Rok výroby:2000Typ motoru:AGUStav km při koupi:146 000 kmStav km nyní:187 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7,6 l/100 kmVloženo:8. 5. 2014
dá se dobře prodat - stále ceněno dostupnost dílů špičkový motor stále ještě atraktivní vzhled
Slabé stránky
spotřeba při krátkých jízdách prostor na zadních sedadlech
Závady a opravy na autě
Auto jsem kupoval od svého zaměstnavatele, znám přesně jeho historii. Během 2 let mého každodenního používání pouze drobná oprava - čidlo zpátečky. Do doby než jsem auto koupil, bylo pravidelně servisováno ve značkovém servise. Výměna rozvodů v 179000 km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem naprosto spokojen, klidný, tichý chod, přitom dravec, který umí pěkně zabrat od 1600 otáček. Výbava ELEGANCE, vše v elektrice, digiklima, takže pro řidiče skvělý komfort i ve 14 let "starém" autě. Moje maximálka 200, auto by ještě šlo, já už raději ne. Průměrná spotřeba 7,8litrů. Vloni celá Itálie až na jih, 4200km, spotřeba 6,9, po dálnicích cca 130km/hod. Řidič s výdrží dokáže jet 2000km na jeden zátah, auto je fakticky spolehlivé a pohodlné. Doporučuji, skvělé vozítko.
Mam S Oct. 1.8T 20V, motor AUM, r.v. 12/2001. Zistil som, ze najviac jej na dialnici svedcia otacky okolo 2900-3100/min., co je tachometrovych 120km/h (3000ot./min. pri 5.rychl.st.), realne okolo 110-115km/h. Vtedy ma priemernu spotrebu okolo 6,7l/100km. Da sa ist aj s nizsimi otackami, ale vtedy sa treba hrat prilis s plynom, aby spotreba bola este o par dcl nizsia (6,3l/100km). Pri tachometrovych 130km/h sa spotreba pohybuje okolo 8,5l/100km. Stojace auto ukazuje spotrebu 0,8l/1hod. V pripade, ze je vyssia (napr. 1l/hod.), moze byt vadne cidlo teploty motora. Ak ukazuje napr. chybnych konstantnych 50st.C, tak spotreba je vyssia, pretoze automatika dava viac benzinu, a viac benzinu ma zaroven vplyv na zvysenie spotreby oleja. Auto jazdi bezchybne. Dalsia typicka porucha: cukave rozjazdy studeneho motoru - pricina: rozozrata cela sutava hadic odvetravajucich olejovu vanu. Po vymene opät v poriadku. Dalsia chyba - pri konstantnej jazde po dialnici niekedy skape motor... Vtedy som musel vzdy podradit a dupnut na plyn a motor opät naskocil. Vtedy je treba precistit jednu suciastku (neviem teraz presne, ktoru - automechanik fukol do nejakej hadice v motore a malo to byt pocut vo vyfuku. Ak nie, tak je tam cosi ucpane. Po precisteni je to opät v pohode a nerozsvecuje sa uz ani kontrolka motora - a nebolo potrebne menit ani danu suciatku v hodnote cca 200EUR). :-) Tak tolko o mojich problemoch s tymto typom motora. Sporeba je fajn, ale chcel by som este nizsiu. Este jeden tip: ak jazdim s ocami na palubnom pocitaci, ktory ukazuje okamzitu spotrebu, mam spotrebu o cca 0,5 az 1l vyssiu, ako ked jazdim len podla citu - svizne zrychlit a po dosiahnuti danej rychlosti popustit plyn. :-) Este jeden tip - v akokolvek treskucej zime nezakryvajte chladic. Raz pri minus 15st.C som tak urobil, a "zapiekol" sa mi zrejme termostat, pretoze odvtedy mi pri pokojnej jazde, pri hazde z kopca alebo zapnutom kureni klesala teplota motora. Po vymene termostatu je vsetko opät v poriadku. :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
tichy a silny motor
Mam S Oct. 1.8T 20V, motor AUM, r.v. 12/2001. Zistil som, ze najviac jej na dialnici svedcia otacky okolo 2900-3100/min., co je tachometrovych 120km/h (3000ot./min. pri 5.rychl.st.), realne okolo 110-115km/h. Vtedy ma priemernu spotrebu okolo 6,7l/100km. Da sa ist aj s nizsimi otackami, ale vtedy sa treba hrat prilis s plynom, aby spotreba bola este o par dcl nizsia (6,3l/100km). Pri tachometrovych 130km/h sa spotreba pohybuje okolo 8,5l/100km. Stojace auto ukazuje spotrebu 0,8l/1hod. V pripade, ze je vyssia (napr. 1l/hod.), moze byt vadne cidlo teploty motora. Ak ukazuje napr. chybnych konstantnych 50st.C, tak spotreba je vyssia, pretoze automatika dava viac benzinu, a viac benzinu ma zaroven vplyv na zvysenie spotreby oleja. Auto jazdi bezchybne. Dalsia typicka porucha: cukave rozjazdy studeneho motoru - pricina: rozozrata cela sutava hadic odvetravajucich olejovu vanu. Po vymene opät v poriadku. Dalsia chyba - pri konstantnej jazde po dialnici niekedy skape motor... Vtedy som musel vzdy podradit a dupnut na plyn a motor opät naskocil. Vtedy je treba precistit jednu suciastku (neviem teraz presne, ktoru - automechanik fukol do nejakej hadice v motore a malo to byt pocut vo vyfuku. Ak nie, tak je tam cosi ucpane. Po precisteni je to opät v pohode a nerozsvecuje sa uz ani kontrolka motora - a nebolo potrebne menit ani danu suciatku v hodnote cca 200EUR). :-) Tak tolko o mojich problemoch s tymto typom motora. Sporeba je fajn, ale chcel by som este nizsiu. Este jeden tip: ak jazdim s ocami na palubnom pocitaci, ktory ukazuje okamzitu spotrebu, mam spotrebu o cca 0,5 az 1l vyssiu, ako ked jazdim len podla citu - svizne zrychlit a po dosiahnuti danej rychlosti popustit plyn. :-) Este jeden tip - v akokolvek treskucej zime nezakryvajte chladic. Raz pri minus 15st.C som tak urobil, a "zapiekol" sa mi zrejme termostat, pretoze odvtedy mi pri pokojnej jazde, pri hazde z kopca alebo zapnutom kureni klesala teplota motora. Po vymene termostatu je vsetko opät v poriadku. :-)
20.05.2014 | 00:44:17 | gabo | 89.173.237.* Reagovat