Rok výroby:2002Typ motoru:1.6 i , 102kStav km při koupi:0 kmStav km nyní:70 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?7 letPrůměrná spotřeba:7.7 l/100 kmVloženo:1. 4. 2009
Při 5 tis. nutná výměna brzdových destiček (záruka) Při 8 tis. přední pneu na odpis - chybná geometrie podvozku. Nebylo uznáno jako reklamace. Od té doby si auto servisuji sám. Nebudu živit bandu neschopných a arogantních debilů v autorizovaných servisech Škoda. Při 20tis.výměna gumových uložení kostí stabilizátoru - vrzaly, po výměně a dalších 5000 začaly vrzat opět - opět jsem sundal a pouze namazal vazelínou a od té doby je klid. Při 25 tis odešla "zadní" lambda sonda - výměna po záruce na pouze za cenu práce!!!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval v roce 02. V té době jsme byl ještě skalním škodovkářem a tak volba po té co jsem přišel o feldu byla jasná. Motor - 1.6 MPI, jedná se o celohliníkový VW motor, ze kterého inženýři vydolovali "modernizací" 74kW verze ještě cca dva koníky. Takže celkem 102, což byl ve své době papírově pěkný výkon, ale v praxi jsou ty kobylky takové udýchané. Motoru se odspoda moc nechce - rozjezdy jsou trochu utrpením, zrychlování z nízkých otáček rovněž, ve vyšších otáčkách je živý dost. Zkrátka je to podčtvercová konstrukce a ta se musí točit a nebo si tento motor dovedu představit v lehčím autě. Každopádně, když se točí, je hodnota zrychlení i maximální rychlosti udávaná výrobcem pravdivá. Spotřeba dle palubáku je 7.7 l/100. Možná řádky výše vyzněly kriticky, takže musím konstatovat, že pro můj styl jízdy mi vyhovuje.Jakmile to šlo, dal jsem vale tzv. longlife olejům a přešel na běžné cykly výměn a oleje. V 25tis. se rozsvítil piktogram motoru. Na diagnostice jsem zjistil nefunkční lambdu za katalyzátorem (auto má dvě). Shodou okolností mi známý poradil, že se jedná o nějakou závadu uznávanou jako konstrukční - a skutečně platil jsem pouze cca 120 Kč za práci. Převodovka: řadí přesně, neměl jsem problémy. Každopádně tento typ převodovky údajně trpí na konstrukční vadu, kdy především při hrubším zacházení dochází k totální destrukci, prodření obalu a ztrátě olejové náplně. V mém okolí jednu takovou oktávku znám - stejná motorizace a závada se projevila v 90tis., takže to bude asi pravda. Podvozek: vzhledem k tomu co jsem zažil s geometrií, je z mého pohledu podvozek nejslabší článek mého auta. Zhruba při 7 tis. km jsem zjistil sjeté okraje předních pneu, dále jsem zaznamenal zhoršující se tendenci táhnutí doprava. Byla kontrolována sbíhavost a nebyla nalezena závada, dále servis přišel s teorií, že se jedná o vadu tlumiče, kontrola tlumičů ukázala akorát to, že účinnost zadních tlumičů byla tle testu 50% - což mi při proběhu 7 tisíc km přišlo trochu málo a začal jsem být jízlivý. Po dvou měsících různých "testů" - auto strávilo během této doby 3 týdny v autorizovaném servise mi bylo doporučeno, abych si koupil kvalitnější pneu, že automobilka údajně dává hrozný shity - ano tohle vám řeknou do očí v autorizovaném servise Škoda. Dále mi byla předložena faktura na cca 4000 kč (auto mělo 8 měsíců), protože závady pneu prý záruka nepokrývá. V tuto chvíli jsem přestal být jízlivý a místo toho jsem se přestal ovládat. Důsledkem bylo to, že majitel autosalónu, který patrně ze zvědavosti vsunul do místnosti svůj oprsklý obličej nakonec stornoval fakturu přislíbil přispět na ty kvalitnější pneu a požádal mě, abych příště směroval svoje přání přímo na něj, protože se mne jeho zaměstnanci prý bojí. Zcela neprozřetelně jsem se závěrečnou svojí řečí zřekl jeho nabídky a odešel s hlavou hrdě vztyčenou. Geometrii jsem nechal seřídit v jedné garážové dílně za kč 400. Výsledek byl překvapivý: zadní náprava nebyla s přední v ose o 2.5mm - dle mého zjevná výrobní vada. Dá se říci, že se jednalo o čtyřstopé vozidlo, autorizovaný servis měřil pouze sbíhavost PN, čili na tohle by asi nepřišli dodnes. Od té doby nebyl problém kromě zmíněných gumových uložení stabilizátoru. Totálně sešrotované Matadory jsem nahradil Barumkami a tyto byly měněny při proběhu 62000. Nyní používám pneu Good Year. Podvozek jako takový hodnotím jako dobrý, těžký zadek je v prudkých zatáčkách docela cítit, pro mě je řízení vozu docela radost. Brzdy: z mého pohledu velice dobré. Na předních brzdách vznikla závada, kdy svítila kontrolka "sjetých destiček" již po cca 5 tis. km. V servise zjistili, že je prodřený kabel a záležitost byla vyřešena v záruce. Nyní při 70000 jsem měnil destičky a kotouče, zadní brzdy nepotřebovaly zatím nic. Karoserie: Tuhá, masivní. Jedinou výtku mám k laku. Můj odstín červené je velmi náchylný a oprýskávání od kamínků. Velice to mrzelo u nového vozu, dneska už to neřeším. Interiér: osahávači plastů se podle mého mohu dostatečně uspokojit. U faceliftované varianty je i design přístrojovky docela povedený. Pomluvy prostoru na zadních sedadlech jsou pravdivé. Vzhledem k tomu, že tam se vozí pouze naše malé ratolesti, tak s tím nemám prozatím problém. Výbava :je social edition - dva pytle, servo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Na klimu, elektriku na oknech, hlíny a podobné vymoženosti jsem si musel nechat zajít chuť. Elektrovýbava: zatím jsem měnil pouze žárovku v LZ blinkru. Závěr: vím, že i přes věk má auto poměrně málo najeto. Každopádně jsem si s ním užil starosti, které jsem u nového vozu nepřepokládal. Nedávám to však na vinu ani tak stroji samotnému, ale především totálně zhudlařenému servisu. Obávám se, že tyto skutečnosti značku velice poškozují a ve mě firma Škoda právě tímto ztratila dobudoucna zákazníka. Patříval jsem ke skalním příznivcům značky, první rok s Octavií byl pro mne ošklivé procitnutí. Přitom od té doby jsem s tím autem maximálně spokojen a jsem rád, že jsem vůz po těch prvních trpkých zkušenostech tenkrát neprodal.
něco k servisům,to že dnes už neopravují a jen mění to co jim diagnostika napíše to víme všichni,ale aby za závadu kterou je schopen někdo opravit do tisícikoruny si značkový servis řekne 14000,- to už je moc.Konkr.mi u Octavky odešel panel přístrojovky(všechny ukazatele padly na nulu),v servise viz. výšše uvedená cena za celý nový panel+práce,naštěstí jsem narazil na člověka který to opravil včetně rozebrání a slozění za 1000kč,takže ty zlatý český ručičky někde jsou jen je najít,,,,
A v tých servisoch tie "zlaté české ručičky" už nepracujú :D a o tých zlatých ručičkách by som tiež polemizoval, ale toto je forum o autách. Inak recenzia OK
pekne napisane o servisoch , tak potom za co clovek zaplati v servise, podla toho co citam tak za oddflaknutu pracu, pekne , tak normohodiny nech nestoja tolko a este davat uplatok aby sa praca odviedla poriadne.Ked vo vsetkych odvetviach tak pracujeme tak sa potom nedivme.Ja viem , ze kazda prac nie jhe odvedena 100%, ale aspon na 80 % by mohla byt uroberna, inak budeme stale podporovat nekvalitu prace a hocikto moze robit hocico.howk
problematické a diskutabilné, ak by sme tu začali uvádzať zlé skúsenosti so servisom. Niekto je s ním spokojný, niekto má smolu, alebo sa zle vyspal mechanik... Potom by tu mohli rovno prispievať aj autoservisy, len aby znemožnili konkurenciu. Nakoniec by sme si všetko museli robiť sami doma na kolene... . Pre istotu... P.S. Oplatí sa vysledovať a popýtať nenápadne na toho najlepšieho, vždy potisnúť "všimné" / 200-300 SKK/ na záver a chlap bude spokojný, aj Vy. Ak sa búrite, že úplatky nikdy, tiež by som sa nejako netrhal do práce, keď mi ostane cca 30 % z fakturácie, bez ohľadu na to, či sa trápim s nejakou nápravou predpísané 2 hodiny, alebo 6 hodín, / 4 sa už neplatia/ a podobne. Do toho školenia, stres, ešte sa usmievať na zákazníka a presviedčať ho, že tá haraburda, ktorú kúpil od Vášho zamestnávateľa je to najlepšie čo kedy urobil...A zákazník si obyčajne myslí, že ten jeho poklad na 4 kolesách je to najcennejšie na svete a poniektorí sú háklivejší než na manželky... Ach, ako som rád, že mňa to už prešlo...
o dovod viac nekupovat skodovky ....aj ked verim tomu, ze je urcite vela spokojnych majitelov aut skoda, tak ako je aj vela spokojnych majitelov aut inych znaciek. To HB by malo byt skor LB, ako ma tu uz niekto raz poopravil, cize liftback a to je to co sa mi na tomto aute paci najviac
klobúk dole. Pútavo napísaná. Nech sa Vám darí. Podľa mňa o dôvod viac kupovať 1-2 ročné autá, pretože 1 majiteľ už obyajne všetky chyby vychytal a potom stráca nervy a nádej. PS.: HB- hatchback - 5-dverová, nie kombi.
...objektivní, nezaujatá a střízlivá recenze na Octavii. Co ukazuje? Ukazuje to, že oktávka je dobré auto, stejně dobré, jako kterékoliv jiné v její třídě. Stejně kvalitní, se stejnými jízdními vlastnostmi, se stejnou spolehlivostí. Jenom ta cena. Ta stejná není. Cenovou politiku Škoda Auto chápu. Nechápu lidi, kteří si to auto za tu cenu koupí.
Kažopádně autorovi recenze gratuluiji, že se nepo..al z dementních zaměstnanců autorizovaného servisu a že dal na zlaté české ruce. Je pravda, že jakýkoliv "neznačkový" soukromník, který tomu rozumí a práce ho baví, je 100x lepší než značkový servis.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
servis
něco k servisům,to že dnes už neopravují a jen mění to co jim diagnostika napíše to víme všichni,ale aby za závadu kterou je schopen někdo opravit do tisícikoruny si značkový servis řekne 14000,- to už je moc.Konkr.mi u Octavky odešel panel přístrojovky(všechny ukazatele padly na nulu),v servise viz. výšše uvedená cena za celý nový panel+práce,naštěstí jsem narazil na člověka který to opravil včetně rozebrání a slozění za 1000kč,takže ty zlatý český ručičky někde jsou jen je najít,,,,
01.10.2010 | 16:17:01 | tommarny Reagovat
Co z toho plyne?
Škodovky dělají auta, která se serou, jako každé jiné a autor. servis je levej, jako všude jinde. Jen cela je morbidně pornografická za nic.
05.04.2009 | 17:21:50 | Radek Reagovat
Výborná recenze.
A co z ní plyne....?
Že škodovky jsou supr auta, jen najít dobrý servis a kupovat!!
05.04.2009 | 17:13:32 | martas Reagovat
pěkně napsáno
Opravdu pěkně napsáno, bez emocí. Snad se tu neobjeví milenci značky a nenařknou autora z nepravd.
05.04.2009 | 16:23:07 | Radek Reagovat
2. dubna 2009 | 21:17 | Tomy
A v tých servisoch tie "zlaté české ručičky" už nepracujú :D
a o tých zlatých ručičkách by som tiež polemizoval, ale toto je forum o autách.
Inak recenzia OK
05.04.2009 | 15:00:07 | OVCA Reagovat
servisy
pekne napisane o servisoch , tak potom za co clovek zaplati v servise, podla toho co citam tak za oddflaknutu pracu, pekne , tak normohodiny nech nestoja tolko a este davat uplatok aby sa praca odviedla poriadne.Ked vo vsetkych odvetviach tak pracujeme tak sa potom nedivme.Ja viem , ze kazda prac nie jhe odvedena 100%, ale aspon na 80 % by mohla byt uroberna, inak budeme stale podporovat nekvalitu prace a hocikto moze robit hocico.howk
05.04.2009 | 11:34:07 | hugo Reagovat
Bolo by to nanajvýš
problematické a diskutabilné, ak by sme tu začali uvádzať zlé skúsenosti so servisom. Niekto je s ním spokojný, niekto má smolu, alebo sa zle vyspal mechanik... Potom by tu mohli rovno prispievať aj autoservisy, len aby znemožnili konkurenciu. Nakoniec by sme si všetko museli robiť sami doma na kolene... . Pre istotu...
P.S. Oplatí sa vysledovať a popýtať nenápadne na toho najlepšieho, vždy potisnúť "všimné" / 200-300 SKK/ na záver a chlap bude spokojný, aj Vy. Ak sa búrite, že úplatky nikdy, tiež by som sa nejako netrhal do práce, keď mi ostane cca 30 % z fakturácie, bez ohľadu na to, či sa trápim s nejakou nápravou predpísané 2 hodiny, alebo 6 hodín, / 4 sa už neplatia/ a podobne. Do toho školenia, stres, ešte sa usmievať na zákazníka a presviedčať ho, že tá haraburda, ktorú kúpil od Vášho zamestnávateľa je to najlepšie čo kedy urobil...A zákazník si obyčajne myslí, že ten jeho poklad na 4 kolesách je to najcennejšie na svete a poniektorí sú háklivejší než na manželky... Ach, ako som rád, že mňa to už prešlo...
05.04.2009 | 10:18:09 | ľuboš Reagovat
něco chybí 2
Myslím tedy samozřejmě - konkretní servis (prodejce)
05.04.2009 | 09:24:08 | zima24 Reagovat
Něco chybí
Pěkná recenze,ale jedno chybí.Už jsem to kdysi psal.Pokud někdo je extrémně nespokojený s prodejcem nebo značkovým servisem,proč to sem neuvést ???
03.04.2009 | 12:43:46 | zima24 Reagovat
trochu to poopravim
o dovod viac nekupovat skodovky ....aj ked verim tomu, ze je urcite vela spokojnych majitelov aut skoda, tak ako je aj vela spokojnych majitelov aut inych znaciek. To HB by malo byt skor LB, ako ma tu uz niekto raz poopravil, cize liftback a to je to co sa mi na tomto aute paci najviac
03.04.2009 | 12:31:24 | pepa Reagovat
RE: trochu to poopravim
Máte pravdu, vy si kúpte radšej Samaru či Volgu.
15.01.2015 | 20:31:19 | DrMilan | 85.71.117.* Reagovat
Pekná recenzia,
klobúk dole. Pútavo napísaná. Nech sa Vám darí. Podľa mňa o dôvod viac kupovať 1-2 ročné autá, pretože 1 majiteľ už obyajne všetky chyby vychytal a potom stráca nervy a nádej. PS.: HB- hatchback - 5-dverová, nie kombi.
02.04.2009 | 22:00:45 | ľuboš Reagovat
No konečně.....
...objektivní, nezaujatá a střízlivá recenze na Octavii. Co ukazuje? Ukazuje to, že oktávka je dobré auto, stejně dobré, jako kterékoliv jiné v její třídě. Stejně kvalitní, se stejnými jízdními vlastnostmi, se stejnou spolehlivostí. Jenom ta cena. Ta stejná není. Cenovou politiku Škoda Auto chápu. Nechápu lidi, kteří si to auto za tu cenu koupí.
Kažopádně autorovi recenze gratuluiji, že se nepo..al z dementních zaměstnanců autorizovaného servisu a že dal na zlaté české ruce. Je pravda, že jakýkoliv "neznačkový" soukromník, který tomu rozumí a práce ho baví, je 100x lepší než značkový servis.
Přeji Vám a Vaší rodině mnoho šťastných km.
P.S.: Co je to "HB"?
02.04.2009 | 21:17:21 | Tomy Reagovat