Rok výroby:2004Typ motoru:TDIStav km při koupi:276 000 kmStav km nyní:276 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýJak dlouho auto používáte?1 měsícPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:14. 10. 2011
nízká spotřeba prostorný kufr dobrá kvalita plastů uvnitř bohatá výbava celkem dobré řízení přijatelný tah motoru spolehlivý motor dostupné náhradní díly velký výběr servisů
Slabé stránky
méně místa na nohy na zadních sedadlech hlučný motor turboefekt motoru zájem zlodějů a nenechavců chybí moderní prvky bezpečnosti a výbavy horší chování podvozku v zatáčkách uletující záď nepříjemně zvolené řazení zpátečky okoukaná image auta
Závady a opravy na autě
zatím jen seřízení geometrie nápravy, ale jinak je u něj plno nedostatků, vypadávající část tlačítek, zlobící tlačítko blokace oken, nefungující žárovka, špatné tlumiče a poškození nápravy, ale jezdit se s tím zatím dá solidně
Hodnocení a zkušenosti s autem
Klady: prostorný kufr nízká spotřeba ve městě, mimo město i na dálnici přijatelný komfort ve voze (sedačky, autoklima, elektrika oken, zrcátak apod., tempomat, palubní počítač atd.) přehledná palubní deska dobře zpracované materiály celkem dobrý tah motoru solidní zpřevodování pro jízdu dle předpisů imobilizér a dálkové ovládání ideální na ježdění po dálnici dle předpisů dostupné náhradní díly celkem spolehlivý motor
Zápory: hlučnější motor znatelný turboefekt nesedí mu nízké otáčky, zabírá až tak od 2 000 - 3 500 a pak zase vadne nehodí se do města špatný výhled vzad pro parkování zadek je méně stabilní a trochu ujíždí málo místa na nohy na zadních sedadlech chybí moderní výbava (navigace, parkovací senzory, kamera, stop and go apod.) jen pětistupňová manuální převodovka horší řazení zpátečky (plete se s jedničkou) vyšší riziko krádeže
Octavii mám krátce, zatím se s ní učím spíše jezdit, ale je to poměrně pohodlný a spolehlivý vůz, horší je sice podvozek a odpružení díky opotřebeným tlumičům a nápravě, ale jinak jezdí docela dobře. Motor trpí turboefektem a na nízké otáčky nezabírá, ale nad 2 000 otáček za minutu získává velmi dobrý tah a nebrání tak ani při ne moc vysokém výkonu pohodlné dynamice a předjíždění bez nutnosti vytáčení motoru a podřazování. Motor navíc není na špatnou naftu tak náchylný jako common raily, ovšem zase nevyniká kultivovaností a plynulostí chodu a ani hluk není moc nízký, tradiční traktor, to však vyrovnává velmi dobrou spotřebou a nízkými provozními náklady. Bohatá dostupnost dílů je výhoda, ale taky nevýhoda, neb se tím stává terčem zlodějů a nenechavců.
Ovládání by mohlo být intuitivnější a s menšími možnosti přešáhnutí či přecvaknutí, ale to bych toho chtěl asi moc. Řazení je spolehlivé, jen se špatně řadí zpátečka, která je nebezpečně podobná řazení jedničky jen s rozdílem zmáčknutí, též parkování bez parkovací kamery je docela oříšek a chce dobrý odhad.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia