Rok výroby:2010Typ motoru:1,6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:25 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:18. 3. 2011
Kotouče, ramena, převodovka, špatně upevněné plasty, motor žere olej ve velkém
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je koupené nové jako služební, z 25 000 km jsem na něm já najel cca 8000. znám jej od pořízení. Co do komfortu - octavie se někomu může a nemusí líbit - mě se nelíbí, nicméně i tak se pokusím být objektivní a budu jen vyjmenovávat nedostatky, kterých není až tak málo. jedná se o verzi tour, hatchback, klasická 1. řada po faceliftu. uspořádání vevnitř + pocit z interiéru - hromada různě se povolujících plastů, při razantním dovření 5. dveří krycí interiérový plast odskočí a je nutné jej přirazit zpět. Prostorové uspořádání je také nic moc - v porovnání s ostatními vozy jsou zde v minimálním množství odkládací přihrádky - jste odkázáni na jednu centrální pod radiem a na boční kapsy ve dveřích. celkově mám z pohledu na palubku i ovládače na středovém panelu pocit, že sedím v traktoru - bez sebemenšího pocitu útulnosti Co je špatně, tak je umístění zdířky pro zapalovač mezi sedadly až za ruční brzdou. Ne snad, že bych si potřeboval tak často zapálit, ale proto, že když jedete s navigací, tak se Vám všude motá napájecí kabel. U normálního auta bývá zapalovač co nejvíce vepředu z tohoto důvodu. Sedačky - nepohodlné,tvrdé, špatně polohovatelné. materiál už je teď po 25000 žmolkatý. Motor - paradoxně - i přes to, že je to jen 1,6, tak pocitově celkem jede. Spotřeba kolem 8 litrů benzinu při jízdě na dálku na dálnici. Po 10000 začal žrát olej - lijeme tak litr plné syntetiky na 2000 km - to je opravdu výhra. Převodovka vrže, kulisa řazení je vyloženě gumová, někdy se sám od sebe vyhodí kvalt - taky moc príma. brzdy - v 18000 zvlněné kotouče, uvolněná přední ramena - servis pořešil - nicméně - pořád si nemůžu pomoct - je to nové auto ... Asi je opravdu dobře, že tenhle krám už přestali vyrábět - nepochopím, co na něm lidi viděli. Osobně bych to auto nechtěl.
Octavia 1 a golf 4 jsou úplně stejná vozidla, takže autor má pravdu je to absolutní krám maximálně tak na pole. Také nechápu co na tom všichni tak vidíte. Koupil jsem právě do města golfa 4 a benzín to žere 9 až 10 litrů. Auto ani trochu nejede i když je to 1,6 je to velice líne a nad 110 už ani nemá smysl se o něco snažit. Plasty vržou, sedačky nepohodlné, každou chvíli něco nefunguje. A jediná výhoda je, že díly stojí pár stovek a proto jsem koupil. ALe když to spočítám stovka sem stovka tam a už je to pár tisíc. Takže výhoda taky nic moc.
Začal jsem uvažovat o koupi okávky s tímto motorem jako auto pro rodinu. Už neuvažuji. Nové TDI už jsou (jak tak koukám) také pouťové zboží - takže nafťák od fauvé taky rejši nee... Takže volím nejjednodušší variantu - ponechám si svou Carismu r.v. 1999 1.6 benzín. Nemrtelnej motor (vrní jako novej, dlouhodobě 6,5/100), kufr jako oktávka a vnitřní prostor větší než v passatu... Zadní multilink náprava - úžasná jízda. Vše na autě funguje na 100% dokonce i imobilizér a alarm s pohybovejma čidlama. Korozi lemů jsem zakš-takš pořešil (7 tisíc Kč) a při mém nájezdu soukromým vozem kolem 8 tisíc ročně - neřeším nic. Věřím tomu, že tahle stará holandsko-francouzsko-švédsko-japonská dáma přežije i můj služební X-Trail(2.0 dCi-2011). Oněch uvažovaných 100-120 tisíc utratím jinak a příští auto bude M-Lancer !
Podle zkusenosti autora s tim jezdil kazdej jako prase. Ze sluzebniho krev netece a hura na zavodni drahu. Co ja Octavku mam, kotouce jsem nikdy menit nemusel, vsechno na tom funguje, motor do vymeny nesezere nic. A staci tak malo: Po nastartovani jet prvnich par km v klidku, netocit pres 2500 otacek. Pri brzdeni predvidat, pomahat si motorem. Po rozbitejch cestach to chce obcas tu diru objet. Podle me je autor uplnej ignoratnt
Autor je ignorant proto, že poukázal na to, že škodovka vyrobila šmejd? Přečtěte si, prosím, diskusi co byla vedená ještě před Vaším příspěvkem, psal jsem, že jsem se k tomu autu choval slušně - stejně jako ke všem ostatním autům, které mi prošly rukama. Krám to byl a za tím si stojím. Tomáš
Autor psal:"..z 25 000 km jsem na něm já najel cca 8000. znám jej od pořízení." Jak je vidno i za pouhe 2/3 najezdu lze odrovnat auto, treba ty zvlnene kotouce? Mam stejnou O1, pres 7.5L spotreby jsem jeste nejel, olej nedolivam od vymeny k vymene (cca 11 000 km). Jo, mel jsem lepsi auta, ale nez ty nove plechovky, tak radsi neco z dob, kdy se jeste auta nedelala jako spotrebni zbozi.
15.11.2014 | 11:09:52 | Josef
| 188.175.37.*Reagovat
RE: Recenze?
A kolik těch KM bez vytáčení nad 2500 otáček by mělo být?? S tím předpovídáním a brzděním??Osobně jezdím většinou brzda plyn na kotouče absolutně nemyslím.A jestli to byla Sierra,Felicie,Fabie,Renault,Peugeot,a momentálně služební další Fabie.Tak se mě nekroutí co se zimy týče většinou vyrážím se zahřátým motorem auto je v garáži kde je 10C takže to chvíli nechám od trojky už to točím do 3500Ot a auto žije.(Už jen z důvodu abych nezůstal stát v připojovacím pruhu,který mám asi 2 minuty od domu.A co se týče služebních aut tak točím nad 2500 otáček určitě.A jestli to byla Fabie 1.0 nebo 1.2 TSI se kterou jsem najel už několik tisíc kilometrů tak mě i tak nic nežere.Takže zřejmě to bude závada někde ve výrobě,navíc nevím proč by nemohla??Myslíte že když je to Škoda,tak se jim nestane že by se něco nepovedlo??:)
"A kolik těch KM bez vytáčení nad 2500 otáček by mělo být?? " Zalezi od venkovni teploty, podle teplomeru chladici kapaliny aspon do 45 C. Urcite neni nutne "hnat" motor nad 3500 ot/min.
15.11.2014 | 11:13:28 | Josef
| 188.175.37.*Reagovat
převodovky
jinak když jsme u toho uložení převodovek, to vymyslel nějaký tatar takovou ptákovinu, bo jinak by se vývoj motorů a jeho uložení směřoval úplně jinam, lepší cestou, tato cesta už se nemá jak vyvinout a je otázka času kdy problematické převody nahradí automat.
Já nevím, jestli mě chápeš. Některé auta mají převodovku příčně a některé podélně. Převodovka s podélným motorem řadí jedna báseň. Ta druhá tedy příčná s příčným motorem je na tom hůř. Snad si nemyslíš, že jsem si myslel, že všechny motory jsou stejně uložené a otáčí se jen převodovky... :D Pokud má převod řazení do řadičky navíc gumové nebo plastové snadno zlomitelné pouzdra mezi klouby tak je to jasný...
svlastik: Prosím Ťa, už nepíš, lebo prasknem smiechom...:)) Podľa mňa si recesista a iba si robíš srandu. Síce trochu nepodarenú, ale svoje hlášky nemôžeš myslieť vážne..:))
brtníku ve stejným týdnu vyšel stejný test stejných aut ve světě motorů a hádej jak dopadl?Opačně.Kdyby se hezky nepsalo o korejcích myslíš že by to někdo koupil?A hezký slovo něco stojí.Nejlepší úsudek si udělá člověk sám a tím že se v tom sveze a nevěří podplacenejm recenzím.
Tak ohledně Francouzů, nemůžu vědět. Ale tak tip, hlavně si všímat jak je uložená převodovka v autě. Některé auta mají uloženou převodovku otočenou a ty převody jsou pak třeba prozkoumat aspoň ten materiál. Jako s japonci není problém u převodovek zatím teda ťuk, ťuk na dřevo a to se divím, protože maj vysokootáčkové motory a problémy nemají ani spojky. O francouzech jsem zatím nic osobně neslyšel. Já se francouzů vyvaroval protože jsem neměl na to nářadí a taky, že stačilo třebas u laguny, když nefungoval centrál(napojený na imobilizér) tak jsi byl nahraný a ani nenastartoval. Takže jsi mohl s tím autem zkoušet komickou situaci. Vystoupit, zabouchnout, zamknout, odemknout, otevřít, sednout, nastartovat a jak né, opět, vystoupit zamknout,atd. a ono se to třeba někdy povedlo :D Elektriky francouzů jsem se bál jako čert kříže, včetně nastavování časování ventilů atd, to mi taky hlava nebrala, když před ventily jsou dva víka a vono to je pak zapotřebí napojit na elektriku, takže žádná garáž oprava. A na ty homokinetické klouby, to se kazilo snad víc jak ramena, bylo taky třeba nářadí a trochu rozumu. Prostě škoda, třeba časem si francouze vyzkouším taky, když budou francouzi myslet hlavně na to, aby byla většina dílů lehce spravitelná, nebo konkurence bude ještě na tom hůře. :D
Takoví dotaz ? V čem je řazení ve Francouzských autech špatný.Na to jsem nedošel .Nic nevyskakuje a je to přesný.Mnohokrát jsem slyšel že u těchto aut je nepřesné řazení .Ale osobně nevím přesně jak to funguje .Rychlost co chci tam dám ,jedině když sem měl tu 406 novou tak jako u 1 auta ze všech co jsem kdy jezdil jsem hlavně po zvyku s R19 dal místo 2 za 4 asi 2 po cestě s bazaru.Jinak mě to nedělá žádný problém.Tak kdyby se někdo našel a vysvětlil mě to ?:)
Vaše reakce ohledně mé inteligence hovoří za vše,takže se se zaměřím na Váš výlev na adresu motoristických periodik,respektive novinářu do nich píšících.mám tomu rozumět tak,že nám(široké čtenářské obci),novináři předkládají nepravdivé,či snad dokonce lživé informace?máte snad nějaké dukazy,že tomu tak je?pokud ano,zveřejněte je,jestli je postrádáte tak si laskavě odpustte své impertinentní narážky,znevažovat práci jiných,ač sám je jedinec naprostý laik,to dokáže každý.osobně odebírám Auto 7 od prvního čísla a mám za to,že společně s Autohitem se jedná o naprosto objektivní a nezaujaté magaziny.hezký den.
A vůbec ty převodovky, zlatá éra skončila někde kolem 93, to byly ještě dobrý, ale pak jsou všude samý ty plastový kloubíčky a udělátka a někdy dokonce gumový. Ty se hned ošoupou. Chce to projít autobazary, sednout si do auta a uvidíte, v autech není žádná výhra. Já nemám snahu tlačit páku, když je to tam samý plast, musí to tam skočit a když zastavím a sama neskočí zpátečka a musí se zařadit 2, aby tam skočila lehounce, tak to není ono, tlačit to prostě nejde. Projeďte se v BMW, Mercedesu, staré nekoncernové Audině a uvidíte :D
Škoda Octávia, že se tento model vyráběl celých 14 let? Waaau, to o něčem vypovídá. Zmetky se můžou najít, nepopírám Převodovka mi u Octávky taky řadila nic moc, taková gumová, ale nikdy nevyskočila, byl jsem rád, že tam zapadla, protože jsem nepoznal jestli to tam skočilo. Mám rád, když to tak jemně přecvakne. Z aut, které jsem řídil byla srovnatelná s Bravem(Marea a ty další řady atd to samé), dieselová převodovka. Prakticky z převodovek VW mám já osobně velmi špatné zkušenosti. :( Na dieslu od zapůjčeného volkswagnu mě převodovka opustila na cestě od domova cca 500km kdesi v lese, byla jemně načatá. Od tý doby jsem začal převodovky VW nenávidět. Podvozek Octávie vydrží celkem dost, pokud ty díly jsou origo a né polská výroba. S kotoučema, že to kope už po 15tkm, to je chyba všech, ale já si zvyk. Svém Tdičku jsem odpustil vše, když mě dostalo všude za cenu silnější motorky. Motor 1.6 měl známý a chvilku, dolívání oleje ano, ale nic extrémního. Vrzání interiéru, ano bylo, Favorit, Felicie, Octávie pořád, do těch aut prakticky nemohl jít subwofer bo jinak rezonovalo celé auto i plechy :D Super zavírání dveří, řízení. Značka Škoda byla průměr, s velmi levnými díly a kvalitním zpracováním. Pořizovací cena nebyla tak strašná jako u Favorita a Felicie. Starší generace pamatuje, že na auto muselo být zapotřebí tak 50 čistých platů bez nějakého leasingu.... Takže cena odpovídá, všechno se dá spravit velice levně. Octávie je první lidové vozidlo, které Škodovka vyrobila. Octávie II má ale motory PD a to už pro mě nic není, spotřeba odpovídá benzínu. :(
Jestli tomuhle věříš tak jseš naivní nebo blbec.Takovejchle testů ti naseru za deset minut padesát a vyhraje jaký auto chceš.Za prachy jde dneska všechno.
Jirko, vyjímečně s tebou souhlasím. Často mi připadá, že většina"odborných" testů je koupená (rozuměj podplacená). Mám osobní zkušenost s takovou spoustou nesmyslů a lží, že jsem kolikrát nevěděl, jestli se mám smát, nebo plakat. A jestli jsou ti redaktoři tak blbí, nebo tak dobře podplacení.
před cca dvěmi týdny byl ve zmíněném automobilovém magazinu vytištěn srovnávací test Škoda Octavia Combi 1.6 vs. Hyundai i30 SW 1.6 a výsledek....?Octavia to projela na celé čáře,zejména to byl motor,výbava a konečně cena,co jí zlomilo vaz.
Mam jednoho z poslednich Tour 1 1.9TDI. Mám najeto necelých 20 tisíc, proměnlivé intervaly. Motor sežral 1l oleje, nic neklepe, byl jsem se teď podívat i na sedačky, žmolek žádný. Před lety jsem nosil na kalhotách suché zipy a sedačka dostala zabrat. Kotouče jsem na starších Octávkách zkroucené míval, ale tyhle drží, taky ji už nehoním 200 po Německu. Nepozoruji nic, co odlišuje Toura od ne-Toura, tedy kromě poloviční ceny. Možná ale nezavírám zadní dveře dost důrazně.
máme takovou rodinnou firmu + plus ještě pár zaměstnanců, je to rok a půl, co jsme koupili taky Toura 1.9 TDi a se vším, co se v recenzi píše, mi nezbývá než souhlasit. Jezdí s ní kolega, který si ji opravdu hýčká a zachází s ní velmi, ale velmi slušně. Přesto uvnitř po 30 000 km, všechno vrže, skřípe, plast 5. dveří nám dělá to samé, mimochodem, ten při jízdě po dlažbě dělá nehorázný bordel. Sedačky jsou takové "ošoupané", žmolkaté. Motor, už jsem to tady řešil u jiné Tourky, spotřeba oleje taky obrovská, bylo mi doporučeno zkrátit servisní interval na 15000 km, pak se to prý bude ok, uvidíme... O tom, že v mrazech auto ani po 20 minutách jízdy nezačíná topit, nemluvím... A další věc je přístup autorizovaného servisu, který máme poblíž a kde nás už nikdo neuvidí... Cokoliv totiž na autě nefunguje nebo zlobí, jejich odpověď: To je přece normální... :-) Mám možnost porovnávat s dalšíma dvěma OI, které tu máme, když to ještě nebyl Tour a máme skutečně všichni dojem, že kvalita dolů šla... Interiér je u vozu, který má přes 100tis km srovnatelný jako s touto novou a vrže méně, olej nežere ani z poloviny tolik (také TDi), topí skoro hned...
Ahoj pánové, já jsem s tím v servisu nebyl - máme ttady na to člověka , co se o auta stará, ale nápravu a ty brzdy na reklamaci normálně vzali, takže nějakou chybku uznali. Ohledně řazení a motoru - tam nevím, jak se to vyvíjí dál. Osobně ale pořád trvám na tom, že já se k tomu autu choval a chovám slušně. - jezdím hlavnně po dálnicích v Evropě rychlost do 150/h. kamarád tomu nevěřil taky, má O1 snad z 99. přičítám to tomu, že ve chvíli, kdy začali O1 dělat jako tour, tak začali v Boleslavi šidit materiál Tomáš
Jo abych nezapomněl - kotouče jsou na mé taky původní, nezvlněné a mají "rantlík" cca 0,6 mm.
Prostě mít v háji podvozek, brzdy a motor po zhruba 20 000Km je hodně hodně divné. Ale jak říkám-je to služební auto a tak si opravdu nedělám iluze, že se k němu někdo choval zrovna dvakrát košér.Netvrdím že jsi to byl ty, protože jsi psal, že je měl ještě někdo před tebou...
Drahý Tomáš, keď si fakt presvedčený, príčinou všetkých tých závad,ktoré popisuješ,je chybná výroba a nie Tvoj štýl jazdy tak aký máš problém? Auto máš v záruke"( rok výroby 2010) , nech sa páči do značkového servisu,môžeš reklamovať.
Nech sa objektívne posúdi... či je chyba vo vozidle alebo v jazdcovi.
Tendenci přehánět nemám. Spíš to ber jako smysl pro humor. Ohledně té smůly - je to možné, ale vážně pochybuju, že by šla kvalita Oct. Tour až tak dolů. Ano já Octávií jezdím a slouží velmi dobře. Plasty neodpadávají, podvozek je po 90 000km původní a bez problémů, motor(1,6) má spotřebu oleje cca 1,5 deci na 10 000Km. A to té mojí "babči" je 11let!!! Čili nediv se prosím, že se některým věcem pousměju a tropím si z nich žerty. Vy jste odpravili podvozek po 20 000Km a motor si nejspíš taky vytrpěl své, když má takovou spotřebu oleje a to je (co se Km nájezdu týče) vlastně "mimino".
drahý Jerry ano - opravdu odskočí a v jednom rohu je nutné jej dorazit nazpátek. je to tam jen nasunuté. Myslím, že máš trochu tendence přehánět v zájmu ochrany dobrého jména spolehlivého vozu :-). Je jasná věc, že O1 je pro spoustu lidí nedotknutelná modla, ale já si za svými tvrzeními stojím. Jestli je něco blbě udělané, z fabriky odfláklé, tak nevidím důvod to na stránky, kde se píšou recenze na konkrétní typy aut, prostě nenapsat. není to první recenze, kterou jsem sem napsal, ale určitě je kolem ní zatím nejrozšířenější debata.
Jak ty, tak o kousek níž taťka Palo máte tendence hodnotit věci, u kterých prostě nejste. Co když naše firma opravdu měla smůlu a koupili jsme křáp??? Ohledně motoru - vymýšlí si i ti ostatní, co píší, že to není úplně optimální volba? Sundejte hoši klapky z očí. i v Mladé boleslavi jsou schopní vyprodukovat zmetky. Akorát se Vám to holt nemusí líbit, ale to mě až tak nepálí. Jestli Vy oktávkami jezdíte a slouží Vám dobře, je to fajn, já vám to přeju, ta naše prostě kulhá. Víc k tomu nemám co dodat. handkrovat se tady s někým, kdo slepě věří značce a hned tě zařadí do kategorie prasat , v zásadě jen tak pro nic za nic úplně nedává smysl. Tomáš
respektiove tedy Taťko, neznáme se, nikdy jsme se neviděli, tak nesuď. Popsal jsem, co se s autem děje. Nic jsem neničil, na autě jsem najel cca třetinu z nájezdu. Tyhle moudrý kecy si prosím pro příště odpusť - působíš hloupě. Předem díky Tomáš
Synu, čo si roztrtkal Octavku po 10 000 km, tebe auto do rúk nepatrí, vráť vodičák, kúp si režijku na železnicu , aj do len do dobytčáka vagóna alebo do uhoľného, do osobnej dopravy nepatríš.
jediny zadubeny debil si tu ty nstar!!trepes tu vymyslas si bachorky ako na alfe jazdis po serpentynach na trojke pri 7000ot.sa uz konecne spamataj.jediny kto tu ma osemnast si ty.nemas este ani vodicak len si drnkas nad casopisom o autach.tvoje prispevky stoja za hovno len same keci.ked sme ta dojebali na tej alfe ani si necekol hrdina.tam nech si to kazdy precita co tam pises a nech si kazdy urobi o tebe aky taky obraz.Inac vsetkym odporucam nstarov prispevok ALFA 156 r.v 98.oplati sa to precitat ako tam drista.v jednom prispevku.Tu napise ze ma octaviu a ked ho niekto odhali ze trepe tak uz je to zrazu firemna.keby som to tu nenapisal tak by tu dalej mlel ake je to skvele auto a pritom nieje ani jeho amyslim si ze na nej ani nejazdi.
To se netýká jen škodovek. Přesně vymezené značky aut jsou tady prostě na odstřel. Např. Renault (a s ním se vezou ostatní francouzi), fiat, někdo nesnáší korejce, jiný koncern, další kolíňata, nebo alfu romeo. Prostě některé značky jsou dlouhodobě profláknuté, o jiných se toho moc neví (k jejich štěstí a k naší škodě) a nikdo je nazaškatulkoval. Další jsou terčem nenávisti jen proto, že se od ostatních odlišují a jdou vlastní cestou. Ale v podstatě to svědčí o jednoduchosti a nevyzrálosti některých přispěvatelů, kteří nehodlají akceptovat, že by mohl mít někdo jiný svou pravdu. A hlavně nemají zájem se dozvědět něco nového, stačí jim jen to, co kdysi kdesi pochytili.
Škodovky? A co když se zastanu Renaulta a napíšu, že mám Scenica. Má přes 200000 a nemůžu říct křivý slovo. Snad jen, že některý díly jsou sražší než u konkurence. Tak teď mě lidi ukamenujte.
Věřím ti, že vaše služební okta má přes 400000 km. A co? Naše služební Kangoo je 1.2 16V a má 362000 km. Tak autor recenze nehodnotí vaší Octavii, ale svou.
vítej v klubu :-)) Bohužel máš pravdu, spousta rozumných lidí už sem ani neleze (jen já zatím odolávám, hehe) a je to škoda. Ale vědí proč. Než si tady nechat kazit náladu, pak tu nasranost přenášet na manželku a děti a kazit si den kvůli nějakým poďobaným blbečkům, to za to nestojí.
na tomto fore sa nediskutuje, tu sa treba osocovat s osemnastrocnymi zakomplexovanymi individuami... nikde inde tento problem som nepostrehol, len tu na AUTORECENZIE!!! Niekde je chyba, a bude to vo mne, proste by som nemal s konstruktivnymi a rozumnymi argumentami vstupovat medzi adolescentych debilov, ktori sa ukajaju prostrednictvom tejto stranky a naivne dufat, ze tu niekto rozumie autam a chce sa o nich bavit. To tu nenajde nikto, zato dementne poznamky a skratove vyplody miestnych hlupakov sa tu vyskytuju neurekom...zelam aby vam dodali tie vase dlho objednane mozgy z koreji, snad ich uz niekde aspon okopirovali a do roku 2048 dodaju!!!
ano nemam octaviu v sukromnom vlastnictve, no na firme jednu taku prevadzkujem - chudatko sa spamataj, presne som vedel, ze nejaky zadubeny smoliarsky blbec zagaga ked som to pisal a si to ty....vyhravas cenu najvacsieho debila ale az po mne samoska OCTAVIA 1,6 SLXi 74 kW 97 a 460tis!!!Tak je to myslite si co chcete, viem na com jazdim
zase tu trepes ty debil?v nejakom tvojom prispevku si dristal ze ty Octaviu nemas tak co tu teraz trepes o nejakych 460000km na tvojej octavii.zmizni odtialto prec.uz sme ta dojebali na Alfe a este ti to nestacilo?
myslite zeby som mohol napisat na toto auto recenziu ked ma ta moja 460000km a je to 97 - teda predface? Alebo si vymyslam...anonymne tvare? Olej sa stale nedolieva iba meni....
Som v soku. Ja som si naivne myslel ze 1.6 je naj volba z Octavie. 1.4 vo fabkach olej zrala, ale 1.6 v octavii, pocujem poprve. Kamart ho ma, aj v pred a po fl a su tie motory OK, oba. Spotreba oleja minimalna, benzinu okolo 7, ale spotrebu vie kamos urobit, taku lahku nohu pri slusnej priem. rychlosti.
No jukl jsem na tvůj odkaz a jsem moc rád,že jsem se Okty po roce a půl zbavil.Olej mi tedy zatím nežrala,ale asi to je u Okty otázka času.Megane má určitě kvalitnější motor i když má přesuvník a olej neubývá.Leju 5w 40
...měl jsem oktávii I z roku 2002 se stejným motorem (konkrétně 1.6 75kW, kod BFQ). Používal se olej long life s intervalem 30000km. Po prvním cyklu jsem přešel na klasický interval a používal oleje 5W-40 dle norem výrobce, značku jsem neřešil - co bylo, to tam šlo. Prodal jsem ji švagrovi, nyní má něco kolem 100 tisíc. Od výměny do výměny jsem dolívat nemusel - konkrétně pod haubnu jsem lezl akorát dolívat vodu do ostřikovačů. Sedačky mi nějak hrozný nepřišly a žmolkatý nejsou doposud. Plasty nedrnčely a neopadávaly, vůbec rezonování bylo tomu autu cizí. Jezdil jsem za 7,2-7,5l/100, za 8 jsem tomu musel už teda nakládat. Kotouče jsem měnil v 75000, s řazením jsem rovněž problém nezaznamenal. Na podvozku se menily akorát uložení stabilizátoru a to někdy v 70000. Auto bylo používáno denně na krátké trasy, takže nevím co si o recenzi mám myslet. Snad že by šla kvalita výroby tak dolů?
Rozhodně si nemyslím, že by to co se s autem děje bylo nevhodným zacházením - je pravda, že to auto nemám rád, to jsem napsal hned na začátku, ale to neznamená, že se k němu chovám špatně. Jako každý normální člověk si vážím hodnot a rozhodně necítím potřebu se někomu mstít prostřednictvím auta. Asi bych byl celkem idiot, kdyby to tak bylo. Jen jsem napsal svůj názor na to, jak je to auto koncipované a zpracované. Třeba jsme jen my narazili na krám (a se mnou i jeden ex- kolega, co si jí vymodlenou koupil také novou, ale pro sebe). Nicméně chápu, že to spoustu lidí může naštvat, protože jsou ochotní na octavii přísahat :-) Tomáš
Dovolím si malé srovnání.Já jezdím Focusem 1 ,1,6 2004 ,syn Octávie 1,6 2005 oba benzín.Focus olej nežere,od výměny do výměny,syn si vyloženě nestěžuje ale dolívá tak cca 1,5 l.S Fofo se jezdí líp jak po motoricky tak podvozkově,na tom se zhodneme oba.Kufr má Oct. samozřejmě neporovnatelně větší.To je ale asi tak vše co bych hodnotil jako navíc .Já kufr větší nepotřebuji takže bych neměnil.Vnitřní prostor plus-mínus stejný,jízda lepší ve Fordu.Když stojíme vedle sebe Oct.vypadá větší ,Fokus sportovněji.Jedno pozitivum pro Oct.po zimě,líp topí.Takže kdo potřebuje opravdu velký zavazad.prostor,Octávie mu ho nabídne jako žádný jiný vůz ve třídě.Vše ostatní určitě nevybočuje z průměru v nižší střední třídě.Zázraky se nekonají,natož s tímto motorem.Souhlasím s pisatelem recenze.Jiné značky jsou minimálně srovnatelné.
V aprili 2010 som kupil manzelke Audi a3 s tymto motorom.Ma najazdene 8120km a uz som musel doliat 3litre oleja.Ja vobec nechapem kde ma ta Audi naskok vdaka technike.Ked som to bol reklamovat v servise,tak mi nechceli verit.Po dlhom dohadovani si doliali olej,co ja som musel zaplatit a oznacili si uzaveri na motore,aby som nahodov nevypustal olej.Auto malo najazdenych okolo 6800km.Pri 8070km manzelke pc napisal olej na minime.Isiel som stym do servisu a tvarili sa moc prekvapene ako je to mozne.navrhli mi,ze mi daju iny druh oleja do motora.Teraz tam je predpisany castrol 0-40long life.Ponukli mi 10-40.Ja som stym nesuhlasil,lebo stratime zaruku na auto.Technik mi povedal,ze o zaruku sa bat nemusim,do servisnej knizky mi napisu 0-40 olej.Stym som nesuhlasil,ziadal som opravu,oni mi reklamaciu neuznali,podla Audi je spotreba v norme,dal som si spravit 3nezavisle znalecke posudky na motor aky vpliv to bude mat na katalizator atd. a bol som stym aj na emisnej kde mi namerali zvisene splodiny,nepresiel som.Moj pravnik im zaslal krasny dopis,kde ziadame opravu auta podla ich zarucnych podmienok,ak nedokazu chybu odstaranit tak odstupenie od zmluvy.Auto stalo 22000euro.
presne tento model mame v praci. Najeto 7000 km a musim souhlasit s recenzi. Razeni je peklo. Dostat paku z jednicky na dvojku je utrpeni. Pak venku z motoru neco cvaka. Za 300 tacu smejd.
Možná má VW recept na kvalitní kulisu řazení,ale mě u Okty II trápila 1 a zpátečka a to samé u Fabky,dokonce se mi u ní nějakým zahadným způsobem,díky servisu zpřeházely rychlosti při montáži defendu.Oprava a opět vše normální.Někdo nadává na Fiat či Renault,ale nemám s nimi problém.
"....převodovka vrže, kulisa řazení je vyloženě gumová, někdy se sám od sebe vyhodí kvalt - taky moc príma...."
Docela dobře znám řadící systém VW, a dovolím si oponovat, je to jedna z mála věcí, kde s přehledem poráží francouze a japonce, naopak - není gumová a dráhy řazení jsou přecizní jako u všech němců ............máte vůbec octávku z VW nebo nějakou čínskou napodobeninu?
To Jerry: sorry, ale mám z tebe pocit, že jsi jeden z těch mnoha zarytých škodovkářů, kteří oslavují škodovku stůj co stůj, ikdydž to jsou nic moc auta. To Radek: máme ten samý model a ten samý problém. Výměna oleje za hustější skutečně trochu pomohla. Jinak celkově kvalita vůbec neodpovídá ceně auta, za kterou se v tu dobu prodávala.
Není normální, aby tento motor po tak málo kilometrech bral tolik oleje, pokud nebyl opravdu huntován za studena, jak tomu u služebáků bývá. Pokud opravdu žere tolik, tak je na nejlepší cestě odrovnat kat a asi by bylo dobré přemýšlet o reklamaci, pokud vám ji vůbec servisák uzná. Možná bych zkusil hustější olej, pokud dáváte 5W-xx, tak bych zkusil 10W-xx, alespoň přes léto. Motoru neublíží a vás to nebude tolik stát při kupování na dolití plné syntetiky. Materiály u jedničky uvnitř jsou na dnešní rok jasným propadem, ale berte to tak, že do tohoto modelu od roku 2001 neinvestovala Škodovka ani korunu na vývoj a jen prodává chtivým zákazníkům. Velmi dobrý marketing, klobouk dolů. Osobně bych dal přednost dvojkové, která se pod označením Tour nyní prodává skoro za stejné prachy jako jednička a je trošku někde jinde a to ve všem. Je to na každém z nás, za co svoje našetřené peníze utratí.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Je to krám
Octavia 1 a golf 4 jsou úplně stejná vozidla, takže autor má pravdu je to absolutní krám maximálně tak na pole. Také nechápu co na tom všichni tak vidíte. Koupil jsem právě do města golfa 4 a benzín to žere 9 až 10 litrů. Auto ani trochu nejede i když je to 1,6 je to velice líne a nad 110 už ani nemá smysl se o něco snažit. Plasty vržou, sedačky nepohodlné, každou chvíli něco nefunguje. A jediná výhoda je, že díly stojí pár stovek a proto jsem koupil. ALe když to spočítám stovka sem stovka tam a už je to pár tisíc. Takže výhoda taky nic moc.
28.08.2018 | 20:18:50 | lada | 176.114.240.* Reagovat
Díky za všechny tyto příspěvky
Začal jsem uvažovat o koupi okávky s tímto motorem jako auto pro rodinu. Už neuvažuji. Nové TDI už jsou (jak tak koukám) také pouťové zboží - takže nafťák od fauvé taky rejši nee... Takže volím nejjednodušší variantu - ponechám si svou Carismu r.v. 1999 1.6 benzín. Nemrtelnej motor (vrní jako novej, dlouhodobě 6,5/100), kufr jako oktávka a vnitřní prostor větší než v passatu... Zadní multilink náprava - úžasná jízda. Vše na autě funguje na 100% dokonce i imobilizér a alarm s pohybovejma čidlama. Korozi lemů jsem zakš-takš pořešil (7 tisíc Kč) a při mém nájezdu soukromým vozem kolem 8 tisíc ročně - neřeším nic. Věřím tomu, že tahle stará holandsko-francouzsko-švédsko-japonská dáma přežije i můj služební X-Trail(2.0 dCi-2011).
Oněch uvažovaných 100-120 tisíc utratím jinak a příští auto bude M-Lancer !
25.08.2013 | 22:33:57 | honza | 84.21.104.* Reagovat
RE: Díky za všechny tyto příspěvky
A Carisma není auto pro rodinu?Navíc když je tam víc místa jak v Pasatu?Proč jít krok dozadu.
26.08.2013 | 12:14:36 | DR | 88.100.179.* Reagovat
Recenze?
Podle zkusenosti autora s tim jezdil kazdej jako prase. Ze sluzebniho krev netece a hura na zavodni drahu. Co ja Octavku mam, kotouce jsem nikdy menit nemusel, vsechno na tom funguje, motor do vymeny nesezere nic. A staci tak malo: Po nastartovani jet prvnich par km v klidku, netocit pres 2500 otacek. Pri brzdeni predvidat, pomahat si motorem. Po rozbitejch cestach to chce obcas tu diru objet. Podle me je autor uplnej ignoratnt
26.10.2012 | 01:22:31 | Frantizsekk | 86.46.27.* Reagovat
RE: Recenze?
Autor je ignorant proto, že poukázal na to, že škodovka vyrobila šmejd? Přečtěte si, prosím, diskusi co byla vedená ještě před Vaším příspěvkem, psal jsem, že jsem se k tomu autu choval slušně - stejně jako ke všem ostatním autům, které mi prošly rukama.
Krám to byl a za tím si stojím.
Tomáš
21.12.2012 | 12:44:23 | scaletom | 62.168.38.* Reagovat
RE: Recenze?
Autor psal:"..z 25 000 km jsem na něm já najel cca 8000. znám jej od pořízení." Jak je vidno i za pouhe 2/3 najezdu lze odrovnat auto, treba ty zvlnene kotouce? Mam stejnou O1, pres 7.5L spotreby jsem jeste nejel, olej nedolivam od vymeny k vymene (cca 11 000 km). Jo, mel jsem lepsi auta, ale nez ty nove plechovky, tak radsi neco z dob, kdy se jeste auta nedelala jako spotrebni zbozi.
15.11.2014 | 11:09:52 | Josef | 188.175.37.* Reagovat
RE: Recenze?
A kolik těch KM bez vytáčení nad 2500 otáček by mělo být??
S tím předpovídáním a brzděním??Osobně jezdím většinou brzda plyn na kotouče absolutně nemyslím.A jestli to byla Sierra,Felicie,Fabie,Renault,Peugeot,a momentálně služební další Fabie.Tak se mě nekroutí co se zimy týče většinou vyrážím se zahřátým motorem auto je v garáži kde je 10C takže to chvíli nechám od trojky už to točím do 3500Ot a auto žije.(Už jen z důvodu abych nezůstal stát v připojovacím pruhu,který mám asi 2 minuty od domu.A co se týče služebních aut tak točím nad 2500 otáček určitě.A jestli to byla Fabie 1.0 nebo 1.2 TSI se kterou jsem najel už několik tisíc kilometrů tak mě i tak nic nežere.Takže zřejmě to bude závada někde ve výrobě,navíc nevím proč by nemohla??Myslíte že když je to Škoda,tak se jim nestane že by se něco nepovedlo??:)
21.12.2012 | 13:51:15 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: Recenze?
"A kolik těch KM bez vytáčení nad 2500 otáček by mělo být?? "
Zalezi od venkovni teploty, podle teplomeru chladici kapaliny aspon do 45 C.
Urcite neni nutne "hnat" motor nad 3500 ot/min.
15.11.2014 | 11:13:28 | Josef | 188.175.37.* Reagovat
převodovky
jinak když jsme u toho uložení převodovek, to vymyslel nějaký tatar takovou ptákovinu, bo jinak by se vývoj motorů a jeho uložení směřoval úplně jinam, lepší cestou, tato cesta už se nemá jak vyvinout a je otázka času kdy problematické převody nahradí automat.
08.05.2011 | 07:28:08 | svlastik Reagovat
To luboš
Já nevím, jestli mě chápeš.
Některé auta mají převodovku příčně a některé podélně. Převodovka s podélným motorem řadí jedna báseň. Ta druhá tedy příčná s příčným motorem je na tom hůř. Snad si nemyslíš, že jsem si myslel, že všechny motory jsou stejně uložené a otáčí se jen převodovky... :D
Pokud má převod řazení do řadičky navíc gumové nebo plastové snadno zlomitelné pouzdra mezi klouby tak je to jasný...
07.05.2011 | 22:37:57 | svlastik Reagovat
svlastik: Prosím Ťa, už nepíš, lebo prasknem smiechom...:)) Podľa mňa si recesista a iba si robíš srandu. Síce trochu nepodarenú, ale svoje hlášky nemôžeš myslieť vážne..:))
A ak nebodaj vážne...((, je to vážne s Tebou?
07.05.2011 | 20:20:21 | ľuboš Reagovat
brtníku ve stejným týdnu vyšel stejný test stejných aut ve světě motorů a hádej jak dopadl?Opačně.Kdyby se hezky nepsalo o korejcích myslíš že by to někdo koupil?A hezký slovo něco stojí.Nejlepší úsudek si udělá člověk sám a tím že se v tom sveze a nevěří podplacenejm recenzím.
07.05.2011 | 19:16:54 | Jirka Reagovat
To luke
Tak ohledně Francouzů, nemůžu vědět. Ale tak tip, hlavně si všímat jak je uložená převodovka v autě. Některé auta mají uloženou převodovku otočenou a ty převody jsou pak třeba prozkoumat aspoň ten materiál. Jako s japonci není problém u převodovek zatím teda ťuk, ťuk na dřevo a to se divím, protože maj vysokootáčkové motory a problémy nemají ani spojky. O francouzech jsem zatím nic osobně neslyšel. Já se francouzů vyvaroval protože jsem neměl na to nářadí a taky, že stačilo třebas u laguny, když nefungoval centrál(napojený na imobilizér) tak jsi byl nahraný a ani nenastartoval. Takže jsi mohl s tím autem zkoušet komickou situaci. Vystoupit, zabouchnout, zamknout, odemknout, otevřít, sednout, nastartovat a jak né, opět, vystoupit zamknout,atd. a ono se to třeba někdy povedlo :D
Elektriky francouzů jsem se bál jako čert kříže, včetně nastavování časování ventilů atd, to mi taky hlava nebrala, když před ventily jsou dva víka a vono to je pak zapotřebí napojit na elektriku, takže žádná garáž oprava. A na ty homokinetické klouby, to se kazilo snad víc jak ramena, bylo taky třeba nářadí a trochu rozumu. Prostě škoda, třeba časem si francouze vyzkouším taky, když budou francouzi myslet hlavně na to, aby byla většina dílů lehce spravitelná, nebo konkurence bude ještě na tom hůře. :D
07.05.2011 | 18:59:10 | svlastik Reagovat
Takoví dotaz ? V čem je řazení ve Francouzských autech špatný.Na to jsem nedošel .Nic nevyskakuje a je to přesný.Mnohokrát jsem slyšel že u těchto aut je nepřesné řazení .Ale osobně nevím přesně jak to funguje .Rychlost co chci tam dám ,jedině když sem měl tu 406 novou tak jako u 1 auta ze všech co jsem kdy jezdil jsem hlavně po zvyku s R19 dal místo 2 za 4 asi 2 po cestě s bazaru.Jinak mě to nedělá žádný problém.Tak kdyby se někdo našel a vysvětlil mě to ?:)
07.05.2011 | 14:58:03 | luke20 Reagovat
Copak ojetiny, ale kdyz fungl nový Duster řadí hůř než 12 let stará Alhambra s 270tis km, tak to už je smutný.
07.05.2011 | 12:16:32 | Honza Reagovat
to Jirka
Vaše reakce ohledně mé inteligence hovoří za vše,takže se se zaměřím na Váš výlev na adresu motoristických periodik,respektive novinářu do nich píšících.mám tomu rozumět tak,že nám(široké čtenářské obci),novináři předkládají nepravdivé,či snad dokonce lživé informace?máte snad nějaké dukazy,že tomu tak je?pokud ano,zveřejněte je,jestli je postrádáte tak si laskavě odpustte své impertinentní narážky,znevažovat práci jiných,ač sám je jedinec naprostý laik,to dokáže každý.osobně odebírám Auto 7 od prvního čísla a mám za to,že společně s Autohitem se jedná o naprosto objektivní a nezaujaté magaziny.hezký den.
07.05.2011 | 10:05:14 | brtník Reagovat
Převodovky
A vůbec ty převodovky, zlatá éra skončila někde kolem 93, to byly ještě dobrý, ale pak jsou všude samý ty plastový kloubíčky a udělátka a někdy dokonce gumový. Ty se hned ošoupou.
Chce to projít autobazary, sednout si do auta a uvidíte, v autech není žádná výhra. Já nemám snahu tlačit páku, když je to tam samý plast, musí to tam skočit a když zastavím a sama neskočí zpátečka a musí se zařadit 2, aby tam skočila lehounce, tak to není ono, tlačit to prostě nejde. Projeďte se v BMW, Mercedesu, staré nekoncernové Audině a uvidíte :D
07.05.2011 | 08:46:07 | svlastik Reagovat
Octávia
Škoda Octávia, že se tento model vyráběl celých 14 let?
Waaau, to o něčem vypovídá.
Zmetky se můžou najít, nepopírám
Převodovka mi u Octávky taky řadila nic moc, taková gumová, ale nikdy nevyskočila, byl jsem rád, že tam zapadla, protože jsem nepoznal jestli to tam skočilo. Mám rád, když to tak jemně přecvakne. Z aut, které jsem řídil byla srovnatelná s Bravem(Marea a ty další řady atd to samé), dieselová převodovka. Prakticky z převodovek VW mám já osobně velmi špatné zkušenosti. :(
Na dieslu od zapůjčeného volkswagnu mě převodovka opustila na cestě od domova cca 500km kdesi v lese, byla jemně načatá. Od tý doby jsem začal převodovky VW nenávidět. Podvozek Octávie vydrží celkem dost, pokud ty díly jsou origo a né polská výroba.
S kotoučema, že to kope už po 15tkm, to je chyba všech, ale já si zvyk.
Svém Tdičku jsem odpustil vše, když mě dostalo všude za cenu silnější motorky.
Motor 1.6 měl známý a chvilku, dolívání oleje ano, ale nic extrémního. Vrzání interiéru, ano bylo, Favorit, Felicie, Octávie pořád, do těch aut prakticky nemohl jít subwofer bo jinak rezonovalo celé auto i plechy :D
Super zavírání dveří, řízení. Značka Škoda byla průměr, s velmi levnými díly a kvalitním zpracováním. Pořizovací cena nebyla tak strašná jako u Favorita a Felicie. Starší generace pamatuje, že na auto muselo být zapotřebí tak 50 čistých platů bez nějakého leasingu....
Takže cena odpovídá, všechno se dá spravit velice levně. Octávie je první lidové vozidlo, které Škodovka vyrobila.
Octávie II má ale motory PD a to už pro mě nic není, spotřeba odpovídá benzínu. :(
07.05.2011 | 07:01:19 | svlastik Reagovat
Jestli tomuhle věříš tak jseš naivní nebo blbec.Takovejchle testů ti naseru za deset minut padesát a vyhraje jaký auto chceš.Za prachy jde dneska všechno.
07.05.2011 | 02:22:46 | Jirka Reagovat
RE:
Jirko, vyjímečně s tebou souhlasím. Často mi připadá, že většina"odborných" testů je koupená (rozuměj podplacená). Mám osobní zkušenost s takovou spoustou nesmyslů a lží, že jsem kolikrát nevěděl, jestli se mám smát, nebo plakat. A jestli jsou ti redaktoři tak blbí, nebo tak dobře podplacení.
21.12.2012 | 15:33:59 | | 89.102.162.* Reagovat
auto 7
před cca dvěmi týdny byl ve zmíněném automobilovém magazinu vytištěn srovnávací test Škoda Octavia Combi 1.6 vs. Hyundai i30 SW 1.6 a výsledek....?Octavia to projela na celé čáře,zejména to byl motor,výbava a konečně cena,co jí zlomilo vaz.
07.05.2011 | 01:25:28 | brtník Reagovat
Tour I Trumf 2010
Mam jednoho z poslednich Tour 1 1.9TDI. Mám najeto necelých 20 tisíc, proměnlivé intervaly. Motor sežral 1l oleje, nic neklepe, byl jsem se teď podívat i na sedačky, žmolek žádný. Před lety jsem nosil na kalhotách suché zipy a sedačka dostala zabrat. Kotouče jsem na starších Octávkách zkroucené míval, ale tyhle drží, taky ji už nehoním 200 po Německu. Nepozoruji nic, co odlišuje Toura od ne-Toura, tedy kromě poloviční ceny. Možná ale nezavírám zadní dveře dost důrazně.
06.05.2011 | 23:20:42 | Eda Reagovat
Hmmm tak potom šla asi kvalita Tourky opravdu dolů. No takže v důsledku můžu být rád, že mám ročník 2000.
30.03.2011 | 14:40:14 | Jerry Reagovat
Ahoj,
máme takovou rodinnou firmu + plus ještě pár zaměstnanců, je to rok a půl, co jsme koupili taky Toura 1.9 TDi a se vším, co se v recenzi píše, mi nezbývá než souhlasit. Jezdí s ní kolega, který si ji opravdu hýčká a zachází s ní velmi, ale velmi slušně. Přesto uvnitř po 30 000 km, všechno vrže, skřípe, plast 5. dveří nám dělá to samé, mimochodem, ten při jízdě po dlažbě dělá nehorázný bordel. Sedačky jsou takové "ošoupané", žmolkaté. Motor, už jsem to tady řešil u jiné Tourky, spotřeba oleje taky obrovská, bylo mi doporučeno zkrátit servisní interval na 15000 km, pak se to prý bude ok, uvidíme... O tom, že v mrazech auto ani po 20 minutách jízdy nezačíná topit, nemluvím... A další věc je přístup autorizovaného servisu, který máme poblíž a kde nás už nikdo neuvidí... Cokoliv totiž na autě nefunguje nebo zlobí, jejich odpověď: To je přece normální... :-) Mám možnost porovnávat s dalšíma dvěma OI, které tu máme, když to ještě nebyl Tour a máme skutečně všichni dojem, že kvalita dolů šla... Interiér je u vozu, který má přes 100tis km srovnatelný jako s touto novou a vrže méně, olej nežere ani z poloviny tolik (také TDi), topí skoro hned...
30.03.2011 | 12:31:13 | L@lek Reagovat
Servis
Ahoj pánové,
já jsem s tím v servisu nebyl - máme ttady na to člověka , co se o auta stará, ale nápravu a ty brzdy na reklamaci normálně vzali, takže nějakou chybku uznali. Ohledně řazení a motoru - tam nevím, jak se to vyvíjí dál.
Osobně ale pořád trvám na tom, že já se k tomu autu choval a chovám slušně. - jezdím hlavnně po dálnicích v Evropě rychlost do 150/h.
kamarád tomu nevěřil taky, má O1 snad z 99. přičítám to tomu, že ve chvíli, kdy začali O1 dělat jako tour, tak začali v Boleslavi šidit materiál
Tomáš
30.03.2011 | 11:53:25 | scaletom Reagovat
Ještě pro Tomáše
Jo abych nezapomněl - kotouče jsou na mé taky původní, nezvlněné a mají "rantlík" cca 0,6 mm.
Prostě mít v háji podvozek, brzdy a motor po zhruba 20 000Km je hodně hodně divné. Ale jak říkám-je to služební auto a tak si opravdu nedělám iluze, že se k němu někdo choval zrovna dvakrát košér.Netvrdím že jsi to byl ty, protože jsi psal, že je měl ještě někdo před tebou...
29.03.2011 | 20:01:41 | Jerry Reagovat
Brzdy
Ináč...stačil mi údaj, že máš brzdy odídené po 18 000 km, aby som si urobil predstavu o Tvojom štýle jazdy...
Len tolko.
Paľo
29.03.2011 | 19:37:14 | Palo Reagovat
Reklamuj
Drahý Tomáš,
keď si fakt presvedčený, príčinou všetkých tých závad,ktoré popisuješ,je chybná výroba a nie Tvoj štýl jazdy tak aký máš problém?
Auto máš v záruke"( rok výroby 2010) , nech sa páči do značkového servisu,môžeš reklamovať.
Nech sa objektívne posúdi... či je chyba vo vozidle alebo v jazdcovi.
Paľo
29.03.2011 | 19:33:42 | Palo Reagovat
Pro Tomáše od Tomáše
Tendenci přehánět nemám. Spíš to ber jako smysl pro humor.
Ohledně té smůly - je to možné, ale vážně pochybuju, že by šla kvalita Oct. Tour až tak dolů.
Ano já Octávií jezdím a slouží velmi dobře. Plasty neodpadávají, podvozek je po 90 000km původní a bez problémů, motor(1,6) má spotřebu oleje cca 1,5 deci na 10 000Km. A to té mojí "babči" je 11let!!! Čili nediv se prosím, že se některým věcem pousměju a tropím si z nich žerty. Vy jste odpravili podvozek po 20 000Km a motor si nejspíš taky vytrpěl své, když má takovou spotřebu oleje a to je (co se Km nájezdu týče) vlastně "mimino".
29.03.2011 | 18:09:00 | Jerry Reagovat
@jerry
drahý Jerry ano - opravdu odskočí a v jednom rohu je nutné jej dorazit nazpátek. je to tam jen nasunuté. Myslím, že máš trochu tendence přehánět v zájmu ochrany dobrého jména spolehlivého vozu :-).
Je jasná věc, že O1 je pro spoustu lidí nedotknutelná modla, ale já si za svými tvrzeními stojím.
Jestli je něco blbě udělané, z fabriky odfláklé, tak nevidím důvod to na stránky, kde se píšou recenze na konkrétní typy aut, prostě nenapsat.
není to první recenze, kterou jsem sem napsal, ale určitě je kolem ní zatím nejrozšířenější debata.
Jak ty, tak o kousek níž taťka Palo máte tendence hodnotit věci, u kterých prostě nejste. Co když naše firma opravdu měla smůlu a koupili jsme křáp??? Ohledně motoru - vymýšlí si i ti ostatní, co píší, že to není úplně optimální volba?
Sundejte hoši klapky z očí. i v Mladé boleslavi jsou schopní vyprodukovat zmetky. Akorát se Vám to holt nemusí líbit, ale to mě až tak nepálí. Jestli Vy oktávkami jezdíte a slouží Vám dobře, je to fajn, já vám to přeju, ta naše prostě kulhá. Víc k tomu nemám co dodat. handkrovat se tady s někým, kdo slepě věří značce a hned tě zařadí do kategorie prasat , v zásadě jen tak pro nic za nic úplně nedává smysl.
Tomáš
29.03.2011 | 13:16:22 | Scaletom Reagovat
"při razantním dovření 5. dveří krycí interiérový plast odskočí a je nutné jej přirazit zpět
A při ještě razantnějším dovření 5. dvěří tyto proletí předním oknem ven a v servisu to bídáci nechtějí uznat na reklamaci :-)
29.03.2011 | 02:20:38 | Jerry Reagovat
octavia
xxx.cz/skoda/octavia-I/octavia1.html
28.03.2011 | 13:23:21 | Reagovat
Milý Palo
respektiove tedy Taťko,
neznáme se, nikdy jsme se neviděli, tak nesuď. Popsal jsem, co se s autem děje. Nic jsem neničil, na autě jsem najel cca třetinu z nájezdu.
Tyhle moudrý kecy si prosím pro příště odpusť - působíš hloupě.
Předem díky
Tomáš
28.03.2011 | 13:16:45 | scaletom Reagovat
Auto TI nepatrí do rúk
Synu,
čo si roztrtkal Octavku po 10 000 km, tebe auto do rúk nepatrí, vráť vodičák, kúp si režijku na železnicu , aj do len do dobytčáka vagóna alebo do uhoľného, do osobnej dopravy nepatríš.
25.03.2011 | 09:36:36 | Palo Reagovat
Zdar,že vás to pořád baví se takto hádat,a nadávat si... :-(
Opravdu úroveň školních puberťáků... :-(
24.03.2011 | 08:08:56 | Jirka KOPR Reagovat
presne tak, ak niekoho zaujimaju moje prispevky nech si ich vsetky precita, aspon si trikrat o tebe potvrdia aky si dementny debilko
24.03.2011 | 06:52:26 | nstar Reagovat
jediny zadubeny debil si tu ty nstar!!trepes tu vymyslas si bachorky ako na alfe jazdis po serpentynach na trojke pri 7000ot.sa uz konecne spamataj.jediny kto tu ma osemnast si ty.nemas este ani vodicak len si drnkas nad casopisom o autach.tvoje prispevky stoja za hovno len same keci.ked sme ta dojebali na tej alfe ani si necekol hrdina.tam nech si to kazdy precita co tam pises a nech si kazdy urobi o tebe aky taky obraz.Inac vsetkym odporucam nstarov prispevok ALFA 156 r.v 98.oplati sa to precitat ako tam drista.v jednom prispevku.Tu napise ze ma octaviu a ked ho niekto odhali ze trepe tak uz je to zrazu firemna.keby som to tu nenapisal tak by tu dalej mlel ake je to skvele auto a pritom nieje ani jeho amyslim si ze na nej ani nejazdi.
24.03.2011 | 05:28:28 | Reagovat
To se netýká jen škodovek. Přesně vymezené značky aut jsou tady prostě na odstřel. Např. Renault (a s ním se vezou ostatní francouzi), fiat, někdo nesnáší korejce, jiný koncern, další kolíňata, nebo alfu romeo. Prostě některé značky jsou dlouhodobě profláknuté, o jiných se toho moc neví (k jejich štěstí a k naší škodě) a nikdo je nazaškatulkoval. Další jsou terčem nenávisti jen proto, že se od ostatních odlišují a jdou vlastní cestou. Ale v podstatě to svědčí o jednoduchosti a nevyzrálosti některých přispěvatelů, kteří nehodlají akceptovat, že by mohl mít někdo jiný svou pravdu. A hlavně nemají zájem se dozvědět něco nového, stačí jim jen to, co kdysi kdesi pochytili.
22.03.2011 | 20:22:58 | Reagovat
jerry
Škodovky? A co když se zastanu Renaulta a napíšu, že mám Scenica. Má přes 200000 a nemůžu říct křivý slovo. Snad jen, že některý díly jsou sražší než u konkurence. Tak teď mě lidi ukamenujte.
22.03.2011 | 20:17:55 | Reagovat
Ale no bývalo to tady před zavedením IP i hoší. Teď to alespoň trochu jde. Ale zastat se zde škodovky=stále hrdelní zločin :-D
22.03.2011 | 20:13:54 | Jerry Reagovat
nstar
Věřím ti, že vaše služební okta má přes 400000 km. A co?
Naše služební Kangoo je 1.2 16V a má 362000 km.
Tak autor recenze nehodnotí vaší Octavii, ale svou.
22.03.2011 | 19:29:38 | Reagovat
nstar
vítej v klubu :-)) Bohužel máš pravdu, spousta rozumných lidí už sem ani neleze (jen já zatím odolávám, hehe) a je to škoda. Ale vědí proč. Než si tady nechat kazit náladu, pak tu nasranost přenášet na manželku a děti a kazit si den kvůli nějakým poďobaným blbečkům, to za to nestojí.
22.03.2011 | 18:33:27 | Reagovat
toto forum
na tomto fore sa nediskutuje, tu sa treba osocovat s osemnastrocnymi zakomplexovanymi individuami...
nikde inde tento problem som nepostrehol, len tu na AUTORECENZIE!!! Niekde je chyba, a bude to vo mne, proste by som nemal s konstruktivnymi a rozumnymi argumentami vstupovat medzi adolescentych debilov, ktori sa ukajaju prostrednictvom tejto stranky a naivne dufat, ze tu niekto rozumie autam a chce sa o nich bavit. To tu nenajde nikto, zato dementne poznamky a skratove vyplody miestnych hlupakov sa tu vyskytuju neurekom...zelam aby vam dodali tie vase dlho objednane mozgy z koreji, snad ich uz niekde aspon okopirovali a do roku 2048 dodaju!!!
22.03.2011 | 16:21:52 | nstar Reagovat
anonym samsebazvany debil
ano nemam octaviu v sukromnom vlastnictve, no na firme jednu taku prevadzkujem - chudatko sa spamataj, presne som vedel, ze nejaky zadubeny smoliarsky blbec zagaga ked som to pisal a si to ty....vyhravas cenu najvacsieho debila ale az po mne samoska
OCTAVIA 1,6 SLXi 74 kW 97 a 460tis!!!Tak je to myslite si co chcete, viem na com jazdim
22.03.2011 | 16:13:27 | nstar Reagovat
zase tu trepes ty debil?v nejakom tvojom prispevku si dristal ze ty Octaviu nemas tak co tu teraz trepes o nejakych 460000km na tvojej octavii.zmizni odtialto prec.uz sme ta dojebali na Alfe a este ti to nestacilo?
22.03.2011 | 16:05:14 | Reagovat
myslite
myslite zeby som mohol napisat na toto auto recenziu ked ma ta moja 460000km a je to 97 - teda predface? Alebo si vymyslam...anonymne tvare? Olej sa stale nedolieva iba meni....
22.03.2011 | 15:00:51 | nstar Reagovat
proč kupovat za velké prachy poruchovou plečku, no není to ŠKODA?????
22.03.2011 | 08:23:49 | Reagovat
Žere olej
Tak ,to není moc dobrý.Tolik oleje ,dá se říct skoro vůbec mě nežral ani 20 let starej Renault
22.03.2011 | 02:23:40 | luke20 Reagovat
Jirko
Dobrej odkaz. Konny má ale na svojí Oktě z roku 1998 nalítáno 190 000Km.
Okta o které se zde bavíme má cca 6 měsíců a 25 000Km...
21.03.2011 | 23:44:57 | Jerry Reagovat
Adam
Rozkaz šéfe!
21.03.2011 | 23:29:29 | Jerry Reagovat
som prekvapeny ze 1.6
Som v soku. Ja som si naivne myslel ze 1.6 je naj volba z Octavie. 1.4 vo fabkach olej zrala, ale 1.6 v octavii, pocujem poprve. Kamart ho ma, aj v pred a po fl a su tie motory OK, oba. Spotreba oleja minimalna, benzinu okolo 7, ale spotrebu vie kamos urobit, taku lahku nohu pri slusnej priem. rychlosti.
21.03.2011 | 22:15:16 | olso Reagovat
Jirka
No jukl jsem na tvůj odkaz a jsem moc rád,že jsem se Okty po roce a půl zbavil.Olej mi tedy zatím nežrala,ale asi to je u Okty otázka času.Megane má určitě kvalitnější motor i když má přesuvník a olej neubývá.Leju 5w 40
21.03.2011 | 21:32:39 | Pepa Reagovat
Jerryku,
píšeme BÝT JASNOVIDEC, víme?
21.03.2011 | 19:19:31 | Adam Reagovat
Kuci koukněte sem tady je toho napsanýho dost o tý spotřebě oleje http://forum.octaviaclub.cz/index.php?act=idx
21.03.2011 | 14:18:27 | Jirka Reagovat
...měl jsem oktávii I z roku 2002 se stejným motorem (konkrétně 1.6 75kW, kod BFQ). Používal se olej long life s intervalem 30000km. Po prvním cyklu jsem přešel na klasický interval a používal oleje 5W-40 dle norem výrobce, značku jsem neřešil - co bylo, to tam šlo. Prodal jsem ji švagrovi, nyní má něco kolem 100 tisíc. Od výměny do výměny jsem dolívat nemusel - konkrétně pod haubnu jsem lezl akorát dolívat vodu do ostřikovačů. Sedačky mi nějak hrozný nepřišly a žmolkatý nejsou doposud. Plasty nedrnčely a neopadávaly, vůbec rezonování bylo tomu autu cizí. Jezdil jsem za 7,2-7,5l/100, za 8 jsem tomu musel už teda nakládat. Kotouče jsem měnil v 75000, s řazením jsem rovněž problém nezaznamenal. Na podvozku se menily akorát uložení stabilizátoru a to někdy v 70000.
Auto bylo používáno denně na krátké trasy, takže nevím co si o recenzi mám myslet. Snad že by šla kvalita výroby tak dolů?
21.03.2011 | 14:11:20 | rolf fuchs Reagovat
@Jerry
Rozhodně si nemyslím, že by to co se s autem děje bylo nevhodným zacházením - je pravda, že to auto nemám rád, to jsem napsal hned na začátku, ale to neznamená, že se k němu chovám špatně. Jako každý normální člověk si vážím hodnot a rozhodně necítím potřebu se někomu mstít prostřednictvím auta. Asi bych byl celkem idiot, kdyby to tak bylo.
Jen jsem napsal svůj názor na to, jak je to auto koncipované a zpracované. Třeba jsme jen my narazili na krám (a se mnou i jeden ex- kolega, co si jí vymodlenou koupil také novou, ale pro sebe). Nicméně chápu, že to spoustu lidí může naštvat, protože jsou ochotní na octavii přísahat :-)
Tomáš
21.03.2011 | 14:05:22 | scaletom Reagovat
Olej 10W-40 by na spotřebu oleje snad částečně pomohl. Pak jsou ještě oleje s horní viskozitou 50. Ale jinak je to pěkná křapka :-(
21.03.2011 | 10:15:50 | Itall Reagovat
Adámku
Skoro trefa... :-) čéče ty jsi měl bejt jasnovědec.
20.03.2011 | 23:53:07 | Jerry Reagovat
škoda
jééé to je ŠKODA,já myslel že je to auto :)))
20.03.2011 | 12:15:38 | béda Reagovat
Dá se
Dovolím si malé srovnání.Já jezdím Focusem 1 ,1,6 2004 ,syn Octávie 1,6 2005 oba benzín.Focus olej nežere,od výměny do výměny,syn si vyloženě nestěžuje ale dolívá tak cca 1,5 l.S Fofo se jezdí líp jak po motoricky tak podvozkově,na tom se zhodneme oba.Kufr má Oct. samozřejmě neporovnatelně větší.To je ale asi tak vše co bych hodnotil jako navíc .Já kufr větší nepotřebuji takže bych neměnil.Vnitřní prostor plus-mínus stejný,jízda lepší ve Fordu.Když stojíme vedle sebe Oct.vypadá větší ,Fokus sportovněji.Jedno pozitivum pro Oct.po zimě,líp topí.Takže kdo potřebuje opravdu velký zavazad.prostor,Octávie mu ho nabídne jako žádný jiný vůz ve třídě.Vše ostatní určitě nevybočuje z průměru v nižší střední třídě.Zázraky se nekonají,natož s tímto motorem.Souhlasím s pisatelem recenze.Jiné značky jsou minimálně srovnatelné.
19.03.2011 | 18:06:25 | Ivan Reagovat
motor 1.6
V aprili 2010 som kupil manzelke Audi a3 s tymto motorom.Ma najazdene 8120km a uz som musel doliat 3litre oleja.Ja vobec nechapem kde ma ta Audi naskok vdaka technike.Ked som to bol reklamovat v servise,tak mi nechceli verit.Po dlhom dohadovani si doliali olej,co ja som musel zaplatit a oznacili si uzaveri na motore,aby som nahodov nevypustal olej.Auto malo najazdenych okolo 6800km.Pri 8070km manzelke pc napisal olej na minime.Isiel som stym do servisu a tvarili sa moc prekvapene ako je to mozne.navrhli mi,ze mi daju iny druh oleja do motora.Teraz tam je predpisany castrol 0-40long life.Ponukli mi 10-40.Ja som stym nesuhlasil,lebo stratime zaruku na auto.Technik mi povedal,ze o zaruku sa bat nemusim,do servisnej knizky mi napisu 0-40 olej.Stym som nesuhlasil,ziadal som opravu,oni mi reklamaciu neuznali,podla Audi je spotreba v norme,dal som si spravit 3nezavisle znalecke posudky na motor aky vpliv to bude mat na katalizator atd. a bol som stym aj na emisnej kde mi namerali zvisene splodiny,nepresiel som.Moj pravnik im zaslal krasny dopis,kde ziadame opravu auta podla ich zarucnych podmienok,ak nedokazu chybu odstaranit tak odstupenie od zmluvy.Auto stalo 22000euro.
19.03.2011 | 16:10:55 | OLIK Reagovat
presne tento model mame v praci. Najeto 7000 km a musim souhlasit s recenzi. Razeni je peklo. Dostat paku z jednicky na dvojku je utrpeni. Pak venku z motoru neco cvaka. Za 300 tacu smejd.
19.03.2011 | 14:21:44 | Reagovat
Řazení
Možná má VW recept na kvalitní kulisu řazení,ale mě u Okty II trápila 1 a zpátečka a to samé u Fabky,dokonce se mi u ní nějakým zahadným způsobem,díky servisu zpřeházely rychlosti při montáži defendu.Oprava a opět vše normální.Někdo nadává na Fiat či Renault,ale nemám s nimi problém.
19.03.2011 | 12:06:13 | Pepa Reagovat
Řazení????
"....převodovka vrže, kulisa řazení je vyloženě gumová, někdy se sám od sebe vyhodí kvalt - taky moc príma...."
Docela dobře znám řadící systém VW, a dovolím si oponovat, je to jedna z mála věcí, kde s přehledem poráží francouze a japonce, naopak - není gumová a dráhy řazení jsou přecizní jako u všech němců ............máte vůbec octávku z VW nebo nějakou čínskou napodobeninu?
19.03.2011 | 11:28:18 | hombre Reagovat
To Jerry: sorry, ale mám z tebe pocit, že jsi jeden z těch mnoha zarytých škodovkářů, kteří oslavují škodovku stůj co stůj, ikdydž to jsou nic moc auta.
To Radek: máme ten samý model a ten samý problém. Výměna oleje za hustější skutečně trochu pomohla. Jinak celkově kvalita vůbec neodpovídá ceně auta, za kterou se v tu dobu prodávala.
19.03.2011 | 10:56:25 | Adam Reagovat
Není normální, aby tento motor po tak málo kilometrech bral tolik oleje, pokud nebyl opravdu huntován za studena, jak tomu u služebáků bývá. Pokud opravdu žere tolik, tak je na nejlepší cestě odrovnat kat a asi by bylo dobré přemýšlet o reklamaci, pokud vám ji vůbec servisák uzná. Možná bych zkusil hustější olej, pokud dáváte 5W-xx, tak bych zkusil 10W-xx, alespoň přes léto. Motoru neublíží a vás to nebude tolik stát při kupování na dolití plné syntetiky. Materiály u jedničky uvnitř jsou na dnešní rok jasným propadem, ale berte to tak, že do tohoto modelu od roku 2001 neinvestovala Škodovka ani korunu na vývoj a jen prodává chtivým zákazníkům. Velmi dobrý marketing, klobouk dolů. Osobně bych dal přednost dvojkové, která se pod označením Tour nyní prodává skoro za stejné prachy jako jednička a je trošku někde jinde a to ve všem. Je to na každém z nás, za co svoje našetřené peníze utratí.
19.03.2011 | 10:20:39 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
Proč udělat?U těhlech motorů je normální,že žerou olej od novoty.
19.03.2011 | 08:50:09 | Jirka Reagovat
"Auto je koupené nové jako služební"..aha-to ledacos vysvětluje.
Udělat motor po 10 000km to jste museli vaši novou služebku těžce nenávidět...
Pomsta autu (a šéfovi?), že panstvu nepořídil něco víc "echt gold"
Sorry to je můj pocit z tohoto celého žárgonu.
19.03.2011 | 01:32:44 | Jerry Reagovat