Rok výroby:2008Typ motoru:1968Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:1 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6.5 l/100 kmVloženo:6. 8. 2008
Je zatím bez poruch, nyní ho vlastním asi týden, najeto 1000 km, bez poruch.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vývava elegance edition 2008, navíc maxiDot, vyhřívaní předních sedadel, stream Motor je v záběhu, ale již pociťuji jeho sílu, dříve jsem měl 1.6 MPI, rozdíl je podstatný, silný zátah, do kopce jede moc slušně, chválim šestikvalt, na okreskách je více znát těžší hmotnost motoru tdi nad přední nápravou v zátačkách v porovnání s 1.6 MPI, spotřeba zatím 6.5, věřím, že půjde ještě dolů po zajetí. Taky porovnání s 1.6 MPI se motor později zahříva, jsem zvedav v zimě, dle různých recenzi problém není. zatím jsem tankoval schell power diesel 2x.
Zvuk TDi PD mi nějak nevadí, naopak působí na mě příjemně, je pravda, že 1.6 MPi byl velice tichý při klidní jízdě, při svižnější nutno vytočit nad 3500, kdy již byl motor ale dost slyšet, tchán má 1.9 Tdi, je tižší než dvoulitr, ale motor je zajetý.
Jinak barva je bíla candy, mě se líbí, auto je výrazné, což je důležité hlavně s betpčnosti, auto mám v kombíku, odkladací prostory a kufr veliký, využije člověk při jízdě na dovolenou (kočárek, kolo...), taky + černý haguse na střeche.
Už se těším až auto protáhnu na dálnici, u 1.6 MPI byla akcelarace třeba ze 120 na 160 dosti dlouhá, taky spotřeba byla kolem 9 l / 100 km
Benzín nebo Diesel ?? Můj názor..Za první momentálně je Diesel dražší jako benzín.To by byl první důvod..proč bych o tom neuvažoval.Ono spotřeba je nižší,ale náklady na údržbu jsou určitě větší.Co se týče výkonu třeba u mého auta.Tak 2.2 HDI...má ještě větší kroutící moment a více KW jako 2.0 benzín.K tomu nižší spotřeba.Takže to bych viděl jako plus.Dokonce jsem o tom uvažoval.Jen nevěřím moc tomu..že s dieselem ,bych ušetřil na provozu motoru.A tudiž v tom nevidím..moc výhodu.Co je na tom pravdy nevím..:))Ale co tak vím od známých ,tak to vyjde na více peněz.Ale rozhodně bych Diesel nezavrhoval.:)Jedině co opravdu nemusím je LPG..to mě prostě do auta nesedí.Nechci nikoho urazit..ale přijde mě to strašně přehnaně šetřílkovské.Chápu jsou lidi jenž,se jim to opravdu vyplatí a mají to z nutnosti.A ne ty jenž si namontuje LPG..za 30 000kč..a kdyby ho neměl.Tak tolik neprojede ani za rok na benzínu.Takových znám spoustu..:)Je to každého věc..ale prostě do auta mě to nesedí.Diesel klidně..ale LPG asi nikdy.To raději ten diesel.
Všimli jste si toho, jak se zdejší přispěvatelé snaží plodit hodnotné, intelektuálně vyspělé a květnaté příspěvky? Přitom si nedokáží pohlídat gramatiku, větnou stavbu a stylizaci? Ne nadarmo se říká, mluv tak, jak ti zobák narost!
Zdravím všechny zde! Rád bych v krátkosti popsal mojí zkušenost s tímto autem. Octavia byla pořízena v létě 2009 (tedy nový model) a nyní mám ujeto 16 tis. km. Nikdy před tím jsem Octavii neměl, ani jsem v ní nejel. Design nové Octavie se mi líbí, výbava je poměrně slušná také (mám Elegance, natáčecí xenony atd..). Ovšem motor 1,9 TDI 77kw mě velice zklamal - "trochu normálně" to jede zhruba od 1700 do 2800 otáček - když je to okolo 1500 a níže, tak si raději najděte nějaký prudký kopec dolů, protože to nejede prostě vůbec, no a vše co je okolo 3000 a více je jak kdybyste seděli v traktoru, z jehož motoru každou chvíli asi vyskočí písty (když budete mít spolujezdce, tak mu před jízdou raději nasaďte sluchátka)..a 5-ti stupňovou převodovku snad netřeba komentovat - možná jen, že to je hezký pohled do historie ( v roce 1991 by to bylo možná ucházející). V každém případě, když budete poslouchat hudbu dost nahlas, tak se ten zvuk motoru dá jakžtakž přežít (audio výbava je poměrně slušná - mám radio Swing) Průměrné spotřeby udávané výrobcem půjde asi dosáhnout jen když budete jezdit na neutrál - mám problém to udržet alespoň kolem 7 litrů. Dále mě velice nemile překvapily sériově dodávané 15" litá kola - pokaždé, když se podívám na ty obrovské podběhy a v nich tyhle kola, neubráním se smíchu..nerozumím tomu, že v této výbavě může výrobce dát takhle malá kola..nehledě na to, že v zatáčkách to dělá opravdu divy.. Co se týče zpracování, myslím, že na docela slušné úrovni, senzory téměř na vše, ztmavovací zrcátka...tohle všechno bych hodnotil skoro až výborně a design také. Když to shrnu - skoro bych to přirovnal jako kdyby někdo vzal VW Vento nebo Passat z roku 1995 a oblékl ho do nové kastle, vybavil elektronikou a prohlásil, že má nový model.. S jiným motorem a jinými koly (možná celým odpružením) bych byl s tímto autem zcela spokojen, takhle je to bohužel poněkud úsměvná záležitost.
Ale jo, chování motoru vcelku odpovídá popisu, ale právě tomu je potřeba přizpůsobit styl jízdy, pak je možné jezdit místo za 7 litrů v pohodě za 5 l. Co ale vůbec nechápu, proč si někdo pořizuje auto, ve kterém nikdy předtím nejel???
25.06.2012 | 22:29:52 | Mára
| 89.103.210.*Reagovat
hlučnost 2,0 x 1,9 TDI-PD
Vážení, jezdím s 1,9 TDi PD (r.v. 2009) a nyní jsem najel necelých 50 tis. km. Dříve jsem s naftou nejezdil a když jsem u tohoto vozu po prvé otočil klíčkem a zažehnul motor, vyloženě jsem se zhrozil - takový projev motoru mne opravdu nemile překvapil. Pravdou je, že spotřeba nyní dosahuje na delší vzdálenosti okolo 5 - 5,7 l a to se o to nemusím nijak moc snažit, ale na ty vibrace a hluk jsem si doposud nezvykl a ani nikdy nezvyknu. 2,0 TDi PD jsem neměl možnost nikdy zkusit, proto bych se rád dotázal jaký je projev motoru s porovnáním 1,9 - samozřejmě, že na dálnících 6-tý stupeň udělá své a tady vyloženě chybí. Vzhledem k mé nezkušenosti s tímto motorem jsem očekával, že se projev po zajetí zlepší, ovšem téměř žádnou změnu nepozoruji a nepředpokládám, že při již najetých 50 tis. km přijde ještě nějaká změna. Musím říct, že ty zvuky a vibrace jsou pro mne doslova obtěžující, tedy v nějaké zlepšení stále doufám - po celou dobu tankuju naftu "Verva" od Benziny a přidávám do každé nádrže aditiva VIF, ale na velice nepříjemné doprovodné kulise motoru se nic nemění...
Mě do auta nafta taky nesmí. Řešit +/- 2L spotřebu vozu stejně nemá žádný smysl, já moc nenaběhám, tak 15 tis. Nafťák má stejně dražší režii než atmosférickej benzín. Reálná cena 1/km auta je stejně cca 8Kč, málokdo si to však umí spočítat.
Bavil jsem o 2,0 TDI-PD s automechanikem s jednoho velkého servisu z MB, takže jenom v kostce. Hlavní problém motoru 2,0 TDI-PD je použitý systém mazání motoru a osazený filtr pevných částic. Filtr pevných částic se při provozu zanáší. Má samočistící schopnost, ale ta je aktivní pouze při plně zahřátém motoru a delší jízdě při vyšších otáčkách (v podstatě se jakoby vypaluje). Pokud je motor provozován ve městě a je podtáčen, auto stojí v koloně atd., dochází k zanášení filtru p.č., bez čištění. Systém indikace mazání motoru je u tohoto motoru plně funkční a správně ukazuje nad 1500 otáček. Takže výsledek je ten, že motor začne být po zanesení filtru špatně mazán a vy nejste kontrolkou včas informován o špatném mazání. Toto má právě vliv na případné zadření motoru. Toto je jeden z hlavních důvodů velkého počtu poškozených nebo zničených motorů 2,0 TDI-PD, v podstatě byly zadřené. Problém tohoto motoru mělo VW v celém koncernu, netýká se to jenom škodovek. Na motoru 2,0 se dělal následný vývoj a problém byl řešen, takže nové motory jsou již spolehlivější.
Tento problém se netýká motorů 1,9 / 77kW TDI-PD, které nejsou vybaveny filtrem pevných část a vycházejí z jiné koncepce (odvozen od TDI 1,9/74kW z O1)
Nevim proč se rozplýváte nad tímto šrotem po 10 000km. jak nalítáte přes 50 000 začne se to sypat.měl jsem 2 oct a díky už ne. v základu nic, a vse jen příplatkový výbavy, fuj.
Mám jeden laický dotaz. Ak je na tlačítku pri oktavke 2 2.0tdi rok výroby 7/2008 ars off namiesto esp off, znamená to, že auto nemá esp? Myslel som totiž, že oktávka má asp ako min. základ už od roku 2006. Díkes za odpoveď
Ahoj Já mám Oktávku jedničku 2002 1,9 tdi. Chápu odpůrce nafty..i já jezdil několik let s auty na benzín.Klid, ticho..žádný smrad..životnost motoru, žádné drahé náhradní díly.Klidná jízda byla super,ale na předjíždění to moc není a jet 10 km za kamionem co si to frčí 100 z kopce a 40 do kopce slabý benzín moc není. Potřeboval jsem silné auto, nízkou spotřebu a velký kufr, jako ideál byla škoda oct. kombík 1,9 tdi 81kw..vím není to žádný zázrak..ale s mou lehkou nohou jezdím za 5 litrů po okreskách, 5,5l ve 160km/h na dálnici a 5,8 - 6 l na 100 ve městě.Ano jsou tu nějaké mínusy..ale zatím jsem moc spokojen.Cesta z Plzně do Kroměříže s 1,6 i ve 4 lidech a s plnym kufrem věcí...v dnešním provozu?Sebevražda a finančně neúnosné.Každý si kupuje motor který využije..někdo miluje benzín..ano..na 20 km do práce super volba..někdo naftu..týdně ujedu 400 km a v peněžence je to znát..a chrochtání tdi?Paráda :-)Mě se to líbí...Chce si jen koupit auto podle užitné hodnoty..Takže může být fajn i ta Lantra..Já měl Nissana 1,6 primeru 74 kw.Na vesnici super auto 6l na sto spotřeba.Ve městě 10l...což byl děs.Oktávka tdi má svoje plusy a mínusy..ale určitě je to na velikost a váhu jedno s nejúspornějších tdí-ček co znám. 2,0 Tdi jsem měl tu čest také řídit..Nevím je to docela skok od Jedničky,ale mě se zdá jednička v některých oblastech snad i lepší.
Počkejte až příští rok vyrukuje škoda s 1.4 TSI, u Superbu je tento motor o 20 tis levnější než 1.9 PD klepot, takže bych počítal u O II podobnou relaci. Jinak s tímhle motorem jsem se sice projel jen pár km, ale na druhou stranu jsem se honil s prázdnou O II 1,6 MPI, neměla nejmenší šanci. Musím říct motor blaho, ticho, pocitově krouták jen krapet menší než u 1.9, ale na druhou stranu spektrum využitelných otáček skoro dvojnásobek. Otázka je životnost toho motoru, ale svezení opravdu skvělé a dálniční šestka 140 km/h a chrochtáte blahem, u 1.9 vám hučí v hlavě i v nádrži.
Zdravim...nejak jsem se zacetl do vasich nazoru. Ja Octavku nevlastnim a nikdy jsem s ceskym autem nejezdil,ale momentalne mam Audi A4 2003 1,9 Tdi... ....
Chválim motor, auto, barvu taky, bíla je čím dál více v modě, viděl jsem ji na octavce scout, suprova, ale na kombíku taky vypadá moc dobře, jedná z nejlepších na octávce II dle mě. Hodně zdaru a štastných km!
Doplnění recenze. Od roku 2006 jsem byl užívatelem nové škody octavia II 1.6 mpi s výkonem 75 kW. Auto, i přes různé kritické ohlasy hlavně fanoušků TDI táhlo velmi slušně v běžném provozu nebyl nejmenší problém, dynamika byla postačující, zátah na dvojku a trojku od cca 3000 otáček podle mě výborný. Auto za 2 roky najelo asi 80 000 km, bez jediné poruchy. Jedině co mě trochu mrzelo byla spotřeba kolem 7.5 l, to znamená týdně tankovat plnou nádrž. Hlavně na dálnici spotřeba rostla celkem výrazně. Motoru nejvíc seděli klikaté okresky, kde s lehčí hmotnosti, nižším těžistěm to byla slušná a poněkud i zábavná jízda. Po dvou letech užívaní automobilu se rodina rozrostla, potřebovali sme auto v provedení kombi. Vzhledem k výrazně dobrým zkušenostem s prodejcem a servisem prvního auto jsem se rozhodl opět o automobil značky škoda, nyní v provedení kombi, kde je objem kufru opravdu veliký. Prodejce mě ještě nabídnul golf variant, ale ten se mi subjektivně nelíbil, hlavně záď auta se světlomety, na oktávii jsem byl již dobře zvyklý, proto jsem neváhal. Barvu jsem chtěl bílou, jednak se mi líbí, je dobře vidět a myslím, že ke kombíku celkem jde. Původní auto bylo v zelené island metalíze. Výbavu jsem chtěl elegance – climatronic, jumbo box, radio stream, maxidot, vyhřívaní předných sedadel, tempomat..Ambiente by se po doplnění některých neoplatila. Pak přišlo rozhodování, kterou motorizaci objednat do nového vozu. 1.6 mpi byl motor bezproblémový pro mě, co se týče jízdních vlastností, byl tichý, celkem i kultivovaný, na provoz ne moc naročný. Vzhledem k mému ročnému nájezdu kolem 40 000 km, hodně dálnice jsem se ale rozhodl jít do diesla, TDI. Podotýkam, že nepatřím mezi vyhraněnou skupinu zástanců benzínu nebo dieslu. Každá skupina motorů má své výhody i nevýhody, ale myslím, že vždy lze danému motoru porozumět a využít jeho přednosti, ale to jsem nepatří, viz různé fóra benzín vs. diesel. Tchán ma 1.9 TDI, motor dynamicky podobný 1.6 mpi (možná, že vyvolám vlnu nespokojenosti mezi majitelmi Tdi motorů, ale najezdil jsem oběma motorizacemi docela dost, abych to mohl porovnat), v prospěch Tdi nižší spotřeba. Kultivovanost nižší, ale mě osobně nevadí projev Tdi. Proto jsem chtěl objednat do auta právě tento motor se 77 kW (někdě jsem četl, že má ve skutečnosti kolem 85 kw, myslím na cimbu stránce???). Pak ale prodejce nabídnul velmi výhodnou ponuku na motorizaci 2.0 Tdi, v ceně porovnatelné s 1.9 TDI, tak jsem nakonec objednal silnější turbodiesel, bez filtru pevních částich, klasicky PD motor. Nyní mám nejeto kolem 6000 km za cca měsíc provozu, motor se pomalu zajiždí, je mnohem kultivovanější než 1.9 tdi, taky je nyní již mnohem tižší. Spotřeba je kolem 6.3 l, jezdím hlavně okresky (+20 km/hod) a dálnice (do 160 km/hod). Olej jsem zatím nedolíval. Zátah motoru je výborný, jednička je hlavně na rozběh, na dvojku a trojku je znát sílu motoru, na čtyřku taky zrýchluje výborně, a pak již stačí přeradit přímo na šestku, najednou je v autě ticho, slyšet jenom aerodynamický zvuk, rádio, maželku a dětí... Nejsem nijaký závodník, když vidím jak třeba určitý borec na VW golf (myslím opakovaně jeden kokrétní příklad, kterého potkávam pravidělně při cestě do práce) celkem hazarduje se svou 1.4 , bohužel ohrožuje i ostatních, tak nevím jak by to dopadlo, kdyby opravdu nastala kritická situace, v podobě objevění se kamiónu při jeho předjížděcím manévru před zatáčkou..., chci jenom říct, že je příjemné mít v záloze výkonovou rezervu, při kritické situaci, člověk nikdy neví... Jinak předjíždění je výborné, v porovnání s benzínem 1.6 mpi, není vůbec potřeba podradit, i na pětku auto celkem zrýchluje, při jízdě do kopce je to znát ještě více. Dálničný provoz je pro tuhle motorizaci ideální, pružné zrýchlení je opravdu výborné. Trochu auto strácí na klikaticích, tam je potřeba neustále radit a udržovat motor ve správních otáčkách, tady musím říct, že měl jednoznačně navrch benzín, myslím, že nenaložená 1.6 mpi by se 2.0 Tdi celkem držela... Jezdím na 17 palcových kolech, paegasus, přidavají autu na stabilitu, v zimě přezuji do originál 15 palcových kol. Omlouvám se, že první příspěvek byl napsán jenom po cca 1000 km, postupně budu recenzi doplňovat včetně mých nových zkušenosti s daným autem a motorem. Zatím spokojenost, doufám, že to vydrží.
Chápem všetkých ctených pretekárov,ale 1,6 v okte na jazdu normálnym tempom stačí. A ako čítam, je aj menej poruchová,než vaše vychválené dechty. Mám ho už v druhej O,takže viem o ňom svoje.
Před chvílí jsem dočetl test Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D a je v něm motor Volkswagen 2.0 TDI se systémem P-D. Obdivuji manažery koncernu VW, kam všude stihnou motor upíchnout. Jinak, z legrace, k těm předchozím příspěvkům: Lantra mi přijde jako jakási alternativa k Octavii I, nová Octavia už je podle mne přeci jen dál. I když přirovnání stan x domek se mi zdá přestřelené. Já bych řekl, že jak Lantra, tak Octavia jsou obojí takové panelákové 3+1, jen ta octa je po celkové rekonstrukci.
My se tu bavíme o motoru od VW 2,0 systém PD a nikoliv o tom, zda je lepší nějaký hnůjdaj 1,5. Připadá mi to tak trochu jakože někdo má domek a ty stan, tak proč má někdo něco jiného, než já, když stan přece také stačí. Takovýchto názorů jsem si zažil před 20 roky dost, chvála bohu, že dnes už může mít každý takové auto , jaké se mu líbí a na jaké má, a ne jaké "stačí" !
63kw vybornej zatah odspodu na 100 si za chvilku ano :D ak si mal predtym favorita tak chapem ze si z toho srotu uneseny ..z objektivneho hladiska mas podpriemerne auto
To všechno co tady píšete jsou uplný kecy.Já mam 1.5GLSi,63kW,výbornej zátah odspoda,řadim při 2500 ot.,50tku v obci na čtyřku,na stovce jsem za chvilku.Pořád s tim vašim já mam2.0,nebo 1,9.Každej se diví že to auto má takovej výkon na to že je to "jen"1.5.záleží prostě celkově na konstrukci auta,jestli se tam leje správnej olej,na dobrejch kolech a tankuje kvalitní benzín.A pak můžete být maximálně spokojený i "jen"s 1.5.Mimochodem mam Hyundai Lantru.Tři roky.Super spolehlivá kára,doporučuju.A kdo ho má v mym okolí,tak si ho taky jen chválí.Zdarec
VW 2,0 PD je universál dodávaný do více aut, osobně jej mám v jiném autě, než je Oktávie, ale to nic nemění na tom, že poslední příspěvky o závadách mě nepotěšily. Pravdou je, že městský provoz není pro diesel ideál-jediné, co mohu udělat-nechávám chvíli motor běžet, než jej vypnu. Víc zřejmě dělat nejde. K tomu krouťáku- 310Nm/2000-2500 ot není tak málo. Turbo efekt tam sice nějaký je, ale zátah mezi 2000-3000ot je velmi solidní, což odpovídá běžnému jízdnímu režimu. Otázka hluku- po zahřátí o motoru nevím, slyšet je spíše aerodynam. hluk karoserie. Souhlasím s názorem, že benzin-tedy velkoobjemový a pomaluotáčkový motor 4-5litr V6 nebo V8 je daleko trvanlivější , ovšem něco si vezme. Benziny běžného obsahu kolem 2litrů jsou slabé a v případě TSI je zátěž obdobná Tdi, maloobjemové benziny se hodí jen pro přibližovadla do města, na dálnici je to nimi o ničem. Osobně jsem pro kompromis: Hybrid s velkoobjemovým benzinem pro radost na dálnici a s články o výdrži 50km pro denní jízdu do práce s možností dobití přes noc v zásuvce. Pak bych o dieselu vůbec neuvažoval. Tato kombinace již ve světě je, v ČR zatím o ni nevím.
Já mám s motorem 2,0 TDI-PD zatím nalítáno téměř 240 000km- OII-jezdíme služebně a motor je denně od rána do večera v provozu a neměl jsem sebemenší problém. Měněn byl pouze spotřebák . Osobně s ním mám dobrou zkušenost. Jediná věc, která mi vadí je nepatrně menší kultivovanost , která je vykoupená dobrým zátahem od nízkých otáček a relativně malou spotřebou.
Tá jedna, ktorá je zrelá na vrátenie - 3 x menený filter pevných častíc + riadiaca jednotka, samozrejme pred výmenou to minimálne 1x prepalovali softvérovo - nepomohlo. Ďalej - ny základe toho, že na 3-ťom valci upálilo žhavič, zničili to motor- výmena v záruke, celá oprava trvala 7 týždňov. Náhradné auto od importéra bola 1,2 HTP Fabia - 900 Sk/deň + 4,50 od kilometra. Úžas. Po 800 km s novým motorom, pri 120-ke na diaľnici začalo signalizovať znovu žhavenie, pristavené do servisu Škoda, bolo povedané, že je to tá istá chyba, znovu problém na 3-ťom valci. Auto kupované 2007, cena cca 1,1 mil. RS už pravdepodobne nebude naša ďalšia voľba. A správanie sa aut. servisu je minimálne na zamyslenie, so všetkým čakajú na hlavného technika zo Škoda Auto Slovensko, resp. na Mladú Boleslav.
Motory 2.0 TDI-PD jsou velmi poruchové hlavně v městském provozu. Po určité době dochází k problémům s mazáním, což ale není nijak signalizováno a motor se v podstatě zadře. Je tam skutečně velká úmrtnost těchto motorů. Zeptejte se pražských taxikářů, ty by mohli vyprávět. Motor 1,9 TDI vydrží podstatně více a jsou daleko spolehlivější. Motor 2.0 TDI-PD sám o sobě špatný není, ale zřejmě je tam nějaká konstrůkční vada.
To žižala: Pockej par let, az auto bude mit 200 tisic a uvidis... Jedinou vyhodou tohoto motoru je spotreba. Jinak prubeh vykonu a kroutaku je des, hluk je des, vibrace jsou des, udrzba drazsi nez u srovnatelneho benzinu.
To autor recenze: No jestli je tvuj 2.0 TDI jeste hlucnejsi nez 1.9 TDI, tak to tedy potez noha... S OII 1.9 TDI jsem mel tu cest najezdit cca 20 tis km a ten vsudypritomny hluk, bruceni a hukot motoru me doopravdy stval - rvalo to a jeste vubec nejelo (ma 77 kW). Tenhle motor OII vylozene degraduje.
Chtěl bych vědět , jaký problém mají oné dva motory 2,0 Tdi nebo CRD 103KW , systém PD, že je jeden z nich na vrácení importérovi. Vlastním vůz s tímto motorem, mám najeto zhruba 20 tis km a zatímjen samá pozitiva jak k výkonu, tak ke spotřebě. Rád se poučím,kde má tento motor nedostatky.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Benzín nebo Diesel ??
Můj názor..Za první momentálně je Diesel dražší jako benzín.To by byl první důvod..proč bych o tom neuvažoval.Ono spotřeba je nižší,ale náklady na údržbu jsou určitě větší.Co se týče výkonu třeba u mého auta.Tak 2.2 HDI...má ještě větší kroutící moment a více KW jako 2.0 benzín.K tomu nižší spotřeba.Takže to bych viděl jako plus.Dokonce jsem o tom uvažoval.Jen nevěřím moc tomu..že s dieselem ,bych ušetřil na provozu motoru.A tudiž v tom nevidím..moc výhodu.Co je na tom pravdy nevím..:))Ale co tak vím od známých ,tak to vyjde na více peněz.Ale rozhodně bych Diesel nezavrhoval.:)Jedině co opravdu nemusím je LPG..to mě prostě do auta nesedí.Nechci nikoho urazit..ale přijde mě to strašně přehnaně šetřílkovské.Chápu jsou lidi jenž,se jim to opravdu vyplatí a mají to z nutnosti.A ne ty jenž si namontuje LPG..za 30 000kč..a kdyby ho neměl.Tak tolik neprojede ani za rok na benzínu.Takových znám spoustu..:)Je to každého věc..ale prostě do auta mě to nesedí.Diesel klidně..ale LPG asi nikdy.To raději ten diesel.
14.02.2012 | 00:14:41 | luke20 | 78.102.114.* Reagovat
Legrace
Všimli jste si toho, jak se zdejší přispěvatelé snaží plodit hodnotné, intelektuálně vyspělé a květnaté příspěvky? Přitom si nedokáží pohlídat gramatiku, větnou stavbu a stylizaci? Ne nadarmo se říká, mluv tak, jak ti zobák narost!
28.10.2011 | 01:46:00 | Grym | 90.181.3.* Reagovat
Tohle už jsem někde četl.....
18.01.2011 | 11:45:09 | Reagovat
A to budeš psát ke všem recenzím? CTRL+C...CTR+V???
13.01.2011 | 22:48:29 | Jerry Reagovat
Ochcávka
Zdravím všechny zde! Rád bych v krátkosti popsal mojí zkušenost s tímto autem. Octavia byla pořízena v létě 2009 (tedy nový model) a nyní mám ujeto 16 tis. km. Nikdy před tím jsem Octavii neměl, ani jsem v ní nejel. Design nové Octavie se mi líbí, výbava je poměrně slušná také (mám Elegance, natáčecí xenony atd..). Ovšem motor 1,9 TDI 77kw mě velice zklamal - "trochu normálně" to jede zhruba od 1700 do 2800 otáček - když je to okolo 1500 a níže, tak si raději najděte nějaký prudký kopec dolů, protože to nejede prostě vůbec, no a vše co je okolo 3000 a více je jak kdybyste seděli v traktoru, z jehož motoru každou chvíli asi vyskočí písty (když budete mít spolujezdce, tak mu před jízdou raději nasaďte sluchátka)..a 5-ti stupňovou převodovku snad netřeba komentovat - možná jen, že to je hezký pohled do historie ( v roce 1991 by to bylo možná ucházející). V každém případě, když budete poslouchat hudbu dost nahlas, tak se ten zvuk motoru dá jakžtakž přežít (audio výbava je poměrně slušná - mám radio Swing) Průměrné spotřeby udávané výrobcem půjde asi dosáhnout jen když budete jezdit na neutrál - mám problém to udržet alespoň kolem 7 litrů. Dále mě velice nemile překvapily sériově dodávané 15" litá kola - pokaždé, když se podívám na ty obrovské podběhy a v nich tyhle kola, neubráním se smíchu..nerozumím tomu, že v této výbavě může výrobce dát takhle malá kola..nehledě na to, že v zatáčkách to dělá opravdu divy..
Co se týče zpracování, myslím, že na docela slušné úrovni, senzory téměř na vše, ztmavovací zrcátka...tohle všechno bych hodnotil skoro až výborně a design také.
Když to shrnu - skoro bych to přirovnal jako kdyby někdo vzal VW Vento nebo Passat z roku 1995 a oblékl ho do nové kastle, vybavil elektronikou a prohlásil, že má nový model..
S jiným motorem a jinými koly (možná celým odpružením) bych byl s tímto autem zcela spokojen, takhle je to bohužel poněkud úsměvná záležitost.
13.01.2011 | 22:20:30 | Reagovat
RE: Ochcávka
tohle může napsat pouze totální amatér a neznalec.!!!
15.01.2012 | 19:29:09 | jirka xrv | 109.80.243.* Reagovat
RE: Ochcávka
Ale jo, chování motoru vcelku odpovídá popisu, ale právě tomu je potřeba přizpůsobit styl jízdy, pak je možné jezdit místo za 7 litrů v pohodě za 5 l. Co ale vůbec nechápu, proč si někdo pořizuje auto, ve kterém nikdy předtím nejel???
25.06.2012 | 22:29:52 | Mára | 89.103.210.* Reagovat
hlučnost 2,0 x 1,9 TDI-PD
Vážení, jezdím s 1,9 TDi PD (r.v. 2009) a nyní jsem najel necelých 50 tis. km. Dříve jsem s naftou nejezdil a když jsem u tohoto vozu po prvé otočil klíčkem a zažehnul motor, vyloženě jsem se zhrozil - takový projev motoru mne opravdu nemile překvapil. Pravdou je, že spotřeba nyní dosahuje na delší vzdálenosti okolo 5 - 5,7 l a to se o to nemusím nijak moc snažit, ale na ty vibrace a hluk jsem si doposud nezvykl a ani nikdy nezvyknu. 2,0 TDi PD jsem neměl možnost nikdy zkusit, proto bych se rád dotázal jaký je projev motoru s porovnáním 1,9 - samozřejmě, že na dálnících 6-tý stupeň udělá své a tady vyloženě chybí. Vzhledem k mé nezkušenosti s tímto motorem jsem očekával, že se projev po zajetí zlepší, ovšem téměř žádnou změnu nepozoruji a nepředpokládám, že při již najetých 50 tis. km přijde ještě nějaká změna. Musím říct, že ty zvuky a vibrace jsou pro mne doslova obtěžující, tedy v nějaké zlepšení stále doufám - po celou dobu tankuju naftu "Verva" od Benziny a přidávám do každé nádrže aditiva VIF, ale na velice nepříjemné doprovodné kulise motoru se nic nemění...
03.01.2011 | 16:44:10 | Reagovat
Pavel
Mě do auta nafta taky nesmí. Řešit +/- 2L spotřebu vozu stejně nemá žádný smysl, já moc nenaběhám, tak 15 tis. Nafťák má stejně dražší režii než atmosférickej benzín. Reálná cena 1/km auta je stejně cca 8Kč, málokdo si to však umí spočítat.
30.12.2010 | 14:50:08 | Reagovat
2,0/103kW TDI-PD
Bavil jsem o 2,0 TDI-PD s automechanikem s jednoho velkého servisu z MB, takže jenom v kostce.
Hlavní problém motoru 2,0 TDI-PD je použitý systém mazání motoru a osazený filtr pevných částic. Filtr pevných částic se při provozu zanáší. Má samočistící schopnost, ale ta je aktivní pouze při plně zahřátém motoru a delší jízdě při vyšších otáčkách (v podstatě se jakoby vypaluje). Pokud je motor provozován ve městě a je podtáčen, auto stojí v koloně atd., dochází k zanášení filtru p.č., bez čištění.
Systém indikace mazání motoru je u tohoto motoru plně funkční a správně ukazuje nad 1500 otáček. Takže výsledek je ten, že motor začne být po zanesení filtru špatně mazán a vy nejste kontrolkou včas informován o špatném mazání. Toto má právě vliv na případné zadření motoru.
Toto je jeden z hlavních důvodů velkého počtu poškozených nebo zničených motorů 2,0 TDI-PD, v podstatě byly zadřené. Problém tohoto motoru mělo VW v celém koncernu, netýká se to jenom škodovek.
Na motoru 2,0 se dělal následný vývoj a problém byl řešen, takže nové motory jsou již spolehlivější.
Tento problém se netýká motorů 1,9 / 77kW TDI-PD, které nejsou vybaveny filtrem pevných část a vycházejí z jiné koncepce (odvozen od TDI 1,9/74kW z O1)
03.11.2010 | 22:18:49 | Helmut Reagovat
oct. 2.0tdi pd
Nevim proč se rozplýváte nad tímto šrotem po 10 000km. jak nalítáte přes 50 000 začne se to sypat.měl jsem 2 oct a díky už ne. v základu nic, a vse jen příplatkový výbavy, fuj.
30.09.2010 | 22:49:16 | brumbrum Reagovat
dotaz
Mám jeden laický dotaz. Ak je na tlačítku pri oktavke 2 2.0tdi rok výroby 7/2008 ars off namiesto esp off, znamená to, že auto nemá esp? Myslel som totiž, že oktávka má asp ako min. základ už od roku 2006.
Díkes za odpoveď
21.07.2009 | 10:07:12 | mack Reagovat
Škoda Octavia 1,9 tdi
Ahoj
Já mám Oktávku jedničku 2002 1,9 tdi. Chápu odpůrce nafty..i já jezdil několik let s auty na benzín.Klid, ticho..žádný smrad..životnost motoru, žádné drahé náhradní díly.Klidná jízda byla super,ale na předjíždění to moc není a jet 10 km za kamionem co si to frčí 100 z kopce a 40 do kopce slabý benzín moc není. Potřeboval jsem silné auto, nízkou spotřebu a velký kufr, jako ideál byla škoda oct. kombík 1,9 tdi 81kw..vím není to žádný zázrak..ale s mou lehkou nohou jezdím za 5 litrů po okreskách, 5,5l ve 160km/h na dálnici a 5,8 - 6 l na 100 ve městě.Ano jsou tu nějaké mínusy..ale zatím jsem moc spokojen.Cesta z Plzně do Kroměříže s 1,6 i ve 4 lidech a s plnym kufrem věcí...v dnešním provozu?Sebevražda a finančně neúnosné.Každý si kupuje motor který využije..někdo miluje benzín..ano..na 20 km do práce super volba..někdo naftu..týdně ujedu 400 km a v peněžence je to znát..a chrochtání tdi?Paráda :-)Mě se to líbí...Chce si jen koupit auto podle užitné hodnoty..Takže může být fajn i ta Lantra..Já měl Nissana 1,6 primeru 74 kw.Na vesnici super auto 6l na sto spotřeba.Ve městě 10l...což byl děs.Oktávka tdi má svoje plusy a mínusy..ale určitě je to na velikost a váhu jedno s nejúspornějších tdí-ček co znám. 2,0 Tdi jsem měl tu čest také řídit..Nevím je to docela skok od Jedničky,ale mě se zdá jednička v některých oblastech snad i lepší.
28.04.2009 | 12:51:57 | Šimi Reagovat
1.6 MPI zmízí v zapomění
Počkejte až příští rok vyrukuje škoda s 1.4 TSI, u Superbu je tento motor o 20 tis levnější než 1.9 PD klepot, takže bych počítal u O II podobnou relaci. Jinak s tímhle motorem jsem se sice projel jen pár km, ale na druhou stranu jsem se honil s prázdnou O II 1,6 MPI, neměla nejmenší šanci. Musím říct motor blaho, ticho, pocitově krouták jen krapet menší než u 1.9, ale na druhou stranu spektrum využitelných otáček skoro dvojnásobek. Otázka je životnost toho motoru, ale svezení opravdu skvělé a dálniční šestka 140 km/h a chrochtáte blahem, u 1.9 vám hučí v hlavě i v nádrži.
27.11.2008 | 10:08:58 | Tomos Reagovat
???
Zdravim...nejak jsem se zacetl do vasich nazoru. Ja Octavku nevlastnim a nikdy jsem s ceskym autem nejezdil,ale momentalne mam Audi A4 2003 1,9 Tdi... ....
06.10.2008 | 02:11:04 | kabat Reagovat
turbo
tak mám taky Octavii Combi 2.0 TDI
v listopadu ji budou dva roky najeto 70.000 km
v pátek jsem dostal čtvrté!!!!!!! TURBO a před měsícem novou hlavu
děkuji Škodovce za tak skvělý výrobek.Nikdy více!!!!!
03.10.2008 | 21:34:01 | Reagovat
Hezké!
Chválim motor, auto, barvu taky, bíla je čím dál více v modě, viděl jsem ji na octavce scout, suprova, ale na kombíku taky vypadá moc dobře, jedná z nejlepších na octávce II dle mě.
Hodně zdaru a štastných km!
22.09.2008 | 13:26:39 | sano Reagovat
Uáááá....supr
Baječné auto a recenze, tedy její autor, naprosto přesně vyjádřila superlativy 2.0 TDI...ať slouží.
08.09.2008 | 20:52:56 | Pinczek Reagovat
Doplnění recenze
Doplnění recenze.
Od roku 2006 jsem byl užívatelem nové škody octavia II 1.6 mpi s výkonem 75 kW. Auto, i přes různé kritické ohlasy hlavně fanoušků TDI táhlo velmi slušně v běžném provozu nebyl nejmenší problém, dynamika byla postačující, zátah na dvojku a trojku od cca 3000 otáček podle mě výborný. Auto za 2 roky najelo asi 80 000 km, bez jediné poruchy. Jedině co mě trochu mrzelo byla spotřeba kolem 7.5 l, to znamená týdně tankovat plnou nádrž. Hlavně na dálnici spotřeba rostla celkem výrazně. Motoru nejvíc seděli klikaté okresky, kde s lehčí hmotnosti, nižším těžistěm to byla slušná a poněkud i zábavná jízda.
Po dvou letech užívaní automobilu se rodina rozrostla, potřebovali sme auto v provedení kombi. Vzhledem k výrazně dobrým zkušenostem s prodejcem a servisem prvního auto jsem se rozhodl opět o automobil značky škoda, nyní v provedení kombi, kde je objem kufru opravdu veliký. Prodejce mě ještě nabídnul golf variant, ale ten se mi subjektivně nelíbil, hlavně záď auta se světlomety, na oktávii jsem byl již dobře zvyklý, proto jsem neváhal.
Barvu jsem chtěl bílou, jednak se mi líbí, je dobře vidět a myslím, že ke kombíku celkem jde. Původní auto bylo v zelené island metalíze. Výbavu jsem chtěl elegance – climatronic, jumbo box, radio stream, maxidot, vyhřívaní předných sedadel, tempomat..Ambiente by se po doplnění některých neoplatila. Pak přišlo rozhodování, kterou motorizaci objednat do nového vozu. 1.6 mpi byl motor bezproblémový pro mě, co se týče jízdních vlastností, byl tichý, celkem i kultivovaný, na provoz ne moc naročný. Vzhledem k mému ročnému nájezdu kolem 40 000 km, hodně dálnice jsem se ale rozhodl jít do diesla, TDI. Podotýkam, že nepatřím mezi vyhraněnou skupinu zástanců benzínu nebo dieslu. Každá skupina motorů má své výhody i nevýhody, ale myslím, že vždy lze danému motoru porozumět a využít jeho přednosti, ale to jsem nepatří, viz různé fóra benzín vs. diesel.
Tchán ma 1.9 TDI, motor dynamicky podobný 1.6 mpi (možná, že vyvolám vlnu nespokojenosti mezi majitelmi Tdi motorů, ale najezdil jsem oběma motorizacemi docela dost, abych to mohl porovnat), v prospěch Tdi nižší spotřeba. Kultivovanost nižší, ale mě osobně nevadí projev Tdi.
Proto jsem chtěl objednat do auta právě tento motor se 77 kW (někdě jsem četl, že má ve skutečnosti kolem 85 kw, myslím na cimbu stránce???). Pak ale prodejce nabídnul velmi výhodnou ponuku na motorizaci 2.0 Tdi, v ceně porovnatelné s 1.9 TDI, tak jsem nakonec objednal silnější turbodiesel, bez filtru pevních částich, klasicky PD motor.
Nyní mám nejeto kolem 6000 km za cca měsíc provozu, motor se pomalu zajiždí, je mnohem kultivovanější než 1.9 tdi, taky je nyní již mnohem tižší. Spotřeba je kolem 6.3 l, jezdím hlavně okresky (+20 km/hod) a dálnice (do 160 km/hod). Olej jsem zatím nedolíval.
Zátah motoru je výborný, jednička je hlavně na rozběh, na dvojku a trojku je znát sílu motoru, na čtyřku taky zrýchluje výborně, a pak již stačí přeradit přímo na šestku, najednou je v autě ticho, slyšet jenom aerodynamický zvuk, rádio, maželku a dětí...
Nejsem nijaký závodník, když vidím jak třeba určitý borec na VW golf (myslím opakovaně jeden kokrétní příklad, kterého potkávam pravidělně při cestě do práce) celkem hazarduje se svou 1.4 , bohužel ohrožuje i ostatních, tak nevím jak by to dopadlo, kdyby opravdu nastala kritická situace, v podobě objevění se kamiónu při jeho předjížděcím manévru před zatáčkou..., chci jenom říct, že je příjemné mít v záloze výkonovou rezervu, při kritické situaci, člověk nikdy neví...
Jinak předjíždění je výborné, v porovnání s benzínem 1.6 mpi, není vůbec potřeba podradit, i na pětku auto celkem zrýchluje, při jízdě do kopce je to znát ještě více. Dálničný provoz je pro tuhle motorizaci ideální, pružné zrýchlení je opravdu výborné. Trochu auto strácí na klikaticích, tam je potřeba neustále radit a udržovat motor ve správních otáčkách, tady musím říct, že měl jednoznačně navrch benzín, myslím, že nenaložená 1.6 mpi by se 2.0 Tdi celkem držela...
Jezdím na 17 palcových kolech, paegasus, přidavají autu na stabilitu, v zimě přezuji do originál 15 palcových kol.
Omlouvám se, že první příspěvek byl napsán jenom po cca 1000 km, postupně budu recenzi doplňovat včetně mých nových zkušenosti s daným autem a motorem. Zatím spokojenost, doufám, že to vydrží.
08.09.2008 | 12:40:20 | FOLFOX Reagovat
1,6
Chápem všetkých ctených pretekárov,ale 1,6 v okte na jazdu normálnym tempom stačí. A ako čítam, je aj menej poruchová,než vaše vychválené dechty. Mám ho už v druhej O,takže viem o ňom svoje.
15.08.2008 | 22:24:47 | anonym Reagovat
2.0 TDI
Před chvílí jsem dočetl test Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D a je v něm motor Volkswagen 2.0 TDI se systémem P-D. Obdivuji manažery koncernu VW, kam všude stihnou motor upíchnout.
Jinak, z legrace, k těm předchozím příspěvkům: Lantra mi přijde jako jakási alternativa k Octavii I, nová Octavia už je podle mne přeci jen dál. I když přirovnání stan x domek se mi zdá přestřelené. Já bych řekl, že jak Lantra, tak Octavia jsou obojí takové panelákové 3+1, jen ta octa je po celkové rekonstrukci.
09.08.2008 | 20:30:10 | fabian Reagovat
to Marco
My se tu bavíme o motoru od VW 2,0 systém PD a nikoliv o tom, zda je lepší nějaký hnůjdaj 1,5. Připadá mi to tak trochu jakože někdo má domek a ty stan, tak proč má někdo něco jiného, než já, když stan přece také stačí. Takovýchto názorů jsem si zažil před 20 roky dost, chvála bohu, že dnes už může mít každý takové auto , jaké se mu líbí a na jaké má, a ne jaké "stačí" !
08.08.2008 | 23:54:07 | žižala Reagovat
63kw vybornej zatah odspodu na 100 si za chvilku ano :D ak si mal predtym favorita tak chapem ze si z toho srotu uneseny ..z objektivneho hladiska mas podpriemerne auto
08.08.2008 | 20:18:42 | Reagovat
??
To všechno co tady píšete jsou uplný kecy.Já mam 1.5GLSi,63kW,výbornej zátah odspoda,řadim při 2500 ot.,50tku v obci na čtyřku,na stovce jsem za chvilku.Pořád s tim vašim já mam2.0,nebo 1,9.Každej se diví že to auto má takovej výkon na to že je to "jen"1.5.záleží prostě celkově na konstrukci auta,jestli se tam leje správnej olej,na dobrejch kolech a tankuje kvalitní benzín.A pak můžete být maximálně spokojený i "jen"s 1.5.Mimochodem mam Hyundai Lantru.Tři roky.Super spolehlivá kára,doporučuju.A kdo ho má v mym okolí,tak si ho taky jen chválí.Zdarec
08.08.2008 | 19:45:26 | marco Reagovat
VW 2,0 PD je universál dodávaný do více aut, osobně jej mám v jiném autě, než je Oktávie, ale to nic nemění na tom, že poslední příspěvky o závadách mě nepotěšily. Pravdou je, že městský provoz není pro diesel ideál-jediné, co mohu udělat-nechávám chvíli motor běžet, než jej vypnu. Víc zřejmě dělat nejde. K tomu krouťáku- 310Nm/2000-2500 ot není tak málo. Turbo efekt tam sice nějaký je, ale zátah mezi 2000-3000ot je velmi solidní, což odpovídá běžnému jízdnímu režimu. Otázka hluku- po zahřátí o motoru nevím, slyšet je spíše aerodynam. hluk karoserie. Souhlasím s názorem, že benzin-tedy velkoobjemový a pomaluotáčkový motor 4-5litr V6 nebo V8 je daleko trvanlivější , ovšem něco si vezme. Benziny běžného obsahu kolem 2litrů jsou slabé a v případě TSI je zátěž obdobná Tdi, maloobjemové benziny se hodí jen pro přibližovadla do města, na dálnici je to nimi o ničem. Osobně jsem pro kompromis: Hybrid s velkoobjemovým benzinem pro radost na dálnici a s články o výdrži 50km pro denní jízdu do práce s možností dobití přes noc v zásuvce. Pak bych o dieselu vůbec neuvažoval. Tato kombinace již ve světě je, v ČR zatím o ni nevím.
08.08.2008 | 13:51:50 | žižala Reagovat
Zatím super
Já mám s motorem 2,0 TDI-PD zatím nalítáno téměř 240 000km- OII-jezdíme služebně a motor je denně od rána do večera v provozu a neměl jsem sebemenší problém. Měněn byl pouze spotřebák . Osobně s ním mám dobrou zkušenost. Jediná věc, která mi vadí je nepatrně menší kultivovanost , která je vykoupená dobrým zátahem od nízkých otáček a relativně malou spotřebou.
08.08.2008 | 11:00:59 | Lada Reagovat
VADY NA AUTE
Tá jedna, ktorá je zrelá na vrátenie - 3 x menený filter pevných častíc + riadiaca jednotka, samozrejme pred výmenou to minimálne 1x prepalovali softvérovo - nepomohlo. Ďalej - ny základe toho, že na 3-ťom valci upálilo žhavič, zničili to motor- výmena v záruke, celá oprava trvala 7 týždňov. Náhradné auto od importéra bola 1,2 HTP Fabia - 900 Sk/deň + 4,50 od kilometra. Úžas. Po 800 km s novým motorom, pri 120-ke na diaľnici začalo signalizovať znovu žhavenie, pristavené do servisu Škoda, bolo povedané, že je to tá istá chyba, znovu problém na 3-ťom valci. Auto kupované 2007, cena cca 1,1 mil. RS už pravdepodobne nebude naša ďalšia voľba. A správanie sa aut. servisu je minimálne na zamyslenie, so všetkým čakajú na hlavného technika zo Škoda Auto Slovensko, resp. na Mladú Boleslav.
08.08.2008 | 08:31:14 | NANO Reagovat
2,0 TDI-PD
Motory 2.0 TDI-PD jsou velmi poruchové hlavně v městském provozu. Po určité době dochází k problémům s mazáním, což ale není nijak signalizováno a motor se v podstatě zadře.
Je tam skutečně velká úmrtnost těchto motorů. Zeptejte se pražských taxikářů, ty by mohli vyprávět. Motor 1,9 TDI vydrží podstatně více a jsou daleko spolehlivější.
Motor 2.0 TDI-PD sám o sobě špatný není, ale zřejmě je tam nějaká konstrůkční vada.
07.08.2008 | 22:16:35 | Helmut Reagovat
nafta patří do kamen !!
07.08.2008 | 22:02:47 | Reagovat
PD
Tyhle motory to byl největší omyl od WV, vše drahý, praskají písty, TDI je lepší a spolehlivější!!!!!
07.08.2008 | 21:40:26 | bebe Reagovat
Motor 2.0 TDI
To žižala:
Pockej par let, az auto bude mit 200 tisic a uvidis... Jedinou vyhodou tohoto motoru je spotreba. Jinak prubeh vykonu a kroutaku je des, hluk je des, vibrace jsou des, udrzba drazsi nez u srovnatelneho benzinu.
To autor recenze:
No jestli je tvuj 2.0 TDI jeste hlucnejsi nez 1.9 TDI, tak to tedy potez noha... S OII 1.9 TDI jsem mel tu cest najezdit cca 20 tis km a ten vsudypritomny hluk, bruceni a hukot motoru me doopravdy stval - rvalo to a jeste vubec nejelo (ma 77 kW). Tenhle motor OII vylozene degraduje.
07.08.2008 | 21:31:23 | Anry Reagovat
To Nano
Chtěl bych vědět , jaký problém mají oné dva motory 2,0 Tdi nebo CRD 103KW , systém PD, že je jeden z nich na vrácení importérovi. Vlastním vůz s tímto motorem, mám najeto zhruba 20 tis km a zatímjen samá pozitiva jak k výkonu, tak ke spotřebě. Rád se poučím,kde má tento motor nedostatky.
07.08.2008 | 21:10:06 | žižala Reagovat