Rok výroby:2012Typ motoru:1.8 TSIStav km při koupi:30 kmStav km nyní:6 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 měsícePalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:19. 2. 2013
Jízdní vlastnosti (i při vyšších rychlostech) Pohodlí a prostor vpředu i vzadu Obrovský zavazadlový prostor Motor s dostatkem výkonu a přijatelnou spotřebou Dobré odhlučnění (krom pneu)
Slabé stránky
Patrný vyšší hluk od pneu Prostor pro nohy vpředu by mohl být širší
Závady a opravy na autě
Nutnost dokoupit těsnění motorového prostoru + montáž.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Proč právě Superb? A proč právě teď, když nastupuje nová Octavia a Superb čeká facelift? Je to prosté, potřebovali jsme druhé auto, verze před faceliftem šly s cenou dolů a natrefil jsem na něj u dealera sužovaného krizí v zajímavé výbavě a za cenu která se neodmítá :) O vzhledu netřeba dlouze psát, na českých silnicích je tohle auto vidět často. Osobně mi přijde povedený na rozdíl od VW, kde lze najít velmi podobné prvky designu od Pola až k Touaregu. Škoda už se k tomu začíná uchylovat též - viz. velmi podobný design Rapidu a nové Octavie.
Po pár týdnech ježdění jsem si uvědomil že Superb je pro dvě osoby které v něm jezdí nejčastěji zbytečně velký. Tohle mě ale částečně přešlo, když bylo třeba převézt nějaké větší věci a venku hustě pršelo, takže kamarád s přívěsem taky nepřipadal v úvahu. Dvakrát jsme jeli do Itálie ve 4 osobách i s nějakými většími věcmi a vždy prostorově na jedničku. Kufr je obrovský, takže nějaký síťový program nebo přihrádky jsou nutností. Naklánět se na konec prostoru pro nějakou zakutálenou drobnost přes špinavý zadní nárazník není pro každého. Dvojité otvírání zadních dveří Twindoor je užitečný vynález, když potřebujete naložit nebo vyložit různé drobnosti, není třeba je otvírat celé a z interiéru v zimě neuteče tolik tepla. Také strop v garáži má omezenou výšku. Naopak, když je řidič sedanu líný zamést z auta sníh občas musí počítat s tím, že mu při otevření dveří sjede všechen ze zadního skla do kufru. Tady se tomu vyhne tak, že otevře zavazadlové dveře celé. Na zadních sedadlech je místa jako v limuzíně, takže i když se za mě posadí stejně vysoká osoba, s místem nemá žádný problém. Když jsem unavený, občas se mi chce sednou dozadu a nechat se vozit :) Krom základní výbavy jako dvouzónová klimatizace, kožený paket, chrom paket, rádio s cd měničem, zatmavené zadní okna, tempomat, airbagy, esp atd. je tu navíc paket Plus, což obsahuje bi-xenon světla s ostřikovači, dešťový senzor, chrom lišty, mlhovky s corner funkcí (momentálně vypnutou), parkovací senzory vzadu, vyhřívaná přední sedadla, 17" kola Trifid, full rezerva+zvedák+klíč na kola. Auto s xenony mám poprvé, takže svítí perfektně a jak jsem předtím nesnášel noční jízdu v dešti po neznámých silnicích, teď je to o něco snesitělnější i když namodralé světlo mokrý asfalt taky dost pohlcuje. Jediné co mě překvapilo je, jak rychle mizí směs do ostřikovačů. Corner funkci u mlhovek mám vypnutou. Až tak užitečné se mi to nejeví a při denním světle to ztrácí význam úplně. Také po pár set km nastal notorický problém se špiněním motoru, s čímž jsem při prvním pohledu už u dealera počítal, takže první věc kterou jsem dokupoval bylo těsnění. Asi málokdo se chce při dolévání směsi do ostřikovačů umazat. U Octavie bych chybějící těsnění ještě pochopil ale u Superbu ne. S tímhle autem mě taky docela štvou malá parkovací místa u obchoďáků a někteří lidi co lezou z auta jako ze chlíva. Už mám na dveřích asi 4 místa s poškozeným lakem a 1 solidní důlek. Kdybych si barvu vybíral, černá metalíza by to určitě nebyla, protože každý škrábanec je v laku docela vidět. Parkovací senzory jsou minimálně vzadu nutností, hlavně ve městě při podélném parkování, kdy pro Superb každé uvolněné místo nemusí stačit.
Jízdní vlastnosti asi taky není třeba rozepisovat. Superb je pro pohodlné cestování, ideálně na delší trasy nebo po dálnici. Na silnici se chová jistě a vzdáleně mi připomíná dobré jízdní vlastnosti mého bývalého Chevroletu Epica. Při rychlých průjezdech zatáčkami se auto naklání a je trochu nedotáčivé. Občas se mi povedlo na sněhu probudit esp, ale při běžné jízdě není žádný problém. O menších nerovnostech posádka auta prakticky neví, větší výmoly už se projeví, ale není to žádné drama. I tak je podvozek na nekvalitní silnici o poznání lépe utlumený než např. u naší Octavie a auto se na ní chová naprosto klidně. Nikde nic nedrnčí ani při jízdě po dlažbě. Při vyšších rychlostech, je trochu znát hluk od pneu, ale to přičítám spíš 17" se zimními pneu 225/45 R 17. Na příští zimu mám v plánu aspoň 16" plech. komplety. Brzdy jsou dostatečně účinné a předvídatelné. Kdysi jsem se projel se základním 1.4 TSI a 2.0 TDI. První se hodí spíš do lehčí Octavie a diesely mi nesedí, i když už máme Octavii Combi 1.6 TDI. Motor 1.8 TSI mi přijde nejlepší a naprosto ideální. Dokáže auto solidně rozhýbat a zrychlovat i z nízkých otáček, např. když se na dálnici uvolní levý pruh ve stoupání. Snaha táhnout začíná od 2.tis. otáček a to trvá dokonce až do červeného pole k hodnotě 7. tis. otáček. Potřeba nějakého podřazení je minimální. Na stovce je přibližně za 9 vteřin a začne slábnout až někde u 180km/h. Touhle rychlostí samozřejmě často nejezdím. Hlučnost motoru je znát jen při razantní akceleraci někde od 5tis. otáček - při běžné jízdě o něm na rozdíl od dieselů v interiéru prakticky nevíte, přičemž spotřeba je přijatelná. Samozřejmě lze zajet za 15l i za 7l/100km - to záleží na řidiči. Abych to shrnul, pružně a většinou v rámci pravidel se lze pohybovat kombinovaně v rozmezí 7.5-10l.
S autem jsem spokojený a jako docela kritický člověk nemůžu až pár drobností nic závažného vytknout. Zatím ho prověřuje tuhá zima a žádné problémy se nekonají. Dokonale splňuje moji představu o pohodlném cestování s dostatečným výkonem i vnitřním prostorem. Během cestování se v něm řidič i ostatní cítí velmi příjemně. Na kvalitních silnicích a dálnicích to díky komfortu a tichu v autě svádí k rychlejší jízdě. Vzhledem k dostatku místa na zadních sedadlech a zavazadlovém prostoru se Superb určitě dá využít nejen jako reprezentativní povoz ale i jako rodinné auto. Člověk tak není nucen sáhnout jen po nějakém kombi, takže když někam přijede, nebude působit jako český taťka/mamka od rodiny :) Ale to už je na vkusu každé/ho...
Doplnění recenze ze dne 22.10.2013
Stav km nyní: 19 000 km
Superb slouží dobře. Nechal jsem jen u kamaráda opravit důlky na bocích od dveří různých pitomců na parkovišti. Jediným problémem bylo zamlžování zadních světel, takže po delším otravování v servisu je nakonec na záruku vyměnili. Nové jsem prodal a osadil LED světla z nejvyšší výbavy Laurin & Klement.
Otázkou zda kupovat superb, když je dost drahý (téměř jako pasát). Je až zbytečně velký. A kde je jistota, že v něm nebude nějaký zakopaný pes. Za stejné peníze je globální Avensis, Pasát a jíní osvědčení a vychytaní konkurenti.
29.10.2013 | 11:31:27 | black
| 94.112.48.*Reagovat
RE: no
Mám naježděno ve 4 superbech kolem milionu km, měl jsem 1.9 74kw nafta pak 1.8 110kw a pak 3,6 191kw a teď znovu 3.6 facelift vše benzín a žena má 2.0 103kw naftu. Musím říct, že mě ani jeden nikdy nenechal ve štychu, vždy jsem servisoval ve škodovce a jsem pevně přesvědčen, že další auto bude opět superb. Zrovna jsme s ženou koukali na superb 2.0 125kw v kombíku, protože už máme najeto na jejim autě 141 000km. Kdo chce koupit superba tak neváhejte a pokud máte dobrou nabídku tak berte.
27.11.2013 | 15:12:44 | Adam
| 78.157.167.*Reagovat
RE: no
Jako rozhodně doporučuju, pokud člověk na to má, tedy pořizovačka, určitě jít do vyšší kategorie. A Superb považovat za nižší střední třídu. Jako prostřídal jsem si různá auta. Od malých přes kodrcálky, až po jeepy a MPV alespoň projetím. Krom čerstvých SUV, do těch jsem tak akurát nahlížel pod kapotu a seděl za volantem. A nižší střední kodrcavá třída se nemůže rovnat se střední třídou a s vyšší už vůbec ne. Kdysi jsem měl vyšší střední třídu a považuji za naprostý standart ve vyšší třídě, že vůbec necítíte přejíždění tramvajového pásu, nějaký přejezd, ten proletíte ve stovce, kdyby jste chtěli a skoro nic nepocítíte. Ani u BMW, ani u Mercedesu E, nemáte potřebu se vyhýbat nějakým dírám. To auto projede s Grácii, teď nedávno i jízda s Pneumatickým podvozkem na Citroenu, jako to jsou nebe a dudy, to musí být na cestě fakt lochny aby jste zpozorovali, nebo někdo vzadu sedíc za řidičem. Do trasy 150km to lze překonat, ale víc to už sakra člověk pozná. Ve střední třídě se tomu ještě vyrovná Renault Laguna, co jsem jezdil, jsou i další která to dost dobře tlumí např. s vybavenější zadní nápravou. Držení stopy, ale Superb totálně závislý na elektronice. A jízda v Golfu nebo Superbu je stejná, jen ten rozdíl, že delší rozvor v autě moc nepoznáte častější drncání, ale je to jen o dojmu alá minibus, který je na příšerném a jednoduchém podvozku dodávky, ale protože je delší, tak máte pocit, že je to pohodlnější. Houby s octem, s třídou výš se to prostě nedá pořád srovnat. Superb je pohodlnější od Octy jen díky té délce a celkové velikosti auta, nic víc v tom nehledejte. Ale zase to má omezenou říditelnost, jako v Golfu nebo Audi A3, se kterými se dá i závodit. I ta Octa už je extrém a Superb to je neuvěřitelné. Nechápu jak to může být tak slavné, když je to tak drahé. Když to postavím proti BMW3, Peugeot 508, Honda Accord, zminovaná Toyota Avensis, Mercedes C, Passat, co to plácám to ani nejde. Tam kupujete skutečnou střední třídu, né nějaký podvozek z Golfa. Takže spíše porovnávat proti: specifickým vozům z platformy nižší střední třídy. Navrhoval bych například MPV VW Touran, máte stejný podvozek, takže jízdní vlastnosti srovnatelné, ovladatelnost perfektní, prostor i pro 7lidí. A co je nejdůležitější, taky o něco lepší cena! A co se týče konkurenčních značek, tak určitě existuje obrovská spousta aut MPV platformy nižší střední třídy se stejnými jízdními vlastnostmi, ne-li lepšími, zvláště u Francouzů a japonců. Mezi náma je jedno jestli si koupit dlouhého jezevčíka(Superb) nebo vysokou dodávku(MPV) na stejné platformě. Elektronika se za vás postará a cesta je stejně pohodlná, akurát v MPV na vás myslí i tak, že to auto řídí i žena, je lépe ovladatelné při nakupování a parkování.
V určitých věcech máš pravdu ovšem je to pouze i když pravdivá teorie se kterou nic nenaděláš a běžný spotřebitel taky ne. Superb stojí tolik kolik stojí cenová politika Škodovky v ČR se asi i do budoucna měnit nebude a věř tomu že lidé si jej stejně budou kupovat bez ohledu na třídu porovnání z jaké platformy auto vzniklo a nevím co ještě.... někomu se to prostě líbí tak to bere a nezajímá ho jiná auta k porovnání a nevím co všechno ještě dalšího.Vím že to myslíš dobře ale 90% věcí ohledně aut jen řešíš mezi sedadlem a monitorem nikoliv sedadlem a volantem a často to jde hodně znát.
Tobě když dojdou argumenty, tak píšeš, že se v tom pitvám. Houby s octem. Poznám poslepu jízdu ve střední třídě a v nižší střední třídě a ty bys to měl poznat taky pokud střídáš kategorie vozů. Mě stačí se svýzt v tomhle autě v taxíku. Jak říkám tohle na taxík plně dostačuje, jinak je to kodrcavý auto stejně jako nízká střední třída a pro ty, kteří se v tom nevyznají, tak to poznají nad 150km, že jim to příjde jako divně nepohodlné vozidlo. Mě stačí pár km, abych poznal rozdíl mezi tímto a Passatem už i jako spolujezdec. Já ano používám taxíky a často, jak říkám nemám rád řízení poslední dobou a mám nad tím nadhled a říkám pravdu pravdoucí. Mě bylo vždycky divné, že to je takové nepohodlné auto, ale pořád mi tu někdo říkal, když je to drahé tak to musí být dobré a taky podobné Passatu, tak ani omylem pánové. Je to na podvozku Golf a to už nikdy tomu autu neodpářete! A mimochodem přišel jsem s tím tady první. :D O těch zadních sedačkách už bylo psáno až teď že to má sedačky z Octy, protože to má stejnou platformu, tedy i stejné umístění nádrže a proto to nepohodlné sezení. :D
Nejsem automechanik ale jezdil jsem Passatem 3C a Superbem 3T taky. Podle mě je mezi Passatem 3C a Superbem 3T minimální rozdíl, prakticky se liší jen výbavou. Měli jsme to jako služebáky a snesly docela dost. Avensise nemůžu hodnotit, ale kolega z práce jej má a nadává na něj kudy chodí. Dnes je v podstatě jedno čím jezdíš, po nějaké době a km do toho stejně budeš sypat jako do kasičky.
presne tak ako písal jeden pisatel,že nádherne vie volkswagen obalamutiť- pokupoval značky a teraz mixuje a mixuje a kvalita vydrží len urcitu dobu,ja mál obycajnu Elantru za tzv Superprd by som vycáloval vyše 30 000 eur za to mám aj 2 Nove Elantry! nechcem tu tzv brojiť proti značkám etc ,mam aj Subaru 1.5 tzv wagon nebehaných vyše 125 000 km- akurát som menil v 110 000 km platnicky na brzdách.. zdravím všetkých
01.08.2013 | 09:58:16 | Ivan
| 95.102.165.*Reagovat
Info
Díky všem za komentáře. Minulý týden jsme byli v Itálii znovu Superbem a zkusil jsem se trochu krotit. V IT totiž na dálnici běžně benzín stojí kolem 46-48Kč/l, i když phm jsou tu kvalitní. Výsledkem byl průměr 7,8l/100km. Rekord mám zatím v hustém provozu na trase Brno-Svitavy a to 6l/100km. Podle mě to není špatné, i když naší lenivější Octavii Combi 1.6 TDI se nevyrovná.
04.03.2013 | 15:05:49 | Petr
| 83.208.24.*Reagovat
RE: Info
Petře, recenze je možná pěkná, ale já jako majitel stejného vozu, jen o něco déle, ti radím abys ho před koncem záruky zase prodal. Až se to podaří mně, napíšu sem recenzi také.
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Podle třídy, tak Superb se řadí do střední třídy. Byl jsem zde smazán, tak snad můžu poznamenat. Superb tedy spodek snad celý komplet, jak ramena, brzdy, tlumiče, čepy atd. prostě snad všechno je postaveno na platformě Audi A3(celkem malé autíčko, nízká střední třída) už i o té Octávii se dá říct, že je mírně zvětšená aby se lépe prodávala, předchozí Superb byl postaven na Passat B5(pravá střední třída) plus čínské doplňky. Od toho se odvýjí vlastnosti, které jsou srovnatelné s Octávii v jízdních vlastnostech trošku horší kvůli rozšířenému zadnímu rozvoru o 30cm prodlouženém. Jelikož s tím pravidelně jezdím jako taxíkem, tak je to super vůz a nestěžoval jsem si ani na šířku, ale zdá se mi, že vepředu je pohodlnější Passat(cenově dostupnější) a jízdně rozhodně Superb za Passatem zaostává na celé čáře. Jako Superb II Combi je to perfektní skoro dodávka a kombík se mi náramně líbí, prostě dokonalý pohřebák. :D No až na tu cenu, která je příliž vysoká a pro zájemce, kupujete si vůz složený z nejdůležitějších dílů z nižší střední třídy. :o)
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Tak sorry, spletl jsem si tenhle originální název, zjednodušeně jsem chtěl říct, že snad od ložisek až po horní zavěšení je Superb složen z dílů AudiA3,GolfVI,Octavia,VW Caddy atd. Což si zjistí každý člověk jakmile se koukne na náhradní díly. Problém je ale v tom, že ty díly tam nemají co dělat, pokud vůz řadíš ke střední třídě. Neboť je to takzvaný podvod na zákazníky. Není možné aby vám prodávali auto, které se skládá z dílů nízkého středního vozidla a obalili to krásnou karoserii dali tam nějakou cenu, a přidávali si koeficient například za vývoj. Když už, tak prodej hezky za tržní cenu a za dobře poskládanou smíchaninu něco mezi pro ty, kteří nemají na to kupovat vozy střední třídy. Ale když vidím ceny ojetin, tak je mi tak nějak mdlo. Rozdíl od Passatu více než 100tisíc, a Passat je přitom čistá střední třída. Co kdybych Ti prodal kolo například s nálepkou RockMachine a sundal z toho vybavení Shimano SX, naházel tam nějaké díly z Tesco kola za 7tisíc(šlapky, přehazovačka,brzdy, atd.) a prodal Ti to kolo za 20tisíc?
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Samozřejmě, některé díly jsou zaměnitelné s díly v jiných modelech. Pokud není problém s kvalitou nevidím v tom problém. Problém by to ovšem byl pro celý koncern, takže to si nemůžou dovolit. Jako ty to berou lidi co se o automotive nezajímají. Dělají to i jiní výrobci a pořád víc se jich přidává. Umíš si představit ty náklady, kdyby se pro každý specifický model vyrábělo 100% speciálních dílů? Část by se musela přenést na zákazníka. Takový výrobce by potom nebyl konkurenceschopný, viz. nedávné problémy některých automobilek během krize.
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Mám takový dojem, že jsme se nedorozuměli. Dále mě připadá, že tu v česku se odrbává všechno, jídlo elektronika, oblečení, prostě všechno co koupíte za stejnou cenu třeba v Rakousku je tady šunt, jogurty, Čokolády. A celou dobu jsem si myslel, že to dělá EU. No tak teď vidím, že si to dělají češi sami co tady prodávají za šmečka... :( A jelikož se nevyznám v potravinářství, ale v automobilismu, tak vám dám do ruky mocný nástroj ke smlouvání tohoto auta. Škoda Superb se má skládat z dílů Audi A4, nevím proč to Ti čeští patlalové nevybojovali tak jako u Škody Superb I. Proč? Názorně vám to popíšu na kole, to by měl znát snad každý. A uděláme takové pomyslné tři třídy kol. Tesco Kolo za 5tisíc s výbavou SRAM šmečko(Škoda Fábia,VW Polo), Kolo s výbavou Shimano Alivio(Škoda Octávia,AudiA3,VW Golf) a kolo s výbavou Shimano Deore(VW PASSAT,Audi A4) Vidíte ten rozdíl? Koupili by jste si kolo za stejnou cenu ať je to jakékoliv značky a přitom vám tam namontovali výbavu o třídu nižší? A je jedno jaké to má super sedačky, rám, řidítka. Ano Shimano Alivio pro kolo je tak akurát do obchodu a na pár sezón. Myslíte si že BMW si bude dávat stejnou nápravu z trojkové řady do pětkové? Nééé, tak se to dělá asi jen u Renaultu, který hází odpady do Dacie, a my chceme přece být odlišní od Dacie, nechceme být na úrovni této značky nebo ano? A proto je třeba bojkotovat tento model. A když už tak smlouvat, opravdu hluboko pod cenu, těsně nad cenu Octávie, tam je správná základní cena, a pak ještě přismlouvat. Protože Superb I stála jako tržní cenu 350tisíc. A superb II bude rozhodně levnější, protože se skládá ještě z levnějších dílů a to z vozu Audi A3 a né AUDI A4. Všechny koncernové vozy se skládají z prvnotní značky Audi, protože ta je vrcholová, a můžete si říct, že díly do Škodovky můžete dostat třebas z Audi staré třeba až 10let staré. Koukněte se co stojí Passat, no ano vidíte téměř na chlup stejně, plus mínus pár deset tisíc? Ale ten rozdíl je propastný, protože passat je skutečně střední třída, má lepší sezení, věřte, že i kvalitnější zpracování a díly z AUDI A4. :( A v ojetinách, protože Passat očekává nový model stojí 2-3 roky starý mnohem mnohem levněji než Superb. Ale proč? Když Superb má výbavu nižší střední třídy. A pohodlí je vážně rozdílné, sedněte si do jiného vozu střední třídy, Passat, Audi A4, Hyundai i40, Ford Mondeo(myslíte si že má Mondeo spodek z Focusu? no to těžko). Né ostatní značky to rozhodně neudělaly, aby skládaly díly do auta rozdílných tříd, jak jsem psal výše, je to podvod na zákazníky...
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Superb Škoda Superb je postavena na platformě PQ35 VW Golf Měl jsem za to, že jsem se moc v tomhle nevyznal, protože platforma není zas pro mne důležitá. Ale moc dobře vím, že jízdní vlastnosti se střední třídě vůbec nevyrovná ani omylem.
Né jako Superb se mi líbí a zajímám se o něj, je to nejlepší český vůz nižší střední třídy a podle toho to taky chci zviditelnit pro všechny. Je to auto pro socky, akurát krapet větší a nehorázně předražený. Lepší by byl dejme tomu Ford C-MAX, nemůžu prostě obhajovat vůz za víc než dvojnásobnou cenu, jsem patriotista, je lepší jej kritizovat aby lidi z něj nebyli zklamaní.
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Cenu pořízení neřeš. Řeš údržbu vozu. Nezáleží na tom za kolik jej koupíš, ale za kolik jej udržuješ a když máš auto dejme tomu 10let ojeté a udržíš střední třídu v klidu bez zásahu do rozpočtu, tak pak se můžeš řadit do střední třídy i ty samotný. Jako např. držet 10roku BMW3,AudiA4,Passat,atd. Superb je v nižší střední třídě, má levné náhradní díly, ale nic to nevydrží, velká pořizovačka jej řadí jako neprodejné auto v ojetinách.
Já už mám odzkoušené, že např. vyšší střední třídu BMW5 neuživím, ani kdybych chtěl, šlo by tam víc než 10% z kasičky. Ale Kiu uživím jako nic, prostě nízká střední třída pro socky a já socka jsem, kde Superb taky patří a proto jej v klidu uživím i když to třeba bude ojetina do budoucna a je úplně fuk, jestli jej koupíš nové, nebo ojeté, za velký obnos, to je pak tvá blbost, když si koupíš zajíce v pytli a ještě k tomu jej nepoužíváš. Taky je jasný, že kdo si koupí nového Superba, tak s ním nalítá dejme tomu 150tkm za rok. Ale já ty kilometry nenajezdím, proč bych si měl koupit nové auto. To ty tak přemýšlíš, jako blázen. Když nalítám ročně jen 10tkm, tak si koupím samozřejmě ojetinu, nevyplatí se mi koupit nové auto i kdybych byl milionář, už jsem to tady psal snad stokrát.
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Když bych měl řešit údržbu vozu tak určitě z vlastní zkušenosti bych to nebral na základě třídy vozu:) Ale na cenně jeho dílů,značky,a jeho motoru. Zažil jsem auta nižší střední a jedno malé auto,která mě přišla jen na spotřebě a dílech mnohem více jako o 12 let mladší střední a nakonec i o 16 let mladší vyšší třída.Zkus uživit Lancer EVO VII 2.0 240KW..:D to tě vyjde více jako kde jaká vyšší střední třída.Jak po stránce spotřeby tak údržby,nebo i starý Renault Clio 2.0 16V který hlavně po stránce dílů vyjde i dráže jako moje dnešní auto vyšší střední.Takže po těchto akcích bych absolutně k ekonomice vozu nepřiřazoval jeho třídu ale hlavně motor a cenu dílů:)
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Tyto stránky tu budou dlouho doufám, třeba 20let, takže i ten Superb bude taky starý a stát pakatel.
Otázka rozdílu pocitu Golfa či Octy, je to jen ten prvotní dojem nového auta a pak dobře nastavené prvky, ale na úkor jízdních vlastností a držení stopy. Takže takový Golf je sice tvrdší, ale za to je to střela na kolech proti Superbu alá autobus dlouhá náprava. Kdyby sis ho nechal naměkčit nějakou firmou, tak to máš nastejno. Prosím tě, kupuješ stejné díly z Golfa, tak co řešíš, brzdit bude taky na stejných brzdách, akurát, že ta kráva velká Superb brzdí hůř a opět bude řešení kroucení kotoučů, když se někdo uráčí tam narvat Starline. Všechno na chlup Ojetina bude tvrdá stejně, stačí vyměnit ty opotřebené díly po xtkm včetně pružin a tlumičů a máš to vylej,nalej.
A znám spousty mechaniků, kteří jezdí na Fačkách a stejně spravují lepší auta a co jako, že v čem jezdím? To ze mě dělá omezeného člověka na názor pohledu na věc a kritiku auta, to jako nesmím kritizovat to, co nevlastním a když to stojí skoro mega? Párkrát jsem si poznal, co bouchá taky i jako spolujezdec a že je někde problém. Znám x lidí, kterým se stahuje volant a další prkotiny a za boha na to nepříjdou, no já mezi ně vůbec nepatřím! A taky znám x lidí, kteří se v autech vyznají mnohem líp než já, no tady jich asi moc nebude. :/ A taky dál, je tu mega lidí, co tu řeší tabulky a hádají se o to, že to auto je určitě rychlejší i když v tom autě nikdy neseděli, to já jsem jen ten blázen bez zkušeností, se trošku zamyslete nad sebou...
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Zadní sedadlo mi úzké nepřijde, i když spíš sedím vpředu :) Záleží s čím porovnáváš. Ostatní je subjektivní, jak sám píšeš.
04.03.2013 | 14:49:52 | Petr
| 83.208.24.*Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Dnes je zvlastna moda uzkych zadnych sedaciek.
Vyrobcovia, z mne nepochopitelneho dovodu , presli na trend uzkych a kratkych sedaciek, kedy sa opticky zvacsi priestor na kolena,ale uz aj stredna trieda je prakticky pre 2 osoby vzadu.
Ci 508, Octavia 3, Mercedes E, Audi 4, cez Korejcov,C5... VSETKY sa vyznacuju uspornym sedenim vzadu, ktore je nepohodlnejsie ako pred 20 rokmi...
A tak, zvonku siroke, vnutri uzke..., Superb je uzky aj zvonka:):), dnes kvalitne sedenie je prakticky iba v luxusnej triede...
Tak xcu vyribcovia setrit..., ze najust si nekupim auto od nejakeho.roku 2008, lebo je to.vysmech.
Samozrejme, mozno som trochu rozmaznany 607, ci C 6, ale ked stara 405 mala lepsie sedscky ako dnesna ,508...., tak nech ich skara, aj s ich " setrenim":(:(
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Superb
no
Otázkou zda kupovat superb, když je dost drahý (téměř jako pasát). Je až zbytečně velký. A kde je jistota, že v něm nebude nějaký zakopaný pes. Za stejné peníze je globální Avensis, Pasát a jíní osvědčení a vychytaní konkurenti.
29.10.2013 | 11:31:27 | black | 94.112.48.* Reagovat
RE: no
Mám naježděno ve 4 superbech kolem milionu km, měl jsem 1.9 74kw nafta pak 1.8 110kw a pak 3,6 191kw a teď znovu 3.6 facelift vše benzín a žena má 2.0 103kw naftu. Musím říct, že mě ani jeden nikdy nenechal ve štychu, vždy jsem servisoval ve škodovce a jsem pevně přesvědčen, že další auto bude opět superb. Zrovna jsme s ženou koukali na superb 2.0 125kw v kombíku, protože už máme najeto na jejim autě 141 000km. Kdo chce koupit superba tak neváhejte a pokud máte dobrou nabídku tak berte.
27.11.2013 | 15:12:44 | Adam | 78.157.167.* Reagovat
RE: no
Jako rozhodně doporučuju, pokud člověk na to má, tedy pořizovačka, určitě jít do vyšší kategorie. A Superb považovat za nižší střední třídu. Jako prostřídal jsem si různá auta. Od malých přes kodrcálky, až po jeepy a MPV alespoň projetím. Krom čerstvých SUV, do těch jsem tak akurát nahlížel pod kapotu a seděl za volantem.
A nižší střední kodrcavá třída se nemůže rovnat se střední třídou a s vyšší už vůbec ne. Kdysi jsem měl vyšší střední třídu a považuji za naprostý standart ve vyšší třídě, že vůbec necítíte přejíždění tramvajového pásu, nějaký přejezd, ten proletíte ve stovce, kdyby jste chtěli a skoro nic nepocítíte. Ani u BMW, ani u Mercedesu E, nemáte potřebu se vyhýbat nějakým dírám. To auto projede s Grácii, teď nedávno i jízda s Pneumatickým podvozkem na Citroenu, jako to jsou nebe a dudy, to musí být na cestě fakt lochny aby jste zpozorovali, nebo někdo vzadu sedíc za řidičem. Do trasy 150km to lze překonat, ale víc to už sakra člověk pozná. Ve střední třídě se tomu ještě vyrovná Renault Laguna, co jsem jezdil, jsou i další která to dost dobře tlumí např. s vybavenější zadní nápravou.
Držení stopy, ale Superb totálně závislý na elektronice.
A jízda v Golfu nebo Superbu je stejná, jen ten rozdíl, že delší rozvor v autě moc nepoznáte častější drncání, ale je to jen o dojmu alá minibus, který je na příšerném a jednoduchém podvozku dodávky, ale protože je delší, tak máte pocit, že je to pohodlnější. Houby s octem, s třídou výš se to prostě nedá pořád srovnat.
Superb je pohodlnější od Octy jen díky té délce a celkové velikosti auta, nic víc v tom nehledejte. Ale zase to má omezenou říditelnost, jako v Golfu nebo Audi A3, se kterými se dá i závodit. I ta Octa už je extrém a Superb to je neuvěřitelné. Nechápu jak to může být tak slavné, když je to tak drahé.
Když to postavím proti BMW3, Peugeot 508, Honda Accord, zminovaná Toyota Avensis, Mercedes C, Passat, co to plácám to ani nejde. Tam kupujete skutečnou střední třídu, né nějaký podvozek z Golfa.
Takže spíše porovnávat proti: specifickým vozům z platformy nižší střední třídy. Navrhoval bych například MPV VW Touran, máte stejný podvozek, takže jízdní vlastnosti srovnatelné, ovladatelnost perfektní, prostor i pro 7lidí. A co je nejdůležitější, taky o něco lepší cena!
A co se týče konkurenčních značek, tak určitě existuje obrovská spousta aut MPV platformy nižší střední třídy se stejnými jízdními vlastnostmi, ne-li lepšími, zvláště u Francouzů a japonců.
Mezi náma je jedno jestli si koupit dlouhého jezevčíka(Superb) nebo vysokou dodávku(MPV) na stejné platformě. Elektronika se za vás postará a cesta je stejně pohodlná, akurát v MPV na vás myslí i tak, že to auto řídí i žena, je lépe ovladatelné při nakupování a parkování.
28.11.2013 | 08:56:49 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: no
V určitých věcech máš pravdu ovšem je to pouze i když pravdivá teorie se kterou nic nenaděláš a běžný spotřebitel taky ne.
Superb stojí tolik kolik stojí cenová politika Škodovky v ČR se asi i do budoucna měnit nebude a věř tomu že lidé si jej stejně budou kupovat bez ohledu na třídu porovnání z jaké platformy auto vzniklo a nevím co ještě.... někomu se to prostě líbí tak to bere a nezajímá ho jiná auta k porovnání a nevím co všechno ještě dalšího.Vím že to myslíš dobře ale 90% věcí ohledně aut jen řešíš mezi sedadlem a monitorem nikoliv sedadlem a volantem a často to jde hodně znát.
28.11.2013 | 15:55:13 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: no
Tobě když dojdou argumenty, tak píšeš, že se v tom pitvám. Houby s octem.
Poznám poslepu jízdu ve střední třídě a v nižší střední třídě a ty bys to měl poznat taky pokud střídáš kategorie vozů.
Mě stačí se svýzt v tomhle autě v taxíku. Jak říkám tohle na taxík plně dostačuje, jinak je to kodrcavý auto stejně jako nízká střední třída a pro ty, kteří se v tom nevyznají, tak to poznají nad 150km, že jim to příjde jako divně nepohodlné vozidlo. Mě stačí pár km, abych poznal rozdíl mezi tímto a Passatem už i jako spolujezdec.
Já ano používám taxíky a často, jak říkám nemám rád řízení poslední dobou a mám nad tím nadhled a říkám pravdu pravdoucí.
Mě bylo vždycky divné, že to je takové nepohodlné auto, ale pořád mi tu někdo říkal, když je to drahé tak to musí být dobré a taky podobné Passatu, tak ani omylem pánové. Je to na podvozku Golf a to už nikdy tomu autu neodpářete! A mimochodem přišel jsem s tím tady první. :D
O těch zadních sedačkách už bylo psáno až teď že to má sedačky z Octy, protože to má stejnou platformu, tedy i stejné umístění nádrže a proto to nepohodlné sezení. :D
29.11.2013 | 05:24:43 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: no
Ty si mimoň!!! Superb na podvozku z Golfu 8o))))))))))
30.12.2014 | 17:16:29 | | 89.24.98.* Reagovat
RE: no
Však je....nevíš nečteš :D
30.12.2014 | 18:54:56 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: no
Nejsem automechanik ale jezdil jsem Passatem 3C a Superbem 3T taky. Podle mě je mezi Passatem 3C a Superbem 3T minimální rozdíl, prakticky se liší jen výbavou. Měli jsme to jako služebáky a snesly docela dost. Avensise nemůžu hodnotit, ale kolega z práce jej má a nadává na něj kudy chodí. Dnes je v podstatě jedno čím jezdíš, po nějaké době a km do toho stejně budeš sypat jako do kasičky.
30.11.2013 | 18:35:00 | | 89.102.178.* Reagovat
superb
presne tak ako písal jeden pisatel,že nádherne vie volkswagen obalamutiť- pokupoval značky a teraz mixuje a mixuje a kvalita vydrží len urcitu dobu,ja mál obycajnu Elantru za tzv Superprd
by som vycáloval vyše 30 000 eur za to mám aj 2 Nove Elantry!
nechcem tu tzv brojiť proti značkám etc ,mam aj Subaru 1.5 tzv wagon nebehaných vyše 125 000 km- akurát som menil v 110 000 km platnicky na brzdách.. zdravím všetkých
01.08.2013 | 09:58:16 | Ivan | 95.102.165.* Reagovat
Info
Díky všem za komentáře. Minulý týden jsme byli v Itálii znovu Superbem a zkusil jsem se trochu krotit. V IT totiž na dálnici běžně benzín stojí kolem 46-48Kč/l, i když phm jsou tu kvalitní. Výsledkem byl průměr 7,8l/100km. Rekord mám zatím v hustém provozu na trase Brno-Svitavy a to 6l/100km. Podle mě to není špatné, i když naší lenivější Octavii Combi 1.6 TDI se nevyrovná.
04.03.2013 | 15:05:49 | Petr | 83.208.24.* Reagovat
RE: Info
Petře, recenze je možná pěkná, ale já jako majitel stejného vozu, jen o něco déle, ti radím abys ho před koncem záruky zase prodal. Až se to podaří mně, napíšu sem recenzi také.
12.06.2013 | 04:03:45 | Honza | 176.114.240.* Reagovat
Super recenze
Recenze jako z časopisu. Palec nahoru. Ať Superb dobře slouží
21.02.2013 | 09:51:03 | | 180.92.174.* Reagovat
No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
pre pravu nohu je v koncerne asi tabu.
A tolko vychvalovany priestor vzadu: ano, vyzera to tak, ale nexapem, preco Skodovka neda NORMALNE kresla dozadu, ale uzku trestnu lavicu.
Takze, sice som.si natiahol.nohy, ale sedi da neprirodzene nizko a takto komfort nevyzera.
Dizajn je subjektivny,ale S 1.generacie bol.krajsi.
Toto je a la cinsky dizajn jazvecika, otrasne proporcie, asi najskaredsie auto vo vyssej strednej triede, ci kam sa to xce zaradit.
20.02.2013 | 12:39:36 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Podle třídy, tak Superb se řadí do střední třídy. Byl jsem zde smazán, tak snad můžu poznamenat. Superb tedy spodek snad celý komplet, jak ramena, brzdy, tlumiče, čepy atd. prostě snad všechno je postaveno na platformě Audi A3(celkem malé autíčko, nízká střední třída) už i o té Octávii se dá říct, že je mírně zvětšená aby se lépe prodávala, předchozí Superb byl postaven na Passat B5(pravá střední třída) plus čínské doplňky.
Od toho se odvýjí vlastnosti, které jsou srovnatelné s Octávii v jízdních vlastnostech trošku horší kvůli rozšířenému zadnímu rozvoru o 30cm prodlouženém.
Jelikož s tím pravidelně jezdím jako taxíkem, tak je to super vůz a nestěžoval jsem si ani na šířku, ale zdá se mi, že vepředu je pohodlnější Passat(cenově dostupnější) a jízdně rozhodně Superb za Passatem zaostává na celé čáře. Jako Superb II Combi je to perfektní skoro dodávka a kombík se mi náramně líbí, prostě dokonalý pohřebák. :D No až na tu cenu, která je příliž vysoká a pro zájemce, kupujete si vůz složený z nejdůležitějších dílů z nižší střední třídy. :o)
20.02.2013 | 13:04:51 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Superb je na platformě PQ46 kterou má společnou s VW Passat, VW Passat CC, VW Sharan a Seat Alhambra.
20.02.2013 | 13:46:13 | VWfahrer | 2.51.197.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Tak sorry, spletl jsem si tenhle originální název, zjednodušeně jsem chtěl říct, že snad od ložisek až po horní zavěšení je Superb složen z dílů AudiA3,GolfVI,Octavia,VW Caddy atd.
Což si zjistí každý člověk jakmile se koukne na náhradní díly. Problém je ale v tom, že ty díly tam nemají co dělat, pokud vůz řadíš ke střední třídě. Neboť je to takzvaný podvod na zákazníky. Není možné aby vám prodávali auto, které se skládá z dílů nízkého středního vozidla a obalili to krásnou karoserii dali tam nějakou cenu, a přidávali si koeficient například za vývoj. Když už, tak prodej hezky za tržní cenu a za dobře poskládanou smíchaninu něco mezi pro ty, kteří nemají na to kupovat vozy střední třídy. Ale když vidím ceny ojetin, tak je mi tak nějak mdlo. Rozdíl od Passatu více než 100tisíc, a Passat je přitom čistá střední třída.
Co kdybych Ti prodal kolo například s nálepkou RockMachine a sundal z toho vybavení Shimano SX, naházel tam nějaké díly z Tesco kola za 7tisíc(šlapky, přehazovačka,brzdy, atd.) a prodal Ti to kolo za 20tisíc?
20.02.2013 | 14:18:42 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Samozřejmě, některé díly jsou zaměnitelné s díly v jiných modelech. Pokud není problém s kvalitou nevidím v tom problém. Problém by to ovšem byl pro celý koncern, takže to si nemůžou dovolit. Jako ty to berou lidi co se o automotive nezajímají. Dělají to i jiní výrobci a pořád víc se jich přidává. Umíš si představit ty náklady, kdyby se pro každý specifický model vyrábělo 100% speciálních dílů? Část by se musela přenést na zákazníka. Takový výrobce by potom nebyl konkurenceschopný, viz. nedávné problémy některých automobilek během krize.
20.02.2013 | 14:45:32 | VWfahrer | 2.51.197.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Takhle už to dnes dělají všichni. Když není problém s kvalitou jak píše VW fahrer - neřešit. Třeba do Hilti nářadí se dávaly motory Bosch.
20.02.2013 | 14:57:37 | | 77.232.152.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Mám takový dojem, že jsme se nedorozuměli.
Dále mě připadá, že tu v česku se odrbává všechno, jídlo elektronika, oblečení, prostě všechno co koupíte za stejnou cenu třeba v Rakousku je tady šunt, jogurty, Čokolády. A celou dobu jsem si myslel, že to dělá EU. No tak teď vidím, že si to dělají češi sami co tady prodávají za šmečka... :(
A jelikož se nevyznám v potravinářství, ale v automobilismu, tak vám dám do ruky mocný nástroj ke smlouvání tohoto auta.
Škoda Superb se má skládat z dílů Audi A4, nevím proč to Ti čeští patlalové nevybojovali tak jako u Škody Superb I. Proč?
Názorně vám to popíšu na kole, to by měl znát snad každý.
A uděláme takové pomyslné tři třídy kol.
Tesco Kolo za 5tisíc s výbavou SRAM šmečko(Škoda Fábia,VW Polo), Kolo s výbavou Shimano Alivio(Škoda Octávia,AudiA3,VW Golf) a kolo s výbavou Shimano Deore(VW PASSAT,Audi A4) Vidíte ten rozdíl?
Koupili by jste si kolo za stejnou cenu ať je to jakékoliv značky a přitom vám tam namontovali výbavu o třídu nižší? A je jedno jaké to má super sedačky, rám, řidítka.
Ano Shimano Alivio pro kolo je tak akurát do obchodu a na pár sezón. Myslíte si že BMW si bude dávat stejnou nápravu z trojkové řady do pětkové? Nééé, tak se to dělá asi jen u Renaultu, který hází odpady do Dacie, a my chceme přece být odlišní od Dacie, nechceme být na úrovni této značky nebo ano?
A proto je třeba bojkotovat tento model. A když už tak smlouvat, opravdu hluboko pod cenu, těsně nad cenu Octávie, tam je správná základní cena, a pak ještě přismlouvat. Protože Superb I stála jako tržní cenu 350tisíc. A superb II bude rozhodně levnější, protože se skládá ještě z levnějších dílů a to z vozu Audi A3 a né AUDI A4.
Všechny koncernové vozy se skládají z prvnotní značky Audi, protože ta je vrcholová, a můžete si říct, že díly do Škodovky můžete dostat třebas z Audi staré třeba až 10let staré. Koukněte se co stojí Passat, no ano vidíte téměř na chlup stejně, plus mínus pár deset tisíc? Ale ten rozdíl je propastný, protože passat je skutečně střední třída, má lepší sezení, věřte, že i kvalitnější zpracování a díly z AUDI A4. :(
A v ojetinách, protože Passat očekává nový model stojí 2-3 roky starý mnohem mnohem levněji než Superb. Ale proč? Když Superb má výbavu nižší střední třídy. A pohodlí je vážně rozdílné, sedněte si do jiného vozu střední třídy, Passat, Audi A4, Hyundai i40, Ford Mondeo(myslíte si že má Mondeo spodek z Focusu? no to těžko). Né ostatní značky to rozhodně neudělaly, aby skládaly díly do auta rozdílných tříd, jak jsem psal výše, je to podvod na zákazníky...
21.02.2013 | 06:36:14 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Superb
Škoda Superb je postavena na platformě PQ35 VW Golf
Měl jsem za to, že jsem se moc v tomhle nevyznal, protože platforma není zas pro mne důležitá. Ale moc dobře vím, že jízdní vlastnosti se střední třídě vůbec nevyrovná ani omylem.
Né jako Superb se mi líbí a zajímám se o něj, je to nejlepší český vůz nižší střední třídy a podle toho to taky chci zviditelnit pro všechny. Je to auto pro socky, akurát krapet větší a nehorázně předražený. Lepší by byl dejme tomu Ford C-MAX, nemůžu prostě obhajovat vůz za víc než dvojnásobnou cenu, jsem patriotista, je lepší jej kritizovat aby lidi z něj nebyli zklamaní.
28.11.2013 | 06:29:35 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Jak se prosím tě pozná auto pro socky?
28.11.2013 | 14:41:06 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
To je auto,kterým jezdí svlastik.Blázne svlastiku,že je superb na platformě z golfa neznamená,že má jízdní vlastnosti jako golf nebo octavia.
28.11.2013 | 15:47:33 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Když to posuzuje dle toho co má na monitoru tak to těžko reálně posoudí... njn spekulace a teorie.
28.11.2013 | 15:58:18 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Je to blázen.Sám jezdí 11 let starou kia a novej superb je socka.
28.11.2013 | 17:12:47 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Řekl bych že až abnormálně se ve všem moc pitvá navíc dle toho co píše absolutně bez vlastní zkušenosti...
28.11.2013 | 23:42:35 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Cenu pořízení neřeš. Řeš údržbu vozu.
Nezáleží na tom za kolik jej koupíš, ale za kolik jej udržuješ a když máš auto dejme tomu 10let ojeté a udržíš střední třídu v klidu bez zásahu do rozpočtu, tak pak se můžeš řadit do střední třídy i ty samotný. Jako např. držet 10roku BMW3,AudiA4,Passat,atd. Superb je v nižší střední třídě, má levné náhradní díly, ale nic to nevydrží, velká pořizovačka jej řadí jako neprodejné auto v ojetinách.
Já už mám odzkoušené, že např. vyšší střední třídu BMW5 neuživím, ani kdybych chtěl, šlo by tam víc než 10% z kasičky. Ale Kiu uživím jako nic, prostě nízká střední třída pro socky a já socka jsem, kde Superb taky patří a proto jej v klidu uživím i když to třeba bude ojetina do budoucna a je úplně fuk, jestli jej koupíš nové, nebo ojeté, za velký obnos, to je pak tvá blbost, když si koupíš zajíce v pytli a ještě k tomu jej nepoužíváš. Taky je jasný, že kdo si koupí nového Superba, tak s ním nalítá dejme tomu 150tkm za rok. Ale já ty kilometry nenajezdím, proč bych si měl koupit nové auto. To ty tak přemýšlíš, jako blázen. Když nalítám ročně jen 10tkm, tak si koupím samozřejmě ojetinu, nevyplatí se mi koupit nové auto i kdybych byl milionář, už jsem to tady psal snad stokrát.
29.11.2013 | 05:41:41 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Když bych měl řešit údržbu vozu tak určitě z vlastní zkušenosti bych to nebral na základě třídy vozu:)
Ale na cenně jeho dílů,značky,a jeho motoru.
Zažil jsem auta nižší střední a jedno malé auto,která mě přišla jen na spotřebě a dílech mnohem více jako o 12 let mladší střední a nakonec i o 16 let mladší vyšší třída.Zkus uživit Lancer EVO VII 2.0 240KW..:D to tě vyjde více jako kde jaká vyšší střední třída.Jak po stránce spotřeby tak údržby,nebo i starý Renault Clio 2.0 16V který hlavně po stránce dílů vyjde i dráže jako moje dnešní auto vyšší střední.Takže po těchto akcích bych absolutně k ekonomice vozu nepřiřazoval jeho třídu ale hlavně motor a cenu dílů:)
29.11.2013 | 09:32:49 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Jako kdo co udrží je jen otázka peněz,ovšem třída neurčuje cenu údržby vozu:)
29.11.2013 | 09:34:25 | | 94.112.170.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Tyto stránky tu budou dlouho doufám, třeba 20let, takže i ten Superb bude taky starý a stát pakatel.
Otázka rozdílu pocitu Golfa či Octy, je to jen ten prvotní dojem nového auta a pak dobře nastavené prvky, ale na úkor jízdních vlastností a držení stopy. Takže takový Golf je sice tvrdší, ale za to je to střela na kolech proti Superbu alá autobus dlouhá náprava. Kdyby sis ho nechal naměkčit nějakou firmou, tak to máš nastejno.
Prosím tě, kupuješ stejné díly z Golfa, tak co řešíš, brzdit bude taky na stejných brzdách, akurát, že ta kráva velká Superb brzdí hůř a opět bude řešení kroucení kotoučů, když se někdo uráčí tam narvat Starline. Všechno na chlup Ojetina bude tvrdá stejně, stačí vyměnit ty opotřebené díly po xtkm včetně pružin a tlumičů a máš to vylej,nalej.
A znám spousty mechaniků, kteří jezdí na Fačkách a stejně spravují lepší auta a co jako, že v čem jezdím? To ze mě dělá omezeného člověka na názor pohledu na věc a kritiku auta, to jako nesmím kritizovat to, co nevlastním a když to stojí skoro mega? Párkrát jsem si poznal, co bouchá taky i jako spolujezdec a že je někde problém. Znám x lidí, kterým se stahuje volant a další prkotiny a za boha na to nepříjdou, no já mezi ně vůbec nepatřím!
A taky znám x lidí, kteří se v autech vyznají mnohem líp než já, no tady jich asi moc nebude. :/
A taky dál, je tu mega lidí, co tu řeší tabulky a hádají se o to, že to auto je určitě rychlejší i když v tom autě nikdy neseděli, to já jsem jen ten blázen bez zkušeností, se trošku zamyslete nad sebou...
29.11.2013 | 09:17:56 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Auto pro socky je v kategorii aut nižší střední třídy. :D
Kategorie malé auto slouží jako druhé auto, né auto pro socky. :D
29.11.2013 | 05:12:31 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Zadní sedadlo mi úzké nepřijde, i když spíš sedím vpředu :) Záleží s čím porovnáváš. Ostatní je subjektivní, jak sám píšeš.
04.03.2013 | 14:49:52 | Petr | 83.208.24.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Dnes je zvlastna moda uzkych zadnych sedaciek.
Vyrobcovia, z mne nepochopitelneho dovodu , presli na trend uzkych a kratkych sedaciek, kedy sa opticky zvacsi priestor na kolena,ale uz aj stredna trieda je prakticky pre 2 osoby vzadu.
Ci 508, Octavia 3, Mercedes E, Audi 4, cez Korejcov,C5...
VSETKY sa vyznacuju uspornym sedenim vzadu, ktore je nepohodlnejsie ako pred 20 rokmi...
A tak, zvonku siroke, vnutri uzke..., Superb je uzky aj zvonka:):), dnes kvalitne sedenie je prakticky iba v luxusnej triede...
Tak xcu vyribcovia setrit..., ze najust si nekupim auto od nejakeho.roku 2008, lebo je to.vysmech.
Samozrejme, mozno som trochu rozmaznany 607, ci C 6, ale ked stara 405 mala lepsie sedscky ako dnesna ,508...., tak nech ich skara, aj s ich " setrenim":(:(
12.06.2013 | 07:38:29 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: No, napisat, ze S je pohodlne auto....:):),ked.som si nevedel sadnut za volant, lebo miesto
Co se týče prostoru pravda je ho dost:)ovšem komfort si představuji trochu jinak než sedět na tvrdé lavici jak sám říkáš podivně nízko.
22.10.2013 | 14:23:07 | | 94.112.143.* Reagovat
Četl jsem všechny recenze od autora. Měl by se zajímat v nějakém automagu o práci novináře!
20.02.2013 | 11:37:13 | | 77.232.152.* Reagovat
Velice dobrá a smysluplná recenze.Člověk se opravdu něco dozví.
Díky.
20.02.2013 | 11:21:24 | Honza | 90.180.124.* Reagovat
dobra recenze
19.02.2013 | 19:48:18 | | 95.102.41.* Reagovat