Recenze Škoda Rapid 1.0
“Příšerný nebezpečný slaboučký hlučný chrastítko”

Autor recenze: Jmeloň Jabloňovič Kuličkin (49 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2017 Typ motoru:tsi Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:49 000 km Způsob řazení: Status vozu při koupi:zapůjčený Jak dlouho auto používáte? 10 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 12. 2. 2019

Hodnocení inzerátu: 39 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 3.2

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

2
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi A4 1.9 tdi

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Silné stránky

Dá se vypnout senzor světel a stěrače

Slabé stránky

Slabý motor
Nestabilita v zatáčkách
Hluk v kabině

Závady a opravy na autě

Spotřeba oleje, zejména prvních 10 000 km, 2x dolito v servisu


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo mám jako firemní na operativní leasing. Měsíčně najezdím okolo 5000 km drtivou většinu mimo dálnice. Ve vozidle jezdím u 99% sám.
J í z d n í v l a s t n o s t i vozidla mě udržují v neustálém střehu. Vzhledem k tomu, že pod kapotou to má motorek z holicího strojku, je nutno mu neustále šlapat na krček. při rozjezdu je třeba hodně plynu, do kopečku spousty plynu, do kopce všechen plyn. Znamená to, že auto buď hrabe, nebo se motorek dusí. Přináší to zajímavé situace, hlavně na křižovatkách, kdy je třeba urychleně zmizet a ono nic. Je to nebezpečné.
Vozidlo je lehoučké a proto dokáže na suché rovné silnici poměrně slušně zrychlit, ale to pouze za optimálních podmínek. Je neuvěřitelně citlivé na boční vítr, na mokru nejsou boční posuny o metr žádnou výjimkou. předjetí kamionu je vyloženě nebezpečné. Při větru tedy max rychlost 80 km/h.
Zpátečka je tak rychlá (inu, rapid), že do menšího kopečku vždycky pálíte spojku. Pokud je auto plné lidí, pálíte ji vždycky a někdy se do prudšího kopce zacouvat nedá, auto hrabe nebo smrdí spojka. Nebezpečné.
Řazení je nepřesné, dráhy dlouhé, fofrklacek se bimbá u nového auta o 3 cm na každou stranu.
Náklony v zatáčkách-když udělám s autem losí test v pondělí, ve čtvrtek je ještě nakloněné. Zvláštní na tom betonovém podvozku...
O v l á d á n í - výše uvedené jistě předjímá ovládání vozidla za jízdy. Soustřeďme se na ovládací prvky. Zrcátka jsou dostatečná a mají mrtvý úhel stejný jako jiné škodovky. Ovšem kterej de...l vymyslel, že se interiérové zrcátko nedá vyklopit a pak vrátit do stejné polohy ? Asi se domníval, že tónování zadního skla postačí. Nepostačí. Pokud za vámi jede oslňovač, musíte zrcátko sklopit a pak ho pracně štelovat do správné polohy. Při jízdě v noci to děláte pořád. Volant je příjemný do ruky, dobře reaguje. Ovládání rádia a dalších věcí funguje dobře a je v dobré poloze. Je ovšem z tak hnusnýho plastu, ostré hrany válečků hlasitosti, něco strašnýho. Navíc mezery mezi plasty jsou velké a nestejnoměrné, řemeslně tragické.
Jak bylo řečeno, řazení je nepřesné, dlouhé, při sklopené pravé opěrce vyloženě akrobatické.
Pedály v dobré poloze, nekloužou, reagují dobře.
Brzdy- brzdy jsou vyloženě nanicovaté. Jsou nepřesné, pozdě reagují, při delším či prudkém brzdění tuhnou a přestávají reagovat. Když jsem po přesednutí do své AUDI po měsíci a šlápnul na brzdy stejnou silou jako v Rapidu, málem jsem proletěl čelním sklem. Jak je auto lehké s motorkem z holicího strojku, brždění do zatáčky v podstatě ihned způsobuje ujíždění auta ve směru pohybu a tlačení se ze zatáčky. Na kluzku nebezpečné.
Komfort jízdy . Volant reaguje celkem plynule. Betonový podvozek přenáší každičký kamínek do vaší páteře a usazuje plotýnky do nepřirozených pozic. Večer se vám třesou nohy i hlas. Když pevně uchopíte volant, cítíte tytéž vibrace, takže po půl roce si vypěstujete syndrom karpálního tunelu a zchromnete i na ruce.
Hluk v kabině je neskutečný, nezasvěcen se hned ptá, proč je ten diesel tak hlučný. Hukot gum to celkem vyrovnává, ovšem svištění větru tomu přidává ty správné bolestné výšky. Pokud nenosíte dělostřelecké ucpávky uší, po pár hodinách z uší krvácíte.
Při každém přeřazení se ozve rána, která je uvnitř slyšet, zvenku se lidi ohlížejí, jak to lupne.
Při pootevřeném okénku dovnitř prší, nebo stříká voda z ostřikovačů a to i při nejmenší rychlosti.
Vyhřívání zadního skla je tak slabé, že vyhřívá tak za půl hodiny.
Do držáku brýlí ve stropním panelu se nevejdou brýle.
Středový sloupek je tak široký, že při pohledu doprava zamaskuje konvoj tanků Sherman. Hodně tomu pomáhá i opěrka hlavy spolujezdce, která hned za sloupkem brání výhledu. Při odbočení vlevo se musíte komicky kývat, aby jste bezpečně odbočili.
Středová opěrka má podivné seřizování. Výhodou je úložný prostor. Jakmile ji zvednete kolmo, prostor se z 50% pokusů samovolně otevře a vše se vysype dozadu.
Rádio a je daleko, když chci kliknout na krajní ovladač, musím se předklonit

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 39


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Rapid

Vložit komentář

o krok pokrok

Svezl jsem se s dvěma Rapidy liftbaky. Poprvé z prvních let výroby, 1,6 nafta, 105k a zklamal mě jednak motor divnou charakteristikou - nejdřív nic a pak úprk, taky jeho zvuk bych poslouchat nechtěl (i když je mnohem tišší než modla 1,9 TDI). Dále nic moc interiér a nekomfortní podvozek. Všechno špatně, kromě spotřeby asi. A za ty prachy teda... Charakteristiku s drcnutím měl nejhorší obdobný motor Fiat, ten dal skoro ránu. Ono je to na vyzkoušení i zábavné, ale jezdit s tím furt... No a druhý Rapid byl z r. 2020, 1,0 tsi 81 kW a tam k mému překvapení bylo všechno o moc lepší. Motor, převodovka, podvozek i interiér. To by šlo, svezení pěkné. A ten motor je hodnocen jako nejlepší z oturbených prcků. Nedivím se, výkonově a pružností takový malý zázrak (teda ve verzi 85 kW, ale to takový rozdíl nebude). Turbodíru má, no. Kdo by chtěl, třeba při předjíždění, podřadit a hned svižně vyrazit, je dobré plynem podržet přiměřeně vyšší otáčky při řazení a turbodíra se sice úplně neztratí, ale hodně se eliminuje. Jinak se čeká třeba o 2 sekundy déle na turbo a to při předjíždění může být kolikrát dost blbé...

21.08.2021 | 23:30:02 | Itall  | 37.48.41.* Reagovat

RE: o krok pokrok

S turbem se musí umět jezdí.Není to jako stará atmosféra.

22.08.2021 | 20:03:16 |   | 37.188.231.* Reagovat

RE: o krok pokrok

a ty to samozřejmě umíš.

26.08.2021 | 11:35:10 |   | 89.102.148.* Reagovat

skoda rapid .tsi kw

auto mám asi půl roku a trochu zklamání. Neříkám že úplné ,ale čekal jsem od něj větší komfort. Co se týče jizdních vlastností ,tak nějak budíž.Nejsem nějak náročný řidič,tak u mě celkem spokojenost...Co je u mě zklamání ,tak je to určitě velmi špatné odhlučnění...vitr kolem uší je dost na nervy.myslel jsem,že je to špatným těsněním kolem dveří. V servisu mi řekli že to tak prostě je... Moje celkové hodnoceni jsou tři hvězdičky..

15.04.2021 | 21:12:59 | basten  | 86.49.235.* Reagovat

RE: skoda rapid 1.2 tsi 66kw.

k doplnění..

15.04.2021 | 21:23:38 | basten  | 86.49.235.* Reagovat

Prdlacka

Ja mam 1.0 81kw sestikval. Majeto 40 tisic. Predni okno puvodni, auto je tiche. Pri 130 na dalnoci toci 2600 otacek, olej nezere. Je sirsi nez fabie, ms velky rozvor a mam liftback s kufrem 550L. Takze dovolena ve 4 neni problem. Mam to skoro 4 roky a zadny problem. Oproti predchozi fabii 1,4 16v 63kw je Rapid tizsi, min zere, je v tom vic mista a je rychkejsi. 0-100 mam za 9,8s. Fabka 1,4 63kw to dala pres 12s. Chtel jsem leps, vetsi a tizsi auto a Rapid super. Na dalnici to hluci uvnitr jen 64 dB. Tedy mnohem min nez vetsina socastnych aut Najedu 10 tisic rocne a Rapida mam v planu vlastnit 20 let. Zatim nevidim jediny duvod proc ne.

25.03.2021 | 18:16:32 | Pepa  | 37.188.148.* Reagovat

100 000

Takže najeto 100. Motor drží, nějaké to dolití oleje proběhlo, vždy před servisní prohlídkou, cca půl litru. Názor mám pořád stejný, toto auto se fasuje, nekupuje. Za tu dobu 3 x čelní sklo... Asi je z cukru ? Za 37 let řízení jsem sklo nikdy nerozbil. Tady stačí kamínek a díra. Asi v rámci úspor. Začali samovolně odpadávat plasty v kabině, nejvíce spodní kryt sedačky spolujezdce. Jo a taky jsou bezvadný ostřikovače. Hodně dlouho slyšíte bzučení, pak se začne bryndat na sklo. Jsou uchyceny na haupně pomocí takových plastových destiček, když napadne sníh, tak stěrače ho natlačí pod límec kapoty a tam vytlačí destičky z úchytů, takže je musíte v mraze cpát zpět, jinak vám to stříká kamsi do motoru. Už nefunguje polovina proužků vyhřívání zadního skla, ale ono to stejně moc nevyhřívalo.

14.02.2020 | 07:16:21 | Jmeloň Jabloňovič Kuličkin  | 178.255.168.* Reagovat

Rok a 15 tisic

Rapid je nachylny na vitr jen kdyz na tom mate kola 15 palcu. Ja mam na zimu 16 a na leto 17 a ani na dalnici nepoznam ze fouka silny vitr. Jezdim s plne nalozenym autem do rakouska a mam to za spotrebu 5 na sto. Je jen potreba nebyt debil a priplatit si za verzi 1.0 81 Kw sestikvalt,ktery na dalnici pri 140 toci 2800 otacek a je tichy. Navic z nuky na 100 da pod 10s a to se o nedestatku vykonu neda mluvit. Do kopce a predjizdeni zvlada bez podzareni. Mel jsem predtim Fabii 1,4 16v 63kw, Rapid 81kw je vyrazne lepsi, vykonejsi, tizsi a zere mi o litr a pul min nez Fabie ctyrvalec....

12.03.2019 | 18:25:33 | Pepa  | 86.49.3.* Reagovat

RE: Rok a 15 tisic

S tebou silný boční vítr nic neudělá? A co že to máš za auto? Rapida? ale no tak.

12.03.2019 | 19:26:02 |   | 85.71.192.* Reagovat

RE: Rok a 15 tisic

Ten ňouma si naivně myslí, že je to díky větším kolům a většímu výkonu motoru a přitom to s ním tak necloumá jenom proto, protože jezdí s plně naloženým autem. Tak ho přitom nechme :D

15.03.2019 | 08:43:59 | Martin  | 91.103.165.* Reagovat

Úsměvné, ale pravdivé

Pěkná a úsměvná kritika a hodnocení. Jako majitel o rok staršího modelu s mnoha poznámkami souhlasím. Vítr = katastrofa, spojka = slaboučká (píši ve své recenzi) vhodná spíše do Trabanta, plasty = levná dětská hračka z Číny. Hluk mě však příliš neobtěžuje. Buď je moje 1,2 TSI tišší, nebo pravidelně netočím přes 5.000 otáček a nebo jsem již hluchý. Je zde otázka, zda auto jako je Rapid je vhodné používat tak často pro ujetí kolem 5.000 km měsíčně. Je na to vůbec stavěné? Ale alespoň velmi brzo zjistíte, zda ten holicí strojek vydrží v tomto tempu roční nájezd...

23.02.2019 | 14:26:36 | Zdeněk  | 78.45.219.* Reagovat

RE: Úsměvné, ale pravdivé

Jakýpak vhodná do trabanta! Na spojku od trabanta mi nešahejte, ta byla tak dimenzovaná, že přežila celýho trabanta i když tahal karavan do Bulharska. Na trabantu se během jeho životnosti (rozumněj dokud mu neshnila vlaštovka a prahy) vyměnilo vše několikrát, ale spojka nikdy. Pokud ji někdo měnil, tak jen proto, že měl motor venku a šlo to snadno - preventivně. Pokud s trabantem nejezdilo vyložený kopyto, tak spojka byl držák jako krááááva. Tak si tu svoji ze škodovky nechte pro škodofky :-)

23.02.2019 | 20:02:51 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Úsměvné, ale pravdivé

Je to firemní, takže neřeším zda motorek vydrží, už tam mám 65000, takže v 80 000 se vrací do lízinkovky :)
Teď z jara, jak je všude štěrk je sním zábava, dá se s tím i driftovat, když to nepustím z otáček, jak by řekl Džeremy Klakson

06.04.2019 | 22:38:37 | Jabloňovič Kuličkyn  | 178.255.168.* Reagovat