Rok výroby:2005Typ motoru:1,6 FSIStav km při koupi:64 000 kmStav km nyní:71 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:7,1 l/100 kmVloženo:27. 5. 2009
1 -Výměna akumulátoru za nový – díky poklesu napětí indikoval chybu jeden boční airbag, auto muselo na počítač. Po vymazání chyby vše ok. 2 – prasklá žárovka H7 v levém světlometu – vyměněno za Autožárovky Philips NightGuide DoubleLife. Jinak zaplať pánbůh nic jiného a auto šlape jako hodinky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Octavia II je z roku 2005, je to kombík a benzíňák 1,6 litru s přímým vstřikováním FSI. Výkon je 85KW při 6000 ot, max kroutící moment je 155 nm při 4.000 ot. Jako primární palivo je doporučován natural 98, ale v pohodě se spokojí s naturalem 95 při cituji: „mírném snížení výkonu“.. Výbava: 10x airbag, auto klima, ESP, zadní parkovačky, ostatní klasika – el okna, el zrcátka atd..
Vzhled: netřeba tuto tuctovku představovat, mě se vzhled velmi líbí, navíc ve verzi kombi se mi libí ještě více než ve verzi liftback. Vzhled je majestátný, elegantní a nadčasový.
Interiér: Kvalitativně je vidět velký skok oproti O1, hlavně v estetické stránce, Palubní deska získala reprezentativní vzhled, příjemné měkčené plasty zůstalo i prvotřídní zpracování. Dále potěší mnoho odkládacích schránek, chlazený prostor i pod loketní opěrkou, místo na pet lahev v bočnicích dveří, schránka pod sedadlem spolujezdce, vlevo pod volantem, na středové konzoli je schránka na kraviny a na brýle najdete ve stropním čalounění hned za lampičkami. Budíky na přístrojovce jsou dobře čitelné a logické, informace o teplotě a času je zobrazena i na palubním rádiu na středové konzoli. Rádio má velký přehledný display i snadné ovládání, jen škoda že do základu stejně jako ford nedává škoda ovládání pod volant. Je to komfortní a určitě ne extremně drahé.. Doplním že v interiéru je 8 reproduktorů a jejich zvuk je na koncernové repro až překvapivě dobrý.. Automatická klimatizace je komfortní, dvojzónová a je dostatečně výkonná i v opravdu parné dny. Chlazení je velká schránka před spolujezdcem i schránka pod loketní opěrkou. Vzadu mají cestující k dispozici nastavitelné výdechy klimatizace ze středového tunelu s držáky nápojů, vlastní stropní světlo a kapsičky na drobnosti v předních sedadlech. Kvalitní hodnotím i rozměrná přední sportovní sedadla ikdyž je zde známý problém s prostorem na NIC v rozích předních sedadel které se o to zužují. Nicméně vzhledem k mé postavě 174cm /75 kg to příliš neřeším. Sedadla jsou přiměřeně tvrdá ty sportovní mají výraznější boční vedení a nejsem rozlámaný ani po dlouhé jízdě. Přední jsou výškově nastavitelné a mají i nastavitelnou bederní opěrku. Středová loketní opěrka je tak akorát velká, možný bych jí ještě o 5cm zvětšil směrem dopředu, ale jinak nemá chybu. Vzadu jsou sedačky velmi pohodlné až někdy lituji že musím řídit, k dispozici je velká středová loketní opěrka a konečně i dostatek místa na nohy!. Kufr je obrovský – 560 litrů s rozměry 1000 x 1200 mm na délku se v něm dá odvést opravdu hodně. Velmi praktické je i dvojité dno - drobnosti se dají snadno schovat.
Najdou se však i mínusy: např.: příliš široká středová konzole ubírá místo na nohy, a také v oblasti loktů a ramen to není žádná sláva – daň za vysokou pasivní bezpečnost. Mínus si zaslouží i některé materiály: např. guma v madle dveří řidiče se snadno ošoupává a látková mřížka na sedadlech si o potrhání přímo říká. Když je pravda že zatím je bez náznaků opotřebení… Jo a neberte si šedivou barvu sedaček. Vše jen na ní vidět. Každý chlup i flek. Hrůza, člověk aby je furt luxovat. Od kol jde více hluku než by se slušelo (O1 mi na tom v tomto ohledu přijde lepší..) Dále mínus hodnotím i výhled z auta při parkování – dozadu se bez parkovaček dá obejít jen velmi těžko a ani ve předu není snadné odhadnout kde končí kapota.¨ Jinak ale další výtky i interiéru nemám.
Motor a jízdní vlastnosti Jak je napsáno na začátku jedná se o motor 1,6 FSI 85KW/115k s bezúdržbovým rozvodovým řetězem. A můžu říct že se jedná o skvělý motor! Je pružný a velmi rád se nechá vytáčet. V interiéru není téměř slyšet, max tak od cca 2.500 ot velmi jemně pronikne od interiéru ale do cca 4.500 ot nijak neobtěžuje a ve vnitř je stále příjemná atmosféra. Navíc. 5000 ot točí při 160km/hod kdy už ho pohodlně přehluší okolní svist vzduchu, hlavně se hluk ozývá od kol a bočních zrcátek. Takže když se včas řadí – někde okolo 2.300 ot a potichu vám bude hrát rádio o tomto motoru nebudete vůbec vědět. Max rychlost je uváděla 198KM/hod, ale to je už nadoraz, doporučuji to nehonit více než 180km, pak už je znát že auto jede tzv. na krev a spotřeba je už na hranici 14 litrů.. Spotřebu mám dlouhodobou na 7,1 litru při 80% město a 20% dálnice, když se jede dle předpisů a s lehkou nohou dá se spotřeba srazit někam k 6,3 litru. Ale už je to trochu na úkor dynamiky jízdy. Já osobně nejsem žádný louda – dálnice jedzím okolo 140-160km/h – spotřeba 10, ve městě jezdím takřka v rámci předpisů. Takže výslednou spotřebu hodnotím jako velmi dobrou. A myslím si že kdybych jezdil na natural 98 tak by se dala spotřeba i ještě trochu stáhnout… no ale ta cena za 98!!.. Jinak řazení je krátké a přesné! Za to škodovce velké díky! Např proti novému citroenu grand piccaso které je gumové a dost nepřesné.. Jenom škoda že je to 5kvalt.. do golfů se stejným motorem se prý defaultně dává 6kvalt.. Brzdy jsou hodně účinné. Až bych řekl že jedovaté. Kamarád zvyklý z golfa III málem prošel předním sklem když auto zadupl stejně jako svůj golfáč. Též můžu říct i za sebe byt jsem přešel z Felície že brzdy jsou velmi účinné a nastupují velmi brzy po sešlápnutí pedálu. Takže se na něj musí citlivě a s rozvahou.. jde o zvyk a nyní už bych něměnil. Ještě se zmíním o světlech. Ty hodnotím jako průměrně účinná, hodně pomohla změna žárovek na Philips, auto svítí o poznání lépe. Trochu nevýhodou se můžou zdát rozměrné mlhovky, ale vzhledem k tomu že ke krytí žárovek tu neslouží sklo jako ve felině ale poctivý čirý plast, tak doufam že je nějaký kamínek hned tak nerozbije.
Jízdní vlastnosti jsou jisté, pevné, je znát že vzadu je 5prvková náprava. Zadek nemá tendenci odskakovat a jistě drží stopu i ve vysokých rychlostech. Hranice auta leží opravdu vysoko, určitě od dost výše než je pud sebezáchovy průměrného řidiče jako jsem já. Podvozek je jako celý VW naladěný poměrně tvrdě – v německu by to nevadilo a bylo by to jen dobře, ale na českých tankodromech hrdě zvané silnice, nebo dokonce dálnice z auta občas brní zadek. Prostě víte o každý díře na silnici. Ne že by je octavka neuměla tlumit, ale rázy do vozu proniknou, stejně jako dle mého nadprůměrný hluk od podvozku a kol. Kola používám hliník 16” 205/55 continental premium contact2.. Odezva od řízení je díky posilovači nijaká, naštěstí není přeposilovaný jako v autech od fordu, nebo hyundaje, nejvíce se dozvíte od pedálů kde cítíte otřesy a vibrace od podvozku.
ESP. Nemůžu se nezmínit že vůz je vybaven tímto stabilizátorem a ikdyž jsem byl celkem skeptický k čemu mi vlastně bude musím říct že je to ve špatných podmínkách skvělý pomocník. Rozjezdy v mokru na vodě (jo jasně že v ESP je zahrnuta hromada všech možných asistentů tak proto počítám i rozjezdy..), brždění na ledu, jízda ve sněhu, všude tam kde už už auto šlo do smyku zablikalo esp, kola se začly přibrzďovat – v interiéru je to cítit záškuby od jednotlivých kol a ejhle, auto se rovna do požadovaného směru. Doopravdy to funguje! Samozřejmě není to spasitel a když někdo pojede jako prase tak ho nezachrání ani svatej, ale tento systém je velmi platnou součástí auta a jsem moc rád že tam je.
Celkový dojem je z OII velmi dobrý. Má sice své drobné mušky, ale v součtu plusů a mínusů ty kladné jednoznačně převažují. Pro normálního uživatele a pro rodinu je to ideální vůz který hodně odveze, je pohodlný, bezpečný, komfortní a navíc i krásný. Zatím se zdá i spolehlivý, ikdyž má najeto 70.000 což na tento vůz není mnoho tak snad mu to vydrží…
Byla by moznost se snikym spojit? Skrs tento motor? Dekuji moc. Uz od března nejezdime. A nikdo neví co stim. Manzel psal i do škodovky a tam se na nas vyprdly a napsaly ze nevedi. Dekuji moc za pripadny kontakt
Stale klid, zatím jen olej a filtry, žádná závada a jina údržba. Prum. Spotřeba za poslední 8.000 km je 5.8 l/100km N95 Možna me uz konečně čekají ty brzdy lé za celou dobu provozu jsem do auta větší investici nedal kromě oleje, filtru a standartni údržby klimy, geometrie apod.. Drobné závady uvedeny v příspěvcích níže.. Takže absolutní spokojenost!
tak mám najeto cca 105.000 a auto stále jezdí jako ďas. z údržby zatím jen olej, filtry. závady: nefunkční ostřikovač zadního skla - zatím neřešeno, děravý vlnovec - vyříznut a navařen nový - 3.500 kč včetně práce. v servisu chtěli za celý přední díl výfuku 15.000 kč!! je to v kuse a kromě vlnovce na tom je i katalyzátor.. opotřebení spodních dílů nápravy zatím překapivě absolutně v pořádku, čekají mě v létě jen brzdy. jen interiér začal trochu vrzat - v obložení obou dveří vrzací konce tapecíru v místech styku obou desek a taky obložení sloupků. ale tohle mě trápí jen na polňačce, nebo kočičích hlavách, na silnicích je to ok..
Prosím o update hodnocení:-) Mám vyhlídlý stejný typ s asi 130 000 km najeto. Jak jsou na tom motory FSI na údržbu? A nějáký povinné výměny? řetězu, pumpy atd?
nyní mám najeto 93.000 a auto šlape bez poruchy. tedy až na to, že je chudák co tři měsíce bourané. jde vždy jen o předek a plechy - nárazník, světlomety atd.. ale chudák to vždycky schytá a navíc je v tom vždy v nevinně. jo praha.. jediné co mě se*e je vrzající středový tunel.. na pravé straně u spolujezdce celá strana středového tunelu při jízdně povrzává. vzhledem k tomu že je v autě relativně ticho je to dost nasrávající.. nevíce náhodou někdo co s tím? jak to rozebrat a nějak utišit??
Díky za info. Dej sem vědět za jak dlouho žárovky odešly, já před 14dny zatím dal nové Osramky :) Jinak na tom 100 okt. benzínu něco bude. 98 okt už moc není vidět. Podle sebe vím, že spotřeba je s ním nižší (hlavně Verva 100 - 0.5l/100km), Carrera 100 beru v létě. Otázkou je, jestli se to vyplatí, ale těm co chtějí aby jim motor dlouho vydržel a mají prodloužený servisní interval se to vyplatí určitě :) Na druhou stranu pokud tu 95 bereš např. u Benziny, neměl by být problém.
Žárovky Philips NightGuide Double Life jsou výborné svítí oproti továrním o poznání více, nevýhodou je jejich vyšší cena, za sadu jsem dal 900 a to byla cena z internetu, takže ta nižší.. mají nasvíceno zatím tak 150 hodin, výrobce uvádí nějakých 400 hodin svícení, takže uvidím zda vydrží. co se druhého příspěvku, rada o lití 100 oktanového beznínu vídím jako blbost už z pohledu dostupnosti a ceny. do auta leju standartní N95 a jsem spokojeny. olej + filtry měním co 15.000 km takže motor se má jako v bavlnce..
Ahoj, jaké máš zkušenosti s H7 Philips NightGuide Double Life? Používám Osram Silverstar a zatím spokojenost, jen výdrž by mohla být větší. Spotřebuju 1-2 sady ročně. Philips jsou o dost dražší, tak by mohly i 2x déle vydržet...
je po prazdninach a za tyhle dva mesice jsem najezdil po vlastech ceskych a jedne streky k mori cca 5000 km. auto drzi. a velmi mě potěšila spotřeba - těch 5.000 km jsem absolvoval za 6,2L! a to většinou ve dvou se psem, plnym kufrem, klimou a bez loudaní... ani nevim jak je toto mozne ale docela me to potesilo ze s takto velkym autem se da jezdit za tak malo...
Ahojky koukam ze se tady dobre debatuje. ma nekdo zkusenosti z prednima mlhovkama u auticka jsou tam nekde nejake pripravene svorky na mlhovky predni???Sice jsem se dival ale nikde nic nenasel.
tak jsem octavecku prechvalil, zacala zlobit. sice kraviny ale stejne: 1. nesviti treti brzdove svetlo - zatim nereseno ale brzy ho vymenim 2. drnceni v interieru pri otackach: 1500 az 1800 ot. - po dlooouhem patrani jsem zjistil ze to zpusobuje plastove vzduchove sani - jsou tam tri klouby spojene pruznymi zamky a u jednoho byly ulomene spodní zamky - opraveno stříbrnou lepící páskou a je klid. 3. nefunkční zámek kufru resp motorek ok ale to kladívko co uvolnuje zámek bylo jakoby trochu zatuhle a motorek nemel silu ho posunout az k zamku. poklepano kladivem aby se uvolnil, pruzinku sem trochu narovnal aby nedrela a prostriknuto silikonem. a vše ok. je toho docela dosti, nicmene az na ten kufr celkem blbosti. ale otravuji zivot...
ať je veselo:-) Ty bagy na oknech jsou spojené a vyrážejí současně, že je v každém místě, kde je bubliba nápis je věc jiná, ale v zásadě se jedná o okenní asirbag a aktivovat jej jen např. vpředu není možné, proto ty nápisy, aby tam nikdo nic nedával a nevěšel, co by mu potom mohlo natlouct rypák , když to vyletí. Takže okenní pytle jsou jen levý a pravý fertig.
Teď jsem si přečetl váš popis kde ty airbagy máte: "nejsou. já vám napíšu pozičně kde jsou: volant, nad schránkou spolujezdce, bočnice předních sedaček. to jsou 4. a pak na každném sloupku. na A sloupku jsou dva - hlavové. na B sloupku jsou také dva - okení. a na C sloupku vzadu jsou také dva. - zadní okení. dohromady deset.. " ...........a pochopil jsem, že každý počítáme něco jiného jen to stejně nazýváme - vy počítáte nápisy v autě a já vlastní počet airbagů což není můj výmysl ale takto se to značí u výrobců, ale někomu zní 10 lépe než 6? že? obvzvlášť v autobazarech je velká koncentrace těchto typů "odborníků"
No moc jsem nepochopil o čem mluvíte, měl by jste asi poslat scan toho dokumentu z kterého čerpáte pokud ho máte k dispozici. Stačí se podívat na tento odkaz a tam je to snad dostatečně jednoznačně uvedeno: http://new.skoda-auto.com/cze/model/newoctaviacombi/safety/Pages/safety.aspx
auto má pytlů skutečně 10x. pokud se budou airbagy počítat na počet elektronických systémů které spouštějí nafukování pytlů tak ano, dá se hovořit o 4. přední - boční - okení - hlavový. nicméně automobilky vždy uvádějí fyzický počet vzduchových vaků a ne počet systémů které je ovládají. vycházím z technické dokumentace od vozidla kde je uvedeno že vozidlo má 10 airbagů. to samé je uvedené v TP. nebudu bourat obložení abych se podíval jestli pod štítkem airbag skutečně pytel je.
Zdravím, počet airbagů je věc která mě dost zajímá, u některých značek jsem na toto téma komunikoval i se zastoupením v ČR nebo s výrobci. Takže obecně: v současné době pokud vím se běžně dodávají tyto airbagy - 2x přední čelní, 2x přední boční (obvykle v boku opěradla na vnější straně), 2x okenní - hlavové (chrání cestující na předních a krajní cestující na zadních sedadlech) je to společný airbag takže 2x ne 4x - jasné?, některé automobilky ještě dodávají 2x zadní boční (obvykle vedle zadního sedadla na podběhu ale např. Renault Espace IV v zadních bočních dveřích a obvykle jen 1x řidičuv kolenní airbag. Toto je sériově nebo na objednávku, případně na některém trhu nelze třeba zadní boční ani doobědnat. Pak jsou ještě vyvýjené airbagy za zadní cestující a mezi cestujícími. Samostatná kapitola je airbag auta pro chodce a airbag na motocyklu. Pokud ještě něco znáte co zde neuvádím, rád se poučím - to myslím bez ironie. Hezký den Vlada
koukam ze se kolem pytlů rozpoutala celkem živá diskuze a spekulace... já bych to shrnul: auto má 10x pytel - kdo nevěří že se jich tolik do octavek davalo necht se podiva na stránky skody do dokumentace.. nebo se jde zeptat do nejakeho salonu, rádi mu to reknou... jejich umístění - jsou uvedené v diskuzi. a abych pravdu rekl tak airbagy jsou to posledni co bych chtel zkouset... akorat je nutné aby se cestujici v zadu poutali (obcas se divim kolik lidi to nedela), protoze v pripade nehody by dostali pytlem pres hubu a bylo by nebyla sranda...
Fajn recenzia, vďaka tým airbagom som si spomenul na film TAXI - prvá časť, myslím na toho chudáka vojaka na predvádzaní vojenskej techniky v Peugeot 605, keď mu postrieľali všetky airbagy, tak už sa nemal kde v tom aute pohnúť a vyťahovali ho záchranári :-) to len tak zo srandy. Inak naozaj fajn recenzia.
ty kokso, jeden velky chodiaci airbag..... Inak hodnotit spolahlivost auta po 7000km. Hm, to mam tak za mesiac aj kusok. to by musel byt poriadny crep, aby sa tam nieco posralo.
nejsou. já vám napíšu pozičně kde jsou: volant, nad schránkou spolujezdce, bočnice předních sedaček. to jsou 4. a pak na každném sloupku. na A sloupku jsou dva - hlavové. na B sloupku jsou také dva - okení. a na C sloupku vzadu jsou také dva. - zadní okení. dohromady deset..
vůz je dotažený z SRN - lepší ceny a stav byl vynikající - potrzeno v servisu. s tímto motorem uz se pokud vím nevyrábí - nahradil ho 1.4 TSI.. kolik stojí nový nevím - ale odhaduji to s touto výbavou na cca 700t kč. a umístění airbagů: 2x přední, 2x boční, 2x přední okení, 2x přední hlavové a 2x zadní okení. = 10 pytlů.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Octavia
Octavia fsi 16 2008
Byla by moznost se snikym spojit? Skrs tento motor? Dekuji moc. Uz od března nejezdime. A nikdo neví co stim. Manzel psal i do škodovky a tam se na nas vyprdly a napsaly ze nevedi. Dekuji moc za pripadny kontakt
05.11.2020 | 23:24:47 | 16 fsi | 78.80.16.* Reagovat
Už asi nemáš co?Četl jsem tvé recenze a pořád slouží jak má.
13.08.2017 | 21:13:56 | Nik | 37.48.40.* Reagovat
Update stavu - 120.000
Stale klid, zatím jen olej a filtry, žádná závada a jina údržba. Prum. Spotřeba za poslední 8.000 km je 5.8 l/100km N95
Možna me uz konečně čekají ty brzdy lé za celou dobu provozu jsem do auta větší investici nedal kromě oleje, filtru a standartni údržby klimy, geometrie apod.. Drobné závady uvedeny v příspěvcích níže..
Takže absolutní spokojenost!
13.09.2012 | 21:00:45 | Examinor | 81.90.253.* Reagovat
RE: Update stavu - 120.000
Krásná spotřeba, takovou mám na Felícii 1,3 BMM 50Kw a to se musím trochu snažit :).
06.04.2013 | 16:06:44 | Jarda | 93.153.8.* Reagovat
update stavu - 105.000 km
tak mám najeto cca 105.000 a auto stále jezdí jako ďas.
z údržby zatím jen olej, filtry.
závady: nefunkční ostřikovač zadního skla - zatím neřešeno,
děravý vlnovec - vyříznut a navařen nový - 3.500 kč včetně práce.
v servisu chtěli za celý přední díl výfuku 15.000 kč!! je to v kuse a kromě vlnovce na tom je i katalyzátor..
opotřebení spodních dílů nápravy zatím překapivě absolutně v pořádku, čekají mě v létě jen brzdy.
jen interiér začal trochu vrzat - v obložení obou dveří vrzací konce tapecíru v místech styku obou desek a taky obložení sloupků.
ale tohle mě trápí jen na polňačce, nebo kočičích hlavách, na silnicích je to ok..
takže absolutní spokojenost!!
20.01.2012 | 11:33:26 | examinor | 193.179.187.* Reagovat
dotaz
Prosím o update hodnocení:-) Mám vyhlídlý stejný typ s asi 130 000 km najeto. Jak jsou na tom motory FSI na údržbu? A nějáký povinné výměny? řetězu, pumpy atd?
14.06.2011 | 19:14:46 | Reagovat
update_stavu
nyní mám najeto 93.000 a auto šlape bez poruchy.
tedy až na to, že je chudák co tři měsíce bourané.
jde vždy jen o předek a plechy - nárazník, světlomety atd.. ale chudák to vždycky schytá a navíc je v tom vždy v nevinně. jo praha..
jediné co mě se*e je vrzající středový tunel.. na pravé straně u spolujezdce celá strana středového tunelu při jízdně povrzává.
vzhledem k tomu že je v autě relativně ticho je to dost nasrávající..
nevíce náhodou někdo co s tím? jak to rozebrat a nějak utišit??
01.03.2011 | 17:30:11 | examinor Reagovat
Díky za info. Dej sem vědět za jak dlouho žárovky odešly, já před 14dny zatím dal nové Osramky :) Jinak na tom 100 okt. benzínu něco bude. 98 okt už moc není vidět. Podle sebe vím, že spotřeba je s ním nižší (hlavně Verva 100 - 0.5l/100km), Carrera 100 beru v létě. Otázkou je, jestli se to vyplatí, ale těm co chtějí aby jim motor dlouho vydržel a mají prodloužený servisní interval se to vyplatí určitě :) Na druhou stranu pokud tu 95 bereš např. u Benziny, neměl by být problém.
07.12.2009 | 23:04:39 | Reagovat
H7 + benzín
Žárovky Philips NightGuide Double Life jsou výborné svítí oproti továrním o poznání více, nevýhodou je jejich vyšší cena, za sadu jsem dal 900 a to byla cena z internetu, takže ta nižší.. mají nasvíceno zatím tak 150 hodin, výrobce uvádí nějakých 400 hodin svícení, takže uvidím zda vydrží.
co se druhého příspěvku, rada o lití 100 oktanového beznínu vídím jako blbost už z pohledu dostupnosti a ceny. do auta leju standartní N95 a jsem spokojeny. olej + filtry měním co 15.000 km takže motor se má jako v bavlnce..
23.11.2009 | 15:55:37 | examinor Reagovat
H7 žárovky
Ahoj, jaké máš zkušenosti s H7 Philips NightGuide Double Life? Používám Osram Silverstar a zatím spokojenost, jen výdrž by mohla být větší. Spotřebuju 1-2 sady ročně. Philips jsou o dost dražší, tak by mohly i 2x déle vydržet...
17.11.2009 | 18:13:14 | Reagovat
Hoj, pokud máš FSI a jezdíš hodně dálnice, ber radši 100oktanový benzín. Bude nižší spotřeba, motor bude tišší a nebude se tak svinit.
12.11.2009 | 10:10:08 | Reagovat
update_spotřeba
je po prazdninach a za tyhle dva mesice jsem najezdil po vlastech ceskych a jedne streky k mori cca 5000 km. auto drzi. a velmi mě potěšila spotřeba - těch 5.000 km jsem absolvoval za 6,2L! a to většinou ve dvou se psem, plnym kufrem, klimou a bez loudaní... ani nevim jak je toto mozne ale docela me to potesilo ze s takto velkym autem se da jezdit za tak malo...
24.08.2009 | 17:42:57 | examinor Reagovat
Mlhovky predni
Ahojky koukam ze se tady dobre debatuje.
ma nekdo zkusenosti z prednima mlhovkama u auticka jsou tam nekde nejake pripravene svorky na mlhovky predni???Sice jsem se dival ale nikde nic nenasel.
14.07.2009 | 22:00:55 | Rob Reagovat
update
tak jsem octavecku prechvalil, zacala zlobit. sice kraviny ale stejne:
1. nesviti treti brzdove svetlo - zatim nereseno ale brzy ho vymenim
2. drnceni v interieru pri otackach: 1500 az 1800 ot. - po dlooouhem patrani jsem zjistil ze to zpusobuje plastove vzduchove sani - jsou tam tri klouby spojene pruznymi zamky a u jednoho byly ulomene spodní zamky - opraveno stříbrnou lepící páskou a je klid.
3. nefunkční zámek kufru resp motorek ok ale to kladívko co uvolnuje zámek bylo jakoby trochu zatuhle a motorek nemel silu ho posunout az k zamku. poklepano kladivem aby se uvolnil, pruzinku sem trochu narovnal aby nedrela a prostriknuto silikonem. a vše ok.
je toho docela dosti, nicmene az na ten kufr celkem blbosti. ale otravuji zivot...
08.07.2009 | 11:44:59 | examinor Reagovat
Tak se taky přidám,
ať je veselo:-) Ty bagy na oknech jsou spojené a vyrážejí současně, že je v každém místě, kde je bubliba nápis je věc jiná, ale v zásadě se jedná o okenní asirbag a aktivovat jej jen např. vpředu není možné, proto ty nápisy, aby tam nikdo nic nedával a nevěšel, co by mu potom mohlo natlouct rypák , když to vyletí. Takže okenní pytle jsou jen levý a pravý fertig.
02.06.2009 | 15:23:19 | Vašek Reagovat
airbagy
Teď jsem si přečetl váš popis kde ty airbagy máte:
"nejsou. já vám napíšu pozičně kde jsou: volant, nad schránkou spolujezdce, bočnice předních sedaček. to jsou 4. a pak na každném sloupku. na A sloupku jsou dva - hlavové. na B sloupku jsou také dva - okení. a na C sloupku vzadu jsou také dva. - zadní okení. dohromady deset.. "
...........a pochopil jsem, že každý počítáme něco jiného jen to stejně nazýváme - vy počítáte nápisy v autě a já vlastní počet airbagů což není můj výmysl ale takto se to značí u výrobců, ale někomu zní 10 lépe než 6? že? obvzvlášť v autobazarech je velká koncentrace těchto typů "odborníků"
02.06.2009 | 13:49:03 | vlada Reagovat
airbagy
No moc jsem nepochopil o čem mluvíte, měl by jste asi poslat scan toho dokumentu z kterého čerpáte pokud ho máte k dispozici. Stačí se podívat na tento odkaz a tam je to snad dostatečně jednoznačně uvedeno:
http://new.skoda-auto.com/cze/model/newoctaviacombi/safety/Pages/safety.aspx
02.06.2009 | 13:25:30 | vlada Reagovat
pytel
Co pořád mate s těmi pytli? Stejně má každý jen jeden........
02.06.2009 | 13:20:47 | pepe Reagovat
bagy..
auto má pytlů skutečně 10x. pokud se budou airbagy počítat na počet elektronických systémů které spouštějí nafukování pytlů tak ano, dá se hovořit o 4. přední - boční - okení - hlavový. nicméně automobilky vždy uvádějí fyzický počet vzduchových vaků a ne počet systémů které je ovládají. vycházím z technické dokumentace od vozidla kde je uvedeno že vozidlo má 10 airbagů. to samé je uvedené v TP. nebudu bourat obložení abych se podíval jestli pod štítkem airbag skutečně pytel je.
02.06.2009 | 13:14:37 | examinor Reagovat
airbagy
Zdravím, počet airbagů je věc která mě dost zajímá, u některých značek jsem na toto téma komunikoval i se zastoupením v ČR nebo s výrobci. Takže obecně: v současné době pokud vím se běžně dodávají tyto airbagy - 2x přední čelní, 2x přední boční (obvykle v boku opěradla na vnější straně), 2x okenní - hlavové (chrání cestující na předních a krajní cestující na zadních sedadlech) je to společný airbag takže 2x ne 4x - jasné?, některé automobilky ještě dodávají 2x zadní boční (obvykle vedle zadního sedadla na podběhu ale např. Renault Espace IV v zadních bočních dveřích a obvykle jen 1x řidičuv kolenní airbag. Toto je sériově nebo na objednávku, případně na některém trhu nelze třeba zadní boční ani doobědnat. Pak jsou ještě vyvýjené airbagy za zadní cestující a mezi cestujícími. Samostatná kapitola je airbag auta pro chodce a airbag na motocyklu. Pokud ještě něco znáte co zde neuvádím, rád se poučím - to myslím bez ironie. Hezký den Vlada
02.06.2009 | 10:29:55 | vlada Reagovat
koukam ze se kolem pytlů rozpoutala celkem živá diskuze a spekulace...
já bych to shrnul: auto má 10x pytel - kdo nevěří že se jich tolik do octavek davalo necht se podiva na stránky skody do dokumentace.. nebo se jde zeptat do nejakeho salonu, rádi mu to reknou... jejich umístění - jsou uvedené v diskuzi.
a abych pravdu rekl tak airbagy jsou to posledni co bych chtel zkouset... akorat je nutné aby se cestujici v zadu poutali (obcas se divim kolik lidi to nedela), protoze v pripade nehody by dostali pytlem pres hubu a bylo by nebyla sranda...
31.05.2009 | 08:47:16 | examinor Reagovat
Fajn recenzia, vďaka tým airbagom som si spomenul na film TAXI - prvá časť, myslím na toho chudáka vojaka na predvádzaní vojenskej techniky v Peugeot 605, keď mu postrieľali všetky airbagy, tak už sa nemal kde v tom aute pohnúť a vyťahovali ho záchranári :-) to len tak zo srandy. Inak naozaj fajn recenzia.
30.05.2009 | 06:27:29 | Svoro Reagovat
Ty 4 bagy sou ve skutecnosti jen 2 jen je to popsane i na stredovem slouku i na C sloupku
29.05.2009 | 20:17:08 | ToJa Reagovat
ty kokso, jeden velky chodiaci airbag..... Inak hodnotit spolahlivost auta po 7000km. Hm, to mam tak za mesiac aj kusok. to by musel byt poriadny crep, aby sa tam nieco posralo.
28.05.2009 | 22:01:45 | Lukas Reagovat
nejsou. já vám napíšu pozičně kde jsou:
volant, nad schránkou spolujezdce, bočnice předních sedaček. to jsou 4.
a pak na každném sloupku. na A sloupku jsou dva - hlavové. na B sloupku jsou také dva - okení. a na C sloupku vzadu jsou také dva. - zadní okení. dohromady deset..
28.05.2009 | 13:36:56 | examinor Reagovat
Nie sú náhodou 2 x predné hlavové a 2 x predné okenné jedno a to isté?
28.05.2009 | 13:15:58 | Petrík Reagovat
vůz je dotažený z SRN - lepší ceny a stav byl vynikající - potrzeno v servisu.
s tímto motorem uz se pokud vím nevyrábí - nahradil ho 1.4 TSI.. kolik stojí nový nevím - ale odhaduji to s touto výbavou na cca 700t kč.
a umístění airbagů:
2x přední, 2x boční, 2x přední okení, 2x přední hlavové a 2x zadní okení. = 10 pytlů.
28.05.2009 | 11:48:27 | examinor Reagovat
Toto je dobry motor. Kolko stoji Octavia s tymto motorom?
28.05.2009 | 11:20:08 | Ariel Atom Reagovat
RE: Octa.2 1.6 FSI
tedkan jsem koupil Octu 2 1.6 FSI 250000 za 115000
17.10.2012 | 15:33:55 | methuzalix | 93.99.63.* Reagovat
RE: Octa.2 1.6 FSI
No potěš pánbů.
17.10.2012 | 20:21:11 | jan | 88.102.67.* Reagovat
RE: Octa.2 1.6 FSI
Ja ji koupil pri 240000km a po 30000 se delala GO motoru (pistni krouzky odesly, spojka a komplet rozvody)
28.04.2017 | 09:01:38 | 2236 | 212.96.178.* Reagovat
Octavia
Kufr má objem 580l...560l má liftback a dále mě zajímá kde máte 10 airbagů
28.05.2009 | 11:14:55 | Reagovat