Rok výroby:2001Typ motoru:1896Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:165 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?8 letPrůměrná spotřeba:5,2 l/100 kmVloženo:30. 12. 2008
Navazuji na recenzi kterou jsem již na tomto serveru zveřejnil. Auto má v současné době najeto 165 000Km a kromě běžných servisních prohlídek, výměny náplní mě potkalo pouze několik drobností od poslední recenze kterou jsem psal při 120 000km. 1) 140 000km svaření středního dílu výfuku - 559Kč 2) 150 000 km první výměna brzdového obložení a kotoučů 3500Kč 3) 150 000km již druhá výměna silenbloků na přední nápravě 900Kč vše již s prací.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dále jsem musel koupit novou sadu letních pneu, na originál Continental jsem najel 77 000Km. Zvolil jsem podle výsledků testů ADAC Pirelli P6 sada za 6500 Kč přes internet. Auto jezdí v podstatě stále jako nové, motor bez jakékoliv ztráty výkonu, či zvýšení hlučnosti nebo vibrací, převodovka 100%, podvozek naprosto bez problémů, interiér bez viditelného optřebení. Spotřeba se stále drží na 5,2 l/100Km. Proměnlivý servisní interval jsem zkrátil na 30 000 Km, což odpovídá lépe jednotlivým servisním úkonům a motoru to nepochybně taky neuškodí. Při započtení všech nákladů souvisejících s provozem auta tj. servis, poplatky na dálnicích, myčky, pojištění povinné i havarijní mě zatím vychází cena za 1 km 4,5 Kč/1 km. Služebně i soukromě jezdím v mnoha autech různých značek a stáří jako řidič i spolujezdec a musím říct že z pohledu celkové vyváženosti Octavie I může směle onkurovat i novým autům stejné třídy jako Renault Mégáne, Citroen C4, Fiat Bravo, Kia Ceed i předražené Octavii II. Zatím jediným novým vozem který O1 výrazně převyšuje je podle mě Ford Focus II. Uvidím jak na tom bude nový Golf , nebo nový Megáne, jestli mě přimějí ke změně auta, jestli ne tak za další 2 roky přidám další zkušenosti z Octavie.
Buďme objektivní, i přes "mouchy" které toto auto mělo je lepší než většina dnes vyráběných naftových aut.Možná se tento názor bude zdát někomu šílený ale pokud se nad tím zamyslíte a spočítáte si náklady pořizovací a provozní dojdete ke stejnému výsledku. Pokud se týká benzínových vozů tak tam je to už jiná věc....
no pokud dotyčný má s čím srovnávat, tak proč ne? Ale ono spíš vadí, že i 20 let stará konstrukce obstojí ve srovnání s něčím novým - a to je skutečně úlet, že. Já tedy mohu srovnat OI pouze s C4 a OII. OII je nesrovnatelně jiný komfort svezení a je znát, že oproti OI je to auto modernější. To je však vše, co beru jako plus. Například spolehlivost je u OI oproti nové oktávce nesrovnatelně vyšší, především když vezmu v úvahu motory 2.0 TDI PD. C4 mi bohužel vůbec nesedla - oproti OI pocit chatrnosti, třeba při zavření dveří, kvalita prvků interiéru, palubovka jako ze star treku je věc vkusu.. Oproti novým typům aut byla stará okta ještě stavěná tak, aby něco vydržela a myslím si, že na svou dobu to bylo skutečně nadprůměrný auto, ať si říká kdo chce co chce - každý má právo na svůj názor.
Mám rád tady ty srovnávače oktávií s jinými auty.je to pro pobavení moc fajn četba.Srovnávat auto konstrukčně pomalu 20 let staré s novými auty to je úlet.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Buďme objektivní, i přes "mouchy" které toto auto mělo je lepší než většina dnes vyráběných naftových aut.Možná se tento názor bude zdát někomu šílený ale pokud se nad tím zamyslíte a spočítáte si náklady pořizovací a provozní dojdete ke stejnému výsledku.
Pokud se týká benzínových vozů tak tam je to už jiná věc....
12.03.2011 | 21:59:47 | Japan Reagovat
no pokud dotyčný má s čím srovnávat, tak proč ne? Ale ono spíš vadí, že i 20 let stará konstrukce obstojí ve srovnání s něčím novým - a to je skutečně úlet, že. Já tedy mohu srovnat OI pouze s C4 a OII. OII je nesrovnatelně jiný komfort svezení a je znát, že oproti OI je to auto modernější. To je však vše, co beru jako plus. Například spolehlivost je u OI oproti nové oktávce nesrovnatelně vyšší, především když vezmu v úvahu motory 2.0 TDI PD. C4 mi bohužel vůbec nesedla - oproti OI pocit chatrnosti, třeba při zavření dveří, kvalita prvků interiéru, palubovka jako ze star treku je věc vkusu..
Oproti novým typům aut byla stará okta ještě stavěná tak, aby něco vydržela a myslím si, že na svou dobu to bylo skutečně nadprůměrný auto, ať si říká kdo chce co chce - každý má právo na svůj názor.
12.03.2011 | 21:15:52 | rolf fuchs Reagovat
mimo
Mám rád tady ty srovnávače oktávií s jinými auty.je to pro pobavení moc fajn četba.Srovnávat auto konstrukčně pomalu 20 let staré s novými auty to je úlet.
12.03.2011 | 20:52:34 | Kozelka Reagovat
Můžu potvrdit......
12.03.2011 | 20:14:49 | Reagovat