací za deště jsou na slepeckou hůl a ani žárovky +30% nic nevyřešily. Skvělá je také stropní přihrádka na brýle. Vložíte obyčejné brýle, zavřete jak jste zvyklí a ouha-ulomená nožička! Přihrádka je tak mělká, že je zřejmě pouze na nějaké speciální tenoučké brýle z originál příslušenství?! Celkově jsou odkládací prostory ve dveřích i v přístrojové desce docela malé.
Auto má velmi nízkou spotřebu a při troše snahy není problém jezdit i pod 5l/100km. Jeli venkovní teplota pod cca.+4st. auto velice rychle topí, jelikož má elektrický příhřev vody před výparníkem topení. Na můj vkus je to ale vzhledem k vysoké pořizovací ceně málo kladů, jelikož přesné řazení a dobré brzdy mají už i Korejská auta!

Co mě vadí nejvíce, je po přechodu z benzinového motoru vysoká hlučnost a neustálé vibrace. Při pomalém popojíždění v koloně, kdy jinak jet nemůžete, se v rozmezí 1000-1400ot/min. ještě přidává naprosto neskutečné dunění i když je motor takřka bez zátěže a to tankuji výhradně 60cetanovou naftu Verva, která docela výrazně pomohla!
Vím, že asi popudím hodně Škodováku, ale k autu nemám žádný majetnický vztah a tak ho hodnotím bez růžových brýlí s plusy i mínusy, které jsem vypozoroval za půl roku.
Jsem velmi rád za možnost toto auto dlouhodobě užívat, jelikož mi to pomohlo při výběru svého vozu neudělat velikou chybu při koupi. Měl jsem tímto možnost i porovnat skutečnost s recenzemi v motoristických časopisech.
Cena bohužel výrazně převyšuje hodnotu vozu.


Doplnění recenze ze dne 27.04.2017

27.4.17 Po najetí celkem 56tis.km, kdy auto vracím, bych rád lehce doplnil recenzi.
Po mechanické stránce nebyli s autem žádné problémy mimo nadměrně často praskajících žárovek. Nyní začíná při studeném motoru auto při prvních dvou rozjezdech pískat, nevím zda je to spojkové ložisko??? Horší je, že do aute začalo silně zatékat střešním oknem. Ze stropní schránky za deště kape voda a na pravé straně auta, před i za spolujezdcem doslova stojí voda. Předpokládaná cena opravy je 5000Kč. Dlouhodobá spotřeba dle pal. počítače je 4,5l/100, skutečnost po dotankování je téměř vždy rovných 5l/100km, skvělé!!
Celkový dojem z necelých dvou let denního užívání, bych zhodnotil jednoduše. Spolehlivé auto s nízkou spotřebou pro jízdu z bodu A do bodu B, bez jakýchkoli emocí a radosti z jízdy za neustálého obtěžujícího dunění motoru. Nepohodlné a úzké sedáky (opěradla dobrá) a vnitřní prostor na tak velké auto fakt na hraně za cenu velkého kufru. Po dalším zdražení nového modelu za mne? Za takové peníze rozhodně ne! Korejci nám ve firmě bohužel slouží stejně spolehlivě za max.70% ceny.
Věřím, že s motorem 1,8TSI, bych hodnotil jinak.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia

Vložit komentář

smutná pravda

Z recenze je vidět,že autor s autem opravdu jezdí. Já jsem bohužel neměl to štěstí, abych si mohl auto nejdřív dva roky vyzkoušet, takže moje zkušenost je bohužel zaplacená. Prakticky ve všem můžu s autorem souhlasit, snad jen doplním, že ani xenony tomu svícení moc nepomůžou, jediný jejich klad je, že umí svítit do zatáček. Ještě bych vyzdvihnul úžasné ovládání hlasitosti rádia na volantu. Kdo má, ví o čem mluvím. Jinak trefná recenze. Otlačené nohy od sedáku, ESP reaguje docela sportovně, parkovací senzory mě hezky varovali zhruba dvě desetiny vteřiny před nárazem, klima a tempomat taky sedí....

08.04.2018 | 22:21:00 | Zz  | 178.21.189.* Reagovat

ja si taky prihreju. Mam z pujcovny fabia tsi 1.2 tu slabsi. Pouzivani tyden a neco najezd 1500 km. Jsem hondar srovnani. Fabia nepohodli sedacky, tvrdy podvozek a nerovnosti nic moc, spotreba zazrak se nekona pres sest, motor dole tahne ale zrychleni na sto je stejne jak honda devadesat koni. Max nemam s fabii sanci o proti hodne kdy fabka potrebuje svetelenej rok. Kdyby to nebylo skvele odhlucnene tak zvuk trivalce pro sadomasochysty nebo co to tam klape hnus. A zpatecka pres jednicku obrovska tragedie u nemcu.

13.03.2016 | 15:43:51 | jirka  | 93.91.49.* Reagovat

RE:

Svetelny rok je jednotka vzdalenosti, ne casu -)

20.03.2016 | 17:58:00 | Petr  | 109.72.4.* Reagovat

Srovnání

Já mohu srovnat i30 r.v.14 a 02 r.v.12 a opravdu korejec má o chloupek lepší řazení a brzdy, ostatní je na diskuzi.😀

11.03.2016 | 19:13:24 | Harry  | 80.188.74.* Reagovat

RE: Srovnání

Otázka je čemu tady s mistrem co psal recenzi říkáte lepší brzdy,protože ostrý nástup neznamená lepší brzdy,kdy ti auto např ze stovky zataví dřív nebo se dřív unaví (zahřejou) i hůř dávkujou.Řízení že jde lehčeji taky neznamená,že je přesnější kort u korejců je to bláto a řazení lepší průměr musí se zase srovnávat určitý motorizace.

11.03.2016 | 21:02:40 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: Srovnání

Otázka je jestli jsi taky opravdu mistr nebo jen opravář aut.Ale každý sám by měl vědět co je .Považovat se za chytrého samozvance v oboru je až příliš hloupě sebejisté.

12.03.2016 | 18:52:20 |   | 88.100.179.* Reagovat

V práci mám Oktávku, doma korejce

a to rozhodně nejen kvůli ceně..

11.03.2016 | 12:37:42 | k22  | 85.70.138.* Reagovat

RE: V práci mám Oktávku, doma korejce

Tak borec srovnává sharana 1,8T s octavií 2,0 tdi.No to se nedivím,že je mu malá a hlučná a možná by to chtělo naštudovat návod jak se používá aut klima a tempomat,protože to zjevně panáček neumí.

11.03.2016 | 13:55:01 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: V práci mám Oktávku, doma korejce

Já už dávno nejsem žádnej borec, na to už jsem příliš starý, ale smutné je, že ten Sharan je o 5let starší rokem výroby, má o 200tis.km víc najeto a je asi o 15 let starší koncepčně a to je ostuda! A k šířce auta? Přes vnější rozměry, je prostě na šířku malé vč. pidi sedadel a nic na tom nemění, že jsem jezdil v Sharanu. Poměřte si pro zajímavost vnitřní šířku Octavie a Punta z modelového roku 2000 a budete velmi překvapen. No a s automatickou klimou to asi fakt neumím, jelikož jí mám v autě teprve od roku 2000. A to, že neumí pořádně regulovat rychlost větráku při výrazném zvýšení teploty, to opravdu neovlivním, ani kdybych si nastudoval návod pozpátku. To stejné platí i o pomalém nástupu výhřevu sedaček. No a vyjadřovat se k ovládání tempomatu asi ani nemá cenu, že?

12.12.2016 | 15:49:44 | Karel  | 80.188.29.* Reagovat

Z jakým vw a z jakýho roku to srovnáváš?Kdybych vzal s class a bmw 3 nebo i golfa VII s golfem V budu mluvit stejně.Porovnávej stejný generace a třídy mezi sebou jinak je to o ničem.

11.03.2016 | 10:36:13 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

Za poslední dobu zcela objektivní recenze.O.K. o

10.03.2016 | 20:39:30 |   | 88.100.179.* Reagovat