Rok výroby:1999Typ motoru:2.0Stav km při koupi:140 000 kmStav km nyní:205 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:15. 1. 2011
Subaru Forester S Turbo jsem koupil pro rodinu jako druhé a bezpečné auto. Byla to trefa. K nákupu přispěla náhodná příležitost a vynikající recenze (pozitivní hodnocení technických a bezpečnostních parametrů). Vůz byl koupen v ČR, byl jsem druhý majitel (PC nového vozu ve své době cca. 1 mil. Kč). Auto mělo v základu vše (včetně vyhřívaných sedaček, interéru v kůži, tažné, atd.). Pro malou rodinu prostor plně dostačuje, snad jen na zadních sedadlech je méně místa, kufr je běžný - kombi. Auto naprosto překvapilo a překonalo mé očekávání! Postupně jsem vlastnil vozy SEAT Ibiza, SEAT Toledo, SEAT Alhambra (nové vozy, 4 - 5 let v držení), v práci jsem měl příležitost používat Škodu Felicii, Opel Corsa, Ford Escort, Peugot 407sw ad. Subaru Forester se stalo absolutní jedničkou. Získalo si mou naprostou důvěru (i každého, kdo s ním jezdil). Na jízdu s tímto starým modelem jsem vždy těšil. Při řízení vozu získáte téměř okamžitě naprostou kontrolu (auto od počátku vyvolává dojem, že jej znáte a dlouho spolu jezdíte). Jakmile jsem si zvykl na japonské uspořádání, zjistil jsem, že má svou logiku. Pro řidiče je vůz prostorný, s dobrým rozhledem. Zvuk motoru je typický a v mém případě podtržený laděným výfukem. Spotřeba verze S Turbo asi 11 l / 100 km. Ale stará ojetina se bez rozpaků měřila na silnici s novými vozy s cenami o 1 až 2 mil. Kč vyšší. Vůz vyžadoval pouze běžnou provozní péči. Žádnou závadu jsem nezaznamenal. S ohledem na běžné opotřebení jsem měnil tlumiče. Na poprvé dali v neautorizovaném servisu běžný typ (autto snížilo záď). Servis uznal chybu a dodal správné tužší tlumiče a vůz byl OK. To nejdůležitější jsou jízdní vlastnosti. Motor S Turbo dával za všech okolností přebytek výkonu. V případě zátěže a tahu s přívěsem - nezdolné auto. Čím horší jízdní podmínky tím lepší jízdní vlastnosti. Auto jsem řídil úplně stejně v létě, v dešti, v zimě - prakticky beze změny jízdního stylu a s naprostým pocitem přehledu, důvěry, bezpečí. Je velmi obtížné dostat Forester do smyku. Pokud se to ojediněle stane, musíte se umět vypořádat s trvalým náhonem 50:50. Na neupravených silnicích (pokud cestáři nestíhají), na horách, na rozbahněných a zasněženýh cestách je Subaru král. Věřím tomu, že i na letních pneu dojedete ke každé sjezdovce, i když jsem sám měl přezuto a po cestě vytáhnete několik SUV na zimních řetězech. Toto ojeté auto je nejlepší, jaké jsem měl. Teď máme větší rodinu, jezdíme s vozy Alhambra. Ale k Subaru se vrátím, jak to půjde. To staré je bohužel zrušené. Řidič nové Audi Q7 nás vytlačil z vozovky při předjížděcím manévru (nedošlo nám, že přidává plyn a nechce se nechat předjet starým vozem), auto najelo na sněhovou muldu ve středu vozovky, přetočilo se zádí do protisměru a přes příkop a přes střechu do lesa, kde se zastavilo o strom. Děkuji japonským inženýrům, že můžu napsat recenzi. Nikomu z posádky se nic nestalo.
Pro pisatele sevas : až najedeš ve vysoké rychlosti na nějaký hrb, který tě rozhodí tak snadno zazmatkuješ a přetočíš se jak kopnutá mičuda. Subaru jsou skvělá auta, škoda, že tak korodují, na pohodlí podvozku předčí i dražší auta a spolehlivost je také nadstandartní s porovnáním evropských značek.
Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Forester
Porovnanie
Je velmi zaujimave ze auto kategorie SUV vyjde oproti obycajnym autam ako jednicka! :D
04.10.2016 | 10:11:40 | Mirec | 92.105.77.* Reagovat
RE: Porovnanie
Jestli to nebude tím, že to není SUV, ale čistokrevný off road s trvalým náhonem na všechny 4.......-)
04.10.2016 | 15:56:47 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
Subaru
asi ťažko korodujú na karoseriu maju záruku 12 rokov!!! proti prehrdzaveniu...
25.01.2011 | 22:48:47 | Stefan Reagovat
sevas smyk
Pro pisatele sevas : až najedeš ve vysoké rychlosti na nějaký hrb, který tě rozhodí tak snadno zazmatkuješ a přetočíš se jak kopnutá mičuda. Subaru jsou skvělá auta, škoda, že tak korodují, na pohodlí podvozku předčí i dražší auta a spolehlivost je také nadstandartní s porovnáním evropských značek.
16.01.2011 | 19:36:07 | Bebe Reagovat
Psal jsi že auto nejde dostat do smyku a nakonec skončíš přesně tím způsobem ve stromě.Něco potom není pravda.
16.01.2011 | 16:29:16 | sevas Reagovat