Rok výroby:1998Typ motoru:1,8/20VStav km při koupi:124 000 kmStav km nyní:135 350 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:8.5 l/100 kmVloženo:6. 4. 2010
Po 2 tisících km od koupi z bazaru výměna baterie - následně nešel odblokovat alarm a do auta se nešlo dostat :) (Docela sranda ve tmě běhat okolo houkajícího a blikajícího auta na sídlišťi - následně rychle otevřít haupnu a odpojit baterku ) - jediné řešení vytrhnout sirénu a odtah do servisu - tam zjistili že alarm byla nějaká čína. tudiž odpojil a vyndali.
Servisní prohlídka - zjištění chybějících krytů motoru (opraveno) katalyzátor bez krytu držák výfuku se rozpadl nebrzdí zadní brzdy (kotouče) levé zadní kolo přibžďuje (poměrně dost ) tlumiče na 65 - 78 % přední kola čepy a tyčky stabilizátoru nutno v nejbližší době vyměniť Anténa nefunkční + repro hraje jen v levých předních dveřích(bassové) a přední výškové hrají
po 6 tisících odešla pojistková skříň a baterie se nedobíjela :) při jízdě mě přestala fungovat elektrika - oprava 1600
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhled / design - Stříbrná metalíza naprosto perfektní, tvar auta dokonalý na to, že ma auto jíž 12 let tak se mezi novými auty perfektně designově ztratí.
Komfort/pohodlí - v předu dost prostoru, páčky a jiné věci perfektně na dosah, v tomhle autě se človek cítí jak v hummerovi :) nelepí se na spolujezdce a oba mají dostatek prostoru, jediné co mě moc nevyhovuje jsou kožené sedačky (díky bohu aspoň za vyhřívání), v zadu není místo na nohy, když se ale sedačky (přední) posunou dopředu tak je tam místa tolik, že se tam dá dělat věcí.
Zavazadlový prostor - obrovský i s rezervou uvnitř , perfektní uspořádání
Výbava - elektrická stahování všech oken, El. šíbr, Palubní PC, klimatizace, kožené sedačky, metalíza, Alu kola, loketní opěrka, ABS, Posilovač řízení - to znamená výbava velice bohatá :)
Účinnost brzd - dostačující, brzdím jenom předníma a zadní jsou jen takové dobrzďovací (nutno opravit)
Výkon, hlučnost motoru, startování - Auto táhne už od 800 otáček až do 6 ti tisíc plynule, na 4 tisících je to jak s turbem. Hlučnost je trochu vetší při 4 tisících ale nijak neomezuje. Startování občas dobré občas špatné - občas jsou po nastartování otáčky na 1200. Startér jen tak zlenivě otočí, ale auto chytne. V mrazech to samé - avšak nikdy se mi nestalo že bych musel točit 2x
Podvozek kvalitní jezdím na rozbombardované silnici a díky podvozku je to jízda poměrně pěkná.
Karoserie kvalitní protikorozní úprava - i když po zimě se objevili reznoucí 0,5 mm kapičky na boku
Jizdní vlastnosti - nádherné jezdím převažně po okreskach a nemůžu si auto vynachválit.
Spolehlivost - zatím dovezlo tam kam sem potřeboval.
Spotřeba - na začátku 9 - 10 těď 8,5 v zimě a se zablokovaným zadním kolem, ten kdo říka že mu to žere 12 l tak asi jezdí na 3 ku 90 - 120 jinak nevím
Provozní náklady skoro nulové kdybych nepočítal opravy. Vlastně jde jen o olej
Cena vozidlo : 89 000 kč s dph
Na vozu se mi líbí nejvíc nestárnoucí design, kvalitní zpracování a hlavně dostatek prostoru.
Nelíbí - ?? zatím jsem se s ničím nesetkal
Proč jsem si vybrla vůz - mno původně jsem chtěl Peugeot 306 2.0 Hdi který jsem taky sehnal, ale kvůli problémům při prodeji ( bouchnuté airbagy) jsem byl nucen auto vrátit do bazaru a byla mě nabídnuta tato Octavia. Můžu říct že jsem spokojen.
Doporučení - ten kdo říka že 1.8 20V je špatný auto ho očividně nikdy nevlastnil. Radši preferuji auto bez více hovadin (turbo) který se jakkoliv může pokazit ( samozřejmě pokud máte auto z bazaru je to snad nejčastější závada)
Se stejným motorem v Oc.1 mám možnost jezdit 2x týdně.Jedna cesta cca 80 km.Nejezdí to špatně ,ale nic zvláštního.Že by to mělo nějaký velký výkon se mi vůbec nezdá.Zbytečně krátké převody.Motor vytočený ale na tachometru se to příliš neprojevuje.Je to auto spolupracovníka -jezdíme do kasáren.V mém soukromém autě je motor Honda i-Vtec o stejném obsahu a to je samozřejmě jiný nářez.Nejlepší srovnání je poznání.
Tak když už tady budem něco počítat, tak spíš 55/600, ne? A pokud nedojíždí nádrž do sucha, tak to těch 8l celkem vychází :-) Jinak já jezdím za podobnej průměr s rokem 97.
Zdravim chtel bych reagovat na tu pruměrnou spotřebu která skutečně je( i podle vás) 11 L.Pišete nadrž na cca 600 Km nadrž je na 55 L.Takže jednoduše 600/55=10,9 L.To je totiš skutečná pruměrná spotřeba to co pišete o 8 L je aktualní pruměrná spotřeba.
Po opravě zadních brzd (které přibždovali, kompletně nyní nové)se spotřeba ustálila na 8 l s tíím že nádrž vydrží 600 km cca, každý den jezdim 25 km do práce a zpět cesta II třídy (díry serpentýny, kopce) průměrná rychlost 51 km/h, dále hodně jezdím po městě krátké trasy jen popojíždění 1 km někam 1 km zpět cca 40 km za nádrž (tím pádem ve městě spotřeba rapidně stoupá)
Pokud jedu na silnici I třídy trasa Klatovy - Plzeň 40 km měl jsem spotřebu při plně naloženeém autě 7 l/100 a průměrnou rychlost 76 km/h
Takže znova nechápu jak někdo může řict že 1,8 20 V žere 11 l průměrně. Já jsem s tímto živým motorem plně spokojen i se spotřebou, když porovnám s ostatníma benzínovýma motorama Stejného roku tak zjistíte že skoro všechny auta mají spotřebu 7-8 l. Tudíž standart a to jsou i línější a pomalejší některé.
Se spotřebou musím naprosto souhlasit. Mám stejnou motorizaci ve své "oktávce" a spotřeba po městě je samozřejmě dle jízdy 8-10 l/100, ale jakmile s ní vyjedu mimo město tak jde spotřeba krásně dolů. Dostal jsem se i hluboko pod 7 litrů . Takže spotřeba je zkrátka dle majitele, ale při normální jízdě to auto nijak zvlášť "nežere" .
09.07.2013 | 14:18:55 | Pavel
| 194.12.42.*Reagovat
Mno to ne :) ale zase podle něho se snadno pozná když je něco v nepořádku.
A když stojíš na místě na volnoběh,tak ti to ani nejde přepnout manuálně?? To by jít mělo.Když to má fábka rok výroby 2005,tak myslim,že oktávka by to mohla mít taky-kórt když máš taky palubní PC...
taky nevím jak s tím :D ta moje oktavka nic nepřepíná a projistotu ani nic radši neukazuje :D takže spotřebu na volnoběh neznám jediěn spotřebu podle rychlosti na neutrál
Jasně,vypozoroval sem to na palubnim PC,když sem čekal na přítelkyni v autě.Nevim,jak je to u oktávky,jestli se palubní PC taky sám přepne,když stojíš uečitou dobu (nevim,jak dlouho) na místě jenom na volnoběh... Fábky se automaticky přepínaj ze spotřeby na 100km,na spotřebu na hodinu
Nevim,čemu se tak tlemíš Alespoň vidíš,jak to maj fábky vymakaný,očividně má Jerry taky vlastní zkušenost,jako já.U fábky se opravdu při stání na neutrálu (nevim po jaký době) přepne PC z litrů na 100km,na litry za hodinu. Se směješ,a víš prd
U Fabie se opravdu přepíná - pokud auto stojí a motor běží na neutrál, tak se PC přepne a ukazuje v l/hod. Pokud auto jede na neutrál, tak samozřejmě spotřeba zůstává v l/100Km. U starších Octavií se to ale nepřepíná. Mám r.v.1999 -m.r. 2000 a ne e :-)
na neutráli, tiež Vám ukazuje na hodinu? . Na 2,2 HDi to ukazuje okolo 0,7l-1,1/ 100 km, ak by som našiel taký dlhý zjazd, tak budem mať spotrebu 0,7-1,1 l/100 km - presne, ale PC meria spotrebu okamžitú a CELKOVÚ, takže ak idem cca 100 km, v priemere za 5,5 l/ 100 km a ostanem trčať v zápche, tak sa mi tých 0,7-1,1 litra priráta k doterajšej spotrebe. Keďže sa ale v kolóne človek pohybuje prískokmi, tak rapídne spotreba narastá. PC máte v Oktávke poriadku.... A na Xsaru sa treba opýtať v predajni náhradných dielov, podľa katalógu Vám to zistia presne.
JO-Vim,že to sem nepatří,ale nevíte náááhodou někdo,jak dlouhý sou stěrače na citroena xsaru?Je to sedan,a myslim-rok výroby 1997-tak nějak.Nemám jí,ale chci koupit stěrače jako dárek,ale nevim ten rozměr,a na netu to nemůžu najít.Tak jenom kdyby z vás někdo věděl,prosííím písněte mi to. Moc díky
To,že stoupá,je normální.Protože -nevim,jak u oktávky,ale u fábky se při neutrálu neměří spotřeba v litrech na 100km,ale měří se spotřeba v litrech na HODINU-kolik ti auto sežere na neutrál za hoďku.Proto klasická spotřeba na 100km stoupá.Když máš neutrál,tak si musíš počítač přepnout,aby ti právě ukazoval ty litry na hodinu,a ne litry na 100 km... :-))
mimochodem mam dotaz. spotřeba na neutrál se má ukazovat na palubním pc ? protože já když stojím na křižovatce tak mám poslední spotřebu např 8.8 a průměr za jízdu mě stoupá.
Příklad jedu 5 km celkový průměr mam 8,4 l/100 km aktuální spotřeba 7,8 l / 100km přijedu na křižovatku vyřadím na neutrál a aktuální spotřeba pořád 7,8 l /100 a průměr stoupá na 8.5 po chvíli
A ještě na hraně záhybu karoserie mam takový jakoby kovový 3 m proužek po celé karoserii je to něco jako reflexní pruh. a je asi tak 20 cm nad plastovým ochraným pruhem. Je to normální ? :)
Jj brzdy opravím tento měsíc. je to docela dost o hubu když se jezdí, díky bohu jezdím jeno po okreskách 3 třídy každý den do práce.
BTW oni nebrzdí jako že by nebrzdily vůbec..... jen tak lehce pomáhaj předním v Servisu byli asi na 1100 hodnotě a to bylo na konci oranžový barvy a šlo to do červený. Ale přední brzy byly na 2400 a říkali, že prej jsou nový a pořád na 3/4.
Ale taky pravda mám strach nejezdím rychle ale nikdy se neví co se může stát. I když jednou na dálnici se mi i prdel zapotila jak sem na to musel dupnout :)
a s tou kůží :) to právě mám to samý :D:D což mě neskutečně štve
A asi si fakt pořídím ten padák :D:D
Auto z bazaru - risk : plně souhlasím po této zkušenosti bych si žádný auto nekoupil :)
Díky za komentáře vám taky přeju štastný kilometry
Na 12 let starý auto slušnej počet KM najeto,jinak souhlasim s ĺubošem,brzdy bych co nejdřív opravil -i když by to bylo horší,kdyby brzdila prdel,a přibržďoval by předek... Kůži sem nikdy neměl,ani sem jí nezkoušel,tak nevim-já sem asi spíš na klasický sedačky-stačí mi doma kožená sedačka-sice stála 48000,ale v létě se mi dokáže tak přilepit a zapotit prdel,že bych nikomu nepřál mi lízat žlábek... (buzerant nejsem pro případný rejpali). Jinak-auto z bazaru je vždycky "risk" ,ale někdy se povede natrefit na slušnej kousek. Tak mnoho šťastnejch KM,a udělej něco s těma brzdama -nebo si pořiď do kufru padák,a při větší rychlosti a potom nutnosti rychle zabrzdit ho vyhazuj z kufru-ale nevim,jak by to fungovalo,vlastní zkušenost nemám...
Máte šťastie na pekný kúsok, ale tie brzdy si dajte čím skôr opraviť!!!
Koža a ost. výbava Vám bude na nič, keď sa jedného dňa vybúrate... A môžem sa staviť, že to bude sakra neočakávané...Čudujem sa, že Vám to nevysvetlili v servise.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Se stejným motorem v Oc.1 mám možnost jezdit 2x týdně.Jedna cesta cca 80 km.Nejezdí to špatně ,ale nic zvláštního.Že by to mělo nějaký velký výkon se mi vůbec nezdá.Zbytečně krátké převody.Motor vytočený ale na tachometru se to příliš neprojevuje.Je to auto spolupracovníka -jezdíme do kasáren.V mém soukromém autě je motor Honda i-Vtec o stejném obsahu a to je samozřejmě jiný nářez.Nejlepší srovnání je poznání.
10.02.2011 | 19:07:31 | Reagovat
Spotřeba
Tak když už tady budem něco počítat, tak spíš 55/600, ne? A pokud nedojíždí nádrž do sucha, tak to těch 8l celkem vychází :-) Jinak já jezdím za podobnej průměr s rokem 97.
10.02.2011 | 18:29:53 | marwin Reagovat
Spotřeba
Zdravim chtel bych reagovat na tu pruměrnou spotřebu která skutečně je( i podle vás) 11 L.Pišete nadrž na cca 600 Km nadrž je na 55 L.Takže jednoduše 600/55=10,9 L.To je totiš skutečná pruměrná spotřeba to co pišete o 8 L je aktualní pruměrná spotřeba.
01.12.2010 | 01:31:57 | Reagovat
Spotřeba
Po opravě zadních brzd (které přibždovali, kompletně nyní nové)se spotřeba ustálila na 8 l s tíím že nádrž vydrží 600 km cca, každý den jezdim 25 km do práce a zpět cesta II třídy (díry serpentýny, kopce) průměrná rychlost 51 km/h, dále hodně jezdím po městě krátké trasy jen popojíždění 1 km někam 1 km zpět cca 40 km za nádrž (tím pádem ve městě spotřeba rapidně stoupá)
Pokud jedu na silnici I třídy trasa Klatovy - Plzeň 40 km měl jsem spotřebu při plně naloženeém autě 7 l/100 a průměrnou rychlost 76 km/h
Takže znova nechápu jak někdo může řict že 1,8 20 V žere 11 l průměrně. Já jsem s tímto živým motorem plně spokojen i se spotřebou, když porovnám s ostatníma benzínovýma motorama Stejného roku tak zjistíte že skoro všechny auta mají spotřebu 7-8 l. Tudíž standart a to jsou i línější a pomalejší některé.
24.05.2010 | 15:04:45 | David Šmídek Reagovat
RE: Spotřeba
Se spotřebou musím naprosto souhlasit. Mám stejnou motorizaci ve své "oktávce" a spotřeba po městě je samozřejmě dle jízdy 8-10 l/100, ale jakmile s ní vyjedu mimo město tak jde spotřeba krásně dolů. Dostal jsem se i hluboko pod 7 litrů . Takže spotřeba je zkrátka dle majitele, ale při normální jízdě to auto nijak zvlášť "nežere" .
09.07.2013 | 14:18:55 | Pavel | 194.12.42.* Reagovat
Mno to ne :) ale zase podle něho se snadno pozná když je něco v nepořádku.
19.04.2010 | 15:44:22 | David Šmídek Reagovat
19. dubna 2010 | 10:50 | David Šmídek
Tak stejně -to neni takovej nutnej údaj,ne???
19.04.2010 | 11:31:17 | Reagovat
Ani ručně :) prostě nemá mno :( tudíž na neutrál spotřebu zjistit nejde.
19.04.2010 | 10:50:10 | David Šmídek Reagovat
Ono je asi taky rozdíl rok výroby 1998,a nebo 2005... -ale překvapuje mě to
19.04.2010 | 07:54:09 | Reagovat
18. dubna 2010 | 21:02 | Jerry
A jde to přepnout alespoň ručně,nebo u tý oktávkz prostě palubní PC litrz na hodinu NEMÁ??????????????
19.04.2010 | 07:53:16 | Reagovat
U Octavie I. se PC nepřepíná na režim l/hod.
Teda nevím jak u těch nejnovějších, ale u starších 1996-2001 ne.
18.04.2010 | 21:02:51 | Jerry Reagovat
15. dubna 2010 | 14:55 | David Šmídek
A když stojíš na místě na volnoběh,tak ti to ani nejde přepnout manuálně?? To by jít mělo.Když to má fábka rok výroby 2005,tak myslim,že oktávka by to mohla mít taky-kórt když máš taky palubní PC...
16.04.2010 | 15:28:13 | Reagovat
taky nevím jak s tím :D ta moje oktavka nic nepřepíná a projistotu ani nic radši neukazuje :D takže spotřebu na volnoběh neznám jediěn spotřebu podle rychlosti na neutrál
15.04.2010 | 14:55:59 | David Šmídek Reagovat
15. dubna 2010 | 12:10 | David Šmídek
Jasně,vypozoroval sem to na palubnim PC,když sem čekal na přítelkyni v autě.Nevim,jak je to u oktávky,jestli se palubní PC taky sám přepne,když stojíš uečitou dobu (nevim,jak dlouho) na místě jenom na volnoběh...
Fábky se automaticky přepínaj ze spotřeby na 100km,na spotřebu na hodinu
15.04.2010 | 14:39:20 | Reagovat
Foto
jelikož mě nějakým zásadním zpusobem nešlo přiložit foto tak tady dávám adresu :)
http://img683.imageshack.us/img683/2766/p1010075k.jpg
15.04.2010 | 13:01:32 | David Šmídek Reagovat
Anonym : a jak ste to vypozoroval ? to se vám ukazovalo na tom PS ?
15.04.2010 | 12:10:49 | David Šmídek Reagovat
PS-A mám vypozorováno (nevim,jak u jiných aut) -spotřeba při stání -0,8 litrů na hodinu,a když zapnu klimu na max,tak 1,1-1,2 litrů na hoďku
15.04.2010 | 10:55:36 | Reagovat
ľuboš
Nevim,čemu se tak tlemíš
Alespoň vidíš,jak to maj fábky vymakaný,očividně má Jerry taky vlastní zkušenost,jako já.U fábky se opravdu při stání na neutrálu (nevim po jaký době) přepne PC z litrů na 100km,na litry za hodinu.
Se směješ,a víš prd
15.04.2010 | 10:53:34 | Reagovat
aha děkuji za info :) moc jste mi pomohli.
15.04.2010 | 08:31:19 | David Šmídek Reagovat
U Fabie se opravdu přepíná - pokud auto stojí a motor běží na neutrál, tak se PC přepne a ukazuje v l/hod. Pokud auto jede na neutrál, tak samozřejmě spotřeba zůstává v l/100Km. U starších Octavií se to ale nepřepíná. Mám r.v.1999 -m.r. 2000 a ne e :-)
14.04.2010 | 22:42:57 | Jerry Reagovat
To: Anonym 20:04: A ak idete dole kopcom,
na neutráli, tiež Vám ukazuje na hodinu? . Na 2,2 HDi to ukazuje okolo 0,7l-1,1/ 100 km, ak by som našiel taký dlhý zjazd, tak budem mať spotrebu 0,7-1,1 l/100 km - presne, ale PC meria spotrebu okamžitú a CELKOVÚ, takže ak idem cca 100 km, v priemere za 5,5 l/ 100 km a ostanem trčať v zápche, tak sa mi tých 0,7-1,1 litra priráta k doterajšej spotrebe.
Keďže sa ale v kolóne človek pohybuje prískokmi, tak rapídne spotreba narastá.
PC máte v Oktávke poriadku....
A na Xsaru sa treba opýtať v predajni náhradných dielov, podľa katalógu Vám to zistia presne.
14.04.2010 | 21:35:07 | ľuboš Reagovat
JO-Vim,že to sem nepatří,ale nevíte náááhodou někdo,jak dlouhý sou stěrače na citroena xsaru?Je to sedan,a myslim-rok výroby 1997-tak nějak.Nemám jí,ale chci koupit stěrače jako dárek,ale nevim ten rozměr,a na netu to nemůžu najít.Tak jenom kdyby z vás někdo věděl,prosííím písněte mi to.
Moc díky
14.04.2010 | 20:06:24 | Reagovat
To,že stoupá,je normální.Protože -nevim,jak u oktávky,ale u fábky se při neutrálu neměří spotřeba v litrech na 100km,ale měří se spotřeba v litrech na HODINU-kolik ti auto sežere na neutrál za hoďku.Proto klasická spotřeba na 100km stoupá.Když máš neutrál,tak si musíš počítač přepnout,aby ti právě ukazoval ty litry na hodinu,a ne litry na 100 km... :-))
14.04.2010 | 20:04:14 | Reagovat
Palubní pc
mimochodem mam dotaz. spotřeba na neutrál se má ukazovat na palubním pc ? protože já když stojím na křižovatce tak mám poslední spotřebu např 8.8 a průměr za jízdu mě stoupá.
Příklad jedu 5 km celkový průměr mam 8,4 l/100 km aktuální spotřeba 7,8 l / 100km přijedu na křižovatku vyřadím na neutrál a aktuální spotřeba pořád 7,8 l /100 a průměr stoupá na 8.5 po chvíli
A ještě na hraně záhybu karoserie mam takový jakoby kovový 3 m proužek po celé karoserii je to něco jako reflexní pruh. a je asi tak 20 cm nad plastovým ochraným pruhem. Je to normální ? :)
14.04.2010 | 15:09:15 | David Šmídek Reagovat
Jj brzdy opravím tento měsíc. je to docela dost o hubu když se jezdí, díky bohu jezdím jeno po okreskách 3 třídy každý den do práce.
BTW oni nebrzdí jako že by nebrzdily vůbec..... jen tak lehce pomáhaj předním v Servisu byli asi na 1100 hodnotě a to bylo na konci oranžový barvy a šlo to do červený. Ale přední brzy byly na 2400 a říkali, že prej jsou nový a pořád na 3/4.
Ale taky pravda mám strach nejezdím rychle ale nikdy se neví co se může stát. I když jednou na dálnici se mi i prdel zapotila jak sem na to musel dupnout :)
a s tou kůží :) to právě mám to samý :D:D což mě neskutečně štve
A asi si fakt pořídím ten padák :D:D
Auto z bazaru - risk : plně souhlasím po této zkušenosti bych si žádný auto nekoupil :)
Díky za komentáře vám taky přeju štastný kilometry
14.04.2010 | 07:53:30 | David Šmídek Reagovat
Na 12 let starý auto slušnej počet KM najeto,jinak souhlasim s ĺubošem,brzdy bych co nejdřív opravil -i když by to bylo horší,kdyby brzdila prdel,a přibržďoval by předek...
Kůži sem nikdy neměl,ani sem jí nezkoušel,tak nevim-já sem asi spíš na klasický sedačky-stačí mi doma kožená sedačka-sice stála 48000,ale v létě se mi dokáže tak přilepit a zapotit prdel,že bych nikomu nepřál mi lízat žlábek... (buzerant nejsem pro případný rejpali).
Jinak-auto z bazaru je vždycky "risk" ,ale někdy se povede natrefit na slušnej kousek.
Tak mnoho šťastnejch KM,a udělej něco s těma brzdama -nebo si pořiď do kufru padák,a při větší rychlosti a potom nutnosti rychle zabrzdit ho vyhazuj z kufru-ale nevim,jak by to fungovalo,vlastní zkušenost nemám...
12.04.2010 | 12:14:43 | Reagovat
Máte šťastie na pekný kúsok, ale tie brzdy si dajte čím skôr opraviť!!!
Koža a ost. výbava Vám bude na nič, keď sa jedného dňa vybúrate...
A môžem sa staviť, že to bude sakra neočakávané...Čudujem sa, že Vám to nevysvetlili v servise.
12.04.2010 | 11:08:43 | ľuboš Reagovat